eitaa logo
هفته‌نامه زن روز
719 دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
129 ویدیو
1.5هزار فایل
کانال رسمی هفته‌نامه «زن روز» قدیمی‌ترین نشریه فرهنگی اجتماعی زنان ارتباط با ادمین: @zaneruz97
مشاهده در ایتا
دانلود
دختربچه کاپشن صورتی با گوشواره قلبی، سلام ما رو به پسربچه ۳ ساله پیرهن قرمز برسون! چه روزهایی گذشته بر این مردم بر این مملکت @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
فیبرومیالژیا چیست؟ به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، حسن محمدی، فلوشیپ و فوق تخصص کنترل و درمان درد همزمان با روز جهانی آگاهی از بیماری «فیبرومیالژیا» درباره ی این بیماری، اظهار داشت: این بیماری مجموعه علائم به شکل درد در سراسر بدن است که با اختلال خواب خود را نشان می دهد و مهم ترین علت آن هیجانات مثبت و منفی و اختلالات روانشناختی است. وی با بیان اینکه درمان های متعدد برای این بیماری در نظر گرفته شده است، گفت: مهم ترین عامل جهت رفع این بیماری رفع عوامل استرس زاست و پس از آن اختلال خواب بیمار را باید درمان کرد. محمدی خاطرنشان کرد: داروی پرگابالین علاوه بر اینکه مشکل خواب بیمار را درمان می کند سبب رفع این دردها نیز خواهد شد، ولی به طور کلی این بیماری درمان ثابتی ندارد و همچنین تشخیص این بیماری سخت است و باید ابتدا عوامل مهم تر را رد کرد و بعد به سمت بیماری فیبرومیالژیا رفت. این فوق تخصص کنترل و درمان درد درباره بیماری سندرم دردهای عضلانی و اسکلتی، اظهار داشت: این بیماری در واقع جزو دردهای میوفشیال محسوب می شود و درد میوفشیال یک بیماری مزمن مربوط به درد است که در این بیماری فشار بر روی نقاط حساس در عضلات، سبب درد در قسمت های به ظاهر نامربوط بدن می شود. به این نوع درد، درد ارجاعی نیز می گویند. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
هفته‌نامه زن روز
احتمال انقراض بشر به دست هوش مصنوعی یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که هوش مصنوعی می تواند انسان ها را به سوی انقراض سوق دهد. آیا می دانستید بسیاری از کارشناسان فناوری هشدار داده اند که هوش مصنوعی در مسیر تخریب و نابودی قرار دارد، اما یک بررسی جدید از محققان برتر احتمال انقراض انسان را مشخص کرده است. گروهی از دانشمندان بین المللی از ۲۷۷۸ متخصص هوش مصنوعی در مورد آینده ی این سیستم ها سؤال کردند و پنج درصد گزارش کردند که این فناوری منجر به فروپاشی خواهد شد. اما از هر ۱۰ محقق یک نفر به موضوع ترسناک تری اشاره کرد و آن وجود ۲۵ درصد شانس نابودی بشر توسط هوش مصنوعی بود. کارشناسان سه دلیل احتمالی را در این مورد ذکر کردند. هوش مصنوعی به گروه های تهدیدکننده اجازه می دهد ابزارهای قدرتمندی مانند ویروس های مهندسی شده بسازند، حاکمان مستبد از هوش مصنوعی برای کنترل جمعیت خود استفاده می کنند و سیستم های هوش مصنوعی نابرابری اقتصادی را بدتر می کند. کنترل و تنظیم هوش مصنوعی تنها راه حل برای محافظت از انسان است و اگر هوش مصنوعی تنظیم نشود، محققان تخمین می زنند که ۱۰ درصد احتمال دارد که ماشین ها تا سال ۲۰۲۷ در همه وظایف از انسان ها بهتر عمل کنند و این احتمال تا سال ۲۰۴۷ به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت. در این نظرسنجی از کارشناسان درباره ی چهار شغل خاص که کاملا خودکار می شوند، سؤال شد و پاسخ دریافت کردند که احتمال ۵۰ درصد وجود دارد که هوش مصنوعی تا سال ۲۱۱۶ به طور کامل همه چیز را تصاحب کند. هنوز ابهامات قابل توجهی در مورد تأثیرات بلندمدت هوش مصنوعی وجود دارد و این مطالعه اذعان دارد که پیش بینی حتی برای متخصصان نیز سخت است. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
طناب پوسیده فاطمه قهرمانی عطر چای ترش و رنگ سرخ آن، لبخند بر لبانم می نشاند. از وقتی دکتر گفته چای ترش برای فشار خونم خوب است، مهرانه مرتب برایم دم می کند. می گویم: «ممنونم مهرانه جان» ـ نوش جونت ـ مهتاب کجاست؟ ـ فردا امتحان داره زود خوابید. جرعه ای از چای می نوشم و سر تکان می دهم. مهرانه افتاده به جان پوست کنار ناخنش و تا خون به راه نیندازد ول کن ماجرا نیست! این یعنی می خواهد چیزی بگوید اما نمی داند چطور مطرحش کند. دستش را می گیرم و مانع کندن پوستش می شوم. ـ چی شده؟ ـ هیچی! چی می خواد بشه؟ ـ مهرانه! من دیگه تو رو نشناسم که باید سرم رو بذارم بمیرم. ـ خدا نکنه مهدی این حرفا چیه؟ ـ پس بگو مردد از زیر رومیزی چیزی بیرون می آورد. یک کارت عروسی صورتی با گل های ریز کرم است. ـ به سلامتی عروسی کیه؟ ـ مهسا ـ مهسا؟ کدوم مهسا؟ @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
به نام خداوند روزی دهنده... 💚اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم💚 ✨🌾سلام بر همراهان همیشگی و گرامی کانال زن روز، صبح‌تون به‌خیر و شادی. روزتون پر روزی و نورانی🌾✨ «إِنَّ الَّذِينَ يَشْتَرُونَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَأَيْمَانِهِمْ ثَمَنًا قَلِيلًا أُولَٰئِكَ لَا خَلَاقَ لَهُمْ فِي الْآخِرَةِ وَلَا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ وَلَا يَنْظُرُ إِلَيْهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلَا يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ. کسانی که پیمان الهی و سوگندهای خود (به نام مقدس او) را به بهای ناچیزی می‌فروشند، آنها بهره‌ای در آخرت نخواهند داشت؛ و خداوند با آنها سخن نمی‌گوید و به آنان در قیامت نمی‌نگرد و آنها را (از گناه) پاک نمی‌سازد؛ و عذاب دردناکی برای آنهاست.» (آل عمران، آیه ۷۷) @zane_ruz
هفته‌نامه زن روز
نقشه استعمار برای زنان (۱) سید محمد حسین راجی در جوامع مختلف در قرون گذشته، ظلم های گوناگونی علیه زنان اعمال شده و آنان همواره تحقیر شده و برخی حقوق اساسی شان پایمال می شده است. از سویی همواره مطالبات و جنبش های زنان برای مطالبه این حقوق پایمال شده وجود داشته است. در این بین بررسی وضعیت زن غربی در طی دو سده ی گذشته روشن کننده ی حقایق زیادی از جنبش های زنان و سیر تطورآن هاست. در بخش اول این نوشتار می‌خوانیم: در کمتر از دو قرن پیش، زن غربی از حقوق ابتدائی انسانی خود محروم بود. زنان به طور سنتی در تولیدات داخلی، مانند ریسندگی، بافندگی و خیاطی، و همچنین کارهای خانه و فرزندپروری شرکت داشتند. آن ها فاقد حقوق قانونی و سیاسی بودند و برای بقای اقتصادی خود تا حد زیادی به مردان وابسته بودند. نه تنها زن حق مالکیت شخصی و داشتن املاک و اموال خصوصی نداشت، بلکه باید در منزل همسر خود همانند یک نیروی کار مجانی کار می کرد و در عوض همانند یک برده خورد و خوراک او تأمین می شد. اما در ابتدای قرن ،۲۰ کشورهای غربی این حق را برای اولین بار برای زنان به رسمیت شناختند. البته این احساسات انسانی مردان اروپایی نبود که حق مالکیت فردی را به زنان داد، «ماشین» چنین کاری را انجام داد! یعنی زن اروپایی برای آزادی و حق مالکیت خود، از ماشین باید تشکر کند، نه از مرد؛ و در مقابل چرخ های عظیم ماشین باید سر تعظیم فرود آورد، نه در مقابل مردان اروپایی؛ چرا که این انقلاب صنعتی بود که به حضور زنان برای سرعت بخشیدن به حرکت خود احتیاج داشت. انقلاب صنعتی که اروپای غربی و ایالات متحده را در طول قرن نوزدهم متحول کرد، ریشه در معرفی ماشین های مبتنی بر قدرت در صنایع نساجی انگلیس و اسکاتلند در نیمه دوم قرن ۱۸ داشت. این تغییر تکنولوژیک فرصت های جدیدی برای اشتغال و همچنین چالش های جدیدی برای کارگران به ویژه زنان به ارمغان آورد. با این حال اما، با ظهور کارخانه ها، سرمایه داران مرد فرصتی را برای استثمار نیروی کار ارزان و قابل کنترل، یعنی زنان دیدند. سرمایه داران مرد برای توجیه استثمار زنان به عنوان کارگر کارخانه ها، شروع به استفاده از زبان حقوق زنان کردند و استدلال می کردند که ارائه شغل به زنان در کارخانه ها باعث ارتقای «برابری جنسیتی» می شود.آن ها مدعی بودند که با فراهم کردن فرصت های شغلی برای زنان، آن ها را توانمند می کنند و به آن ها کمک می کنند تا از مردان استقلال پیدا کنند. این چنین بود که انقلاب صنعتی و تولید انبوه، پای زنان را به عرصه اشتغال بیرون از خانه باز کرد. به مرور به دلیل نیاز روزافزون صنایع به نیروی کار ارزان قیمت زنان، اشتغال بیرون از خانه برای زنان غربی تبدیل به یک فرهنگ و ضرورت اجتناب ناپذیر شد. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
نماز؛ همچون روح برای انسان آیت الله خامنه ای نماز را نمی‌توان در شمار نیازهای جاریِ فرد و جامعه‌ی مسلمان دانست. این فریضه‌ی بزرگ بسی فراتر از این نیازها نقش می‌آفریند. آن را باید همچون روح برای اندام‌های بدن انسان یا همچون هوا در مقایسه با دیگر نیازهای مادّی انسان دانست. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
بیماری فیبرومیالژیا در چه کسانی دیده می‌شود و درمان آن چیست؟ حسن محمدی، فلوشیپ و فوق تخصص کنترل و درمان درد گفت: این بیماری در افرادی ایجاد می شود که حرکات مرتب و تکراری در برخی از عضلات و اسکلت بدن دارند؛ به عبارتی حرکات تکرار شونده سبب درد در نقطه های ریز میکروسکوپی در عضله شده و باعث رسوب کلسیم و ... در آن نقطه خواهد شد و این مسئله به صورت ماشه ای درد ایجاد کرده و پس از آن در سایر محدوده های بدن در طول عضله شلیک و پخش می شود. محمدی افزود: افرادی که کارهای طولانی و تکراری انجام می دهند مانند تایپیست ها و بافنده ها، سندرم دردهای عضلانی و اسکلتی در آن ها بیشتر به وقوع می پیوندد و علائم ابتلا به این سندرم، درد شدید در محدوده عضله و محدودیت حرکت در طول عضله همچنین احساس درد تیرکشنده است همچنین گاهی علائم درد عصبی هم ممکن است بروز یابد در حالی که اثری از درگیری عصبی نیست. این فلوشیپ کنترل و درمان درد درباره درمان سندرم دردهای عضلانی و اسکلتی خاطرنشان کرد: عمده درمان این بیماری از طریق تغییر وضعیت فیزیک بدن، ورزش، تزریق در نقطه مورد نظر و فیزیوتراپی است که در حال حاضر به دلیل سبک زندگی افراد که اصولا تحرک کم است و افراد حرکات تکرار شونده دارند و تقریبا پشت میزنشین هستند بیشتر از گذشته شده و با درمان به موقع و تغییر سبک زندگی می توان با آن مقابله کرد. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
هفته‌نامه زن روز
نقشه استعمار برای زنان (۲) سید محمدحسین راجی در طول جنگ جهانی دوم ، دولت فدرال آمریکا زنان خانه دار را تشویق کرد تا به عنوان یک وظیفه میهن پرستانه به جمع نیروی کار بپیوندند. با این حال، پس از جنگ، دولت زنان را تشویق کرد تا به نقش های سنتی خود به عنوان همسر و مادر برگردند؛ زیرا ایالات متحده کمترین خسارت ها را در زمینه های زیرساختی و نیروی انسانی دیده بود و مردانی که از جنگ برمی گشتند ، به شغل نیاز داشتند. دولت در اواخر دهه ۱۹۴۰ کمپین هایی را برای تشویق زنان به ورود یا ماندن در بازار کار راه اندازی کرد، اما پس از پایان جنگ، زنان از مشاغل خود اخراج شدند یا تشویق شدند که مشاغل دوران جنگ را تسلیم کنند تا فضای کار برای مردان تأمین شود. آن ها مردم را تشویق کردند تا با نقش ها و رفتارهای سنتی جنسیتی، از جمله مردان نان آور و زنان خانه دار، سازگار شوند. دولت مدعی بود که این راهی برای نشان دادن میهن پرستی و وفاداری به کشورشان است. یکی از نکات مهم این ماجرا این است که اگرچه آمریکایی ها به خاطر اقتضائات جامعه خود چنین تصمیمی گرفته بودند، اما همین تفاوت رویکرد در مورد زنان را ابزاری برای پروپاگاندا علیه شوروی قرار دادند و جریان رسانه آمریکایی، زن شوروی را تحقیر می کردند. در بازی های المپیک ۱۹۵۲ میلادی، ورزشکاران زن شوروی توسط تحلیلگران آمریکایی «بی جنسیت»، «مردانه»، «سنگین»، «تانک شکل» و «درشت هیکل» توصیف شدند. همچنین زنان شوروی این گونه توصیف شدند که هیچ چیز از مد و آرایش نمی دانستند و کار فیزیکیآن ها باعث می شد که بدنشان غیرزنانه بوده و از نظر فیزیکی برای استانداردهای زیبایی غربی جذاب نباشد. در نتیجه این تبلیغات فرهنگی و از سویی ترس ریشه دار از کمونیسم، اجرای نقش ها و رفتارهای جنسیتی سنتی از سوی زنان، به یک وظیفه میهن پرستانه تبدیل شد. پس از آن، فارغ از نقش های جنسیتی سنتی، لباس و آرایش و شکل فیزیکی زنانه، این انتظار اجتماعی فزاینده که ازدواج و خانواده «رؤیای آمریکایی» است را به وجود آورد. این موضوع تا حدی نتیجه نیاز به تمایز آمریکا از اتحاد جماهیر شوروی بود. شما می‌توانید متن کامل این نوشتار را در شماره ۲۸۴۸ مجله زن روز مطالعه فرمایید. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
چطور در چیدمان قفسه‌ها مثلث طلائی داشته باشیم؟ لیلا ملوکی ✨اولین قدم برای مرتب کردن طبقات و قفسه ها، خالی کردن ویترین از تمام وسایل است. برای اینکه بهترین نتیجه را از چیدمان وسایل در شلف ها و دکوری ها بگیرید باید از صفر شروع کنید؛ یعنی تمام وسایل روی طبقات را کنار بگذارید و یک طرح ذهنی برای طبقه های خالی تصور کنید. ✨قبل از شروع به چیدن طبقات تصمیم بگیرید چه وسایلی در شلف ها و طبقات قرار بگیرند و با چه رنگ و جنسی می توانید نقاط تمرکز در طبقات را به وجود آورید. البته وسایلی که در طبقات مختلف قرار می دهید باید موضوع و مفهوم مشابهی داشته باشند. مثلا اگر به وسایل بافت و حصیری روستیک علاقمندید عناصر چیدمان شما هم از همان جنس و نوع باشند. ✨برای بهتر تصور کردن نتیجه ی نهایی می توانید طبقات را به چند بخش تقسیم کنید سعی کنید هنگام چیدن وسایل در قفسه ها نوعی تعادل بصری ایجاد کنید. تعادل و نظم در هر جایی احساس آرامش را به مخاطب القا می کند و اگر این تعادل بصری را در ویترین و قفسه ها هنگام چیدن وسایل تزئینی بوفه داشته باشید، می توانید تأثیر عمیق تری بر افرادی که در خانه حضور دارند، بگذارید. در تعادل بصری باید نقطه کانونی را مشخص کرده، بر اساس تعادل متقارن یا نامتقارن وسایل را روی طبقات قرار دهید. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
‏فاصله نزدیکترین پایگاه موشکی سپاه تا تل‌آویو کمتر از هزار و صد کیلومتر است... سپاه مقر عاملان جنایت تروریستی کرمان را در فاصله هزار و دویست کیلومتری مورد هدف قرار داد... دقیقا هم به هدف اصابت کرده است... رونوشت: رژیم صهیونیستی @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
پاییز سبز (۲) فاطمه ضیائی‌ پور هفته پیش خواندیم مهری که حالا پنج سال است احمد شوهرش را از دست داده با مصطفی و ملیکا فرزندانش روزگار را سپری می کند. او به دنبال آن است که بتواند نقش مادری را بعد از پدر به خوبی ایفا کند. برای همین در کارگاهی مشغول کار می شود. یک روز که برای تحویل کار یکی از مشتری ها می رود با مردی مواجه می شود که... و اینک ادامه داستان... @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
بسم الله الرحمن الرحیم... 💚اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم💚 ❄️🍂سلام! صبح چهارشنبه سرد زمستانی‌تون به‌خیر. روزتون پر خیر و برکت🍂❄️ «وَإِنَّ مِنْهُمْ لَفَرِيقًا يَلْوُونَ أَلْسِنَتَهُمْ بِالْكِتَابِ لِتَحْسَبُوهُ مِنَ الْكِتَابِ وَمَا هُوَ مِنَ الْكِتَابِ وَيَقُولُونَ هُوَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَمَا هُوَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَيَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ وَهُمْ يَعْلَمُونَ. در میان آنها [= یهود] کسانی هستند که به هنگام تلاوت کتاب (خدا)، زبان خود را چنان می‌گردانند که گمان کنید (آنچه را می‌خوانند،) از کتاب (خدا) است؛ در حالی که از کتاب (خدا) نیست! (و با صراحت) می‌گویند: «آن از طرف خداست!» با اینکه از طرف خدا نیست، و به خدا دروغ می‌بندند در حالی که می‌دانند.» (آل عمران، آیه ۷۸) @zane_ruz
هفته‌نامه زن روز
ایران‌ستیزی؛ بالیوود در مسیر هالیوود کیکاوس زیاری آیا هند و صنعت سینمای پرکار و انبوه ساز آن، علیه ایران موضع گرفته و قرار است دست به تولید فیلم هایی ضد ایرانی بزند؟ شواهد امر و واقعیت های موجود نشان دهنده آن است که باید و می توان به این پرسش پاسخ منفی داد اما اکران عمومی درام اجتماعی جدید شاهرخ خان (که به پادشاه مسلمان بالیوود شهرت دارد و حتی گفته می شود از ناحیه پدربزرگ خود، اصلیتی ایرانی دارد) به نام «دانکی»، باعث نگرانی هایی در این رابطه شده و برای بسیاری این پرسش را مطرح کرده است که سازندگان این فیلم پیش خود چه فکر کرده اند که در یکی ازسکانس های آغازین آن، ایران و ایرانی را به صورت چهره های شرور و بدمن محصولات هالیوودی به نمایش می گذارند که بی هدف و به قصد کشتار، به سمت فراریان درمانده هندی شلیک می کنند و دست به تجاوز به عنف می زنند. 🔸موضوع چیست؟ قبل از هر چیز باید دید دانکی درباره چه چیزی صحبت می کند. خط اصلی داستان فیلم در ارتباط با مشکلاتی است که برخی از ساکنان هند برای مهاجرت غیرقانونی به غرب وکانادا دارند. اصلا نام فیلم لقب این گونه اقدامات و اشاره ای به مهاجرت های توام با فرار و غیرقانونی است. شاهرخ خان و تاپسی پانو، بازیگران سرشناس هند در دانکی نقش کاراکترهایی را بازی می کنند که همراه دو دوست دیگر خود، به دنبال فرار و مهاجرت غیرقانونی به غرب هستند. به این ترتیب، این داستان هیچ ارتباطی با ایران پیدا نمی کند و لحن انتقادی اش متوجه برخی سیاست های مهاجرتی کشور هند و ندانم کاری های مردمی است که قصد خروج غیرقانونی و قاچاق از هند را دارند اما این مهاجران قاچاق، هنگام سفر غیرقانونی خود از مناطقی چون پاکستان، افغانستان و ایران هم رد می شوند. در خاک ایران و در منطقه مرزی است که توسط نیروهای نظامی ایرانی دستگیر و مورد تحقیر و قتل قرار می گیرند. با آن که داستان دانکی در شرایط معاصر و روز رخ می دهد، فضای ایران هیچ شباهتی به فضای امروز ندارد و مأموران مرزی بیشتر شبیه مأموران دوران حکومت پادشاهی سابق هستند. لباسی که تن آن هاست و موسیقی که از رادیوی آن ها پخش می شود (خواننده ای که صدایش بسیار شبیه ویگن است و ترانه ای عاشقانه می خواند که همه می دانیم در ایران امروز چنین چیزی غیرمعمول و اتفاق نیفتادنی است) این حس را به بیننده می دهد. این گاف درشت نشان دهنده عدم شناخت سازندگان فیلم از فضای ایران امروز است. با این حال، سازندگان فیلم برای خلق هیجان و تنش، رفتاری خشن و غیرمعمول را برای نیروهای نظامی مرزی ایرانی ترسیم می کنند که طی آن، فرمانده ایرانی ابتدا سه مهاجر هندی را به ضرب گلوله به قتل می رساند و بعد به کاراکتر اصلی زن فیلم تعدی می کند. از شما دعوت می‌کنیم متن کامل این نوشتار را در شماره ۲۸۴۸ مجله زن روز مطالعه کنید. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
پول من را بده! آيت الله ناصري براي هر يك توماني كه من در این دنیا از كسي بخورم و به او ندهم و به او ظلم بكنم و الله العلي العظيم روز قيامت، مي آيد جلوي من را مي گيرد و مي گويد: پول من را بده. جواب مي دهم: اينجا كه پول نيست. مي گويد: من هم رهايت نمي كنم. پول من را بده. هر چه مي گويم، پول خود را مي خواهد. براي هر يك تومان، هفتاد نماز مقبول از من مي گيرد. در روايتي دارد هفتاد هزار نماز مقبول از من مي گيرد. اگر بگويم من اين قدر نماز مقبول ندارم، به جاي طلبي كه از من دارد، گناهان او را به من مي دهند. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
هفته‌نامه زن روز
بورک سیب زمینی ترکیه‌ای 👩‍🍳مواد لازم: سیب زمینی متوسط: ۴ عدد تخم مرغ: ۲ عدد شیر: ۱ پیمانه پنیر پیتزا یا پنیر موتزارلا رنده شده: ۱۰۰ گرم پنیر خامه ای: ۱۰۰ گرم فلفل قرمز: قاشق چای خوری ریحان تازه: نصف پیمانه خمیر یوفکا: به میزان لازم نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم کنجد و سیاه دانه: به میزان لازم 👩‍🍳طرز تهیه: ابتدا باید سیب زمینی ها را آب پز کنیم. سیب زمینی های پخته شده را رنده کنید و کنار بگذارید. در یک کاسه جداگانه، تخم مرغ ها را شکسته و همراه با شیر، خوب مخلوط کنید. سیب زمینی های رنده شده را هم همراه با پنیر پیتزا یا پنیر موزارلا و پنیر خامه ای، ریحان تازه و ادویه ها به کاسه اضافه کرده و همه مواد را با هم ترکیب کنید. برای پیچیدن بورک ها یک ورقه خمیر یوفکا را روی میز کار پهن کنید و روی آن، ۱٫۳ از ترکیب سیب زمینی و مواد بریزید. مواد را روی کل سطح خمیر به طور مساوی پخش کنید. سپس یک لایه خمیر یوفکای دیگر روی آن قرار داده و مجددا ۱٫۳ از ترکیب سیب زمینی را روی خمیر پخش کنید. این مرحله را یک بار دیگر تکرار کنید، سپس ترکیب خمیر و مواد را به صورت استوانه پیچیده و رول کنید. رول آماده شده را در سلفون پیچیده و به مدت نیم ساعت در فریزر قرار بدهید. پس از این مدت، آن را از فریزر خارج کرده، سلفون ها را با احتیاط باز کنید و با استفاده از یک چاقوی تیز (ترجیحا چاقوی دندانه دار) بورک ها را به اندازه های ۳ سانتی متری برش بدهید. سپس آن ها را روی سینی فر که از قبل روی آن کاغذ روغنی پهن کرده اید، قرار بدهید. فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. روی بورک ها رومال زرده تخم مرغ حل شده در شیر بزنید و به آن ها کنجد و سیاه دانه بپاشید. سپس آن ها را به مدت ۳۰ دقیقه در فر قرار بدهید تا سطحشان ترد و طلایی شود. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
هفته‌نامه زن روز
معرفی کتاب «تاوان عاشقی» نوشته محمدعلی جعفری مریم جهانگیری زرگانی «تاوان عاشقی» رمانی کوتاه است که محمدعلی جعفری نویسنده جوان کشورمان آن را نوشته است. «آلاء» دختر دانشجویی اهل کشور فلسطین و شهر غزه است. او فعال سیاسی است و مبارزه اش با اسرائیل را هم با رهبری تظاهرات دانشجویی و هم در فیس بوک با سلاح تسلط بر زبان انگلیسی دنبال می کند. یک روز بعد از یک تظاهرات دانشجویی برای فرار از دست پلیس هایی که تعقیبش می کنند به پاتوق همیشگی اش، کافه تریای «قهوتنا» در طبقه دوازدهم هتل «آدم» پناه می برد. آنجا فرصت می کند سری به صفحه ی فیس بوکش بزند. در میان لیست پیشنهادی فیس بوک، توجهش به تصویر مردی جا افتاده، تپل و سفیدرو با تیشرت تیم فوتبال فلسطین جلب می شود. نام مرد «خلیل ساحوری» از کشور شیلی است. دختر جوان بوی عطر و لذت و پول داری مرد را حتی از توی عکس هم می تواند حس کند! «آلاء» نمی تواند کنجکاوی اش را کنترل کند. صفحه ی خلیل را دنبال می کند و از او می پرسد شما فلسطینی هستی؟ خلیل بلافاصله جواب می دهد: «نه! این تیشرت را از اردن خریده ام. چند سال پیش.» همین گفتگوی کوتاه سرآغاز عشقی آتشین و عمیق می شود که ماجراها و حوادث زیادی برای آلاء رقم می زند و مسیر زندگی اش را به کل عوض می کند. کتاب اگرچه پرداخت ضعیفی دارد و گاهی زمان کافی برای ارتباط گرفتن با شخصیت ها را به خواننده نمی دهد، اما در عوض داستانی شسته رُفته و جمع و جور دارد با قصه ای پرالتهاب و جذاب که خواننده به سختی می تواند کتاب را زمین بگذارد. باید به این نکته هم اشاره کرد که داستان کتاب بر اساس یک ماجرای واقعی روایت شده است و خواننده در پایان کتاب می تواند عکس هایی از شخصیت های اصلی داستان را ببیند. «تاوان عشق» را محمدعلی جعفری، نویسنده ی دهه شصتی کشورمان نوشته و نشر معارف به بازار کتاب روانه کرده است. در بخشی از این کتاب می خوانیم: «گفتم غزه بیروت و استانبول نیست سرت را بیندازی پایین هردمبیل وارد شوی؟ می دانی می خواهی کجا بیایی؟» با صورت گل انداخته گفت اینجا هم، همه ی دوستانم مخالف هستند. می گویند زده به سرم. ولی من تصمیمم را گرفته ام، به هر قیمتی شده تو را به دست می آورم! به رفقایش گفته بود سال ها دنبال زن مقاومی می گشتم که بتواند با آدمی مثل من سر کند. جیغ کشیدم. نمی دانم از هیجان بود یا خوشحالی؟ سوسو پرید داخل اتاق. به خودم گفتم: «گند زدی!» اگر بی گدار به آب می زدم همه ی پل های پشت سرم خراب می شد. به سوسو چه بگویم؟ نِمر؟! وقت نداشتم زمینه چینی کنم. خلیل راه افتاده بود. سوسو را نشاندم کنار دستم روی تخت. موهایش را زد پشت گوش. بهش گفتم: «همان پسره ی آمریکایی بود که گفته بودم؛ دارد می آید خواستگاری!» حالت چهره اش عوض شد. آنقدر خندید که رنگ صورتش بادمجانی شد...» @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97