eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
20.1هزار عکس
9.7هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
42.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دانش زبانی ورزی با کلمات ۴جزئی وروش: برای تدریس دانش زبانی من از پازل و بازی با کلمات استفاده کردم هر تیکه از جمله را مرحله به مرحله روی تخته اوردم و دلیل نیاز به هر کلمه رو بیان کردم این روش از اموزش با دست ورزی برای دانش اموزان بیشترقابل درک هست چون تدریس عینی تر صورت گرفته ساحت علمی و اموزشی و فناورانه پسرانه مکتب النبی (ص)ارومیه چهارم :پورهاشم مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
درس مطالعات زیستگاه لانه برای پرندگان درس ۱۹ وروش: در درس مطالعات دانش اموزان با زیستگاه و اهمیت حفظ ان برای جانواران و پرندگان اشنا شدند در این درس ما برای کمک به حفظ زیستگاه پرندگانی که مجبورن محیط زندگی خودرا با انسان ها شریک شوند ،با کمک دانش اموزانم برایشان لانه هایی،مقوایی ساختیم و اب و دانه در ان قرار دادیم و چند جای مدرسه جاگذاری کردیم ،در حین کار درباره احترام به حقوق حیوانات و چگونگی کمک کردن به اونها بخصوص درفصل سرد بحث و گفت و گو کردیم ،تمامی مراحل دانش اموزانم با علاقه وذوق همکاری کردند ساحت علمی و اموزشی و اخلاقی پسرانه مکتب النبی(ص)ارومیه چهارم :پورهاشم مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
درس ۱۸مطالعات محیط زیست گل ونهال گروهی وروش :برای حفظ محیط زیست و فضای سبز ،همیشه باید مراقب طبیعت باشیم،در این درس دانش اموزان با اهمیت حفظ طبیعت اشنا شدند ،در پایان درس،از دانش اموزان فعالیت هایی برای حفظ محیط زیست خواسته شده بود،با درنظر گرفتن امکانات و شرایط با همکاری دانش اموزانم وسایل کاشت گل را اماده کردیم با همدیگر گلدان های گل کاشتیم و در فضای مدرسه قرار دادیم .(دانش اموز محور) ساحت علمی ،اموزشی،زیباشناسانه پسرانه مکتب النبی(ص)ارومیه چهارم :پورهاشم مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
38.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فصل ششم شکل های ترکیبی اسان زمانی برای بدست اوردن مساحت کلی در شکل ترکیبی مساحت هارااز هم کم میکنیم و روش :در فصل ششم واشنایی با شکل های ترکیبی دانش اموزان من برای بدست اوردن مساحت کلی دچار تردید میشدن که چه موقع مساحت هاراجمع و چه موقع از هم کم کنند،برای همین با اسان سازی مبحث به کمک یک مقوا شکل ترکیبی درست کردم و با روش ترسیم مشاحت کلی به روش شکل این مبحث را قدم به قدم به انها اموزش دادم. ساحت علمی واموزشی فناوانه پسرانه مکتب النبی (ص)ارومیه چهارم :پورهاشم مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
13.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
و ریاضی ریاضی با هنر و خلاقیت و کاردستی هنر ساخت صحفه میخی و اشنایی با چهار ضلعی و مسابقه و رقابت و روش :در زنگ هنر بچه ها با گروهبندی و همکاری صفحه میخی را درست کردند و برروی ان انچه در باره چهار ضلعی ها اموخته بودند شروع کردند به تمرین و بازی و ساخت چهارضلعی ها با کش بعد کلاسمون گروهبندی شد و باهم مسابقه دادند ودر اخر گروه برنده را کل کلاس تشویق کرده و باهم عکس گروهی گرفتند در این روش هم کار هنری انجام دادن که دقت و تمرکز بالایی میخواست ،هم انچه در ریاضی تدریس شده بود بهتر اشنا شدند هم کار گروهی و همکاری و احترام به همدیگر را یاد گرفتند ساحت علمی و اموزشی و فناورانه و زیباشناسی پسرانه مکتب النبی(ص)ارومیه :پورهاشم مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
46.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شطرنجی تدریس چهارضلعی چهارضلعی ها و حدس و گمان گیری زاویه ها با کمک طلق و روش: بعد از تدریس و یاداوری و معرفی چهار صلعی ها و بیان خصوصیات انها در روی صحفه شطرنجی ،سعی کردم انچه را که تدریس کرده بودم با کمک طلق مرحله به مرحله به دانش اموزانم نشان دهم وقتی میگوییم زاویه روبرو برابر است منظور چه است ؟ وقتی وسیله ای بنام نقاله نداریم چه کنیم ؟ ساحت علمی و اموزشی پسرانه مکتب النبی(ص)ارومیه :پورهاشم مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
47.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ریاضی گروهی ورزی گروهی حس مسئولیت پزیری اسان و روش: برای تدرس اشکال هندسی را بامقوای رنگی با کمک شاگردانم درست کرده و در تابلو نصب کردیم ،سپس تک تک ویژگی چهار صلعی هارو باهم‌مرور کردیم و محیط و مساحت اشکال را تدریس کردم مشارکت دانش اموز در امر تدریس در یادگیری بسیار موثر است واز طرفی باعث تقویت احساس مسولیت و اعتماد بنفس در انها میشود ساحت علمی و اموزشی پسرانه مکتب النبی(ص)ارومیه پورهاشم مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
28.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
و ریاضی ریاضی ششم هندسی ترکیبی کلی زمانی برای بدست اوردن مساحت کلی ، حاصل مساحت ها را با هم جمع میکنیم. و روش : درفصل ششم دانش اموزان با شکل های چهارضلعی بیشتراشناشدن وچگونگی محاسبه مساحت و محیط شکل هارو یادگرفتن اما دراواخر فصل باشکل های ترکیبی اشناشدن که برای محاسبه در این شکل ها من روش ترسیم مساحت کلی باشکل را به دانش اموزانم یاد دادم ،دراین روش،قدم اول نگاه دقیق هست ،قدم دوم تشخیص شکل هاو قدم سوم ترسیم مساحت کلابا شکل و قدم اخر بدست اوردن تک تک مساحت ها و بعد جمع بندی وبدست اوردن مساحت کلی است ،این روش ،مرحله به مرحله هست و مانند بازی برای بچه هالذت بخش است در این کلیب برای تثبیت یادگیری به کمک کاغذرنگی و ساخت یک شکل ترکیبی مثالی برای دانش اموزانم حل کردم . ساحت ،علمی_اموزشی_فناورانه پسرانه مکتب النبی(ص)ارومیه :پورهاشم مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
درس علوم و ازمایشگاه با ریشه های خوراکی راست ،ریشه افشان و روش: بعد از گروهبندی کلاس و تهیه تعدادی از ریشه های خوراکی و انواع سبزی هایی که ما از برگ ،دانه ،ریشه ،ساقه ،میوه انها استفاده میکنیم اینبار دانش اموزان دیگر به پیاز با دید یک ریشه خوراکی یا به نعنا با دید یک برگ خوراکی اشنا شدند. با اینکه همگی پیاز و پیازچه را دیده بودند مراحل رشد این گیاه و اینکه ما از ریشه و ساقه و برگ ان استفاده میکنیم یا دیدن ریشه افشان گیاه نعنا از نزدیک برایشان بسیار جالب و لذت بخش بود . ساحت علمی و اموزشی و فناورانه پسرانه مکتب النبی (ص)ارومیه :پورهاشم :چهارم مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
9.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: توضیحات درس ۱۵مطالعات اجتماعی (کوه ها و دشت های زیبا) هدف: دانش آموزان با تعاریف کوه، دشت، جلگه، کوهپایه و... آشنا می شوند.(حیطه شناختی) دانش آموزان نسبت به طبیعت و کوه ها و دشت ها وانواع ناهمواری ها علاقه مند می شوند.(حیطه عاطفی) دانش آموزان از این درس در محیط پیرامونی خود استفاده می کنند.(حیطه روانی حرکتی) دانش آموز مفاهیم ناهمواری، دشت، جلگه، کوهپایه، آبرفت را به خوبی تعریف می کند(دانش_شناختی) بلندترین قله ایران را ذکر می کند(دانش _شناختی) وسیع ترین دشت های ایران را ذکر می کند(دانش_شناختی) نحوه ی تشکیل رود وجویبار و آبرفت را بروی شکل به خوبی توضیح می دهد(شناختی _درک و فهم) بر اساس ساخت تعلیم و تربیت زیباشناسی وعبادی (شکر گزار نعمت های خدا) مکان: کلاس درس روش یاددهی و یادگیری: دانش آموز محوری وسایل مورد نیاز: نقشه ایران، نقاشی (کوه، دشت، جلگه و....) مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
11.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: اشکال هندسی(متوازی الاضلاع) هدف: آشنایی دانش آموزان با متوازی الاضلاع (شناختی) دانش آموز بتواند مفهوم موازی را درک کند(فهم ودرک) دانش آموز متوازی الاضلاع را تعریف کند(دانشی) دانش آموز علاقه مند به رسم متوازی الاضلاع (حرکتی_عاطفی) بر اساس ساخت تعلیم وتربیت علمی و فناورانه مکان: کلاس درس روش یاددهی و یادگیری: دانش آموز محوری وسایل مورد نیاز: دست ورزی(تخته، میخ، کش) مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
5.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: جانوران بی مهره هدف: انواع جانوران بی مهره را نام ببرد.(حیطه دانش) به این درک برسد که در محیط طبیعت انواع جانوران وجود دارد(درک وفهم) کاربرد گونه های مختلف بی مهرگان را در طبیعت بیان کند(کاربردی) گونه های مختلف جانوران را با هم مقایسه، تفاوت ها وشباهت های آنان را بررسی کند(تحلیل) جانوران را طبقه بندی کند(تحلیل) ایجاد علاقه جهت آشنایی با جانوران مهره دار وبی مهره (عاطفی) بر اساس ساخت تعلیم وتربیت علمی و فناورانه مکان: کلاس درس روش یاددهی و یادگیری: دانش آموز محوری وسایل مورد نیاز: پروژکتور، انواعی از جانوران مصنوعی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98