eitaa logo
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
1.7هزار دنبال‌کننده
837 عکس
199 ویدیو
10 فایل
❞ فلسفه، علوم اجتماعی، شعر ❝ « یک نیمه من شعور افلاطون است یک نیمه دیگرم دل مجنون است» • گروه #شعر و هنر ما : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb 👥 ارتباط: @taha_mojahed https://virasty.com/Taha_mojahed
مشاهده در ایتا
دانلود
• سازمان رسمی حوزه داره برای کارآفرینی طلاب وام میده برن کار جور کنن! کانال هاشونم هفته ای چند تا پیام با شوق و ذوق برای استخدام توی ارگان های مختلف میگذاره! • طلبه هایی که مضطر هستن و چاره ای جز کار کردن ندارن هیچ تقصیری ندارن ولی این سازمان فکر نمیکنه که با این کارش رسما داره طلبه هارو تشویق میکنه همه چی رو ول کنن برن سراغ کسب و کار ؟ چند درصد اونایی که وارد بازار کار میشن واقعا کنارش درس خوندن رو هم ادامه میدن؟ چند درصد اونایی که کنار کار کردن درس میخونن این درس خوندنشون کفاف نیاز رو میده؟ خیلی وضعیت تعداد ورودی های حوزه خوب هست که دارید همین طلبه های موجود رو هم از دست میدین؟ ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
🔷 نویسندگانی که علمی از عرفان نداشتند را به معنی همه خدائی که معنی غلط آن است به نسبت دادند. هر دو عالم یک فروغ روی اوست گفتمت پیدا و پنهان نیز هم ◾ در مباحث عرفان نظری، وحدت وجود که یکی از اصلیترین مباحث عرفان است، در کلمات حافظ فراوان دیده میشود. البته باز هم نمیتوانم خودداری کنم از اظهار تأسّف، از این‌که بعضی از نویسندگان و ادبای محقّقی که با وجود مقام والای تحقیق در ادبیات، از عرفان - عرفان نظری - اطلاعی ندارند و در آن کاری نکردند! وحدت وجود را که به حافظ نسبت داده شده، به معنای همه‌خدائی که ناشی از عدم درک درست مسأله است، تعبیر کردند و آن را جزو شَطَحیاتی دانستند که بر زبان حافظ - مثل بعضی از عرفای دیگر - صادر میشده و نه یک بینش و طرز فکر و جهان‌بینی! ◾مسأله‌ی وحدت تجلّی که از مباحث معروف عرفان و میان عرفاست. در مقابل نظریه‌ی فلاسفه‌ی اسلامی که قائل به کثرت فاعلیت حق هستند، عرفا قائلند به وحدت فاعلیت و وحدت تجلّی ۱۳۶۷/۰۸/۲۸ _ _ 💠 @ensani_islami |زندگی برای علوم انسانی
سلاماً على الذين يعانقهم التراب، ونحن في أشد الحاجة لعناقهم "سلام بر آن‌ها که خاک را در آغوش گرفته‌اند، حال آن‌که ما به آغوش آن‌ها بسیار محتاج‌تریم." ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ @ensani_islami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
• مرحوم آیت الله رحمه الله علیه از نظر جامعیت شخصیت جزو کم نظیرترین علمای اسلام بودند، نظام مندی فلسفه ایشون و امتدادی که در زمینه علوم اجتماعی داشتن با نبوغ فوق العاده همراه بود. • اما اینکه بگوییم ایشان بنیان گذار یا پدر علوم انسانی اسلامی هستند کم لطفی در حق علم است، گرچه ما در زمینه علوم انسانی به شدت عقب هستیم اما عقبه بسیار بسیار غنی تری در تاسیس این علم نسبت به غرب داریم. • اگر مرحوم علامه مصباح یزدی را نقطه آغاز علوم انسانی اسلامی بدانیم این خود انفعال در زمینه هویتی علم برای ما حساب میشود. ریشه علوم اجتماعی دینی را باید از احیاء کرد. •با این همه قطعا مرحوم آیت الله مصباح یزدی از بزرگترین سنت علوم انسانی اسلامی عصر ما بودند. ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❖من خیلی وقتا سعی میکنم این تابلوها و مدای عجیب غریب غربی هارو با فلسفه خودشون بفهمم و درکشون کنم تا بدونم یک انسان چه تفکری میتونه داشته باشه که از چنین خلقی لذتی ببره، ولی هرچی فکر میکنم فلسفه این طرحارو که توی کلیپ دیدم نمیفهمم، دقت کنید درسته برای ما اینا خنده داره ولی این مدل ها به خاطر طراحیشون مورد تشویق حضار واقع شدن و حتی در بالای قسمت سالن مردم برای دیدن مدل ها ازدحام دارن این یعنی اینا واقعا دارن از این مدل طراحی ها مفهومی رو میفهن که توی اندیششون براشون معنی عمیق و با ارزشی داره! • ولی ما با این همه مفاهیم متعالی دینی و فلسفی و تاریخی که داریم بازگشت به ارزش ها و مدل های خودمون رو ننگ و عیب میدونیم کسی اگه توی جامعه فعلی به جای کت و شلوار لباس رسمی تاریخی رو بپوشه یا حتی در حد ایده به عنوان مدل شو استفاده کنه مورد تمسخر و تهمت عقب موندگی واقع میشه. ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• ما هرچقدر در حوزه های مختلف اعم از اقتصادی و نظامی پیشرفت کنیم گرچه بسیار مغتنم هست و باید قدر دونسته بشن اما تا زمانی که مسئله رو تعیین تکلیف نکنیم نمیتونیم اساسی ترین چالش بشر رو حل کرده باشیم، انبیا و حکمرانان زیادی بودن که در طول تاریخ بشریت تونستن مسئله تکنولوژی یا رفاه های کلان رو در جامعشون ارتقا بدن اما اونی که هنوز بشر داره به خاطرش زجر میکشه نبود عدالت اجتماعی هست که یک تنه برابری میکنه با تمام پیشرفت های دیگه. ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
استفتا از مراجع تقلید در مباحث اعتقادی انحراف از توحید است! ▪▪▪▪▪ حال فرض کنید در جلسه ای نشسته ای و یک معمم با یک فرد کلاهی درباره ی یک مساله ی اعتقادی سخن می گوید؛ واکنش شما در برابر او چیست؟ آیا می گویی استفتاء کنیم؟ و از حضرت آیت الله العظمی بپرسیم حرفی که تو در زمینه ی فلان مساله ی اعتقادی می زنی درست است یا نه؟ اگر این حرف را بگویید منحرف شده اید و دچار انحراف از توحید اسلام شده اید. مساله ی اعتقادی استفتاء از مرجع تقلید برنمی دارد. آنجا جای تقلید نیست. .... از شما می پرسم، کدام محفلی از محافل مردم ماست که اگر چنین بحثی در آن پیش آمد و دست خطی از فلان آقا آوردند دهان ها بسته نشود؟ جامعه ی ما از این نظر چقدر توحیدی است؟ منبع: کتاب "ولایت، رهبری، روحانیت" ص 66 و 67 ____ 💠 @ensani_islami |زندگی برای علوم انسانی
شعرم به یمن مدح تو صد ملک دل گشاد گویی که تیغ توست زبان سخنورم
◾ در تعارض بین عقل و حدیث اولویت با عقل است. ___ 💠 @ensani_islmai | زندگی برای علوم انسانی
• ریشه مشکلات اخلاقی را فهمیدن و راه علاج را نشان دادن مشکل اخلاقی را حل نمی کند.! • اگر جرات بود میگفتم کتب اخلاقی مشهور حتی نسخه اخلاقی هم نیستند! ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
❖ ویژگی کتب اخلاقی از منظر امام خمینی رحمه‌الله علیه : ◾ حتّى علماء اخلاق هم كه تدوين اين علم كردند، يا به طريق علمى- فلسفى بحث و تفتيش كردند مثل كتاب شريف «طهارة الأعراق» محقق بزرگ «ابن مسكويه» و كتاب شريف «اخلاق ناصرى» تأليف حكيم متألّه و فيلسوف‏ متبحِّر افضل المتأخّرين نصير الملّة و الدّين - قدّس اللّه نفسه الزكيّة- و بسيارى از [قسمتهاى‏] كتاب «احياء العلوم» «غزالى» - و اين نحو تأليف علمى را در تصفيه اخلاق و تهذيب باطن تأثيرى بسزا نيست، اگر نگوييم اصلًا و رأساً نيست- و يا از قبيل تاريخ الأخلاق است- به اصطلاح نويسنده- كه مشتمل بر قصص و حكايات و امثال و وقايع است، كه صَرف وقت در آن انسان را از مقصد اصلى بازمى‏دارد. ◾كتاب «احياء العلوم» كه تمام فضلاء او را به مدح و ثنا ياد مى‏كنند و او را بدء و ختم علم اخلاق مى‏پندارند ، به نظر نويسنده در اصلاح اخلاق و قلع ماده‏ فساد و تهذيب باطن كمكى نمى‏كند، بلكه كثرت ابحاث اختراعيّه و زيادى شعب علميّه و غير علميّه آن و نقلهاى بى‏فايده راست و دروغ آن انسان را از مقصد اصلى بازمى‏دارد و از تهذيب و تطهير اخلاق عقب مى‏اندازد. بالجمله، به نظر قاصر، اخلاق علمى و تاريخى و همين طور تفسير ادبى و علمى و شرح احاديث بدين منوال از مقصد و مقصود دور افتادن و تبعيدِ قريب نمودن است. ◾نويسنده را عقيده آن است كه مهم در علم اخلاق و شرح احاديث مربوطه به آن يا تفسير آيات شريفه راجعه به آن، آن است كه نويسنده آن با ابشار و تنذير و موعظت و نصيحت و تذكّر دادن و يادآورى كردن، هر يك از مقاصد خود را در نفوس جايگزين كند. و به عبارت ديگر، كتاب اخلاق، موعظه كتبيّه بايد باشد و خود معالجه كند دردها و عِيبها را، نه آن كه راه علاج نشان دهد. ريشه‏هاى اخلاق را فهماندن و راه علاج نشان دادن، يك نفر را به مقصد نزديك نكند و يك قلب ظلمانى را نور ندهد و يك خُلق فاسد را اصلاح ننمايد. كتاب اخلاق آن است كه به مطالعه آن، نفس قاسى نرم، و غير مهذّب مهذّب، و ظلمانى نورانى شود؛ و آن، به آن است كه عالِم در ضمن راهنمايى، راهبر و در ضمن ارائه علاج، معالِج باشد و كتاب، خود، دواىِ درد باشد نه نسخه دوانما. ◾طبيب روحانى بايد كلامش حكمِ دوا داشته باشد نه حكم نسخه. و اين كُتب مذكوره نسخه هستند نه دوا، بلكه اگر جرأت بود مى‏گفتم: «نسخه بودن بعضى از آنها نيز مشكوك است»، ولى از اين وادى صرف نظر كردن اولى است. صفحه 13 شرح حدیث جنود عقل و جهل _______ ____ ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
❖ جرات دفن پیکر امام جواد را هم نداشتند. ❖پیکر مطهر امام جواد علیه السلام را چند روزی در کوچه رها کردند تا بوی تعفن بدهد. ✎ • [ در بین خلفا ] معتصم به شکل دیگری موجبات آزار امام را فراهم کرد، تا بالاخره سبب شد که همسر امام یعنی امّ الفضل امام را مسموم کرد، آن هم با یک وضع خیلی ناراحت کننده‌ای. و چون برای همه مسموم کننده‌ها معلوم و محرز بود که دستور خلیفه بوده، جرأت این که بدن امام را دفن کنند، نداشتند. • حتی معتصم دستور داد: بدنش را بیندازید در کوچه. دو سه روز بدن امام در میان کوچه افتاده بود. بعد به معتصم خبر دادند که یک وضع خارق‌العاده‌ای پیش آمده. هر میتی اگر سه چهار روز روی زمین افتاده باشد بدنش عفونت پیدا می‌کند و بدن این مرد روز به روز بر بوی خوشش افزوده می‌شود، و اگر مردم این موضوع را بفهمند اوضاع خیلی بد می‌شود. این بود که خودش زودتر اجازه داد بدن امام را دفن کنند. وجود مقدسش را در کنار جدش موسی بن جعفر در همین محل یعنی کاظمین (علیهما السلام) دفن کردند. و حالت ایشان از این جهت، تأسّی داشت به جدّ بزرگوارشان (ع) که فرمود: مُلْقاً ثَلاثاً بِلا غُسْلٍ وَ لا کفَنٍ. ❐ مطهری، آشنایی با قرآن، ج۱۲، ص۳۲ . . . . . . ای خوش آن جود که از خِجلت وضعِ سائل لَب به اظهار نیارند و به ایما بخشند... شهادت امام جواد(ع) تسلییت باد 🖤 ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
❖ حضرت معصومه برای حضرت رضا از جنس همان کاری را کرد که حضرت فاطمه برای حضرت علی کرده بود. 📝 تحلیلی بر دلیل بزرگی شخصیت سلام الله علیها • یکی از سوال هایی که از سال ها قبل ذهن من رو مشغول کرده بود این بود که با وجود امام زاده های زیادی که ما داریم چرا مقام هیچ کدوم مثل حضرت معصومه بلند مرتبه نیست؟ ما نسبت به حضرت معصومه همیشه یک توضیح دخترانه فانتزی در ایام مناسبتی یا بزرگداشت ها بازگو میکنیم یا وقتی میخوایم عظمت ایشون رو بگیم استناد به احادیثی میکنیم که مثلا زیارت همراه با معرفت ایشون رو منجر به پاداش بهشت قرار داده اند. یا مثلا جنبه خواهر امام رضا بودن ایشون رو پررنگ میکنیم و ناخودآگاه تعصبات فضای خانوادگی و طایفه ای رو به مقام عصمت نسبت میدیم. اما سوال اینکه معرفت حضرت معصومه به چه معنی هست؟ یعنی تا ایشون رو نشناسیم خوب زیارت هم بکنیم اون پاداش وعده داده شده برای ما نصیب نمیشه و طبیعتا بیان حدیث در دلیل بزرگی شخصیتشون نیست بلکه در نتیجه بزرگی شخصیت ایشون هست و سوال ما در دلیل هست. • منظور از معرفت یک بار مقام تکوینی اون حضرت هست که فهم و درک امثال بنده از جایگاه رفیع اون بزرگوار عاجز هست اما یک بار بررسی سیره عملی زندگی ایشون در حیات مبارکشون هست که منجر به معرفت ما نسبت به ایشون میشه ، بدیهی هست که رابطه قوم و خویشی مثل خواهر امام رضا بودن یا ... در عقیده شیعه منجر به هیچگونه برتری ای نیست پس نمیشه گفت به صرف رابطه خویشاوندی ایشون چنین مقامی داره که اهل بیت خویشاوندان بسیار زیادی داشتن که حتی مورد لعن و نفرینشون هم واقع شدند. • من اینجا نمیتونم به صورت مفصل شواهد تاریخی رو خدمت شما مخاطبان عزیز بنویسیم صرفا نتیجه تحلیلم رو به صورت خلاصه میگم تا شاید مورد استفاده برای کسی باشه... • اون چیزی که از قطعیات تاریخی دوران زندگی حضرت رضا به دست ما رسیده اینکه شیوه مامون بر خلاف خلفای دیگه در مدافع امامت نشون دادن خودش بود از اصرار مامون برای اینکه رابطه خویشاوندی با حضرت رضا داشته باشه تا دادن مقام ولیعهدی به ایشون و کار های دیگه فضای رسانه ای زمان حضرت رو طوری کرده بود که کمتر کسی در اون جامعه متوجه مخالفت و نارضایتی حضرت با سیره خلیفه وقت میشد یعنی بزرگترین جهاد زمانه برای حضرت رضا این بود که یک نفر بتونه فضای رسانه ای موجود جامعه رو که بر علیه واقعیت پشت پرده ایجاد شده بود رو از بین ببره و دروغ گویی مامون رو نشون بده. • حضرت معصومه با توجه به منزلتی که به جهت فقاهت و عدالتش در بین مسلمین در زمان پدر بزرگوارشون پیدا کرده بود در جامعه به عنوان یک فرد تابع حقانیت شناخته شده بود و از موقعیت اجتماعی بالایی هم برخوردار بود. مهاجرت ایشون به مشهد در واقع یک در کل جامعه اسلامی زمان خودش برای نشان دادن غصب حکومت از سمت خلیفه و ناراضیتی برادرش حضرت رضا از وضعیت موجود بود. • یعنی حضرت معصومه مهاجرتی که انجام دادن و ظاهرا منجر به شهادتشون شد نه یک عمل برادرانه و خویشاوندی که این توهین به شخصیت اون بزرگوار هست بلکه یک بزرگ برای از هم پاشوندن جو رسانه ای موجود نسبت به برادر خودش بود در واقع مهاجرت ایشون در حکم جهاد برای احیای مقام سیاسی ولایت بود که منجر به چنین منزلت و مقامی شد. • بله حیا و و هر فضیلت اخلاقی دیگه ای که ایشون داشتن در جای خودش صحیح هست اما وجه بودن یا بزرگی شخصیت ایشون نسبت به بقیه امام زاده ها زمان شناسی و جهاد سیاسی عظیمی بود که در راستای تحکیم امامت برادرشون به صورت وسیع انجام دادن. • خلاصه کردن شخصیت ایشون در یک بانوی جوان تابع به احکام فردی شخصی برای نسل جوان جامعه عدم معرفت در حق رسالت و سیره زندگی ایشون هست. • زمانی بانوی مسلمان میتونه در نقش تبعیت از حضرت معصومه قدم بر داره که حقیقتا منطبق بر سیره ایشون که یک زندگی حماسی سیاسی و مجاهدانه بود عمل کنه. . . . ‌. . ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
🔹 برای رسیدن به اولین مرتبه انسانیت باید یک دور فلسفه بخوانیم!!! ◾ يكى از آن مراتب (سلوک) مرتبه «علم» است. و آن، چنان است كه به سلوك‏ علمى و برهان فلسفى ثابت نمايد ذلّت عبوديّت و عزّت ربوبيّت را. و اين يكى از لباب معارف است كه در علوم عاليه و حكمت متعاليه به وضوح پيوسته كه جميع دار تحقّق و تمام دايره وجود صرف ربط و تعلّق و محض فقر و فاقه است. ◾ و عزّت و ملك و سلطنت مختصّ به ذات مقدّس كبريا است واحدى را از حظوظ عزّت و كبريا نصيبى نيست، و ذل عبوديّت و فقر در ناصيه هر يك ثبت و در حاقّ حقيقت آنها ثابت است. و حقيقت عرفان و شهود و نتيجه رياضت و سلوك، رفع حجاب از وجه حقيقت و رؤيت ذلّ عبوديّت و اصل فقر و تدلّى است در خود و در همه موجودات. ◾و دعاى منسوب به سيّد كائنات صلّى اللّه عليه و آله: اللّهمّ ارنى الأشياء كما هي. پس، اگر سالك راه حقيقت و مسافر طريق عبوديّت با قدم سلوك علمى و مركب سير فكرى اين منزل را طى كرد، در حجاب علم واقع شود و به مقام اوّل انسانيّت نائل شود، و لكن اين حجاب از حجب غليظه است كه گفته‏اند: العلم هو الحجاب الاكبر. و بايد سالك در اين حجاب باقى نماند و آن را خرق كند کتاب آداب الصلاه صفحه ۱۱ ____ ____ ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Taher-Ghoreyshi-Shabangahan-192.mp3
6.41M
📻 چاره ساز اهل دل باشد می اندیشه سوز کو قدح؟ تا فارغم از رنج هوشیاری کند . . . . . 🍃 لینک عضویت در گروه شعر و هنر ما : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb
• اسمشون رو میگذارن فلسفه خونده بعد توی کانالشون سطح تحلیلشون در حد متون زیر هست، واقعا چه طور میشه برای این جماعت استدلال آورد و باهاشون صحبت کرد؟
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
• اسمشون رو میگذارن فلسفه خونده بعد توی کانالشون سطح تحلیلشون در حد متون زیر هست، واقعا چه طور میشه
• در این روزهای سیاه حتی نمی‌شود گفت «امیدوارم حالتان خوب باشد»، حتی نمی‌شود پرسید « خوبی؟» آدم واقعا دیگر نمی‌داند با چه کسی بجنگد، سر چه چیزی بجنگد، از در و دیوار بلا نازل می‌شود، سیاهی همه جا را گرفته! گرانی بیداد می‌کند، وضعیت مستأجر‌ها از خراب گذشته و ترسناک شده، تورم قیمت مواد غذایی سر به فلک کشیده است، دانشگاه‌ها ویران شده، تبعیض‌ و بی‌عدالتی فراگیر شده، فرهنگ و خرد و هنر از بین رفته. ❗️در این وضعیت ناگهان می‌شنوی که امسال رشته فلسفه غرب/ محض از دفترچه‌‌ی آزمون استخدامی دبیری حذف شده است، یعنی فارغ‌التحصیلان رشته فلسفه غرب نمی‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند! در این بین منع فارغ‌التحصیلان فلسفه غرب از شرکت در آزمون استخدامی چه دلیلی می‌تواند داشته باشد جز ایدئولوژیک بودن شما؟ جز این که تحمل غیر را ندارید؟ شما اگر بتوانید فردا هم کتاب‌های کانت و هگل را خواهید سوزاند، جز سوزاندن کار دیگری بلد نیستید! اینها ادامه‌دهندگان راه تاریک و خردسوزِ همان تنگ‌نظرانِ تکفیری هستند که سهروردی را به قتل رساندند، اسپینوزا را تکفیر کردند، همان تکفیری‌ها که دیگری را بر نمی‌تابند و جز حذف چیزی به مخیله‌شان خطور نمی‌کند! اما این را بدانید آنچه خواهد ماند نور و خرد و حکمت است، مگر پیشینیان شما توانستند سهروردی را از بین ببرند؟ مگر با تکفیر توانستند اندیشه‌های اسپینوزا را از بین ببرند؟ شما هم نخواهید توانست، کف روی آب هستید! به نقل از کانال نطقیات ❖ ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
• در این روزهای سیاه حتی نمی‌شود گفت «امیدوارم حالتان خوب باشد»، حتی نمی‌شود پرسید « خوبی؟» آدم
جز ایدولوژیک بودن شما فحش هست یا تعریف ؟ یعنی فکر کردین این انقلاب ایدولوژی مقابل فلسفه غرب نداره؟ قدرت سیاسی حاکمش بر اساس فلسفه ای هست که ایدولوژی خودش رو نفی میکنه؟
پرسيدند که: غريب کيست؟ گفت: غريب نه آن است که تنش در اين جهان غريب است، بلکه غريب آن است که دلش در تن غريب بُوَد و سَرَّش در دل غريب بُود.
• بیلبورد حرفای شهید بهشتی راجع به بانکداران و زالو صفتان سرمایه دار رو هم توی سطح شهر میزنید یا اسپانسر انتخاباتتون ناراحت میشه؟ • جریان سرمایه دار از مشغول شدن قشر مذهبی - نه حزب اللهی - به مطالبه های بی اولویت خیلی خوشحال هست. ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
• بیلبورد حرفای شهید بهشتی راجع به بانکداران و زالو صفتان سرمایه دار رو هم توی سطح شهر میزنید یا اسپ
من عزیزان مشکلی با بیلبورد حجاب ندارم ولی حجاب رو اولویت جامعه کردن و فقط مصداق امر به معروف قرار دادنش رو مخالفم عملا میگن که نه مام قبول داریم امر به معروف حجاب نیست ولی در عملشون فقط حجاب هست
شما یادتون میاد بیلبوردی بر علیه سرمایه داری از شهید بهشتی زده باشن؟ یا مطالبه و تظاهراتی علیه بانکداری و سرمایه داری شکل گرفته باشه؟