eitaa logo
کانون اندیشه جوان
303 دنبال‌کننده
882 عکس
497 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 به قله نزدیکیم 🔶 انقلاب آمد استقلال کامل سیاسی را به کشور داد. یعنی امروز در این دنیای بزرگ، در میان این قدرتهای بزرگ، یک قدرت وجود ندارد که بتواند ادعا کند خواست او، اراده‌ی او بر اراده‌ی مسئولین کشور یا ملت ایران اندک تأثیری دارد. این نکته‌ی بخصوص - یعنی ایستادگی، استقلال، عزت سیاسی - بیشترین جذابیت را برای ملت ها دارد. 💠 مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ۱۳۸۹/۱۱/۱۵ 📌@canoon_org
44.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰موانع کار دانشجویان 🔶 ارتباط دانشگاه و فضای کسب و کار مناسب برای دانشجویان همواره از جدی ترین معضلات مسائل دانشجویان و تشکیلات بوده است. چالشی که همکاری و برنامه ریزی هر دو سوی این رابطه را طلب می کند. 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به بیست و هفتمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰پيامبر اکرم صلی الله عليه و اله : 🔶به راستی که من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده ام. 📖مکارم الاخلاق ص ۸ 🌸مبعث رسول اکرم صلی الله عليه و اله بر همه مسلمانان جهان مبارک باد🌸
🔶 دو قرائت کلّی از واژه وجود دارد: گونه نخست، مفهومی دیرینه با عنوان «گفتمان شرق ـ غرب» است؛ گونه دوم مفهوم آکادمیک شرق‌شناسی است که از اواخر تا به امروز مطرح بوده است. گرچه گونه سومی نیز از شرق‌شناسی وجود دارد که قرائت از دانش شرق‌شناسی است که در اواخر قرن هجدهم ظهور یافته است. 🔷 در قرائت اول، یا همان گفتمان شرق‌ ـ غرب که به تعبیر ، قرائتی تخیلی از شرق‌شناسی است، بنیان و اساس تفکر بر روی تمایز معرفت‌شناختی میان و شکل می‌گیرد. نتایج این قرائت، به گفتمان سلبی دو طرف و خشونت در حوزه روابط قدرت می‌انجامد؛ این نظریه باعث می‌شود تا غرب تلقی شرق را از خود چیز دیگری بداند و به سلب و سخره فرهنگ و اندیشه آن برخیزد. این گفتمان سلبی هنگامی که وارد لایه‌های قدرت می‌شود فاجعه می‌آفریند. 💢اما قرائت دوم بر مفهوم آکادمیک مبتنی است؛ باید گفت که اصطلاح شرق‌شناسی برای نخستین‌بار در قرن هجدهم رایج شد، اما اگر این علم را علم توجه به شرق بدانیم، باید گفت که این پروژه به قرن‌ها قبل بازمی‌گردد و ریشه آن را می‌توان در دوران ترجمه متون عربی به لاتین، در قرن یازدهم، دانست. 📖ماهنامه زمانه، شماره ۱۲ 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 به قله نزدیکیم 🔶 مهم‌ترین کاری که انقلاب کرده است کار اصولی‌ای، تبدیل نظام طاغوت‌سالار به نظام مردم‌سالار است؛ این مهم‌ترین کاری است که انقلاب کرده است؛ آن هم با الهام از تعالیم اسلامی، نه با مکتب های این نظریه‌پرداز و آن نظریه‌پرداز و نقص ها و معارضاتی که در حرف هایشان هست. 💠 مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ 📌@canoon_org
🔶به نظر ابهام مفهوم عقلانیت سبب محبوبیت آن و طرفدارانش شده است: از سویی نام و از سویی دیگر نام قوه‌ای ادراکی است. در بعد عملی، عقلانیت دال بر توجه به بحث آزاد و اقناع و پرهیز از اجبار است و در بعد نظری به وصول به واقعیت اشاره می‌کند. 🔷این ابهام سبب می‌شود که عقلانیت جاذبه‌ای واهی پیدا کند و بسیاری از اندیشمندان را درگیر خود نماید، اما اگر به بی‌اعتباری مدل سوژه ـ ابژه در توجه کنیم، وجه شناخت‌شناسانۀ عقلانیت نفی می‌گردد و در عمل نیز می‌توان با استفاده از واژه‌های ملموس و روشنی چون ، و... همان تأثیر الهام‌بخش و شورآفرین را اعمال کرد. 📖ماهنامه زمانه، دوره جدید، شماره ۷ 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 به قله نزدیکیم 🔶 در دوره‌ی پیش از انقلاب، زنان فرزانه، فهمیده، دانشمند، تحصیل‌کرده، اهل تحقیق و صاحب پژوهش در زمینه‌های مختلف، انگشت‌شمار بودند؛ این‌‌ همه استاد دانشگاه زن، این‌‌همه پزشک متخصّص و فوق تخصّص زن، این‌همه دانشمند محقّق در بخشهای مختلف دانش های پیشرفته، فنّاوری‌ های پیشرفته، زنان دانشمند، زنان فرهیخته آنجا مشغول کار هستند. این در پیش از انقلاب سابقه نداشت؛ این کاری است که انقلاب کرد. 💠 مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 به قله نزدیکیم 🔶آزادی فکر و بیان هم یکی از ارزش های انقلاب بود. مردم می خواستند آزادانه فکر کنند. آن روز، آزادی فکر، آزادی بیان و آزادی تصمیم‌گیری هم نبود. مردم این را نمی خواستند؛ می خواستند این آزادی ها باشد. 💠 مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ۱۳۷۹/۰۲/۲۳ 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 به قله نزدیکیم 🔶روزهای اول انقلاب پرشور بود، پرحماسه بود، امّا امروز قوام انقلاب و استحکام انقلاب از آن روز بیشتر است. انقلابیّونی که ایمانِ به انقلاب، دل آن ها را انباشته است، امروز مستقرتر، ایستاده‌تر، آگاه‌تر، بصیرترند در پیمودن راه خود و در در نظر گرفتن پایان کار خود و آن هدفی که دنبالش هستند؛ 💠 مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ 📌@canoon_org
🔶بررسی دقیق قوانین و تعالیم اسلامی و تطبیق آنها با تمایلات فردی و اجتماعی انسان نشان می دهد که دین اسلام، تنها دینی است که همه زوایای وجود و حیات بشری را مورد توجه قرار داده و از هیچ نکته ‌ای فروگذار نکرده است. کتاب ، نوشته ی که در چهار فصل تنظیم و توسط نشر کانون اندیشه جوان به چاپ رسیده، شناخت خوبی در این حوزه به ما می دهد. 🔷در فصل اول این کتاب با عنوان: جامعیت ادیان آسمانی، از و ، ارائه برنامه زندگی، انذار و بشارت و داوری و حکومت به عنوان چهار حوزه راهبردی ادیان آسمانی یاد می شود. فصل دوم با عنوان جامعیت آیین اسلام، به نظرات دانشمندان و تمایلات و نیازهای اصیل بشری اشاره می کند. 💢مولف در فصل سوم که خاتمیت و کمال دین نام دارد، به روش تحلیلی و اثباتی خاتمیت می پردازد و آن را از نظر قرآن و احادیث اسلامی بررسی می کند. فصل چهارم نیز که خاتمیت و پویایی نام گرفته، از تشریع ، نقش کلیدی عقل در و مسئولیت ها و اختیارات حاکم اسلامی به عنوان ارکان پویایی شریعت خاتم یاد می کند. 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مقام معظم رهبری (مدظله العالی) : 🔶 بیست و دوم بهمن، در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت. 📜بیانات رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم۱۳۶۸/۱۱/۰۴ 🇮🇷سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گرامی باد🇮🇷 📌@canoon_org
🔶در مبانی معرفت شناختی و نتایج و برون دادهای آن نیز دو عنصر و اصالت ریاضیات را طرح خواهم کرد زمان با موج دوم شکاکیت مصادف بود که برخاسته از افکار بود. دکارت برای رسیدن به پایگاهی ،امن استوار و قوی در اندیشه شک دستوری را طرح می کند و در همه چیز شک میکند تا به خود و اندیشیدن خود می رسد و میگوید در هر چیز که شک کنم در خودم نمیتوانم شک کنم من شک میکنم پس هستم یا من فکر میکنم پس هستم» (Cogito Ergo Sum). 🔷او این اصل را یقینی ترین اصول می داند و میخواهد یقین خود را بسط دهد. دکارت با این کار سنگ بنای عالم جدید را «من» اندیشور قرار داد. هر چیز دیگری نیز زمانی حقیقی است که به صورت واضح و متمایز به یقین من درآید. در اینجا «من» اندیشنده اصل شده و قوام همه چیز به اوست؛ یعنی چون «من» هستم که می اندیشم و وجود با اندیشه من اثبات می شود، بنابراین من هستم که به آنها وجود می دهم البته نه وجود خارجی آن؛ زیرا ما اصلاً از خارج آن خبر نداریم و در ذهن خود به آن وجود می دهیم. 💢بدین ترتیب همه چیز قائم به شخص شد شخص اندیشه ورز با اندیشه خود همه چیز را سامان میدهد و این امتداد تا خدا نیز می رسد؛ چنان که فیلسوفان بعدی مثل و هگل می گویند: خدا را ما می سازیم. 📌@canoon_org
48.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مسئله محوری دانشجویان 💢 از مهم ترین مولفه هایی که دانشجویان پس از برخورد با مسائل مختلف با آن مواجه هستند؛ شناسایی آن مسئله و رویکرد مقابله با آن است. مسائل دانشجویان به طور کلی در دوسته تقسیم می شوند: 1- نخبگانی 2- کف جامعه. دانشجویان با شناخت مسائل و رویکرد های مواجه با مسائل به راه حل آنها بسیار نزدیکتر می شوند. 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به بیست و ششمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰امام حسین علیه السلام : 🔶 «خوش‏خويى، عبادت است و سكوت، زينت». 📖تاريخ اليعقوبى، ج ۲ ص ۲۶۴ 🌺ولادت سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام و روز پاسدار مبارک باد🌺 📌@canoon_org
🔶 طی تاریخ خود مکرر اندیشه هایی را از بیرون گرفته و درونی کرده است. ژاپنی ها آنچه را می گیرند، با ابتکار در جهت استفاده بهتر و تطابق بیشتر با بومی خویش تغییر می دهند؛ به طور مثال، در ژاپن کمالات و ارزش های فداکاری، وفاداری و حکم فرمایی روح جمعی بخشی از جنبه ثابت فرهنگ به شمار می رود که به آن نسبت به دیگر فرهنگ ها ویژگی و تمایز می بخشد. 🔷 این ارزش ها ثابت اند؛ زیرا در بافت فرهنگی ژاپن از دیر باز تاکنون پیوسته وجود داشته اند، اما اینکه ارزش ها ثابت اند به آن معنا نیست که ایستا و منجمدند، بلکه بی گمان محتوای آنها، بر اثر جنبه تحول پذیر که با ضروریات زندگی روزمره و آمیزش با فرهنگ های دیگر ارتباط دارد، دستخوش دگرگونی می شود. 💢اگر فداکاری و روح جمعی در گذشته با شخص یا و دسته های پیوند داشت. امروز با میهن و کار و تلاش، که مفاهیمی نو هستند، پیوند دارد. 📖 ماهنامه ، سال هفتم، شماره 70 📌@canoon_org
50.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰هوش مصنوعی؛ از امنیت تا نظارت 💢هوش مصنوعی می‌تواند سطح و درجه حکمرانی دولت‌ها را با چالش مواجه کند؛ این فناوری به رغم آن‌که اختیار و اقتدار دولت‌ها را در برخی حوزه‌ها بیشتر می‌کند؛ اما امکان فهم و ادراک امنیت ملی را از انحصار دولت‌ها خارج می‌نماید و تعریف جدیدی از حدود و قواعد امنیت ملی ایجاد می‌کند... . 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢ای اهل حرم میر و علمدار خوش آمد 💢سقای حسین سید و سالار خوش آمد 🌺ولادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و روز جانباز مبارک باد🌺 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶 ایمان: یکی از مباحثی که در لوازم سیاست ورزی با اخلاق اسلامی، از دیدگاه امام خمینی(ره) می توان دنبال کرد بحث ایمان، آن هم از منظر اخلاقی اش است. البته اگرچه امام خمینی (ره) ایمان را از کمالات روحانی دانسته که کمتر کسی می تواند از حقیقت آن آگاه شود و حتی خود مؤمنان هم تا وقتی در عالم دنیا و ظلمت طبیعت هستند، از نورانیت ایمان خود و کرامت خویش نزد خدا مطلع نیستند. با این حال؛ به بحث ایمان از منظر ،اخلاقی آن هم با رهیافت و مشرب عرفانی پرداخته است. 🔷 حلم: حلم یکی دیگر از لوازم سیاست ورزی مبتنی بر اخلاق اسلامی است. حلم از جنود عقل و از شاخصه های اخلاق سیاسی است؛ یعنی انسان بهره مند از عقل و تدبیر و موفق در اداره امور جامعه دارای شاخصه حلم است. به نظر امام حلم، ملکه ای است که به واسطه آن در نفس طمأنینه ای حاصل می شود. ⭕️ صداقت: یکی از ویژگی ها و صفاتی که حضرت امام برای مسئولان و سیاست مداران ضروری می داند صداقت است صداقت از فضیلت های اخلاقی فردی و اجتماعی_سیاسی است که آحاد ملت خواهان آن هستند. مفهوم صدق در بردارنده معانی راستی، ثبات استواری و قوت است و این معنا فراتر از مفهوم راستگویی صرف است. پس صداقت در سیاست ورزی معنای عام است که معانی ضمنی امانت و درستی را در بر می گیرد و رعایت آن موجب اصلاح جامعه می شود به عبارت دیگر صداقت در سیاست، به معنای روراست بودن با مردم و پایبندی به پیمان ها و امانت داری است سیاست مدار صادق کسی است که در جهت حق و حقیقت حرکت می کند و هرگز از اعتماد مردم سوء استفاده نمی کند و از اعتراف به اشتباه هراسی ندارد؛ چون آن را نه تنها نشانه ضعف نفس نمی داند بلکه نتیجه اعتماد به نفس می داند در واقع اعتراف به اشتباه از جلوه های صداقت و از فضیلت های اخلاق سیاسی است. 💢امام خمینی (ره) معتقد است اعتراف به خطا موجب می شود تا در نظر ملت ها بزرگ شوید اینکه گفتم باید بشود ولو اینکه کشور را به تباهی ببرد از بزرگترین دیکتاتوری ها است. 📖 کتاب به کوشش 📌@canoon_org
47.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰موانع و چالش های نشریات دانشجویی 🔶 نشریات دانشجویی از مهم ترین تولیدات دانشجویی است که دانشجویان را در فضای قلم و نویسندگی قرار می دهد. اما در سال های اخیر تولید این نشریه ها با چالش های گوناگونی مواجه شده است. چالش هایی که با توجه به مشکلات گوناگون، نیاز به پاسخ های متناسب دارد... 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به بیست و ششمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰امام سجاد علیه السلام : 🔶بهترین گشایندۀ کارها، راستی و بهترین پایان برندۀ آن، وفاداری است. 📜 بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۱۶۱ 🌺ولادت حضرت سجاد (علیه السلام) مبارک باد🌺 📌@canoon_org
🔷 با توجه به شواهدی در آثار مختلف می توان گفت وی این نظریه را برای حل معمای مرگ به کار گرفته است. در توضیح این آموزه باید گفت نیچه در صدد معنای زندگی بود. نیچه بر اساس امیال و غرایز حیوانی و همچنین با توجه به اراده معطوف به قدرت و نظریه در صدد معنا دهی به زندگی است؛ اما او با یک مشکل مواجه است: مرگ. اگر ما زندگی را معنا می بخشیم و باید را در خود سرزنده کنیم و به سمت قدرت بیشتر برویم. با سد سترگ مرگ مواجه می شویم. 🔶 نیچه چون زندگی را زندگی دنیوی می دید و گستره اخروی زندگی را قبول نداشت. برای او معمای بزرگی بود. اگر بگوییم با مرگ پرونده زندگی انسان بسته می شود، ناامیدی بر انسان مستولی می شود؛ اما اگر بگوییم با مرگ زندگی انسان خاتمه نمی یابد، بی تردید این نومیدی رخت بر می بندد. هر چند در این مرحله پایان می گیرد. اما با همین شرایط و به قول نیچه با همین آفتابی که در حال تابش است، زندگی همواره تکرار می شود و این روند تکراری هیچ وقت پایان نمی پذیرد. 📖 ، به کوشش 📌@canoon_org
🔶رفتارها، انعكاسی از تعاملات اجتماعی مبتنی بر نقش و جايگاه فرد در جامعه‌اند. هر شخصی، اعم از روشنفكر يا سياست‌گذار، با توجه به متغيرهای جايگاهی خود اقدام می‌كند. اگر اين جايگاه و رفتار با هم همخوانی نداشته باشد، به موقعيت و نخبگان لطمه وارد می‌‌آيد. 🔷اگر رفتارهای خواص با تكيه بر جايگاه و كاركرد شخصی‌شان نباشد و اختلاط و امتزاجی پيش آيد كه تمايز روشنفكر از مسئول ، يا از كارگزار حكومتی به سهولت انجام نپذيرد، عامۀ مردم دچار نوعی آشفتگی خواهند شد كه مستقيماً در رفتارهای سياسی و مدنی آنان تأثير می‌گذارد. 💢برای مثال، رفتار شهروندان با توانايی تمايز از جويندگان قدرت، ارتباط تنگاتنگی دارد. تا هنگامی كه فرد نتواند بين كسی كه از زبان او صحبت می‌كند (روشنفكر) و شخصی كه به دنبال دستیابی به قدرت است و تا عوام‌فريبی پيش می‌رود (اپوزيسيون)، فرقی قائل شود، نمی‌تواند تصمیمی آگاهانه بگیرد. 📖ماهنامه ، شماره ۱۰ و ۱۱ 📌@canoon_org
🔶 کار و کسب ثروت همانند همه رفتارهای آدمی از بعد روانشناختی برخوردار است که لازم است مورد توجه قرار گیرد. توصیف و تبیین روان شناختی کسب درآمد و برخورداری از مال و ثروت آثار و نتایج عدیده ای به دنبال دارد که چنین مطالعه ای را توجیه می کند. 🔷 برای نمونه بررسی انگیزه افراد در کار و کسب درآمد می تواند از سویی قصد و نیت آنان را تصحیح کند و از سوی دیگر، انگیزه آنان را در این مسیر تقویت نماید. بدین ترتیب پرداختن به روانشناسی ثروت، می تواند به آدمیان در جهات مختلف برخورد با مال و ثروت کمک کند و بهره مندی آنان را از مواهب دنیوی ارتقا بخشد. 📖 کتاب به کوشش از در پنج فصل به ابعاد مختلف روانشناسی در کسب و کار پرداخته است: 🔸فصل اول: کلیات و مفاهیم 🔹فصل دوم: انگیزه های کسب مال و 🔸فصل سوم: ابعاد تربیتی و روش های مشروع کسب ثروت 🔹فصل چهارم: پیش زمینه های روانشناختی علاقه منطقی یا افراطی به ثروت 🔸فصل پنجم: بایسته های اخلاقی ثروتمندی 📌@canoon_org