eitaa logo
باور
3.4هزار دنبال‌کننده
364 عکس
37 ویدیو
7 فایل
🏠 خانه کنشگران #تربیت_اسلامی 🔴 راه ارتباطی با ما 👇 @adminbavar. 💢 لطفا مطالب کانال را با ذکر منبع انتشار دهید.
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🔸خدا رحمت کند پدر ما را، اول ماه محرم که می‌رسید، می‌آمد بالای بسترمان و قبل از اینکه چیزی خورده باشیم، می‌گفت: دهانت را باز کن و یک ذره تربت می‌ریخت توی دهانمان. 🔹یادم هست کلاس اول یا دوم ابتدایی بودم، معلم گفت: بروید سرهایتان را اصلاح کنید. من آمدم و به پدرم گفتم: معلم گفته سرتان را اصلاح کنید. پدرم گفت: الآن دهه‌ی عاشوراست. بگذار بعد از دهه اصلاح کن. 🔸رفتم سر کلاس. معلم به من گفت: حائری! چرا سرت را نتراشیده‌ای؟ گفتم: الآن دهه‌ی محرم است و بی‌اختیار اشکم جاری شد. معلم گفت: خُب بگو دهه‌ی محرم است، چرا گریه می‌کنی؟! این به خاطر آن تربت بود. «والاِیمان مُخَالِطٌ لَحْمَک وَ دَمَک». این تربت را می‌دهند تا ایمان با گوشت و خونتان مخلوط شود. | راه رشد، جلد چهارم، صفحه ۴۹. 📝 5⃣ 🌱 7⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔻از راه همین جلسه‌های خانوادگی عاشورا بود که شیعیان، مِهر حسین(ع) را منتقل می‌کردند. در یک خانه، روز عاشورا پدر و مادر می‌نشستند و داستان کربلا را به طور خلاصه می‌گفتند و گریه می‌کردند. 🔺این خاطره در ذهن کودکان زنده می‌ماند و هر سال می‌گفتند مگر روز عاشورا چه اتفاقی افتاده که شما بر آن گریه می‌کنید؟ آن وقت داستان حسین(ع) را نقل می‌کردند و این‌گونه دست به دست به ما رسید. 🔻اما گریستن و زیارت کردن باید در حد خودش باشد. انحصار و اقتصار و اکتفای بر گریستن و زیارت کردن مال زمانی است که راه دیگری باز نباشد. آن موقعی که راه باز است و دوستان حسین(ع) می‌توانند به راه حسین(ع) بروند؛ اگر نرفتند و فقط گریه و زیارت کردند منحرف شده‌اند. | مبارزه پیروز، صفحه ۶۲. 🌱 8⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔻الإمامُ الحسينُ عليه السلام : إيّاكَ و ما تَعتَذِرُ مِنهُ؛ فإنَّ المُؤمِنَ لا يُسيءُ و لا يَعتَذِرُ و المُنافِقَ كُلَّ يَومٍ يُسيءُ و يَعتَذِرُ. 🔺 عليه‌السلام: بپرهیز از كارى كه از آن پوزش بخواهى؛ زيرا مؤمن نه بدى مى‌كند و نه پوزش مى‌خواهد و منافق هر روز بدى مى‌كند و پوزش مى‌طلبد. 📚 تحف‌العقول، صفحه ۲۴۸. 💢 این دستورالعمل از امام حسین(ع)، در مواجهه با متربیان و فرزندانمان، کاربرد زیادی دارد. 📜 2⃣2⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔻اسلام مسلمانی می‌خواهد مثل امام‌حسین(ع)، مثل شهدای کربلا. پس باید تربیتی داشته باشید که این چنین انسان‌هایی یا شبیه این‌چنین انسان‌هایی را به ما بدهد. ما باید افکار اینها را بدانیم. بدانیم این‌ها از طفولیت چگونه تربیت شدند که این‌چنین ایستادگی کردند. 🔺بچه را اگر متملّق بار بیاورند در مقابل ظلم ایستادگی نمی‌کند. پدر اگر به بچه ظلم کرد و بعد او را وادار کرد که خودش را با این ظلم تطبیق بدهد، او دیگر با ظلم نمی‌جنگد، چون با ظلم رفیق شده است. 🔻اگر زندگی او یک زندگی مصرفی بود، در بزرگی نمی‌تواند با زندگی مصرفی بجنگد. اگر شخصیت طفل خُرد شد، این شخصیت خُردشده دیگر قدرت مقابله و مبارزه ندارد. شما در مدرسه وقتی شاگرد را متملّق بار بیاورید از او توقع نداشته باشید که فردا یک مبارز شود، جبهه‌رو شود، رزمنده خوب شود. ✍ | راه رشد، جلد یک، صفحه ۱۳۴. 🌱 9⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🔻داستان اسارت‏هاى ما كه ما را به‏ كار خويش مى‏خواند و از كار ولىّ جدا مى‏سازد، داستانى‏ است كه همين امروز هم به محاصره و محصور شدن اولياء مى‏پيوندد و به شهادت و اسارت اهل ولايت مى‏انجامد. اين اسارت‏ها را بايد شناخت. 🔺وقتى‏ كه من به تجارت، به صنعت، به علم و طبابت و يا فقه و اصول خودم مشغول باشم و در كنار اين شغل‏ها به تربيت مردم و تلقى جديد توده‏ها فكر نكنم و در كنار شغل‏ها به تربيت مهره‏هاى كارساز و به جايگزينى آن‏ها فكر نكنم، فقط و فقط خودم را بخواهم و پفك، شيرينى و لباس رنگارنگ و هوس‏هاى بچه‏هايم را، خوب معلوم است كه ولىّ محصور مى‏شود و تنها مى‏ماند و معلوم است كه "وِتر موتور" مى‏گردد. مشكل در همين اسارت‏هاست‏ كه ما را از حسين عليه‌السلام جدا مى‏كند... 🔻ما از كسانى هستيم كه هنوز فرياد العطش بچه‏هامان را نشنيده، از تكاليف جدا مى‏شويم و به ژاپن و اروپا و امريكا روى‏ مى‏آوريم تا لباس و خوراك زن و بچه را فراهم كنيم. 🔺مشكل در اين نهفته كه ما در كنار شغل‏هاى گوناگون مقدس و غيرمقدس، نقشى را نمى‏شناسيم و به‏دنبال تربيت و تهيه‏ى نيرو و جايگزينى‏ آن نيستيم. 🔻اين درد ماست كه ما خود درد ولىّ هستيم. اميرالمؤمنين با درد مى‏نالد: ...من مى‏خواهم با شما مداوا كنم و درمان كنم در حالى‏‌كه خود شما درد من و گرفتارى من هستيد. ✍ | وارثان عاشورا، صفحه ۲۷۱ و ۲۷۲. 🌱 🔟 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔰الامام السجاد علیه‌السلام: و أمّا حَقُّ وَلَدِكَ فَأن تَعلَمَ أنَّهُ مِنكَ و مُضافٌ إلَيكَ في عاجِلِ الدُّنيا بِخَيرِهِ وَشَرِّهِ و أَنَّكَ مَسؤولٌ عَمّا وَليتَهُ مِن حُسنِ الأَدَبِ وَالدِّلالَةِ عَلى رَبِّهِ عَزَّوجَل وَ المَعونَةِ عَلى طاعَتِهِ. 🔰و امّا حقّ فرزندت اين است كه بدانى او از توست و با خوب و بدش در دنيا، منتسب به توست و بى‌گمان، تو درباره خوب تربيت كردن فرزندت و او را به سوى خداوند راهنمايى كردن و يارى كردنش برای اطاعت از خداوند، مسئول هستی. 📚 مَن لا یَحضُرُه‌ُ الفَقِیه، جلد ۲، صفحه ۶۲۲. 🏴 شهادت امام سجاد علیه‌السلام بر همه پیروان ایشان، تسلیت‌ باد. 🏴 📜 3⃣2⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. «کشتی نجات» اثری مناسب برای دغدغه‌مندانی است که قصد دارند مفاهیم عاشورا را در قالبی جذاب به کودکان ۹ تا ۱۱ سال، منتقل کنند. در این کتاب، دوازده داستان و بازی هیجان انگیز برای کودکان طراحی شده است که توسط مربی یا والدین اجرا می‌شوند. ✅ ویژگی‌ها 1⃣ آشنا کردن کودکان با پیام‌های واقعه عاشورا در قالب داستان و بازی 2⃣ خلاقیت در طراحی بازی‌ها و جذابیت بالای آن‌ها برای کودکان 3⃣ توجه به اثرات تربیتی همچون تعامل، هم‌فکری، مسئولیت‌پذیری و تقویت توان حل مسأله در طراحی بازی‌ها 4⃣ قابلیت اجرای بازی‌ها با کمترین امکانات در منازل، کانون‌ها، مساجد و مدارس 5⃣ توضیحات کامل درباره اهداف تربیتی هر داستان/بازی و شیوه اجرای آن‌ها 🛒 برای خرید کتاب، علاوه بر مراجعه به کتاب‌فروشی‌ها، می‌توانید به اینجا مراجعه فرمایید. 📔 📖 4⃣ 📚 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 📌 نمایی از بازی‌های کتاب «کشتی نجات» را در این ویدئوی کوتاه می‌توانید ببینید. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔺علی(ع) و فاطمه(س) چه کار کرده بودند که زینب(س) این‌گونه از آب درآمد و حسین(ع) آن‌گونه؟ 🔻اولین اثری که بر اولاد خودشان گذاشتند، این بود که اولاد خود را «نترساندند»، بچه را با وحشت تربیت نکردند، خانه‌شان خانه‌ی خفقان و وحشت و رعب نبود. بسیاری از پدر و مادرها بچه‌های با استعدادی دارند و تحمل بچه‌ی بااستعداد، مشکل است. لذا این بچه‌ها را از بچگی مرعوب می‌کنند... 🔺اصل تربیتی دیگر علی(ع) و فاطمه(س)، «حرمت و احترام»، عجیبی بود که برای فرزندانشان قائل بودند... 🔻اصل سومی که علی(ع) و فاطمه(س) در خانه داشتند «محبت بی‌دریغ» بود. بسیاری از پدرها می‌ترسند بچه خودشان را ببوسند. بسیاری از مادرها فرزندانشان را کم می‌بوسند. این غلط است. فاطمه زهرا(س) بچه‌ی خودش را به سینه‌اش می فشرد. رسول‌خدا(ص) در هنگام رحلت، اجازه نداد که این بچه‌ها را از روی سینه‌اش بلند کنند. 🔺این روحیه دادن و محبت کردن است که موجب می‌شود هیچ‌کس نتواند اینها را با هیچ‌چیز بخرد. محبت کردند تا بچه ها قابل «تطمیع» نباشند. نترساندند تا بچه‌ها قابل «تهدید» نباشند. به بچه‌ها شخصیت و حرمت دادند تا «ابهت‌های اجتماعی» و جمعیت‌های انبوه آنها را نگیرد و دچار واهمه نکند. زینب کبری(س) وقتی که در بازار صحبت کرد، دچار واهمه نشد؛ وقتی که در مجلس یزید سخنرانی کرد، دچار واهمه نشد. ✍ ، راه رشد، جلد۲، صفحات ۵۶ و ۵۹. 🌱 1⃣1⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 💠 داستان «دلم یک دوست می‌خواهد» درباره یک مثلث تنهاست که دنبال دوست می‌گردد. مثلث با اشکال هندسی مختلفی مثل دایره، مربع، خط شکسته و... آشنا می‌شود و می‌خواهد با آن‌ها دوست شود؛ اما خیلی زود متوجه می‌شود که آن‌ها دوست خوبی برای او نیستند. این داستان ادامه پیدا می‌کند و مثلث آن‌قدر صبر می‌کند تا در نهایت یک دوست خوب شبیه خودش پیدا می‌کند. ✍ نویسنده: مهناز فتاحی 📚 ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 📄 تعداد صفحات: ۳۶ صفحه 🙎‍♂️ مخاطب: کودکان ۴ تا ۸ سال 🪴 اثرات‌تربیتی 1⃣ آشنایی با ویژگی‌های یک دوست خوب 2⃣ آموزش دوست‌ پیدا کردن 3⃣ تقویت توانایی مخالفت با درخواست‌ اشتباه دیگران 4⃣ آموزش اشکال هندسی در قالب داستان 🛒 برای خرید کتاب، علاوه بر مراجعه به کتاب‌فروشی‌ها، می‌توانید به اینجا مراجعه فرمایید. 📖 1⃣1⃣ 📚 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. ✅ اگر در این روزها دغدغه تربیت حسینی فرزندانتان یا متربیان مجموعه تربیتی‌تان را دارید، بهترین ایده‌ها و طرح‌ها را تقدیم شما می‌کنیم: 1⃣ بسته داستان‌بازی‌های محرمی "کشتی نجات" ویژه کودکان https://eitaa.com/bavar_tarbiat/488 2⃣ مجموعه ایده‌های هیئت کودک "چمرانی‌ها" https://eitaa.com/heyaatkoodak/4 3⃣ کاربرگ‌های محرم ویژه کودکان https://eitaa.com/kheymeh_art/3691 4⃣ طرح هیئت نوجوانانه "لبیک" https://eitaa.com/Labbeiikmohtava/51 5⃣ محتوای سخنرانی هیئت نوجوانان با محوریت طرح "زندگی با آیه‌ها" https://eitaa.com/Labbeiikmohtava/52 6⃣ ایده‌های اجرا شده توسط مجموعه‌های تربیتی سراسر کشور https://eitaa.com/hamrah_morabbi/326 7⃣ برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی بر اساس کتاب‌های عاشورایی منتخب: https://eitaa.com/bavar_tarbiat/478 8⃣ مجموعه کتاب‌کار "مدرسه امام حسین(ع)" ویژه نوجوانان https://eitaa.com/mftas_ir/478 9⃣ درسنامه تربیتی "نامیرا" ویژه نوجوانان مقطع یازدهم https://eitaa.com/bartar_app/253 🌱 2⃣1⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔹رقابت‏؛ يعنى كودك را با قهرمان‏هايى رقيب كردن و به مسابقه واداشتن، مى‏تواند اين خصوصيت را در او زنده كند. 🔸مربى مى‏تواند با قهرمان‏هايى كه براى كودك مى‏سازد و با رقابت‏هايى كه در ميان آنها اوج مى‏گيرد به اين مقصود برسد و شخصيّت و حرّيّت و تفكّر را در او بكارد... 🔹رقابت‏ در كودك، كم يا زياد وجود دارد، مربى بايد اين حس را پرورش دهد و تحريك كند و براى كودك رقيب‏هايى بتراشد كه در تمام دوره‏ها با رقابت‏ و به خاطر رقابت‏ با آنها حركت و جنبش زيادترى از خود نشان دهد و قدم‏هاى بلندترى بردارد. ✍ | تربیت کودک، صفحات ۴۹ و ۵۸. 🏷 1⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔻«مسابقه کوفته‌پزی» یکی از کتاب‌های مجموعه‌ای است که در هرکدام از مجلدات آن، یک مفهوم قرآنی در قالب داستانی زیبا مطرح می‌شود. 🔺این داستان درباره خرگوشی کوچک به اسم «دم‌پنبه» است که دلش می‌خواهد در مسابقه کوفته‌پزی جنگل شرکت کند و جایزه بگیرد. دم‌پنبه می‌داند که کوفته‌ی چندان خوبی درست نکرده؛ اما امیدوار است به‌خاطر سبزی‌های خوش‌عطر مادربزرگ جایزه خوشبوترین کوفته را بگیرد. روز مسابقه، خانم خرس از حیوانات می‌پرسد: «آیا کوفته‌شان را به تنهایی درست کرده‌اند؟» همه حیوانات تایید می‌کنند؛ اما دم‌پنبه جوابی نمی‌دهد؛ چراکه از مادربزرگش کمک گرفته است. او در نهایت تصمیم می‌گیرد همه چیز را به خانم خرس بگوید. خانم خرس هم جایزه‌ی مخصوص راست‌گویی را به او می‌دهد. ✍ نویسنده: کلر ژوبرت 📚 ناشر: به‌نشر 📄 تعداد صفحات: ۱۶صفحه 🙎‍♂️ مخاطب: ۴ تا ۸ سال ✅ ویژگی‌ها 1⃣ آموزش مفاهیم قرآنی در قالب داستان 2⃣ اثر برگزیده در شانزدهمین جشنواره‌ی کتاب رشد 🪴 اثرات تربیتی 1⃣ آموزش مفهوم راست‌گویی 2⃣ نشان دادن ارزش راست‌گویی 🛒 برای خرید کتاب، می‌توانید به اینجا مراجعه فرمایید. 📖 2⃣1⃣ 📚 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔰 مراد ما از بازى‌‏‌هاى‌‏‌ رقابتى‌‏‌ بازى‌‏‌هایى‌‏‌ است که به صورت گروهى‌‏‌ و به منظور رقابت و غلبه انجام مى‌‏‌گیرد. این نوع بازى‌‏‌ نیز به انواعى‌‏‌ تقسیم مى‌‏‌شود: 1⃣ نوع اول: بازى‌‏‌هایى‌‏‌ که برد و باخت دارد؛ مانند: قماربازى‌‏‌، تیله‏بازى‌‏‌، سنگ‏بازى‌‏‌....این قبیل بازی‌ها را اسلام حرام می‌داند... 2⃣ نوع دوم: بازى‌‏‌هاى‌‏‌ هوشى‌‏‌؛ مانند مسابقات هوش...این نوع بازی‌ها علاوه بر سرگرمى‌‏‌، موجب تقویت هوش نیز مى‌‏‌شوند. 3⃣ نوع سوم: بازى‌‏‌هاى‌‏‌ تعاونى‌‏‌. در این بازى‌‏‌ها که به صورت دسته‏جمعى‌‏‌ و رقابت انجام مى‌‏‌گیرد...در بین گروه‏ها در انجام کارى‌‏‌ رقابت به وجود مى‌‏‌آید. در بین افراد هر گروهى‌‏‌ نیز تعاون و هم‏کارى‌‏‌ شدیدى‌‏‌، براى‌‏‌ پیروز نمودن گروه خود حاصل مى‌‏‌شود. ✅ لکن رقابت گروه‏ها براى‌‏‌ هجوم و غلبه بر رقیب نیست بلکه به منظور هرچه بهتر انجام دادن یک کار اجتماعى‌‏‌ و عام‏المنفعه خواهد بود. این قبیل بازى‌‏‌ها روح تعاون و هم‏کارى‌‏‌ را در افراد تقویت کرده و آن‏ها را براى‌‏‌ اشتراک مساعى‌‏‌ در انجام کارهاى‌‏‌ اجتماعى‌‏‌ آماده مى‌‏‌سازد. 4⃣ نوع چهارم: بازى‌‏‌هاى‌‏‌ ورزشى‌‏‌؛ مانند: مسابقات دو و میدانى‌‏‌، اسب سوارى‌‏‌، دوچرخه سوارى‌‏‌، پرش و امثال آن...این قبیل بازی‌ها...علاوه بر سرگرمى‌‏‌ موجب تقویت عضلات و تأمین سلامت بدن مى‌‏‌شوند. ✍ | اسلام و تعلیم و تربیت، صفحه ۵۱۵ و ۵۱۶. 🏷 2⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔸عمل به قول 🔹نوجوان دوازده ساله‌ای در هامبورگ به مسجد رفت و آمد می کرد. یک روز خدمت آقای بهشتی گفت معلم ما در کلاس درس گفته که از شما درباره اسلام سؤالاتی بکنم. کی خدمت شما برسم؟ آقای بهشتی پرسید کی از مدرسه می‌آیی؟ او گفت ساعت ۴:۱۵ بعدازظهر. پرسیدند می‌توانی ساعت ۴:۳۰ بیایی؟ گفت بله. گفتند فردا ساعت ۴:۳۰ منتظر شما هستم. او هم رفت. 🔸روز بعد به اتفاق خانواده از منزل خارج شدیم، متأسفانه ماشین خراب شد. هرکاری کردیم درست نشد. به راننده گفتم مشکل تا کی حل خواهد شد؟ او گفت نمی‌دانم. آقای بهشتی گفتند من ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر در مسجد قرار دارم و باید در این ساعت در مسجد باشم. 🔹راننده گفت اگر منتظر نوجوان دوازده‌ساله هستید، او سر ساعت می‌آید. اما اگر شما نباشید شروع می‌کند به بازی کردن. اگر شما ساعت ۵:۳۰ هم برسید برای او مسئله‌ای نیست. شهید بهشتی فرمودند نه من با این نوجوان ساعت ۴:۳۰ قرار گذاشته ام و ۴:۳۰ هم باید مسجد باشم. چه او بیاید و چه نیاید. بالاخره آقای بهشتی تاکسی گرفت تا خودش را به وعده‌اش در مسجد برساند. 🔸به نقل از آقای کاظم سلامتی، کتاب الگوی حضور، صفحه ۱۶۵. 🏷 📝 6⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 💠 مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی، یکی از موسسات معتبری است که با تجربه‌ای طولانی، دوره‌های مجازی و حضوری متعددی را برگزار می‌نماید. 💠 یکی از دوره‌های موفق این مرکز، دوره تربیت اسلامی کودک و نوجوان است. این دوره پس از مطالعه، نقد و بررسی دوره‌های تربیتی موفق، توسط تیمی از اساتید مبرّز دانش تربیت، طراحی شده و دو دوره آن در سال‌های گذشته اجرا شده است. 💠 اطلاعات بیشتر درباره این دوره و شرایط ثبت‌نام در آن را در پیام‌های بعدی مشاهده فرمایید. 🔅 4⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 📌 گزارشی از اهداف، برنامه‌ها و نظرات شرکت‌کنندگان در این دوره .
💠 دوره تربیت اسلامی کودک و نوجوان 🖊شرایط پذیرش: 1⃣ سابقه فعالیت تربیتی 2⃣ فراغت لازم برای شرکت در دوره 3⃣ اتمام پایه هشت 4⃣ شرط سنی: حداکثر ۲۸ سال 5️⃣ قبولی در آزمون مصاحبه 6️⃣ سکونت در قم ✴️✴️برادران و خواهران✴️✴️ ✅مزایای طرح: 🔸گواهی معتبر از دفتر تبلیغات اسلامی 🔹تشکیل پرونده تبلیغ تخصصی کودک و نوجوان 🔸دعوت به همکاری در پروژه‌های تربیتی 🔹اولویت شرکت در سایر دوره‌های تربیتی 🔸️ تقدیر از برگزیدگان دوره 🔻شیوه برگزاری: 1⃣دو ترم آموزشی به همراه کارورزی 2⃣دو روز در هفته در نوبت عصر 3⃣ آغاز دوره از ابتدای مهرماه اطلاعات بیشتر: https://eitaa.com/tarbiate_eslami 🌐ثبت نام در سایت: https://el.balagh.ir/form/tarbiyat
. 💠 رقابتى كه جنبه مثبت داشته باشد نوعى مسابقه است. قرآن همه مردمى را كه به خدا و به وحى معتقدند اما بينش‌هاى مختلف دارند، دعوت مى‌كند كه در راه نيكى و بسوى نيكى‌ها با يكديگر مسابقه داشته باشند و سرانجام خداوند درباره اختلاف بينش‌ها در جهان ديگر داورى خواهد كرد. 💠 اين بدين معنى است كه همه گروه‌هاى اجتماعى و همه افراد كه به يك مكتب و به يك راه معتقدند در آن مسير رقابت مثبت يعنى مسابقه داشته باشند. بنابراين رقابت به معناى مسابقه مثبت بله ولى در مسير تخريب و كارشكنى در كار ديگران خير. ✍ | مبانی نظری قانون اساسی، صفحه ۹۳. 🏷 3⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🏷 در سیره معصومین، موارد متعددی درباره روش رقابت ذکر شده است. یکی از این موارد، در روایت زیر نقل شده است: 🏷 فَقَالَ لَهُمَا اَلنَّبِيُّ صَلَّى‌اللَّهُ‌عَلَيْهِ‌وَآلِهِ قُومَا اَلْآنَ فَاصْطَرِعَا فَقَامَا لِيَصْطَرِعَا وَ قَدْ خَرَجَتْ فَاطِمَةُ فِي بَعْضِ حَاجَتِهَا فَدَخَلَتْ فَسَمِعَتِ اَلنَّبِيَّ وَ هُوَ يَقُولُ إِيهِ يَا حَسَنُ شُدَّ عَلَى اَلْحُسَيْنِ فَاصْرَعْهُ فَقَالَتْ لَهُ يَا أَبَتِ وَاعَجَبَاهْ أَ تُشَجِّعُ هَذَا عَلَى هَذَا أَ تُشَجِّعُ اَلْكَبِيرَ عَلَى اَلصَّغِيرِ فَقَالَ لَهَا يَا بُنَيَّةِ أَمَا تَرْضَيْنَ أَنْ أَقُولَ أَنَا يَا حَسَنُ شُدَّ عَلَى اَلْحُسَيْنِ فَاصْرَعْهُ وَ هَذَا حَبِيبِي جَبْرَئِيلُ يَقُولُ يَا حُسَيْنُ شُدَّ عَلَى اَلْحَسَنِ فَاصْرَعْهُ. 🏷 پيامبر اکرم(ص) به حسنین(ع) فرمودند: اکنون بلند شويد و پيش‌روى من كشتى بگيريد. حسن(ع) و حسين(ع) مشغول كشتى گرفتن بودند كه حضرت فاطمه(س) براى انجام كارى خارج شدند. زمانی كه حضرت بازگشتند، پيامبر(ص) فرمودند: اى حسن(ع) بر حسين(ع) سخت بگير و پشت او را بر خاك بمال. حضرت فاطمه(س) فرمودند: اى پدر شگفتا که حسن(ع) را در اين‌باره تشویق مى‌كنید؟ برادر بزرگ نسبت به برادر كوچك‌تر را؟ پیامبر فرمودند: دخترم سخن مرا دوست نداشتى‌؟ درحالی‌که دوست من جبرئيل مى‌گويد: اى حسين! بر حسن سخت بگير و او را بر زمين بزن. 📚 امالی شیخ صدوق، ج ۱، ص ۴۴۳. 📜 4⃣2⃣ 🏷 4⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔰 وظیفه معلمین و مربیان است که حس تعاون و همکاری را در شاگردان ایجاد کنند و تنها آنها را در جاده رقابت و شاگرد اول شدن و نمره بیشتر گرفتن نیندازند. 🔰 كوشش براى ايجاد حس تعاون در افراد، از مسائل مهم تربيتى و اجتماعى است. چقدر اين فكر غلط است كه ما همه‏اش تلقين كنيم كه زندگى نبرد است، جنگ است، تنازع بقاست، رقابت است. 🔰 درست است كه زندگى جنگ هم هست و كودك بايد به اين حقيقت توجه كند؛ ولى بايد بداند كه همه‏اش جنگ نيست، تنها از جنگ سعادتش تأمين نمى‏شود، محبت و وداد و عواطف اجتماعى لازم است. ✍ | یادداشت‌ها، جلد۱۳، صفحه ۱۹۸ و ۱۹۹. 🏷 5⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat