فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴
فوووووووووق العااااااااده مهم
پیشنهاد ویژه و مهم استاد پناهیان برای سومین شب قدر 👆
هشدار عجیب و جدی آیت الله بهجت (ره)👆
لطفا تا جایی که توان دارید این 👆 کلیپ را قبل از امشب به دست همه برسونید...
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 یک #کلیپ حالخوبکن .....
↩️ فقط همین
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۸۴
↩️ شامل آیات ۵۳ تا ۶۱ سوره مبارکه #انفال
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«حَمَلةُ القرآنِ عُرَفاءُ أهلِ الجَنّةِ يَومَ القِيامَةِ»؛
قرآن دانان در روز قيامت رؤساى [قبيله ] بهشتيانند.
📚 [كنز العمّال : 2289 ، 2288 ، 2290]
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_انفال
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 شناخت نوجوانی
↩️ ویژگی ها و تغییرات عمومی دوره نوجوانی
🔹🔹🔹بخش اول🔹🔹🔹
✅ نوجوانی ، یك دوره مهم به شمار می رود.
گرچه همه ی دوران عمر مهم است ولی این دوره مهمتر از سایرین می باشد . زیرا تأثیرات ناگهانی بر رفتار و دیدگاه فرد دارد. با در نظر گرفتن این كه سایر دوره های زندگی ، به دلیل تأثیرات درازمدت آن ، پرمعنی و قابل توجه هستند ، لیكن دوره ی نوجوانی ، یكی از دوره هایی است كه از هر دو جنبه ی تأثیرات ناگهانی و درازمدت برخوردار و قابل توجه است. برخی از ادوار زندگی به دلیل تأثیرات فیزیكی و بدنی ، با اهمیت و برخی دیگر از لحاظ تأثیرات روانی قابل اعتنا هستند، لیكن نوجوانی از هر دو جهت مهم است.
✅ نوجوانی ، یك دوره ی تغییر است
میزان تغییر در نگرش ها و رفتار در طی دوره ی نوجوانی با میزان تغییر در وضعیت بدنی برابر است و در طی سال های اولیه نوجوانی ، زمانی كه تغییرات بدنی با سرعت انجام می شود ، تغییرات در نگرش ها و رفتار نیز با شتاب به وجود می آید و همچنان كه تغییرات بدنی آرام به پیش می رود. به همان نسبت نگرش ها و رفتار نیز تغییر می یابند.
✅ نوجوانی ، یك دوره ی انتقال ( برزخی) است
انتقال به معنی یك وقفه یا تغییر از آنچه كه قبلاً انجام شده نیست، بلكه بیشتر عبور از مرحله ای از رشد به مرحله ی دیگر می باشد. این به آن معنا است كه آنچه قبلاٌ واقع شده ، نشانه ی خود را روی آنچه كه در زمان حال و آینده اتفاق می افتد ، باقی می گذارد . كودكان در زمانی كه از خردسالی به بزرگسالی می رسند، باید جنبه های كودكانه را كنار بگذارند. همچنین باید الگوهای جدید رفتاری و نگرشی را بیاموزند تا جانشین آن چیزهایی شود كه ترك كرده اند.
به هرحال ، این مهم است كه درك كنیم آنچه قبلاً واقع شده ، نشانه های خود را باقی گذاشته است و بر الگوهایِ نوینی از رفتارها و نگرش های فرد اثر می گذارد.
در طی هر مرحله ی انتقالی ، وضع و جایگاه فرد مبهم است. نوجوان در این زمان نه كودك و نه بزرگسال است. اگر مانند كودكان رفتار كند ، به او گفته می شود كه به مانند سن خودش عمل كند و اگر سعی كند نظیر بزرگسالان عمل كند ، اغلب متهم می شود كه برای شلوارهای كوتاه خود ، خیلی بزرگ شده و برای این تلاشی كه انجام می دهد تا مثل بزرگترها عمل كند ، مورد سرزنش واقع می شود. از طرف دیگر ، موقعیت مبهم نوجوانان امروز ، این منفعت را برای آنها در بر دارد كه فرصتی را به منظور آزمودن شیوه های مختلف زندگی به آنها می دهد تا آنها تصمیم بگیرند كه چه الگوهای رفتاری ، ارزشی و نگرشی ، بهتر می توانند نیازهای آنان را تأمین نمایند.
#ویژگی_ها_و_تغییرات_عمومی_دوره_نوجوانی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 روشهای مشاوره مؤثر به متربی
🔻 گرچه قبلا نکاتی را در بحث #مخاطب_شناسی در مورد نصیحتکردن متربیان برای شما گفتیم که خیلی شبیه به برخی از قواعد و روشهای مشاوره هستند، اما از آنجا که یکی از وظایف اصلی #مربی در مسیر تربیت متربیان همین مشاوره دادن است، باز هم به بیان روشها و فنون مشاوره میپردازیم.
روشهاي گوناگونی در مشاوره مطرح است که با هر یک میتوان دسته اي از مشکلات متربیان را حل کرد.
مربی باید از همه روشها آگاه باشد تا به تناسب هر یک از مسائل و مشکلات از آن روشها به صورت مجزّا و یا حتی به صورت تلفیقی استفادهکند.
🔷روش تعقلی
قدیمیترین روش مشاوره که در بین انسانها معمول بوده، روش تعقلی است. محور در این روش عقل است. پیامبران، فلاسفه و دانشمندان، همیشه افراد را به تعقل، تشویق میکردهاند تا با ورزیده شدن در فکر و عقل بتوانند مشکلات فردي و اجتماعی خود را حل نمایند.
در این روش، مشاور همانند معلم و راهنما عمل میکند و جریان مشاوره و راهنمایی یک جریان تعلیم و تربیت محسوب میشود. از خصوصیات آن این است که مشاور سعی دارد متربی را با واقعیت، حقیقت، تواناییها و استعدادهاي خود، ارزشهاي اخلاقی و اجتماعی صحیح و … آشنا و علاقمند سازد. به نوعی اطلاعات در اختیار مخاطب قرار میگیرد تا خودش نتیجهگیری کند و تصمیم بگیرد.
🔷روش مستقیم
در این روش، مشاور مستقیما به تشخیص مشکل و نیاز متربی و ارائة راه حلهاي مناسب میپردازد و در سیرة معصومین نیز از این روش فراوان استفاده میشده است. مثلا بسیار اتفاق میافتاد که بعضی افراد از راههاي دور به خدمت معصومین میرسیدند و درخواست نصیحت میکردند و یا در مورد مسألهاي نظر ایشان را میپرسیدند که ائمه معصومین علیهم السلام سریعا نصیحت یا راه حلی را مناسب با نیاز آن فرد که احساس میکردند بیان میفرمودند.
اگر دیدید مخاطب شما به هر دلیلی مثل کمرویی یا حتی غرور نمیخواهد مشکلی را با شما در میان بگذارد، خودتان وارد شوید و او را به حرف بکشید.
🔷روش غیرمستقیم
این روش اصولا برای نوجوانان مؤثر تر است. چراکه به استقلال آنها صدمه نمیزند و از طرفی حس غرورشان پیش خودشان نمیشکند. در این روش، مشاوره با فراغت بال محیطی گرم و پذیرا را براي فرد فراهم میکند تا متربی در فرایند مشاوره با آسودگی و دلگرمی به گفتگو و دادن اطلاعات لازم اقدام نماید. هدایت و رهبري بخش مهمی از فعالیت هاي جلسه مشاوره بر عهده خود متربی گذارده میشود. مشاور، صرفا زمینه هاي بروز احساسات، افکار و رفتار متربی را فراهم میکند و سعی دارد به انعکاس آنها به متربی بپردازد. بدین وسیله وي را به خودشناسی و بینش درست دربارة مشکلش راهنمایی میکند. تا خود او به راه حل مناسب برسد.
در این روش مشاور به متربی یاري میدهد تا پس از بحث و گفتگوي آزاد دربارة مشکلش به کسب بینش و خودشناسی برسد و سرانجام خودش راه حلی را براي رفع مشکل پیشنهاد و پس از بررسی جوانب آن به انجامش میپردازد.
🔷روش پیشگیری
این روش آماده سازي روحی، شناختی، انگیزهاي و رفتاري افراد را بر عهده دارد. شما در این مدل فرد را وادار به انجام فعالیتهایی می کنید تا پی به تواناییهایش ببرد. آگاهاندن فرد از توانمندي هایش، پرورش عزت نفس در او و توجه دادن به موفقیت هایش وي را در موقعیت مثبت تکاملی قرار خواهد داد در نتیجه احساس توانمندي مواجهه با مشکل در او پرورش یافته و با اندکی فکر و تلاش مشکل خود را حل میکند.
آموزه هاي دینی تماما براي شکوفایی فطرت تنظیم شده است. عمل به این آموزهها در شرایط و موقعیتها مناسب، از انحراف افراد از مسیر فطرت پیشگیري میکند.
ادامه دارد...
#روش_مشاوره_مؤثر
#مهارتهای_مربی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۸۵
↩️ شامل آیات ۶۲ تا ۶۹ سوره مبارکه #انفال
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«حَمَلةُ القرآنِ عُرَفاءُ أهلِ الجَنّةِ ، و المُجاهِدونَ في سَبيلِ اللّه ِ قُوّادُها ، و الرُّسُلُ سادَةُ أهلِ الجَنّةِ»؛
قرآن دانان، رؤساى [قبيله ]بهشتيان و مجاهدانِ در راه خدا، سردارانِ بهشت و پيامبران، سروران اهل بهشت هستند.
📚 [الجعفريّات : 76]
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_انفال
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 برخی فنون مشاوره موفق
🔻 هر یک از روشهای مشاوره را هم که انتخاب کنید باز باید یک سری فنون را بلد باشید.
فنونی که باعث میشوند مشاوره شما تأثیرگذارتر باشد تا هم خود شما و هم مخاطبتان احساس رضایت کنید.
الف) خوب گوش کردن :
مهمترین و اساسیترین فن مشاوره «گوش دادن» است. مهارتی به ظاهر ساده، اما در واقع بسیار دشوار. چون خیلی اوقات تبدیل میشود به شنیدن که کاملا یک امر غیر عادی است. در این حالت ممکن است هوش و حواس شما کاملا به موضوع نباشد که قبلا در مورد مضرات آن توضیح دادهایم.
ب) انعکاس:
انعکاس یک فن مشاورهاي است که گوش دادن مقدمهدآن محسوب میشود. در انعکاس مشاور مانند آینه عمل میکند، احساسات و عقاید متربی را در قالب کلمات و جملات بیان میکند و متربی را به تفکر و بازبینی بیشتر درباره موضوع تشویق میکند.
انعکاس صحیح، فرد را متقاعد میکند که میتواند تصمیم گیرنده خوبی باشد، زیرا در انعکاس پند وجود ندارد و فرد به یافتن راه حل، براي مشکل، تشویق میشود.
ج) ایجاد ارتباط:
فرآیند مبادلة اطلاعات و احساسات. ارتباط جریانی است متقابل، نتیجه ارتباط صحیح و تربیتی باید این باشد که آغاز کننده این ارتباط و مشورت، مشاور باشد و ادامه دهنده و پیگیري کنندة آن در دفعات بعد متربی باشد. ایجاد رابطه، کلید طلایی مشاورة موفق است.
د) ایجاد اعتماد:
برای تأثیرگذاری بر مخاطب باید اعتماد او را جلب کنید. برای ایجاد اعتماد صادقانه عمل کنید، با صلاحیت و متانت ولی فروتن و متواضع سخن بگویید، مسئولیت کار خود را بپذیرید، با استدلال حرف بزنید، شأن طرف مقابل را حفظ کنید و پاسخ مناسب و کوتاه بدهید.
ایجاد رابطه، کلید طلایی مشاورة موفق است.
#روش_مشاوره_مؤثر
#مهارتهای_مربی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 ویژگی ها و تغییرات عمومی دوره نوجوانی
🔹🔹🔹بخش دوم🔹🔹🔹
✅ نوجوانی، سنی مسئله آفرین است
گرچه هر سنی مسائل خاص خودش را دارد ، با این حال ، مسائل نوجوانان اغلب برای پسران و دختران به گونه ای است كه آنها به سختی از عهده ی حلشان برمی آیند.
دو دلیل برای این مسئله وجود دارد:
اول اینكه ، در سرتاسر دوره ی كودكی ، مسائل آنها بالاخره توسط والدین و معلمان حل می شود، در حالی كه بسیاری از نوجوانان به دلیل بی تجربگی ، به تنهایی از عهده ی حل مسائلشان برنمی آیند.
دوم اینكه نوجوانان دوست دارند احساس كنند كه افرادی مستقل و آزاد هستند . آنها درخواست ارائه راهی را دارند كه خودشان بتوانند از عهده ی حل مسائل برآیند و كوشش هایی را كه از جانب والدین و معلمان برای كمك به آنها ارائه می شود ، نمی پذیرند.
#️⃣ #ویژگی_ها_و_تغییرات_عمومی_دوره_نوجوانی
📌 بخش های قبلی مربوط به هر کدام از مباحث مربوط به "شناخت نوجوانی" را با لمس هشتگ های زیر ببینید:
#نکات_اموزشی_گروه_7تا12سال
#ویژگی_های_هیجانی_عاطفی_متربی
#ویژگی_های_روانی_متربی
#ویژگی_های_جسمانی_متربی
#ویژگی_های_اجتماعی_متربی
#مشکلات_دوره_رشد
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
🌷 بسم رب الشهداء و الصدیقین 🌷
🔸 «پویش مردمی احداث یادمان شهید گمنام»
💳 اطلاعات حساب بانکی جهت مشارکت:
شماره کارت:
5892107045285072شماره حساب:
3120054515224شماره شبا:
IR390150000003120054515224🛑 هم وطن! شاید این شهید عزیز که میهمان شهر ماست، همشهری شما بوده باشد. همه مدیون شهداییم. این بار دین مان را با مشارکت در احداث یادمان این شـــــهید عزیز ادا کنیـــــم. 🔸 هیئت امنای یادمان شهید گمنام مسجد جوادالائمه علیه السلام شهرک شیخ شهاب الدین شهرستان اهر (آذربایجان شرقی) #نشر_حداکثری
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۸۶
↩️ شامل آیات ۷۰ تا ۷۵ سوره مبارکه #انفال
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«أشرافُ اُمّتي حَمَلَةُ القرآنِ و أصحابُ الليلِ»؛
اشراف و بزرگان امّت من قرآن دانان و شب زنده داران هستند.
📚 [الخصال : 7/21]
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_انفال
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 چارت و ساختار:
🔻 منظور از چارت و ساختار، یعنی مجموعه ساز و کاری که در حوزه فعالیتی، نوع فعالیتها و اولویت هریک و همچنین جایگاه و ارزش هر شخص در هر فعالیت؛ و نیز در حوزه تعاملات، نحوه تعامل هر بخش را با سایر قسمتهای داخلی و خارجی مجموعه مشخص میسازد.
پیچیدگی و گستردگی روابط انسانی و همچنین ارتباط مستقیم ساختارهای تشکیلاتی با نظم و کارآمدی آن مجموعه، انتخاب ساختار مناسب را حساس میکند.
🔹 اهمیت چارت و ساختار مناسب
🔸 مبنای تقسیم کار و تخصیص نیرو
روشن ترین اهمیت ساختار این است که مبنایی برای تقسیم کار و تخصیص نیرو است.حوزه های فعالیتی مجموعه و رابطه آنها با یکدیگر و میزان نفراتی که برای هر قسمت در نظر گرفته میشود از جمله مواردی است که در ساختار مشخص می شود.
🔸 وزندهی به کارها
یک چارت مناسب، دقیقاً مقدار نیرو و زمانی که باید بر روی یک کار صرف شود را هم مشخص میکند. برای مثال وقتی هم عرض کارهای فرهنگی برای کارهای رسانهای تیمی تعریف کردهایم، وزن کار رسانهای را مشخص میکنیم و در عمل اعلام میکنیم این موضوع برای ما مهم است. نکته ی مهم این است که این وزن دهی باید منطقی و البته چند بعدی باشد یعنی اینطور نباشد که یک قسمت مجموعه خیلی قوی بشود وقسمتی دیگر از مسئولیت ها و کارها خالی بماند.
🔸 انتقال تجربه
یکی دیگر از نکات مهم در نیاز به یک ساختار مناسب این است که در آن تجربیات به راحتی منتقل میشود و یا حداقل مشخص است هر کسی چه تجربهای دارد و هر موضوعی را میشود از چه کسی پرسید.
🔹 نگرشهای مختلف ساختاری به بسیج:
نگرش پروژهای: تعریف فعالیت های جاری و مقطعی غالبا ناظر به دانشگاه و شرایط روز به صورت پروژهای انجام میشود.
مزایا: در حالتی که تعداد نیروها کم هستند، بهترین روش تعریف یک فعالیت و تمرکز همه تشکیلات بر روی آن است، در این حالت چون همه روی یک فعالیت متمرکز هستند، کیفیت کار بالا میرود، همچنین مدیریت و تقسیم کار در این شرایط آسان خواهد بود و همکاری بین افراد افزایش مییابد. در این شیوه، متناسب با نیروها کار تعریف میشود و همچنین تشکیلات به سمت انجام کارهایی با اولویت بالاتر میرود.
🔹 نقاط ضعف و قوت نگرشهای مختلف ساختاری به بسیج:
🔸 نگرش پروژهای:
تعریف فعالیت های جاری و مقطعی غالبا ناظر به دانشگاه و شرایط روز به صورت پروژهای انجام میشود.
معایب: در این مدل، افراد طی پروژههای مختلف، مسئولیت های مختلفی دارند که باعث یک بی نظمی طبیعی میگردد. همچنین همه افراد لزوما درگیر همه پروژهها نمیشوند و احتمالا عدهای از نیروها در زمانی بیکار میباشند. در ضمن این شکل از کارها عموما از جنس اجرائیات هستند و در مجموع باعث میشود تا تشکیلات نتواند برای امور کلی مثل جذب و .... برنامهریزی بلند مدت کند.
🔸 نگرش کانونی:
در این ساختار برای هر فعالیت یک کانون در نظر گرفته می شود مانند:
مطالعات/تحلیل بررسی/نوسازی معنوی/جهادی/فضای مجازی/دفاع مقدس/علمی/خبرنگاران
▪️ مزایا:
یکی از مهمترین نقاط قوت این ساختار این است که ساختار بر اساس پتانسیل های موجود و علاقه های فردی اعضا قابل اضافه و کم شدن است و هر نیرو میتواند بر اساس استعداد و علاقه خویش، در بستری مناسب فعالیت کند. همچنین به علت تنوع زیاد کانونها، افراد انتخابهای فراوانی دارند که این موضوع باعث افزایش مشارکت نیروهها میشود.
▪️ معایب نگرش کانونی:
- نبود انسجام تشکیلاتی:
گستردگی و پراکندگی فعالیت کانون ها سبب میشود که مجموعه دارای نظم فعالیتی مشخص نباشد و افراد کانون ها از فعالیت همدیگر بی اطلاع باشند.وقتی این دو عامل را کنار هم میگذاریم میبینیم که مجموعه دارای انسجام قویای نیست و این نبود انسجام میتواند مجموعه را از حرکت به سمت کارهای بزرگ باز دارد.
- یک بعدی بار آمدن اعضا
چون هر یک از اعضا فقط دغدغه کانون خود را دارند و در آن مورد به مطالعه و تلاش می پردازند از این جهت فقط در حوزه کاری خودشان رشد میکنند که به نوعی رشد تک بعدی محسوب میشود که این یک آسیب است.
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
#تلنگر_تشکیلاتی
🔻 بايد خدا را شكر كنيد كه اين توفيق را، اين فرصت را در اختيار شما گذاشته كه اين كارهاى مهم را انجام دهيد.
همۀ ماها - هم من، هم شماها هر كدامتان تکتک - میتوانستيم یک آدمى باشيم در امر زندگى شخصى خودمان فعال؛ یک تاجر خوب، یک روحانى خوب، یک دانشگاهى خوب؛ تلاشهائى بكنيم براى خودمان، شخص خودمان، وزرى هم پيش خداى متعال نداشته باشيم؛
چون اين كارى كه ماها میكنيم، در آن کار امكان وزر و وبال هم خيلى زياد است؛
شانهها زير قوۀ سنگين قرار دارد؛ میتوانستيم اينجورى نباشيم، یک زندگى معمولى داشته باشيم؛
اما طبعاً اين نقشآفرينى را كه امروز شما در كشور و نظامتان داريد، آن را هم نداشته باشيد.
پس اين شكر دارد كه شما در جائى قرار گرفتهايد كه میتوانيد نقشآفرين باشيد.
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۸۷
↩️ شامل آیات ۱ تا ۶ سوره مبارکه #توبه
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
في دَفنِ شُهَداءِ غَزوَةِ اُحُدٍ:
«انظُرُوا أكثَرَهُم جَمعا للقرآنِ فاجعَلُوهُ أمامَ صاحِبِهِ في القَبرِ»؛
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ هنگام خاكسپارى شهداى اُحدـ فرمودند: ببينيد، كدام يك از آنها قرآن را بيشتر جمع آورى كرده است، آنها را در قبرش پيش روى او قرار دهيد.
📚 [كنز العمّال : 29890]
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_توبه
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
#تلنگر_تشکیلاتی
🔻 بشر موجود عجيبى است عزيزان من! گاهى عبادت و نماز شب هم میشود
وسيلۀ نفوذ شيطان،
وسيلۀ فريب نفسِ خود انسانى كه دارد نماز شب میخواند!
همۀ ايدههاى خوب، همۀ فكرهاى خوب و شريف میتواند منفذى بشود براى شيطان.
✍️ بیانات در دیدار فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۸۸
↩️ شامل آیات ۷ تا ۱۳ سوره مبارکه #توبه
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
مَن جَمَعَ القرآنَ مَتَّعَهُ اللّه ُ بعَقلِهِ حتّى يَموتَ»؛
هر كه قرآن را جمع آورى كند، خداوند او را از تا زمانى كه بميرد از خردش بهره مند سازد.
📚 [كنز العمّال : 2318]
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_توبه
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨اخلاق تدریس (16)
🔻به کار گیری کلام رساو ساده
در سخنی معروف از نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه می شنویم که فرمود:
✅«انَّا مَعاشِرَ الانبیاءِ امِرنا ان نُکَلِّمَ النّاسَ علی قَدرِ عُقولِهم»
(ما گروه پیامبران ماموریم تا با مردم در حد قدرت درک و اندیهش ایشان سخن بگوییم)
الکافی،ج1 ص23
یکی از برداشت های مهم از این سخن نفیس آن رسول گرامی(صلاللهعلیهوآله) این است که سخن با هر کس باید در حد فهم و گیرایی او باشد.
ایراد سخنان غامض و پیچیده که متاسفانه گاه به منظور اظهار فضل و برتری جویی بوده و انگیزه های الهی در آن راه ندارد، به هچی وجه با این منش آن حضرت سازگار نیست و آثار منفی زیادی را در پی خواهد داشت.
از بین رفتن شوق و عطش فراگیری، دل زدگی و کسالت آوری مطالب، احساس بیهودگی بحث ها و بی ارزشی آن ها و ده ها افت دیگری که بر طرح مطالب علمی با بیان غیر قابل فهم مترتب است، لزوم پرهیز جدی از غامض گویی و توجه به نقطه مقابل آن، یعنی رسا و ساده گویی مطالب را متذکر می گردد.
به راستی اگر هدف از ارائه معارف دستگیری و هدایت اندیشه مخاطب است چرا برخی از اندیشمندان ما گرفتار این آفت بزرگ گشته و به بهانه بحث علمی و علمی بودن مطالب و اینکه این علوم ارزشمندند و نباید در اختیار هر کسی قررار بگیرند و لذا باید برای اهلش و به زبان خاص بیان شوند و یا به بهانه های دیگر به طرح مسئل به شکل پیچیده و به زبان سخت و دیر هضم مبادرت کرده بسیاری از متعلمن و تشنگان را از فیض معارف محروم نموده اند؟؟
آیا هدف بسیاری از ایشان همین اموری است که گفته شد؟
آیا انگیزه های غیر الهی،نظیر مطرح شدن در مجامع علمی، اظهار فضل و توان علی،شهرت و... در این قضیه راه ندارد و نویسندگان و گویندگان از آن مبرا هستند؟
ولی در هر صورت یکی از امور قابل توجه برای استادان محترم ،پرهیز جدی از به کار گیری الفاظ ناآشنا در زبان فارسی یا الفاظ لاتین،به منظور نشان دادن قدرت علمی و سعه معلمومات خویش است.
البته ممکن است بعضی از استادان با قصد خیر و برای آنکه دانشجو استاد خویش را داری قدرت علمی بداند و به اصطلاح او را باور کند اقدام به چنین عملی کنند و بدون توجه به آفات آن لطافت، زیابیی و تاثیر گذاری مطلب را فدای این تصور غلط نمایند؛ غافل از آنکه چنین امری غلط بوده و نتیجه عکس بر جا خواهد گذاشت.
📚 گزیدهای از اخلاق تدریس (امیدواریان)
ادامه دارد...
#اخلاق_تدریس
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
تربیت کودک.pdf
632.7K
#معرفی_کتاب
📘 تربیت کودک
✍️ مؤلف: استاد علی صفایی حائری
صفحات: 80
نقش معلم، روش تربیت، عوامل تربیت
📌 دانلود فایل PDF #کتاب
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
#تلنگر_تشکیلاتی
🔻 بشر موجود عجيبى است عزيزان من! گاهى عبادت و نماز شب هم میشود
وسيلۀ نفوذ شيطان،
وسيلۀ فريب نفسِ خود انسانى كه دارد نماز شب میخواند!
همۀ ايدههاى خوب، همۀ فكرهاى خوب و شريف میتواند منفذى بشود براى شيطان.
✍️ بیانات در دیدار فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۸۹
↩️ شامل آیات ۱۴ تا ۲۰ سوره مبارکه #توبه
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«مَن عَلَّمَ آیَةً فی کِتابِ اللهِ تَعالی، کانَ لَهُ اَجرُها ما تُلِیَت»؛
هر که آیهای از کتاب خدا را به دیگری بیاموزد، پاداش آن آیه، تا زمانی که خوانده میشود به او نیز میرسد.
📚 (مستدرک الوسائل ۴/۲۳۵)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_توبه
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
#تلنگر_تشکیلاتی
🔻نسبت به آنچه كه بايد ايران در مجموعۀ كشورهاى دنيا باشد، ما عقبيم؛ بايد جلو برويم.
خيلى كار لازم داريم. من كه عرض میكنم «همت مضاعف»، براى اين است. همتمان فقط اين نباشد كه حالا اين سنگ را از جلوى پايمان برداريم - اين كه چيزى نيست - همتمان بايد رسيدن به سر قله باشد. همت مضاعف يعنى اين.
خوب، اين مفت به دست نمىآيد؛ اين با حرف زدن و گفتن و بهبه و چهچه كردن به دست نمىآيد؛ اين با ورود - به معناى حقيقى كلمه - توى ميدان كار و ابتكار به دست مىآيد.
✍️ بیانات در دیدار فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 توقیع علت تأخیر در ظهور امام
🔻 قسمتی از توقیع شیخ مفید
💎 قال مولانا الامام المهدی (عجّلاللهفرجهالشریف): «وَلَوْ اَنَّ اشْیاعَنا ـ وَفَّقَهُمُ اللّهُ لِطاعَتِهِ ـ عَلَی اجْتِماع مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَما تَاَخَّرَ عَنْهُمُ الْیُمْنَ بِلِقائِنا، وَلَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعادَةُ بِمُشاهَدَتِنا عَلی حَقِّ الْمَعْرِفَةِ وَصِدْقِها مِنْهُمْ بِنا، فَما یَحْبِسُنا عَنْهُمْ اِلاّ ما یَتَّصِلُ بِنا مِمّا نَکْرَهُهُ وَلا نُؤْثِرُهُ مِنْهُمْ؛
اگر شیعیان ما (که خداوند توفیق طاعتشان دهد) در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، همدل میشدند، میمنت ملاقات ما از ایشان به تاخیر نمیافتاد، و سعادت دیدار ما زودتر نصیب آنان میگشت، دیداری بر مبنای شناختی راستین و صداقتی از آنان نسبت به ما؛ علّت مخفی شدن ما از آنان چیزی نیست جز آن چه از کردار آنان به ما میرسد و ما توقع انجام این کارها را از آنان نداریم.»
🔺 این جملات، قسمتی از نامهای است که از ناحیۀ مقدّس امام زمان (عجّلاللهفرجهالشریف) برای #شیخ_مفید (رحمةالله) فرستاده شده است. حضرت (علیهالسّلام) در این نامه، بعد از سفارشهای لازم به شیخ مفید (رحمةالله) و دستورهایی به شیعیان، به امر مهمّی که سبب غیبت ایشان شده است، اشاره میکنند. حضرت، نبود صفا و یک دلی در بین شیعیان را سبب غیبت خود میشمرند.
🔺 تاریخ نشان داده است که تا مردم نخواهند و تلاش نکنند، حق بر جای خویش قرار نمیگیرد و حکومت به دست اهلش نمیرسد. تجربۀ حضرت علی و امام حسن و امام حسین (علیهمالسّلام)، دلیل بسیار آشکاری بر این مطلب است. اگر مردم بر خلافت حضرت علی (علیهالسّلام) پافشاری میکردند، الان، تاریخ مسیر دیگری را میپیمود، ولی دنیاخواهی و ترس و... مردم آن زمان سبب شد از آن زمان تا آیندهای که معلوم نیست چه هنگام به پایان میرسد، جهانیان و خصوصاً شیعیان، جز ظلم و آزار چیزی نبینند. متاسفانه کوتاهی ما، بلکه عملکرد بدمان سبب شده است که آن محرومیت تا کنون ادامه یابد.
🔺 طبق این حدیث، وظیفۀ ما برای تسریع و تعجیل در ظهور حضرت، این است که آن حضرت را بر خویش و خویشان مقدم داریم و با اجرای دستورهای اسلامی و گسترش و ترویج عملی اسلام، آن امام (علیهالسّلام) را به جهانیان بشناسانیم و دلها را به سوی آن حضرت معطوف کنیم، تا به خواست خداوند، هرچه زودتر، زمینۀ پذیرش مردمی و جهانی آن امام (علیهالسّلام) فراهم شود.
🔺 از این حدیث شریف نکاتی استفاده میشود:
خداوند متعال از شیعیان عهد و پیمان گرفته که از امامان پیروی کنند و این پیروی سبب تشرّف به لقای امام زمان خواهد بود.
🔺 اعمال ناشایست شیعیان سبب دوری آنها از امامشان شده است؛ و لذا اعمال شایسته میتواند در تسریع ارتباط با امام زمان (علیهالسّلام) مؤثر باشد.
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۹۰
↩️ شامل آیات ۲۱ تا ۲۶ سوره مبارکه #توبه
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«اِنَّ هذَا القُرآنَ مَأدُبَةُ اللهِ فَتَعَلَّموا مَأدُبَتَهُ مَا استَطَعتُم»؛
این قرآن میهمانی ویژه خداوند است پس تا آنجا که توان دارید از این ضیافت بهره ببرید.
📚 (مجمع البیان ۱/۱۶)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_توبه
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
#تلنگر_تشکیلاتی
🔻تغييرات را غالباً انسان حس نمیكند.
تغييراتى به وجود مىآيد، نمیفهميم.
خيلى از اين بىتوجهىها در نهايت به ضررهاى بزرگ منتهى میشود.
فرض بفرمائيد كه یک روندهاى در راهى دارد حركت میكند، غفلت میكند، یک زاويۀ پنج درجهاى، ده درجهاى بهوجود مىآيد.
انسان هيچ متوجه نيست. پنج درجه زاويه، چيزى نيست كه انسان را به خودش متوجه كند.
بعد هر چه كه در اين جهت حركت میكند، هى فاصلهى او با همين پنج درجه - اگر اين پنج درجه به ده درجه و پنجاه درجه هم نرسد، همينطور پنج درجه باشد - و شكاف بين او با اين خط صحيحى كه بايد از آن حركت میكرد، بيشتر میشود.
یک وقت انسان به خود مىآيد، مىبيند اى بابا، چه فاصلۀ عميقى بهوجود آمده. اينكه میگويند تقوا، براى همين است.
✍️ بيانات در ديدار كارگران نمونه سراسر كشور
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 موضوع مهم دینی برای طرح در حلقه های جوانان
🔻 مباحث ضروری مطابق با نیازهای روز جوانان که به بعضی از آنها اشاره می توان اشاره نمود:
۱) مهارت های برقراری ارتباط و مدیریت تعاملات اجتماعی
۲) مهارت های تربیت شخصیت موفق و تاثیر گذار
۳) برنامه ریزی، انتخاب الگو و هدف
۴) روش برخورد با مشکلات و مسائل و حل آنها
۵) ارتقاء قوه تحلیل مسائل و واقعیات در زندگی
۶) تبیین بعضی از مهمترین تذکرات اخلاقی همچون ادب و احترام متقابل و پرهیز از رذائل اخلاقی و ممارست بر مکارم اخلاق، مثل پرهیز از بدبینی و بدگویی، تلاش در عمل به اخلاق حسنه و . . .
در این زمینه ها هم کتابهایی موجود است که به راحتی با جستجو در اینترنت و یا مراجعه به فروشگاه های کتاب یا کتابخانه ها می توانید به راحتی به بیشتر آنها دست پیدا کنید.
#خوراک_حلقه_ها
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 ۵ نکته طلایی در رابطه با نوجوان:
1️⃣ استفاده از روش تغافل (نادیده گرفتن):
یعنی مسائل و مشکلات نوجوان را بزرگ نشان ندهیم که در او ایجاد وحشت نماید و یا او را به لحاظ رفتارهایش دائم باز خواست ننمائیم.
2️⃣ ایفای نقش راهنمایی، بجای دستوری: در برخورد با مسائل نوجوان بهتر است از خودش کمک بگیریم یعنی این واقعیت را بداند که نخستین مسئول حلّ مشکل او، خودش است و برای حل آن باید اقدام نماید و ما والدین فقط وظیفه ی راهنمایی او را داریم که از عواقب تصمیم خودش مطلع شود.
3️⃣ آموزش: مهمترین دلیل ترس و اضطراب از هر موضوعی جهل و ناآگاهی نسبت به آن موضوع میباشد که ضروری است برای کاهش ترس و اضطرابهای نوجوانی آموزشهای لازم در مورد بلوغ، دوستیابی، حل مساله، گذراندن اوقات فراغت، برنامهریزی درسی و مواردی از این قبیل به نوجوان آموزش داده شود.
4️⃣ اعتماد سازی: باید بیاموزیم که چگونه حس اعتماد نوجوان را نسبت به خودمان جلب و جذب کنیم، چنانچه اعتماد میان نوجوان و والدین کمرنگ شود او برای حل مسائل خود به دیگران مراجعه میکند.
5️⃣ ایجاد تعادل بین آزادی نوجوان و مراقبت از او:
نوجوان بزرگ شده است و به آزادی نیاز دارد. اما چون آسیب پذیر است و در بسیاری از موارد به جای عقل و منطق از احساسات خود پیروی می کند، به مراقبت مناسب هم احتیاج دارد، اگر بتوانیم در دادن آزادی به نوجوان و مراقبت از او زیاده روی نکنیم و اندازه نگه داریم، به هر دو نیاز او پاسخ مثبت داده ایم و از خطرهایی که آزادی زیاد و مراقبت شدید ایجاد می کنند، پیشگیری کرده ایم.
🔸🔹🔸🔹🔶🔵🔶🔹🔸🔹🔸
#مهارتهای_سرگروه
#نوجوانان
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir