eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
436 دنبال‌کننده
11.4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
268 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر_شاعر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی_فرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان:#آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 محتوا 📚محتوای تبلیغی ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ و با موضوع زندگی با آیه ها متناسب با سطوح مختلف مخاطبین در کانال محتوای تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مازندران جهت استفاده شبکه تبلیغی و معلمان و مربیان محترم بارگزاری شد. _ کتابچه زندگی با آیه ها - دفتر دوم امت پیروز (کتاب کار مبلغین) _ مجله جیبی زندگی با یاه ها ( مخاطب عمومی) _ کتاب رمز پیروزی ( تبلیغ عمومی) _ کتاب سرزمین قهرمانان (مخاطب کودک) _ کتاب ستاره های زمین (مخاطب نوجوان) _ کتاب برای زندگی (محتوای ادبی و هنری) _ کتاب شهادت آیه ها ( خاطرات شهدا متناسب با 30 آیه منتخب) _ کتاب زندگی به رنگ جهاد ( مخاطب بانوان) _ کتابچه زندگی با آیه های قرآن؛ برای دوران اقامه ( ۱۸ منبر کوتاه) _ کتاب داستانی هانی؛ طلوع یک تکاور (مخاطب نوجوان) 📥مشاهده تمامی محصولات مکتوب در سایت محصولات زندگی با آیه ها 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
بررسی تطبیقی مهدویت در روایات شیعه و اهل سنت.pdf
14.14M
📚بررسی تطبیقی مهدویت در روایات شیعه و اهل سنت ✍مولف: مهدی اکبرنژاد تعداد صفحات:۳۵۷ زبان:فارسی 👈فصل اول ابتدا نگاهی کلی به احادیث مهدویت شده و آنگاه سیر تاریخی تدوین این حدیث‌ها در جوامع حدیثی معتبر اهل سنت ارزیابی شده‌اند که در این نگاه تاریخی، آن دسته از جوامع حدیثی که تا سده دهم هجری، روایت‌های مهدویت را یاد کرده‌اند، معرفی شده و در ادامه حجیت و تواتر این احادیث در نوشته‌های دانشمندان اهل سنت به تفصیل یادآوری شده‌اند. بررسی سیر تاریخی تدوین حدیث‌های مهدویت در کتاب‌های شیعه ، قسمت دیگر این فصل را است و در پایان آن، با استناد به منابع معتبر، نام صحابه‌ای که در اسناد روایت‌های مهدویت حضور دارند نیز یادآوری شده است. 👈فصل دوم به بیان احادیث و موارد مشترک میان شیعه و اهل سنت درباره حضرت پرداخته شده و از جنبه‌های مختلف، این موارد ارزیابی شده‌اند؛ مانند نسب و نام آن حضرت، ویژگی‌های جسمانی، نشانه‌های ظهور و تحولاتی که جهان با ظهور ایشان پیدا خواهد کرد 👈فصل سوم به بررسی دیدگاه‌های گوناگون این دو فرقه درباره حضرت اختصاص یافته که مهم‌ترین آن‌ها در چهار مورد خلاصه شده است: ولایت آن حضرت، نام پدر، اختلاف مربوط به تفسیر روایت‌های ائمه علیهم السلام نسب پدری که آیا ایشان از نسل امام حسن هستند یا امام حسین علیهما السلام. 👈آخرین فصل به بیان نظریات منتقدان احادیث مهدویت و بررسی میزان اعتبار این نقدها اختصاص پیدا کرده شاخص‌ترین این افراد: ابن خلدون ، رشید رضا، دکتر عداب محمود الحمش لینک دانلود مستقیم ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻
مهدویت و رسانه ملی.pdf
2.59M
📚مهدویت و رسانه ملی ✍مولف:علی رضایی آدریانی تعداد صفحات:۲۳۰ زبان:فارسی 🔹توضیح: این اثر مجموعه‌ای از ایده‌ها و سوژه‌های محتوایی را که قابلیت تبدیل شدن به برنامه رسانه‌ای دارند، به مدیران و برنامه سازان معرفی می‌کند. همچنین برای غنی‌سازی و تنوع‌بخشی به ایده‌های مهدوی، به صورت موجز فرایند برنامه‌سازی دینی - مهدوی را آسیب‌شناسی کرده و روش ایده یابی بینا رشته‌ای جدید و روزآمد برای ایده‌یابی موضوع‌های دینی، معرفی می‌کند. یادآوری این نکته لازم است که ضعف برنامه‌سازی معارفی - مهدوی ناشی از فقر پژوهش‌های روزآمد دینی در مراحل سیاستگذاری و پیش تولید است. از این رو این اثر می‌کوشد گام نخست را برای رفع این معضل در قالب مجموعه‌ای نسبتا کامل و متنوع از ایده‌های برنامه‌سازی با موضوع مهدویت بردارد. بدیهی است که بازخوانی، بسط و گسترش اغلب این ایده‌ها به پژوهشگران مسلط به پژوهش بینارشته‌ای و آگاه به معارف دینی نیاز دارد. لینک دانلود مستقیم ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
‏‌‏‌‏به   💞  سه شنبه 💞  خوش آمدید ☀️   ۱۴  اسفند  ۱۴۰۳    شمسی 🌙   ۰۳   رمضان   ۱۴۴۶   قمری  🌎   ۰۴   مارچ   2025    ميلادی 🗻   ۱۵   اونه ما   ۱۵۳۶     تبری 🌿   ۳۰  امیر ما   ۱۵۹۸    دیلمی 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨خدارو شکر بازم توفیق نصیب شد... 🔎دسترسی پژوهش ادملاوند به کتاب خطی قدیمی و منحصر به فرد به نام برای نخستین بار توسط آقای محسن داداش پور باکر و همراهان 📌این کتاب با بکارگیری الفظ فارسی، مازنی و عربی، افزون بر وقایع مشهور از برخی رویدادهای ناشنیده در بندپی، آمل و سوادکوه نیز گزارش می دهد. 📓این کتاب تلفیقی از خط شکسته و نستعلیق بوده و نام نویسنده ی آن بن جعفر می باشد. 📖تاریخ نگارش ۱۴ ربیع الاول سنه ۱۲۵۱ قمری و تعداد صفحات موجود آن ۷۴ صفحه است. 📸هیچگونه نمایه ای از این کتابت خطی در اختیار پژوهش ادملاوند نیست. 🔴 به‌ منظور حفظ حریم شخصی، انتشار نمایه یا اصالت سند و یا کتابت و یا نام دارنده ی این اسناد و کتابت به خودشان واگذار شده است. ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/4174 ﷽ن و القلم و ما یسطرون 📩شناسه ۱۴۰۳۱۲۱۴۱۱۰۳ 🌍 🖨انتشار برای نخستین بار در پیامرسان ایتا در  کانال پژوهش ادملاوند 🚨گزارشی نویافته در بندپی 👇👇 📜گزارش بن جعفر در سنه ۱۴ ربیع الاول ۱۲۵۱ قمری برابر با جمعه ۱۲۱۴/۰۴/۱۹ خورشیدی 📎نکته: 📓کتابت خطی آخوند ملاهادی مقری (()) در ۷۴ صفحه در سال ۱۲۱۴ شمسی انجام شده است که تمامی صفحات آن بدون قلم خوردگی اما در برخی از صفحات خوردگی، سوراخ و حتی امحا شده نیز مشهود است. 🖊خوانش: ۱۴۰۳/۱۲/۰۳ 📸هیچگونه نمایه ای از این کتابت خطی در اختیار پژوهش ادملاوند نیست. 🔴 به‌ منظور حفظ حریم شخصی، انتشار نمایه یا اصالت سند و یا کتابت و یا نام دارنده ی این اسناد و کتابت به خودشان واگذار شده است. ⚠️چاپ و نشر مطالب بردن از نگارنده و منبع مجاز نبوده و درج منبع الزامی است. 🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند. در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت. 🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است . ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
﷽ن و القلم و ما یسطرون 📩شناسه ۱۴۰۳۱۲۱۴۱۱۰۳ 🌍 🖨انتشار برای نخستین بار در پیامرسان ایتا در  کانال پژوهش ادملاوند 🚨گزارشی نویافته در بندپی 👇👇 📜گزارش بن جعفر در سنه ۱۴ ربیع الاول ۱۲۵۱ قمری برابر با جمعه ۱۲۱۴/۰۴/۱۹ خورشیدی 📎نکته: 📓کتابت خطی آخوند ملاهادی مقری (()) در ۷۴ صفحه در سال ۱۲۱۴ شمسی انجام شده است که تمامی صفحات آن بدون قلم خوردگی اما در برخی از صفحات خوردگی، سوراخ و حتی امحا شده نیز مشهود است. 📖در بخشی از این کتاب آمده است: 👇👇 {{... کاک گورزن۱ اَتِر اَتِر۲ از شکنجه برآمده و در خردیم۳ آتش انتقام بر افروخت اَجَق وَجَق۴ اَجَگ وَجَگ۵ ... [ناخوانا] که از توقف در دولت روار۶ کماکان به قیام و قعود بوده، به لاروسر۷ بِچکِل۸ و در سنگ سی۹ بَخوشت۱۰ که از زیادت وِولی۱۱ و بِزوَلگ۱۲ خردیم بِشتِ زیک۱۳ زحمت نِنی ماه۱۴ سرحد توان شده ...[ناخوانا] «فَلْیَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى‏ طَعامِه‏» [ قرآن سوره عبس آیه۲۴] بَبوگِل۱۵ در کوترکلی۱۶ بِقوک بِفره۱۷ را محبوس کرد و یحیی گتکه۱۸ به وی وَج۱۹ بنیاد تسخیر ملک نهاد. ...[ناخوانا] دی پشت۲۰ را خصم تردد مجاز است و دست چَپو۲۱ دراز واز۲۲. ملزومات چَپِرچَپو۲۳ و هواخواهی به رایت خلاف و نفاق در زرتلک۲۴ اساس مخالفت فراهم آمد و خان دیا۲۵ با جمعی فرمان داد که «أَفْضَلُ الْمَالِ مَا قَضَیْتَ بِهِ الْحُقُوقَ»۲۶ حجت است. عاقبت اردشیر بورا و عبدالمجید حاجی و نقی ملکشاه و علیخان عمران در زمان واحد چادرکا۲۷ تا فله کا۲۸ را به حیز تصرف و حیطه تسخیر آوردند. کاک را مقتول و یحیی را ماسور داشته. طهماسب خان باکر۲۹ با چند سواره از دهنه بیلاخ اده۳۰ بی توقف بر دولت روار نشست. عنان نصرت و پیروزی تا تیمکا۳۱ دولت نو شد. چون سلطان اده ملا۳۲ به فراخ غنیمت یافته امر به سنت کرد....}} 📝پانویس: ۱/ | نام شخص است. ۲/کج کج | واژه ی مازنی ۳/نام مرتعی در جنوب روستای دولت رودبار بندپی غربی بابل ۴/آشفته ۵/درهم برهم ۶/دولت رودبار ۷/نام زمین مزروعی در دولت رودبار ۸/جستجو ۹/به نظر می رسد باشد | نام قطعه ای از زمین مزروعی در آبادی دولت رودبار است. ۱۰/افسرده ۱۱/نوعی درخت جنگلی که بخاطر نوع برگش شهرت دارد. برگهای این درخت پس از ساییدن بین دو دست همچون صابون کف میکند. پیشتر برخی از جنگل نشینان برای شستشوی لباس از آن استفاده میکردند. ۱۲/نوعی درخت جنگلی ۱۳/نوعی خوراکی محلی که عمدتا از میوه درخت خرمالو جنگلی تهیه میشود.| فِرمونی ۱۴/نام یک زن | چشمه ای به همین نام امروزه در آبادی دولت رودبار شهرت دارد. ۱۵/نام شخص ۱۶/نام مکانی در حوالی درمانگاه مرحوم نوشیروانی روستای ۱۷/واژه مازنی | شخصی ترش رو ۱۸/از خاندان های قدیمی مقیم در روستای دیوا بندپی غربی بابل | طایفه ی با گستردگی محدود، ساکن و ییلاق سنگچال ۱۹/نام مرتعی در ضلع شمال غربی روستای دیوا | حوالی تیرنگ سی و سوته سی | نرسیده به شیاده ۲۰/نام مرتع | نام قلعه ی قدیمی حدوسط آبادی بورا و ولیک بندپی غربی | مرتعی مشابه ی همین نام حوالی گزارش شده است. ۲۱/دست غارتگر ۲۲/آشکار ۲۳/دیوار غارت و چپاول | نام همین کتاب ۲۴/مرتعی حوالی ۲۵/به نظر میرسد که وی خان وقت آبادی بوده است. ۲۶/ترجمه حدیث: بهترین مال این است که حقّ مردم را بدهی (غرر الحکم و درر الکلم، ص ۲۰۸) ۲۷/رودخانه ادملا که در ضلع جنوب آبادی دولت رودبار به رودخانه ی پیوند میخورد. ۲۸/مرتع فلکا ۲۹/خان وقت آبادی ۳۰/چشمه ای در رودخانه ی چادرکا و در ضلع شمالی | نام قدیم ادملا ۳۱/مرتعی بین شورسر و وِل لَته | جنوب ادملا | لیمکا ۳۲/سلطان ادملا | از نامهای قدیم ادملا بوده است. 🖊خوانش: ۱۴۰۳/۱۲/۰۳ https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/4174 📸هیچگونه نمایه ای از این کتابت خطی در اختیار پژوهش ادملاوند نیست. 🔴 به‌ منظور حفظ حریم شخصی، انتشار نمایه یا اصالت سند و یا کتابت و یا نام دارنده ی این اسناد و کتابت به خودشان واگذار شده است. ⚠️چاپ و نشر مطالب بردن از نگارنده و منبع مجاز نبوده و درج منبع الزامی است. 🟠با توجه به نسبی بودن علم تاریخ، این مطالب تا زمانی اعتبار دارد که سند اصیل و متقنی آن را نفی نکند. در صورتی که اسناد جدید و دارای اصالتی به دست آید که با مطالب موجود در این پژوهش تعارض داشته باشد، نگارنده بدون هیچ گونه تعصبی ، آن را خواهد پذیرفت. 🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است . ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هنر را در این اثر مصنوعِ دست بشر پی ببرید.
پژوهش اِدمُلّاوَند
﷽ن و القلم و ما یسطرون 📩شناسه ۱۴۰۳۱۲۱۴۱۱۰۳ 🌍#دولت_رودبار 🖨انتشار برای نخستین بار در پیامرسان ایت
📩استاد دکتر جان محمدی دولت رودبار: استاد سلام سپاسگزارم 📩سلام استاد محسن داداش پور باکر ✍كليد واژه ها در مورد دولت رودبار: دلودبار دلرودار (deleroadbar) سيد نرگس خاتون (س) امامزاده محمد (ع) 🌳جنگل ها: خرديم جهان نما جي پشت يزيد قبر يزدان قبر ازارسي خال پشته كتي زمين ممرز لته ميان دره 🌍زمين هاي زراعي: چاله زمين تيركا اننونك كرات كتي آغوزخال زوار زمين حاجي علي جاني اسپيار كلهوجاك سراپيش محمدكرا لاروسر سنگ تو سر 🖊شب خوش ارادتمند جان محمدي 📩سلام استاد دست مریزاد مطالب ارزنده و نوستالوژیکی را عرضه فرمودید. در مورد اسامی مختلف دولت رود بار هم اشارتی داشتید. اگر ممکنه در کانال بکذارید. از واژه کلام دو امامزاده بزرگوار نمی شود اطلاعاتی در مورد دولت رودبار بدست آورد؟ آیا برطبق این سند می شود گفت قدمت دولت رودبار به حدود سال ۱۲۱۴ شمسی می رسد، (قریب ۱۹۰سال). آیا پیشوند دولت، دولت رودبار میتونه به متولیان قلعه دی پشت مرتبط باشد؟ شب آرامی داشته باشید. ۱۴۰۳/۱۲/۱۴ https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/4174 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─