نشریه فرهنگ پویا
◾️ مردی از تبار نور (قسمت دوازدهم) ▫️ منزل ایشان با خانه ما، یکی دو خانه فاصله داشت. یک روز عید با
◾️ مردی از تبار نور (قسمت سیزدهم)
▫️ والدین ما میخواستند در نجف کارهای بافندگی بکنند،ولی متاسفانه یا خوشبختانه آنجا وضع کاریشان رونق پیدا نکرد. پنج-شش ماهی به زحمت آن.جا ماندیم تا اینکه یکی از بستگانمان، آقای شیخمحمد آخوندی، پسر مرحوم آقاشیخاحمد آخوندی، از تهران به نجف آمدند و پیشنهاد کردند که شما به ایران برگردید؛ زیرا اینجا برای کسب و کارتان مناسب نیست.
▫️ تقریباً دیگر چارهای هم نبود؛ چون هرچه ابویمان آنجا تلاش کردند که بتوانند زندگیشان را اداره کنند و ما هم آنجا بمانیم میسر نشد. سرانجام مجبور شدیم به ایران برگردیم. من اصرار کردم که اجازه بدهید مدتی بمانم تا شما به ایران بروید و وضعتان مستقر بشود، ولی به هیچ صورت پدر و مادرم، به خصوص مرحوم والدهام رضایت ندادند.
📚ذوالشهادتین امام، صفحه ۲۱، محمد حسن روزیطلب
#پاراکتاب
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #سبک زندگی
🔶 جوان برای گزینش #سبک زندگی صحیح نیازمند به کسب مهارتهای متفاوتی است که نهادهای حاکمیتی و غیرحاکمیتی از همه مهمتر خانواده با روش صحیح باید در رسیدن جوان به این مهارتها او را یاری کنند.
🆔 @difqom
🆔 @farhang_puya
🔴 خدشهدار شدن اعتماد؛ دلیل فروپاشی اخلاقی و ساختاری
💠 بسیاری از جامعه شناسان، اعتماد را بنیادیترین رکن سرمایهی اجتماعی و لازمهی شکلگیری پیوندها و معاهدات اجتماعی و ایجاد کنندهی تعاون و همیاری بیان می کنند.¹
⚠️ وقتی «اعتماد» آسیب دید، به دنبال آن، مشارکت مدنی در عرصههای سیاسی و اجتماعی نیز لطمه میخورد و بیمسئولیتی و بیتعهدی طرفین (دولت و ملت) بر جامعه غالب شده و اجتماع را به فروپاشی اخلاقی و ساختاری سوق میدهد. از این رو سخنان، وعدهها و عملکرد دولتها و مسئولین، نقش بنیادینی در افزایش یا کاهش سرمایهی اجتماعی دارد؛ مطالعهی میدانی در ادوار دولتها و مجلسهای انقلاب اسلامی این نکته را کاملاً نمایان میسازد؛ چنانکه هر وقت دولتهای غربگرای لیبرال بر سر کار بودهاند و مدام به مردم دروغ گفتهاند، سطح رضایت مردم و سرمایهی اجتماعی به شدت کاهش یافته است.
🗃 مهدی رشید؛ زهرا نصراللهی، سرمایههای اجتماعی و مؤلفههای آن در اسلام، ص ۲۸
#شماره_46
#جامعه
🆔 @farhang_puya
💠 پیامبر مهربانی (صل الله علیه و آله و سلم):
با بخیل مشورت مکن؛ زیرا او تو را از هدفت بازمیدارد.
📚عللالشرایع، ج۲، ص ۵۵۹
#حدیث
🆔 @farhang_puya
◾️خلف وعده؛ خوی استکبار
▫️مذاکره، نشستن و گعده کردن و حرف زدن و گفت و شنود و خنده و شوخی که نیست، مذاکره یعنی یک چیزی بده، یک چیزی بگیر- و آنچه را باید بدهی از شما میگیرد، [امّا] آنچه را باید بدهد، به شما نمیدهد؛ زورگویی میکند؛ خب مستکبر یعنی همین، استکبار جهانی یعنی همین، یعنی زورگویی کردن، خودش را برتر دانستن، پایبند به حرف خود نبودن، خود را متعهّد ندانستن؛ این معنای استکبار است، وعدههایش را تخلف میکند.
▫️خب امام بزرگوار ما فرمود: «آمریکا شیطان بزرگ است»؛ واقعاً این تعبیر، تعبیر فوقالعادهای است. خدای متعال از قول شیطان نقل میکند که شیطان در قیامت به کسانی که از او متابعت کردهاند، میگوید: «إِنَّ اللَّهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَ وَعَدتُّكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ»؛ شیطان به پیروان خودش میگوید خدا وعدهی روراست درست به شما داده بود، شماها از وعدهی خدا پیروی نکردید، پابند نماندید؛ من وعدهی دروغی به شما دادم، شما دنبال من راه افتادید! من تخلف وعده کردم، من وعده دادم به شما و تخلف کردم؛ شیطان پیروان خودش را اینجور در قیامت ملامت میکند. بعد هم خدای متعال میفرماید از قول شیطان که به آنها میگوید که «فَلَا تَلُومُونِي وَلُومُوا أَنفُسَكُم»، من را ملامت نکنید، خودتان را ملامت کنید. این عینا امروز منطبق است با آمریکا.
🎙 بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
#استکبار_ستیزی
#شماره_34
🆔 @farhang_puya
◾️انتخاب آگاهانه و با اختیار؛ شرط شهادت
▫️ یکی از مؤلفههای اصلی شهادت، انتخاب آگاهانه و با اختیار آن است. در واقع بر اساس اعتقادات اسلامی، شهادت زمانی محقق میشود که با دو ویژگی همراه باشد: ۱_ مرگ آگاهانه ۲_ کشته شدن در راه خدا.
▫️هرگاه مرگ فاقد یکی از این دو عنصر باشد، از دیدگاه قرآن و شریعت الهی، عنوان شهادت نمیگیرد. انتخاب کاملا آزاد و از روی اختیار شهادت، در سیره سالار مکتب شهادت، ابا عبدالله الحسین (ع)، به روشنی و بیش از سایرین نمایان است.
✍محبوبه ابراهیمی
#فرهنگ
#شماره_13
🆔 @farhang_puya
◾️ شهادت؛ حیات واقعی انسان
▫️ اگر چه فرد کشته شده در راه خداوند،ظاهراً شبیه سایر مردگان بوده و تفاوتی با آنها ندارد، اما به گواهی قرآن، نباید آنها را مرده به حساب آورد! هر که بر خلاف اموات، زنده بوده و زیست جاودان دارند؛ به تعبیر قرآن: «اوَلَا تَقُولُوا لِمَن يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ»؛ و به آنها که در راه خدا کشته میشوند، مرد نگویید، بلکه آنان زندهاند و یا: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»؛ هرگز گمانمبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زندهاند.
▫️ تصریح قرآن، به خوبی نشاندهنده دلیل استقبال قلبی انسانها از شهادت است؛ چرا که شهید با جدا شدن ظاهری روح از جسم، به نقطه آغاز زندگی و حیات جاودان و ابدی میرسد. به نظر میرسد که تسلیت نگفتن به خانوادههای شهداء، از همین معنای رفیع سرچشمه میگیرد که در حقیقت آنها نمردهاند، بلکه با مرگ ظاهری، زنده واقعی شدهاند. به تعبیر شاعر:
پایان زندگی هر کس به مرگ اوست
جز مرد حق که مرگ وی آغاز دفترست
✍محبوبه ابراهیمی
#فرهنگ
#شماره_13
🆔 @farhang_puya
◾️هفت اصل معماری اسلامی
▫️ با توجه به جمیع جهات و توجه به آنچه تاکنون بر معماری اسلامی گذشته و آنچه که شارع بدان نظر دارد، میتوان این نوع معماری را با اعمال هفت اصل تبیین شده ذیل به وجود آورد.
▫️این اصول در همه جا به صورت کم و زیاد اعمال شده، بهطوری که اعمال این اصول ضمن نگرش به هنر مردمان سرزمینهای اسلامی، مکتبهای رایج پنجگانه متداول دنیای اسلام را به وجود آورده و بهصورت محدودتری شیوههای معماری را در هر ناحیهای معمول داشتهاند. این اصول عبارتند از: توحید، اخلاص، علم، حیا و حجاب، عبادت و احترام، اقتصاد و ذکر.
✍ مهندس رضا دهشیدی
#هنر
#شماره_19
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
◾️هفت اصل معماری اسلامی ▫️ با توجه به جمیع جهات و توجه به آنچه تاکنون بر معماری اسلامی گذشته و آن
◾️توحید در معماری اسلامی (قسمت اول)
1⃣ توحید: یکی گفتن به زبان، یکی دانستن، یکی دیدن، یکی شدن وجود خدا؛ یعنی کمال هنر. اعتقاد به خدای واحد و مورد پرستش همه ملل، این یگانگی را به وجود آورده که در مجموعه شهرهای اسلامی دنیا و در همه جا این وحدت دیده میشود؛ در شهرهای اسلامی به لحاظ داشتن نشانههای اسلامی نظیر مساجد، اماکن مقدسه و مذهبی، بازارها، میادین و در بین مردم، به کارگیری زبان عربی بهمثابه زبان اول و یا زبان دوم و کتابت آن در همه نقاط.
▫️ این وحدت ناشی از یک فرهنگ و نشأت گرفته از یک کتاب آسمانی است و این فرهنگ، خصوصاً در معماری مؤثر بوده است؛ مثل رعایت جهت قبله یعنی در یک شهر اسلامی، وحدت سمت و سو را به وجود میآورد. این یگانگی را دور از عادات مختلف مردمانی اعم از سیاه و سفید، زرد و سرخ و حتی وجود شرایط علمی و افکار متفاوت، جدا از مکاتب مختلف معماری و شیوههای آنها که در جهت وحدت قدم برداشتهاند، میبینیم.
✍ مهندس رضا دهشیدی
#هنر
#شماره_19
🆔 @farhang_puya
◾️ استکبار؛ پنجه خشن زیر دستکش مخملین
▫️ آن روز من در جمع آقایان محترمی گفتم، اینی که گفته میشود ما با قدرتهای بزرگ یا با آمریکا تفاهم نداریم، اشتباه است. عدم تفاهمی در کار نیست؛ آنها کاملاً ما را میشناسند؛ کما اینکه ما آنها را کاملاً میشناسیم. ما طبیعت و خوی استکبار را میشناسیم؛ میدانیم که آنها زیر ظاهر مخملینی که بر روی پنجههای خشن خود، بر روی چنگالهای خونین خود کشیدهاند، چیست؛ این را ما میدانیم، میبینیم.
▫️ ما به ادکلن و کروات و ظاهر شیک آقایان هرگز فریب نخوردهایم؛ باطن شان را دیدهایم. خودشان هم باطنشان را نشان دادهاند؛ در گوانتانامو، در ابوغریب، در عراق، در افغانستان، در این بمبارانها، در این زورگوئیها، در این دخالت کردن در همه چیز، در این دستهبندیها برای غارت ثروت حتی از ملتهای خودشان و نه از ملتهای دیگر- ملتهای دیگر که هستند. آنها از ملت خودشان هم غارت میکنند. کمپانیها اینجوریاند.
🎙بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام ۱۳۸۷/۶/۱۹
#استکبار_ستیزی
#شماره_34
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
◾️ مردی از تبار نور (قسمت سیزدهم) ▫️ والدین ما میخواستند در نجف کارهای بافندگی بکنند،ولی متاسفانه
◾️ مردی از تبار نور (قسمت چهاردهم)
▫️ دو تن از استادان آن زمانم، مرحوم «آقاشیخمحمدعلی سرابی» و مرحوم «آقاسیدعلی فانی» که در نجف سطوح عالیه را نشان میخواندم، به منزل ما آمدند و به ابویمان اصرار کردند بگذارید ایشان اینجا بماند. حتی یکی از ایشان گفت: «اگر شما پسرت از اینجا ببری و نگذاری ادامه بدهد، امام زمان (عج) از شما راضی نخواهند بود!» اما پدرم گفتند: «من میتوانم تحمل کنم، ولی مادرش نمیتواند تحمل کند!» تعبیر ایشان این بود که جان مادرش به خطر میافتد. به هرحال، دیگر تقدیر الهی نبود که من آنجا بمانم.
▫️وقتی از نجف به ایران برگشتیم، حوزهها تعطیل یا در شرف تعطیل شدن بود. ماکه هنوز سروسامانی نداشتیم، تصمیم گرفتیم مدتی در تهران بمانیم. یکی از دلایلش هم این بود که من میخواستم برای ادامه تحصیل به قم بیایم. از همینرو، والدینم گفتند دستکم در تهران بمانیم که نزدیک باشیم و بیشتر بتوانیم رفتوآمد کنیم.
📚ذوالشهادتین امام، صفحه ۲۲ و ۲۳، محمد حسن روزیطلب
#پاراکتاب
🆔 @farhang_puya
💠حضرت امام علی (علیه السلام) :
هر روزی که بگذرد، قسمتی از وجود تو را با خود میبرد.
📚شرح غرر، جلد3، صفحه 77
#حدیث
🆔 @farhang_puya
💠چرا روحانیت منشأ حرکتهای بزرگ است؟ (قسمت اول)
#عکس_نگاشت
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
◾️ مردی از تبار نور (قسمت چهاردهم) ▫️ دو تن از استادان آن زمانم، مرحوم «آقاشیخمحمدعلی سرابی» و مرح
◾️ مردی از تبار نور (قسمت پانزدهم)
▫️ معمولاً برای کسی که میخواست تازه مشغول کار بشود، در تهران زمینه بیشتری فراهم بود تا در شهرستانها. آدم در شهر خودش باید سرمایه یا مغازهای داشته باشد تا بتواند کار کند، ولی در تهران وسایل اینجور کارها زودتر فراهم میشد.
▫️به هر حال تصمیم گرفتیم که والدین در تهران بمانند. ما هم تعطیلات تابستان را در تهران گذراندیم و منتظر بودیم که تابستان تمام بشود تا برای سال تحصیلی به قم مشرف شویم. البته ابوی با مردن من در آن سال موافق نبودند و میگفتند ما هنوز استقرار پیدا نکردهایم و درآمد قابل توجهی نداریم تا به تو کمک کنیم که بتوانی درس بخوانی. حتی بعضی از بستگان را که اهل علم بودند وادار کردند که من را قانع کنند که دست کم یک سال در تهران بمانم تا پساندازی داشته باشم و سال بعد بروم.
📚ذوالشهادتین امام، صفحه ۲۳ و ۲۴، محمد حسن روزیطلب
#پاراکتاب
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
◾️توحید در معماری اسلامی (قسمت اول) 1⃣ توحید: یکی گفتن به زبان، یکی دانستن، یکی دیدن، یکی شدن وجود
◾️ توحید در معماری اسلامی (قسمت دوم)
▫️ مساجد همه ملل، دارای صحن، غرفات، حجرهها و شبستان رو به مرکز، یک میانسرا که در مرکز این میانسرا آب پاک و مطهر وجود دارد و قد برافراشته، گلدستهها و مناره و گنبدها را در همه جا میبینیم که همه و همه در جهت وحدت هستند. این وحدت را حتی در هنرهای مستظرفه، نذیر کارهای گره و رسمیبندیها و مقرنس نیز احساس میکنیم که همه به یک جهت و یک مرکز ختم میشوند. همچنان که همه در هر کجای دنیا که باشند به سوی یک قبله تعظیم و احکام الهی را اجرا میکنند و مساجد قبرستانها و شهرهای خود را در این جهت میسازند و با این همه کثرت، در آن وحدت دارند.
▫️این وحدت و یگانگی در هنر هم دیده میشود؛ یکی بودن در مبانی معماری در هنر اسلامی، وجود خدای یگانه و کتاب آسمانیاش که در جای جای این کتاب حکمت، وحدت را بیان نموده است. حکمت یعنی بیان اسرار هارمونی؛ یعنی برای نواختن آهنگ یگانگی، باید همه این هارمونیها را شناخت و به کار برد. اصل مسلمانی یعنی تسلیم به هارمونی، تسیم به تناسبات که زیبایی را به وجود میآورد و زیبایی، ما را مسلمان میکند. خلاقیت یعنی کشف هارمونیها، کشف تناسبات در یک اثر هنری. بنابراین نبود تناسبات و هارمونی یعنی عدم خلاقیت.
✍ مهندس رضا دهشیدی
#هنر
#شماره_19
🆔 @farhang_puya
◾️خون شهید؛ شوینده گناهان او
▫️ بر اساس روایتی از رسول اکرم (ص)، ریخته شدن اولین قطره خون شهید بر زمین، تمام گناهان وی آمرزیده شده و مورد مغفرت کامل الهی قرار میگیرد. قرآن نیز کشته شدگان در راه خداوند را مشمول رحمت و غفران الهی دانسته و شهادت را موجب آموزش گناهان معرفی مینماید؛ چنانچه میفرماید: «وَلَئِن قُتِلْتُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَوْ مُتُّمْ لَمَغْفِرَةٌ مِّنَ اللَّهِ وَرَحْمَةٌ خَيْرٌ مِّمَّا يَجْمَعُونَ»؛ اگر در راه خدا کشته شوید یا بمیرید؛ آمرزش و رحمت خدا، از تمام آنچه تنها جمعآوری میکنند، بهتر است.
▫️ در جای دیگر، خداوند شهادت را موجب تبدیل سیئات به حسنات معرفی مینماید: «فَالَّذِينَ هَاجَرُوا وَأُخْرِجُوا مِن دِيَارِهِمْ وَأُوذُوا فِي سَبِيلِي وَقَاتَلُوا وَقُتِلُوا لَأُكَفِّرَنَّ عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ»؛ آنان که از وطن خود هجرت نمودند و از دیار خویش بیرون شدند و در راه من رنج کشیدند و جهاد کرده و کشته شدند، همانا بدیهای آنان را میپوشانم.
✍محبوبه ابراهیمی
#فرهنگ
#شماره_13
🆔 @farhang_puya
◾️بازخواستی از شهید نمیشود!
▫️ امام صادق (ع) نیر شهید را معاف از مؤاخذه و مجازات الهی معرفی مینماید: «مَنْ قُتِلَ فِی سَبِیلِاللّٰهِ کَمْ یعرفه اللّٰه شیئا سیئاته»؛ کسی که در راه خدا کشته شود، خدا سیئات و گناهانی که کرده است را به مؤاخذه و مجازات نخواهد کرد.
▫️ بر مبنای همین آمرزش گناهان و معاصی است که به گواهی روایت، شهید از سؤال و فشار قبر مصون بوده بدون هیچگونه سؤال و جواب و بازخواستی، داخل در بهشت رضوان میشود.
✍محبوبه ابراهیمی
#فرهنگ
#شماره_13
🆔 @farhang_puya
💠 چرا روحانیت منشأ حرکتهای بزرگ است؟ (قسمت دوم)
#عکس_نگاشت
🆔 @farhang_puya
💠 حضرت امام علی (علیه السلام) :
چون دیدی خداوند سبحان، با وجود آنکه گناه میکنی،پیاپی به تو نعمت میدهد، این، برای غافلگیر کردن [و به دام انداختن] توست.
📚میزانالحکمه، ج۲، صفحه ۵۴
#حدیث
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
◾️ مردی از تبار نور (قسمت پانزدهم) ▫️ معمولاً برای کسی که میخواست تازه مشغول کار بشود، در تهران زم
◾️ مردی از تبار نور (قسمت شانزدهم)
▫️من عرض کردم که شما نمیتوانید زندگی مرا تأمین کنید. من هم از شما توقعی ندارم. بالاخره من خود باید زندگیام را بچرخانم، چه اینجا باشم، چه قم. بنابراین برای آنکه هم بتوانم کار کنم و هم درس بخوانم، ترجیح میدهم به قم بروم. اگر نیازی بود به اینکه کار بکنم، کار را در قم انجام میدهم و در کنارش هم میتوانم درس بخوانم، اما تهران که باشم این کار برایم میسر نیست و دیگر تحصیلم بهکلی لغو میشود.
▫️به هر حال من نپذیرفتم و عقیدهام این بود که کار واجبی است و رضایت والدین در آن دخالتی ندارد، ولی با گفتوگوهایمان دیگر آنها هم قانع شدند و موافقت کردند. در حالی که نه اثاث زندگی داشتم و نه حتی کتاب درسی (کتاب هایم را نحف فروخته بودم) به قم آمدم.
📚ذوالشهادتین امام، صفحه ۲۴، محمد حسن روزیطلب
#پاراکتاب
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
◾️ توحید در معماری اسلامی (قسمت دوم) ▫️ مساجد همه ملل، دارای صحن، غرفات، حجرهها و شبستان رو به مرک
◾️توحید در معماری اسلامی (قسمت سوم)
▫️ نظام عالم از واحد به کثیر و از کثیر به واحد است. عوامل وحدتبخشی از کثرت، شناخت تقارن، توازن، تعادل، تناسب و... هستند. این عوامل و این هارونیها رد پای وحدتاند که میتوان تحت عناوین ذیل این عوامل را دستهبندی نمود:
1⃣ تقارن: وحدت در محوریت با مرکزیت
2⃣ تناسب: وحدت در ابعاد و اندازهها
3⃣ توازن: وحدت در هارمونیها
4⃣ تعادل: ایجاد وحدت در حجمها و وزنها
5⃣ توافق: وحدت در عمل و فکر و در انتخاب عملکرد معماری
6⃣ تطابق: ایجاد وحدت با طبیعت و ساختمان
7⃣ تشابه: همان وحدت در شکل است
8⃣ تجانس: وحدت در جنس و صفت است
9⃣ تناظر: وحدت در دید است
0⃣1⃣ تساوی: در همه چیز
✍ مهندس رضا دهشیدی
#هنر
#شماره_19
🆔 @farhang_puya
💠 حضرت امام حسین (علیه السلام) :
❗️ هرکس گرهای از مشکلات مؤمنی باز کند و مشکلش را برطرف نماید، خداوند متعال مشکلات دنیا و آخرت او را اصلاح مینماید.
📚 بحارالانوار،ج ۷۵، ص۱۲۲
#حدیث
🆔 @farhang_puya
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی و کانون طلوع در راستای اهداف خود برگزار میکنند
📋 برنامه دوشنبه 1401/9/7 ساعت 19
🗂 موضوع: هاجبار به حجاب از منظر حقوقی و فقهی
💡 سخنران: حجتالاسلام دکتر رضا محمدی؛
و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینیره
🚚 رسانه شوید
🔶 نشانی ورود به جلسه👇
🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
◾️ ماهواره و تاثیرگذاری بر فکر و ذهن مخاطب (قسمت دوم) ▫️ برقراری رابطه حسی با شخصیتهای سریال رفته
◾️ ماهواره و تاثیرگذاری بر فکر و ذهن مخاطب (قسمت سوم)
▫️ الگو داشتن، از نیازهای اولیه معیشتی و اجتماعی انسان در زندگی به شمار میرود. مجذوب الگوهای زیبا و دلفریب شدن برای انسانی که حب زیبایی و جمال در ذات او قرار دارد، طبیعی است. آنچه ناپسند به شمار میآید، تأثیرپذیری از الگوهای زیبا خارج از چارچوب دینی است.
▫️ تغییر اولویتها در برطرف کردن نیازهای زندگی نتیجه تقلید از الگوهای ماهوارهای است. محوریت جلوه و زیبایی بهعنوان معیار در تهیه کالا بهجای توجه به کارآمدی آن در زندگی بهمعنای جایگزینی معیارهای غربی بهجای ضوابط اسلامی است.
✍ فاطمه سجادی
#شماره_29
#جامعه
🆔 @farhang_puya