🔴بستن سرچشمههاي ناراستي
🖊احمدحسين شريفي
سرِ چشمه شايد گرفتن به بيل
چو پر شد نشايد گذشتن به پيل
انسان عاقل هرگز دست روي دست نميگذارد تا خطرات او را احاطه کنند و سپس به فکر چارهانديشي بيفتد. بلکه پيشاپيش، خطرات و انحرافات را پيشبيني ميکند و زمينههاي آن را ميخشکاند.
در مسائل فردي و خانوادگي و اجتماعي نيز بايد زمينهها و بسترهاي آسيب و فساد را از ميان برداشت. نبايد به خود اجازه دهيم در مسيري حرکت کنيم که پايان آن شومي و تباهي است.
به حکم عقل و وحي، حتيالامکان بايد پيش از وقوع، زمينههاي لغزش و انحراف را از ميان برداشت: پيشگيري همواره سادهتر و کمهزينهتر از درمان بوده و هست.
قرآن کريم، کراراً تذکر ميدهند که: «وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبين؛ از گامهاي شيطان پيروي نکنيد؛ زيرا دشمن آشکار شماست»
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
قسمت 15.mp3
13.11M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: #جنگ_نرم
🔶 #قسمت_پانزدهم :
🔷چگونگی جنگ نرم
🔸راهبرد های دشمن در جنگ نرم :
تبدیل نقاط قوت به نقطه ضعف:
گزارشی از مرکز مطالعات شیعه شناسی در CIA
مجموعه سخنرانیهای استاد شریفی درباره "جنگ نرم" که در سال ۱۳۹۱ ایراد گردیده است و در همان سال از رادیو معارف در برنامه "نیمه پنهان" پخش شد.
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
🔴فلسفه و واقعيتها؛ تفسير يا تغيير؟
🖊احمدحسين شريفي
🔸واقعيتها يا امور ثابت و تکويني، از جهت تغييرپذيري و تغييرناپذيري از فعل و انفعالات ما، يا از جهت نسبتي که با فعل و انفعالات ما دارند، دو دستهاند:
1️⃣ واقعيتهاي تغييرناپذير؛ يعني اموري که بود و نبود آنها و چگونگي بود و نبود آنها در اختيار ما نيست؛ وظيفه ما در قبال چنين واقعيتهايي اين است که آنها را همانطور که هست بفهميم يعني علم خود را مطابق با آنها کنيم و باورها و اعتقادات خود را بر وفق آنها سامان دهيم. تنها کاري که دربارة آنها ميتوانيم بکنيم «فهم» و نهايتاً «تفسير» آنها است؛ «تغيير» آنها از عهده ما خارج است و اقدام به تغيير آنها همچون مشت بر سندان کوبيدن است.
2️⃣واقعيتهاي تغييرپذير؛ يعني اموري که فعل و انفعالات ما در آنها نقشآفرين است. چگونگي بود و نبود آنها وابسته به ما است. البته منظور اين نيست که تابع قرارداد و سليقه و ميل و خواست ما هستند؛ بلکه منظور آن است که ما انسانها ميتوانيم با اتکا به ساير واقعيتها آنها را تغيير دهيم.
🔸يکي از فاحشترين اشتباهات عالمان و فيلسوفان جديد در غرب، اين بود که گمان ميکردند کار فلسفه، فقط و فقط «تغيير جهان» است و نه «تفسير آن». همين اشتباه مهلک بود که آرامآرام آنها به سمت و سوي انکار «واقعيتهاي تغييرناپذير» کشاند. و فکر و ذهن آنها را بر واقعيتهاي تغييرپذير متمرکز کرد.
🔸فلسفه و فيلسوف در کنار نقد مسائل عصر خود و در کنار داوري و ارزيابي دربارة درستي و نادرستي مسائل پيرواني خود، بايد نقش سخنگويي از واقعيات را نيز ايفا کند؛ اساساً در صورتي ميتواند ناقد و داوري بصير و واقعبين و راهگشا باشد، که توانايي تفسير و گزارشگري دقيق و بيطرفانة واقعيتهاي عالم را داشته باشد.
#فلسفه
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
بخش ششم پرسش و پاسخ.mp3
28.57M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: "اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب اسلامی": بخش ششم و پايانی
🔸 بخش پرسش و پاسخ (کيفيت ضبط متوسط)
✅ نشست علمی «اخلاق و معنويت در گام دوم انقلاب اسلامی» در مجمع عالی حکمت اسلامی؛ در تاريخ ۵ دی ماه ۱۳۹۸ با حضور دکتر ابوالفضل ساجدی و استاد احمدحسین شریفی و با اجرای جناب دکتر حسن محیطی برگزار شد.
#اخلاق
#معنویت
#گام_دوم_انقلاب
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🔴حافظ؛ از نگاه علامه حسنزاده آملي
🖊احمدحسين شريفي
🔸يکي از پيچيدهترين شخصيتهاي تاريخ ايران، حافظ شيرازي است؛ به دليل تاريخ نسبتاً مبهمي که از او در اختيار داريم و همچنين اشعار چند پهلوي فراواني که در ديوان شعر او مشاهده ميشود، در دهههاي جديد تفسيرهاي ضد و نقيض فراواني از شخصيت و انديشههاي او ارائه شده است. البته حافظ براي گذشتگان که با ادبيات و زبان عرفان آشناتر بودند، هيچ ابهامي نداشت؛ همگان او را يک عارف دلباخته ميدانستند و بعضاً اشعار او را در قنوتها و سجدهها و تعقيبات نمازهاي مستحبي خود ميخواندند. اما نخستين بار برخي از مارکسيستها و مادهگرايان، سعي کردند حافظ را يک دينستيز و خداناشناس معرفي کنند! البته چنين تفاسير نامأنوس و بيسابقهاي از حافظ، ناخواسته موجب بحثهاي علمي پربرکتي درباره حافظ و شيوع حافظشناسي در دهههاي اخير شد.
🔸يکي از کساني که به حق از شايستهترين افراد براي قضاوت دربارة شخصيت حافظ شيرازي است، #علامه_حسنزاده آملي است. ايشان دربارة حافظ ميگويد:
✅«متأسفانه بعضيها به شخصيت علمي و معنوي حافظ پي نبردهاند و عکسهاي عجيب و غريب و خيالي از او ميکشند و چاپ ميکنند که جام مي در دست دارد يا چهرهاي از او ارائه ميدهند که به آخوندها و ملاها نميخورد در حالي که او يک ملّا و آخوند بود. نميدانم چرا عدهاي پافشاري دارند که اين ملّا را در لباسش ترسيم نکنند. حافظ ملّا بود و طبع و ذوق خوبي هم داشت ... اساتيد و مدارس و درس و بحثش معلوم است؛ حالا يک عده ميآيند چه جور عکسش را ميکشند و ميخواهند او را از حريم آخوندي به در کنند. اين کارها ظلم به يک شخصيت علمي و ظلم به طايفهاي است که بزرگواراني از ميان آنها برخاستند. او يک ملّاي اهل ولايت و يک ملّاي اثني عشري و اهل دل و استاد ديده بود و از محضر استاد، معارف و حقايق را کسب کرده و چون طبع خوبي داشت اينها را به نظم درآورده است. ... کساني که چنين برخوردي با افکار و آثار حافظ داشتهاند، داراي دلهاي مريض و قلمهاي آلوده بودهاند و الا او يک ملّا به تمام معنا بوده است» (دروس شرح اشارات و تنبيهات، نمط هشتم، ص143-144)
#حافظ
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
قسمت 16.mp3
13.2M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: #جنگ_نرم
🔶 #قسمت_شانزدهم :
🔷چگونگی جنگ نرم
🔸راهبرد های دشمن در جنگ نرم :
تقابل با نظام روحانیت شیعی
مجموعه سخنرانیهای استاد شریفی درباره "جنگ نرم" که در سال ۱۳۹۱ ایراد گردیده است و در همان سال از رادیو معارف در برنامه "نیمه پنهان" پخش شد.
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
ساختاري پيشنهادي براي پاياننامهها و رسالههاي علوم انساني و اسلامي.pdf
389.6K
✍️فايل پاورپوينت
🔸موضوع: ساختاري پيشنهادي براي فصلبندي پاياننامههاي ارشد و رسالههاي دکتري
🔸در ادامه دو فايلي که قبلا با عنوان «روش تدوين مقالات علمي» و «روش تدوين طرحنامه پاياننامه و رساله» در همين کانال تقديم عزيزان شد؛ در اينجا فايلي ديگر از کارگاههاي رسالهنويسي استاد شريفي با عنوان «ساختاري پيشنهادي براي فصلبندي پاياننامهها و رسالهها در خصوص موضوعات و مسائل علوم انساني و اسلامي» تقديم ميگردد.
#رساله_دکتری
#روش_تحقيق
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
🔴رابطه «حجاب» و «عفاف»
🖊احمدحسين شريفي
🔸برخي از مخالفان حجاب میگویند آنچه که مهم است «عفت» است؛ و «حجاب» غیر از عفت است. این حرف که عفت و حجاب دو مفهوم متفاوتند، سخني درست است؛ ولی این بدان معنا نیست که کسی که بیحجاب است، داراي عفت است؛ بلکه پوشش خاص و حجاب داشتن حالت ظاهری است که مرتبۀ بالاتر آن و صعودیافتۀ آن، «عفت درونی» است و صعودیافتۀ عفت، «حیای حضور» در محضر حق است.
🔸به تعبيري عامتر سبک زندگی (از جملة مقولة پوشش) عبارت است از «رفتارهای نهادینه شده و سازمانیافته»اي که متأثر از اخلاقیات و ملکات نفسانی و صفات درونی و بلکه تحقق يافته و حالت نمادين و بيروني آنهایند. بنابراين، نميتوان اين ادعا را پذيرفت که فلان فرد، هر چند در ظاهر رفتارهاي ناهنجار و ساختارشکنانهاي دارد، اما داراي باطني عفيف است! مگر نه آنکه «از کوزه همان برون تراود که در اوست»؟
#حجاب
#عفت
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
قسمت 17.mp3
14.87M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: #جنگ_نرم
🔶 #قسمت_هفدهم :
🔷چگونگی جنگ نرم
🔸راهبرد های دشمن در جنگ نرم :
شناسایی نقاط قوت به منظور تضعیف آنها
(مسئله عاشورا و قیام حسینی )
مجموعه سخنرانیهای استاد شریفی درباره "جنگ نرم" که در سال ۱۳۹۱ ایراد گردیده است و در همان سال از رادیو معارف در برنامه "نیمه پنهان" پخش شد.
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
بخش_اول_وبینار.mp3
14.91M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: وبینار حکومت اسلامی و اسلامی سازی علوم انسانی : بخش اول
✅ اين وبينار توسط مرکز تحقيقات علمی حکومت اسلامی در تاريخ ٢ تيرماه ١٣٩٩ برگزار گرديد.
#حکومت_اسلامی
#علوم_انسانی
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🔴پوشش، آراستگي و عفت اجتماعي
🖊احمدحسين شريفي
🔸کیفیت پوشش در هر زمان و مکانی ممکن است متفاوت باشد. رنگ خاصی ممکن است در زمان يا مکاني، محبوب و نشانة زیبایی و آراستگی باشد و در زمان يا مکاني دیگر چنان نباشد.
در زمان يا مکاني ممکن است موي بلند، نشانة آراستگی و ادب اجتماعی باشد و در زمان يا مکاني دیگر، تراشیدن مو نشانة آراستگی و ادب اجتماعی باشد.
🔸دستورات اسلامی در این زمینه همگی زمانمند و مکانمند هستند.
🔸آنچه از نظر اسلام مهم است:
1️⃣اصل آراستگی و تنظیف؛ که از نگاه اسلام، فرازماني و فرامکاني است؛
2️⃣رعايت ادب و اخلاق اسلامی در عرصة زيست اجتماعي و اخلاق شهروندي؛
3️⃣رعایت خطوط قرمز اسلام در اين عرصه؛
4️⃣پرهيز از پوشيدن لباسهاي بدننما؛
5️⃣پرهيز از پوشيدن لباسهايي که موجب انگشتنما شدن ميشود؛ زيرا انگشتنمايي منجر به بيحيايي شده، و بيحيايي نيز سرچشمة بسياري از رذايل اخلاقي است.
#حجاب
#عفت
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
قسمت 18.mp3
14.15M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: #جنگ_نرم
🔶 #قسمت_هجدهم :
🔷چگونگی جنگ نرم
🔸راهبرد های دشمن در جنگ نرم :
تقویت و ترویج قومیت گرایی و ایجاد اختلافات مذهبی
مجموعه سخنرانیهای استاد شریفی درباره "جنگ نرم" که در سال ۱۳۹۱ ایراد گردیده است و در همان سال از رادیو معارف در برنامه "نیمه پنهان" پخش شد.
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
🔴«مولوي» و «بينيازي پاکان از عمل»!
🖊احمدحسين شريفي
🔸برای اصلاح و تربیت باطن هرگز نمیتوان از اصلاح رفتار ظاهری غفلت کرد؛ همانطور که براي تربيت و اصلاح فعل، هرگز نبايد از تربيت و اصلاح باطن غفلت نمود. بی تفاوتي نسبت به ظاهر (رفتار و گفتار) و دل خوش کردن به اینکه بگوییم باطن (بينش و گرايش) پاک باشد و ظاهر مهم نیست و اگر به حقیقت رسیدی، دیگر اعمال و رفتارهاي ظاهري اهميتي ندارد، يک خودفريبي تمامعيار است.
🔸مولوي ميگفت:
چون شدي بر بامهاي آسمان
سرد باشد جستجوي نردبان
اگر منظور وي از اين سخن آن باشد که بعد از وصول به حقيقت، نيازي به عمل نيست، يکي از بيمنطقترين سخنان است. حقيقت آن است که هرچه باطن انسان بهتر و پاکتر باشد، ظاهر او يعني رفتارها و کنشهاي بيروني او نيز بهتر و پاکتر ميشود. في المثل به هر ميزان که اخلاص فرد بيشتر باشد، عبادات ظاهري او مثل نماز و روزه نيز بهتر و پاکتر و متمرکزتر خواهد شد نه اينکه چون باطني خالص و مخلص دارد ديگر نيازي به خواندن نماز ندارد. ظاهر «نمود» باطن است؛ ظاهر، «عنوان» باطن است؛ ظاهر «کد و علامت» باطن است. اگر باطن پاک باشد، ظاهر هم پاک است؛ به همین دلیل، ظاهر ناپاک ميتواند دلیلی بر و نشانه ای از باطن ناپاک باشد. قرآن کريم ميفرمايد:
«وَ الْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَ الَّذي خَبُثَ لا يَخْرُجُ إِلاَّ نَكِداً» (اعراف، 58)
#مولوي
#شريعت_ستیزی
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
روشي براي نوآوري در محتوا در پژوهشهای علمی و رساله ها و پایان نامه ها.pdf
588.2K
✍️فايل پاورپوينت
🔸موضوع: "روشي براي نوآوري در محتوا" در پژوهشهاي علمي و رسالهها و پاياننامهها
🔸در ادامه سه فايلي که قبلا با عنوان «روش تدوين مقالات علمي» و «روش تدوين طرحنامه پاياننامه و رساله» و «ساختاري پيشنهادي براي تدوين فصول رسالهها و پاياننامهها» در همين کانال تقديم عزيزان شد؛ در اينجا فايلي ديگر از کارگاههاي رسالهنويسي استاد شريفي با عنوان «روشي براي نوآوري در محتوا» تقديم ميگردد.
براي مشاهده فايلهاي قبلي اينجا را کليک کنيد👇👇
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/135
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/231
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/241
#رساله_دکتری
#روش_تحقيق
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
بخش دوم وبینار.mp3
6.57M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: وبینار حکومت اسلامی و اسلامی سازی علوم انسانی : بخش دوم
✅ اين وبينار توسط مرکز تحقيقات علمی حکومت اسلامی در تاريخ ٢ تيرماه ١٣٩٩ برگزار گرديد.
#حکومت_اسلامی
#علوم_انسانی
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🔴بازار داغ «عنوانفروشی» و عناوین بیحساب حوزوی
🖊احمدحسين شريفی
🔸در دنياي قديم، القاب ديواني و سياسي از سوي پادشاه يا دربار پادشاهي اعطا ميشد که تابع جايگاه سياسي و حاکميتي افراد و بيانگر وظايف خاص آنان بود. اما القاب علمي، عموماً (جز موارد خاص) از سوي جامعه علمي به افراد اعطا ميشد. و جامعه علمي نيز در اعطاي عناوين و القاب علمي حساسيت بيشتر و ويژهتري نسبت به دنياي جديد، داشتند. به عنوان مثال، به افراد صاحبنظر در علوم حقيقي «حکيم» ميگفتند و افرادي را که دنبال وصول به چنين جايگاه و مقامي بودند، «دوستدار حکمت» يا «فيلاسوفيا = فيلسوف» ميناميدند. يا به افرادي که توانايي فهم برهاني حقايق را داشتند «محصِّل» گفته ميشد. به همين دليل، افراد يا عالمان قشريمسلک و اخباريگرا، «محصِّل» به شمار نميآمدند. گذشتگان به محقق و حديثشناس کمنظيري چون محمدبن يعقوب کليني، عنوان «ثقة الاسلام» ميدادند. صاحب جواهر، فردي مثل علامه حلي را با لقب و عنوان «فاضل» ياد ميکرد. خواجه نصيرالدين طوسي در شرح اشارات هر جا که ميخواهد به نقد يا توضيح ديدگاه فخر رازي (از متکلمان و فيلسوفان و انديشمندان کمنظير جهان اسلام) بپردازد از او به «فاضل شارح» ياد ميکند. در منابع فقهي از فقيه مبتکر و کمنظيري مثل مرتضي انصاري با عنوان «شيخ» ياد ميشود؛ عنواني که اگر الان به هر طلبهاي گفته شود، احساس توهين ميکند! خود شيخ مرتضي انصاري به هنگام نقل سخنان صاحب جواهر (محمدحسن نجفي) از او با عنوان «شيخنا المعاصر» يا «الفاضل المعاصر»، ياد ميکرد!
🔸اما امروزه، در مراکز علمي (اعم از حوزه و دانشگاه) بازار القاب و عناوين علمي پرطمطراق آنقدر رنگانگ شده است، که اصل علم و انديشه در آن ميان، رنگ باخته است! عنوانبافي و لقبتراشي يکي از کارکردهاي مريدان و شاگردان به ويژه مريدان شاغل در فضاي مجازي شده است. في المثل، اگر به يک استاد دانشگاه يا حوزه گفته شود «محصّل» به احتمال زياد، بسيار ناراحت شده و در صورتي که احساس کند آگاهانه و عامدانه به او چنين لقبي ميدهند، آن را «توهيني بزرگ» به شمار ميآورد! يا اگر به يک استاد برجسته حوزه، عنوان «ثقة الاسلام» داده شود، حتماً ناراحت ميشود و آن را نشاني از جهل و ناداني يا غرضورزي و حسادت گوينده ميداند. امروزه باز عنواندهي و لقبفروشي به جايي رسيده است که کمتر کسی به القابي کمتر از «استاد» و «دکتر» و «آيتالله» و «علامه» و احيانا «آيتالله العظمي» و اي چه بسا «آيتالله العظمي في الدارين» و ... راضي میشود!
#حوزه_علمیه
#دانشگاه
#مدرک_حوزوی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🌹
🔴مرزهاي جغرافيايي و مرزهاي فرهنگي و امنيتي
🖊احمدحسين شريفي
🔸در گذشتههاي نه چندان دور، ميزان و معيار قدرت هر کشوري، وابسته به توانايي محافظت از مرزهاي جغرافيايي خود بود. به همين دليل مرزبانان و مرزداران جغرافيايي براي هر کشوري مهمترين نيروها بودند. دعاي 27 صحيفة سجاديه، دعا براي «مرزبانان» است.
🔸اما در روزگار جديد و در چند سدة اخير، ميزان و معيار اقتدار هر کشور و حکومتي وابسته به توسعة مرزهاي امنيتي، فرهنگي و انديشهاي آن کشور است. ابرقدرت بودن کشورها را نه قدرت اقتصاديشان و نه قدرت نظاميشان، بلکه توسعة مرزهاي امنيتي و فرهنگيشان نشان ميدهد.
هر کشوري که بتواند شعاع امنيت و فرهنگ خود را گستردهتر کند، به همان ميزان قدرتمندتر است.
🔸امام علي(ع) قرنها پيش از استراتژيستهاي مدرن، استراتژي «دفاع از مرزهاي جغرافيايي و گسترش مرزهاي امنيتي» را اينگونه بيان کردند: «فَوَ اللَّهِ مَا غُزِيَ قَوْمٌ قَطُّ فِي عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا؛ به خدا سوگند هيچ قومي در درون خانة خود به دفاع از خود نپرداخت، مگر آنکه خوار و ذليل شد.»
🔸جمهوري اسلامي ايران، به برکت استراتژيهاي منحصر بفرد نائب المهدي، امام خامنهاي و مجاهدتهاي شبانهروزي نيروهاي «مدافع حرم» و همچنين عدهاي از آتش به اختياران «مدافع حريم»، روزبروز بر عمق نفوذ فرهنگي، انديشهاي و امنيتي خود در کشورهاي منطقه و بلکه کشورهاي آفريقايي و آمريکاي جنوبي و ... افزوده است. و اين يعني دور کردن ساية جنگ از کشور و توسعة مرزهاي امينتي و فرهنگي و تبديل شدن به يک قدرت جهاني.
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
عرفان های کاذب 1.mp3
19.04M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: عرفان های کاذب و معنویت های نوپدید.(قسمت دوم)
(بررسی وتحلیل علل روی آوری بشر جدید به معنویت و عرفان)
✅ تاريخ ارائه اين مباحث سال 1390 بوده است.
#عرفان
#عرفانهای_کاذب
#معنویت
#معنویتهای_نوپدید
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🔴«اخبار بيريشه» و «ريشهزدایی از اخلاق»
🖊احمدحسين شريفي
🔸يکي از آفات بزرگ اخلاقي در عرصة زيست اجتماعي، ترتيب اثر دادن و اعتماد کردن به اخبار بيريشه و بيمبدأ است. اعتماد به چنین اخباری از مهمترین عوامل اخلاق زدایی در حیات فردی و اجتماعی است.
قرآن کريم، پيروان خود را از اعتماد به خبر فاسقان برحذر داشته و به آنان دستور ميدهد که اگر خبري را از افراد فاسق شنيديد، پيش از ترتيب اثر دادن حتماً دربارة درستي يا نادرستي آن تحقيق کنيد: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ جاءَكُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصيبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلى ما فَعَلْتُمْ نادِمين» (حجرات/ 6)
اما گسترش وسايل اطلاعرساني و شبکههاي اجتماعي، زمينهاي را فراهم کرده است که انسانها در دريايي از اخبار و اطلاعاتي غرق شوند که در بسياري از موارد منشأ و مبدأ اصلي آنها را اساساً نميشناسند.
يکي از مهمترين تکنيکهاي جنگ رسانهاي دشمنان جمهوري اسلامي، عليه ايران، اسلام و ارزشهاي انقلاب اسلامي، انتشار اخبار بيريشه دربارة شخصيتها، نهادها، و گروههاي مدافع انقلاب و ارزشهاي اسلامي است.
بعضاً مشاهده ميشود کساني که رسانه و تريبوني در اختيار دارند، بر اساس همين اخبار بيريشه، به تحليل پرداخته و آبروي انسانهاي مؤمني را (که همسطح آبروي پيامبر اسلام و اهلبيت، بيتالمقدس و بيتالحرام دانسته شده است) به آساني ميريزند!
پيامبر اکرم(ص) در ضمن سفارشهايي که به ابوذر غفاري داشتند، فرمودند: «براي دروغگو بودن فرد همين اندازه کافي است که هر چه را ميشوند، بازگو نمايد؛ كَفَى بِالْمَرْءِ كَذِباً أَنْ يُحَدِّثَ بِكُلِّ مَا سَمِعَ» (وسائل الشيعه، ج12، ص188)
🔸راه نجات از اين بليه:
1.انتخاب منابع خبري سالم و صالح؛
2.بياعتمادي به اخبار دشمنان ايران و اسلام؛ و باور به اینکه خدایان رسانه های نوین، یعنی غربيان و صهيونيستها، هرگز خيرخواه ملت ما نبوده و نيستند؛
3.باور به وجود جنگ رسانهاي دشمنان دين عليه اسلام و انقلاب اسلامي؛ (براي آگاهي بيشتر در اين مورد به کتاب جنگ نرم، نوشتة اينجانب مراجعه کنيد)
4.بالابردن سواد رسانهاي خود و شناخت تکنيکهاي جنگ رسانهاي.
#اخلاق
#اخلاق_رسانه
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🌹
🔴سهراب سپهري و «زيبابيني»
🖊احمدحسين شريفي
🔸دربارة يک موضوع واحد ممکن است دو نگرش و نگاه کاملاً متضاد وجود داشته باشد و هر دو هم درست باشند؛ اما يکي نيروکش و ديگري نيروبخش؛ يکي مرگآور و ديگري حياتبخش؛ يکي زشتبين و ديگري زيبابين.
🔸با ديدن گلي که بر شاخههاي پر خار روييده است، ميتوان گفت: چه دنياي بدي! حتي «شاخههاي گل» هم خار دارند! و ميتوان گفت: چه دنياي زيبايي حتي «شاخههاي پر خار» هم گل دارند. هر دو سخن، درست است؛ اما اولاً، دريچة نگاه متفاوت است؛ نگرش آنها به عالم و آدم متفاوت است و ثانياً، نتيجه و آثار اين دو نوع نگاه هم بسيار متفاوت است.
🔸مرحوم سهراب سپهري (1307-1359) از جملة شاعراني بود که سعي ميکرد بينشي مثبت به پديدههاي عالم داشته باشد؛ «نگاهي آيهاي»، اثربخش، نيروزا، حرکتآفرين و زيبابين را به پديدههاي عالم القا ميکرد:
من نميدانم
که چرا ميگويند «اسب حيوان نجيبي است»؟
«کبوتر زيباست»؟
و چرا در قفس هيچ کسي کرکس نيست؟
گل شبدر چه کم از لالة قرمز دارد؟
چشمها را بايد شست
جور ديگر بايد ديد
واژهها را بايد شست
واژه بايد خود باد
واژه بايد خود باران باشد
#نگرش
#سهراب_سپهري
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
قسمت 19 جنگ.mp3
13.9M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: #جنگ_نرم
🔶 #قسمت_نوزدهم :
🔷چگونگی جنگ نرم
🔸راهبرد های دشمن در جنگ نرم :
دکترین نبرد رسانه ای
مجموعه سخنرانیهای استاد شریفی درباره "جنگ نرم" که در سال ۱۳۹۱ ایراد گردیده است و در همان سال از رادیو معارف در برنامه "نیمه پنهان" پخش شد.
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
🔴برنارد لوئيس و تجزية جغرافيايي جهان اسلام
🖊احمدحسين شريفي
🔸يکي از مهمترين راهبردهاي غرب عليه تمدن در حال ظهور اسلامي، «تجزية جغرافيايي مناطق حساس در عالم اسلام» است، که مشخصاً از ابتداي قرن 21 به طور جدي در دستور کار سياستمداران غربي است؛
🔸اين طرح از سوي برنارد لوئيس (1916- 2018)، استراتژيست يهودي انگليسيالاصل که از سال 1982 تابعيت آمريکا را گرفته است، ارائه شده است.
وي از جملة برجستهترين اسلامشناسان و ايرانشناسان دنيا به شمار ميرود. تاکنون بيش از 20 عنوان کتاب در اين زمينه نگاشته است؛
از مشاوران بوش پدر و بوش پسر بود؛ ديدگاههاي وي به شدت مورد توجه جمهوريخواهان قرار دارد.
اصطلاح «برخورد تمدنها» را نخستين بار او به کار گرفت؛ هر چند با نام سموئل هنتينگتون مشهور شد؛
وي معتقد است تاريخ ايرانيان نشان داده است که هيچ نيروي خارجياي نميتواند بر فرهنگ آنان تأثير جدي بگذارد؛ بر همين اساس معتقد است، براي جلوگيري از قدرت در حال ظهور اسلام، چند کار را بايد انجام داد:
1️⃣ راهاندازي جنگهاي صليبي، به شکلي مدرن؛ به منظور کاهش قدرت تمدن در حال ظهور اسلام.
2️⃣تجزية قوميتي ايران. طرح کردستان بزرگ، پشتونستان بزرگ و آذربايجان بزرگ، از جمله طرحهاي وي براي نابودي فرهنگ اسلامي ايراني است.
3️⃣تجزية مناطق حساس جهان اسلام به مناطق کوچک و با ويژگيهاي قوميتي و مذهبي، تا همواره آتش جنگ ميان آنان برافروخته بماند. به عنوان مثال، بر اساس، طرح برنارد لوئيس، بايد:
مصر به 4 کشور به نامهاي (سينا، اسکندريه، نوبه، قاهره يا مصر اسلامي)؛
سودان، به 4 کشور (نوبه، که با بخش نوبة مصر متحد ميشوند، سودان شمالي(مسلمان)، سوداني جنوبي (مسيحي) و دارفور)؛
عربستان به 3 کشور (احساء، نجد، حجاز)؛
عراق به 3 کشور (عراق جنوبي(شيعي)، عراق مرکزي(سني)، کردستان (که بخشهاي کردنشين ايران، سوريه و ترکيه را نيز دربر ميگيرد)؛
سوريه به 4 کشور(علوي، سنيهاي حلب، سنيهاي دمشق، دروزيها (که بخشهايي از خاک لبنان و اردن را نيز دربر ميگيرد)؛ تقسيم شوند.
🔸البته با توجه به پختگيها و هوشياري جبهة مقاومت، و تجربههاي تاريخي رهبران اصلي جهان اسلام، و با توجه به محوريت جمهوري اسلامي و اقتدار روزافزون آن در منطقه جهان اسلام و نفوذ معنوي آن در ميان مسلمين و ملتهاي منطقه، بسيار بعيد است که چنين طرحي بتواند در جهان اسلام با موفقيت اجرا شود؛ اما همانطور که در اين دو دهة اخير شاهد بودهايم، درگيريها، دلمشغوليها و هزينههاي مادي، معنوي و انساني زيادي را بر جهان اسلام تحميل خواهد کرد.
#جنگ_نرم
#برنارد_لوئیس
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
بخش سوم وبینار.mp3
7.69M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: وبینار حکومت اسلامی و اسلامی سازی علوم انسانی : بخش سوم
✅ اين وبينار توسط مرکز تحقيقات علمی حکومت اسلامی در تاريخ ٢ تيرماه ١٣٩٩ برگزار گرديد.
#حکومت_اسلامی
#علوم_انسانی
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🔴«سوره عصر» و «حکمت نظري و عملي»
🖊احمدحسين شريفي
🔸خواجه نصيرالدين طوسي، تفسير فلسفي، اخلاقي و تربيتي بسيار مختصري از سورة «عصر» بيان کرده است. که ميتواند الگويي براي ارائة تفسيرهاي مختصر، مفيد و مؤثر (آن هم در سطح نخبگاني) از آيات و سورههاي قرآن باشد:
✅«"سوگند به عصر، به درستى كه آدميان" به دليل اشتغال به امور طبيعي و فرورفتگي در شهوات حيواني، "در زيانند"؛ "مگر ايمانآورندگان"، يعني کماليافتگان در عقل نظري "و نیکوکاران" يعني راه يافتگان به کمال عقل عملي؛ و "اهل توصيه به حق" يعني کساني که با تعليم حکمت نظري در جهت تکميل عقول و انديشههاي آدميان فعاليت ميکنند؛ و "توصيهکنندگان به صبر و بردباري" يعني کساني که در جهت تکميل اخلاق مردم و تهذيب آنان گام برميدارند.»
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
عرفان کاذب 3.mp3
16.56M
🎤فایل صوتی
🔴موضوع: عرفان های کاذب و معنویت های نوپدید.(قسمت سوم)
(چگونگی مدیریت معنویت گرایی جهانی توسط مراکز فکری استکباری و سرمایه داران و قدرتمندان جهان )
✅ تاريخ ارائه اين مباحث سال 1390 بوده است.
#عرفان
#عرفانهای_کاذب
#معنویت
#معنویتهای_نوپدید
🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔷 ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat