فکرت
📚 کرسی ترویجی "نظریه فهم شبکه ای متن" 👤 با ارائه حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالحمید واسطی 💫 اه
Korsi26Esfand99.mp3
9.4M
🎧 فایل صوتی کرسی ترویجی "نظریه فهم شبکه ای متن"
🎤با ارائه حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید واسطی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
📚 کرسی ترویجی "نظریه فهم شبکه ای متن" 👤 با ارائه حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالحمید واسطی 💫 اه
فهم شبکهای معنا به مثابه یک زیرساخت برای استظهار از ادله نقلی.pdf
1.04M
📎 فایل PDF فهم شبکهای معنا به مثابه یک زیرساخت برای استظهار از ادله نقلی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋 #یادداشت
🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی(بخش اول)
✍️عباسعلی رهبر
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#دولت
#مردم_سالاری_دینی
#دموکراسی_غربی
#عباسعلی_رهبر
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3931
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
📋 #یادداشت 🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی(بخش اول) ✍️عباسعلی رهبر 👇ادامه مطلب در پست
📋 #یادداشت
🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی(بخش اول)
✍️عباسعلی رهبر
🔸ساموئل هانتینگتون در کتاب « موج سوم دموکراسی» آورده است که انتخابات علنی، آزاد و عادلانه جوهر دموکراسی است که کلا ضرورت دارد و گریزی از رعایت آن نیست.
🔸 با وجود این می نویسد:
"حکومتهایی که بر پایه انتخاب آزاد بر سر کار میآیند، ممکن است ناتوان، فاسد، کوته بین و غیر مسئول باشند، از منابع خاصی حمایت کنند و یا در اجرای سیاستهایی که به خواست و سود مردم باشد در مانند و این ویژگیها ممکن است مردم را نسبت به آنها بیعلاقه کند، اما نمیتوان چنین حکومتهایی را غیر دموکراتیک خواند."
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#دولت
#مردم_سالاری_دینی
#دموکراسی_غربی
#عباسعلی_رهبر
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3931
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋 #گزارش
🔻آینده نگری یعنی فهم قانون حاکم بر زمین
✍️رضا داوری اردکانی
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#آینده_نگری
#قانون
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3928
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
📋 #گزارش 🔻آینده نگری یعنی فهم قانون حاکم بر زمین ✍️رضا داوری اردکانی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
📋 #گزارش
🔻آینده نگری یعنی فهم قانون حاکم بر زمین
✍️رضا داوری اردکانی
🔸آینده نگری شناخت اکنون جامعه در نسبتش با اصول و مبادی آغازین و توجه به عیبها و نقصها و داناییها و نادانیها و تواناییها و ناتوانیهای خود است نه اینکه علمی تخصصی در اختیار گروهی دانشمند باشد که بروند و آینده هر جامعهای را ببینند و گزارش کنند.
🔸در اینکه دانشمندان آینده شناس با آینده شناسی ها و روشهای آینده شناسی آشنایی دارند و برنامه ریزی آینده باید با دخالت آنان صورت گیرد بحثی نیست بلکه نظر به شرط اصلی آینده نگری یعنی آشنایی با تاریخ و ناموس زمین و زمان و رموز قانونگذاری است.
🔸برای آینده نگری علاوه بر داشتن علم و به کار بردن روش باید نظم و روال سیر امور و عزم حکومتها و مردم کشورها را در نظر داشت.
🔰 آیندهنگری چیزی شبیه طراحی مهندسان نیست.
🔸مهندسان طرحشان را که ریاضی است در ماده خام درمیاندازند اما آینده نگری طرح ریاضی نیست و ماده خام ندارد و در جایی میتواند صورت گیرد که پیشرفت علمی اقتصادی اجتماعی، سیر کم و بیش معین و قابل محاسبه داشته باشد و اگر چنین بنایی نباشد آینده نگری هم صورت نمیگیرد و نمیتواند صورت گیرد.
🔸به عبارت دیگر آیندهنگری در اصل توانایی است یعنی توانستن – دانستن است نه آنکه از سنخ علم مهندسی دانستن – توانستن باشد و ابتدا علم آن را فراگیرند و سپس عمل کنند.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#آینده_نگری
#قانون
#ناموس
#حکومت
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3928
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎧 فایل های صوتی جلسه بیست و یکم درسگفتار « علم دینی »
👤حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی
🔰با موضوع « روش نظریه پردازی اکتشافی »
1️⃣ قسمت اول : نکات مقدماتی
▫️در اين جلسات استاد شریفی به تشريح روش نظريهپردازي اکتشافي در علوم انساني پرداخته است.
▫️این درس گفتار توسط ایشان در بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در تابستان سال ۹۹ در بین طلاب این بنیاد ایراد شده است.
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#نظریه_پردازی_اکتشافی
#استاد_شریفی
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
🎧 فایل های صوتی جلسه بیست و یکم درسگفتار « علم دینی » 👤حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی 🔰با موض
حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی-روش نظریه پردازی اکتشافی ( نکات مقدماتی).mp3
32.54M
👤حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی
🔰با موضوع « روش نظریه پردازی اکتشافی »
1️⃣ قسمت اول : نکات مقدماتی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#نظریه_پردازی_اکتشافی
#استاد_شریفی
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
📋 #یادداشت 🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی(بخش اول) ✍️عباسعلی رهبر 👇ادامه مطلب در پست
📋 #یادداشت
🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی(بخش دوم)
✍️عباسعلی رهبر
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#دولت
#مردم_سالاری_دینی
#دموکراسی_غربی
#عباسعلی_رهبر
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3940
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
📋 #یادداشت 🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی(بخش دوم) ✍️عباسعلی رهبر 👇ادامه مطلب در پست
📋 #یادداشت
🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی(بخش دوم)
✍️عباسعلی رهبر
🔸اگر مردم حقوق خود را از حاکم نطلبند، کم کم حکومت حقوق طبیعی مردم را فراموش میکند و در برابر خواستههای مشروع میایستد و بسیاری از مردم به علت نا آشنایی با حقوق خود و تکالیف و وظایف دولت دچار محرومیت میشوند.
🔸اعتلای فرهنگ عمومی در رفع این مشکل مؤثر است، بهترین کار برای ارتقای فرهنگ عمومی، آموزش همگانی حقوق عمومی است.
🔸آموزش حقوق دولت بر ملت و حقوق ملت بر دولت، سنگ محک خوبی برای آزمودن بر حق بودن حکومتها میباشد.
🔸مردمی برحقاند که حقوق خود را از دولت بخواهند و دولتی بر حق است که حقوق مردم را تمام و کمال به آنان بدهد.
🔸استقامت و پافشاری و شکیبایی مردم بر حق الهی خود، مایه شایستگی حکومت خواهد شد.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#دولت
#مردم_سالاری_دینی
#دموکراسی_غربی
#عباسعلی_رهبر
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3940
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋 #یادداشت
🔻جایگاه متدولوژیک علوم انسانی اسلامی کجاست؟
✍️سیدمحمدرضا تقوی، استاد دانشگاه شیراز
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#روش_شناسی
#علم
#هستی_شناسی
#علوم_انسانی_اسلامی
#متدولوژیک
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3937
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
📋 #یادداشت 🔻جایگاه متدولوژیک علوم انسانی اسلامی کجاست؟ ✍️سیدمحمدرضا تقوی، استاد دانشگاه شیراز 👇اد
📋 #یادداشت
🔻جایگاه متدولوژیک علوم انسانی اسلامی کجاست؟
✍️سیدمحمدرضا تقوی، استاد دانشگاه شیراز
🔸علامهطباطبایی درواقع علوم را دو دسته میکنند؛ علوم حقیقی و علوم اعتباری.
🔸علوم حقیقی از هستها صحبت میکند جایی که مبانی هستیشناسی و انسانشناسی و غایات و اهداف و… مطرح است.
🔸بین این مبادی و رسیدن به اهداف و غایات، عقل انسان به مفهوم وسیعی که حضرت آیتالله جوادیآملی بهکار میبرند (عقل تجربی، تجریدی و نیمهتجریدی و شهودی) مفاهیمی را اعتبار میکند که انسان را به غایتش برساند و وقتی که این مفاهیم را اعتبار میکند باید مستند به آن حقایق باشد، یعنی هر امری را نمیتواند اعتبار کند و علامهطباطبایی تا حدودی نشان دادهاند که چگونه میتوانیم از آن حقایق به اعتباریات برسیم.
🔸در مقالهای دیگر، ایشان نشان میدهند که چگونه این اعتباریات ما را به حقایق میرسانند یعنی هدفی که درواقع بوده و این مسیر اول هست که البته نیازمند تدوین است.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#روش_شناسی
#علم
#هستی_شناسی
#علوم_انسانی_اسلامی
#متدولوژیک
#اعتبارایات
#مفاهیم
#شهودی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3937
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
🎧 فایل های صوتی جلسه بیست و یکم درسگفتار « علم دینی » 👤حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی 🔰با موض
روش نظریه پردازی اکتشافی گامهای ۱ و ۲ و ۳.mp3
23.25M
👤حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی
🔰با موضوع « روش نظریه پردازی اکتشافی »
2️⃣ قسمت دوم : گامهاي ۱ و ۲و ۳
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#نظریه_پردازی_اکتشافی
#استاد_شریفی
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅#اختصاصی
🎙#مصاحبه
🔻پیامدهای جدایی دین از جامعه
🎤دکتر قاسم اخوان نبوی
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#دین
#روانشناسی
#انسان_شناسی
#پیامد
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3943
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
✅#اختصاصی 🎙#مصاحبه 🔻پیامدهای جدایی دین از جامعه 🎤دکتر قاسم اخوان نبوی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
✅#اختصاصی
🎙#مصاحبه
🔻پیامدهای جدایی دین از جامعه
🎤دکتر قاسم اخوان نبوی
🔸مفهوم به روز کردن یه مقدار مبهم است. از این جهت که به روز کردن به چه معناست؟
🔸یعنی اینکه ما بیاییم یک معنای دیگری غیر از آن چیزی که در الفاظ وجود دارد بگیریم یا نه بیاییم همان معانی را توسعه بدهیم.
🔸 اگر به معنای توسعه پیدا کردن مفاهیم دینی باشد، خوب آن یک وجهی دارد. ما بیاییم بگوییم که در گذشته فرضا مثلاً : (اعدوا لکم مااستطعتم من قوه)این قوه چه بوده است؟
🔸مثلاً در گذشته این بوده که باید از نظر سلاحها نیزه و تیر و کمان و اینها داشته باشیم. آن موقع قوه بوده، ولی الان باید مثلاً تجهیزات پیشرفتهای داشته باشیم. این یک معنا دارد.
🔰بالاخره توسعه پیدا کردن هم معناست، تغییر پیدا نکرد، نحوهاش فرق کرد. اگر به معنای نحوه برخورد است، بله لازم است که شما متناسب با روز یکسری مفاهیم دینی را به روز کنید.
🔸با توجه به مصداقش، مصداقش را تغییر دهید ولی یک بار نه میگوییم کلا آن مفهوم قبلی را بیاییم کنار بگذاریم، یک مفهوم جدیدی را برایش ایجاد کنیم، این به نظرم وجهی ندارد و درست نیست.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#دین
#روانشناسی
#انسان_شناسی
#پیامد
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3943
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻از نظر قرآن در برابر احتمال خیانت در تعهدات، وظیفه چیست؟
✍️سیدمحمدحسن جواهری، عضو هیاتعلمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#خیانت
#سروش_محلاتی
#حکومت_اسلامی
#نقض_پیمان
#برجام
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3906
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
📋#یادداشت 🔻از نظر قرآن در برابر احتمال خیانت در تعهدات، وظیفه چیست؟ ✍️سیدمحمدحسن جواهری، عضو هیات
📋#یادداشت
🔻از نظر قرآن در برابر احتمال خیانت در تعهدات، وظیفه چیست؟
✍️سیدمحمدحسن جواهری، عضو هیاتعلمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸نقد محمدسروش محلاتی در مورد آیه ۵۸ سوره انفال هم نادرست است، زیرا مقام «دفع توهم حظر» یا «امر عقیب حظر» (یعنی اول نهیای بیاید و بعد امری بیاید و آن نهی را رفع کند، مثل اینکه مولا امروز به عبدش که میخواهد میهمانی بگیرد، بگوید: میهمانی نگیر، و فردا به او بگوید: میهمانی بگیر؛ این امر بعد از نهی به معنای جواز است) درمورد کسی است که توانایی و خواهش انجام کاری را دارد و مانعی سر راه او هست، وقتی مانع برداشته میشود، بهمعنای جواز انجام فعل برای او و مانند او است.
🔸اما در آیه مورد استدلال قرینهای بر اراده نقض از جانب پیامبر اکرم(ص) وجود ندارد که رفع مانع بهمعنای جواز انجام فعل باشد.
🔸از این رو قیاس آیه مورد استدلال «فَانْبِذْ إِلَیهمْ عَلى سَواءٍ اناللَّه لایحِبُّ الْخائِنین»(انفال، ۵۸) با آیات یادشده در سخن مستشکل معالفارق است.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#خیانت
#سروش_محلاتی
#حکومت_اسلامی
#نقض_پیمان
#برجام
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3906
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
🎧 فایل های صوتی جلسه بیست و یکم درسگفتار « علم دینی » 👤حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی 🔰با موض
روش نظریه پردازی اکتشافی گامهای ۴ و ۵ و ۶.mp3
32.56M
👤حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی
🔰با موضوع « روش نظریه پردازی اکتشافی »
3️⃣ قسمت سوم : گامهاي ۴ و ۵ و ۶
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#نظریه_پردازی_اکتشافی
#استاد_شریفی
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🔰 دوره تخصصی فقه الاقتصاد
(آشنایی با مباحث فقهی اقتصاد اسلامی)
🎙با حضور اساتید:
➖ غلامرضا مصباحی مقدم
➖ غلامعلی معصومی نیا
➖ احمدعلی یوسفی
➖ صادق الهام
➖ رضا میرزاخانی
🗓 بازه برگزاری:
۱۷ الی ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰
در تعداد ۶ جلسه
آخرین مهلت ثبتنام:
۲۰ فروردین ماه (ظهر)
ثبت نام از طریق پیوند:
formaloo.com/exh0d
✅ به همراه ارائه گواهی پایان دوره به شرکت کنندگان
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
📋 #یادداشت 🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی(بخش اول) ✍️عباسعلی رهبر 👇ادامه مطلب در پست
📋#یادداشت
🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی (بخش سوم)
✍️عباسعلی رهبر
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#مردم_سالاری
#ملت
#نظام _اسلامی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3952
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
📋#یادداشت 🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی (بخش سوم) ✍️عباسعلی رهبر 👇ادامه مطلب در پس
📋#یادداشت
🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی (بخش سوم)
✍️عباسعلی رهبر
🔸مردم سالاری دینی نه یک روش موقتی و براساس اصول اومانیسم غربی بلکه اصل اصیلی است که ریشه در حکومت نبوی و علوی دارد و سنگ بنای جمهوری اسلامی ایران نیز بر این پایه نهاده شده است.
🔸اندیشه مردم سالاری دینی بر این اصل استوار است که انسان را موجودی مختار میداند که درباره هدایت خویش مسئولیت دارد و با رضایت خویش به پذیرش دین و احکام آن اقدام می کند و براساس این نظریه حکومتی که خود را به رعایت احکام الهی متعهد مینماید با اراده مردم تحقق مییابد.
🔸اندیشه مردم سالاری دینی بر این اصل استوار است که انسان را موجودی مختار میداند که درباره هدایت خویش مسئولیت دارد و با رضایت خویش به پذیرش دین و احکام آن اقدام می کند و براساس این نظریه حکومتی که خود را به رعایت احکام الهی متعهد مینماید با اراده مردم تحقق مییابد.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#مردم_سالاری
#ملت
#نظام _اسلامی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3952
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅#اختصاصی
🎙#مصاحبه
🔻عدالت اقتصادی به مثابه فقه الاقتصاد
🎤دکتر علی نعمتی، دبیر هیئت اندیشهورز اقتصاد حوزه علمیه خراسان
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#عدالت
#غیر_انتفاعی
#الگو
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3949
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فکرت
✅#اختصاصی 🎙#مصاحبه 🔻عدالت اقتصادی به مثابه فقه الاقتصاد 🎤دکتر علی نعمتی، دبیر هیئت اندیشهورز اقت
✅#اختصاصی
🎙#مصاحبه
🔻عدالت اقتصادی به مثابه فقه الاقتصاد
🎤دکتر علی نعمتی، دبیر هیئت اندیشهورز اقتصاد حوزه علمیه خراسان
🔸اگر عدالت اقتصادی در میراث ۱۴۰۰ ساله اسلامی وجود نمیداشت پس باید نبی مکرم اسلام صلی ا… علیه و آله نعوذ بالله هدف از ارسال رسل در آیه شریفه که لیقوم الناس بالقسط باشد را در مورد خودشان برآورده نکرده باشند!
🔸متأسفانه مشکل اینجاست ما مانند ماهی در آب که آب را نمیفهمد، متوجه نشدهایم که تمام این ابواب گسترده فقهی که به مباحث مالی و اقتصادی و عقود و … دارد عدالت اقتصادی را ترسیم میکند. منتهای مطلب ناقص است و باید تکمیل شود.
🔸فقه الاقتصاد ما تا بازار را بیشتر نرفته است؛ به دولت و بخش غیرانتفاعی نرسیده است. تازه همان بازار هم محدود است و بازار مالی ندارد، بازار سرمایهاش باید نسبت به الگوهای جدید بازار سرمایه و شرکت سهامی و … نظر بدهد.
🔸بگذریم که تازه بازار پول هم در اقتصاد مدرن درست شده که اساساً مشکل دارد و هنوز موضع قاطعی در قبال آن اتخاذ نکردهایم. ما هنوز مبنای اقتصادی دولت را در اقتصاد اسلامی تبیین نکردهایم و لذا فتوا دادن در بخش زیادی از مسائل اقتصادی مان معلق و روی هواست؛ از قبیل فقه اقتصاد ورزش، فقه اقتصاد آموزش، فقه اقتصاد رسانه و … .
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#عدالت
#غیر_انتفاعی
#الگو
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3949
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻جهاد علمای عصر قاجار برای خودکفایی و تقویت تولید ملی
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#جهاد
#خودکفایی
#تنباکو
#عصر_قاجار
#شرکت_اسلامیه_اصفهان
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3963
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻جهاد علمای عصر قاجار برای خودکفایی و تقویت تولید ملی
🔸نکته مهمی که در تأسیس «شرکت اسلامیه اصفهان» و اقدامات حول محور آن وجود دارد، این است که برای رسیدن به خودکفایی و استقلال اقتصادی و رونق تولیدات داخلی بر حرکت و اقدام ملی مبتنی بر قناعت و پرهیز از تجمل تاکید فراوان شده است، چنانکه حاج آقا نورالله اصفهانی در یکی از سخنرانیهای خود میفرماید: «امروزه بر ملت ایرانیه و حوزه اسلامیه لازم و متحتم است که در رفع احتیاج از خارجه بقدر مقدور و اندازه میسور بکوشیم.
🔸یعنی لوازم زندگانی را… تا آخرین درجه امکان از امتعه داخله خود استعمال نماییم و تا در مملکت خود، اگرچه به اضعاف قیمت و خشن باشد، در بند ظرافت نباشیم و از خارجه نخریم و این اقتصاد ملکی و ملی را کار بندیم و سرمایه و نقود را به خارجه نسپاریم».
🔸استقبال از محصولات این شرکت، که در حوزه نساجی فعالیت میکرد، روزبروز افزایش یافت.
🔸از این رو، برای لباسهای رسمی نیروهای نظامی، مدارس علمیه و مدارس جدید از منسوجات این شرکت استفاده میشد.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#جهاد
#خودکفایی
#تنباکو
#عصر_قاجار
#شرکت_اسلامیه_اصفهان
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3963
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net