eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
20.3هزار عکس
9.8هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
28.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
و ریاضی ریاضی ششم هندسی ترکیبی کلی زمانی برای بدست اوردن مساحت کلی ، حاصل مساحت ها را با هم جمع میکنیم. و روش : درفصل ششم دانش اموزان با شکل های چهارضلعی بیشتراشناشدن وچگونگی محاسبه مساحت و محیط شکل هارو یادگرفتن اما دراواخر فصل باشکل های ترکیبی اشناشدن که برای محاسبه در این شکل ها من روش ترسیم مساحت کلی باشکل را به دانش اموزانم یاد دادم ،دراین روش،قدم اول نگاه دقیق هست ،قدم دوم تشخیص شکل هاو قدم سوم ترسیم مساحت کلابا شکل و قدم اخر بدست اوردن تک تک مساحت ها و بعد جمع بندی وبدست اوردن مساحت کلی است ،این روش ،مرحله به مرحله هست و مانند بازی برای بچه هالذت بخش است در این کلیب برای تثبیت یادگیری به کمک کاغذرنگی و ساخت یک شکل ترکیبی مثالی برای دانش اموزانم حل کردم . ساحت ،علمی_اموزشی_فناورانه پسرانه مکتب النبی(ص)ارومیه :پورهاشم مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
درس علوم و ازمایشگاه با ریشه های خوراکی راست ،ریشه افشان و روش: بعد از گروهبندی کلاس و تهیه تعدادی از ریشه های خوراکی و انواع سبزی هایی که ما از برگ ،دانه ،ریشه ،ساقه ،میوه انها استفاده میکنیم اینبار دانش اموزان دیگر به پیاز با دید یک ریشه خوراکی یا به نعنا با دید یک برگ خوراکی اشنا شدند. با اینکه همگی پیاز و پیازچه را دیده بودند مراحل رشد این گیاه و اینکه ما از ریشه و ساقه و برگ ان استفاده میکنیم یا دیدن ریشه افشان گیاه نعنا از نزدیک برایشان بسیار جالب و لذت بخش بود . ساحت علمی و اموزشی و فناورانه پسرانه مکتب النبی (ص)ارومیه :پورهاشم :چهارم مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
9.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: توضیحات درس ۱۵مطالعات اجتماعی (کوه ها و دشت های زیبا) هدف: دانش آموزان با تعاریف کوه، دشت، جلگه، کوهپایه و... آشنا می شوند.(حیطه شناختی) دانش آموزان نسبت به طبیعت و کوه ها و دشت ها وانواع ناهمواری ها علاقه مند می شوند.(حیطه عاطفی) دانش آموزان از این درس در محیط پیرامونی خود استفاده می کنند.(حیطه روانی حرکتی) دانش آموز مفاهیم ناهمواری، دشت، جلگه، کوهپایه، آبرفت را به خوبی تعریف می کند(دانش_شناختی) بلندترین قله ایران را ذکر می کند(دانش _شناختی) وسیع ترین دشت های ایران را ذکر می کند(دانش_شناختی) نحوه ی تشکیل رود وجویبار و آبرفت را بروی شکل به خوبی توضیح می دهد(شناختی _درک و فهم) بر اساس ساخت تعلیم و تربیت زیباشناسی وعبادی (شکر گزار نعمت های خدا) مکان: کلاس درس روش یاددهی و یادگیری: دانش آموز محوری وسایل مورد نیاز: نقشه ایران، نقاشی (کوه، دشت، جلگه و....) مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
11.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: اشکال هندسی(متوازی الاضلاع) هدف: آشنایی دانش آموزان با متوازی الاضلاع (شناختی) دانش آموز بتواند مفهوم موازی را درک کند(فهم ودرک) دانش آموز متوازی الاضلاع را تعریف کند(دانشی) دانش آموز علاقه مند به رسم متوازی الاضلاع (حرکتی_عاطفی) بر اساس ساخت تعلیم وتربیت علمی و فناورانه مکان: کلاس درس روش یاددهی و یادگیری: دانش آموز محوری وسایل مورد نیاز: دست ورزی(تخته، میخ، کش) مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
5.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: جانوران بی مهره هدف: انواع جانوران بی مهره را نام ببرد.(حیطه دانش) به این درک برسد که در محیط طبیعت انواع جانوران وجود دارد(درک وفهم) کاربرد گونه های مختلف بی مهرگان را در طبیعت بیان کند(کاربردی) گونه های مختلف جانوران را با هم مقایسه، تفاوت ها وشباهت های آنان را بررسی کند(تحلیل) جانوران را طبقه بندی کند(تحلیل) ایجاد علاقه جهت آشنایی با جانوران مهره دار وبی مهره (عاطفی) بر اساس ساخت تعلیم وتربیت علمی و فناورانه مکان: کلاس درس روش یاددهی و یادگیری: دانش آموز محوری وسایل مورد نیاز: پروژکتور، انواعی از جانوران مصنوعی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
6.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: نبض و ضربان قلب هدف: آشنایی دانش آموزان با نبض و ضربان قلب(حیطه شناختی) دانش آموزان درک کنند که با فعالیت های ورزشی تعداد حرکات تنفسی افزایش می یابد(درک و فهم) دانش آموز بداند که ضربان نبض در همه یکسان نیست(مهارتی) با ورزش کردن تعداد ضربان قلب افزایش می یابد(درک وفهم) بر اساس ساخت تعلیم وتربیت علمی و فناورانه مکان: کلاس درس روش یاددهی و یادگیری: دانش آموز محوری، نمایشی وسایل مورد نیاز: گوشی پزشکی، فشار سنج، روپوش مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
33.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: طرح جابر(حشرات در غبار) هدف: آشنایی دانش آموزان با جمع آوری مطالب (شناختی_دانش) دانش آموزان با انواع حشرات آشنا شوند(شناختی) دانش آموزان درک کنند که بسیاری از حشرات ناقل بیماری هستند(درک و فهم) دانش آموزان بیشتر به اهمیت بهداشت پی ببرند(کاربردی) دانش آموزان علاقه مند به تحقیق در مورد حشرات (حرکتی، عاطفی) در مورد آلرژی وحساسیت بیشتر بدانند(درک وفهم) بر اساس ساخت تعلیم وتربیت علمی و فناورانه مکان: کلاس درس روش یاددهی و یادگیری: دانش آموز محوری وسایل مورد نیاز: جمع آوری مطالب در مورد تحقیق مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
5.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع: دانش زبانی هدف: آشنایی دانش آموزان با اجزای جمله(شناختی) دانش آموز بتواند اجزای جمله را تشخیص دهد(تشخیصی) دانش آموز بتواند اجزای جمله را درک کند(درک وفهم) دانش آموز اجزای اصلی را تعریف کند(دانشی) بر اساس ساخت تعلیم وتربیت علمی و فناورانه مکان: کلاس درس روش یاددهی و یادگیری: دانش آموز محوری وسایل مورد نیاز: پروژکتور مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
موضوع: بازدید از پژوهش سرا دکتر حسابی هدف: آشنایی دانش آموزان با محیط پژوهش سرا (شناختی) آشنایی دانش آموزان با مهره داران و بی مهره ها(شناختی) آشنایی دانش آموزان با بدن انسان و کار تمام اعضای بدن(شناختی _دانشی) کار کردن با انواع میکروسکوپ و اهمیت آن(کاربردی) آشنایی دانش آموزان با قسمت نجوم شناسی، و دیدن سیاره ها از نزدیک (درک وفهم) علاقه مند بودن دانش آموزان با چنین محیط هایی(عاطفی) بر اساس ساخت تعلیم وتربیت علمی و فناورانه مکان: پژوهش سرا روش یاددهی و یادگیری: نمایشی، پرسش و پاسخ، سخنرانی، بازی،روش علمی،آزمایشی وسایل مورد نیاز: وسایل آزمایشگاه مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
گلی کول: موضوع: خواندن قرآن هدف:انس با قرآن آشنایی دانش آموزان با سوره های بزرگ (شناختی) دانش آموز بتوانند قرآن را به خوبی روان خوانی کنند(شناختی _دانش) دانش آموزان به معنی ومفهوم قرآن پی ببرند(درک وفهم) آیات را با نگاه کردن به کتاب به صورت انفرادی یا گروهی بخواند(مهارتی) به خواندن سوره های قرآن علاقه نشان می دهد(نگرش) علاقه مندی به خواندن قرآن با تقلید از حافظان بزرگ(عاطفی، نگرش) مکان: کلاس درس روش یاددهی و یادگیری: دانش آموز محوری وسایل مورد نیاز: کتاب قرآن مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
یه بازی جذاب یه تمرین برای اکثراختلالات گفتارو زبان ✏️نام بازی: تداعی 🦋اهداف: ? افزایش واژگان بیانی ? تقویت حافظه فعال ? افزایش توجه و تمرکز ? یادآوری کلمات ( متضاد، مترادف، مرتبط و..) ? افزایش حضور ذهن گروه سنی ۴ تا ۸۰ سال ❣نحوه بازی: من یه کلمه میگم شما فکرکن ببین چه کلمه ای به ذهنت می رسه؟ مثال: اگه من گفتم بالا ?تو باید بگی پایین اگه من گفتم بزرگ ?تو باید بگی کوچک اگه من گفتم قاشق ?تو باید بگی چنگال آماده ای …. شروع. میزووووووو…………….?صندلی آفرین چشم ٫٫٫٫………………….? گوش زن ووووو……………….? مرد با این روش تمامی، مفاهیم متضاد، کلمات مرتبط، اعداد ایام هفته، روزها، فصلهاو……می توان تمرین نمود. تذکر۱_ والدین و مربیان محترم کلمات را متناسب با درک کودک انتخاب نمایند.و از ساده به مشکل. تذکر۲ : والدین دارای کودک اتیسم این بازی رو حتما با حرکات سر و چشم و اغراق در بیان و انجام حرکات دست انجام دهند. این کار باعث افزایش توجه و تمرکز و به خصوص دقت بینایی می شود مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🌀 تکنیک های آموزشی درمانی در قالب بازی برای پرورش حواس ویادگیری” یک بازی زیبا و فوق العاده جذاب برای کودکان 🌸اهداف بازی ۱_ افزایش دقت بینایی ۲_افزایش دقت شنوایی ۳_ افزایش سرعت عمل ۴_ افزایش حافظه بینایی ۵_ افزایش حافظه شنوایی ۶_ افزایش مهارتهای حرکتی 🦋شرح بازی به تناسب وضعیت فرزندتان تعداد ۴ الی ۸ تصویر ساده انتخاب نموده و با فاصله ۲ متر از کودک به شکل دایره وار بچینید. دست کودکتان را گرفته و روی هرتصویر مکث نموده، از وی بخواهید آن را نام ببرد. سپس در وسط دایره قرار گرفته و از کودکتان بخواهید هر تصویر را که نام بردم بلافاصله پای خود را روی آن بگذارد. بازی به شکل رقابتی انجام شود. در ادامه تصاویر را برگردانید و بازی را ادامه دهید. درصورتیکه کودک جای تصاویر را حفظ کرد می توانید دو یا سه تصویر را نام ببرید تا برای شما بیاورد. مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌