🕯یا قتیل العطشان🕯
از آن زمان که سر راه درد وا شدهام
به فیض زخم عظیم تو مبتلاء شدهام
میان این همه آشوب نیزه و شمشیر
مرا ببخش اگر مثل لاله وا شدهام
«حضرت استاد سیّد رضا جعفری (حفظه اللّه)»
#شعر
#روضه
#روضه_روز
#شهدای_کربلاء
#امام_حسین
@Arshiv_Gholam
🔰أَبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ عَبْدِ الْحَمِيدِ عَنِ الْوَلِيدِ بْنِ صَبِيحٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ:
🔻مِنَ النَّاسِ مَنْ رِزْقُهُ فِي التِّجَارَةِ وَ مِنْهُمْ مَنْ رِزْقُهُ فِي السَّيْفِ وَ مِنْهُمْ مَنْ رِزْقُهُ فِي لِسَانِهِ.
📜الكافي، ج5، ص 305
#حدیث
#الکافی
#امام_صادق
@Arshiv_Gholam
واعظان کاین جلوه در محراب و منبر میکنند
چون به خلوت میروند آن کارِ دیگر میکنند
مشکلی دارم ز دانشمندِ مجلس بازپرس
توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر میکنند؟
گوییا باور نمیدارند روزِ داوری
کاین همه قَلب و دَغَل در کارِ داور میکنند
یارب این نو دولَتان را با خَرِ خودْشان نشان
کاین همه ناز از غلامِ تُرک و اَسْتَر میکنند
ای گدایِ خانقه بَرْجَه که در دیرِ مغان
میدهند آبی که دلها را توانگر میکنند
حُسنِ بیپایان او چندان که عاشق میکُشد
زمرهٔ دیگر به عشق از غیب سر بَر میکنند
بر درِ میخانهٔ عشق ای مَلَک تسبیح گوی
کَاندر آنجا طینتِ آدم مُخَمَّر میکنند
صبحدم از عرش میآمد خروشی، عقل گفت
قدسیان گویی که شعرِ حافظ از بَر میکنند
«حافط»
#شعر
#مناجات
#موعظه
#حافظ
@Arshiv_Gholam
احتجاج عبدالله بن جعفر.pdf
532.1K
🔰مناشدهی عبداللّه بن جعفر بر علیه معاویة (لعنة اللّه علیه) مبتنی بر حدیث غدیر
علّامه عبدالحسین أمینی
📖ترجمه الغدیر، ج۲، ص ۶۴ تا ۶۷
#کتاب
#الغدیر
#علامه_امینی
@Arshiv_Gholam
🔰در ادامهی آداب حجّ...
2⃣ الثّانى اينكه تهيّه حضور ببيند از براى مجلس روحانيّين يا به جا آوردن يك توبه درستى با جميع مقدّمات كه از جمله آنهاست ردّ حقوق چه از قبيل ماليه باشد مثل خمس و ردّ مظالم و كفّارات و غيرها يا از غير ماليه باشد مثل غيبت و اذيت و هتك عرض و ساير جنايات بر غير كه بايد إستحلال از صاحبانش بنمايد به آن تفاصيلى كه در محل خود مذكور است.
🔺و خوب است بعد از اين مقدّمات آن عمل توبه روز يكشنبه را كه در منهاج العارفين مسطور است به جا بيآورد، و اگر پدر يا مادرى دارد، مهما أمكن آنها را هم از خود راضى كند تا پاك و پاكيزه از منزل درآيد، بلكه تمام علايق خود را جمعآورى نموده، شغل قلبى خود را از پشت سرش قطع نمايد تا به تمام قلب رو به خداى خود كند، همچنين فرض كند كه ديگر برنمىگردد.
🔘 پس بناء على هذا بايد وصيّت تامّ و تمامى بكند، به إطّلاع أشخاص خيّر و دانا تا بيان كنند كه كيفيت وصيّت بايد چگونه باشد، كار را بر وصى تنگ نگيرد، بلكه به نحو توسعه در أمر ثلث خود وصيّت كند كه مسلمانى بعد از فوت او در حرج نيفتد، و معذلك اهل و عيالش را به كفيل حقيقى واگذارد فإنّه خير معين و نعم الوكيل.
💠 الحاصل كارى كند كه اگر برنگردد هيچ جزئى از جزئيات كار او معوّق نماند، بلكه دائماً بايد چنين باشد شخصى كه إطّلاع تامّ به وقت مردن خود ندارد.
📜تذكرة المتقين، ص 50 و 51
#کتاب
#تذکره_المتقین
#شیخ_محمد_بهاری
@Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وقتی حجاب نباشد...🎥
🔰 استاد رحیم پور ازغدی
#فیلم
#حجاب
#حجاب_اجباری
#سخنرانی
#استاد_رحیم_پور_ازغدی
@Arshiv_Gholam
HS_Volume 25_Issue 1_Pages 114-143.pdf
943.5K
💥لیلة الرّغائب
✍ دکتر فاطمه ژیان
💠 بررسی و داوری أدلّهی بی اعتباری روایت لیلة الرّغائب
#معرفی_کتاب
#فاطمه_ژیان
#لیلة_الرغائب
@Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥يَا مَنْ يَمْلِكُ حَوَائِجَ السَّائِلِينَ🎥
🔰 حضرت استاد رخشاد (حفظه اللّه)
💠 امید از ماسوای او گسستم تا چه پیش آید...
🔻وَ إِذا سَأَلَكَ عِبادي عَنِّي فَإِنِّي قَريبٌ أُجيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ فَلْيَسْتَجيبُوا لي وَ لْيُؤْمِنُوا بي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُون (سورة البقرة، آیة ۱۸۶)
🔸يَا مَنْ يَمْلِكُ حَوَائِجَ السَّائِلِينَ وَ يَعْلَمُ ضَمِيرَ الصَّامِتِينَ وَ يَا مَنْ لِكُلِّ مَسْأَلَةٍ عِنْدَهُ سَمْعٌ حَاضِرٌ وَ جَوَابٌ عَتِيدٌ وَ كُلِّ صَامَتٍ عِلْمٌ مِنْهُ [به] بَاطِنٌ مُحِيطٌ مَوَاعِيدُكَ الصَّادِقَةُ وَ أَيَادِيكَ النَّاطِقَةُ وَ نِعَمُكَ السَّابِغَةُ وَ أَيَادِيكَ الْفَاضِلَةُ وَ رَحْمَتُكَ الْوَاسِعَةُ...
📜إقبال الأعمال، ج2، ص 621
#فیلم
#حدیث
#قرآن
#سخنرانی
#اقبال_الاعمال
#استاد_رخشاد
@Arshiv_Gholam
🔰كارگزاران و كارهاى على (عليه السّلام)
🔻إبن أبى ليلى گويد على (علیه السّلام) براى شريح قاضى پانصد (دينار يا درهم) معيّن كرد.
🔹شريح قاضى گويد على (علیه السّلام) نزد من فرستاد كه به همان شيوه كه قضاوت مىكنى، قضاوت كن تا كار مردم به سامان آيد.
🔸شعبى گويد على (علیه السّلام) زره خويش در نزد مردى نصرانى يافت. او را نزد شريح برد، تا إقامه دعوا كند. چون شريح را چشم به او افتاد از جاى خود به يك سو كشيد. على (علیه السّلام) گفت سر جايت بنشين و در كنارش نشست و گفت:
«اى شريح، اگر خصم من مسلمان بود حتماً در كنار او مىنشستم ولى خصم من نصرانى است و رسول اللّه (صلّی اللّه علیه و آله) گفته است كه اگر شما و ايشان در راهى بوديد، آنها را در تنگنا افكنيد و تحقيرشان كنيد، همان گونه كه خدا ايشان را تحقير كرده است، البته بىآنكه بر آنان ستم كنيد».
سپس گفت اين زره از آن من است. نه آن را به او فروختهام و نه به او بخشيدهام.
شريح، نصرانى را گفت أميرالمؤمنين چه مىگويد؟ نصرانى گفت نه، زره، زره من است. و نمىگويم كه أميرالمؤمنين دروغ مىگويد. شريح رو به على (علیه السّلام) كرد و گفت يا أميرالمؤمنين آيا بر ادّعاى خود شاهد و دليلى دارى؟ گفت نه. شريح به سود آن نصرانى رأى داد.
نصرانى اندكى رفت و بازگرديد و گفت شهادت مىدهم كه اين گونه قضاوتها قضاوت پيامبران است. أميرالمؤمنين مرا نزد قاضى خود آورده و قاضى به زيان او رأى مىدهد.
شهادت مىدهم كه جز خداى يكتا خدايى نيست و شهادت مىدهم كه محمّد بنده و پيامبر اوست. يا أميرالمؤمنين به خدا سوگند كه اين زره، زره توست. لشكرت حركت كرد و تو به صفّين مىرفتى اين زره از پشت أشتر خاكسترى تو فرو افتاد.
على (علیه السّلام) گفت اكنون كه اسلام آوردى اين زره از آن تو باد و اسبى نيز به او داد.
🔺شعبى گويد كسى كه او را ديده بود مرا گفت كه همراه على (علیه السّلام) در نهروان با خوارج مىجنگيد.
ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي
📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 47 و 48
#کتاب
#الغارات
#ابراهیم_بن_هلال_ثقفی
@Arshiv_Gholam
♦️در اتّصاف یک فعل اخلاقی به خوب و دادن ارزش مثبت به آن، هم باید نفسِ کار، خوب و مفید باشد (حُسن فعلی)، و هم شخص فاعل، آن را به انگیزه های باطل، همچون خودنمایی، مردم فریبی، شهرت طلبی و . . . انجام نداده باشد (حُسن فاعلی).
✅ در این میان، آنچه مهمتر است، حسن فاعلی است و درستی یا نادرستی انگیزه است که میتواند منشأ والاترین ارزش مثبت یا بدترین ارزش منفی یک کار گردد.
علّامه مصباح یزدی (رحمه اللّه)
جنگ و جهاد در قرآن، ص 124
#کتاب
#جنگ_و_جهاد_در_قرآن
#علامه_مصباح_یزدی
@Arshiv_Gholam
بر همه ی کون و مکان دادرس
گوشهی چشمی ز حسین است و بس
آینهی صاف ضریحش شدن
نیست جز اینم ز خدا ملتمس
تو همه کس هستی و من پیش تو
هیچ کسم هیچ کسم هیچ کس
این قفس از بال و پرم پر شده است
باز نکردند برایم قفس
فانی خورشید شدن جز همین
نیست میان دل شبنم هوس
منزلت توست به جان همه
مرتبت نفس نفیس نفس
معجزهی لطف تو گر رخ دهد
بال عقابی بدهد بر مگس
گوش اگر مخلص نام تو شد
صوت بلال است اذان جرس
ذرّهام و دلخوشیام نور توست
حضرت خورشید به دادم برس
«حضرت استاد سید رضا جعفری (علیه السّلام)»
#شعر
#مناجات
#مدح
#امام_حسین
@Arshiv_Gholam
☀️ یه جمله ای رو استاد ما میگفت، که خیلی خوبه، زیاد بهش توجّه کنیم...
💎جمله ای که هم باعث قوّت قلب و دلگرمی و آرامش میشه، هم باعث خجالت آدمایی مثل من...
🔻هم بازدارنده است و هم محرّک انسانه...
🔰اونم اینه که:
«ما بی صاحاب نیستیم»
#سخن
#موعظه
#امام
@Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فرصتی غیر از سحر نداریم🎥
🔰 نائب المهدی امام خامنهای (حفظه اللّه)
#فیلم
#سحر
#نماز_شب
#سخنرانی
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
🔰عن أبي بصير عن أبي جعفر (علیه السّلام) قال:
🔸قلت «هُوَ الَّذِي أَنْشَأَكُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ فَمُسْتَقَرٌّ وَ مُسْتَوْدَعٌ»؛
🔸قال:
ما يقول أهل بلدك الّذي أنت فيه؟
🔸قال قلت:
يقولون مستقرّ في الرّحم و مستودع في الصّلب؛
🔸فقال:
كذبوا، المستقرّ ما استقرّ الإيمان في قلبه فلا ينزع منه أبدا، و المستودع الّذي يستودع الإيمان زمانا ثم يسلبه، و قد كان الزبير منهم.
📜تفسير العياشي، ج1، ص 371
#حدیث
#امام_باقر
#تفسیر_العیاشی
@Arshiv_Gholam
🔰احتجاج برد بر عمرو بن عاص به حديث غدير:
🔻أبومحمّد، إبن قتيبه (شرح حال او در ج ۱ ص ۱۶۱ مذكور است) در كتاب خود «الإمامة و السّياسة» ص ۹۳ گويد:
💠و (مؤرّخين) ذكر كردهاند كه مردى از (همدان) به نام «برد» به نزد معاويه آمد، در آن هنگام از عمرو بن عاص شنيد كه نسبت به على (عليه السّلام) سخنان ناروا و توهين آميز ميگويد!
🔸به او گفت:
همانا بزرگان ما از رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله) شنيدهاند كه فرمود:
«من كنت مولاه فعلى مولاه»،
آيا اين مطلب حقّ و درست؟ يا نادرست و باطل است؟
🔹عمرو بن عاص گفت:
حق و درست است و من بر آنچه شنيدهاى ميافزايم و ميگويم:
«أحدى از صحابه رسول خدا نيست كه مناقبى چون مناقب على براى او باشد».
◽️آن جوان همدانى (برد) بيتاب و هراسان شد، عمرو گفت:
على مناقب خود را به سبب اقدامى كه درباره عثمان نمود تباه و نابود ساخت.
◼️برد گفت:
آيا على (عليه السّلام) امر به كشتن عثمان نمود يا خود اقدام به كشتن او كرد؟
◽️عمرو گفت: نه (او نه امر نمود و نه خود او را كشت)، ولى پناه داد (قاتل او را) و منع كرد (از دست يافتن باو)،
◼️برد گفت:
آيا (با اين وصف) مردم با او به خلافت بيعت كردند؟!
◽️گفت:
آرى،
◼️برد گفت:
پس چه چيزى تو را از بيعت على (عليه السّلام) خارج نمود؟
◽️گفت:
متّهم دانستن من او را درباره قتل عثمان،
◼️برد گفت:
تو خود نيز مورد چنين اتّهامى واقع شدى؟!!
◽️عمرو گفت:
راست گفتى، و به همين علّت به فلسطين رفتم،
🔴 پس از اين محاوره و احتجاج جوان نامبرده (برد) به سوى قبيله و قوم خود برگشت و به آنها گفت:
ما به سوى قومى رفتيم و عليه آن قوم از لفظ خودشان برهان (و سند محكوميتشان را) گرفتيم على (عليه السّلام) بر حق است، از او پيروى كنيد.
علّامه عبدالحسین أمینی
📖ترجمه الغدیر، ج۲، ص ۶۷ و ۶۸
#کتاب
#الغدیر
#علامه_امینی
@Arshiv_Gholam
🔰در ادامهی آداب حجّ...
3⃣ الثّالث اينكه أسباب مشغله قلبى در سفر براى خود فراهم نياورد، تا او را در حركات و سكناتش كه بايد به ياد محبوب خود باشد بازدارد، چه از قبيل عيال و أولاد باشد، يا رفيق ناملايم الطّبع باشد، يا مالالتّجاره باشد، يا غير آن.
🔻مقصود اين است كه خودش به دست خود اسبابى فراهم نياورد كه تمام همّتش در سفر مصروف آن باشد، بلكه اگر بتواند با اشخاصى همسفر شود كه تذكّر ايشان بر اين غالب باشد، يا هميشه اگر غفلت ورزيد آنها اين را به ياد خدا بيندازند. قصّه سيّد بن طاووس (قدّس سرّه) با همسفران معروف است.
📜تذكرة المتقين، ص 51 و 52
#کتاب
#تذکره_المتقین
#شیخ_محمد_بهاری
@Arshiv_Gholam
باز با نام شما، نامِ خدا در واقع
خواهشی میکنم اینگونه، دعا در واقع
روزیام را بده بیزحمت و بیسختی تا
لَم به بالش بدهم یا متکا در واقع
ای خدا، مثل کف دست رُکَم من با تو
نیستم پَست و دورو، اهل ریا در واقع
دوست دارم که شما سخت نگیری بر من
دوست دارم بکنم حال، صفا در واقع
ترس و امید، مرا ملعبهی خود کردند
ترس و امید، همان خوف و رجا در واقع
اگر از دیدهتان ثانیهای دور شوم
ول شوم بین زمین، ول نه، رها در واقع
با چنین وضعِ عمل های گناه آلوده
من کجا میروم آخر؟ به فنا در واقع
به جز این سایهی مهر تو خدایا دیگر
من کدوم گوری برم آخه، کجا در واقع؟
قدری از بودجهی نامتناهی خودت
دست کن پول بده، یا کن عطا در واقع
مدّتی گفتم و گفتم ولی تأثیر نکرد
حرف بی ارزش من، روی خدا در واقع
گفت ای بندهی من هیچ نگو، آدم باش!
از خیالات، برون آ و بیا در واقع
اینکه تنبل بِبرد روزی به قدر بقیه
عادلانهست؟ نه، که هست جفا در واقع
من تو را خلق نکردم که همینطور عبس
کار باید بکنی، صبح و مسا در واقع
هر چه که کار کنی، رزق همانقدر بَری
برکت هم بدهم، مالِ تو را در واقع
«راست میگفت خدای قَدَرِ عزّوجل»
صدق اللّه شد این مصرع ما در واقع
«حسن معارف وند»
#شعر
#مناجات
#فکاهه
@Arshiv_Gholam
@HassanMaarefvand
🔰جعفر بن محمّد بن على (علیه السّلام) گويد على (علیه السّلام) كسى را براى جمعآورى زكات به باديه فرستاد و او را گفت:
🔻زنهار، اى بنده خدا، از خدا بترس و دنيايت را بر آخرتت ترجيح منه. از آنچه تو را امين آن گردانيدهام نيك نگهبانى كن و حقّ خدا را رعايت نماى تا به محلّ «بنى فلان» رسى، بر آستانه ايشان فرود آى و به خانههايشان داخل مشو، سپس با آرامش و وقار به نزد آنان رو، چون به ميانشان رسيدى بر آنان سلام كن و چون درود گويى درودى به كمال گوى. آنگاه بگوى كه اى بندگان خدا، ولىّ خدا مرا نزد شما فرستاده تا حقّ خدا را از شما بستانم. آيا در اموال شما چيزى از حقّ خدا هست كه آن را به ولىّ او أدا كنيد؟ اگر يكى از آنان گفت نه، از او مطالبه مكن، و اگر كسى گفت آرى، همراه او برو بدون آنكه بترسانيش، و او را وعدههاى نيكو ده تا بر سر اموالش رسد. و نبايد كه بىاذن او در آن دخالت كنى، زيرا بيشتر آن مال از آن اوست. و بگو اى بنده خدا، مرا اجازت مىدهى كه در اين اموال دخالت كنم؟ اگر گفت بلى. دخالت كن، أمّا نه بسان كسى كه بر آن مال چيره شده و نه به عنف و شدّت. پس آن مال به دو بخش كن و از او بخواه كه هر بخش را كه مىخواهد اختيار كند. مبادا در آنچه اختيار كرده بر او اعتراض كنى. باقى را نيز دو بخش كن و پيوسته چنين كنى تا آنچه حقّ خدا از مال اوست باقى بماند و تو آن را برگير. اگر نپذيرفت و خواست كه بار ديگر تقسيم كنى، قبول كن و همه را مخلوط كن و آنچه به پايان رسانيده بودى از سر گير. تا حقّ خدا را از مال او جدا كنى. سپس آن مال به دست مردى نيكخواه و مسلمان و مشفق و امين بسپار كه به ذرّهاى از آن تجاوز نورزد. آنگاه هر چه از هر جاى گرد آوردهاى براى ما بفرست تا در جايى كه خدا فرمان داده صرفش كنيم.
🔻به رسولى كه از طرف تو آن مال را براى ما مىآورد، سفارش كن كه ميان مادّه شتر و كرّهاش حايل نشود و آنها را از هم جدا نكند و همه شير مادر را ندوشد آن سان كه به كرّه زيان برسد. و آن قدر بر يكى از شتران سوار نشود كه خستهاش كند، بايد ميان آنها عدالت ورزد و به هر آب كه مىگذرد آبشان دهد و در ساعاتى كه بايد بيارامند آنها را از علفزارها به ميان جادّهها نكشاند و با آنها به مدارا رفتار كند تا نزد ما آيند- به اذن خدا- فربه، نه خسته و كوفته. تا ما آنها را به روش كتاب خدا و سنّت پيامبرش تقسيم كنيم. اين كار اجر تو را بزرگتر گرداند و رستگارى تو را نزديكتر دارد.
🔻خداوند در آن شتران و در تو نظر مىكند و كوشش و نيكخواهى تو را در حقّ كسى كه تو را فرستاده و تو براى بر آوردن نياز او رفتهاى مىنگرد. رسول اللّه (صلّی اللّه علیه و آله) گفت «خداوند هيچ دوستدارى را كه خويشتن را به فرمانبردارى و نيكخواهى در راه اوامر امامش به رنج مىاندازد نبيند، مگر آنكه در جهان برين با ما همنشينش مىگرداند.»
ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي
📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 48
#کتاب
#الغارات
#ابراهیم_بن_هلال_ثقفی
@Arshiv_Gholam
♦️تنها حقّ أصیل و ذاتی در عالم، حقّ خدای متعال است و سایر حقوق در پرتو این حقّ است که معنا میابد و توجیه میشود.
علّامه مصباح یزدی (رحمه اللّه)
جنگ و جهاد در قرآن، ص 151
#کتاب
#جنگ_و_جهاد_در_قرآن
#علامه_مصباح_یزدی
@Arshiv_Gholam
MR_Volume 2_Issue 7_Pages 75-92.pdf
735.8K
💥جایگاه امام
✍ محمّد مهدی حائری پور
💠 جایگاه امام در نظام اخلاقی اسلام
#معرفی_کتاب
#محمد_مهدی_حائری_پور
#جایگاه_امام_در_نظام_اخلاقی_اسلام
@Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥موعظه🎥
🔰 حضرت استاد مصطفایی (حفظه اللّه)
💠 حَدَّثَنَا أَبِي (رِضْوَانُ اللَّهِ عَلَيْهِ) قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى الْعَطَّارُ قَالَ حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَالِكٍ الْكُوفِيُّ عَنْ سَعِيدِ بْنِ عَمْرٍو عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ بِشْرِ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ:
🔻كَتَبَ هَارُونُ الرَّشِيدُ إِلَى أَبِي الْحَسَنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عِظْنِي وَ أَوْجِزْ، قَالَ فَكَتَبَ إِلَيْهِ:
«مَا مِنْ شَيْءٍ تَرَاهُ عَيْنُكَ إِلَّا وَ فِيهِ مَوْعِظَةٌ».
📜الأمالي( للصدوق)، ص 509
#فیلم
#حدیث
#موعظه
#سخنرانی
#امالی_صدوق
#استاد_مصطفایی
@Arshiv_Gholam
2_5373053427880299420.mp3
9.67M
🎙زهرا مرو بدون حیدر🎙
🔰 کربلایی نریمان پناهی
🗓 صوت های قدیمی
#صوت
#سینه_زنی
#نریمان_پناهی
@Arshiv_Gholam