eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.3هزار دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
آداب تصوف اقتباسی از آداب هندوییسم و بودیسم🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ یکی از منابع خارجی و غیر اسلامی، که افکار و عقائد خاص آنان در تصوف وارد شده، آداب و رسوم مکاتب شرقی، خصوصاً بودایی و هندی است . 🔷 این آداب در آثار و اعمال صوفیان رسوخ کرده، که در واقع یک نوع بدعت و عملی غیر شرعی به حساب می‌آید. 🔶 از آداب خاصی که هندوها و بودایی‌ها در مراسم صوفیانه‌ی خود انجام می‌دهند، ریاضت‌های مختلف، سخت و طولانی است که به اشکال گوناگون، آن را در عبادات خود به کار می‌گیرند. ♦️ مانند «ذکر گفتن» که هر چند اصل آن، در اسلام تأیید و تأکید شده، اما به‌گونه‌ای که امروزه در میان صوفیان رواج دارد، مورد تأیید اسلام نیست. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آداب تصوف اقتباسی از آداب هندوییسم و بودیسم 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ نویسندگان تاریخ فلسفه در جهان اسلامی در این‌باره گفته‌اند: «از آثار هندى در تصوف اسلامى، خرقه اى است كه مريد به هنگام دخول در جماعت صوفيه مى‌پوشد. 🔷 خرقه که رمزى است از فقر و اعراض از عالم ديگر، به كار بردن سبحه(تسبیح) و گفتن ذكر است كه در اسلام شيوع فراوان دارد. 🔶 كرمر در كتاب خود موسوم به طرح‌هايى در تاريخ فرهنگ گويد: 🔷 صوفيان مسلمان از هنديان، روش رياضت به وسيله ذكر را فراگرفتند، همچنانكه «روش تنفس» را، كه موجب وصول به انجذاب روحى مى شود.»[1] 🔶 صوفیان در جلسات خود برای ذکر گفتن، بدعت‌هایی همچون فریاد زدن و صیحه‌کشیدن و سر تکان‌دادن با ضرب‌های مختلف و همراه آن به موسیقی گوش‌دادن و... به کار می‌برند. 🔷 فیض کاشانی نیز درباره این جلسات صوفیانه می‌گوید: «قومی خود را از اهل ذکر و صوفی معرفی می‌کنند، خرقه می‌پوشند و حلقه‌ی ذکر سر پا می‌کنند و اختراع اذکار می‌کنند و تغنی به‌اشعار می‌نمایند و فریاد می‌زنند... 🔶 سنت را ترک کردند و بدعت‌ها را ملتزم شدند. فریاد زدن و صیحه را عبادت نام گذاردند کأن خدا بانگ آنها را نمی‌شنود، پاک و منزه است ذات احدیت از این‌که چیزی بر او مخفی باشد.»[2] 🔷 این در حالی است که در آیات و روایات، اصلاً چنین ذکری وارد نشده و بر عکس، از نشانه‌های یک شیعه، ذکر در خلوت می‌باشد، که نشان از آهسته گفتن ذکر و آرامش و طمأنینه داشتن است چنان‌‌که امام صادق(علیه‌السلام) فرمودند: «شیعتنا الذین اذا خلوا ذکروا الله کثیرا.[3] شیعیان ما کسانی هستند که وقتی خلوت می‌کنند خدا را بسیار یاد می‌کنند.» 🔶 از دیگر اعتقادات هندوییسم و بودیسم، که در تصوف نیز وارد شده، عقیده به فناست که صوفیه آن را فنا، محو و استهلاک می‌نامد. 🔷 بنا بر نظر دکتر غنی از صوفیه‌شناسان معاصر، عقیده به فناء فی الله در تصوف، خصوصاً در تصوف خراسان، مقتبس ازتعالیم بودایی و هندی است، که هزار سال قبل از اسلام در شرق ایران از جمله بلخ و بخارا رواج داشته است. 🔶 «نکته مهمی که باید متذکر بود این‏ است که متجاوز از هزار سال قبل از اسلام، مذهب‏ بودایی در شرق ایران یعنی بلخ و بخارا و نیز ماوراءالنهر شایع بوده و صومعه‌‏ها و پرستشگاه‌هایی معروف داشته و مخصوصاً صوامع بودایی بلخ بسیار مشهور بوده است. 🔷 در قرون اول اسلامی، بلخ و اطراف آن از مراکز بسیار مهم تصوف شده و صوفیان خراسان در تهور فکری و آزادمنشی پیشرو صوفیان به شمار می‏رفته‌‏اند . 🔶 عقیده «فناء فی الله» که تا اندازه‏‌ای‏ مقتبس از افکار هندی است، بیشتر به دست‏ صوفی‌های خراسانی از قبیل بایزید بسطامی و ابوسعید ابوالخیر ترویج می‏‌شده است.»[4] 🔷 دسته ای از بزرگان و مشایخ طبقه اول صوفیه مانند فضیل بن عیاض متوفای 187 ق، شقیق بلخی 174 ق، داوود بلخی 174 ق و همچنین ابراهیم ادهم که امیرزاده بلخی بوده، همه از بلخ بوده‌اند. 🔶 بایزید بسطامی درباره‌ی استاد خود، ابوعلی سندی که از اهالی سند و نواحی بخاراست، گفته است: «که من از بوعلی علم فنا در توحید می‌آموختم و بوعلی از من الحمد و قل هوالله.»[5] 🔷 با این اقوال و اقوال دیگر در مورد عقاید هندی و بودایی، که تفصیل آن در کتاب‌های مربوطه آمده نتیجه می‌شود که تصوف، خیلی از عقائد و رسوم خود را از منابع غیر اسلامی نظیر هندو و بودا اخذ کرده است. 🔻پی‌نوشت: [1]. فاخوری، حناجر، خليل، تاريخ فلسفه در جهان اسلامی ، مترجم ، عبد المحمد آيتی 1373، ص251. [2]. محلاتی، ذبیح الله، کشف الاشتباه، تصحیح فردوسی، 1389، ص 300 - 301. [3]. کلینی ، محمد بن یعقوب، کافی، مترجم مصطفوی ، 1369، ج4، ص499، ح2 [4]. غنی قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، 1386، ص156. [5]. الهامی، داود، عرفان اسلامی و عرفان التقاطی، 1374، ص36 و 37. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
سرنوشت عجیبِ « یاکوف پسر استالین » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا پیام های موجودات فرازمینی خطر بزرگی برای انسان محسوب شود⁉️ 👽🛸📡🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
21.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مستند « اسرارفراماسونری » و « رازجام مقدس » 🍷🔺 قسمت (سیزدهم) 3️⃣1️⃣ ♦️این مستندِ « بیست قسمتی » بنا بر روایات کتب مقدس «مسیحان ، یهودیان» و هم چنین کتب و افسانه های باستانی ساخته شده و در بسیاری از موارد با دین مقدس اسلام و اعتقادات مسلمانان دارد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
احساس نیازفطری انسان به معنویت علل گرایش به عرفان‌های کاذب 🕉☯️🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
احساس نیازفطری انسان به معنویت علل گرایش به عرفان‌های کاذب 🕉☯️🔻 ♦️ با وجود توسعه‌ی دامنه‌ی ابعاد مادی در زندگی جوامع مدرن انسان زمانه‌ی ما نتوانسته از میزان احساس نیاز ریشه دار و همیشگی او به معنویت خواهی بکاهد. 🔷 چند دهه‌ای است که به اقتضای بازار گرم معنویت‌های کاذب، طرح مباحث به ظاهر عرفانی و معنوی به شدّت گسترش پیدا کرده است. 🔶 عرفان‌های کاذب در راستای مقابله با آموزه‌های دینی، از فطرت معنویت خواه انسان و بحران معنویت جهان معاصر به نفع ترویج عقاید و اهداف خود بهره برده و انسان را به جای دعوت به سوی خدا به مفاهیم و اهدافی مانند آرامش، عشق، نشاط، و ... که متاسفانه اینها هم از نوع بدلی و کاذب است سوق می‌دهند. 🔷 از طرفی در میان پدیده‌های عالم آفرینش، انسان را باید پیچیده‌ترین و شگفت‌ترین آنان دانست که به همین دلیل، ناشناخته‌ترین آنان نیز محسوب می‌گردد. 🔶 یکی از مجهولات در مورد انسان همین مساله فطرت است. فطرت انسان به معنی ویژگی‌هایی است که تکویناً در اصل خلقت و آفرینش انسان بکار رفته است. و تکوینی نیز یعنی اینکه اکتسابی نیست، بلکه از نهاد انسان و سرشت او سرچشمه گرفته است.[1] 🔻 راغب اصفهانی می‌گوید: فطر ایجاد و ابداع یک چیز بر هیأت و کیفیت خاصی است که اقتضای فعلی از افعال را دارد؛ پس این آیه شریفه که می‌فرماید: 🔷 «فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا [روم/30] فطرتی است که خداوند انسان‌ها را بر آن آفریده و اشاره است به این که مردم را به گونه‌ای خلق و ایجاد کرده است که معرفت و شناخت خدا و ایمان به او در آن‌ها وجود دارد.[2] 🔶 قرآن کریم هم در مورد فطری بودن دین الهی می‌فرماید: «فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفاً فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْها لا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ [روم/30]، پس روی خود را با گرایش تمام به حق، به سوی این دین برگردان، با همان سرشتی که خدا مردم را بر آن سرشته است؛ آفرینش خدای تغییرپذیر نیست.» 🔷 بنابراین فطرت انسانی یعنی ویژگی‌های ذاتی که در آفرینش انسان لحاظ شده است. بینش‌ها و گرایش‌هایی که اکتسابی نیستند و در سرشت انسان قرار دارد، فطری نامیده می‌شوند. ♦️ پس فطرت و سرشت انسان خواهان و متمایل به دین الهی است، و دین داری منشأ و خاستگاه فطری در انسان دارد. 🔻 علامه طباطبایی نیز بعد از آن که دین را روش زندگی و نشان دهنده سیر سعادت معرفی می‌کند، می‌فرماید: 🔷 پس برای انسان آفرینش خاصی است که او را به روشی خاص در زندگی و مسیر معیّنی که دارای غایت و هدف مشخصی است هدایت می‌کند که بدون پیمودن این مسیر، به آن هدف نمی‌رسد و این هدایتگر و هادی، چیزی جز فطرت و کیفیت خلقت انسان (که در همه انسان‌ها وجود دارد و تغییر و تحوّل نمی‌پذیرد) نیست و بدین سبب (قرآن) به دنبال تعبیر «فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا»، فرمود: «لاَ تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّه»؛ در آفرینش الاهی دگرگونی نیست.[3] 🔻 امام علی (علیه السلام) نیز می‌فرمایند: «إنَّما قَلبُ الحَدَثِ کَالأرضِ الخالِیَةِ مَهما أُلقِیَ فی‌ها مِن کُلِّ شَیءٍ قَبِلَتهُ؛[4] قلب نوجوان، همچون زمین ناکشته است که هرچه در آن افکنده شود، می‌پذیرد.» 🔷 دلیل این قبول و اجازه بذر پاشی در دل جوان همان شوق و اشتیاق وی به معنویت است که از فطرت پاک جوانی سرچشمه می‌گیرد.[5] ♦️ رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) نیز فرموده است: «اُوصیکُم بالشَّبان خَیراً، فإنَّهم أَرقَ اَفئِدَه،[6] دل جوان به زمین پاکی می‌ماند که هر بذری در آن بیفشاند، همان را می‌پذیرد.» 🔷 در نتیجه باید گفت: با توجه به گسترش روز افزون عرفان‌های نوظهور و کاذب که سبب انحراف افراد جامعه شده و از طرفی اقشار مختلف جامعه که در پی رفع نیازهای فطری خود و طلب معنویت و عرفان حقیقی هستند. ♦️ باید بدانند که نیازهای معنوی خود را باید با تحقیق و تفحص کردن از کارشناسان خبره در دین و همچنین درک کردن آموزه‌های عرفان اصیل اسلامی از طریق قلب و دل بر آورده سازند. 🔻 پی‌نوشت: [1]. پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت. [2]. راغب اصفهانی، بیتا: واژه فطرت. [3]. علامه طباطبایی، تفسیر المیزان، انتشارات بیتا، جلد 16، ص 179. [4]. غرر الحکم و دُرر الکلم، حديث 3901. [5]. برگرفته از سایت پرسمان. [6]. المصباح المنیر، علی مشکینی، قم: نشر الهادی. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
«گیلتی پلژ» چیست⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« وایکینگ ها » قومی بسیار خرافاتی بودند 🌒🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
24.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مستند « اسرارفراماسونری » و « رازجام مقدس » 🍷🔺 قسمت (چهاردهم) 4️⃣1️⃣ ♦️این مستندِ « بیست قسمتی » بنا بر روایات کتب مقدس «مسیحان ، یهودیان» و هم چنین کتب و افسانه های باستانی ساخته شده و در بسیاری از موارد با دین مقدس اسلام و اعتقادات مسلمانان دارد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻