42.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تدریس دانش زبانی
#دست ورزی
#بازی با کلمات
#جمله ۴جزئی
#هدف وروش: برای تدریس دانش زبانی من از پازل و بازی با کلمات استفاده کردم
هر تیکه از جمله را مرحله به مرحله روی تخته اوردم و دلیل نیاز به هر کلمه رو بیان کردم
این روش از اموزش با دست ورزی برای دانش اموزان بیشترقابل درک هست چون تدریس عینی تر صورت گرفته
#طبق ساحت علمی و اموزشی و فناورانه
#دبستان پسرانه مکتب النبی (ص)ارومیه
#پایه چهارم
#اموزگار:پورهاشم
#مدارس_الگوی_صالح_استان_اذربایجانعربی_ارومیه
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#تدریس درس مطالعات
#حفظ زیستگاه
#ساخت لانه برای پرندگان
#بکارببندیم درس ۱۹
#هدف وروش: در درس مطالعات دانش اموزان با زیستگاه و اهمیت حفظ ان برای جانواران و پرندگان اشنا شدند
در این درس ما برای کمک به حفظ زیستگاه پرندگانی که مجبورن محیط زندگی خودرا با انسان ها شریک شوند ،با کمک دانش اموزانم
برایشان لانه هایی،مقوایی ساختیم و اب و دانه در ان قرار دادیم و چند جای مدرسه جاگذاری کردیم ،در حین کار درباره احترام به حقوق حیوانات و چگونگی کمک کردن به اونها بخصوص درفصل سرد بحث و گفت و گو کردیم ،تمامی مراحل دانش اموزانم با علاقه وذوق همکاری کردند
#طبق ساحت علمی و اموزشی و اخلاقی
#دبستان پسرانه مکتب النبی(ص)ارومیه
#پایه چهارم
#اموزگار:پورهاشم
#مدارس_الگوی_صالح_استان_اذربایجانغربی_ارومیه
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#فعالیت درس ۱۸مطالعات
#حفظ محیط زیست
#کاشت گل ونهال
#کار گروهی
#هدف وروش :برای حفظ محیط زیست و فضای سبز ،همیشه باید مراقب طبیعت باشیم،در این درس دانش اموزان با اهمیت حفظ طبیعت اشنا شدند ،در پایان درس،از دانش اموزان فعالیت هایی برای حفظ محیط زیست خواسته شده بود،با درنظر گرفتن امکانات و شرایط با همکاری دانش اموزانم وسایل کاشت گل را اماده کردیم
با همدیگر گلدان های گل کاشتیم و در فضای مدرسه قرار دادیم .(دانش اموز محور)
#طبق ساحت علمی ،اموزشی،زیباشناسانه
#دبستان پسرانه مکتب النبی(ص)ارومیه
#پایه چهارم
#اموزگار:پورهاشم
#مدارس_الگوی_صالح_استان_اذربایجانعربی_ارومیه
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
38.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تدریس فصل ششم
#مساحت شکل های ترکیبی
#روش اسان
#چه زمانی برای بدست اوردن مساحت کلی در شکل ترکیبی مساحت هارااز هم کم میکنیم
#هدف و روش :در فصل ششم واشنایی با شکل های ترکیبی دانش اموزان من برای بدست اوردن مساحت کلی دچار تردید میشدن که چه موقع مساحت هاراجمع و چه موقع از هم کم کنند،برای همین با اسان سازی مبحث به کمک یک مقوا شکل ترکیبی درست کردم و با روش ترسیم مشاحت کلی به روش شکل این مبحث را قدم به قدم به انها اموزش دادم.
#طبق ساحت علمی واموزشی فناوانه
#دبستان پسرانه مکتب النبی (ص)ارومیه
#پایه چهارم
#اموزگار:پورهاشم
#مدارس_الگوی_صالح_استان_اذربایجانغربی_ارومیه
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
13.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#بازی و ریاضی
#تلفیق ریاضی با هنر و خلاقیت
#ریاضی و کاردستی
#زنگ هنر ساخت صحفه میخی و اشنایی با چهار ضلعی
#گروهبندی و مسابقه
#همکاری و رقابت
#هدف و روش :در زنگ هنر بچه ها با گروهبندی و همکاری صفحه میخی را درست کردند
و برروی ان انچه در باره چهار ضلعی ها اموخته بودند شروع کردند به تمرین و بازی و ساخت چهارضلعی ها با کش
بعد کلاسمون گروهبندی شد و باهم مسابقه دادند ودر اخر گروه برنده را کل کلاس تشویق کرده و باهم عکس گروهی گرفتند
در این روش هم کار هنری انجام دادن که دقت و تمرکز بالایی میخواست ،هم انچه در ریاضی تدریس شده بود بهتر اشنا شدند هم کار گروهی و همکاری و احترام به همدیگر را یاد گرفتند
#طبق ساحت علمی و اموزشی و فناورانه و زیباشناسی
#دبستان پسرانه مکتب النبی(ص)ارومیه
#اموزگار:پورهاشم
#مدارس_راهیان_کوثری_استان_آذربایجانغربی_ارومیه
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
46.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ریاضی_صحفه شطرنجی
#شروع تدریس چهارضلعی
#ویژگی چهارضلعی ها
#ازمایش و حدس و گمان
#اندازه گیری زاویه ها با کمک طلق
#هدف و روش: بعد از تدریس و یاداوری و معرفی چهار صلعی ها و بیان خصوصیات انها در روی صحفه شطرنجی ،سعی کردم انچه را که تدریس کرده بودم با کمک طلق مرحله به مرحله به دانش اموزانم نشان دهم وقتی میگوییم زاویه روبرو برابر است منظور چه است ؟
وقتی وسیله ای بنام نقاله نداریم چه کنیم ؟
#طبق ساحت علمی و اموزشی
#دبستان پسرانه مکتب النبی(ص)ارومیه
#اموزگار :پورهاشم
#مدارس_راهیان_کوثری_استان_آذربایجانغربی_ارومیه
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
47.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تدریس ریاضی
#کار گروهی
#دست ورزی
#کار گروهی
#تقویت حس مسئولیت پزیری
#یادگیری اسان
#هدف و روش: برای تدرس اشکال هندسی را بامقوای رنگی با کمک شاگردانم درست کرده و در تابلو نصب کردیم ،سپس تک تک ویژگی چهار صلعی هارو باهممرور کردیم و محیط و مساحت اشکال را تدریس کردم مشارکت دانش اموز در امر تدریس در یادگیری بسیار موثر است واز طرفی باعث تقویت احساس مسولیت و اعتماد بنفس در انها میشود
#طبق ساحت علمی و اموزشی
#دبستان پسرانه مکتب النبی(ص)ارومیه
#اموزگار پورهاشم
#مدارس_کوثری_استان_اذربایجانغربی_ارومیه
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
28.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#بازی و ریاضی
#تدریس ریاضی
#فصل ششم
#شکل هندسی ترکیبی
#مساحت کلی
#چه زمانی برای بدست اوردن مساحت کلی ، حاصل مساحت ها را با هم جمع میکنیم.
#هدف و روش : درفصل ششم دانش اموزان با شکل های چهارضلعی بیشتراشناشدن وچگونگی محاسبه مساحت و محیط شکل هارو یادگرفتن اما دراواخر فصل باشکل های ترکیبی اشناشدن که برای محاسبه در این شکل ها من روش ترسیم مساحت کلی باشکل را به دانش اموزانم یاد دادم ،دراین روش،قدم اول نگاه دقیق هست ،قدم دوم تشخیص شکل هاو قدم سوم ترسیم مساحت کلابا شکل و قدم اخر بدست اوردن تک تک مساحت ها و بعد جمع بندی وبدست اوردن مساحت کلی است ،این روش ،مرحله به مرحله هست و مانند بازی برای بچه هالذت بخش است در این کلیب برای تثبیت یادگیری به کمک کاغذرنگی و ساخت یک شکل ترکیبی مثالی برای دانش اموزانم حل کردم .
#طبق ساحت ،علمی_اموزشی_فناورانه
#دبستان پسرانه مکتب النبی(ص)ارومیه
#پایه_چهارم
#اموزگار:پورهاشم
#مدارس_الگوی_صالح_استان_اذربایجانغربی_ارومیه
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#تدریس درس علوم
#آزمایش و ازمایشگاه
#آشنایی با ریشه های خوراکی
#ریشه راست ،ریشه افشان
#هدف و روش: بعد از گروهبندی کلاس و تهیه تعدادی از ریشه های خوراکی و انواع سبزی هایی که ما از برگ ،دانه ،ریشه ،ساقه ،میوه انها استفاده میکنیم
اینبار دانش اموزان دیگر به پیاز با دید یک ریشه خوراکی یا به نعنا با دید یک برگ خوراکی اشنا شدند. با اینکه همگی پیاز و پیازچه را دیده بودند مراحل رشد این گیاه و اینکه ما از ریشه و ساقه و برگ ان استفاده میکنیم یا دیدن ریشه افشان گیاه نعنا از نزدیک برایشان بسیار جالب و لذت بخش بود .
#طبق ساحت علمی و اموزشی و فناورانه
#دبستان پسرانه مکتب النبی (ص)ارومیه
#اموزگار:پورهاشم
#پایه:چهارم
#مدارس_راهیان_کوثری_استان_آذریبایجانغربی_ارومیه
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
9.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: توضیحات درس ۱۵مطالعات اجتماعی (کوه ها و دشت های زیبا)
هدف: دانش آموزان با تعاریف کوه، دشت، جلگه، کوهپایه و... آشنا می شوند.(حیطه شناختی)
دانش آموزان نسبت به طبیعت و کوه ها و دشت ها وانواع ناهمواری ها علاقه مند می شوند.(حیطه عاطفی)
دانش آموزان از این درس در محیط پیرامونی خود استفاده می کنند.(حیطه روانی حرکتی)
دانش آموز مفاهیم ناهمواری، دشت، جلگه، کوهپایه، آبرفت را به خوبی تعریف می کند(دانش_شناختی)
بلندترین قله ایران را ذکر می کند(دانش _شناختی)
وسیع ترین دشت های ایران را ذکر می کند(دانش_شناختی)
نحوه ی تشکیل رود وجویبار و آبرفت را بروی شکل به خوبی توضیح می دهد(شناختی _درک و فهم)
بر اساس ساخت تعلیم و تربیت زیباشناسی وعبادی (شکر گزار نعمت های خدا)
مکان: کلاس درس
روش یاددهی و یادگیری: دانش آموز محوری
وسایل مورد نیاز: نقشه ایران، نقاشی (کوه، دشت، جلگه و....)
#موسسه_راهیان_کوثر_استان_آذربایجان_غربی
#پایه_چهارم
#آموزگار_گلی_کول
#مدیریت_سرکار_خانم_مریم_سلیمی
#شهرستان_مهاباد
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
11.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: اشکال هندسی(متوازی الاضلاع)
هدف: آشنایی دانش آموزان با متوازی الاضلاع (شناختی)
دانش آموز بتواند مفهوم موازی را درک کند(فهم ودرک)
دانش آموز متوازی الاضلاع را تعریف کند(دانشی)
دانش آموز علاقه مند به رسم متوازی الاضلاع (حرکتی_عاطفی)
بر اساس ساخت تعلیم وتربیت علمی و فناورانه
مکان: کلاس درس
روش یاددهی و یادگیری: دانش آموز محوری
وسایل مورد نیاز: دست ورزی(تخته، میخ، کش)
#موسسه_راهیان_کوثر_استان_آذربایجان_غربی
#پایه_چهارم_ابتدایی
#آموزگار_گلی_کول
#دبستان_پسرانه_مکتب_النبی_ص
#مدیریت_سرکار_خانم_مریم_سلیمی
#شهرستان_مهاباد
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
5.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: جانوران بی مهره
هدف: انواع جانوران بی مهره را نام ببرد.(حیطه دانش)
به این درک برسد که در محیط طبیعت انواع جانوران وجود دارد(درک وفهم)
کاربرد گونه های مختلف بی مهرگان را در طبیعت بیان کند(کاربردی)
گونه های مختلف جانوران را با هم مقایسه، تفاوت ها وشباهت های آنان را بررسی کند(تحلیل)
جانوران را طبقه بندی کند(تحلیل)
ایجاد علاقه جهت آشنایی با جانوران مهره دار وبی مهره (عاطفی)
بر اساس ساخت تعلیم وتربیت علمی و فناورانه
مکان: کلاس درس
روش یاددهی و یادگیری: دانش آموز محوری
وسایل مورد نیاز: پروژکتور، انواعی از جانوران مصنوعی
#موسسه_راهیان_کوثر_استان_آذربایجان_غربی
#کلاس_چهارم_ابتدایی
#دبستان_پسرانه_مکتب_النبی_ص
#آموزگار_گلی_کول
#مدیریت_سرکار_خانم_مریم_سلیمی
#شهرستان_مهاباد
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98