eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ کمک به اعراب 🔹 آریایی نژادها و باستانگراها پاسخ دهند که: ❓ آیا در زمان مردم فقیر و نیازمند وجود نداشتند؟ ❓آیا مردم ایران در آن زمان به این کمک ها نیاز نداشتند؟ 🔰 @Adyanuniv 🔰
🔷دستکاری ضیافت 19 روزه (2) 👈👈سمت و سوی این مجالس تماماً از مراکز بالادستی به اعضا دیکته می‌شود لذا بیت العدل در پیام‌هایش تأکید کرده که در حضور غیربهائیان به جای مسائل تشکیلاتی که مطمع نظر اصلی این محافل است، مسائل جذاب روز یا مواردی که نشان‌دهنده ظاهر فریبنده تشکیلات است مطرح شود. 👀در این فراخوان ها، به تشکیل ضیافت در محله‌های مختلف به منظور بهره‌وری از گرایش سنخیتی و محلیِ افراد اشاره شده: 📜«اشتیاق برای قبول مسئولیتِ امورِ امری برای احبای تازه تصدیق در محیطی آشنا و در اجتماعات نزدیک به محلّ سکونت‌شان با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد» 👍که گویای تمسک سران این فرقه به هر ترفند و وسیله ای برای جذب حداکثری افراد است. 😳 آن‌چه در این میان ماهیت منافقانه و تشکیلاتی بهائیت را بیشتر آشکار می‌سازد، چارچوب نامتوازنی است که بیت‌العدل از حضور افراد در این برنامه تعیین نموده. در این پیام‌ها علاوه بر پنهان‌سازی وجود بخش‌های تشکیلاتی از غیربهائیان، برای نحوه حضور افراد تازه بهائی شده، با دیگر بهائیان نیز تفاوت قائل شده‌اند: 📜«از آن‌جایی که شرکت در ضیافات برای مومنین تسجیل نشده امری پسندیده و برای پیشرفت و حصول نتایج مستمر در زمینه وظایف روحانی و فردی آنان لازم و ضروری است…دوستان بهائی ایشان می‌توانند به تشکیل ضیافت مخصوص و جلسات کوچک مبادرت ورزند. شخص بهائی، ضیافت با مقبلین را، در زمانی متفاوت با ضیافت رسمی جامعه برگزار نماید... که مقرون به مصلحت باشد» ⛓ادامه دارد...⬅️ 🔰@Adyanuniv🔰
🔷اشاعه فحشاء به بهانه تبلیغ بهائیت 👈یکی از شواهد بی‌قیدوبندی بهائیت در راستای تبلیغ و جذب حداکثری، پر رنگ کردن افراد بی‌بندوبار این فرقه، در مقابل چشمان افرادی است که چنین تمایلاتی دارند. 👀تا جایی که در رسانه‌های خود با افرادی مصاحبه می‌کنند که دلیل بهائی شدن خود را آزادی بی حد وحصر در آن عنوان می‌کنند. 😳در یکی از این برنامه‌ها، زنی با 2 فرزند، درباره عادی‌بودن داشتن چند فرزند با پدران مختلف صحبت می‌کند. این فرد که ساکنِ ونکوور می باشد، در رابطه با نحوه‌ بهائی شدنش می گوید که توسط مبلغان بهائیت در ونکوور با این تشکیلات و کتب روحی آشنا شده است. وی ضمن بدگویی از دین مسیحیت، دلیل بهائی شدنش را تنفر از مسیحیت و تطابق کامل بهائیت با سبک زندگی خود اعلام کرده می‌گوید: 🗣«بهائیت همان جامعه‌ای است که من به آن تعلق دارم» 😳برنامه با جمله‌های تبلیغی وی برای اقشار مشابه خود خاتمه می‌یابد: 🗣«همه بر اساس برداشت خودشان از دین بهائی زندگی می‌کنند و معنای آثار بهائی برای هرکسی متفاوت است» 🗣«برایم خیلی مهم است که هیچ جایی از تعالیم بهائی با فرهنگ افراد مخالفتی نشده…همیشه تشویق می کند که فرهنگ خود را نگه دار و به باورهایت احترام بگذار» 👍تنها تفاوتی که پس از بهائی شدن در زندگی این فرد ایجاد شده، پیروی از دستورات تشکیلاتی و جذب افرادی همانند خود می‌باشد. 👏مسلماً آیینی که برای شنیع‌ترین بی عفتی ها دستورات بازدارنده‌ای ندارد، دامی است که با هدف افزایش آمار سرشماری فرقه اش، اهداف ناصوابی را در سر می‌پروراند. 🔰@Adyanuniv🔰
💠یاری به صوفیه یاری به یزید و ابوسفیان ! 🔸از آنجا که ریشه‌ی تصوف کاملاً غیر اسلامی است، از اصول واقعی اسلام، منحرف بوده و از همان ابتدا با مخالفت شدید ائمه علیهم السلام روبرو گردیده است. 🔹شیخ مفید به سند صحیح از امام علی النقی علیه السلام روایت کرده است که محمد بن حسن می گوید: که در مسجدالنبی در خدمت امام بودم که درآن حال جمعی از اصحاب آن حضرت شرفیاب حضور آن حضرت شدند و در میان ایشان ابوهاشم جعفری نیز بود که او مردی بسیار بلیغ و باکمالی بود و در نزد آن حضرت مقام و منزلت عظیمی داشت و چون اصحاب در کنارش قرار گرفتند، ناگهان جمعی از صوفیه داخل مسجد شده و حلقه زدند و مشغول ذکر گردیدند! 🔅حضرت فرمود: به این حیله گران اعتنا نکنید؛ زيرا جانشينان شياطين و خراب كننده قواعد دين مي باشند. زهد ايشان براي راحتي بدن هايشان و شب زنده داريشان برای صيد كردن عوام است. عمری را در گرسنگی به سر بردند تا عوام و نادانان را مانند چهارپایان پالان کنند و زین بر پشت آنان گذارند. ذکر نمی‌گویند مگر برای فریب مردم و خوراک خود را کم نمی کنند مگر برای پر کردن قدح و ربودن دل احمقان، با مردم دم از دوستی خدا زنند تا ایشان را به چاه اندازند، اوراد ایشان رقص و کف زدن و غنا و آوازه خوانی است و کسی به سوی آنها میل نکند و تابع ایشان نگردد مگر آنکه از جمله سفیهان باشد هر کس به زیارت یکی از آنان در حال حیات و یا بعد از مرگ برود، مانند آن است که به زیارت شیطان و بت پرستان رفته باشد و هر کس یاری ایشان کند، گویا یزید و معاویه و ابوسفیان را یاری کرده است.» 1- حرعاملی/ الإثنی عشریه، ص282 🔰 @adyanuniv
💠 قانون جذب و تکامل قانون تشابه جادوگری 💠 به گزارش بهداشت معنوی، به عنوان راهی برای رسیدن به آرزوها، در فرهنگ عامه جا باز کرده است. قانون جذب سالهاست که در کشور ما به شیوه های مختلف تبلیغ می شود؛ از انتشار کتاب و مجله گرفته تا برگزاری کارگاه و سمینار، و در فیلم ها و سریال ها؛ بدون اینکه به فایدۀ علمی و ریشه و اساس این موضوع توجهی شود. بسیاری آن را تکرار می کنند و همین «بسیار» و «تکرار» به قانون جذب اعتبار بخشیده و به نظر می رسد که برای اثبات درستی آن کافی بوده است. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔷دستکاری ضیافت 19 روزه (3) 😳جای تعجب دارد، مراسمی که در همه‌جا به عنوان محفلی برای الفت از آن یاد می‌شود، بر اساس سیاست‌گذاری تشکیلاتی، حتی قابلیت پذیرش تمام بهائیان را نیز نداشته و دعوت به وحدت از جانب تشکیلات، سرشار از تفرقه‌ای عینی در یک مهمانی یا دورهمی را می‌طلبد. این مسأله بیانگر فعالیت‌های خاص تشکیلاتی، ذیل چنین تجمعات و در پوششِ اسمیِ "الفت‌بخشی میان قلوب" می‌باشد. 👻همان‌گونه که کلید واژه‌هایی از این روند اداری تشکیلاتی، در پیام‌های بالاترین مقام تشکیلات یعنی بیت العدل نیز مشاهده می‌شود. به عنوان مثال: بیت‌‍العدل برای بخش اداری عنوان می‌کند: 📜«هر ماه مجموعه‌ای از مواضیع یا مسائل خاصی که باید در قسمت اداری ضیافت مطرح شود، در بین نواحی مختلف که برای میزبانی جلسات تعیین شده‌اند توزیع خواهدشد» 👽گسترش و نشر چنین پیام‌هایی از سوی شبکه‌های بهائی، در حقیقت نوعی دعوت به برگزاری این مراسمات تشکیلاتی، آن هم با شیوه‌ای است که نتیجه مطلوب تشکیلات - که همان فریب حداکثری است - را دربر داشته باشد. 🔰@Adyanuniv🔰
🔷تعامل بهائیت و منافقین 👈علی‌رغم شعار بی‌طرفی سیاسی، بهائیت در راستای هم‌صدایی و ایجاد فصول مشترک با جریان‌های مخالف ایران اسلامی نیز فعالیت می‌کند. جریان‌های مخالف و سودجو نیز متقابلاً سعی دارند با بهره‌جویی از همسوسازی‌های معاندانه، وجهه نظام اسلامی را خدشه‌دار نمایند. 👀بعنوان مثال اگر برای بهائیان منطقه‌ای حادثه‌ای رخ دهد، رسانه‌های بهائی با دروغ‌پردازی به آن بال وپر داده وجریانات منافق با فراوری همان خبر، به سوءاستفاده ازآن می‌پردازند. 😳چندی پیش منافقین وبهائیان درفضای مجازی وشبکه‌های اجتماعی با اشاره به مرگ یکی ازبهائیان بنام احمد فنائیان درسمنان و سوزانده شدن جسد وی، اقدام به خبرسازی وایجاد شبهه در رابطه با علل مرگ وی کرده واین موضوع را به مسلمانان متعصب منتسب نموده‌اند. 👤احمد فنائیان کشاورز و دامداری درحوالی سمنان بود که پیش‌تر سابقه درگیری با چوپانان بهائی منطقه وکارگران افغانی خود را داشت؛ درحال حاضر نیز چوپانان وی - که از اتباع افغانی بودند - متواری ومظنونین اصلی این حادثه می‌باشند. 📜منبع اصلی انتشار خبر این حادثه سایت‌های منتسب به تشکیلات بهائیت بودند. ازتاکتیک‌های این رسانه‌ها برای نشر اکاذیب، قراردادن عکس واقعه درکنار شعار نویسی‌های ضدبهائی وایجاد فضای مظلومانه در ذهن مخاطب است. پس از آن سایر رسانه‌های معاند (اعم از گروهک منافقین، هواداران جنبش سبز و…) به بازنشر خبر پرداختند. 👍به نظر می‌رسد استفاده ابزاری تشکیلات بهائیت و دیگر متخاصمین نظام اسلامی ایران، از چنین وقایعی جهت جوسازی و سیاه‌نمایی علیه نظام، کماکان ادامه دارد. 🔰@Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎍البته که شرط نقد منصفانه و عالمانه اینکه نقد بر زیربنا و مبنایی باشه نه روبنا یا بنایی، لذا ما این رسمِ در نظرخودمون عجیب رو که اسمش عید اپیفانی هست و در مسیحیت ارتدکس هرساله در ۱۹ ژانویه(دیروز) برگزار میشه، به عنوان اشکال بر مسیحیت نمیدونیم اما عمده‌ی اشکال ما قسمت دومه " حالا اگه ما بودیم". اگه ما مسلمون‌ها این غسل رو داشتیم از آتیست و مسیحی و کورش پرست و روشنفکر و غرب زده و ... همه و همه اشکال می‌گرفتند... کانال فرق و ادیان 🎍@Adyanuniv🎍
🎍دستور به شمشیر زدن و خونریزی در کتاب مقدس (سفر ارمیا) 🔺اهل کتاب و به خصوص مسیحیان همواره ضمن حمله و هجمه علیه دین مبین اسلام و خشونت آمیز خواندن آموزه‌های آن، خود را افرادی صلح طلب معرفی می‌کنند حال آن که وقتی که به کتاب مقدس - که تمامی آن چه عهد جدید و چه عهد قدیم بر مسیحیان حجت است و راهی برای انکار و رد آن ندارند - مراجعه می‌کنیم، خلاف این ادعاهای به ظاهر زیبا را می‌بینیم. 📝 ملعون‌ باد کسی‌ که‌ کار خداوند را با غفلت‌ عمل‌ نماید و ملعون‌ باد کسی‌ که‌ شمشیر خود رااز خون‌ باز دارد. 📚 عهد قدیم، سفر ارمیا، فصل 48، فقره ی 10 کانال فرق و ادیان 🎍@Adyanuniv🎍
👈🏼 اعتقاد مشایخ شیخ صدوق (م۳۸۱) به سقط سلام الله علیه و من (شیخ صدوق) از بعضی از اساتیدم شنیدم که میگفتند منظور از گنج در این حدیث، فرزند و او همان فرزندی است که وقتی بین دو در فشرده شد وی را نمود ... 📚 معانی الأخبار،ص۲۰۶ 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠فرقه صوفیه گنابادیه و قوانین مملکتی ! 🔸درکتاب خورشید تابنده که شرح احوال و آثار رضاعلیشاه است و جناب محبوب علیشاه آن را تالیف کرده چند بار بیان شده که دراویش گنابادیه کاملا مطیع مقررات مملکتی هستند! مانند: «در قوانین مملکتی باید مطیع مقررات مملکتی بوده»{1} 🔹حال سوال این است که اگر دراویش پیرو اقطاب خود هستند چرا مطیع مقررات مملکتی نیستند؟ شاید یکی از علتهایی که فرقه گنابادیه ماهیت خود را عوض کرده به قطبیت رسیدن نورعلی تابنده است زیرا با قطبیت آقای نور علی تابنده عضو شورای رهبری جبهه لیبرال به اصطلاح ملی، فرقه گنابادی وارد بازیهای سیاسی جدیدی شد. 🔻با فوت محبوبعلیشاه قطب قبلی فرقه، سکان این فرقه به دست نور علی تابنده افتاد. او که از دوران برکناری دولت بازرگان در صف اپوزیسیون نظام قرار گرفته بود این بار ابزار مناسبی برای درگیری با نظام پیدا کرده بود. استفاده از چند هزار درویش گنابادی ساکن در ایران ابزار خوبی بود برای فشار سیاسی به انقلاب اسلامی. 🔻در فتنه ۸۸ دراویش نعمت اللهی نیز به صف جریان برانداز پیوستند و تلاش کردند در کف خیابانها با انقلاب مبارزه کنند. مصطفی آزمایش نوکر دستگاه امنیتی فرانسه و نماینده فرقه صوفیه در اروپا شب‌ها در شبکه های مختلف حنجره ی خود را پاره کرد اما نهایتا در روز ۲۵ بهمن تعدادی از دراویش به همراه بهایی ها، سلطنت طلبها و منافقین به خیابان‌ها آمدند که به دلیل کمی جمعیت باعث خجالت اربابان خود شدند. پی نوشت: 1-خورشید تابنده چاپ حقیقت صفحه 728. 🔰 @adyanuniv
✅ حکمت قرآنی شاهنامه فردوسی 🔹 حکمت شاهنامه ی حکیم ابوالقاسم فردوسی، حکمت یی نیست، حکمت قرآنی است، فردوسی ایران را سروده اما با دید یک مسلمان، آن هم یک مسلمان شیعه. 🔰 @Adyanuniv🔰
💠فرقه صوفیه گنابادیه، فرقه هزار رنگ 🔰قسمت 1 🔸فرقه ضاله گنابادیه با جمع آوری آداب و مسالک فرق مختلف و ایجاد بدعتهای جدید در دین اسلام خود را شیعه می دانند که ما در اینجا به چند مورد آن اشاره میکنیم: 1⃣مسائلی همچون فقر و خرقه پوشی و ریاضتهای طولانی که انجام میدهند مربوط به آداب هندوهاست{1} قابل ذکر است که به علت تنبلی در دراویش کنونی، اقطاب گنابادیه ریاضتهای هندویی را حذف کرده اند و تنها به مسئله فقر تاکید دارند به طوری که نور علی تابنده قطب فعلی گنابادیه در شرح پند صالح باب ایمان چندین بار شدیدا روی کلمه فقر تاکید میکند.{2} 2⃣تشرف را از آیین میترایی گرفته اند.{3}فرقه گنابادیه به حدی به این مسئله حساس است که تا شخص مشرف نشود او را درویش رسمی نمی دانند. 3⃣غسل اسلام را از غسل تعمید مسیحیان اخذ کرده اند{4} در فرقه گنابادیه شخصی که میخواهد درویش شود باید قبل از تشرف به قطب، غسل اسلام کند و این به آن معنی است که این شخص تا کنون مسلمان نبوده و با این غسل مسلمان می شود. این غسل دقیقا کپی غسل تعمید مسیحیان است. 📚پی نوشت 1-مالهند جلد اول صفحه 25 2-شرح پند صالح باب ایمان صفحه1الی 22 3-آیین میترایی صفحه 27 4-انجیل متی صفحه56 @adyanuniv 🔰
💠فرقه صوفیه گنابادیه، فرقه هزار رنگ 🔰قسمت2 بعضی دیگر از بدعت ها و آداب صوفیان که به نام اسلام انجام می دهند عبارتند از: 4⃣پرسه و گدائی را از آیین برهمایی گرفته اند.{5} 5⃣بدل گیری قطب یا پیر به هنگام نماز یا عبادت یا ذکر را از زرتشتیان گرفته اند.{6} 6⃣عشریه را از مسیحیان گرفته اند.{7} یعنی شخصی که درویش می شود به جای خمس و زکات باید به قطب یا شیخ خود عشریه پرداخت کند! متاسفانه در فرقه ضاله صوفیه گنابادیه، ده ها مورد از این آداب یا بدعت ها وجود دارد که برای حفظ آبروی شیعیان به همین تعداد قناعت می شود، زیرا این فرقه ضاله با وجود آنکه هیچ نشانی از تشیع در آداب و مسلکشان وجود ندارد ولی خود را در ذهن عوام شیعه جا داده اند و از نام و اعتبار ائمه در میان مردم سوء استفاده کرده اند. پی نوشت 5-مالهند جلد دوم صفحه 181 6-ریاض السیاحه صفحه 181 7-سعادت نامه صفحه 12 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎍پرستش میمون در هندوستان رسد آدمی به جایی که ..... انسانها کانال فرق و ادیان 🎍@Adyanuniv🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 مسیحیان تبشیری همیشه سعی می‌کنند چهره‌ایی به دور از خشونت از عیسی مسیح(به روایت اناجیل) نشان دهند و بزرگان دیگر ادیان را حامی خشونت. اما در بین بین نااگاهانه یا عامدانه مثلی را که مسیح برای بازگشت مجدد خود میزند و کسانی که حکومت آخرالزمانی او را قبول نمی‌کنند گردن می‌زند، نادیده می‌گیرند. 👌در لوقا 19:27 مسیح خودش را اربابی می‌داند که چند روزی از غلامان خویش جداست و ماموریت‌هایی به آنها محول می‌کند، در نهایت هرکدام که حکومت او را قبول نمی‌کنند دستور به گردن زدن می‌کند، گرچه ترجمه‌ ی قدیم سعی در تلطیف این دستور یعنی بریدن سر می‌کند و آن را "کشتن" ترجمه کرده اما ترجمه‌های فارسی دیگر مانند تفسیری، دری و مژده همان بریدن سر ترجمه کرده‌اند: و اما آن دشمنان من که نمی خواستند بر آنها حکومت نمایم، ایشان را اینجا بی آورید و در حضور من گردن بزنید".(ترجمه دری) و اما مخالفینی که نمی خواستند بر آنان حکومت کنم ، ایشان را اکنون به اینجا بیاورید و در حضور من ، گردن بزنید.” (ترجمه تفسیری) و امّا آن دشمنان من که نمی‌خواستند بر آنان حکومت نمایم، ایشان را اینجا بیاورید و در حضور من گردن بزنید."(ترجمه مژده) ترجمه عربی هم لفظ ذبح را اورده که معنی سربریدن است: اما اعدائی اولئک الذین لم یریدوا ان املک علیهم فأتوا بهم الى هنا واذبحوهم قدامی. ترجمه AMERICAN STANDARD VERSION هم لفظ " slay" را آورده که معنی ذبح کردن می‌دهد: But these mine enemies, that would not that I should reign over them, bring hither, and slay them before me. کانال فرق و ادیان 🎍@Adyanuniv🎍
🔷دستمزد دختر آقای هاشمی 👈اکثر رسانه‌های بهائی پس از فوت مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی عکس‌العمل‌های ضد و نقیضی داشتند. برخی با انتشار عکس‌هایی توهین آمیز، از مرگ اشخاص چهره های مبارز استقبال کرده‌اند. برخی نیز با یاد کردن از آن مرحوم با صفاتی ناپسند، کینه خود را نسبت به نظام اسلامی ایران آشکار کرده و بی‌اخلاقی را به نهایت رساندند. 👀در تشییع پیکر آن مرحوم نیز تفرقه‌افکنی با هدف مخدوش‌سازی اتحاد ملی دور از انتظار نبود. شبکه‌های بهائی با پخش تصاویری از تجمعات حاشیه دار مراسم تدفین، سعی در بهره‌برداری منفی از شکوه اخلاقی ایشان داشتند. برخی نیز از مرگ اسرارآمیز ایشان سخن به میان آورده سعی در فتنه پروری داشتند. ✍️مقالات منتشر شده در کانال‌های بهائی در نشان دادن تحلیلی از آینده کشور نیز قابل تأمل بود. در این مقالات، با ترسیم فضای ناامیدی، مرگ آقای هاشمی را پایان نظام اسلامی دانسته و نیاز به روی کار آمدن سیستمی جدید با آموزه‌هایی متفاوت را راه حل اساسی معرفی کردند. 👽بهائیان مدعی عدم دخالت در سیاست که خود را منادیان روح و ریحان معرفی می‌کنند، علاوه بر موضع‌گیری سیاسی، حتی برای دختر آن مرحوم نیز - که با مهرورزی به خانواده های متهمان این فرقه، سعی در تألیف قلوبشان داشته و بهترین زمینه را برای استفاده تبلیغاتی بهائیت فراهم کرده بود - حرمتی قائل نشدند. 👍نظر به عکس‌العمل این تشکیلات منفعت‌طلب در چنین حوادثی، جا دارد با روشن شدن چهره‌ حقیقی فرقه، افرادی که با چشمان بسته و از روی عدم آگاهی، سنگ این تشکیلات را به سینه می‌زنند اندکی به خود آیند. 🔰@Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبهه_زئوس_قسمت_ششم_بخش_اول 📌📌📌جواب شبهه: نظم عبارت است از نوعى پیوند و همکارى بین اجزاى یک مجموعه در راستاى تحقق هدفى معین، به گونه اى که هر جزئى از اجزاء مکمل دیگرى بوده و فقدان هر جزء موجب می شود که مجموعه اثر مطلوب و هدف مورد نظر را فاقد باشد. ✅با توجه به تعریف نظم 1️⃣ این جهان دارای نظم است و دلالت بر پدیده آورنده ای می کند، چنانچه امام صادق ع به مفضل می فرمایند: ای مفضل، نخستین دلیل برخالق، هیئت بخشیدن به این عالم و گردآوری اجزا و نظم آفرینی درآن است. از این رو اگر با اندیشه و خرد در کار عالم نیک و عمیق تأمل کنی، هر آینه آن را چون خانه و سرایی می یابی که تمام نیازهای بندگان خدا درآن آماده و گرد آمده است. اینها همه دلیل آن است که جهان هستی با اندازه گیری دقیق و حکیمانه و نظم و تناسب و هماهنگی آفریده شده است. آفریننده آن یکی است و او همان شکل دهنده، نظم آفرین و هماهنگ کننده اجزای آن است. 📚بحار الانوار ج3 ص 61 2️⃣جهان هستی دارای هدف است ، خداوند متعال در سوره انبیاء آیه 19 می فرماید: و ما آسمان و زمین و آنچه را که بین زمین و آسمان است به بازیچه نیافریدیم، و همه آن را برای انسان خلق کرده است چنانچه خداوند در آیه 13 سوره جاثیه می فرماید: و آنچه در آسمانها و زمین است تمام را مسخر شما گردانید. ❇منظور از تخسیر این است که همه انچه در این عالم هستی است در خدمت انسان است تا بتواند بواسطه آن به کمال حقیقی خود برسد. 🔰 @Adyanuniv🔰
قال ابن ابی الحدید: و الصحیح عندی انها ماتت و هی واجدة علی ابی بکر و عمر و انها اوصت الا یصلیا علیها... می نویسد: نظر صحیح نزد من این است که همانا فاطمه سلام الله علیها از دنیا رفت در حالیکه بر و غضبناک بود. و وصیت کرد که آن دو نفر بر او نخوانند... 📚 شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید جلد ۳ صفحه ۱۹۷ 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 رضوان الله علیه هیچگاه برای خلفای سقیفه نگفت؛ در کتاب المصنف خود می‌نویسد: 1829 - عَبْدُ الرَّزَّاقِ، عَنِ ابْنِ جُرَيْجٍ قَالَ: أَخْبَرَنِي عُمَرُ بْنُ حَفْصٍ، أَنَّ سَعْدًا أَوَّلُ مَنْ قَالَ: الصَّلَاةُ خَيْرٌ مِنَ النَّوْمِ فِي خِلَافَةِ عُمَرَ، فَقَالَ: بِدْعَةٌ ، ثُمَّ تَرَكَهُ، وَإِنَّ بِلَالًا لَمْ يُؤَذِّنْ لِعُمَرَ 👈🏾عمر بن حفص گفت: سعد (ابن ابي وقاص) اولين کسي بود که در زمان عمر «الصلاه خير من النوم» گفت و سپس چون آن را مي‌دانست آن را ترک کرد و بلال برای عمر اذان نمی‌گفت 📚 المصنف ج1 ص474 المؤلف: أبو بكر عبد الرزاق بن همام بن نافع الحميري اليماني الصنعاني (المتوفى: 211هـ)، المحقق: حبيب الرحمن الأعظمي، الناشر: المكتب الإسلامي - بيروت، الطبعة: الثانية، 1403، عدد الأجزاء: 11 . 🔰 @Adyanuniv🔰