eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.9هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
↙️ سایت تلویزیون اینترنتی اسراء: به آدرس tv.esra.ir ↙️ لینک شرکت در درس فقه: https://el.esra.ir/ch/karejefegh-nekah-ayatollah-jvadiamoli 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🔸 کانال های رسمی دروس حضرت استاد در پیام‌ رسان‌ ها شامل متن و صوت جلسات درس تفسیر و فقه و اخلاق : 1️⃣ تلگرام Telegram: 🆔 https://t.me/esratvtelegram 2️⃣ ایتا Eitaa: 🆔 https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross 3️⃣ سروش Soroush: 🆔 https://splus.ir/a_javadiamoli_doross 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 29. ارزش و اهمیت نیكوكاری 🔹
 پاداش نیكوكاری
دوری از آتش جهنم: حضرت موسی (ع) خطاب به خدا عرض كرد: خدایا پاداش كسی كه آزارش را از مردم باز دارد و به آنان كند چیست؟ خدا فرمود: ای موسی! در روز قیامت آتش به او خطاب می ‌كند: هیچ راهی به سوی تو ندارم. [1] [1]. قَالَ مُوسَی: إِلَهِی! فَمَا جَزَاءُ مَنْ كَفَّ أَذَاهُ عَنِ النَّاسِ وَ بَذَلَ مَعْرُوفَهُ لَهُمْ؟ قَالَ: یا مُوسَی! ینَادِیهِ النَّارُ یوْمَ الْقِیامَةِ لا سَبِیلَ لِى عَلَیك (الأمالی، صدوق، ص208). 📚 مفاتیح الحیات ص 531 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 سیرت فاطمی ▫️
فرازی از خطبه فدکیه:
ـ وَ اَنْتُمُ الاْنَ تَزْعُمُونَ اَنْ لا إِرْثَ لَنا أَهْلَ الْبَیتِ ـ وَ لا حَظَّ! ـ أَ فَحُكْمَ الْجاهِلِيَّة تَبْغُونَ؟ 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 سیرت فاطمی ▫️ حضرت فاطمه(س) ... نیل آن حضرت به مقام منیع و صعود وی به قلّه رفیع که هدف اصیل آفرینش انسان همان است، دلیل قاطع است بر امکان ارتقای زن به مقام برین علمی و عملی؛ البته کُنْهِ مقام آن حضرت مستور، ولی مقدار بودن آن مشهور و قابل تجلیل و دسترسی است. ▫️ مثلاً حضرت فاطمه (س) ـ با استدلال عقلی و نقلی، دودمان خود را سبب دانست و با تبیین مصالح احکام الهی، رعایت آنها را بر همگان لازم اعلام نمود ـ و با بیان ، اعتدال در معیشت را سودمند معرفی کرد ـ و در تحلیل مسائل قرآنی ارث برای استرداد ، تفسیر دقیقی از آیات الاحکام ارائه نمود و حکومتی که حامی عدل و داد نباشد و بر موازین قرآن و عترت اداره نگردد، آن را دانست و با برداشت از قرآن حکیم چنین فرمود: «وَ زعمتم أن لا ارث لنا، ﴿أفحکم الجاهلیةِ تبغون و مَن أحسنُ مِن اللّهِ حکماً لقومٍ یُوقنون﴾؟ ▫️ آنچه درباره اهتمام آن حضرت به تعلیم احکام به زنان نقل شد، نشان برای زن و گسترش آن در بین زنان دیگر است. برای آنکه نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می دهند و همه آنها از حقوق بهره وری علم و ادب و هرچه در تأمین زندگی سعادتمندانه مؤثر است، برخوردارند. ▫️ به منظور پرهیز از اختلاط نامحرم و جلوگیری از دخالت مردان در کار زنان، باید گروه متکاملی عهده دار رفع نیازهای متنوع هم صنف خود باشند تا هیچ زنی محکوم به انزوا نگردد و از پیشرفت علمی و عملی محروم نشود یا برای استیفای حق خود ناچار به اختلاط نباشد. ▫️ اگر از حضرت فاطمه نقل شد، کمال زن و سعادت آن در این است که نامحرمی را نبیند و نامحرمی او را نبیند، چنین موقعیتِ مناسب، وقتی به دست می آید که صنف زن ، و خود را با استقلال در این فنون و استغنای از نامحرمان تأمین کند. ▫️ نمونه دیگری از سنّت و که حاکی از سریره نقی و زکی آن حضرت بوده و برنامه زندگی زن، بلکه جامعه انسانی را می تواند ترسیم کند، این است که سلمان فارسی که به عنوان مفتخر شد می گوید: ـ وقتی با اذن قبلی وارد منزل حضرت علی بن ابی طالب(علیه السلام) شدم، دیدم حضرت فاطمه مشغول آرد کردن جَوْ می باشد و ... . ـ گفتم: ای دخت رسول خدا! چرا خدمت را به فضّه واگذار نمی فرمایید؟ ـ گفت: «حبیبم رسول خداصلی الله علیه و آله و سلم مرا سفارش کرد، کار منزل یک روز به عهده فضّه و یک روز به عهده تو، دیروز نوبت فضّه بود و امروز نوبت من است... ». 👈 چنین و احسان گستر وظیفه زنان، بلکه مردان را به خوبی تبیین می کند. 📚 سروش هدایت جلد2 ، ص147 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
9.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴
 شکوه فاطمی

▫️ ، تنها مسئله در و دیوار و مانند آن نیست، این یک گوشه است که برای ماست... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴
شکوه فاطمی

▫️ قرآن در سه حوزه پیام دارد در سه حوزه حکم دارد: در و محلی که مربوط به خود مسلمین است؛ در که برای ما و سایر موحدان یعنی مسیحی ها، کلیمی ‌ها و مانند آنهاست؛ در که مربوط به ما و انسان ‌های دیگر اعم از ملحد و مشرک است که فرمود: ﴿نَذیراً لِلْبَشَر﴾؛ این است. اگر می‌گوییم این چهارده نفر قرآن متحرّک اند یعنی اینها تمام را دارند، بنابراین ، تنها مسئله در و دیوار و مانند آن نیست، این یک گوشه است که برای ماست، گوشه دیگری دارد که برای ما و مسیحی ‌ها و کلیمی ‌ها و امثال اینهاست، گوشه سومی هم دارد که بین المللی است. ▫️ ما در تعبیرات عرفی خود سه عبارت داریم: مردان؛ زنان؛ مردم. وقتی می ‌گوییم مردان یعنی جامعه مردها، وقتی می‌ گوییم زنان یعنی جامعه زن ‌ها و وقتی می‌ گوییم مردم یعنی اعم از زن و مرد؛ مثلاً می گوییم مردم انقلاب کردند، مردم رأی دادند، مردم در نماز جمعه شرکت کردند؛ مردم غیر از مردان هستند. قرآن کریم وقتی می‌ خواهد آسیه (علیها السلام) را معرفی کند یا مریم (سلام الله علیها) را معرفی ‌کند، نمی ‌گوید اینها نمونه زنان خوب ‌اند، می‌گوید اینها هستند؛ خیلی در تعبیر فرق است! در سوره مبارکه «تحریم» آیه یازده این است: ﴿وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْن﴾، یک؛ آیه دوازده این است: ﴿وَ مَرْیمَ ابْنَتَ عِمْرانَ الَّتی‏ أَحْصَنَتْ﴾، دو؛ خدا نمونه جامعه خوب و مردم خوب را مریم می ‌داند، می فرماید آسیه نمونه جامعه خوب است. ▫️ حالا ما چنین نمونه ‌ای داریم به نام که آن طور بساط «سقیفه» را به هم می‌ زند، آن وقت ما نه از خبر داریم نه از خبر داریم نه از خبر داریم! این آیه «مباهله» چه می‌ خواهد بگوید؟ این پنج نفر حرف دارند، اینها خبر می‌ دهند، انسانی که خبر می ‌دهد یا صادق است یا کاذب. فرمود: ﴿ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْكاذِبینَ﴾؛ یا ما پنج نفر کاذب هستیم یا شما کاذب هستید! پس معلوم می ‌شود که ما حرف داریم! نه اینکه فقط پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) حرف داشته باشد و اینها تماشاچی باشند، اینها گزارش دارند، اینها ادعا دارند، اینها خبر می ‌دهند! پس حضور اصحاب مباهله، صِرف تماشاچی و زینت مجالس بودن نیست. این ذات مقدس هم در آنجا حضور داشت! ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/9Ckf0 ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/VMlFeIXMCOo 📚 درس خارج فقه نکاح جلسه 421 تاریخ: 1397/11/09 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
فیض مدام
🔹 كلام الهی، قطع ‌شدنی نیست. قرآن كتابی نیست كه در یك وقت نازل شده باشد و یک وقت هم نزول آن تمام شده باشد، این است، زیرا اگر قرآن شبیه باران بود، نزولش منقطع می ‌شد مثل اینكه باران نزولی دارد و نزولش تمام می ‌شود. 🔹 اگر قرآن را خدا همانند برف و باران نازل كرده بود، این تمام شدنی بود، چون چیزی را كه خدا به زمین انداخت، این انداختن, منقطع‌الآخر است؛ اما خدا قرآن را به عنوان حبل متین، به زمین آویخت نه انداخت و چون به زمین آویخت, همواره [قرآن] در حال نزول است و همواره ارتباط بین متكلّم و مخاطب برقرار است. 🔹 اگر نازل كرده بود؛ یعنی به زمین انداخته بود، می‌ گفتیم تاریخ مصرفش ـ معاذ الله ـ گذشت؛ اما است و هر روز [قرآن] در حال نزول است، بنابراین این رابطه بین مخاطب و متكلّم همیشه هست. 📚 سخنرانی در جمع دانش پژ وهان و اساتید مرکز تخصصی تفسیر تاریخ: 1394/02/16 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
↙️ سایت تلویزیون اینترنتی اسراء: به آدرس tv.esra.ir ↙️ لینک شرکت در درس فقه: https://el.esra.ir/ch/karejefegh-nekah-ayatollah-jvadiamoli 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
▫️به اطلاع طلاب و فضلای گرامی می رساند، همزمان با ایام سوگواری فاطمیه، درس خارج فقه و درس اخلاق حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 13 و 14 آذر 1403 برگزار نمی گردد. 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار می گردد ▫️
پایگاه اطلاع رسانی اسراء
: همزمان با فرارسیدن ایام فاطمیه، مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) از روز سه شنبه به مدت سه روز در محل دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در قم برگزار می گردد. ◀️ این مراسم از روز سه شنبه ۱۳ الی ۱۵ آذر ماه 1403 (به مدت سه روز) ساعت 10:30 در محل دفتر معظم له واقع در قم، خیابان شهداء (صفاییه)، کوچه 19 برگزار خواهد شد. 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra