16Howzeh Engelabi991217+jeld.pdf
19.48M
📚نشریه شماره۱۶"حوزه انقلابی" با مقالات و تحلیل های زیر منتشر گردید :
🔸جریان شناسی مذاکره در تجربه سیاسی انقلاب اسلامی
🔹ضرورت وجود حوزه انقلابی
🔸نقد انگاری فرادستی روحانیت
🔹حوزه و اتهام سکولاریسم
🔸کرونا؛توطئه یا بیماری
🔹گزارش همایش سالانه بسیج اساتید
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻روزی که کوفه پایتخت شد
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#کوفه
#مردم
#نامتعادل
#جدل
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3800
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻روزی که کوفه پایتخت شد
🔸دلایل هجرت به کوفه: جعفریان در کتاب «تاریخ خلفا» نوشته است که از نظر اقتصادی محیط حجاز توانایی تحمل رویارویی با عراق یا شام را نداشت. مدینه که بهترین نقطه این منطقه بود به درستی توانایی سیر کردن مردم خودش را نداشت و نمیتوانست سپاهی عظیم را تغذیه کند.
🔸همچنین مدینه از نظر نیروی انسانی نیز کشش یک جنگ تمام عیار با شام را نداشت.
نکته دیگر در این است که مردم مدینه به جز انصار چندان علاقهمند به حضرت علی (ع) و مشی ایشان در حکومت نبودند.
🔸بخش وسیعی از مردم را مهاجران و فرزندان آنها و نیز مکیانی تشکیل میدادند که پس از رحلت رسول خدا (ص) به این شهر آمده بودند.
🔸بستگان و اقوام امویان و همچنین بستگان شورشیان جنگ جمل نیز در این شهر بودند و اجازه همراهی با حضرت (ع) را نمیدادند.
🔸همچنین در دوران خلیفه قبلی به مدینه به عنوان مرکز خلافت سرمایه زیادی وارد شده بود و مردم به رفاه طلبی مبتلا شده بودند.
🔸برخی از شخصیتهای شاخص از جمله عبدالله بن عمر، سعد بن ابی وقاص، اسامه بن زید، زید بن ثابت و محمد بن مسلمه نیز در مدینه سکونت داشتند و متاسفانه خود را داناتر و مجتهدتر از امام دانسته و حرف ایشان را نمیخواندند.
🔸 مکه نیز شرایط بهتری نداشت و وقتی حضرت (ع) به خالد بن عاص نامهای نوشت تا از مردم مکه بیعت بگیرد، مردم از بیعت خودداری کردند.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#کوفه
#مردم
#نامتعادل
#جدل
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3800
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻هفت نکته در اهمیت مطالعه و سبک آثار مرحوم سیدهادی خسروشاهی
✍️یاسر عسگری؛ پژوهشگر و مدیر انتشارات راه یار
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#استاد_خسرو_شاهی
#تاریخ
#فرهنگ
#روانشناسی_اجتماعی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3797
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻هفت نکته در اهمیت مطالعه و سبک آثار مرحوم سیدهادی خسروشاهی
✍️یاسر عسگری؛ پژوهشگر و مدیر انتشارات راه یار
🔸یکی از نکاتی که در کتب و آثار تاریخی استاد خسروشاهی میتوان برداشت کرد توجه او به روانشناسی اجتماعی و سیاسی جریانات و شخصیتهاست؛ یعنی وی تلاش دارد که سیر تاریخی و تبارشناسی اتفاقات و حوادث مهم در شکل گیری خط مشی و رویکردهای افراد و گروهها را بیان کند و از روانشناسی اجتماعی و سیاسی غافل نبوده است و تأثیراتی که یک سری اتفاقات و حوادث جامعه و… بر آن افراد و گروهها داشته، بیان شود.
🔸پرداختن به زندگی و اتفاقات مهم شخصیتها و کنشگران حوادث مختلف اطلاعات ذی قیمتی در اختیار مخاطبان قرار میدهد و باعث تحلیل جامعتر اندیشه و عملکرد کنشگران آن ماجرا میشود.
🔸 شاید این رویکرد در سالهای اخیر تا حدی متعارف و مرسوم باشد ولی در نیم قرن پیش، شیوهای ابتکاری و رویکردی خلّاقانه و ابداعی به حساب میآمد.
🔸 تحلیلی که استاد از زندگی و فعالیتهای احمد کسروی و حکمی زاده و برخی شخصیتها میکند در شناخت مواضع و تحلیل حوادث بعدی زندگی او کمک زیادی میکند.
🔸 توجه به روانشناسی فردی و اجتماعی در تحلیل شخصیتها و جریانات یکی از رویکردهای ارزنده استاد بود که میتواند برای محققان الگو باشد.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#استاد_خسرو_شاهی
#تاریخ
#فرهنگ
#روانشناسی_اجتماعی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3797
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻شهرنشینی در ایران متناسب با الگوهای وارداتی است
میرطاهر موسوی🎤
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#اخلاق
#فرهنگ
#شهر_نشینی
#جامعه
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3806
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻شهرنشینی در ایران متناسب با الگوهای وارداتی است
میرطاهر موسوی🎤
🔸در مورد وضعیت کنونی شهرنشینی در ایران و شرایط اخلاق و فرهنگ شهرنشینی در ایران نمیتوان پاسخی کلی داد. جامعه ایران جامعهای است واجد چالشها، موانع و محدودیتها و همینطور واجد فرصتهای سرشار و گنجینهای از تجارب و پیشینه تاریخی.
🔸از همه مهمتر جامعه ایران که یک جامعه جوان است فرصتهای ارزشمندی فراهم میکند که بتوان روی حوزه اخلاق و فرهنگ شهرنشینی و نهادینه کردن آن بهطور متناسب کار کرد.
🔸اما مشکلی که در حال حاضر داریم این است که شهرنشینی در ایران به طرز شتابانی شکل گرفته است و نوعاً یا بدون الگو بوده و یا متناسب با الگوهای وارداتی و عملاً نتوانسته با وضعیت فرهنگی اجتماعی و اکولوژیکی ایران ارتباط وثیقی برقرار کند.
🔸به همین خاطر است که به قول مهندس سیدمحمد بهشتی وقتی به نقشه هوایی ایران نگاه میکنیم تا حدود دهه ۴۰ شهرهای ایران به صورت متمایز و با اشکال قابلفهمی قابلرویت هستند اما از دهه چهل به این سو نقشههای هوایی و فضایی شهرهای ایران دچار یک اغتشاش و بههمریختگی شده است.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#اخلاق
#فرهنگ
#شهر_نشینی
#جامعه
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3806
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅#اختصاصی
📋#یادداشت
🔻معیار بازشناسی احکام ثابت و احکام تغییرپذیر (بخش اول)
✍️دکتر میثم شادپور
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#قوانین
#دین
#اسلام
#احکام
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3803
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅#اختصاصی
📋#یادداشت
🔻معیار بازشناسی احکام ثابت و احکام تغییرپذیر (بخش اول)
✍️دکتر میثم شادپور
🔸یکی از شئون پیامبر قضاوت است. شان قضاوت پیامبر (ص) از این قرار است که پیامبر (ص) میتواند در امور جزئی که مورد اختلاف است قضاوت نماید و بر مردم لازم است که از قضاوت ایشان پیروی نمایند.
🔸احکام ناشی از شان قضاوت نیز ابدی و فراگیر نیستند و کلیت ندارند و نمیتوان آنها را در تمامی موارد مشابه جاری کرد.
🔸شان دیگر پیامبر شان رسالت است. احکام ناشی از شان رسالت، احکام الهی هستند که پیامبر (ص) آنها را به سوی تمامی انسانها ابلاغ نموده است و بر همگان لازم است از آن پیروی نمایند.
🔸اگرچه احکام ولایی و قضایی پیامبر (ص) نیز لازم الاجرا هستند اما تغییرپذیرند و وابسته به تغییر موقعیت یا تغییر مصداق، متفاوت میشوند.
🔸مثلا اگر برداشت از مال شوهر خسیس، ناشی از شان قضاوت است، دیگران نمیتوانند بدون حکم قاضی چنین کنند. یا اگر مالکیت نسبت به زمین آباد کرده، ناشی از شان ولایت است، دیگران نمیتوانند بدون اذن والی مالکش شوند.
🔸یک قاضی یا والی مُجاز است بسته به موقعیتی که در آن قرار دارد، حکمی برخلاف حکم پیامبر (ص) صادر نماید. بنابراین، تنها احکام صادر شده از شان رسالت، احکام ثابتند اما احکام صادر شده از شان ولایت و قضاوت، متغیرند.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#قوانین
#دین
#اسلام
#احکام
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3803
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
#نشست_مجازی
#فلسفه_دین_اسلامی
🔺به همت #قطب_علمی_فلسفه_دین اسلامی و گروه فلسفه دین موسسه امام خمینی برگزار میشود:
🔶 پنجمین نشست از سلسله نشستهای علمی #مصباح_معرفت؛
✅ نشست علمی با موضوع "تعریف و قلمرو دین از دیدگاه علامه #مصباح"
🎙با ارائه:
#محمد_جعفری
📅 چهارشنبه 20 اسفندماه 99 / ساعت 10:00
📡 تحت نرم افزار ادوبی کانکت و ارتباط از طریق :
👇👇👇👇👇👇
🌐 http://meeting.iict.ir/qotb
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🔺 حوزویان و هنر دینی
🔹با حضور: حجتالاسلام والمسلمین مجتبی الهی خراسانی، استاد خارج فقه واصول حوزه علمیه مشهد و محقّق هنر اسلامی و فقه هنر
🔻پرسشها:
🔸نسبت هنر دینی با نهاد حوزه و روحانیت؟
🔸مسئولیت حوزویان در قبال هنر دینی؟
🔸هنرمند حوزوی یا اندیشمند حوزوی در هنر دینی؟
⏳زمان: سهشنبه ۱۹ اسفندماه ۹۹ ساعت ۱۹:۴۵
🔗 ورود به نشست: https://www.skyroom.online/ch/ebrahim153/n40
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📍 #اختصاصی
📰 #نشریه
✅ پیشنهاد دانلود
♦️دیدهبان اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشهای)
🔰موسسه فرهنگی ـ رسانهای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه
⏰ ویژهنامه «حجاب اجباری یا اختیاری»؟
🔻(شماره سیزدهم و چهاردهم)
🔹حجاب از مسائل پرحاشیهای است که بعد از انقلاب اسلامی و به ویژه در دو دهه اخیر، چالشهای زیادی را در حوزه اندیشهای و اجتماعی به وجود آورده است. ورود افکار و فرهنگ مدرن غربی باعث شده تا مردم جامعه تصویرهای جدیدتری را از حجاب و پوشش تجربه کرده و لذا نسبت به حجاب سنتی و دینی سوالات و شبهاتی را در ذهن بپرورانند.
در این شماره از دیدهبان اندیشه، به طور ویژه به مسئله «حجاب اجباری یا اختیاری»؟پرداخته میشود.
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
شماره ۱۳ و ۱۴.pdf
10.44M
📍 #اختصاصی
📰 #نشریه
✅ پیشنهاد دانلود
♦️دیدهبان اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشهای)
🔰موسسه فرهنگی ـ رسانهای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه
⏰ ویژهنامه «حجاب اجباری یا اختیاری»؟
🔻(شماره سیزدهم و چهاردهم)
🔹حجاب از مسائل پرحاشیهای است که بعد از انقلاب اسلامی و به ویژه در دو دهه اخیر، چالشهای زیادی را در حوزه اندیشهای و اجتماعی به وجود آورده است. ورود افکار و فرهنگ مدرن غربی باعث شده تا مردم جامعه تصویرهای جدیدتری را از حجاب و پوشش تجربه کرده و لذا نسبت به حجاب سنتی و دینی سوالات و شبهاتی را در ذهن بپرورانند.
در این شماره از دیدهبان اندیشه، به طور ویژه به مسئله «حجاب اجباری یا اختیاری»؟پرداخته میشود.
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
📰 #نشریه
✅ پیشنهاد دانلود
♦️دیدهبان اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشهای)
🔰موسسه فرهنگی ـ رسانهای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه
⏰ ویژهنامه رحلت دکتر فیرحی
🔻(شماره هفدهم و هجدهم)
🔹در این شماره از دیدهبان اندیشه، علاوه بر مرور حیات زیستی - علمی مرحوم داوود فیرحی، به برخی از نقدهای وارده از سوی فلاسفه و فقها به اندیشه مرحوم فیرحی، پرداخته میشود.
از مهمترین نقدهای وارده در این شماره:
1. سنجش فقه با معیارهای اجتماعی و سیاسی غربی؛
2. جایگزینی مقبولیت به جای مشروعیت در مدل سیاسی اسلامی؛
3. پذیرش عقلانیت ابزاری و تفسیر فقه بر اساس آن؛
4. مخالفت با اسلامیسازی علوم انسانی(علیرغم موافقت با بومیسازی فرهنگ اسلامی) ؛
5. خدشهدار کردن هویت و تاریخ ایرانی-اسلامی با تقلید از نسخههای ناسیونالیستی عربی(جابری) .
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
دیدبان.pdf
8.46M
📍 #اختصاصی
📰 #نشریه
✅ پیشنهاد دانلود
♦️دیدهبان اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشهای)
🔰موسسه فرهنگی ـ رسانهای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه
⏰ ویژهنامه رحلت دکتر فیرحی
🔻(شماره هفدهم و هجدهم)
🔹در این شماره از دیدهبان اندیشه، علاوه بر مرور حیات زیستی - علمی مرحوم داوود فیرحی، به برخی از نقدهای وارده از سوی فلاسفه و فقها به اندیشه مرحوم فیرحی، پرداخته میشود.
از مهمترین نقدهای وارده در این شماره:
1. سنجش فقه با معیارهای اجتماعی و سیاسی غربی؛
2. جایگزینی مقبولیت به جای مشروعیت در مدل سیاسی اسلامی؛
3. پذیرش عقلانیت ابزاری و تفسیر فقه بر اساس آن؛
4. مخالفت با اسلامیسازی علوم انسانی(علیرغم موافقت با بومیسازی فرهنگ اسلامی) ؛
5. خدشهدار کردن هویت و تاریخ ایرانی-اسلامی با تقلید از نسخههای ناسیونالیستی عربی(جابری) .
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻عدالتخواهی به سبک امیرالمؤمنین(ع)
🎤حجتالاسلام حامد کاشانی
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#عدل
#قانون
#ظلم
#عدالت
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3825
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻عدالتخواهی به سبک امیرالمؤمنین(ع)
🎤حجتالاسلام حامد کاشانی
🔸امیرالمؤمنین نماد عدالت است، ولی در نگاه جامعهی ما مدل حکمرانی امیرالمؤمنین یک خطّی است. اگر بخواهم واضح بگویم جامعهی ما نگاه و عینکش معمولاً به امیرالمؤمنین از نگاه آقای شریعتی است.
🔸یعنی امیرالمؤمنینی را جامعه میشناسد که آقای شریعتی میگفت. این امیرالمؤمنین تک بعدی است. یعنی امیرالمؤمنینی که در رفتارش مصلحت نیست و یک خطّی است. فکر میکنیم همهی تصمیماتش لحظهای و شمشیر کشیدن است.
🔸 گاهی اوقات میگویند اگر الان امیرالمؤمنین بود شمشیر میکشید. این با امیرالمؤمنین واقعی فاصله دارد. امیرالمؤمنین نماد عدالت و عقلانیت است. امیرالمؤمنینی که مظهر عدل است، گاهی برای اینکه یک ظلم بزرگتری رخ ندهد وارد وادی مصلحت شده است.
🔸نمونهاش همین روایت معتبر است که حضرت میفرمایند من باید صبر کنم تا جای پایم سفت شود، بعد بعضی چیزها را تغییر دهم. اقتضای عدالت در حالت عادی این است که همه را در یک روز عزل و نصب کنی، ولی حضرت این کار را نمیکند. امیرالمؤمنین بهدنبال تدریج است.
🔸 اگر یک جایی امیرالمؤمنین مماشاتی کرده این بهخاطر عدلش برای جلوگیری از ظلم بزرگتری بوده است، والّا تحقق عدل بیشتر بوده است. چرا؟ چون مماشات را صرفاً مداهنه و سازشکاری میدانیم.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#عدل
#قانون
#ظلم
#عدالت
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3825
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻درباره معیار بازشناسی احکام ثابت و احکام تغییرپذیر(بخش دوم)
✍️دکتر میثم شادپور
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#احکام
#دین
#اسلام
#مصالح_مفاسد
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3821
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻درباره معیار بازشناسی احکام ثابت و احکام تغییرپذیر(بخش دوم)
✍️دکتر میثم شادپور
🔸ایرادی ندارد که یک موضوع از سنخ موضوعاتی باشد که تغییرپذیر است اما با این حال، خداوند، حکم ثابتی را برایش در نظر بگیرد چرا که تغییرات موضوع گاهی به نحوی است که تاثیری در مصالح یا مفاسد آن موضوع ندارد و منجر به تغییر حکم نمیشود و یا حتی اگر تاثیری در مصالح یا مفاسدش داشته باشد، خداوند آن را از طریق تبصرهها و راهکارهای دیگری که برای حکم در نظر میگیرد، مورد نظر قرار میدهد.
🔸 مثلا در نظر بگیرید طهارت وضو یا غسل برای ما مفید است اما گاهی پیش میآید که مریض میشویم و هوا سرد است و به آب گرم دسترسی نداریم. در این صورت، خداوند با لحاظ تبصره «نفی ضرر» این حکم را از فعلیت ساقط میسازد ولی از تشریعش منصرف نمیشود. همچنین خداوند میتواند با تعبیه ولایت اجرایی والی، او را موظف سازد که در اجرای احکام و تزاحم میان آنها، حکمی را برگزیند که اهمّ است: « دولت برای توسعه و احداث خیابانها و کوچهها ناچار باید در املاک و خانههای مردم تصرف، و آنها را تخریب کند.
🔸 حال اگر دولت برای تصرف در خانههای مردم اختیار نداشته باشد، چنین درخواستی لغو، تناقضآمیز و ناشدنی است.
🔸بنابراین، باید به دولت متناسب با وظایفش اختیاراتی داد تا ابزار کافی برای عمل به وظایف داشته باشد. البته دولت باید خساراتی را که بر مردم وارد میشود، جبران کند و برای آنها تسهیلاتی فراهم آورد تا بتوانند زندگیشان را از نو سامان دهند.
🔸در فقه شیعه، از برخورداری حکومت اسلامی از اختیارات لازم و کافی برای ایفای وظایف محولشده ـ مانند اختیار تصرف در املاک و اموال مردم بهمنظور ایفای وظایف و تأمین مصلحت مسلمانانـ به «ولایت مطلقه فقیه» تعبیر میکنند.»
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#احکام
#دین
#اسلام
#مصالح_مفاسد
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3821
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬#ویدئوکلیپ
🔻مصلحت نباید شمشیر محافظه کاران شود
🔸وقتی اسم مصلحت پیش میآید دو اتفاق خطرناک میافتد. اولاً عدهای فکر میکنند بیان مصلحت برای ماستمالی کردن است.
🔸 در حالی که ما میگوییم سیرهی حضرت و سیرهی ائمهی را با دقت نگاه کنید. ما نمیخواهیم با بیان مصلحت خطاهایی که گاهی در حکومتمان رخ میدهد را ماستمالی یا لاپوشانی کنیم.
🔸ثانیاً مصلحت نباید یک شمشیری در دست محافظهکاران باشد که هرجا قرار است اصلاحی صورت بگیرد به اسم مصلحت ذبحش کنند.
🔸در حکومت حضرت اصل بر عدالتمحوری در همهی ابعادش است. اصل بر برخورد با فاسد است. حکومت حضرت یک حکومت چند بُعدی است.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#سیرهی_ائمهی
#مصلحت
#حکومت
#محافظه_کاران
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
▫️فایل صوتی کامل هفتمین جلسه از سلسله نشست های مجازی « آشنایی با نظام فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی »
🔹با عنوان « نظریهی سیاسی امام خمینی(ره) » با ارائه حجتالاسلام و المسلمین سعید صلحمیرزایی
🔸سهشنبه ، دوازدهم اسفند ۱۳۹۹
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
نظریه سیاسی امام خمینی (ره).mp3
16.37M
▫️فایل صوتی کامل هفتمین جلسه از سلسله نشست های مجازی « آشنایی با نظام فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی »
🔹با عنوان « نظریهی سیاسی امام خمینی(ره) » با ارائه حجتالاسلام و المسلمین سعید صلحمیرزایی
🔸سهشنبه ، دوازدهم اسفند ۱۳۹۹
♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅ امام علی علیه السلام درباره بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله فرمودند:
🔷خداوند او را در زمانی فرستاد که روزگاری بود پیامبری برانگیخته نشده بود ، و مردم در خوابی طولانی به سر می بردند.
و فتنه ها بالا گرفته و کارها پریشان شده بود، و آتش جنگ ها شعله می کشید، و دنیا بی فروغ و پر از مکر و فریب گشته، برگ های درخت زندگی به زردی گراییده و از به بار نشستن آن قطع امید شده بود.
💠متن حدیث:
✔️امام علی علیه السلام:
🔷أرسَلَهُ عَلی حِینِ فَترَةٍ مِنَ الرُّسُلِ و طُولِ هَجعَةٍ مِنَ الاُمَمِ و اعتِزامٍ مِنَ الفِتَنِ وَانتِشارٍ مِنَ الاُمُورِ و تَلَظٍّ مِنَ الحُرُوبِ و الدُّنیا کاسِفَةُ النُّورِ ، ظاهِرَةُ الغُرورِ عَلی حِینِ اصفِرارٍ مِن وَرَقِها و إیاسٍ مِن ثَمَرِها ؛
«نهج البلاغه، خطبه 89»
#مبعث
#رسول_الله
#محمد(ص)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬#ویدئوکلیپ
🔻رسالت پیامبر اسلام (ص)
💠رهبری
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#اسلام #پیامبر #رسالت #نور
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net