eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
🎧 فایل های صوتی جلسه بیست و یکم درس‌گفتار « علم دینی » 👤حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی 🔰با موضوع « روش نظریه پردازی اکتشافی » 1️⃣ قسمت اول : نکات مقدماتی ▫️در اين جلسات استاد شریفی به تشريح روش‌ نظريه‌پردازي اکتشافي در علوم انساني پرداخته‌ است. ▫️این درس گفتار توسط ایشان در بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در تابستان سال ۹۹ در بین طلاب این بنیاد ایراد شده است. 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
🎧 فایل های صوتی جلسه بیست و یکم درس‌گفتار « علم دینی » 👤حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی 🔰با موض
حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی-روش نظریه پردازی اکتشافی ( نکات مقدماتی).mp3
32.54M
👤حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی 🔰با موضوع « روش نظریه پردازی اکتشافی » 1️⃣ قسمت اول : نکات مقدماتی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📋 #یادداشت 🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی(بخش اول) ✍️عباسعلی رهبر 👇ادامه مطلب در پست
📋 🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی(بخش دوم) ✍️عباسعلی رهبر 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3940 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📋 #یادداشت 🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی(بخش دوم) ✍️عباسعلی رهبر 👇ادامه مطلب در پست
📋 🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی(بخش دوم) ✍️عباسعلی رهبر 🔸اگر مردم حقوق خود را از حاکم نطلبند، کم کم حکومت حقوق طبیعی مردم را فراموش می‌کند و در برابر خواسته‌های مشروع می‌ایستد و بسیاری از مردم به علت نا آشنایی با حقوق خود و تکالیف و وظایف دولت دچار محرومیت می‌شوند. 🔸اعتلای فرهنگ عمومی در رفع این مشکل مؤثر است، بهترین کار برای ارتقای فرهنگ عمومی، آموزش همگانی حقوق عمومی است. 🔸آموزش حقوق دولت بر ملت و حقوق ملت بر دولت، سنگ محک خوبی برای آزمودن بر حق بودن حکومت‌ها می‌باشد. 🔸مردمی برحق‌اند که حقوق خود را از دولت بخواهند و دولتی بر حق است که حقوق مردم را تمام و کمال به آنان بدهد. 🔸استقامت و پافشاری و شکیبایی مردم بر حق الهی خود، مایه شایستگی حکومت خواهد شد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3940 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻جایگاه متدولوژیک علوم انسانی اسلامی کجاست؟ ✍️سیدمحمدرضا تقوی، استاد دانشگاه شیراز 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3937 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📋 #یادداشت 🔻جایگاه متدولوژیک علوم انسانی اسلامی کجاست؟ ✍️سیدمحمدرضا تقوی، استاد دانشگاه شیراز 👇اد
📋 🔻جایگاه متدولوژیک علوم انسانی اسلامی کجاست؟ ✍️سیدمحمدرضا تقوی، استاد دانشگاه شیراز 🔸علامه‌طباطبایی درواقع علوم را دو دسته می‌کنند؛ علوم حقیقی و علوم اعتباری. 🔸علوم حقیقی از هست‌ها صحبت می‌کند جایی که مبانی هستی‌شناسی و انسان‌شناسی و غایات و اهداف و… مطرح است. 🔸بین این مبادی و رسیدن به اهداف و غایات، عقل انسان به مفهوم وسیعی که حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی به‌کار می‌برند (عقل تجربی، تجریدی و نیمه‌تجریدی و شهودی) مفاهیمی را اعتبار می‌کند که انسان را به غایتش برساند و وقتی که این مفاهیم را اعتبار می‌کند باید مستند به آن حقایق باشد، یعنی هر امری را نمی‌تواند اعتبار کند و علامه‌طباطبایی تا حدودی نشان داده‌اند که چگونه می‌توانیم از آن حقایق به اعتباریات برسیم. 🔸در مقاله‌ای دیگر، ایشان نشان می‌دهند که چگونه این اعتباریات ما را به حقایق می‌رسانند یعنی هدفی که درواقع بوده و این مسیر اول هست که البته نیازمند تدوین است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3937 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
🎧 فایل های صوتی جلسه بیست و یکم درس‌گفتار « علم دینی » 👤حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی 🔰با موض
روش نظریه پردازی اکتشافی گامهای ۱ و ۲ و ۳.mp3
23.25M
👤حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی 🔰با موضوع « روش نظریه پردازی اکتشافی » 2️⃣ قسمت دوم : گام‌هاي ۱ و ۲و ۳ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻پیامدهای جدایی دین از جامعه 🎤دکتر قاسم اخوان نبوی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3943 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
✅#اختصاصی 🎙#مصاحبه 🔻پیامدهای جدایی دین از جامعه 🎤دکتر قاسم اخوان نبوی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
🎙 🔻پیامدهای جدایی دین از جامعه 🎤دکتر قاسم اخوان نبوی 🔸مفهوم به روز کردن یه مقدار مبهم است. از این جهت که به روز کردن به چه معناست؟ 🔸یعنی اینکه ما بیاییم یک معنای دیگری غیر از آن چیزی که در الفاظ وجود دارد بگیریم یا نه بیاییم همان معانی را توسعه بدهیم. 🔸 اگر به معنای توسعه پیدا کردن مفاهیم دینی باشد، خوب آن یک وجهی دارد. ما بیاییم بگوییم که در گذشته فرضا مثلاً : (اعدوا لکم مااستطعتم من قوه)این قوه چه بوده است؟ 🔸مثلاً در گذشته این بوده که باید از نظر سلاح‌ها نیزه و تیر و کمان و اینها داشته باشیم. آن موقع قوه بوده، ولی الان باید مثلاً تجهیزات پیشرفته‌ای داشته باشیم. این یک معنا دارد. 🔰بالاخره توسعه پیدا کردن هم معناست، تغییر پیدا نکرد، نحوه‌اش فرق کرد. اگر به معنای نحوه برخورد است، بله لازم است که شما متناسب با روز یکسری مفاهیم دینی را به روز کنید. 🔸با توجه به مصداقش، مصداقش را تغییر دهید ولی یک بار نه می‌گوییم کلا آن مفهوم قبلی را بیاییم کنار بگذاریم، یک مفهوم جدیدی را برایش ایجاد کنیم، این به نظرم وجهی ندارد و درست نیست. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3943 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻از نظر قرآن در برابر احتمال خیانت در تعهدات، وظیفه چیست؟ ✍️سیدمحمدحسن جواهری، عضو هیات‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3906 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📋#یادداشت 🔻از نظر قرآن در برابر احتمال خیانت در تعهدات، وظیفه چیست؟ ✍️سیدمحمدحسن جواهری، عضو هیات
📋 🔻از نظر قرآن در برابر احتمال خیانت در تعهدات، وظیفه چیست؟ ✍️سیدمحمدحسن جواهری، عضو هیات‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔸نقد محمدسروش محلاتی در مورد آیه ۵۸ سوره انفال هم نادرست است، زیرا مقام «دفع توهم حظر» یا «امر عقیب حظر» (یعنی اول نهی‌ای بیاید و بعد امری بیاید و آن نهی را رفع کند، مثل اینکه مولا امروز به عبدش که می‌خواهد میهمانی بگیرد، بگوید: میهمانی نگیر، و فردا به او بگوید: میهمانی بگیر؛ این امر بعد از نهی به معنای جواز است) درمورد کسی است که توانایی و خواهش انجام کاری را دارد و مانعی سر راه او هست، وقتی مانع برداشته می‌شود، به‌معنای جواز انجام فعل برای او و مانند او است. 🔸اما در آیه مورد استدلال قرینه‌ای بر اراده نقض از جانب پیامبر اکرم(ص) وجود ندارد که رفع مانع به‌معنای جواز انجام فعل باشد. 🔸از این رو قیاس آیه مورد استدلال «فَانْبِذْ إِلَیهمْ عَلى‏ سَواءٍ ان‌اللَّه لایحِبُّ الْخائِنین‏»(انفال، ۵۸) با آیات یادشده در سخن مستشکل مع‌الفارق است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3906 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
🎧 فایل های صوتی جلسه بیست و یکم درس‌گفتار « علم دینی » 👤حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی 🔰با موض
روش نظریه پردازی اکتشافی گامهای ۴ و ۵ و ۶.mp3
32.56M
👤حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی 🔰با موضوع « روش نظریه پردازی اکتشافی » 3️⃣ قسمت سوم : گام‌هاي ۴ و ۵ و ۶ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🔰 دوره تخصصی فقه الاقتصاد (آشنایی با مباحث فقهی اقتصاد اسلامی) 🎙با حضور اساتید: ➖ غلامرضا مصباحی مقدم ➖ غلامعلی معصومی نیا ➖ احمدعلی یوسفی ➖ صادق الهام ➖ رضا میرزاخانی 🗓 بازه برگزاری: ۱۷ الی ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ در تعداد ۶ جلسه آخرین مهلت ثبت‌نام: ۲۰ فروردین ماه (ظهر) ثبت نام از طریق پیوند: formaloo.com/exh0d ✅ به همراه ارائه گواهی پایان دوره به شرکت کنندگان 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📋 #یادداشت 🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی(بخش اول) ✍️عباسعلی رهبر 👇ادامه مطلب در پست
📋 🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی (بخش سوم) ✍️عباسعلی رهبر 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• _اسلامی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3952 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📋#یادداشت 🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی (بخش سوم) ✍️عباسعلی رهبر 👇ادامه مطلب در پس
📋 🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی (بخش سوم) ✍️عباسعلی رهبر 🔸مردم سالاری دینی نه یک روش موقتی و براساس اصول اومانیسم غربی بلکه اصل اصیلی است که ریشه در حکومت نبوی و علوی دارد و سنگ بنای جمهوری اسلامی ایران نیز بر این پایه نهاده شده است. 🔸اندیشه مردم سالاری دینی بر این اصل استوار است که انسان را موجودی مختار می‌داند که درباره هدایت خویش مسئولیت دارد و با رضایت خویش به پذیرش دین و احکام آن اقدام می کند و براساس این نظریه حکومتی که خود را به رعایت احکام الهی متعهد می‌نماید با اراده مردم تحقق می‌یابد. 🔸اندیشه مردم سالاری دینی بر این اصل استوار است که انسان را موجودی مختار می‌داند که درباره هدایت خویش مسئولیت دارد و با رضایت خویش به پذیرش دین و احکام آن اقدام می کند و براساس این نظریه حکومتی که خود را به رعایت احکام الهی متعهد می‌نماید با اراده مردم تحقق می‌یابد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• _اسلامی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3952 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻عدالت اقتصادی به مثابه فقه الاقتصاد 🎤دکتر علی نعمتی، دبیر هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد حوزه علمیه خراسان 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3949 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
✅#اختصاصی 🎙#مصاحبه 🔻عدالت اقتصادی به مثابه فقه الاقتصاد 🎤دکتر علی نعمتی، دبیر هیئت اندیشه‌ورز اقت
🎙 🔻عدالت اقتصادی به مثابه فقه الاقتصاد 🎤دکتر علی نعمتی، دبیر هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد حوزه علمیه خراسان 🔸اگر عدالت اقتصادی در میراث ۱۴۰۰ ساله اسلامی وجود نمی‌داشت پس باید نبی مکرم اسلام صلی ا… علیه و آله نعوذ بالله هدف از ارسال رسل در آیه شریفه که لیقوم الناس بالقسط باشد را در مورد خودشان برآورده نکرده باشند! 🔸متأسفانه مشکل اینجاست ما مانند ماهی در آب که آب را نمی‌فهمد، متوجه نشده‌ایم که تمام این ابواب گسترده‌ فقهی که به مباحث مالی و اقتصادی و عقود و … دارد عدالت اقتصادی را ترسیم می‌کند. منتهای مطلب ناقص است و باید تکمیل شود. 🔸فقه الاقتصاد ما تا بازار را بیشتر نرفته است؛ به دولت و بخش غیرانتفاعی نرسیده است. تازه همان بازار هم محدود است و بازار مالی ندارد، بازار سرمایه‌اش باید نسبت به الگوهای جدید بازار سرمایه و شرکت سهامی و … نظر بدهد. 🔸بگذریم که تازه بازار پول هم در اقتصاد مدرن درست شده که اساساً مشکل دارد و هنوز موضع قاطعی در قبال آن اتخاذ نکرده‌ایم. ما هنوز مبنای اقتصادی دولت را در اقتصاد اسلامی تبیین نکرده‌ایم و لذا فتوا دادن در بخش زیادی از مسائل اقتصادی مان معلق و روی هواست؛ از قبیل فقه اقتصاد ورزش، فقه اقتصاد آموزش، فقه اقتصاد رسانه و … . •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3949 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻جهاد علمای عصر قاجار برای خودکفایی و تقویت تولید ملی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3963 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻جهاد علمای عصر قاجار برای خودکفایی و تقویت تولید ملی 🔸نکته مهمی که در تأسیس «شرکت اسلامیه اصفهان» و اقدامات حول محور آن وجود دارد، این است که برای رسیدن به خودکفایی و استقلال اقتصادی و رونق تولیدات داخلی بر حرکت و اقدام ملی مبتنی بر قناعت و پرهیز از تجمل تاکید فراوان شده است، چنانکه حاج آقا نورالله اصفهانی در یکی از سخنرانی‌های خود می‌فرماید: «امروزه بر ملت ایرانیه و حوزه اسلامیه لازم و متحتم است که در رفع احتیاج از خارجه بقدر مقدور و اندازه میسور بکوشیم. 🔸یعنی لوازم زندگانی را… تا آخرین درجه امکان از امتعه داخله خود استعمال نماییم و تا در مملکت خود، اگرچه به اضعاف قیمت و خشن باشد، در بند ظرافت نباشیم و از خارجه نخریم و این اقتصاد ملکی و ملی را کار بندیم و سرمایه و نقود را به خارجه نسپاریم». 🔸استقبال از محصولات این شرکت، که در حوزه نساجی فعالیت می‌کرد، روزبروز افزایش یافت. 🔸از این رو، برای لباس‌های رسمی نیروهای نظامی، مدارس علمیه و مدارس جدید از منسوجات این شرکت استفاده می‌شد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3963 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻«عدالت‌خواهی حقیقی» کمک به تحققِ «حکمرانی اسلامی» است 🎤آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3960 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻«عدالت‌خواهی حقیقی» کمک به تحققِ «حکمرانی اسلامی» است 🎤آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری 🔸ما وقتی می‌خواهیم قیام برای عدالت کنیم حتماً باید در مقیاسِ تاریخی و مقیاسِ جهانی باشد. 🔸بعد، ذیل آن برای تحقق عدالت در مقیاسِ ملی اقدام کنیم. به تعبیر دیگر موانع تحقق عدالت یک سلسله موانع تاریخی و اجتماعی هستند آن هم در مقیاس جامعه‌ی جهانی، که اگر به آن توجه نکنیم و صرفاً بخواهیم عدالت را در حوزه‌ی کشور خودمان و در مثلاً مقیاس اقتصاد اقامه کنیم با موانع جدی روبرو می‌شویم. 🔸لذا به نظر من مهم‌ترین مانع تحقق عدالت، تمدن جدیدِ غرب هست. به تعبیر دیگر بزرگ‌ترین حجابِ عدالت «مدرنیزم» است که به‌هیچ‌وجه نمی‌گذارد عدالت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی محقق شود. 🔸تمدن مدرن مبتنی بر «جور» یعنی «ظلم پنهان» است. یعنی آن ظلمی که در دوره‌ی نظام برده‌داری وجود داشته تبدیل شده به یک ظلم پنهان در دوره‌ی دموکراسی و حالا به جور تبدیل شده است. 🔸این بزرگ‌ترین مانعی است ما اگر بخواهیم به‌عدالت برسیم باید با آن مقابله کنیم. 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3960 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 🔻رصد رویدادهای اندیشه‌ای سال 99 👈گزارش وقایع مهم در سال 99 👈یادداشت‌ها، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های جنجالی منتشرشده در فضای مجازی . •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
✳️ اولین نشست از سلسله نشست‌های «حکمرانی فضای مجازی» 💠 موضوع: «دورنمای حکمرانی فضای مجازی» 🔰 با ارائه: دکتر عبدالحسین کلانتری (سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی) 🕰 زمان: یکشنبه 22 فروردین 1400، رأس ساعت 18 ⭕️ نشست به صورت مجازی و برخط برگزار می‌شود. 🔖 لازم به ذکر است برای شرکت‌کنندگان گواهی حضور صادر و به بهترین خلاصه‌نویسی از صحبت‌های مطرح‌شده در نشست، جوایزی به قید قرعه اهدا می‌شود. 💡 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: @oisc_rooydad 🔹 مشروح خبر: 🌐 http://yun.ir/haijm9 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🔺مدرسه بهاری «شبهه پژوهی حکومت دینی»، پاسخی به شائبه استبداد 💠 به صورت مجازی و به دو زبان فارسی و عربی؛ ویژه اساتید سطوح عالی و سطح ۴ و اساتید دانشگاه و دکتری، به همراه اعطای گواهی شرکت در دوره 🔹استاد شب‌زنده‌دار: نسبت سنجی جمهوری اسلامی و نظام استبدادی 🔸استاد خسروپناه: امکان یا امتناع استبداد در حکومت دینی 🔹استاد لک‌زایی: بررسی مواجهه علما با حکام مستبد و سلاطین جور 🔸استادایزدهی: رابطه ولایی مردم و حاکم اسلامی 🔹استاد ابوطالبی: ولایت مطلقه نه حکومت مطلقه 🔸استاد امیدی: جایگاه پرسشگری و انتقاد در حکومت دینی و پاسخگویی حاکم ✔️علاقه مندان می‌توانند به منظور ثبت نام تا ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۰ به نشانی @Admin_spasokh در پیام رسان ایتا ثبت نام کنند. 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻تحلیل و بررسی شعارهای عدالت‌خواهی در سایه‌ی دولت جوان و انقلابی 🎤حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر محمدرضا باقرزاده (عضو هیات علمی و استادیار موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره) 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3948 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net