هدایت شده از رایحه سیب (طب ایرانی اسلامی)
#مخصوص_متاهل_ها
🔴 هر کسی #کلید_قرمز بحث و درگیری طرف مقابلش را میداند.
✅ پس حواستان باشد اگر دیدید که روند بحث دارد به جایی میرسد که چه برای شما و چه همسرتان، ممکن است آن کلید زده شود، سریع #فضا را عوض کنید و ادامه ی حرف را به فرصت دیگری عقب بیندازید.
#کانال_روانشناسی_خانواده 👇
🆔 @RavanshenaC
هدایت شده از منبرهای یک دقیقه ای
🔹منبرهای یک دقیقه ای🔹
✅ استاد #فاطمی_نیا
❇️ بخش های محبتی #ابوحمزه را پیدا کرده و بخوانید.
این شب ها دعای ابوحمزه را بر حسب حال بخوانید، نه با زور، اصلا مستحبات را به زور خواندن صحیح نیست.
در قسمتی از دعا می گوید: خدایا من که تو را دوست دارم، همین شفیع من است.
محبت امیرالمومنین علیه السلام عین محبت خداوند است.
بخش های محبتی ابوحمزه را پیدا کرده و بخوانید.
📚 سخنرانی استاد فاطمی نیا در مسجد جامع ازگل - خرداد97
#رسانه_باشید
#منبرهای_یک_دقیقه_ای
#وارث 🌹
〰〰〰〰〰〰
🆔 @vareth_manbar
🆔 @vareth_eitaa
🌐 vareth.ir
هدایت شده از طنز سیاسی دکترسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه موش رفته وسط صهیونیستها !
✅ble.im/Drsalaam
✅ eitaa.com/Drsalaam
✅ Gap.im/Drsalaam
هدایت شده از مرکز نشر آثار آیتالله بهجت
#اینگونه_بود ...
کوتاهنوشتهای از سیره و سبک زندگانی آیتالله بهجت قدسسره:
هنوز باورم نمیشد؛
با دست لرزان، وصیّتنامه را گشودم.
خواندم اما نفهمیدم؛
کلمات پشت هم ردیف میشد و سطر بهسطر از جلوی چشمانم میگذشت.
گفتم: «شاید خطی را اشتباه خواندم»، برگشتم و دوباره دیدم.
برای سومین بار که خواندم، دیدم نه؛ دارم درست میبینم،
نوشته:
«نماز و روزههای عمر تکلیفم را قضا کنید.»
هشتادویک سال از بلوغش گذشته بود.
او که از همان نوجوانی و سالها قبل از بلوغ، نماز برایش معنی و مفهوم دیگری داشت.
همیشه میگفت: «نماز، خَمریست خوشگوار،
لذیذترین لذتهاست،
در عالم وجود، مانندی ندارد.»
کسی را یارای ادای نمازش هست؟!
📚 (این بهشت، آن بهشت، ص٩٣-٩۴؛ بر اساس خاطرۀ حجتالاسلام و المسلمین علی بهجت)
✅ Sapp.ir/bahjat_ir
✅ eitaa.com/bahjat_ir
✅ Gap.im/bahjat_ir
✅ iGap.net/bahjat_ir
هدایت شده از مرکز نشر آثار آیتالله بهجت
◀️ سلسله بیانات آیتالله بهجت قدسسره در مورد #قرآن و #اهلبیت علیهمالسلام
🔆 ویژه ماه مبارک #رمضان 🔆
🔸حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
📝 خدا کند در ما عشقی پیدا شود به مجموع قرآن و عترت، تا اولاً، بتوانیم یگانگی قرآن و عترت و معجون مرکب از آن دو را بیابیم و ثانیاً، در مقام پیروی و عمل، با توجه به آن دو و بر محور آن دو طواف عاشقانه بنماییم و بدانیم که آنها از هر معشوقی بیشتر شایستهی عشقورزی هستند.
📚 در محضر بهجت، ج1، ص33
✅ Sapp.ir/bahjat_ir
✅ eitaa.com/bahjat_ir
✅ Gap.im/bahjat_ir
✅ iGap.net/bahjat_ir
بسماللهالرحمنالرحیم
خلاصۀ سخنرانی سرکار خانم لطفیآذر در شهر تهران
7 رمضان 1439
فرار از... (قسمت اول)
به یُمن ماه مبارک #رمضان، وارد سفرۀ #قرآن شدیم تا سفری در سه سورۀ #شعرا، نمل و قصص داشته باشیم و در عین حفظ ظاهر آیات، اسرار باطنی آنها را برای حرکت خود درک کنیم؛ که این همان تفسیر انفسی است. علاوه بر دریافت احکام، اخلاق و اعتقادات از قرآن که صدالبته لازم است، مهمترین نوع ارتباط با قرآن، همین است که لطایف معرفتی و حقایق ذوقی آن را درک کنیم و بچشیم.
در سورۀ شعرا به جریان حضرت #موسی رسیدیم. حضرت موسی اولین پیامبری بود که خدا بی واسطۀ فرشته با او سخن گفت: "وَ إِذْ نادى رَبُّكَ مُوسى..." [1]. تبیین جریانهای مختلف مربوط به آن حضرت در این سه سوره، جایگاه خاصی به آنها داده که هرکس بخواهد مظهر #ولایت و خلیفۀ خدا شود، میتواند با آنها سیر کند.
ذکر موسی بهر روپوش است، لیک / نور موسی نقد توست، ای مرد نیک
موسی و فرعون در هستیِ توست / باید این دو خصم را در خویش جُست
درواقع انسان، هم موسی است و هم #فرعون؛ که فرعون، همان شجرۀ جسمانی و غرایز طبیعی است و موسای درون، شجرۀ روحانی و قوای نفس ناطقه. چنانکه در تاریخ نیز موسی مظهر تامّ #جمال بود و فرعون، مظهر تامّ #جلال. البته هردو در وجود، همه چیز از خدا گرفته بودند؛ اما یکی به انتخاب خود، فقط جسمانیتش را ظهور داد و یکی به اوج روحانیت رسید.
فرعون از بس امکانات ظاهری داشت و مردم او را بزرگ میداشتند، مست شده بود و خود را خدای همه میدید: "أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلى" [2]. خدا هم وقتی موسی از معجزۀ اژدها شدن عصا ترسید، به او فرمود: "لاتَخَفْ إِنَّكَ أَنْتَ الْأَعْلى" [3]؛ یعنی با اثبات عُلوّ رتبه برای موسی، او را مقابل کسی فرستاد که ادعای مقام عُلوّ داشت.
ریشۀ این فرعونیت، نگاه غلطی است که خیلی از ما هم داریم و خوشبختی را در این میدانیم که خدا همه چیز را در دنیا به کسی بدهد. وقتی هم ما #سعادت حقیقی را نبینیم و چشم بر زیباییهای اولیاء خدا ببندیم، طاووسنماها جای طاووس را میگیرند. برای همین است که در طول تاریخ همیشه فراعنه، بنیامیهها، بنیعباسها و شاهان مختلف حاکم شدهاند و موسیها و مهدیها به غیبت رفتهاند. هستند و مردم به آنها معتقدند؛ اما جایشان خالی است و در زندگی عینی و عملی انسانها نقش چندانی ندارند.
..........
[1] سورۀ شعرا، آیۀ 10.
[2] سورۀ نازعات، آیۀ 24 : من پروردگار برتر شما هستم!
[3] سورۀ طه، آیۀ 68 : نترس، همانا تو برتری.
ادامه دارد...
#خلاصه
#رمضان1439
#جلسه_پنجم
@Lotfiiazar