eitaa logo
ارتباط موثر
1.3هزار دنبال‌کننده
856 عکس
306 ویدیو
7 فایل
مسیری برای یادآوری و تداوم مطالعه و آموختن مهارت‌های توسعه فردی به خصوص مهارت‌های ارتباطی مربوط به دوره‌های ارتباط موثرِ حجة الاسلام مخدوم این‌کانال با هدف تامل و به کارگیری مهارت‌ها، در هفته به طور متوسط با سه مطلب کاربردی به روز رسانی می‌شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌مهم نیست چه چیزهایی(از سرمایه مادی تا سرمایه معنوی و علمی..) داریم؛ چیزی که مهم است نحوه‌ی استفاده ما از داشته‌ها در جهت دست یابی به اهداف و آرمان‌هایمان است. و نحوه استفاده را با مهارت می آموزیم و ارتقا می بخشیم. @ertebatmoaserdini .
📃 تخیل و تقلید چگونه به رشد کودکان کمک می‌کند؟ قسمت اول ✍️ کودک برای درک دنیای واقعی و بزرگسالی نیازمند است در دوران رشد از تخیل و تقلید برای خروج از دنیای درونی و ورود به دنیای بزرگسالی کمک بگیرد. 🔻در سنین خاصی از کودکی بچه ها وارد دنیای تخیلی می شوند، گاهی دوست خیالی، اسباب بازی خیالی و حتی در محیطی که ساخته ذهن خودشان و تخیلی است زندگی می کنند.شاید اطرافیان با مشاهده این موضوع نگران کودک شوند اما این مسئله جزئی از روند رشد کودک، طبیعی و لازمه ورود به دنیای حقیقی 🔻بدیهیست که انسان‌ها ۵ حس بینایی، چشایی، لامسه، بویایی و شنوایی را دارا هستند که بعضی از آن‌ها در رحم مادر ایجاد می‌شوند و بعضی مثل حس بینایی بعد از خروج از رحم مادر شروع به دریافت می‌کند. در روند رشد و تقریبا در زمان ۴ ماهگی هوش به این معنا که درک می‌کند مراقبین اصلی او چه کسانی هستند و چه کسانی با او غریبه اند، شکل می‌گیرد.کودک با داشتن این دو مورد، یعنی شکل گیری حواس ۵ گانه و هوش، می‌تواند تقلید کند. 🔻پژوهش‌های بسیاری در زمینه تقلید انجام شده، حتی نوزادی که ۱۰ دقیقه از تولد او می‌گذرد، می‌تواند تقلید را انجام دهد. مثلا اگر جلوی نوزاد چندبار زبان را بیرون بیاوریم او هم بعد از دیدن چندباره این حرکت، قادر به انجام آن می‌شود. 🔻کودک تا ۱۸ ماهگی کار تقلید را انجام می‌دهد، بسیار از والدین می‌شنویم که کودک با وجود اینکه اتاق و اسباب بازی‌های زیادی دارد، باز هم به آشپزخانه می‌آید و تمایل دارد با ابزارهای آشپزی بازی کند، یا نسبت به وسیله که دست والدین می‌بیند مثل کتاب یا گوشی کنجکاو است و این رفتارها را از پدر و مادرش تقلید می‌کند. 🔻دوران قبل از ۱۸ ماهگی کودک در مرحله برابری روانی قرار دارد، یعنی هیچ فرقی بین خودش و محیط بیرون نمی‌داند. اما بعد از ۱۸ ماهگی کودک وارد مرحله بازی‌های وانمودی می‌شود که رفتارهای طبیعی این دوران از زندگی است. بخوانيد و همرسانى بفرماييد... 💠 مركز مشاوره دانشگاه تهران @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارتباط موثر
📃 تخیل و تقلید چگونه به رشد کودکان کمک می‌کند؟ قسمت اول ✍️ کودک برای درک دنیای واقعی و بزرگسالی نی
📃 تخیل و تقلید چگونه به رشد کودکان کمک می‌کند؟ قسمت دوم 🔻در مرحله بازی‌های وانمودی کودک به ظرفیت تخیل کردن دست پیدا می‌کند. می‌تواند بازی‌های نمادین را با استفاده از اشیاء انجام دهد و مصداق سازی کند. مثلا با یک چوب اسب سواری کند. این بازی‌ها به کودک کمک می‌کند قبل از اینکه وارد دنیای واقعیت شود، به بازی‌های مشابه آن ورود کند. 🔻در مرحله ۱۸ ماهگی و پس از آن کودک از واقعیت درونی جدا می‌شود و به سمتی که دلش می‌خواهد وجود داشته باشد می‌رود. این رفتار در این مرحله از سن بسیار طبیعی است، گاهی مشاهده می‌شود که فرد بزرگسال هم چنین رفتاری را از خود نشان می‌دهد و به دوران رشد قبل ۱۸ ماهگی باز می‌گردند. در بزرگسالی این موضوع با مسائل مثبت هم دیده می‌شود، نمونه آن استفاده از تخیل برای خلق آثار هنری است. 🔻این اتفاق برای کودکی که رشد روانی سالمی دارد طبیعی است، زمانی باید برای کودک نگران شد که این تخیلات فراتر از حد طبیعی خودش بروند و ارتباط کودک را با محیط زندگی و واقعیت دچار مشکل کند. مثلا کودکی که می‌داند پدر و مادرش از هم جدا شده شده اند، اما وقتی نقاشی می‌کشد خودش را بین پدر و مادر و آن‌ها را نزدیک به هم نقاشی می‌کند که برگرفته از عالم خیال، تصورات او و انکار واقعیت است. بخوانيد و همرسانى بفرماييد... 💠 مركز مشاوره دانشگاه تهران @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ نکته‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در ۱۴ خردادماه ۱۴۰۲ : ♦️بدبین کردن جوانان به: 🔹مسئولان کشور، 🔹حرکت کشور، 🔹حرکت سیاسی کشور، 🔹حرکت اقتصادی کشور ♦️بدبین کردن افراد به یکدیگر ♦️بدبین کردن به انتخابات ⚠️از شیوه‌های دشمن است؛ با این مقابله کنید. @ertebatmoaserdini .
هدایت شده از ارتباط موثر
نگاه انسان‌های موفق، نگاه انسان‌های ناموفق ❇️انسان‌های موفق روی چیزهایی که می‌توانند کنترل کنند تمرکز می‌کنند. آن‌ها می‌دانند شادی‌شان به واکنش‌شان به اتفاقات پیرامون‌ خود بستگی دارد. انسان‌های موفق باور دارند به چیزهایی که بر آن‌ها تمرکز می‌کنند کنترل دارند، پس از قدرت تمرکزشان هوشمندانه استفاده می‌کنند. ⏹آدم‌های ناموفق در درجه اول اتفاقات منفی را با دقت می‌بینند، علاوه بر این، تمرکزشان را بر روی چیزهایی(معمولا منفی) می‌گذارند که نمی‌توانند کنترل‌کنند.(در نتیجه به جای حل مشکلات، فقط رنج می برند و گاهی غر می زنند.) برای نمونه آن‌ها راجع‌به مکالمات گذشته خود یا دیگران بسیار فکر می‌کنند، خود و یا دیگران را به‌خاطر اشتباه‌های گذشته سخت سرزنش می‌کنند... و اجازه می‌دهند ترس از آینده آن‌ها را از حرکت در مسیر امروز باز بدارد. خلاصه رفتار این گروه دوم همان منفی نگری است. @ertebatmoaserdini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ ترویج ایمان و امید روز ۱۴ خرداد ۱۴۰۲، سی و چهارمین سالگرد عروج ملکوتی امام راحل عظیم الشأن، سخنرانی پرشور رهبر فرزانه انقلاب. هفتاد دقیقه سخنرانی با صدایی که گرفت، صدای که ایمان و امید می آفریند، صدایی که با همه گرفتگی، رسا و گویا و مهربان است... به قول جناب حافظ: تَنَت به نازِ طبیبان نیازمند مباد وجود نازکت آزردهٔ گزند مباد سلامتِ همه آفاق در سلامتِ توست به هیچ عارضه شخصِ تو دردمند مباد جمالِ صورت و معنی ز امنِ صحتِ توست که ظاهرت دُژَم و باطنت نَژَند مباد در این چمن چو درآید خزان به یغمایی رهش به سروِ سهی قامتِ بلند مباد در آن بساط که حُسن تو جلوه آغازد مجالِ طعنهٔ بدبین و بدپسند مباد @ertebatmoaserdini .
همیشه هراسم آن بود که صبح از خواب بیدار شوم با هراس به من بگویند فقط تو خواب بودی بهار آمد و رفت… @ertebatmoaserdini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️بررسی علت شکست و کسب نوعی نگرش مقابله‌ای مقابله با شکست است. وقتی در کار مهمی شکست می‌خورید، لازم است قدری تأمل کنید و یک ارزیابی منطقی از موقعیت به عمل آورید. 🔻اگر علت شکست شما دشواری بیش از اندازه و نامتناسب بودن مسئله با توانایی‌هایتان بود، در این صورت باید اهداف معقول‌تری برای خودتان در نظر بگیرید. 🔻اگر علت شکست شما این بود که مشکل را دست کم گرفتید و به اندازه‌ی کافی تلاش نکردید، در این صورت می‌توانید زمانی را برای توسعه مهارت‌های خود و آموختن راهبردهای جدید حل مسئله صرف کنید. @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چگونه اضطراب بر بدن شما تاثیر می گذارد؟ 📀 مدت كليپ : ۴ دقیقه و ۴۵ ثانیه 💠 مركز مشاوره دانشگاه تهران @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دل‌بسته گل‌دسته این صحن و سراییم ما نان و نمک خورده و مهمان رضاییم ۲۳ ذیقعده روز زیارتی شمس الشموس، امام رئوف علیه السلام @ertebatmoaserdini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 صلاح یا سلامت جامعه؟ مرحوم استاد صفائی حائری کتاب نامه های بلوغ @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁠⁣نُه ﺑﺎﻭﺭﻯ ﻛﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺑﺮﻭﺯ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﭘﺮﺧﺷﮕﺮﺍﻧﻪ می‌شوﻧﺪ: ١. ﺩﺭ ﻫﺮ ﻛﺎﺭﻯ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮﻧﺪﻩ ﺷﻮﻡ. ٢ . ﺍﮔﺮ ﺯﻭﺭﮔﻮﻳﻰ ﻧﻜﻨﻢ، ﻫﻴﭽﻜﺲ ﺑﻪ ﺣﺮﻑ ﻣﻦ ﮔﻮﺵ نمی‌دﻫﺪ. ٣ . ﺟﻬﺎﻥ، ﭘﺮ ﺍﺯ ﺩﺷﻤﻦ ﺍﺳﺖ. ﭘﺲ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺣﻘﻢ ﺭﺍ ﺑﮕﻴﺮﻡ ﺑﺎﻳﺪ ﭘﺮﺧﺎﺷﮕﺮﺍﻧﻪ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻛﻨﻢ . ٤ . ﺳﺎﺯﺵ ﻛﺮﺩﻥ ﺑﺎ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ، ﻣﺴﺎﻭﻯ ﺑﺎﺧﺖ ﺍﺳﺖ . ٥. ﺑﺎﻳﺪ ﻫﺮ ﻃﻮﺭﻯ ﺷﺪﻩ ﺭﻭﻯ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﺑﮕﺬﺍﺭﻡ. ٦ . ﻫﻴﭽﻜﺲ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻣﺎﻧﻊ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﻣﻦ ﺑﻪ ﺍﻫﺪﺍﻓﻢ ﺷﻮﺩ. ٧ . ﺑﺎ ﺑﺮﺧﻰ ﺍﺯ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻓﻘﻂ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﭘﺮﺧﺎﺷﮕﺮﺍﻧﻪ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﻛﺮﺩ. ٨ . ﺑﺎﻳﺪ ﺛﺎﺑﺖ ﻛﻨﻢ ﺣﻖ ﺑﺎ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ . ٩ . ﺟﻬﺎﻥ ﻧﺎﻋﺎﺩﻻﻧﻪ‌ﺍﻯ ﺍﺳﺖ؛ ﻭﻗﺘﻰ ﻛﺴﻰ ﺑﺎ ﻣﻦ ﺑﺪﺭﻓﺘﺎﺭﻯ ﻣﻴﻜﻨﺪ، ﺗﺤﻤﻠﺶ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﻦ ﺧﻴﻠﻰ ﻣﺸﻜﻞ ﺍﺳﺖ . کتاب: ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪﺍﻧﻪ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 این باورها را بازبینی و تعدیل کنیم. @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ تاثیر طرز فکر در سیستم آموزشی تجربه‌ای به یادماندنی در بازدید از یه مدرسه در فنلاند خب می‌دونید فنلاند معروف‌ترین سیستم آموزشی دنیا رو داره و معروفه به بهترین سیستم آموزشی. فرصتی شد که حدود 3 ساعت با یک معلم مهربون ابتدایی گفت و گو کنم و چندتا چیز نظرم رو خیلی جلب کرد. مهم‌ترینش طرز فکر بود. اصلاً نسبت به خیلی معلم‌های دیگه در کشورهای مختلف دنیا رو متفاوت می‌دید. ازش پرسیدم، وقتی یه بچه سر کلاس فریاد می‌کشه چی کارش می‌کنی؟ (این سوالو پرسیدم چون یادمه یه معلم ابتدایی سر یه بچه بیش فعال چی آورد وقتی سر کلاس داد زد و چطور بچه رو خفه کرد) جوابو که شنیدم، تقریباً می‌تونم بگم که گریه کردم. گفت صدای فریاد دانش آموز یعنی من کمک می‌خوام! سریع میرم ببینم که چه کمکی ازم ساخته‌س که داره فریاد می‌زنه.... اول عاشق باور معلم شدم که دنیا رو با چه عینکی می‌بینه! فریاد دانش آموز بی احترامی ترجمه نمیشه! فریاد دانش آموز نیاز به کمک شدید ترجمه میشه! وای خدا! و دوم دیدم بچه‌هایی که زیر دست این دست معلم‌ها رشد می‌کنن عجب انسان‌های با اعتماد به نفس و عزت نفسی میشن! دست همه معلم‌های خوبمون که کمک کردن با اعتماد به نفس و عزت نفس باشیم رو می‌بوسم و اونهایی که با رفتارهای ناخواسته و از روی ندانستن زدن ما رو پوکوندن خدا هدایتشون کنه چون خودشون هم قربانی همین سیستم بودن.... کانال پیام بهرام‌پور ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 توجه: تغییر فوق ناشی از ترویج و اهتمام به مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های توسعه فردی است. در این مورد برای خود و فرزندان‌تان، چه برنامه‌ای دارید؟ @ertebatmoaserdini .
برگزاری ادامه دوره فشرده مهارت عزت نفس(بخش دوم حضوری) روزهای ۳۱ خردادماه و ۱ تیرماه اهواز ــ نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی @ertebatmoaserdini .
هدایت شده از کیمیای سعادت
🔶روایتی را زراره از امام باقر (علیه السلام) نقل می کند: «إِنَّ أَقْرَبَ مَا يَكُونُ الْعَبْدُ إِلَى الْكُفْرِ أَنْ يُوَاخِيَ الرَّجُلُ الرَّجُلَ عَلَى الدِّينِ فَيُحْصِيَ عَلَيْهِ عَثَرَاتِهِ وَ زَلَّاتِهِ لِيُعَنِّفَهُ بِهَا يَوْماً مَا»؛ 🔶نزدیکترین حالتی که بنده به دارد، این است که شخص نسبت به شخص دیگر با این که رابطۀ اسلامی دارد، در این رابطه، عیب های او را شمارش یا حفظ کند. 🔶«احصا» در لغت هم به معنای شمارش و هم به معنای حفظ و نگهداری است. «فَيُحْصِيَ عَلَيْهِ عَثَرَاتِهِ»؛ پس لغزش های او را حفظ کند، «وَ زَلَّاتِهِ لِيُعَنِّفَهُ بِهَا يَوْماً مَا» برای این‌که روزی دماغ او را به خاک بمالد. 📚 الکافی، ج2، ص355؛ بحارالانوار،ج72، ص 215 📚 📕 📖 🔶کیمیای سعادت https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️یک نکته، چند درس به تازگی، پیشانیِ یکی از نوه‌های کم‌سنم باید چند بخیه می‌خورد. وقتی دکتر وسایل را آماده می‌کرد، به کودک گفت: «می‌خوام این قسمت رو بی‌حس کنم تا بخیه‌ها رو احساس نکنی و یه کمی درد داره.» دکتر ادامه داد: «وقتی دارم بی‌حسی می‌زنم، می‌خوام با من از شش تا یک برعکس بشمری.» 🔹احساس درد هنگام زدنِ بی‌حسی اجتناب‌ناپذیر بود؛ اما روشِ خلاقانۀ دکتر این احساس را به تجربه‌های پیش‌بینی‌پذیر تبدیل کرد، تا کودک هم در جریانِ وقایع قرار بگیرد و (هم با مدیریت ذهن)همراه دکتر بشمارد. با این ایده به جای گریه و همکاری‌نکردن، کودک هشت‌ساله آرام شد و با دکتر همکاری کرد؛ چون می‌دانست بعد از شمردن و رسیدن به عدد یک، قسمت دردناک ماجرا تمام می‌شود. کتاب والد همراه/ ص ۱۱۵ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌بسیاری اوقات به سبب کمبود مهارت، نه تنها روش خلاقانه خاصی برای مهار چالش‌ها نداریم؛ بلکه به طور جدی گماان می کنیم که تنها راه ممکن همان راه حل دردناک قبلی است. @ertebatmoaserdini .