eitaa logo
نکات ناب آیت الله جوادی آملی
340 دنبال‌کننده
731 عکس
394 ویدیو
2 فایل
.بسم الله الرحمن الرحیم 🔍(قل اندعوا من دون الله ما لا ینفعنا ولا یضرنا و نرد علی اعقابنا بعد اذ هدانا الله کالذی استهوته الشیاطین فی الارض حیران..)‼ 📚تفسیر کامل هست مگر مطالبی که از حوصله عزیزان خارج باشد.... @R_seyedi313💬
مشاهده در ایتا
دانلود
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۹و۲۰: أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ(۱۹)يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(٢٠) ⛓بحث: خداوند بر کافران و منافقان 📎 قرآن کریم پس از بیان رفتار منافقان در برابر خروش رعد، از بر کافران سخن می گوید: « والله محیط بالکافرین » . گرچه احاطه خداوند مطلق و بی مرز است و همه چیز(کل شی ء) را دربر می گیرد: « بکلّ شی ء محیط » اما در این جا که سخن از احاطه خدا بر کافران است، مراد احاطه خاص قهری است. 🔗 همان گونه که خدای سبحان دو گونه «معیّت» و همراهی دارد: یکی ، با هر انسان(و غیر انسان): « هو معکم أین ما کنتم »و دیگری با مؤمنان و اهل تقوا: « إن الله مع الذین اتقوا والذین هم محسنون »، « إن الله معنا »، دو گونه احاطه نیز دارد. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
پشتوانه مردمی انصار الله اینگونه است... https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۹و۲۰: أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ(۱۹)يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(٢٠) ⛓بحث: خداوند بر کافران و منافقان 🎛 خداوند بر کافری که در اسیر است: « أحاطت به خطیئته »، احاطه قهری دارد و چون منافق نیز در درون خویش، کافر است، از این رو خداوند در شمار اوصاف منافقان می فرماید: «خدا بر کافران احاطه دارد». 🎚 یعنی، خداوند بر کافران محیط است، خواه کافرانی که کفر خویش را ظاهر می کنند و خواه کافرانی که درونشان کفر و است. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
4.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥راهپیمایی مردم نیویورک در حمایت از فلسطین و یمن ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌ https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۹و۲۰: أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ(۱۹)يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(٢٠) ⛓بحث: خداوند بر کافران و منافقان 🛑 پایان بخش هر یک از دو آیه مورد بحث، هشداری است به منافقان؛ زیرا در پایان آیه اوّل سخن از بر کافران است: « والله محیط بالکافرین » و در پایان آیه دوم برای تثبیت وعیدهای بیان شده، سخن از بی کران خداوند است: « إن الله علی کلّ شی ءٍ قدیر » . 🔴 ، هم می تواند منافقان را با غرش هولناک رعد آسمان بگیرد و هم با صاعقه سوزان آن هلاکشان کند و هم می تواند آنان را در تیرگیهای متراکم چنان گرفتار کند که توان رفتن نداشته باشند. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
3.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴نیمی از غزه به طور کامل نابود شده و با این روند تمام آن نابود خواهد شد گوشه‌ای از ویرانی بجای مانده از بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی در میدان ابو شرخ در شمال غزه https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۹و۲۰: أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ(۱۹)يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(٢٠) ⛓بحث: 1⃣ و در مثلهای قرآنی ⏺ در برخی از تمثیل های قرآنی خدای سبحان گاهی به آب و گاهی به آتش مثال می زند، چنانکه در سوره رعد، آب و آتش در دو مَثَل همدیگر آمده است: « أنزل من السماء ماءً فسالت أودیة بقدرها فاحْتمل السیْل زبداً رابیاً وممّا یوقدون علیه فی النار ابْتغاء حلْیة أو متاعٍ زبد مثله کذلک یضرب الله الحق والباطل ». ⏸[ترجمه] (ﺍﻭ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺁﺑﻲ ﻓﺮﻭﻓﺮﺳﺘﺎﺩ، ﭘﺲ ﺭﻭﺩﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ [ﻇﺮﻓﻴﺖ] ﺧﻮﻳﺶ ﺟﺎﺭﻱ ﺷﺪ ﻭ ﺳﻴﻠﺎﺏ، ﻛﻔﻲ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﺣﻤﻞ ﻛﺮﺩ. ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺯﻳﻮﺭ ﻳﺎ ﻛﺎﻟﺎﻳﻲ، ﺁﺗﺶ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻣﻲ ﺍﻓﺮﻭﺯﻧﺪ [ﻧﻴﺰ] ﻛﻔﻲ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻛﻒِ ﺳﻴﻠﺎﺏ [ﺣﺎﺻﻞ ﺷﻮﺩ]. ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺣﻖ ﻭ ﺑﺎﻃﻞ ﺭﺍ [ﻣَﺜَﻞ] ﻣﻲ ﺯﻧﺪ. ﭘﺲ ﻛﻒ ﺑﻪ ﻛﻨﺎﺭﻱ ﺭﻓﺘﻪ [ﻭ ﻧﻴﺴﺖ ﺷﻮﺩ] ﻭ ﺍﻣّﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺮﺩم ﻣﻔﻴﺪ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﺎﻗﻲ ﻣﻲ ﻣﺎﻧﺪ. ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﺜﺎﻝ ﻫﺎ ﻣﻲ ﺯﻧﺪ.) ⏮در مثل مورد بحث نیز هم سخن از آسمان است و هم سخن از و صاعقه آن. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
🔴کاور جدید عنوان: "چه کسی بر امواج حکومت می کند؟" تیتر مربوط به اختلال در تردد دریایی در دریای سرخ است. مسیرهای دریایی تجاری که حدود ۲۰۰ سال تحت کنترل بود، حالا در معرض اشراف و مدیریت حوثی های یمن قرار دارند. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۹و۲۰: أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ(۱۹)يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(٢٠) ⛓بحث: 2⃣سرّ تعبیر در «کلّما» و«إذا» ▫️ روشن شدن راه منافقان با فروغ برق آسمان، با کلمه «کلّما» و تاریک شدن آن با کلمه «إذا» بیان شد. ▪️سرّ تفاوت تعبیر آن است که کلّما برای است و إذا «وقتیّه فجائیه»( ) است و چون انتظار مسافر راه پیما آن است که همواره راهش روشن باشد، فروغ بخشی برق با تعبیر کلّما بیان شد و چون مسافر از ظلمت صحنه، هراسناک می شود، از پایان گرفتن برق و برچیده شدن دفعی فروغ آن با إذای وقتیه فجائیه یاد کرد. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
2.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تظاهرات در حمایت از غزه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌ https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 📜آیه۱۹و۲۰: أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ(۱۹)يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(٢٠) ⛓بحث: 3⃣راز الهی بر منافقان 🌚 تعبیر از منافقان به عنوان و به اسم ظاهر نه ضمیر با آن که همه آنچه در آیات هفدهم تا نوزدهم یاد شده به صورت ضمیر است، نه اسم ظاهر برای نکاتی است که برخی از آنها بازگو شد و برخی نیز بدین قرار است: نفاق همان کفر است و تصریح به اسم ظاهر به جای ضمیری که به منافقان برگشت کند، برای تفهیم علّت احاطه قهرآمیز الهی بر آنهاست، چنانکه تصریح به آن در اثنای مَثَل و قبل از تمام شدن آن، برای با مُمثّل و احضار آن و همچنین تطبیق مثال با مُمَثّل در ذهن است. 🪐 در این آیه مشابه معنای احاطه در آیات: « إنّا أعتدنا للظالمین نارا أحاط بهم سُرادقها » ، « وظنّوا أنّهم أحیط بهم... » ، « وأحیط بثمره فأصبح یقلّب کفّیه علی ما أنْفق فیها »، « لَتَأْتُنَّنی به إلّا أن یُحاط بکم » ، « إن جهنم لمحیطة بالکافرین » و مانند آن، و تعذیبی است. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
♦️دختری که بدنش زیر آوار ماند رو با گلوله رو سوراخ کردن لعنت به کسی که از اسرائیل حمایت می کند. https://eitaa.com/bourhan