eitaa logo
کانال عشق
317 دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
10.8هزار ویدیو
95 فایل
الله کانالی عمومی بافرهنگ معنوی خاصان ان شاالله اللهم عجل لولیک الفرج ❤️🍎عشق یعنی : به ؛ خدای حسین رسیدن خدای حسین راداشتن خدای حسین راچشیدن خدای حسین رابه ادراک نشستن و... ♥️ارتباط با ادمین خادم عزیزان دل @eshgh_14
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کانال عشق
خلاصۀ سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر در شهر تهران 12 رمضان 1439 جمال و جلال (قسمت سوم) خداوند در سورۀ یونس پس از آیاتی که اشاره کردیم، این مشرکان را که به خدا ایمان ندارند، فاسق معرفی می‌کند [4]؛ یعنی کسی که سنت خدا را تغییر داده و از جایگاه بندگی او خارج شده؛ کسی که در دیدگاهش بین الوهیت و ربوبیت، فاصله انداخته و حتی اگر خدا را دوست داشته باشد، او را در اتفاقات و پدیده‌ها نمی‌بیند. متأسفانه خیلی از ما حتی اگر به زبان نیاوریم، در دلمان پر از همین حرف‌هاست که: «خدایا، من این‌همه مشکل در زندگی دارم! این‌همه ظلم در دنیا! چرا تو کاری نمی‌کنی؟ پس کجایی؟!» اما راه درست، این است که ببینیم خودمان در این قضایا کجاییم. ربوبیت خدا را پیدا کنیم و سهم خود را بگیریم؛ مطمئن باشیم آرام می‌شویم. وظیفه‌مان را هم تشخیص می‌دهیم و به درستی عمل می‌کنیم. اکنون به آیۀ مورد بحثمان در سورۀ برمی‌گردیم که از حضرت دربارۀ ربّ پرسید. موسی هم برای او دلیل شهودی آورد که: «او پروردگار یعنی مالک و پرورش‌دهندۀ آسمان‌ها و زمین و هرچه بین آن‌هاست. اما این دلیل، برای اهل یقین است.» فرعون به اطرافیانش گفت: «نمی‌شنوید؟!» و موسی ادامه داد: «او پروردگار شما و اجدادتان است.» اینجا بود که فرعون گفت: «پیامبری که به سوی شما فرستاده شده، عقلش کار نمی‌کند!» [5] خیلی سخت است وقتی این‌همه اسباب دورمان ریخته، هیچ‌کدام را نبینیم. و ، کافی نیست؛ یقین می‌خواهد. اینجا چشم قلب باید ببیند و زنده شود، نه اینکه چشم سر ببیند یا ذهن با دلایل ذهنی قانع شود. نمی‌تواند ما را در الوهیت خدا گیر بیندازد. اما می‌تواند با دلایل ذهنی، ربوبیت را برایمان رد کند. اینجا علم و آگاهی به درد نمی‌خورد و «پای استدلالیان، چوبین بوَد»! اما اگر درِ باز شود، بدون دلیل ذهنی، حق را می‌یابد و می‌پذیرد. در طول تاریخ هم بیشتر مردم از انبیاء می‌خواستند؛ یعنی با علل و اسبابی که آن‌ها می‌بینند، کار عجیبی بکنند. اما کسانی مثل حضرت خدیجه، حضرت علی یا عبدالمطلب(علیهم‌السلام) بدون معجزه و ، حق را پذیرفتند. امروز هم بسیاری از مردم با علل و اسباب خو کرده‌اند. برای همین، مکاتب و عرفان‌های دروغین که بدون فقط سحر و و دعانویسی می‌دهند، غوغا کرده‌اند؛ اما عرفان‌های راستین که سبب‌ساز را می‌شناسانند و او را به زندگی روزمرۀ مردم می‌کشانند، چندان طرفدار ندارند و حتی مورد اتهام قرار می‌گیرند. .......... [4] سورۀ یونس ،آیات 32 و 33. [5] سورۀ شعرا، آیات 23 تا 27. ادامه دارد... @Lotfiiazar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
#گلهای_کوچک_خانه ۱۰ 💢اشتیاق به مدرسه برای کودکتان از مسایل مدرسه با ذوق تعریف کنید! 👈خاطرات شیرین کودکی شما، اشتیاق رفتن به مدرسه، و لمسِ خاطراتتان را در نقشِ شما، برایش جذاب میکند. @ostad_shojae
هدایت شده از عرفان
🍀نماز عرفا🍀 مرحوم آسید حسن قاضی آقا زاده آیت الله سید علی قاضی نقل می کند که: عارف الهی میرزا علی آقای قاضی می فرمود:(( من نماز خواندن را از آسید مرتضی کشمیری یاد گرفتم)) آیت الله خامنه ای بعد از نقل این مطلب می فرمود:((شما ببینید معانی این کلمات چقدر عمیق است.ما هم نماز می خوانیم وخیال هم می کنیم که نماز خوب می خوانیم. این عارف بزرگی که سالها پیش پدرش در تبریز تربیت شده است وپیش رفته بود، وقتی نجف می آید وده سال پیش مرحوم آسید مرتضی کشمیری می ماند،می گوید من نماز خواندن را از او یاد گرفتم. 🌹منبع: عرفان عملی،ص 48 ❤️کانال عرفان ❤️ @erfan1212
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎭 ✴️ آدمای مؤمن چه شکلی اند؟ یکی از بزرگترین نشونه های مؤمن داشتنِ صفتِ انصافه... ✨اگه انصاف نداری؛ ایمانت پلاستیکیه! @ostad_shojae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خلاصۀ سخنرانی سرکار خانم لطفی‌آذر در شهر تهران 12 رمضان 1439 جمال و جلال (قسمت چهارم) خلاصه، که دید دلیل عقلی می‌خواهد، شهود و دلیل قلبی را کنار گذاشت و گفت: «اگر دنبال عقل هستید، او پروردگار مغرب و مشرق و هرچه بین آن‌هاست.» اما فرعون به جای پذیرش، حتی به کفر ربوبی رسید و چون ترسید مردم بیدار شوند، گفت: «هرآینه اگر معبودی جز من بگیری، تو را زندانی می‌کنم و نمی‌گذارم ندای هدایتت آشکار شود!» موسی گفت: «حتی اگر برایت دلیل آشکاری بیاورم؟» فرعون پاسخ داد: «اگر در برهانت صادقی، بیاور!» همین جا بود که حضرت موسی معجزۀ عصا و ید بیضا را انجام داد و فرعون، او را ساحر خواند. [6] دربارۀ عصای حضرت موسی در قرآن، چندین معجزه ذکر شده است: - "وَ أَنْ أَلْقِ عَصاكَ فَلَمَّا رَآها تَهْتَزُّ كَأَنَّها جَانٌّ..." [7]؛ قبل از بعثت هنگامی که خدا با موسی سخن گفت، به او فرمود عصایش را بیندازد و وقتی انداخت، دید که همچون ماری سریع می‌جنبد. - "فَأَلْقى عَصاهُ فَإِذا هِيَ ثُعْبانٌ مُبينٌ" [8]؛ در مقابل فرعون، عصایش را انداخت و عصا به ماری بزرگ شبیه اژدها تبدیل شد که آشکار و روشنگر بود. - "فَأَلْقى مُوسى عَصاهُ فَإِذا هِيَ تَلْقَفُ ما يَأْفِكُونَ" [9]؛ هنگامی که عصایش را انداخت و عصا همۀ آنچه را ساحران ساخته و پرداخته بودند، بلعید. - "...أَنِ اضْرِبْ بِعَصاكَ الْبَحْرَ فَانْفَلَقَ..." [10]؛ وقتی با بنی‌اسرائیل در حال فرار از تعقیب فرعون بودند، عصایش را در دریا زد و آب دریا شکافته شد تا بتوانند از آن عبور کنند. - "...فَقُلْنَا اضْرِبْ بِعَصاكَ الْحَجَرَ فَانْفَجَرَتْ مِنْهُ اثْنَتا عَشْرَةَ عَيْناً..." [11]؛ هنگامی که در مسیر صحرای سینا، عصایش را به سنگ زد و از آن سنگ، دوازده چشمه برای بنی‌اسرائیل جوشید. آن‌ها از دست فرعون رهایی یافتند و با حضرت موسی روان شدند. اما از بس به اسباب ظاهری عادت کرده بودند، مدام درخواست‌های عجیب می‌کردند و یا آب و غذا می‌خواستند، یا از سختی و جنگ فرار می‌کردند یا می‌گفتند: باید خدا را مثل بت‌ها ببینیم! برای همین بود که جلال خدا پیش آمد و آن‌ها به 40 سال سرگردانی با انواع بلاها مبتلا شدند، تا قلبشان آمادۀ پذیرش حق شود. اما ما بیش از هزار سال است که مبتلا شده‌ایم به بنی‌امیه‌ها، بنی‌عباس‌ها، شاهان و امروز فرهنگ خودمحور غرب. کاش به جای دیدن اسباب، تشویق و تنبیه خدا را ببینیم و با رفع موانع درونی، رها شویم. به امید خدا در ادامۀ بحث، از عصا و معنا و جایگاه آن خواهیم گفت؛ چراکه گفتیم حقیقت موسی و فرعون در درون همۀ ما هست. از این گذشته، ما باید تاریخ بنی‌اسرائیل را بخوانیم؛ هم از‌آن‌رو که روایت داریم تاریخ امت مانند آن‌هاست [12] و هم به این دلیل که در طول تاریخ تا امروز، بزرگ‌ترین دشمن ما و امام زمان(عجّل‌الله‌فرجه) اسرائیل بوده و هست. آن‌ها معتقدند اگر اورشلیم را در تصرف خود درآورند، منجی‌شان می‌آید و با این عقیده که سرمایه‌گذاری همه‌جانبه بر آن کرده‌اند، در مقابل اسلام و مهدویت ایستاده‌اند. .......... [6] سورۀ شعرا، آیات 28 تا 34. [7] سورۀ قصص، آیۀ 31. [8] سورۀ شعرا، آیۀ 32. [9] سورۀ شعرا، آیۀ 45. [10] سورۀ شعرا، آیۀ 63. [11] سورۀ بقره، آیۀ 60. [12] من لايحضره الفقيه، ج1، ص203. پایان @Lotfiiazar
❣️خداوند خواست تا انسان، برترین باشد... تمام دغدغه‌اش در تربیت فرزند، رسیدگی به جسم او شده است: «چرا دخترم غذا نمی‌خورد؟ چرا کم می‌خورد؟ مبادا سردش شود، سرما بخورد؛ مبادا گرمش شود! خوابش کم شده، بی‌خواب شده و...» در کانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی هم به دنبال انواع غذاها و لباس‌های کودکانه است. اما اصلاً به فکر غذای روح نیست. می‌گویم: «آیا در یک کانال تربیتی هم عضو هستی که براساس قرآن و روایات، روش رفتار با دخترت را بیاموزی؟» درست است که انسان مانند هر موجود دیگر، نیازهای طبیعی دارد که برای رشدش باید به آن‌ها توجه کند. اما این اشرف مخلوقات، موجودی چندبُعدی است که تنها با توجه و رسیدگی به جسمش به کمال نمی‌رسد. رشد روانی و عقلانی او نیز مهم است و اگر نیازهای عاطفی و فکری او را بی‌پاسخ بگذاریم، در تربیتش موفق نخواهیم بود؛ حتی اگر به همۀ نیازهای جسمانی‌اش پاسخ دهیم. 💟 👨👩👧👦 @Lotffiazar
هدایت شده از ریحانه
📛 مخالفت رهبر انقلاب با برگزاری مراسم شکرگزاری سلامتی ایشان در حادثه ۶ تیر 🔻در پی انتشار اخباری در رسانه‌ها درباره برپایی «مراسم شکرگزاری سلامتی رهبری» به‌مناسبت سالگرد سوءقصد به جان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در پیغامی شفاهی درباره چنین مراسم‌هایی، خطاب به برگزارکنندگان فرمودند: 🚨 «بگویید مراسم شکرگزاری لازم نیست. مرا در دلتان دعا کنید.» ❣ @khamenei_reyhaneh
ریحانه: 💢 «سؤالی که ممکن است میانه‌ی ما و خانم‌ها را به هم بزند!» 🗓 در سال اول دفاع مقدس، آیت ‌الله خامنه‌ای که نماینده حضرت امام در شورای عالی دفاع و رئیس این کمیسیون در مجلس شورای اسلامی بودند، در طول هفته به جبهه‌های جنگ میرفتند و جمعه ها نیز در کسوت امام جمعه پایتخت، به تهران بازمیگشتند و اقامه نماز میکردند و گزارش دفاع را به مردم میدادند. در آن ایام، ایشان برخی از روزهای هفته نیز برای سخنرانی و پاسخگویی به شبهات سیاسی و دینی مردم به مساجد میرفتند و برای تبیین وضعیت بحرانی آن روزهای انقلاب به سوالات مردم پاسخ میدادند. ◀️ یکی از آن روزها، ششم تیرماه ٦٠ بود؛ مسجد ابوذر از جنوبی ترین نقاط تهران و اولین و آخرین سوالی که در این جلسه مطرح شد درباره بود: ❓ «آیا زن میتواند قاضی و مجتهد بشود؟ اگر نه، چرا؟ و طبق حدیث «زن ناقص‌العقل است»، آیا با زن منافات ندارد؟» ❇️ شاید برای امروز جامعه قابل توجه باشد که رهبر انقلاب در حالی ترور شدند که مشغول دفاع از نقش و بودند. از این رو بخش KHAMENEI.IR بخش‌هایی از پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای لحظاتی پیش از ترور را منتشر میکند: ⁉️ سؤال اوّل یک سؤال فقهی-اجتماعی است. البته سؤالی هم هست که ممکن است میانه‌ی ما و خانم‌ها را به هم بزند. آیا زن میتواند قاضی و مجتهد بشود؟ اگر نه، چرا؟ و طبق حدیث «زن ناقص‌العقل است»، آیا با آزادی زن منافات ندارد؟ ✅ مجتهد یعنی کسی که درس خوانده قدرت استنباط پیدا کرده، این چه مرد، چه زن اشکالی هم ندارد برود بشود، اما مرجع تقلید نمیتواند بشود. یعنی دیگران از او تقلید نمیتوانند بکنند. هر مردی هم نمیتواند بشود. قاضی چندین شرط دارد. مرجع تقلید چندین شرط دارد. صدی هشتاد نود مردها هم این شرط‌ها را ندارند، صدی نودوپنج هم ندارند. اما اگر جائی فرض کردیم که کسانی این شرائط را داشته باشند، اما جزو خانم‌ها و زن‌ها باشند، آن وقت نمیشود. چرا؟ ✅ نکته‌ی این حکم الهی این است که قضاوت، یک منصبی است که احتیاج دارد به این که انسان خشک و قاطع باشد. خشک بودن و تحت تأثیر قرار نگرفتن، چیزی است که به طور معمول زن‌ها این را ندارند و این است نه نقطه‌ی ضعف زن. ✅ زن اگر عواطفش جوشان و احساساتش پرخروش نباشد، عیب است. در غلبه‌ی عواطف اوست و این به دلیل این است که شغل اوّل زن است. نمیگوئیم شغل دیگر نداشته باشد، اسلام مانع نیست، اما اوّلین و اساسیترین و پراهمیت‌ترین شغل زن، مادری است. اگر رئیس جمهور هم بشود، اهمیتش به قدر اهمیت مادری نیست... ✅ اما آنی که گفتند زن ناقص‌العقل است، این نخواستند بگویند که زن خدای نکرده قوه‌ی ادراک ندارد، هرگز. بسیاری از زنان از بسیاری از مردان سطح شعور و درکشان به مراتب بالاتر است. نظر امیرالمؤمنین در «هن ناقصات العقول» به طبیعت زن نیست، بلکه به زنی است که تحت تأثیر فرهنگ ستم‌آلود تمام طول تاریخ، ناقص بار آمده. در زمان امیرالمؤمنین زن در همه‌ی جوامع بشری، نه فقط در میان عرب‌ها، مظلوم بود. نه میگذاشتند درس بخواند، نه میگذاشتند در اجتماع وارد بشود و در مسائل سیاسی تبحر پیدا کند. نه ممکن بود در میدان‌های... 💥 [انفجار بمب] زن، خانواده و در نگاه رهبرانقلاب👇 ❣️ @khamenei_reyhaneh