نشریه فرهنگ پویا
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات! (بخش سوم) 1️⃣ سکولارهای سنتی و افراد استحاله
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات!
(بخش چهارم)
1️⃣ سکولارهای سنتی و افراد استحاله یافته
▪️ خلاء تئوریک:
🔹 میگویند جریان اطلاحطلبی از نظر تئوریک مجهز و بهروز نبوده و بیشتر در دادن شعارهای کلی گرفتار آمده و بهدلیل اتحاد کاذب بین زیرمجموعههای خود نمیتواند شعارها و مواضع خود را از جهت منطقی تا آخر بپیماید و در نهایت هدف براندازی جمهوری اسلامی را برخی از همراهان نصفونیمه به شعار کلی «دین و آزادی با هم سازگار هستند» تبدیل کردهاند، لذا میبایست کاری کرد که این جریان به لحاظ ایدئولوژیک رادیکالتر شده و چالشهای بیشتری را در حوزهی فکری در مقابله با رقیب (جمهوری اسلامی و فرهنگ دینی و انقلابی) بهوجود آورد.
🔸 این جریان باتوجه به ضعف مبانی در مقابل مبانی جمهوری اسلامی همواره یک استراتژی و عمل را انتخاب کرده که مبتنی بر سوال کردن، ایجاد شبهه و عدم پاسخگویی، نقد دیگران، خود را عاری از هرگونه نقددانستن و پاسخگو نبودن در مقابل دیگران است و از آن به عنوان اپوزیسیون داخل در حاکمیت تعبیر مینماید.
ادامه دارد ....
✂️ برشی از یادداشت سید عبدالمجید پیشبین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#جامعه
🆔 @farhang_puya
🎥 پای کارآمدن سینمای هالیوود در فتنهها
💢 هنگامی که قرار باشد شورش در سه شکور ایران، عراق و لبنان گسترش یابد تا از این راه آمریکا به اهداف خود برسد قطعا آنها از ظرفیت رسانهها بیشترین استفاده را خواهند کرد. جدای از شبکههای ماهوارهای و سایتهای اینترنتی، مانند: بیبیسی فارسی، منوتو، صدای آمریکا، رادیو اسرائیل، رادیو فردا، ایران اینترنشنال و... که 24ساعته مشغول دروغپراکنی بوده و هستند. اینبار سینمای هالیوود نیز در اقدامی کاملا حساب شده به میدان آمد.
📝 کميل مومنی
#شماره_42
#سیاست
#نفوذ
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات! (بخش چهارم) 1️⃣ سکولارهای سنتی و افراد استحا
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات!
(بخش پنجم)
1️⃣ سکولارهای سنتی و افراد استحاله یافته
▪️ خلاء تئوریک:
🔘 عدم ارادهی سیاسی:
❎ نظریهپردازان این طیف از اصلاحطلبان معتقدند که دومین ضعف جدی جریان اصلاحطلبی، فقدان ارداهی سیاسی در همراهان است. در واقعا خاستگاه اجتماعی برخی از گردانندگان نیروهای اصلاحطلب، بهگونهای است که نمیتواند تبعات این هدف (جمهوریخواهی سکولار) و براندازی جمهوری اسلامی را بپذیرد، لذا باید بر روی گروههایی؛ همچون جنبش دانشجویی، هنجارشکنان اجتماعی و معترضین سرمایهگذاری کرد و بدون رعایت هیچ خط قرمزی از هر فرصت بهوجود آمده استفاده کرد.
🔰 لذا مطالبات قشرهای گوناگون؛ همانند معلمان، کارگران، کارمندان، جوانان و ... با در نظر گرفتن دشواری پاسخگویی به آن مطالبات توسط جمهوری اسلامی، امکانی است که بههمراه فعالسازی جنبش دانشجویی میتواند مورد استفاده قرار گیرد. ایندسته از اصلاحطلبان معتقدند که استفاده از اهرم تهدیدها و فشارهای خارجی، سامان دادن طرح تقاضاهای مختلف از نهادهای بینالمللی جهت ایجاد فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی و توسل به آنها برای احقاق حقوق ادعایی و استفاده از ظرفیت رسانههای بیگانه امکانات دیگری است که میتواند آنان را در راستای رسیدن به هدفشان کمک کند.
ادامه دارد ....
✂️ برشی از یادداشت سید عبدالمجید پیشبین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#جامعه
🆔 @farhang_puya
⚔️ حجاب مورد هجوم دشمنان اسلام
(قسمت اول)
💠 نجابت و متانت در زنان مسلمانان سری روشن و بیبدیل است و چادر و عفاف و وقار ساله است که نگاه جسور و ناآرام بیگانه را به خود مشغول داشته و میتواند بهترین راه نفوذ لشکر فرامدرن دشمن باشد.
📢 استاد رحیمپور ازغدی در اینباره میگوید استعمار در ایران کوشید تا با تشکیل انجمنها و مجامع زنان که ریشه در جریان فراماسونری داشت تحت عنوان دفاع از حقوق زن به تدریج توانست این فرهنگ را جا بیندازد که زن پیشرفته، زن برهنه غربی است و حجاب یعنی عقب افتادگی و محدودیت.
🎪 تشکیل انجمنهای نظیر جمعیت نسوان وطنخواه در دهه ۲۰ میلادی میتوانست از منادیان ارزشهای تمدن غرب بعد از انقلاب مشروطه باشد. برپایی و اجرای تئاتر و نمایشنامه توسط زنان ارمنی از دیگر القائات تصویری و ملموس از فرهنگ زنان اروپایی بود.
👏🏻 تجلیل از ترقیات و اختراعات محیرالعقول اروپا، تشابه ظاهری زن ایرانی به زن غربی، رهگذر ترقی ایران و... از جمله محورهای مورد بحث سخنرانان و متصدیان فرهنگی این انجمنها در اجتماعات زنان و دختران بود.
📝 معصومه زارعی
#شماره_11
#جامعه
🆔 @farhang_puya
🔻تهاجم فرهنگی علیه جهان اسلام
💢 تهاجم فرهنگی غرب علیه جهان اسلام بسیار زیرکانه از حمله نظامی و اشتغال مستقیم سرزمینهای اسلامی بود. حرکتیکه تلفات آن به مراتب بیشتر از تلفات جنگ نظامی بهشمار میرود که به بهانه اصلاحات اداری، آموزشی و نظامی جایگاه خود را در ممالک اسلامی تصویب کرده بود.
🏛 به مرور زمان با تشکیل دانشگاهها، مدارس و لژهای فراماسونری به پرورش نیروهایی در راستای اهداف خود پرداخت. غرب ضمن روان ساختن آنها به دیار خود برای تکمیل آموختهها، آنان را با زندگی فرنگی آشنا ساخت.
✖️ اینکار موجب شد تا غربزدگان بازگشته از غرب با اندیشه و زندگی غربی با ورود به سرزمین خویش درصدد برآیند بدون توجه به اعتقادات و باورهای مذهبی مردم و هنجارهای حاکم بر جامعه یک نظام فرنگی را جایگزین نظامهای حاکم بر جامعه خود سازند.
✍🏻 حسن ابراهیمزاده
#شماره_10
#فرهنگ
🆔 @farhang_puya
✖️وطن فروشان کراواتی
👔 غرب زدگان با برانگیختن حس ناسیونالیستی و دمزدن از دموکراسی و پایهریزی مکتب اُمانیسم، مردم را از ارزشهای قرآنی و اسلامی جدا ساخته و برای ایجاد یک سیستم سکولاریسم قلم خود را متوجه دین ساختند.
❌ غربزدگان با تبلیغات وسیع خود از غرب بُتی ساختند که ممالک اسلامی جز تسلیم شدن در مقابل آن راهی نداشته و باید فکر مقابله با آنها را از سر خود بیرون کند.
🔚 حکایت این دینستیزی و وطنفروشی و مرعوب شدن در برابر غرب در نگاه امام راحل (ره) چنین خود را مینماید: «از جمله چیزهایی که مانع دفاع مسلمین از کشورهایشان است تبلیغات دامنهدار برای هر چه بزرگتر جلوه دادن قدرتهای خارجی است. غربزده با این شایعهها مسلمین را از دفاع به حق خود مأیوس نمودند و جرم این خود باختگان ملینما کمتر از مجرم اصلی نیست.» (صحیفه نور، ج ۱۸، ص ۸۹ و ۹۰)
✍🏻 حسن ابراهیمزاده
#شماره_10
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚔️ حجاب مورد هجوم دشمنان اسلام (قسمت اول) 💠 نجابت و متانت در زنان مسلمانان سری روشن و بیبدیل است و
⚔ حجاب مورد هجوم دشمنان اسلام
(قسمت دوم)
⛔️ گرداننده اصلی این جمعیت و بسیاری از بانوان فرهنگیمأب با تسهیلات غربی بودند. اگرچه آنها در راهبردی جمعیت از افکار و ایدههای همسران و افراد خانواده خود بهرهمند بودند اما هیچکدامشان مانند محترم اسکندری نبودند.
◀️ کسیکه از همان اوایل کودکی به لحاظ فکری و عقیدتی کاملا تحت تاثیر انجمنهای فراماسونی بود و افتخار فرزندی یکی از بنیانگذاران انجمن آدمیت را داشت و از پیشتازان جمله تجددطلبی در دهه ۲۰ بود.
◾️ یکی دیگر از این زنان فرخ روپارسای از پیشتا عرصه تجددخواهی بود. کنار تدریس در دبیرستانهای دخترانه رژیم پهلوی فعالیتهای مخرب ژورنالیستی در زمینه خانواده هم میکرد.
⭕️ فرخ منتسب به بهاییها بود و در دوره نخستوزیری هویدا صاحب کرسی وزارت آموزش و پرورش شد. خرافه خواندن حجاب از سوی او در جمع معلمان مدیران مدارس تندرویها آشکار او به دین و مذهب نشان از الگوی عملی بهایی بودن او داشت.
📝 معصومه زارعی
#شماره_11
#تاریخی
#حجاب
🆔 @farhang_puya
▪️در عصر غیبت وظیفهما فهم است و فهم!
💠 حضرت آیتالله جوادی آملی:
🔘 در عصر غیبت وظیفهما فهم است و فهم! وقتی این شد بقیه امور حل است ... الان اگر وجود مبارک حضرتش وجود و ظهور پیدا کند اداره هفت میلیارد بشر روی کره زمین آسان است چون حضرت اولین کاری که به عنایت الهی انجام میدهد این است که عقل مردم را بالا میبرد، مگر جهان با کشتن اصلاح میشود؟ این بیان نورانی حضرت امیر (ع) در نهجالبلاغه هست فرمود حضرت که ظهور کرد همان کاریکه وجود مبارک پیغمبر (ص) کرد، امام عصر هم همان کار را میکند.
👈 حضرت که در حجاز ظهور کرد، این دوکار رسمی را جزء برنامههایش قرارداد، در بخش اندیشه و علم و فکر آمده برهان را بهجای وهم و خیال نشانده، تا آدم دهن باز نکند، چیزی که علمی نیست نگوید و ننویسد! در گرایشها و علاقهها روی میل کار نکنند، بلکه روی عقل کار کنند.
🔰 کاری که آدم نتواند با آن بهشت را کسب کند این عقل نیست عاقلترین مردم جهان که دیگر زیر این آسمان آبی دومی ندارند، همین اهلبیت (ع) هستند.
#معارف
#شماره_42
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات! (بخش پنجم) 1️⃣ سکولارهای سنتی و افراد استحال
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات!
(بخش ششم)
1️⃣ سکولارهای سنتی و افراد استحاله یافته
▪️ خلاء تئوریک:
🔘 عدم ارادهی سیاسی:
💢 این جریان معتقد است که افزون بر گامهای فوق برای افزایش قدرت خویش میتواند خود را همگام با سیاستهای استکبارجهانی در وحدت بخشیدن به گروههای مخالف داخلی و خارجی: همچون منافقین خلق و بهائیت و ... همراه کرده و از امکانات آنان استفاده نمائید، لذا برپایهی الگوی فوق میتوان رفتار این بخش از اصلاحطلبان را در انتخابات آینده چنین فهرست کرد:
1️⃣ قبل از انتخابات:
الف) تلاش برای عدم برگزاری انتخابات
ب) زیر سوال بردن انتخابات و مشروعیتزدایی از آن
ج) ایجاد بیاعتمادی
د) حمله به نهادهای قانونی برگزار کننده و تلاش برای ایجاد خلاء قدرت
ه) ایجاد روحیهی یأس
و) تلاش برای جلوگیری از انتخاب صحیح و حضور بصیرانه مردم، از طریق تشویش اذهان عمومی و عملیات روانی و غبارآلود کردن فضای انتخاباتی
ادامه دارد ....
✂️ برشی از یادداشت سید عبدالمجید پیشبین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#جامعه
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚔ حجاب مورد هجوم دشمنان اسلام (قسمت دوم) ⛔️ گرداننده اصلی این جمعیت و بسیاری از بانوان فرهنگیمأب ب
⚔ حجاب مورد هجوم دشمنان اسلام
(قسمت سوم)
🎺 جذابیت رابطه دختر و پسر مهمترین ابزار تبلیغاتی تشکیلات بهائی است. بهرهبرداری از زنان و دختران زیبا و آوازخوانی آنها در قبل از انقلاب طعمهای برای بهدام انداختن جوانان بود. برنامهای که از سالهای قبل نیز طراحی شده بود.
♨️ وزارت مستعمرات انگلیس در نامهای به یکی از جاسوسان خود پس از اینکه به برداشتن و تبلیغات علیه حجاب تشویق میکند، میگوید: «وظیفه مأموران ما است که جوانان را به عشقبازی و روابط جنسی نامشروع با زنان تشویق کنند و بدین وسیله فساد را در جوامع اسلامی گسترش دهند.»
🎪 اشاعه فساد و فحشا، اردوهای مختلط دانشآموزان، تاسیس زمینهای ورزشی و سالنهای نمایشی در ایران از اقدامات فرخ روپارسای یک بهائی نشسته بر مسند قدرت بود. کسی که مفتخر به دریافت نشان پیشآهنگی از سوی شاهنشاه شد.
📝 معصومه زارعی
#شماره_11
#تاریخی
#حجاب
🆔 @farhang_puya
🔰 به نام تجدد به کام غرب
⏱ با گذشت زمان و بهدست گرفتن پستهای مهم توسط پرورشیافتگان غرب و بریده از اصالت خویش تاریخ ممالک اسلامی چنان ورق خورد که دل هر مسلمان آزادهای به درد میآید.
🔻 روشنفکران وارداتی و پرورشیافتگان نظام آموزشی غرب طرز تفکرشان همانند طرز تفکر پتر کبیر تزار روسیه بود که پساز بازگشت از هلند و آشنا شدن با زندگی آنان گمان میکرد یکی از علل عقب ماندگی همین ریشهای بلند مردان روسیه است و باید برای بهدست آوردن تکنولوژی ریشها را از ریشه کند.
✂️ پتر ریشهای بلند مردها را زد اما نهتنها تغییری در روسیه تزاری مشهود نشد بلکه منفعت آن به جیب کمپانیهای هلندی و غربی سازنده تیغ ریش تراش سرازیر شد.
💄 همان حرکتی که در ایران با برخورد با حجاب و متحدالشکل کردن لباسها رخ داد که بهره آن به جیب کمپانیهای سازنده وسایل آرایشی رفت و ایران از قافله تجدد واقعی بازماند.
📝 حسن ابراهیمزاده
#شماره_10
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚔ حجاب مورد هجوم دشمنان اسلام (قسمت سوم) 🎺 جذابیت رابطه دختر و پسر مهمترین ابزار تبلیغاتی تشکیلات
⚔ حجاب مورد هجوم دشمنان اسلام
(قسمت چهارم)
💢 عرصه فرهنگ پهلوی خود را نیازمند ابزاری دیگر میدید. اواسط دهه ۴۰ کارگزاران و برنامهریزان سیاست پهلوی به پررنگ کردن نقش فرح پرداختند تا او را به عنوان یک شهبانو روشنفکر و هنرپرور معرفی کند.
❌ سرانجام به کوشش فرح و در سایه برنامههای چون جشن هنر شیراز، ابتذال و هرزگی رنگ و بوی متمدنانه گرفت. هنر برای هنر ترویج و تبلیغ متصدیان فرهنگی دفتر فرهنگ بود تا هنر و ادبیات ایران به عرصه ابتذال و انحراف کشیده شود و سرگرمی تازهای برای جوانان شود تا از کانال هنر هرزگی آنها را از صحنه فعالیتهای اجتماعی دور کنند.
📝 معصومه زارعی
#شماره_11
#تاریخی
#حجاب
🆔 @farhang_puya
💢 ناتوی فرهنگی - رسانهای
✖️رویکرد اصلی ناتوی فرهنگی جنگ نرم و هدف اصلی آن نابودی هویتملی جوامع بشری بهویژه مقابله با ایمان انسانهایی است که سعی دارد از هویت دینی و ملی خود دفاع کنند.
⚠️ اعضای نهادهای فرهنگی و با بهرهمندی بیش از پنج دهه تجربه نظامیگری تاسیسات پایهای هماهنگی را در حوزه رسانهها شکل دادند. در جهان امروز رسانههای بینالمللی یکی از موثرترین ابزار تحکیم هژمونی سلطه جهانی بهویژه آمریکا میباشد.
📝 سید صمد موسوی
#شماره_8و9
#هنر
#رسانه
🆔 @farhang_puya
🕌 دژهای مستحکم اسلام
💠 علمای اسلام و حوزههای علمیه و مستحکمترین دژ در مقابل افکار و عقاید غربزدگی هستند و به همین سبب اولین گروهی بودند که تیر تهمت و افترا و در نتیجه طنابِ دار سفسطههای غربزدگان را به جان خریدند که میتوان از شیخ شهید فضلالله نوری به عنوان اولین قربانی و اسطوره مقاومت در برابر تفکر اومانیستی غربزدگان در جهان اسلام نام برد.
↩️ مقاومت علمای اسلام و حوزههای علمیه و اقشار فعال آن به اصول خدامحوری در زندگی غرب و غربزدگان را بر آن داشت که روش ملکمخان را در پیش گیرند و آن عرضه تفکر اومانیستی در لفافه اسلام بود. نتیجه در پیش گرفتن این روش برای القای تفکر غربی این بود که مذهب از صحنه زندگی مردم طرد شود و به خیال خام خود قدم به قدم جلو بیایند.
📝 حسن ابراهیم زاده
#شماره_10
#تاریخی
#شیخ_مقاومت
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات! (بخش ششم) 1️⃣ سکولارهای سنتی و افراد استحاله
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات!
(بخش هفتم)
1️⃣ سکولارهای سنتی و افراد استحاله یافته
▪️ خلاء تئوریک:
🔘 عدم ارادهی سیاسی:
2️⃣ بعد از انتخابات
الف) زیرسوال بردن انتخابات
ب) مشروعیتزدایی از نهادها و اشخاص انتخاب شده
ج) تلاش برای ایجاد شورشهای اجتماعی به بهانهی تقلب، تبعیضآمیز بودن انتخابات و اعتراض به نتیجه انتخابات
د) مصادره به مطلوب کردن حضور حداکثری مردم در انتخابات و نتایج آنرا بهعنوان «نه به جمهوری اسلامی» تفسیر کردن و...
↙️ در این بخش شایسته است به اختصار به مشکلات موجود بر سر راه این جریان نیز اشاره کنیم، اگرچه این جریان بسیار تلاش میکند که درحال حاضر از مطرح شدن مشکلاتش در سطح جامعه جلوگیری کند، بهعبارت دیگر این جریان بهدلیل ناتوانی در پاسخگویی به پرسشها و مشکلات خود در حال و آینده علاقهمند است که بیشتر پرسشگر باشد تا پاسخگو، برخی از این مشکلات عبارتند از...
ادامه دارد...
✂️ برشی از یادداشت سید عبدالمجید پیشبین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#جامعه
🆔 @farhang_puya
💠 روحانیت اصیل در نظر امام (ره)
(قسمت اول)
✅ با رحلت آیتالله بروجردی در ایران روحانیت اصیل با رهبری مراجع خردمند و در راس آنها امام خمینی (ره) به روند رو به رشد خود ادامه داد. امام با استفاده از کادری که آیتاللهالعظمی بروجردی تاسیس کرده بود جریان روحانیت اصیل را با روحانیت انقلابی پیوند زد تا روحانیت اصیل، معنا و مفهوم جامعتری یابد.
🔚 تبیین نقش امام (ره) در دوام و قوام روحانیت اصیل خود محتاج مقاله مجزاست. ایشان روحانیون را جانشین پیامبر ندانسته و تبلیغ اسلام و تهذیب نفس را دو وظیفه عمده آن قلمداد میکرد. از منظر ایشان روحانیت اصیل همان روحانیت متعهد و انقلابی است و حافظ دیانت و اسلام است.
⚠️ روحانیت که شغل و مسئولیت انبیا را پذیرفته و حافظ شریعت به عنوان رسالت و قوانین وقتی به مردم می باشد دارند ایشان علمای منفعل و محافظهکار از شمار روحانیت اصیل خارجاند.
📝 علیاکبر عالمیان
#شماره_26و27
#حوزه_علمیه
🆔 @farhang_puya
💠 انقلاب اسلامی ایران؛ مردمیترین انقلاب تاریخ
(بخش اول)
🔹 انقلاب اسلامی ایران مردمیترین انقلابی است که در طول تاریخ انقلابهای جهان به منصهی ظهور رسیده است. مردم با تکیه بر ایمان راسخ و استوار خویش در حساسترین موقعیتها و شدیدترین شرایط از حرکتی الهی پشتیبانی کردند که با قیامی فراگیر در سراسر ایران اسلامی منجر گردید.
🔸 بنیانگذار انقلاب اسلامی از آغاز قیام الهی خویش براساس بصیرت و درایت خود، بهحضور مردم باایمان و حمایت آنان از این قیام ایمان داشتند. حضرت امام راحل (قدسسره) بر این باور بودند که مردم این دوران به مراتب وفادارتر از مردم همعصر پیامبر و اهلبیت (علیهمالسلام) هستند. ایشان در بخشی از وصیتنامهی الهی - سیاسی خود در شان مردم میفرمایند:
🔺 «من با جرات مدعی هستم که ملت ایران و تودهی میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسولالله (ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمومنین (ع) و حسینبنعلی (ع) هستند. آن حجاز که در عهد رسولالله (ص)، مسلمانان نیز از ایشان اطاعت نمیکردند و با بهانههایی به جبهه نمیرفتند - که خداوند تعالی در سوره توبه با آیاتی آنها را توبیخ فرموده و وعدهی عذاب داده است - و آنقدر به ایشان دروغ بستند که به حسب نقل، در منبر به آنان نفرین فرمودند...
ادامه دارد...
✂️ برشی از یادداشت سیداحمد رهنمایی در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💠 انقلاب اسلامی ایران؛ مردمیترین انقلاب تاریخ (بخش اول) 🔹 انقلاب اسلامی ایران مردمیترین انقلابی ا
💠 انقلاب اسلامی ایران؛ مردمیترین انقلاب تاریخ
(بخش دوم)
🔺 آن اهل عراق و کوفه آنقدر با امیرالمومنین (ع) بدرفتاری کردند و از اطاعتش سر باز زدند که شکایات آن حضرت از آنان در کتب نقل و تاریخ معروف است. و آن مسلمانان عراق و کوفه که با سیدالشهداء (ع) آنشد که شد و آنان که در شهادت دست آلوده نکردند، یا از معرکه گریختند و یا نشستند تا آن جنایت واقع شود.
🖇 اما امروز میبینیم که ملت ایران از قوای مسلح نظامی، انتظامی، سپاه و بسیج تا قوای مردمی از عشایر، داوطلبان و از قوای در جبههها و مردم پشت جبههها با کمال شوق و اشتیاق چه فداکاریها میکنند و چه حماسهها میآفرینند و میبینیم که مردم محترم سراسر کشور چه کمکهای ارزنده میکنند و میبینیم که بازماندگان شهدا و آسیبدیدگان جنگ و تعلقان آنان با چهرههای حماسهآفرین و گفتار و کرداری مشتاقانه و اطمینانبخش با ما و شما روبهرو میشوند و اینها همه از عشق، علاقه و ایمان سرشار آنان به خداوند متعال و اسلام و حیات جاویدان است.
🔰 درصورتی که در محضر مبارک رسول اکرم (ص) و انگیزهی آنان ایمان و اطمینان به غیب است و این رمز موفقیت و پیروزی در ابعاد مختلف است و اسلام باید افتخار کند که چنین فرزندانی تربیت نموده و ما همه مفتخریم که در چنین عصری در پیشگاه چنین ملتی هستیم.»
ادامه دارد...
✂️ برشی از یادداشت سیداحمد رهنمایی در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
🔚 اختراعی به نام انسان مدرن
👨🏻💻 احساسگرایی و لذتگرایی از ویژگیهای مهم انسان مدرن است. انسان مدرن تنها معرفتی را حقیقی میداند که از طریق حس از عالم خارج بهدست آمده باشد. خاستگاه این تفکر پوزیتویسم منطقی است که میگوید فقط گزارههای تجربی که بهوسیله تجربه حسی تحقق پذیر هستند؛ معنی دارد.
🔰 با این نگاه آنچه که با حس قابل فهم نیست دچار تزلزل است و این همان سرچشمه چاه طویل ایجاد شده بین انسان مدرن و عالم غیب است. در نگاه لذتگرایی اخلاق خوب و بد آن است که با طبیعت انسان سازگار باشد اگر برای طبع انسانی خوشآور است باید انجام پذیرد اما اگر رنجزا است باید از آن دوری گزیند.
✖️ غالب لذّات انسان مدرن فردی و شخصی است و حول محور لذّات دنیایی میگردد. امروزه در جهان جدید که از غرب سرچشمه گرفته است انسان موجودی خودمختار است که بر اثر تصادف و انتخابی طبیعی پدید آمد.
📝 امین بابازاده
#شماره_10
#علوم_انسانی
🆔 @farhang_puay
نشریه فرهنگ پویا
💠 روحانیت اصیل در نظر امام (ره) (قسمت اول) ✅ با رحلت آیتالله بروجردی در ایران روحانیت اصیل با رهبر
💠 روحانیت اصیل در نظر امام (ره)
(قسمت دوم)
🌟 امام روحانیت اصیل را تکیهگاه محرومان و مهمترین پایگاه محکم اسلام در برابر حملات و انحراف و کَجرویها میداند و از علمای وابسته به شدت انتقاد میکند.
◀️ به اعتقاد ایشان: «روحانیون وابسته کم نبوده و نیستند. در حوزههای علمیه هستند افرادی که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدی فعالیت دارند. امروز عدهای چنان تیشه به ریشه دین و انقلاب و نظام میزنند که گویی وظیفه غیر از این ندارند.
⚠️ خطر تحجرگرایانه نمایان احمق در حوزههای علمیه کمنیست. طلاب عزیز لحظهای از فکر این مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنید. اینها مروج اسلام آمریکایی و دشمن رسولالله هستند.»
➕ ایشان در تبیین بیشتر میفرمایند: «در شورای مبارزات اسلامی اگر میخواستی بگویی شاه خائن است بلافاصله جواب میشنیدی که شاه شیعه است! مقدسنمای واپسگرا همه چیز را حرام میدانستند و هیچکس قدرت این را نداشت که در مقابل آنها قد علم کند.»
📝 علیاکبر عالمیان
#شماره_26و27
#حوزه_علمیه
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات! (بخش هفتم) 1️⃣ سکولارهای سنتی و افراد استحال
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات!
(بخش هشتم)
⭕️ در این بخش شایسته است به اختصار به مشکلات موجود بر سر راه این جریان نیز اشاره کنیم، بهعبارت دیگر این جریان بهدلیل ناتوانی در پاسخگویی به پرسشها و مشکلات خود در حال و آینده علاقهمند است که بیشتر پرسشگر باشد تا پاسخگو، برخی از این مشکلات عبارتند از:
1️⃣ نداشتن ظرفیت قانونی برای فعالیتهای حزبی و تشکیلاتی بهدلیل رفتارهای هنجارشکنانه و ساختارشکنانه، این بدان معناست که جامعه رفتارهای آنان را که برخلاف امنیت، منافع، قدرت و اهداف ملی است نمیپذیرد و نهتنها مردم بلکه اساسا نظام مردمسالار برای حفظ مردمسالاری اینگونه رفتارها را غیرقانونی میدانند و نمیشود به اسم آزادی و مردمسالاری رفتارهای هنجارشکنانه داشت.
🔰 نمیشود شعار دفاع از حقوق مردم داد و با دشمنان مردم و گروههای تروریستی و قاتلان جامعه همراهی کرد، لذا اینگونه رفتارها باعث گردیده که این جریان، ظرفیتهای قانونی برای فعالیتهایش را از دست بدهد و بسیار تلاش میکند که در برابر افکارعمومی در خصوص اینگونه از رفتارها مورد پرسشگری قرار نگیرد.
ادامه دارد...
✂️ برشی از یادداشت سید عبدالمجید پیشبین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#جامعه
🆔 @farhang_puya
🔆 خورشید، او را خورشید خواند!
💠 حضرت امامخمینی (ره) در ضمن پیامی خطاب به آیتالله خامنهای (حفظهالله) مینویسند:
💢 اینجانب از سالهای قبل از انقلاب با جنابعالی ارتباط نزدیک داشتهام و همان ارتباط بحمدالله تعالی تا کنون باقی است. جنابعالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی میدانم و شما را چون برادری که آشنا به مسائل فقه و متعهد به آن هستید و از مبانی فقه مربوط به ولایت مطلقه فقیه جدا جانبداری میکنید، میدانم؛ و در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشیدی روشنی میدهد.
📖 صحیفه امامخمینی (ره)، ج ۲۰، ص ۴۵۵
#امامین_انقلاب
#پاسخ_به_طلحه
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💠 انقلاب اسلامی ایران؛ مردمیترین انقلاب تاریخ (بخش دوم) 🔺 آن اهل عراق و کوفه آنقدر با امیرالمومنی
💠 انقلاب اسلامی ایران؛ مردمیترین انقلاب تاریخ
(بخش سوم)
☑️ تاریخ، شهادت خواهد داد که این نگاه امام به مردم در کوران انقلاب، قبل و بعد از پیروزی انقلاب، بهویژه طی هشت سال دفاعمقدس و بهدنبال آن در طول چهل سال نخست انقلاب و همچنان تاکنون در مسیر گام دوم انقلاب، بهویژه در سختیها و شدائد ناشی از رویارویی با دشمنان قسم خوردهی انقلاب از هرجهت کاملا مورد تایید قرار گرفته است. از منظر مقام معظم رهبری نیز «مهمترین ظرفیت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است.» (بیانیه گام دوم)
🔘 تاکنون هیچ یک از مسئولین عالیرتبه جمهوری اسلامی به اندازهی امام راحل و رهبر عظیمالشان انقلاب این همه و در هر شرایطی از حضور مردم انقلابی در صحنههای گوناگون پاسداری از دستاوردهای نظام، تقدیر و تشکر نکرده است. از طرفی، رابطهی متقابل مردم با هیچ یک از مسئولین هیچگاه به اندازهی رابطهی ولایی و انقلابی آنان با امامین انقلاب اینهمه مستحکم نبوده است. بدیهی است ایفای نقش حمایتی وفادارانهی مردم نسبت به انقلاب اسلامی از عمق فطرت مومنانه و حقطلبانهی آنان سرچشمه مییابد.
ادامه دارد...
✂️ برشی از یادداشت سیداحمد رهنمایی در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#انقلاب_اسلامی
#پاسخ_به_طلحه
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💠 روحانیت اصیل در نظر امام (ره) (قسمت دوم) 🌟 امام روحانیت اصیل را تکیهگاه محرومان و مهمترین پایگا
💠 روحانیت اصیل در نظر امام (ره)
(قسمت سوم)
⚠️ امام خمینی (ره) به طلاب جوان هم توصیه میکنند که مواظب باشند و میفرمایند: «پرونده تفکر این گروه همچنان باز است و شیوه مقدسمأبی و دینفروشی همچنان باز است. مقدس نماهای بیشعور تا دیروز میگفتند که دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام اما امروز میگویند مسئولین نظام کمونیست شدهاند.»
❌ امام (ره) همچنین روحانیت اصیل را جدا از هرگونه تنبلی و رخوت دانسته و در این مورد میگویند: «افراد مهمل و بیکار و تنبل و بیهمتی را میبینید که فقط مسئله میگویند و دعا میکنند و کاری جز این از آنها ساخته نیست.»
☑️ ایشان شاخص شناخت روحانیت اصیل را در مولفههایی مهم میداند. ویژگیهای روحانیت اصیل در نگاه ایشان است عبارتند از: «قناعت، شجاعت، صبر، عدم تعلق به تجملات دنیا، عدم وابستگی به قدرتها، پرهیز از تقدسنمایی و تحجرگرایی، احاطه به مسائل زمان و آشنایی با مسائل سیاسی، بصیرت و توجه به حیلهها و وفاداری فرهنگ حاکم بر جهان و... »
📝 علیاکبر عالمیان
#شماره_26و27
#حوزه_علمیه
🆔 @farhang_puya
💢 ماهیت رسانهها
📲 از زمان پیدایش رسانهها تاکنون این ساز و کارهای ارتباطی به گونهای فزاینده در زندگی اجتماعی بشر نقشآفرین بودهاند. بهگونهای که گویا اکنون امکان زندگی بدون آنها چندان به ذهنها خطور نمیکند.
🔻 به تعبیر کاستلز رسانهها بهدلیل اینکه تار و پود نمادین زندگی ما هستند همچون تجارب واقعی که بر رویاهای ما تاثیر دارند بر آگاهی و رفتار ما اثر میگذارد و مواد خامی را فراهم میسازد که ذهن ما با استفاده از آن کار میکند.
✍🏻 سید صمد موسوی
#شماره_8و9
#هنر
#رسانه
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات! (بخش هشتم) ⭕️ در این بخش شایسته است به اختصا
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات!
(بخش نهم)
⭕️ در این بخش شایسته است به اختصار به مشکلات موجود بر سر راه این جریان نیز اشاره کنیم، بهعبارت دیگر این جریان بهدلیل ناتوانی در پاسخگویی به پرسشها و مشکلات خود در حال و آینده علاقهمند است که بیشتر پرسشگر باشد تا پاسخگو، برخی از این مشکلات عبارتند از:
2️⃣ سیاستبازی و مخالفت با فرهنگ عمومی تا حد اهانت به مقدسات مردم و نگرش ابزاری به اقشار مختلف اجتماع بهخصوص جنبش دانشجویی که بازسازی آن برای این جریان بسیار مشکل مینماید.
3️⃣ نداشتن هیچ برنامه و نظریهی صحیح در اکثر مواقع و ارائه نظریههای غلط در پارهای از مواقع برای حل مشکلات و معضلات مردم و ادارهی کشور در عرصههای مختلف داخلی و بینالمللی.
4️⃣ وجود رقیب بسیار قدرتمند در سطح مراکز علمی و جامعه که مبانی اعتقادی و نظری این جریان را مورد نقد و پرسش قرار میدهد؛ رقیبی که هم به لحاظ نظری دارای مبنای عقلانی قوی است و هم در نقد مبانی این جریان دست توانایی دارد، بهگونهای که این جریان با سیاست ترور شخصیت جریان رقیب نتوانسته است برای آنان مفری ایجاد کند.
ادامه دارد...
✂️ برشی از یادداشت سید عبدالمجید پیشبین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#جامعه
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات! (بخش نهم) ⭕️ در این بخش شایسته است به اختصار
❌ الگوی رفتاری ضد مردمسالاری اصلاحطلبان در انتخابات!
(بخش دهم)
⭕️ در این بخش شایسته است به اختصار به مشکلات موجود بر سر راه این جریان نیز اشاره کنیم، بهعبارت دیگر این جریان بهدلیل ناتوانی در پاسخگویی به پرسشها و مشکلات خود در حال و آینده علاقهمند است که بیشتر پرسشگر باشد تا پاسخگو، برخی از این مشکلات عبارتند از:
5️⃣ شیوع تفکر اسلام انقلابی، اعتماد جهان اسلام به رهبری انقلاب اسلامی، موفق نشان دادن نظریهی مقاومت و استکبارستیزی در حل معظلات جوامع اسلامی، پرسشهای بسیار عمیقی را در ذهن تمامی لایههای اجتماعی در مقابل این جریان قرار داده است که بهنظر میرسد به هیچ صورت نمیتوان پاسخگویی به آنها ندارد؛ به همین دلیل همانگونه که در سطور پیشین به آن اشاره شد بیشتر بهجای مورد پرسش واقع شدن، بهدنبال پرسشگری است.
ادامه دارد...
✂️ برشی از یادداشت سید عبدالمجید پیشبین اشکوری در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#جامعه
🆔 @farhang_puya