eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
جامعه دوزخی از مردم افراطی بود عقل قربانی یک قوم خرافاتی بود بشر از لطف خداوند مکدّر می شد شرم میکرد اگر صاحب دختر می شد اشک، لالایی بی واژه ی مادر ها بود گورِ بی فاتحه، گهواره ی دخترها بود ناگهان یک نفر این قائله را بر هم زد (عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد) آنکه بر شانه خود پرچم اسلام گرفت دخترش فاطمه بانوی جهان نام گرفت عشق را طبع خداوند به توصیف آورد شرف هر دوجهان، فاطمه تشریف آورد سیّده، محترمه، ممتحنه، حنّانه حانیه، عالمه، اُمّ النّجباء، ریحانه عطر او آمد و عالم نفسی تازه گرفت و به یمن قدمش نام زن آوازه گرفت شهر با آمدنش عاطفه راباورکرد زن به شکرانه او چادرشوکت سر کرد خواست تا خیرکثیرش به دو عالم برسد تا عقیق شرف الشّمس به خاتم برسد مادرانه به طرفداری احمد برخاست تا ابوجهل سر عقل بیاید، برخاست جلوه ای کردو دلیل (زهق الباطل) شد و از آن نور، سه آیه به زمین نازل شد بیگمان بولهب آن‌روز پر از واهمه بود دامن پاک خدیجه ثمرش فاطمه بود بنویسید که معصومه عصمت زهراست سند محکم اثبات نبوت زهراست دختری که لقب أمّ أبیها دارد پدرش بوسه به دستش بزند جا دارد و خداوند اگر (واعتصمو) می گوید از کرامات نخ چادر او می گوید سوره دهر چنین گفته به مدحش سخنی تا أبد، دهر نبیند به خود اینگونه زنی نه فقط جلوه او سوره ی انسان آورد چادرش یکشبه هفتاد مسلمان آورد راه عرفان خداوند به او وابسته ست جز در خانه زهرا همه درها بسته ست زهد با دیدن او حسّ تفاخر دارد قرة العین نبیّ وصله به چادر دارد همه در خدمت بانوی دوعالم بودند ابر و باد و مه و خورشید و فلک هم بودند فضّه هم بود ولی باز خودش نان می پخت نان برای دل بی‌تاب یتیمان می پخت بارها خادمه اش گفت به لطفت شادم (من از آن روز که در بند تو ام آزادم) فاطمه مرکز پیوند دو دریا شده بود یعنی آیینه پیغمبر و مولا شده بود غیر زهرا که به جز حق به کسی راغب نیست احدی کفو علیّ بن أبی طالب نیست عشق باید که پس از، این، سخن آغاز کند مرتضی در بزند فاطمه در باز کند آفتاب از افق خانه ی شان سر می زد هر زمان فاطمه لبخند به حیدر می زد کار او عشق علی بود چه خیر العملی کیست خوشبخت ترین مرد جهان غیر علی وقت آن شد بنویسید که حجّت، زهراست سند محکم اثبات ولایت زهراست اوّلین شیعه بی‌تاب علی زهرا بود که سراپای وجودش سپر مولا بود یک جهان هم اگر از بیعت خود بر می گشت باز هم فاطمه دور سر حیدر می گشت نسل زهرا و علی سلسله ی طوبی شد میوه این شجره، نایبةُ الزّهرا شد آسمان ها پس از او یکسره کوکب دیدند چادر فاطمه را بر سر زینب دیدند زینب آن زن که علمدار دفاع از حرم است خطبه دم به دمش وارث تیغ دو دم است او که چون مادر خود پای ولایت مانده یک‌تنه فاتحه ی کاخ ستم را خوانده تا أبد در دل ما هست غم عاشورا این خبر را برسانید به تکفیری ها یاعلی از لب سردار نیفتاده هنوز علم از دست علمدار نیفتاده هنوز کیست دشمن که در این معرکه جولان بدهد؟ پسرفاطمه کافیست که فرمان بدهد همه از خاتمه معرکه آگاه شوند فاتحان با خبر از (نصر من اللّه) شوند باز طوفان هدفش وادی شن خواهد بود شیعه عکس العملش سخت و خشن خواهد بود ننگ بادا به ابوجهل، به همدست یهود لعن تاریخ به موذی گری آل سعود سپر خویش کنم غیرت سرداران را به جهانی ندهم یک وجب از ایران را سربلندیم اگر تکیه به دنیا نکنیم آنچه داریم ز بیگانه تمنا نکنیم غرق زخمیم ولی قامتمان خم نشده سایه چادر او از سرمان کم نشده بنویسید امید دل زهرا مهدی ست چاره کار همه مردم دنیا مهدی ست «مجید تال» @Arshiv_Gholam
✅ دلیل بهتر بودن، این است که به وظیفه خود عمل کرده ای و برای جامعه و هدف اسلام یک قدم برداشته ای؛ نه اینکه ده دادی، پانزده به دست آوری. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 378 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️ اگر یک روایتی به دست ما رسید که با طرز فکر اسلام، قابل تطبیق نیست، ما به سند روایت کمترین نگاهی هم نمی‌کنیم. سید علی خامنه ای همرزمان حسین، ص 326 @Arshiv_Gholam
🌹بارها خادمه اش گفت به لطفت شادم🌹 🌹من از آن روز که در بند توام آزادم🌹 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ ابْنِ أَبِي نَجْرَانَ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ وَهْبٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: 🔸إِنَّ آيَةَ الْكَذَّابِ بِأَنْ يُخْبِرَكَ خَبَرَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ وَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ فَإِذَا سَأَلْتَهُ عَنْ حَرَامِ اللَّهِ وَ حَلَالِهِ لَمْ يَكُنْ عِنْدَهُ شَيْ‏ءٌ. 🔹معاويه بن وهب گويد شنيدم از حضرت صادق (عليه السّلام) كه ميفرمود: نشانه دروغگو اين است كه از آسمان و زمين و مشرق و مغرب خبر ميدهد، ولى آنگاه كه از حرام و حلال خدا از او بپرسى چيزى نزد او نيست كه پاسخ دهد. 📜الكافي، ج‏2، ص 340 @Arshiv_Gholam
🛎 در آن روز در تمام سرزمین‌های مختلف مانند روم و ایران برده وجود داشته؛ أمّا اسلام به تدریج برده داری را برداشت. در اسلام برای آزادی برده افزون بر ارزش‌های اخلاقی و ثوابی که وجود دارد، سهمی از زکات نیز مقرّر گردیده است. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 389 @Arshiv_Gholam
🌷ای که نزدیک‌تر از جانی و پنهان ز نگه🌷 🌷هجر تو خوش‌ترم آید ز وصال دیگران🌷 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️وقتی انسان درمی‌یابد که اراده‌ي حق در کره‌ي زمین باید با دستان او محقّق شود، دیگر چگونه دست از تلاش بردارد؟ نه، يأس از جنود شیطان است و مؤمن هرگز دل به یأس نمی‌بازد. شهید سیّد مرتضی آوینی "گفتار متنِ فیلمِ پل" @Arshiv_Gholam @lenzesargardan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ الْحَجَّاجِ قَالَ: 🔸قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) الْكَذَّابُ هُوَ الَّذِي يَكْذِبُ فِي الشَّيْ‏ءِ؟ قَالَ لَا مَا مِنْ أَحَدٍ إِلَّا يَكُونُ ذَلِكَ مِنْهُ وَ لَكِنَّ الْمَطْبُوعَ عَلَى الْكَذِبِ. 🔹عبد الرّحمن بن حجّاج گويد به حضرت صادق (عليه السّلام) عرض‌كردم كذّاب آن كس است كه در مورد چیزی دروغ‌ و خلاف واقع گويد؟ فرمود: نه، (زيرا) كسى نيست جز اينكه اين از او سر زند، ولى مقصود از کذّاب آن كسی است كه به دروغ عادت كرده است. 📜الكافي، ج‏2، ص 340 @Arshiv_Gholam
4_5895441572719234365.mp3
7.32M
🎙بین این‌ همه خوب🎙 🔰 کربلایی امین قدیم @Arshiv_Gholam
tabasom kon.MP3
592.7K
🎙 تبسّم کن🎙 🔰 کربلایی نریمان پناهی 🗓 صوت های قدیمی @Arshiv_Gholam
📣 پيشوايان دين (سلام اللّه عليهم أجمعين) پيوسته واقعه غدير خم را در هر موقع و در هر مناسبت بازگو و بدان استدلال و احتجاج مي‌فرمودند و با اين مبناى راسخ و نصّ صريح، امامت و وصايت پدران خود را آشكار و مدلّل مي‌داشتند. همان‌طور كه شخص أميرالمؤمنين (صلوات اللّه عليه) نيز در طول دوران زندگى گرامى و شريف خود پيوسته به اين امر احتجاج مي‌فرمود و شنوندگان اين حديث را از افراد صحابه كه در حجة الوداع حضور داشته‏اند در مجامع عمومى سوگند مي‌داد و از آن‌ها بر اين امر گواهى مي‌طلبيد. اين جديّت‏ها و اهتمام‏ها همه براى اين بوده كه اين تاريخ روشن و خاطره مقدّس پيوسته تازه و شاداب بماند و گذشت زمان به تدريج اين واقعه را متروك و مخفى نسازد. علّامه عبدالحسین أمینی 📖ترجمه الغدیر، ج۱، ص۳۷ @Arshiv_Gholam
📚 و أمّا كتب و آثار اماميّه در حديث و تفسير و تاريخ و كلام، به هر يك از اين آثار توجّه و بررسى شود ملاحظه خواهد شد كه مشحون و پر است از اين واقعه و اثبات قضيه غدير و استدلال و احتجاج به مدلول و محصّل آن، از روايات مسند كه نام سلسله روات متعاقب يكديگر ثبت گشته تا منتهى ميشود به مركز انوار نبوّت (صلّى اللّه عليه و آله) و روايات بيشمار ديگر كه مِن باب إرسال مسلٌم با حذف سلسله سند ضبط گرديده و حاكى از اين است كه اين موضوع مورد اتّفاق عموم فرق مسلمين است، و گمان نمي‌كنم كه دانشمندان اهل سنّت نيز در ثبت و ضبط و روايت اين حديث از اماميّه دست كمى داشته باشند. چه آنان نيز اين واقعه را محقّق دانسته و به صحّت آن معترف و به تواتر آن اذعان دارند. مگر فرد يا افراد قليل و ناچيزى كه از راه و رسم درايت منحرف گشته، و از روى عصبيّت باطله كور كورانه نسبت به اين واقعه سخنى به ياوه گفته‏اند!! علّامه عبدالحسین أمینی 📖ترجمه الغدیر، ج۱، ص۳۹ @Arshiv_Gholam
🔰أَخْبَرَنِي الشَّرِيفُ أَبُو مُحَمَّدٍ الْحَسَنُ بْنُ أَحْمَدَ الْعَلَوِيُّ الْمُحَمَّدِيُّ النَّقِيبُ، قَالَ أَخْبَرَنِي أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ مُوسَى الْقُمِّيُّ (رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ)، قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى بْنِ الْمُتَوَكِّلِ، قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ السَّعْدَآبَادِيُّ، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْبَرْقِيِّ، عَنْ عَبْدِ الْعَظِيمِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِيِّ، قَالَ حَدَّثَنِي الْحَسَنُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، عَنْ يُونُسَ بْنِ ظَبْيَانَ، قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ): 🔸لِفَاطِمَةَ (عَلَيْهَا السَّلَامُ) تِسْعَةُ أَسْمَاءٍ عِنْدَ اللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ)؛ فَاطِمَةُ وَ الْمَذُوبَةُ وَ الْمُبَارَكَةُ وَ الطَّاهِرَةُ وَ الزَّكِيَّةُ وَ الرَّاضِيَةُ وَ الرَّضِيَّةُ وَ الْمُحَّدَثَةُ وَ الزَّهْرَاءُ. 🔸ثُمَّ قَالَ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) أَ تَدْرِي أَيُّ شَيْ‏ءٍ تَفْسِيرُ فَاطِمَةَ؟ 🔸قُلْتُ أَخْبِرْنِي يَا سَيِّدِي، فَمِمَّا فُطِمَتْ؟ 🔸قَالَ مِنَ الشِّرْكِ. 🔸قَالَ ثُمَّ قَالَ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) لَوْ لَا أَنَّ أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) تَزَوَّجَهَا لَمَا كَانَ لَهَا كُفْؤٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ مِنْ آدَمَ فَمَنْ دُونَهُ. 📜دلائل الإمامة، ص 79 و 80 @Arshiv_Gholam
🔰ادامه‌ی آداب رفاقت... 🔻بارى اگر رفيقى متّصف به صفات حميده پيدا كردى بايد قدر او را بدانى و او را به آسانى از دست ندهى، مراعات حقوق او را بنمائى، بر تو چند قسم حق پيدا خواهد كرد. 1⃣ اوّل حقّ مالى: بايد بذل مال در حقّ او بكنى، ليكن مراتب دارد؛ ◾️پست‏ترين مراتب آن آن است كه او را به منزله خادم و عبد خود قرار بدهى، اگر حاجتى به مال تو بهم بست، آن را روا كنى پيش از آنكه او خواهش كند، و اگر گذاردى كه كار به سؤال رسيد، تقصير كرده‏اى. ◾️مرتبه دوّم آن است كه او را به منزله نفس خود فرض كنى، كه شريك در مال تو باشد بالسّويّه. ◾️مرتبه سوّم اين است كه ايثار كنى مال را اگرچه خودت هم محتاج باشى. ◾️مرتبه بالاتر از اين، ايثار در نفس است، كما أنّ عليّا (عليه السّلام) در ليلة المبيت ايثار نمود. دست هر كس به دامن مرتبه چهارم نرسد، ليكن از بذل مال نبايد كوتاهى نمايد، كه در شرع مطهّر بغايت مطلوب است. 🔺روى عن مولينا أميرالمؤمنين (عليه السّلام) «العشرون‏ درهماً أعطيها أخى فى اللّه أحبّ إلىّ من مئة درهم أتصدّق بها على المساكين». 📜تذكرة المتّقين، ص 24 و 25 @Arshiv_Gholam
روش شناسی علم کلام.pdf
2.5M
💥 روش شناسی علم کلام 🔰 أصول إستنباط و دفاع در عقاید ✍ دکتر رضا برنجکار @Arshiv_Gholam