.
🌀 کودک آماده تقليد و حکايت و شبیهسازی کارهای پدر و مادر است که قهرمان دنيای کودکاند، يعنی هر کاری آنها بکنند کودک ميل دارد تکرار کند. برای کودک مسئله آيا صحيح است يا صحيح نيست مطرح نيست.
✅ در اين مرحله است که پدر و مادر بهعنوان «الگو» های قهری، مسؤوليت فراوانی در تربيت کودک دارند.
معلوم است که پسری که میبيند پدرش نماز میخواند، تقليد نمازخواندن پدر را درمیآورد و همچنين دختری که مادر را در حال نماز میبيند؛
🔻در مسئله تقليد میگويند جلوی تقليد کودک را بهعنوان عملی شیطنتآمیز نبايد گرفت، بلکه بايد مراقبت کرد که همواره در برابر کودک و روحيه طوطی صفت او کارهايی انجام داد که شايسته است کودک تقليد کند و عادت نمايد و مهارت پيدا کند.
📸 #روش_الگویی 2⃣
✍ #شهید_مطهری | یادداشتها، جلد۲، صفحه ۹۷ الی ۱۰۰.
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
.
«آثار متربیان را به نمایش بگذارید.»
💠 افزایش اعتماد به نفس و خودباوری متربیان تا حد زیادی منوط به تولید محصول و ارائه آن به دیگران است. هر مقدار که تعداد بینندگان آثار بیشتر بوده و جایگاه اجتماعی بالاتری داشته باشند، افزایش اعتماد به نفس بیشتر خواهد شد.
✅ بنابراین:
1⃣ مسابقه و رویداد برگزار کنید.
2⃣ نمایشگاهی برای دیدهشدن آثار ترتیب دهید و از والدین، مسئولین و عموم مردم برای بازدید از آن دعوت کنید.
3⃣ با ایجاد کانال در شبکه های اجتماعی، آثار متربیان مجموعهتان را در فضای مجازی منتشر کنید یا حتی آثار هنری را در همین کانال یا به صورت حقیقی به فروش برسانید.
4⃣ آثار متربیان را به جشنوارههای مرتبط استانی و ملی ارسال کنید.
5⃣ از آموختههای متربیان در برنامههای بعدی استفاده کنید. مثلا اگر کارگاه سرود و نمایش برگزار کردهاید، در اردوها و مناسبتها، از آنها بخواهید یک نمایش اجرا کنند. یا به آنها سفارش کار بدهید تا آثاری برای نصب بر دیوارهای مجموعه و فضازی تولید کنند.
📚 برگرفته از کتاب «هنر نه برای هنر»، مرتضی رجایی و همکاران، صفحات ۱۵۰ الی ۱۵۳.
🎨#کارگاه_هنری 8⃣
🧩#قالب_های_تربیتی
🔰 باور
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
.
🔰 كودك وقتى كه چشم باز مى كند و پدر نيرومند و نان آور خود را مى بيند، خود به خود شيفته او مى شود و به تقليد از او مىپردازد، به شرط آن كه اين شخصيت پدر...مورد تحقير مادر و ديگران قرار نگيرد و يا تا سطح شخصيت كودك پايين نيايد.
💠 پدرانى هستند كه خود را كوچك و خوار مى سازند و يا پدر و مادرانى هستند كه يكديگر را در مقابل چشم فرزند مى كوبند كه در نتيجه هيچ كدام نمى توانند قهرمان و الگوى محبوب كودك باشند،
🔻اینجاست كه كودك به ديگران رو مى آورد و يا به خود پناه مى برد؛ در صورتى كه به خود پناه برد، گرفتار روح انزوا و غرور و خودبينى مى شود و در صورتى كه به ديگران رو بياورد، خطر اشتباه در انتخاب الگو زياد است و چه بسا به هلاكت و نابودى و فساد بكشد.
🌀 پدر با شخصيت مى تواند حتى هنگام شوخى و بازى و بگو و بخند، عظمت خود را داشته باشد، حتى هنگامى كه فرزندش بر سر و رويش مىپرد اين عظمت را حس كند. پدر با شخصيت مانند كوه است، حتى هنگامى كه بر سر او پا مى گذاريم، در دل از او وحشت داريم و از بلنديش مى هراسيم.
📸 #روش_الگویی 3⃣
✍ #استاد_صفایی_حائری | تربیت کودک، صفحه ۴۴ و ۴۵.
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
💠 الإمامُ عليٌّ عليه السلام : مَن نَصَبَ نَفسَهُ للنّاسِ إماما فليَبدأ بتَعليمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعليمِ غَيرِهِ ، و ليَكُن تأديبُهُ بسِيرَتِهِ قَبلَ تأديبِهِ بلِسانِهِ.
🔰 امام على عليه السلام: هر كه خود را در مقام پيشوايى مردم قرار دهد بايد پيش از تعليم ديگران، به تعليم خود بپردازد و پيش از آنكه به زبانش تربيت كند، با رفتار خود تربيت نمايد. (نهج البلاغه، حکمت۷۳.)
🎤مقام معظم رهبری:
🔻اگر این تعلیم انجام گرفت، تعلیم غیر، آسان خواهد شد؛ مشکل کار ما این است.
🌀 اگر میخواهید مثل بوتهی گلی عطر شما فضا را معطر کند، اگر میخواهید معنویت مثل چشمهای از شما سرازیر شود و بدون اجبار، بدون اکراه، تشنگان بنوشند و به سوی آن بشتابند، راهش این است: «فلیبدأ بتعلیم نفسه».
📜 #احادیث_تربیتی 4⃣1⃣
📸 #روش_الگویی 4⃣
📽 #مقام_معظم_رهبری | بیانات در جمع روحانیون شیعه و اهل سنت کرمانشاه، ۱۳۹۰/۷/۲۰.
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
.
✅ مادر و همچنین پدر و سایر افرادی که با کودک سروکار دارند باید بدانند که کودک بهموجب حس تلقینپذیری خود، یک آیینه صاف و گیرایی است که هرچه در برابرش قرار دهند آن را گرفته، بهخوبی انعکاس میدهد.
💠 پس باید در مقابل او حالات متعادل و رویههای نرم و مثبتی داشته باشید تا کودک عیناً همانها را در وجود خود پیاده کند.
📸 #روش_الگویی 5⃣
✍ #شهید_مطهری | یادداشتها، جلد۲، صفحه۹۹.
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
.
🌀 اوائل بلوغ پدر و مادر بايد با آگاهىهاى كامل جاى تقليد كوركورانه را با شناختها و آگاهىها عوض كنند و حتى فرزند را در تقليد كردن و بدون برهان و تحقيق پذيرفتن و دنبال كسى رفتن سرزنش كنند و به او حالى كنند كه تو بايد با شخصيت و بيدارى تمام، از آن چه مىشنوى و مىبينى استفاده كنى و نتيجه بگيرى
✴️ و اگر دنبال حرفى و شخصيتى مىروى اين تقليد و پيروى، استدلالى و منطقى باشد، نه از روى ترس و عادت و يا نبود شخصيت و يا خامى و نپختگى.
📸 #روش_الگویی 6⃣
✍ #استاد_صفایی_حائری | تربیت کودک، صفحه ۵۶ و ۵۷.
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🔹شما منهای اعتقاد به بهشت و جهنم نمیتوانید یک مربی خوبی باشید. اعتقاد به بهشت و جهنم اساس رموز تربیت است. غرب آخرت، بهشت، جهنم، خدا، همه را حذف کرد.
🔸خودبازداری با آخرت درست میشود. بچه ات را هم که میخواهی تربیت کنی این را باید داشته باشد؛ اما غرب این را ندارد. تربیت منهای خدا، منهای بهشت، منهای جهنم، منهای حساب همه چیزش همین است.
🔹علوم انسانی غرب که در دانشگاه تدریس میشود، تمدن غرب، تمدن منهای آخرت است. از الفبا با شما دوتاست.
⚖#روانشناسی_در_ترازوی_نقد 7⃣
📖 #علوم_انسانی_اسلامی
📽 #آیت_الله_حائری_شیرازی | برگرفته از پایگاه اینترنتی شمیم آشنا.
🔰 باور
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
.
💠 من اصلاً به این مقدار دعوت زبانی و قلمی معتقد نیستم. نقش دعوت زبانی و قلمی را آنقدرها که گاهی شما فکر میکنید نیرومند و قوی نمیدانم.
🔰 توانها را باید برای ایجاد یک دسته به هم پیوستهای که نه بهصورت فردی بلکه بهصورت دستهجمعی تجلیگاه تربیت اسلامی و نظام عقیده و عمل اسلامی باشند به کار بیندازیم.
🔻برداشتم از کتاب و سنت و قرآن کریم و روایاتی از پیغمبر و علی علیهالسلام و سایر ائمه هدی از اهلبیت پیغمبر، سلامالله علیهم اجمعین و برداشتم از تجارب ممتد گوناگون در میدانهای گوناگون این است که دو صد گفته چون نیم کردار نیست.
🌀 بدانید دعوت عملی شما به سوی راه حقی که دلتان در عشق آن میتپد، میتواند از دعوتهای زبانی و قلمی خودتان و بهترین گویندگان و نویسندگانی که سراغ دارید پر اثرتر باشد. الگو شوید!
💢 تصویر اعتکاف رمضانیه بیش از ۱۶۰۰ معتکف در مسجد آخوند ملااسماعیل(ره) یزد
📸 #روش_الگویی 7⃣
✍ #شهید_بهشتی | بایدها و نبایدها، صفحه ۸۱ و ۸۲
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
.
"قصههای خواندنی موش و گربه" روایت دشمنی موش و گربه است. هر یک از آنها میکوشد با ذکاوتی که در هنگام قصهگویی به خرج میدهد، دیگری را با حیلهگری فریب دهد؛ اما سرانجام غرور موش سبب میشود که او مغلوب گربه شود.
✍ بازنویسی: مصطفی رحماندوست
📚 ناشر: پیدایش
📄 تعداد صفحات: ۶۲ صفحه
🙎♂ مخاطب: نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال
✅ ویژگیها
1⃣ تبدیل موفق زبان کهن شیخ بهایی به متن روان و دلنشین.
2⃣ نمونه مناسب برای آشناسازی نوجوانان با میراث کهن اسلامی و ایرانی.
3⃣ رسیدن به چاپ چهاردهم.
🪴 اثرات تربیتی
1⃣ تقویت میزان توجه و دقت در حالتهای اطرافیان و اتفاقات پیرامونی.
2⃣ تضعیف روحیه سادهلوحی.
3⃣ تضعیف روحیه غرور.
🛒 برای تهیه نسخه کاغذی کتاب، علاوه بر مرجعه به کتابفروشیها میتوانید به اینجا مراجعه فرمایید.
💢 به مناسبت سوم اردیبهشت ماه، روز بزرگداشت #شیخ_بهایی.
📖 #معرفی_کتاب_نوجوان 7⃣
📚 #قصههای_خواندنی_موش_و_گربه
🔰 باور
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
.
💠 شما چگونه حرف زدن را به بچههایتان یاد میدهید؟ گرامر و قواعد یاد میدهید؟! نه، حرف میزنید، او هم یاد میگیرد. به همین دلیل اگر اصفهانی باشید، لهجه فرزندتان هم اصفهانی میشود و حتی آهنگ حرفزدنتان را هم تقلید میکند.
🔰 شکلگیری اخلاق و روحیات کودک هم مثل حرف زدنتان است. شما فرزندتان را تربیت نکنید؛ بلکه خودتان را تربیت کنید، بچه هم به تبع شما تربیت میشود و شکل میگیرد.
🔻شما در کارهای خودتان دقّت کنید، نتیجهاش این است که فرزندتان هم مثل خودتان میشود.
📸 #روش_الگویی 8⃣
✍ #آیت_الله_حائری_شیرازی | راه رشد، جلد سوم، صفحه ۷۰.
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
.
🔹اگر مربی به آنچه میگوید، خود نیز عمل کند، فرد مورد تربیت، راه خود را به خوبی می شناسد، از رفتار مربی سرمشق می گیرد و گفتارش را موید رفتارش محسوب میدارد.
🔸اما چنانچه در بین گفتار و رفتار او تفاوت و دوگانگی مشاهده کند، سرگردان خواهد شد، چون نمیداند از گفتار مربی پیروی کند یا از رفتارش. لذا یا به طور کلی سلب اعتماد می کند، یا اینکه رفتارش را ترجیح داده و پیروی مینماید، اما به هر حال گفتارش از اعتبار ساقط می شود...
🔰در احادیث نیز به موضوع ضرورت هماهنگی بین گفتار و رفتار مربی، اشاره شده است، برای نمونه حضرت صادق(ع) فرمود: چنانچه عالم به علم خود عمل نکند، مواعظ با سرعت از قلب ها زایل می شود، چنانکه باران از جای صاف و صیقلی میلغزد و زایل می شود.
📜 #احادیث_تربیتی 5⃣1⃣
📸 #روش_الگویی 9⃣
✍ #آیت_الله_امینی | اسلام و تعلیم و تربیت، صفحه ۳۹۹ و ۴۰۰.
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
.
اساتید هنر معمولا به اهداف تربیتی چندان توجه ندارند و برای برگزاری درست کارگاه هنری، به راهنمایی و نظارت مربی نیازمندند.
✅ بنابراین اگر مربی هستید:
1⃣ زمانی را برای گفتگو با استاد کارگاه هنری پیرامون مسائل تربیتی در نظر بگیرید.
2⃣ بر نحوهی ارتباط استاد با مخاطبان نظارت داشته باشید. باید دقت کنید که روابط استاد و شاگردی محدود به همان فضای کارگاه بماند و خارج از نظارت، ارتباطهای آسیبزا برقرار نشود.
3⃣ با توجیه استاد، کارگاه را از نظر محتوایی جهتدهی تربیتی کنید.
4⃣ میتوانید از استاد به عنوان واسطهی تربیتی استفاده کنید و از او دربارهی برخی متربیان، برخورد یا اقدام خاصی بخواهید.
📚 برگرفته از کتاب «هنر نه برای هنر»، مرتضی رجایی و همکاران، صفحه ۱۵۹.
🎨#کارگاه_هنری 9⃣
🧩#قالب_های_تربیتی
🔰 باور
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
.
🌀معلم، تنها یک آموزگار نیست؛ بلکه مهمتر از آن، یک مربی و الگوی با نفوذ است. یک معلم خوب که با رفتار نیک و گفتار پسندیدهاش دانشآموزان را خوب پرورش دهد، بزرگترین خدمت را نسبت به اجتماع انجام داده است.
🔻برعکس یک معلم بداخلاق و بدرفتار و منحرف که با رفتار بد خود دانشآموزان را به انحراف و تباهی میکشد، بزرگترین خیانتها را نسبت به اجتماع مرتکب خواهد شد.
🔸معلم نمیتواند نسبت به اخلاق رفتار خود آزاد و بیتفاوت باشد؛ بلکه باید به مسئولیت سنگین و ارزشمند خویش و مقدار نفوذش در دانشآموزان خوب بیندیشد.
📸 #روش_الگویی 0⃣1⃣
✍ #آیت_الله_امینی | اسلام و تعلیم و تربیت، صفحه ۳۹۸.
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
.
📍بچهها وقتی میبینند که پدرشان هنگامی که میخواهد با زن نامحرم صحبت کند در چشم او نگاه نمیکند، باور میکنند که پدرشان چشمپاک است...میبینند پدرشان باانصاف است، مثلاً پسر حرفی میزند و با اینکه خردسال است چون حرفش منطقی است پدر گوش میدهد و میپذیرد...
🔰 در این حالت، پسر دربارۀ پدرش چه قضاوتی میکند؟ او میبیند پدر نماز میخواند و رفتار و اخلاقش اینقدر پسندیده شده، پس پیش خودش میگوید اینها از اثرات نماز است.
🌀 گاهی کسی بیمار میشود وقتی با دوستش مشورت میکند او میگوید من نزد فلان دکتر رفتم و نتیجه گرفتم. لذا او نیز به همان دکتر مراجعه میکند. عمل آن دکتر، مُبلّغش میشود. عمل پدر و مادر نیز مبلّغ نماز و روزه میشود.
✅ نتیجه این میشود که قبل از اینکه پدر یا مادر به فرزند بگوید که نمازت را بخوان یا اول وقت بخوان یا برای نماز صبح بیدار شو، خود بچه به پدر و مادر میگوید شما که برای نماز صبح بلند میشوید مرا هم صدا کنید.
📸 #روش_الگویی 1⃣1⃣
✍ #آیت_الله_حائری_شیرازی | راه رشد، جلد سوم، صفحه ۷۲ و ۷۳.
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
.
📌 چشمان ظریف کودک همانند یک دوربین حساس فیلمبرداری، از همه حرکات و رفتار والدین فیلمبرداری میکند و از رفتار خوب یا بد آنان تقلید مینماید.
🌀 از لبخندها و زمزمهها و نوازشهای مادر درس خوشبینی و اعتماد و اظهار محبت میآموزد. از تندیها و عصبانیتها و بدرفتاریهای او نیز درس خشونت و بدرفتاری می گیرد.
🔻روابط خوب مؤدبانه و صمیمانه پدر و مادر یا روابط تیره بی ادبانه خصمانه، لجبازیها و کشمکشهای آنان بدون شک در تربیت و شکلگیری شخصیت کودک تأثیر بسزایی دارد.
🔸شما آثار و عکسالعمل رفتار خوب یا بد والدین را در بازیهای انفرادی یا دستهجمعی کودکان میتوانید مشاهده کنید.
📸 #روش_الگویی 2⃣1⃣
✍ #آیت_الله_امینی | اسلام و تعلیم و تربیت، صفحه ۳۹۵.
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
.
💠 الإمامُ عليٌّ عليهالسلام: إنّ الوَعظَ الّذي لا يَمُجُّهُ سَمعٌ و لا يَعدِلُهُ نَفعٌ ما سَكَتَ عَنهُ لِسانُ القَولِ وَ نطَقَ بهِ لِسانُ الفِعلِ.
🔰 امام على عليهالسلام: اندرزى كه هيچ گوشى آن را دور نمىاندازد و هيچ سودى با آن برابرى نمىکند، آن اندرزى است كه زبانِ گفتار از آن خاموش شود و زبانِ كردار بدان گويا گردد.
📚 غررالحکم، صفحه ۸۱.
💢 با رفتارهایمان، فرزندان و متربیانمان را اندرز دهیم.
📜 #احادیث_تربیتی 6⃣1⃣
📸 #روش_الگویی 3⃣1⃣
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
.
🔰 مادام كه فرزند در خانه است، تنها با مراعات پدر و مادر كار تمام است و همين كه پا به بيرون مىگذارد و با ديگران محشور مىشود، پدر و مادر بايد به جز مراعات سابق، به بتها و مرجع تقليدها و الگوهاى ديگر كودك نيز توجه داشته باشند.
✴️ از آنها كه مىتوانند الگوى خوبى باشند، تمجيد كنند و از آنها كه نمىتوانند، با زرنگى انتقاد كنند، تا اين كه وازدگى در فرزند به وجود بيايد.
🌀 اين غلط است كه با زور كودك را از چنين شخصيتى محبوب جدا كنند؛ چون اين جدايى جز عطش و علاقه چيزى زياد نمىكند و هر چه فرزند بزرگتر شود، بيشتر به خود فرو مىرود و از پدر و الگوى سابقش فاصله مىگيرد.
🔺در اينجاست كه پدر بايد فرزند را با الگوهاى بزرگتر و شخصيتهاى عظيمتر آشنا كند و آنها را براى او ترجمه نمايد، وگرنه فرزند خود سرانه به اين كار دست مىزند و با اشتباههاى خود، فسادهايى به بار مىآورد و از دست مىرود.
📸 #روش_الگویی 4⃣1⃣
✍ #استاد_صفایی_حائری | تربیت کودک، صفحه ۵۵ و ۵۶.
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
.
🔹در طول برگزاری کارگاه هنری باید مدام فرد را ارزیابی کنید. شما باید با چشمانی تیز، حالات مخاطبان را تحت نظر داشته و برای مواجههی سازنده با آنها برنامهریزی کنید. البته توجه داشته باشید تا حد امکان این نظارت نامحسوس باشد.
🔸مثلا روحیاتی مثل ترس، هیجان، دقت، صبر، فردگرایی یا جمعگرایی را در کارگاههای هنری میتوان سنجید.
🔹این شناختها در نحوه تشویقهای ما نیز مؤثر است. کسی که فکر میکند از تلاش بینیاز شده است، در صورتی که تشویق شود، به خود مغرور میشود؛ اما وقتی شخصی به توانایی خود اطمینان ندارد و زود ناامید میشود، باید حتی تلاشهای کوچکش را تشویق و حمایت کنیم.
📚 برگرفته از کتاب «هنر نه برای هنر»، مرتضی رجایی و همکاران، صفحه ۱۵۶ و ۱۵۷.
🎨#کارگاه_هنری 0⃣1⃣
🧩#قالب_های_تربیتی
🔰 باور
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
.
🏵 بچهها حالت تقلید دارند و مسئولیتپذیری را از مادر و پدرشان یاد میگیرند.
1⃣ اگر چراغ اتاقش روشن است و بیرون آمده، شما بروید چراغ را خاموش کنید و هیچ چیز هم به او نگویید؛ فقط یک نگاهی به او بکنید که یعنی وقتی نیستی، چراغ را خاموش کن.
2⃣ اگر رختخوابش پهن است و آمده سر سفرۀ ناشتایی، رختخواب را بلند کنید و بیایید جلو و بگوید: نه بابا! من خودم این کار را میکنم.
3⃣ اگر کاغذی در اتاقش روی زمین مانده، بردارید و نگاهش کنید و حرفی نزنید. اینطور مسئولیتپذیر میشود.
📸 #روش_الگویی 5⃣1⃣
✍ #آیت_الله_حائری_شیرازی | راه رشد، جلد چهارم، صفحه ۱۹۵ و ۱۹۶.
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
.
🔸«قصهی یک گربه و پنج موش»، داستان پنج موش است که وقتی میخواهند برای خوردن غذا از لانهشان بیرون بیایند، با یک گربهی خواب مواجه میشوند. چهار موش با شجاعت از لانه خارج میشوند و بیسر و صدا غذایشان را میخورند؛ اما موش پنجم که ترسیده، با سر و صدای زیاد، گربه را از خواب بیدار میکند. در نهایت پنج موش با کمک هم، گربه را فراری داده و خودشان به لانه برمیگردند.
✍ نویسنده: مصطفی رحماندوست
📚 ناشر: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان
📄 تعداد صفحات: ۲۰ صفحه
🙎♂ مخاطب: کودکان ۴ تا ۸ سال
✅ ویژگیها
1⃣ نثر آهنگین داستان که برای کودکان این رده سنی بسیار شیرین است.
2⃣ همراه بودن این داستان با بازی؛ شما میتوانید در حین خواندن داستان، با پنج انگشت دست کودکتان هم داستان را بازی کنید.
🪴 اثرات تربیتی
1⃣ نشان دادن ارزش شجاعت
2⃣ آموزش همکاری در حل مشکلات
🛒 برای تهیه نسخه کاغذی کتاب به اینجا مراجعه فرمایید.
#قصه_یک_گربه_و_پنج_موش
#معرفی_کتاب_کودک 2⃣
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🎥 آیت الله حائری شیرازی(ره)
💠 علوم انسانی توهماند؛ چرا که آنچه بشر درباره انسان میداند موهوم است و تمام علوم انسانی از انسانشناسی میگذرد.
💢 آقایان نباید تردید کنند در رد محصولات علوم انسانی غربی.
⚖#روانشناسی_در_ترازوی_نقد 8⃣
📖 #علوم_انسانی_اسلامی
📽 #آیت_الله_حائری_شیرازی | برگرفته از کانال آیت الله حائری شیرازی(ره)
🔰 باور
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🎥 امام خمینی(ره)
🌱 شماها[معلمان] یک شغل بسیار شریفی دارید؛ یعنی شغل آدمسازی؛ یعنی شغل انبیا. همه انبیا، از اول تا آخر، یک کار داشتند و آنکه آدم درست کنند. برای آدمسازی آمده بودند؛ برای هدایت آمده بودند.
🌀 همان مقداری که شغل شما شریف است و شغل انبیاست، مسئولیتتان زیاد است و مسئولیت انبیاست.
☀️ #روز_معلم
🎥 #امام_خمینی | دیدار با مسئولان و کارکنان آموزش و پرورش تهران، ۱۳۵۸/۶/۲۸
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat