🚨توجه توجه🚨
#هشدار_پلیس_فتا
🚩نام تعدادی از برنامه های دروغین که برخی از کانالها آنها را با هدف کلاهبرداری می فروشند.
👇👇👇👇👇👇👇
1-برنامه هک تلگرام
2-برنامه شنود بدون اینکه طرف مقابل متوجه شود.
3-برنامه دوربین لخت کن
4-برنامه هک جیمیل
5-برنامه جم رایگان
6-برنامه ردیابی بدون نصب در گوشی شخص مورد نظر
7-برنامه ساخت کد شارژ
و....
🔹این ها برنامه هایی هستند که به هیچ وجه وجود خارجی ندارند !!
و تمامی کسانی که آنها را می فروشند هدفی جز کلاهبرداری یا افزایش تعداد اعضای کانال خود با روش های فریب ندارند.
@zarrhbin
🍃 اندیشه های ناب آیت الله مطهری
⬅️ راه پدران...
✅ امام صادق (ع) فرمودند: یاهشام، ان الله ذِم الذین لایعقلون فقال: و اِذا قیلَ لَهُم اتّبعوا ما اَنزَل الله قالو بل نتّبِعُ ما اَلفَینا عَلَیه آباءَنا اَوَ لَو کان آبائُهُم لا یَعقِلونَ شَیئا و لا یَهتَدون(بقره ۱۷۰)
✅ مسئله ی #تقلید را زیاد شنیده اید، #قرآن با این مسئله ی به اصطلاحِ امروز "سنت گرایی" #یعنی پذیرفتن آنچه که در گذشته بوده است، با این حالتِ #گوسفندصفتی در انسان و با پیروی کورکورانه از آباء و اسلاف و نیاکان #فقط به دلیل اینکه آنها آباء و نیاکان هستند، سخت #مبارزه کرده است.
✅ من استخراج کرده ام، دیده ام هر #پیغمبری، با امتش که مواجه بوده، مسئله ی بالخصوصی بوده که روی آن تاکید داشته است و مردم را به آن دعوت می کرده است، ولی دو سه چیز #مشترک بوده که هر #پیغمبری آنها را طرح می کرده است، بعضی مثبت و بعضی منفی. مثلا #توحید از امور مثبتی است که هر پیغمبری آن را طرح می کرده است. یکی از چیزهایی که مشترک بوده و هر #پیغمبری آن را مطرح کرده است، و معلوم می شود همه ی ملت ها #گرفتار آن بوده اند، #پیروی از #اسلاف است که می گفتند: ما حرف تو را قبول نمی کنیم چون حرف تو #تازه است و ما نسل گذشته و پدرانمان را بر راه دیگری دیده ایم و راه #پدران خودمان را می رویم.
✅ این حالت #تسلیم در مقابل #گذشتگان یک حالت #ضدعقل است. #قرآن می خواهد که #انسان راه خودش را به حکم #عقل انتخاب کند. پس #مبارزه قرآن با #تقلید و به اصطلاح "سنت گرایی" مبارزه ای است به عنوان #حمایت از #عقل.
⬅️ هم رنگ جماعت نشو...
✅ مسئله ی دیگر مسئله ی #عدد است. انسان همانگونه که #گوسفندصفت از گذشتگان پیروی می کند در مقابل جمع و عدد که قرار می گیرد، می خواهد هم رنگ #جماعت شود. می گویند: "خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو." وقتی جماعت #رسوا باشد، هم رنگ #جماعت شدن رسوا شدن است؛ ولی در #انسان تمایل به اینکه هم رنگ جمع شود زیاد است.
✅ در فقهاء، این قضیه زیاد است. یک فقیه مسئله ای را #استنباط می کند ولی جرات نمی کند #ابراز نماید. می رود می گردد ببیند در فقهاء عصر، هم فکر و هم رای برای خودش پیدا می کند یا نه، و کمتر فقیهی است که وقتی رفت و گشت و دید هیچ کس چنین چیزی نگفته جرات کند فتوایش را #اعلام نماید. یعنی وقتی خودش را در راهی #تنها می بیند، وحشت می کند.
✅ سایر رشته ها هم چنین است، گو این که حالا تک روی #مد شده و فرنگی ها تک روی را مد کرده اند، یعنی قضیه روی غلتک افراط افتاده است، هرکس کوشش می کند یک جور مخصوص باشد که بگویند فکر #تازه_ای دارد. درست بر ضد قدماء.
✅ #قدماء اگر یک حرفی از خودشان بود از #تنهائی وحشت می کردند بگویند، و برای این که بگویند ما تنها نیستیم عده ای را هم فکر خود اعلان می کردند. #بوعلی تصریح می کند که من هر حرفی دارم به زبان #ارسطو می گویم، برای اینکه اگر از زبان خودم بگویم کسی #قبول نمی کند. #ملاصدرا اصرار دارد که حرف قدما را بیاورد و حرف های خودش را با آنها #توجیه کند. چون آن وقت پیروی از جمع #مد بود.
✅ حالا به عکس اگر کسی #سخنی بگوید که دیگری آن را گفته است، دیگر #ارزشی ندارد. ولی به هرحال #قرآن ملاک قرار دادن #کثرت را #مذمت می کند و می گوید #کثرت معیار نیست. امام (ع) می فرمایند: قرآن کثرت را مذمت کرده است آن جا که می فرماید: وَ اِن تُطِع اَکثَرَ مَن فی الاَرض یُضلُّوکَ عَن سبیل الله ان یَتَّبعُون اِلا الظَّنَّ وَ اَن هُم اِلّا یَخرُصُون (انعام۱۱۶) اگر #اکثر مردم را #پیروی کنی تو را #گمراه می کنند، چون #اکثر مردم تابع #عقل نیستند، تابع گمان و تخمین اند. همین که چیزی در #خیالشان پیدا می شود #دنبالش می روند. چون اکثر این جور هستند پس به اکثر #اعتماد نکن. این هم خودش نوعی دیگر #استقلال بخشیدن به #عقل است و دعوت به اینکه #عقل باید #معیار باشد.
📚 تابلوهای خطر
📩 سمیّه خیرزاده اردکان
@zarrhbin
سلام.
شوخى انورى(ق6 قمری) با بلند قدها:
اى خواجه بلنديت رسيده است به جايى
كز اهل سماوات به گوشت برسد صوت
گرعمر توچون قدّ توباشد به درازی
توزنده بمانی وبمیرد مَلَک الموت
-عمرتان طولانی ودلتان شادباد-
(فتاحی رضا)
@zarrhbin
🔻 دادگاه اخلالگران اقتصادی از یکشنبه آغاز میشود
🔹 جلسات رسیدگی به اتهامات اخلالگران در نظام پولی و ارزی کشور از روز یکشنبه ٤ شهریور ماه در شعبه اول و دوم دادگاه ویژه اغاز به کار خواهدکرد.
🔹 این دادگاه ها به صورت علنی برگزار می شود و انتشار اسامی متهمین و همچنین محتوای جلسه برای رسانه ها بلامانع خواهد بود.
@zarrhbin
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻شما هم خبرنگار ما باشید🔍
برای پیوستن به باشگاه "شهروندخبرنگار" کانال مردمی "ذره بین درشهر" اخبار، تصاویر و سوژهای خودتان را برای ما ارسال کنید.
👇👇👇👇👇👇👇👇
"ذره بین درشهر"
آیدی مدیران کانال برای ارسال پیام
@Haditaheriardakani
@shahryare2
eitaa.com/zarrhbin
#اندکی تامل
چند روز پیش در فضای مجازی فیلمی پخش شد که یک تریلی واژگون شده و مردم ریختند و درحالی که راننده مبهوت سانحه بود؛ بار او را غارت میکنند.
مقایسه کنید با سانحه هوايي ۱۹۵۲ تهران كه منش ويژه و بزرگواري ايرانيان نيمه قرن بيستم را به ثبت رسانيد:
چهارم دی ماه ۱۳۳۱ يك هواپيمای شركت هواپيمايي ايران كه از شيراز و اصفهان به تهران مي آمد، در نزديكي فرودگاه مهرآباد هنگام كم كردن ارتفاع براي نشستن سقوط كرد و همه مسافران و سرنشينان آن جز دو تن (حسين عدل رئيس شركت تلفن شيراز و مهندس خزايني) كشته شدند.
نكته جالب و قابل تامل در اين سانحه زنده ماندن و سلامت كامل اين دو تن از ميان دهها مسافر نبود، دست نخورده ماندن يك بسته بسيار بزرگ پُر از اسكناس بود كه با اين هواپيما حمل مي شد.
اين بسته پس از برخورد هواپيما به زمين از داخل آن بيرون افتاده، بازشده و اسكناسها سطح بيابان (چند قدمي جاده جنوبي پُر رفت و آمد كرج ـ تهران ) را تا مسافتي دور پوشانده بود.
صدها نفر كساني كه به كمك و يا تماشا آمده بودند و عموما از كارگران تنگدست محل و نوجوانان بودند حتي يك قطعه اسكناس را براي خود برنداشته بودند و به خبرنگاران خارجي گفته بودند كه تصاحب به ناحق مال ديگران ـ دولت و يا شخص ـ حرام است و باعث ناراحتي وجدان مي شود و ما تنها به دسترنج خود قانع هستيم.
اين خبرنگاران به سراسر جهان نوشته بودند كه سانحه پُرتلفات هوايي تهران منش ويژه و بزرگواري ايرانيان سال۱۹۵۲را به ثبوت رساند و اگر در كشوري ديگر اتفاق افتاده بود، مردم تماشاگر حتي يك قطعه اسكناس را باقي نمي گذاشتند و براي تصاحب آنها هجوم مي بردند و با هم مسابقه مي دادند.
این حکایت ۶۰ سال پیش مردم این سرزمین است.
#ارسالی
@zarrhbin