🔰در بيت المال چند سوزن بزرگ و كوچك بود. گفت اينها را هم تقسيم كنيد. مردم گفتند ما را نيازى به آنها نيست، و رسم او چنان بود كه كارگزارانش هر چه مىفرستادند مىپذيرفت.
على (علیه السّلام) گفت سوگند به كسى كه جانم به دست اوست بايد بد و خوبش با هم بستانيد.
🔺عبد الرّحمن بن عجلان برجمى از جدّهاش روايت مىكند كهعلى حتّى حبوبات و خردل و زيره را ميان ما تقسيم مىكرد و از اين قبيل.
ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي
📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 34
#کتاب
#الغارات
#ابراهیم_بن_هلال_ثقفی
@Arshiv_Gholam
♦️عالم شدن در جامعه اسلامی فرض عینی است. اسلام اجازه نمیدهد که عدّهای جاهل بمانند و خوب و بد را نشناسند و دنبال آن نروند و خود را به خمودگی بزنند. همه ما باید از معارف کلّی اسلام و از اصول اسلامی آگاهی داشته باشیم...علم، شرط وجوب نیست؛ بلکه شرط واجب است.
سید علی خامنه ای
تفسیر سوره برائت، ص 470
#کتاب
#تفسیر_سوره_برائت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
🔰در ادامهی آداب رفاقت...
6⃣ السّادس اينكه امر را بر او سهل بگيرد و او را به كلفت نيندازد مهما أمكن، كه اگر توقّعات فوقالعاده از وى نمود هم او به خلاف مىافتد هم اين، بل يكون القصد من محبّته هو آلة بالتّبرّك بدعائه و الإستيناس من لقائه و الإستعانة على دينه و التّقرّب إليه تعالى بتحمّل اعبائه و قضاء حوائجه و أمثال ذلك من الأمور المستحسنة شرعا.
💠 و از اينجاست كه گفته شده إذا وقعت الكلفة بطلت الألفة.
🔺پس محصّل مجموع اين كلمات آنكه بايد هميشه طرف خود را إصلاح كنى و عيب را به طرف خود ببرى، نه بالاى ديگرى بگذارى، و از او توقّع خوبى كنى و خود را فراموش نمائى، مرد آنست كه حياء او غالب بر شهوتش باشد، و مهربانى او بالنّسبه به مردم غالب بر حسدش باشد و عفو او غالب بر كينهاش باشد، بارى (ترسم آزرده شوى ورنه سخن بسيار است).
📜تذكرة المتقين، ص 32
#کتاب
#تذکره_المتقین
#شیخ_محمد_بهاری
@Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ:
🔸كَفَرَ بِاللَّهِ مَنْ تَبَرَّأَ مِنْ نَسَبٍ وَ إِنْ دَقَّ.
🔹ابوعبداللَّه صادق (علیه السّلام) فرمودند:
هر كسى كه از نژاد و تبار خود بيزارى بجويد، گر چه نژاد و تبارش پست و بىمايه باشند، به خالق بشريّت كافر شده است.
💎شرح:
بيزارى از نژاد و نسب به اين صورت است كه مىگويد من ننگ دارم كه از نسل فلانى هستم. و يا مىگويد من عار دارم كه خود را از فلان عشيره بدانم. اين گونه بيزارى نخوت آميز، اعتراضى است كه بر دستگاه آفرينش وارد مىشود و در سر حدّ كفر و طغيان است. بر اساس همين مبنى تحقير كردن افراد بشر به خاطر نژاد و تبارشان نيز كار نابخردان بىايمان است.
📜الكافي، ج2، ص 350
#حدیث
#الکافی
#امام_صادق
@Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥إن شاء اللّه زیاد بگویید🎥
🔰حضرت استاد فقیهی
🔺وَلَا تَقُولَنَّ لِشَيۡءٍ إِنِّي فَاعِلٞ ذَٰلِكَ غَدًا🔆إِلَّآ أَن يَشَآءَ ٱللَّهُۚ وَٱذۡكُر رَّبَّكَ إِذَا نَسِيتَ وَقُلۡ عَسَىٰٓ أَن يَهۡدِيَنِ رَبِّي لِأَقۡرَبَ مِنۡ هَٰذَا رَشَدٗا (سورهی کهف، آیهی ۲۳ و ۲۴)
#فیلم
#سخنرانی
#استاد_فقیهی
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ:
🔸قَالَ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) لِيَأْذَنْ بِحَرْبٍ مِنِّي مَنْ آذَى عَبْدِيَ الْمُؤْمِنَ وَ لْيَأْمَنْ غَضَبِي مَنْ أَكْرَمَ عَبْدِيَ الْمُؤْمِنَ، وَ لَوْ لَمْ يَكُنْ مِنْ خَلْقِي فِي الْأَرْضِ فِيمَا بَيْنَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ إِلَّا مُؤْمِنٌ وَاحِدٌ مَعَ إِمَامٍ عَادِلٍ لَاسْتَغْنَيْتُ بِعِبَادَتِهِمَا عَنْ جَمِيعِ مَا خَلَقْتُ فِي أَرْضِي وَ لَقَامَتْ سَبْعُ سَمَاوَاتٍ وَ أَرَضِينَ بِهِمَا وَ لَجَعَلْتُ لَهُمَا مِنْ إِيمَانِهِمَا أُنْساً لَا يَحْتَاجَانِ إِلَى أُنْسِ سِوَاهُمَا.
🔹از هشام بن سالم، گويد شنيدم امام صادق (علیه السّلام) مىفرمود:
خدای (عزّ و جلّ) میفرمايد بايد به جنگ با من إعلام شود (به جنگ با من برخواسته است) هر كه بنده مؤمن مرا آزارد و بايد از خشمم آسوده باشد هر كه بنده مؤمنم را گرامى دارد؛
🔹و اگر در روى زمين از مشرق تا مغرب از خلایق، آفريدهاى نباشد جز يك مؤمن به همراه پيشواى عادلى، من به عبادت آنها از هر آنچه در زمين آفريدم بىنياز باشم و هفت آسمان و زمينها به خاطر آنها بر پا باشند و از ايمانشان براى آنها آرامشى مقرّر سازم كه نيازمند به آرامش ديگرى نباشند.
📜الكافي، ج2، ص 350
#حدیث
#الکافی
#امام_صادق
@Arshiv_Gholam
♦️حالت انقلابی به معنی برداشتن نیزه و شمشیر نیست؛ بلکه به معنای باقی ماندن آن ارکان و شرایطی است که ضامن بقای فکر و هدف پیامبر اکرم (صلّی اللّه علیه و آله) در جامعه است و به پایداری این وضعیت کمک میکند.
سید علی خامنه ای
تفسیر سوره برائت، ص 474
#کتاب
#تفسیر_سوره_برائت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
🔰عمارة بن عمير گويد على (علیه السّلام) را دوستى بود كه ابو مريمش مىگفتند. از مردم مدينه بود. چون شنيد كه مردم از گرد على (علیه السّلام) پراكنده مىشوند، نزد او آمد. على (علیه السّلام) كه او را ديد پرسيد ابو مريم؟
گفت: آرى.
على (علیه السّلام) پرسيد به چه كار آمدهاى؟
ابو مريم گفت براى حاجتى نيامدهام، ولى مىبينمت كه چون كار اين أمّت به تو واگذارند آنها را از هم مىپراكنى.
على (علیه السّلام) گفت ابو مريم، من همان دوست توام كه مىشناسى، ولى گرفتار خبيثترين مردم روى زمين شدهام. آنها را مىخوانم، فرمان من نمىبرند، و چون به ميل آنها رفتار كنم، از گرد من مىپراكنند.
ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي
📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 36
#کتاب
#الغارات
#ابراهیم_بن_هلال_ثقفی
@Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥این مهمّه...🎥
🔺صحبت های کمتر شنیده شده از شهید غلامحسین افشردی (حسن باقری)
🔰و من كلام له (عليه السّلام) لإبنه محمّد بن الحنفية لما أعطاه الرّاية يوم الجمل:
«تَزُولُ اَلْجِبَالُ وَ لاَ تَزُلْ عَضَّ عَلَى نَاجِذِكَ أَعِرِ اَللَّهَ جُمْجُمَتَكَ تِدْ فِي اَلْأَرْضِ قَدَمَكَ اِرْمِ بِبَصَرِكَ أَقْصَى اَلْقَوْمِ وَ غُضَّ بَصَرَكَ وَ اِعْلَمْ أَنَّ اَلنَّصْرَ مِنْ عِنْدِ اَللَّهِ سُبْحَانَهُ»
📜نهج البلاغة ج ۱، ص ۵۵
#فیلم
#سخنرانی
#شهید_حسن_باقری
@Arshiv_Gholam
2 (1).mp3
26.6M
🎙 همهی دنیا برای بقیه🎙
🔰 کربلایی علی کرمی
🗓 هیئت الزهراء (سلام اللّه علیها)، صبح روز سوّم محرّم ۱۴۰۱
#صوت
#روضه
#علی_کرمی
@Arshiv_Gholam
pp.mp3
10.06M
🎙دوریت از دیوار دلم بالا میره🎙
🔰 کربلایی علی اکبر حائری
#صوت
#سینه_زنی
#علی_اکبر_حائری
@Arshiv_Gholam
bi hamegan be sar shavad.mp3
1.35M
🎙بی همگان به سر شود🎙
🔰 کربلایی نریمان پناهی
🗓 صوت های قدیمی
#صوت
#سینه_زنی
#نریمان_پناهی
@Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وضعیّت جامعهی شیعی، بعد از عاشوراء🎥
🔰 شیخ محمّد مهدی طبّاخیان
#فیلم
#سخنرانی
#استاد_طباخیان
@Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بی توجّهی نسبت به شناخت امام🎥
🔰 شیخ محمّد مهدی طبّاخیان
#فیلم
#سخنرانی
#استاد_طباخیان
@Arshiv_Gholam
وحدت و تقریب بر پایة امامت با تکیه بر مبانی مشترک فریقین ،مرتضی علیزاده نجار.pdf
616.6K
💥وحدت و تقریب بر پایه امامت با تکیه بر مبانی مشترک فریقین
✍ استاد مرتضی علیزاده نجّار و استاد محمّد تقی سبحانی
#معرفی_کتاب
#نظریه_تقریب
#وحدت_بر_پایه_امامت
#محمد_تقی_سبحانی
#مرتضی_علیزاده_نجار
@Arshiv_Gholam