فرج نژاد.mp3
16.35M
✅#اختصاصی
✳️#سخنرانی_صوتی
🔻روش تحلیل و نقد انیمیشن
💠 دکتر محمدحسین فرج نژاد
🔘استاد حوزه ودانشگاه
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#علم #اندیشه #انیمیشن #سینما
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻قلب در قرآن مهمتر از فکر است
🎤اسدالله رحمان زاده کبیر، استاد فلسفه کالج کانترا کاستای آمریکا
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#قرآن
#عقل_گرایی
#اخلاق_فمنیستی
#اندیشه
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3672
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻قلب در قرآن مهمتر از فکر است
🎤اسدالله رحمان زاده کبیر، استاد فلسفه کالج کانترا کاستای آمریکا
🔸نقد فلسفه معاصر، چه تحلیلی (راسل، ویتگنشتاین، کواین) و چه اروپایی (هوسرل و هایدگر) از مفاهیم متافیزیکی این است که نوعی ذهنی گرایی و مفاهیم ذهنی را به واقعیت تحمیل میکنند که به آن چیزواره کردن reification نیز گفته میشود.
🔸بنابراین وقتی دکارت یا ابن سینا صحبت از «جوهر عقلی یا ذهنی» میکنند، پدیدهای را که در ما جریان دارد و خود وضع کننده این کلمات است و تنها «چیز» وضع کننده هم نیست، بلکه لزوماً با عناصر دیگری مانند عواطف و الهام و وحی و قلب و ناشناختههای دیگر در ارتباط است مبدل به یک «چیز» میکنند.
🔸نقد فلسفه تحلیلی اینست که از آنجا که ما در فهم مطالب در زبان نیاز به مبتدی و خبر و موضوع و محمول داریم، تمایل متافیزیک این است که دائماً یک نیاز زبانی را چیزواره کند یا هستی سازی کند.
🔸برخی کلمات متافیزیکی مانند جوهر و خود کلمه «چیز» یک شاخص صوری هستند. خطر این نوع چیزواره کردن اینست که اینگونه القا میکند که ما دانشی از «نفس» یا «عقل» به دست آوردیم.
🔸 در حالی که «عقل» جوهر و وجود ندارد. از آنجا که در هر لحظه از اندیشیدن در حال استفاده فعلی از عقل هستیم، استفاده اسمی و چیزواره کردن آن یک خطای متافیزیکی است که عواقب خطرناک دارد. یکی اینکه فرد گمان میبرد چیزی فهمیده است. بسیاری از جنبههای تفکر متافیزیکی شکل نمای semblance دانش دارد.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#قرآن
#عقل_گرایی
#اخلاق_فمنیستی
#اندیشه
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3672
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻تاملاتی بر دیدگاه آیتالله مصباح در مورد علم دینی
✍️مجید کافی، دانشآموخته حوزه علمیه قم
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#فقه
#آیت_الله_مصباح
#دین
#فلسفه
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3674
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻تاملاتی بر دیدگاه آیتالله مصباح در مورد علم دینی
✍️مجید کافی، دانشآموخته حوزه علمیه قم
🔸در علومانسانی تا جایی که سخن از تشریح ماهیت یک پدیده انسانی یا اجتماعی و تبیین رابطه آن با دیگر پدیدههاست، با علم محض سروکار داریم. این علوم که صرفا به توصیف واقعیات انسانی و اجتماعی میپردازند، میان دینداران و بیدینان، مسلمانان و غیرمسلمان مشترکند.
🔸ولی بهمحض آنکه پا از توصیف فراتر گذاشته، به قلمرو ارزشگذاری، هنجاریابی و توصیه دستورالعملهای اقتصادی، حقوقی، تربیتی و مانند آنها وارد شویم، به مرزهای مشترک با دین پا گذاشتهایم.
🔸اعتقادات، اخلاقیات و احکام عملی دین میتوانند اصول موضوعه، پاسخها و دستورالعملهای اقتصادی را تحتتاثیر قرار دهند.
بنابراین درصورتی علم دینی است که به مرزهای مشترک بین علم و دین پا گذاشته باشد و توصیفی، هنجارین، ارزشی شود.
🔸تفاوت عمده علوم دینی با علوم غیردینی در این فرض، به توصیفی بودن و فراتوصیفی بودن علوم است. در بخش اول این نوشتار گفته شد ما درصدد اسلامیکردن علوم جدید یا ساخت علومی دینی براساس ویژگیهای علوم جدید هستیم و یکی از ویژگیهای علوم جدید، غیرهنجاری و فارغ از ارزش بودن آنهاست، و این خارج شدن از طور بحث است.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#فقه
#آیت_الله_مصباح
#دین
#فلسفه
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3674
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
هدایت شده از محمدصادق
📚کانال #انسان_شناسی، تأملاتی است درباره:
🌍#انسان؛ اوصاف و احوال آن.
🔰با رویکرد #فلسفی #دینی #روانشناسی
💢 کانال #انسان_شناسی در #تلگرام نیز با همین عنوان فعالیت می کند.
📌لینک عضویت ایتا👇👇👇
👉https://eitaa.com/joinchat/2600337464C9b945cb3d1
__ ✍🏻احمد شه گلی
(دکتری فلسفه_عضو هیئت علمی)
🌿
🌾💐
🍃☘️🍄
💐🌾🌺🍃🌱
📋#گزارش
🔻متاسفانه امروزه حتی الگوی قوانین خانواده اسلامی هم غربی فهم میشود
✍️حجت الاسلام دکتر حسین سوزنچی
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#خانواده_اسلامی
#عدالت
#ایثار
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3688
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🔻متاسفانه امروزه حتی الگوی قوانین خانواده اسلامی هم غربی فهم میشود
✍️حجت الاسلام دکتر حسین سوزنچی
🔸سازمان خانواده متفاوت با سایر سازمانهای جامعه است، آری، من هم میدانم خانواده از چند نفر تشکیل شده، اما جنس اجتماع مدنی با اجتماع منزلی تفاوت دارد.
🔸میدانیم که وضع مطلوب در افق فرد بماهو فرد متفاوت از وضع مطلوب جامعه بماهو جامعه است، همچنین باید گفت وضع مطلوب برای خانواده نیز متفاوت از این دو است.
🔸افق وضع مطلوب در جامعه، تحقق عدالت است؛ در حالی که وضع مطلوب در فرد، اموری است همچون کمال عقلی، استقلال شخصیت، تحقق عبودیت، و …؛ و به همین ترتیب، افق وضع مطلوب در خانواده مودت و رحمت است.
🔸قوام خانواده به این است که رابطه عاشقانه در آن سریان داشته باشد، یعنی خانوادهای مطلوب است که در آن عشق و محبت وجود داشته باشد. شاهد بر این ادعا فهم عرفی است، عرف خانوادهای را مطلوب میداند که در آن، رابطه صمیمانه وجود داشته باشد.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#خانواده_اسلامی
#عدالت
#ایثار
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3688
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻راهکارهای نیل به آسایش و آرامش
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#آسایش_آرامش
#تمدن
#ابعاد_روحی_اخلاقی
#انسانیت
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3684
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻راهکارهای نیل به آسایش و آرامش
🔸این دیدگاه که تنها عوامل بیرونی و مؤلفههای مادی ضامن سعادت، آسایش و آرامش انسان است، خیلی سادهانگارانه و ظاهری است.
🔸 البته جای تردید نیست که انسان برای ادامه حیات خویش به خارج نیازمند است و عوامل و مؤلفههای خارجی در ایجاد آسایش، رفاه و لذت زندگی دخیلاند، همانگونه که قرآن کریم میفرماید: آنچه در زمین از نعمتها و موهبتها خلق شده، برای استفاده کردن و بهره بردن شما است (بقره – ۲۹) به علاوه پیشرفت در زندگی و تکامل ابزار و وسایل و امکانات زندگی مطلوب و ممدوح است، اما این گمان که تنها با گردآوردن وسایل، امکانات و مؤلفههای بیروح مادی مانند اموال و ثروت فراوان میتوان سعادت و آرامش و آسایش زندگی را تأمین کرد نیز غلط است.
🔸 اگر حالات یک نفر اعم از خوشیها و ناخوشیها و لذات و اندوههای او را با یک نظر دقیق مورد سنجش و ارزیابی قرار دهیم، به این نتیجه خواهیم رسید که فقط قسمت کمی از ناراحتیها و ناخوشیها مربوط به فقدان وسایل و امکانات و مؤلفههای مادی است و منشأ بیشتر آنها عوارض و حالات و صفات روحی شخص است.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#آسایش_آرامش
#تمدن
#ابعاد_روحی_اخلاقی
#انسانیت
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3684
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
سکولاریسم نقابدار زرشناس قاسمیان معاف.mp3
46.26M
🔻 گفتگوی استادان خسروپناه، زرشناس، قاسمیان معاف درباره سکولاریسم نقابدار و شخصیت سروش
در کتابخانه مجلس شورای اسلامی۱۳بهمن۱۳۹۹
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
مناظره زنده با محوریت عدالت اجتماعی.mp3
48.03M
🔈 صوت مناظره با محوریت: عدالت اجتماعی
🎙 ارائهدهندگان:
👤حجتالاسلام دکتر احمد رهدار
🔺 استاد دانشگاه و رئیس موسسه فتوح اندیشه
👤 دکتر میلاد دخانچی
🔺 منتقد فرهنگی و نویسنده کتاب پسااسلامیسم
💬 مجری: انقلاب اسلامی ناشی از ارزشهایی بود که ازجمله آن ارزشها عدالت بود و با مراجعه به بیانات امام رحمتالله علیه نیز به این نتیجه میرسیم که از ابتدا دو مسئله عدالت و اقتصاد از مسائل موردتوجه ایشان بوده و تکرر کلمه «مستضعفان» از جانب شهید بهشتی، طالقانی و دیگران نشاندهنده اهمیت و موضوعیت این مسئله دارد. ما بر مظلوم واقع شدن و به حاشیه رفتن مسئله عدالت در حاکمیت سلامی به نسبت دیگر ارزشها ما را بر آن داشت که به کلیت و مبانی این مسئله بیشتر بپردازیم. در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری کرسیهای آزاداندیشی ما نیازمند پیشفرضی به نام آزادی بیان هستیم. از طرفین ارائهدهنده بسیار متشکریم که با وجود تضادهایی در تفکراتشان به بحث و گفتوگو میپردازند و اساساً حقایق از دل چنین تضادهایی بیرون خواهد آمد.
🔺 در این مناظره طرفین تلقی خود از عدالت اجتماعی و شاخصههای حکومت عادل را بیان میکنند و به نقد یکدیگر میپردازند.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net