eitaa logo
محفل شعر قند پارسی
271 دنبال‌کننده
2هزار عکس
258 ویدیو
90 فایل
ارتباط با ادمین‌های کانال : محمد محمدی‌رابع @shiraz_wound ارسال شعر ‌و مطلب : حسین کیوانی @h_keyvani
مشاهده در ایتا
دانلود
"نکته‌ای در قافیه‌گزینی" اساس تعریف قالب‌های شعر سنتی بر کارکرد وزن و قافیه در آن‌هاست. نوع قرار گرفتن قافیه (به‌اجبار) و ردیف(به‌اختیار) است که مرز قالب‌های غزل و رباعی و قصیده و مسمط و غیره را مشخص می‌کند. اهمیت قافیه در شعر کهن به‌اندازه‌ای است که برخی از منتقدان شعر را صرفا سخن "موزون و مقفّی" دانسته‌اند و قافیه‌مندی را حتی مقدّم بر مخیّل‌بودن شعر تشخیص داده‌اند. هرچند کارکرد قافیه در شعرهای کهن و نو، سبک‌های مختلف و شعر رسمی یا عامیانه، تفاوت‌هایی دارد؛ برخی اصول موجود در قافیه گزینی است که شاعران، عمدتا به آن توجه دارند یا دست کم بر اساس علم قافیه به آن آگاهند. یکی از اصول قافیه‌گزینی، ضرورت تفکیک بین حروف اصلی و الحاقی قافیه است. به کلمات زیر توجه کنید: جنبش، کوشش، پویش، جوشش، آزمایش، نمایش، گزارش، تنش، پیچش، پوزش، کشش، سوزش، گرایش، بارش، پرسش، نرمش، پرش و هزاران واژه‌ی مشابه که از ترکیب "بن فعل و ِش" ساخته شده است. بسیاری از شاعران معاصر و برخی شاعران پس از سده‌ی نهم، به دلیل همسانی پایان این کلمات، از همه‌ی این ساخت‌ها به یک صورت در قافیه استفاده کرده‌اند؛ حال آنکه "ش" در تمام نمونه‌ها "حرف الحاقی" است و در زمان قافیه‌گزینی، اساس قرار نمی‌گیرند. از این زاویه، در نمونه‌های بالا پویش و جوشش را نمی‌توان هم‌قافیه کرد و نمونه‌گزینی صحیح قافیه‌ها به صورت زیر است: _ کوشش/ جوشش/پوشش و ... . _گرمایش/ نمایش/ گشایش/ نیایش و... . _سوزش/ پوزش/ فروزش و... . _پویش/ رویش/ گویش و ... . _گزارش/ بارش/ نگارش و ... . ادامه دارد https://eitaa.com/mmparvizan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک نفر داد زد چرا ؟ نان ما واجب است یا غزه ؟ حاج قاسم بگو هدف ماییم خورده موشک بجای ما غزه همه کفر یکطرف هستند تک و تنهاست با خدا غزه.. بیطرفا همیشه بیشرفند ای شهید سکوتها غزه السلام علیک یا مظلوم السلام علیک یا غزه 👉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فراخوان هشتمین جشنواره طنز و رسانه طنز پهلو به گزارش دبیرخانه هشتمین جشنواره طنز پهلو، فراخوان هشتمین جشنواره طنز و رسانه (طنزپهلو) یادمان کیومرث صابری فومنی (گل‌آقا) منتشر شد. این جشنواره با همکاری معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود. بخش‌ها: داستان کوتاه طنز، کاریکاتور و کارتون، شعر طنز، طنز چندرسانه‌ای(محتوای شبکه‌های اجتماعی) و نثر طنز (طنز مطبوعاتی) جوایز: نفر اول هر بخش ۱۰۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره نفر دوم هر بخش ۷۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره نفر سوم هر بخش ۵۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره نفر تقدیری در هر بخش ۲۰ میلیون ریال به همراه تقدیرنامه موضوعات: انتخابات، یک بام و دو هوای حمایت غرب از مردم غ‌ز‌ه، بسته شدن پنجره جمعیتی در آینده نزدیک و پیر شدن ایران توهمات اپوزوسیون جمهوری اسلامی ایران، ورزش به ویژه فوتبال، گرانی خودرو، مصائب اینترنت، گرانی خانه و کرایه خانه، آفت‌های فضای مجازی (اعتیاد به گوشی، فودبلاگرها، بلاگرهای بی‌سواد، فیک‌نیوزها و…)، جهان‌گردی ایرانی‌ها و ایران گردی جهانیان، صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، بروکراسی اداری و آزاد. دبیرخانه هشتمین جشنواره طنز پهلو تاکید کرد آیین پایانی این جشنواره در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در استان گیلان، شهر فومن (زادگاه گل‌آقا) برگزار خواهد شد و علاقمندان ‌می‌توانند آثار خود را تا *۳۱ فروردین ماه* سال آتی به نشانی http://tanz.pressfestival.ir ارسال کنند. .
🤲🤲🤲🤲 🌹«لیله القدر خیر من الف شهر»🌹 بار دیگر لیله القدری دیگر از راه می‌رسد و آیه های التماس« الغوث، خلصنا من النار»از مناره قلب‌های ما به اوج عرش پر می گیرد، بار دیگر حضرت سبحان را به «هزار و یک »نام نیکویش سوگند یاد میکنیم تا درهای رحمتش را بیش از هر زمان دیگری بر قلب‌های گنهکار ما بگشاید، شاید با قلم رحمت و مغفرتش خط قرمزی بر خطاهای خواسته و ناخواسته ما بکشد. شاید نسیم رحمتش برگهای خزان گناه را بردارد و در پستوی مغفرت خود پنهانش کند. شاید با زمزم کلام خود بشوید هر چه تیرگی‌ها و آلودگی ها را، شب نزول کلام وحی و نزول ملایکه به زمین است به اذن پروردگار، شبی که دفتر زنگار گرفته سال قبل به ورق انتهایی خود رسیده و ملایک لوح زرین در دست در انتظار مشق سرنوشت یکساله دیگر ی به صف ایستاده اند، ای کاش با قلم زرینشان هر چه خیر و خوبی و برکت و رحمت است را برصفحه سرنوشتمان ترسیم نمایند. ای کاش «حول الحالی» صورت بگیرد به« احسن الحال»، ای کاش عهد و پیمان لیله القدرمان تا لیله القدر بعدی محکم و استوار بر پای بماند و زنگار فراموشی نگیرد. ای کاش قدر بدانیم شبی را که ارزشی برابر هزار ماه دارد. ای کاش زنگ بیداری و آگاهی در قلبمان طنین افکند. کاش بدانیم چه شب عزیزی است و قدر بدانیم آنرا. الهی به لیله القدر و به صاحب القدر همه ما را در کنف رحمت و مغفرت خود مصون و محفوظ بدار و «خلصنا من النار یا رب»🤲🤲 ک. قالینی نژاد_افروز 🤲🤲🤲🤲🤲
3.27M
نکاتی درباره برنامه بخش اول - نقاط ضعف 🔹شماهم نظرات، پیشنهادات و خود را برای ما ارسال کنید. کانال در ایتا؛ @Farakhanesher
3.28M
نکاتی درباره برنامه بخش دوم - نقاط قوت 🔹شماهم نظرات، پیشنهادات و خود را برای ما ارسال کنید. کانال در ایتا؛ @Farakhanesher
"قدر" دلا معاویگی تا کی؟ دو روز مثل علی باشیم در این زمانه‌ی بی‌آغاز، چه می‌شود ازلی باشیم؟ بیار غیرت مالک را، ببین نزول ملایک را بیا "الست بربک" را، جواب "قال بلی" باشیم دوباره کعبه‌ی جانت را، امیر بت‌شکنی باید به جای "حبّ علی" تاکی، پر از بت "هبلی" باشیم؟ بسوز "طلحه‌ی عصیان " را ، بزن رگِ "جمل نان" را در این جنون خفی تا چند، اسیر شرک جلی باشیم؟ در ازدحام خیابان‌ها و عصر قحطی انسان‌ها کمی شبیه علی باشیم. کمی شبیه علی باشیم https://eitaa.com/mmparvizan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امشب ،نسیم رحمت حق جاریست ،اگر بغضتان ترکید ،اگر باران اشکتان بارید ، اینجا کسی ملتمس دعاست !! ,,قدر،،خود گر نشناسد دل و کاری نکند بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم.. حافظ در لیله القدر عشق الهی برای هم دعا کنیم.. محفل شعر قند پارسی🌹🌹🌱🌱🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پریدن بی پر تدبیر، مستی است جهان را گه بلندی، گاه پستی است به پستی در، دچار گیر و داریم ببالا، چنگ شاهین را شکاریم من اینجا چون نگهبانم، تو چون گنج ترا آسودگی باید، مرا رنج تو هم روزی روی زین خانه بیرون ببینی سحربازیهای گردون از این آرامگه وقتی کنی یاد که آبش برده خاک و باد بنیاد نه‌ای تا زاشیان امن دلتنگ نه از چوبت گزند آید، نه از سنگ مرا در دامها بسیار بستند ز بالم کودکان پرها شکستند گه از دیوار سنگ آمد گه از در گهم سرپنجه خونین شد گهی سر نگشت آسایشم یک لحظه دمساز گهی از گربه ترسیدم، گه از باز هجوم فتنه‌های آسمانی مرا آموخت علم زندگانی نگردد شاخک بی بن برومند ز تو سعی و عمل باید، ز من پند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صبح که میشود پنجره را باز کن بگذار بادی به سر و صورت روزمرگی‌هایت بخورد بقیه ی امروزت را پر از مهربانی کن و راه بیفت این‌ روزها مردم نا امیدند کار سختی نیست؛ لبخند بزن... صبح زیبایت بخیر 🌼
یک کوچه غیرت ای قَلَندر تا علی مانده‌ست شمشیر بردارد هر آن‌کس با علی مانده‌ست دیشب تمام کوچه‌های کوفه را گشتم تنها علی، تنها علی، تنها علی مانده‌ست ای ماهتاب آهسته‌تر اینجا قدم بگذار! در جزر و مد چاه، یک دریا علی مانده‌ست از خیل مردانی که می‌گفتند می‌مانیم انگار تنها ابن‌ملجم با علی مانده‌ست ای مرد! بر تیغت مبادا خاک بنشیند برخیز! تا برخاستن یک «یاعلی» مانده‌ست
عیوب قافیه در واقع جلوی زیباترشدن قافیه را میگیرند یعنی‌ ساختمان قافیه در آنها رعایت شده اما زیبایی ندارند و شاعران بزرگ مانند سعدی حافظ و مولانا هم دچار آن شده اند عیوب قافیه عبارتند از های ادبی
اگر دارای حرف الحاقی نباشد و مصوت های کوتاه در هجای قافیه همسان نباشندعیب بوجود می آید مثل اینکه کُشت را با دَشت یا زَرد را با خُرد قافیه کنیم نقد صوفی نه همه صافی بی غش باشد ای بسا خرقه که مستوجب آتش باشد صوفی ما که ز ورد سحری مست شدی شامگاهش نگران باش که سرخوش باشد میبینیم که مصوت کوتاه در خوش با بقیه کلمات قافیه متفاوت است
این عیب مربوط به قافیه هایی است که حرف‌ در آنها یا درتلفظ است اما در نوشتن متفاوت مانند مریض و لذیذ یا حرف‌روی در تلفظ بهم است مانند پیچ و گیج از آن پیش کاین کارها شد بسیج نبود خوردنی ها جز از میوه هیچ
"روایت عطار از رفتار امام علی(ع) با ابن‌ملجم پیش از شهادت" چونک آن بدبخت آخر از قضا ناگهان آن زخم زد بر مرتضی مرتضی را شربتی کردند راست مرتضی گفتا که خونریزم کجاست؟ شربت او را ده نخست آنگه مرا زانک او خواهد بُدن همره مرا شربتش بردند او گفت اینت قهر حیدر اینجا خواهدم کشتن به زهر مرتضی گفتا به حقّ کردگار گر بخوردی شربتم این نابکار من همی ننهادمی بی‌او به هم پیش حق در جنت‌الماوی قدم پ.ن: روایت عطار از ماجرا، بعد عرفانی_ تاویلی دارد؛ هرچند مستندات تاریخی و دینی هم، سفارش امام(ع) به رفتاری انسانی با ابن‌ملجم را تایید می‌کند. البته روایت سنایی در باب سوم حدیقه، نشان‌دهنده‌ی قتل ابن‌ملجم در مکان نزدیک به شهادتگاه امام است؛ گویا ماخذ تاریخی او، متفاوت با بسیاری از منابع شیعی است. @mmparvizan
یا علی با حسرت واشک وآه می گفت علی در خلوت شب به ماه می گفت علی از دست خواص بی بصیرت ،شبها درد دل خود به چاه می گفت علی ۰۰۰۰۰۰۰ پای هدفش همیشه می ماند علی جان در ره جانانه برافشاند علی روزی که شکافت فرق او در محراب گفتند مگر نماز می خواند علی ! کیوانی مولای پرهیزگاران وامام عاشقان (امام علی) تسلیت باد
🔰مسابقه (ققنوس قلم) 👌با موضوع غزه و فلسطین 📌در قالب شعر و داستان کوتاه ⏳مهلت ارسال آثار: 10 الی 18 فروردین ماه 1403 📲آثار خود را به شماره تماس ذیل 09021392878 در ایتا ارسال نمایید. ✔️سازمان بسیج هنرمندان فارس ┄┅┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄ @khabarnmeshaeranshiz عضو شوید 👈 خبرنامه شاعران
واقعه (نذر خانه زادِ خدا، علی) خبراز آسمان دارم که فکری در سر ماه است کسی باور نخواهد کرد طوفانی که در راه است کسی باور نخواهد کرد آن هولِ جگرکن را کسی باور نخواهد کرد این هشدارِ اَلکن را خبر از من جگرها خورد پنهان کردنِ رازش خبراز آسمان دارم که ممکن نیست ابرازش خبردارم که جَزر و مَدّ به اُشترکوه خواهد زد که آتش بر نخیلاتِ درخت انبوه خواهد زد خبردارم که بنیان کَن ز بینالود برخیزد خبر دارم که چترِ دود از چَترود برخیزد بر آرد نیزه دارِ رعد شمشیرِ مُلَمَّع را بکوبد پیلبانِ اَبر شلاقِ مُرَصَّع را مَبین این نُه طبق اِشکوب ، مُفتِ دود خواهد شد خبراز آسمان دارم زمین نابود خواهد شد مَبین این رشته کوه آری نخِ آجیده خواهد بود دماونداست یا دیوار ،پشم ِچیده خواهد بود زمین گرداب عِصیان است،عِصیان هیچ می فهمی؟ هوا در عُقِّ غِثیان است، غِثیان هیچ می فهمی؟ زمین این گوی چرکین، غلت غلتان در سراشیب است هوا این سرب سنگین، زهرآگین، عینِ آسیب است چه کس قاذُوره از تَه تویِ این کج خمره خواهدشست؟ به جز باران که چرکِ روح را در زُمره خواهد شست خبردارم که می بیند مکافاتِ عمل انسان دراین چرکینِ بی تمکینِ درعصیانِ در نسیان خبر دارم که مَردِ دین، دَم ِ مُردار خواهد خورد که چرب آخور، بقا را، کَفته ی کفتار خواهدخورد جهان وارونه خواهد شد حواس از عقل بگریزند جوانان وعظ گویند و زنان از نقل بگریزند دَدان شلتاق ِچوپان را صَفیرِ حمله بردارند صفیرِ گاویاران را سگان با توله انگارند خبراز آسمان دارم که در شَرشور هنگامه بیفتد نَر ّگُربُز را نَم ِپیشاب بر جامه ستوران بارِ زُخرُف را به آب،از غیظ بسپارند و زائوها جنین خُرد، لختِ حیض پندارند از آن شلاق کش باران کسی جان در نخواهد برد از آن بلعنده خو ماران، کسی جان در نخواهد برد به من گفتند پنهانی نجاتِ پور ممکن نیست اگرچه نوح باشی باز، بی دستور ممکن نیست که خواهد بود در آن روز با اهلِ زمین آیا؟ چه خواهد بود دستاویزِ ارباب یقین آیا؟ کدامین ناوگان آیا از آن هِیدوس خواهد رَست؟ کدامین چشم باز آیا ازاین کابوس خواهد رَست؟ کدامین خُفیه گاهِ قاف ازآن خیزاب در اَمن است؟ کدامین کشتی صَفصاف ازآن غرقاب در اَمن است؟ چه کس با چوبدستِ سِحر، دریا نیمه خواهد کرد؟ چه کس خلق هراسان را ز طوفان بیمه خواهد کرد؟ زمین گرداب عِصیان است، اما من چه می بینم؟ هوا درعُقِّ غِثیان است، اما من چه می بینم؟ کسی قاذوره از تَه تویَ این کج خُمره می شوید چنان باران که چرک روح را در زُمره می شوید در آن آشوب بَردابَرد بامن هست بیتی فرد که حِرز ِنوح بود انگار آن روزی که طوفان کرد : " چه غم دیوار اُمَّت را که دارد چون تو پشتیبان چه باک از موج بحر آن را که باشد نوح کشتیبان " بلی نوح است پیغمبر، ولیکن ناخدا مولاست چه کفر ازمن در آورد این که ننویسم خدا مولاست ، همان فرقان، همان قرآن، همان قدر و همان کوثر همان کعبه، همان زمزم، همان حَشر و همان مَحشر همان خون و دم و لحم و وجود ونفسِ پیغمبر همان روز اُحد صفدَر،همان ضرغام در خیبر حیا غیرت، صفا بَهجت، قدَر قُدرت، ابر باور نکو خصلت، ازل شوکت، شکرصحبت، سخن گستر صراطِ دین، بهشت آیین، قضاتمکین، غضب تندر ملایک شان و ایزد لحن و عرشی سیر و یزدان فر شعیب و صالح و داوود و هود ونوحِ پیغمبر عُزَیر و یوسف و یعقوب و بنیامین و تا آخر... همان والا، همان والی، همان گوهر، همان جوهر علیِّ عالیِ اعلا امیرالمؤمنین حیدر!
مسعود یوسف‌پور فروردین ۱۳۷۲ در مشهد متولد شد. سرودن را از نوجوانی آغاز کرد. او با فضای شعر طنز نیز آشنایی دارد اما اهتمام اصلی او شعر آیینی است. یوسف‌پور سابقۀ برگزیده شدن در جشنواره‌های مختلفی را دارد. وی از شاعران دغدغه‌مندی است که مبانی و اصول شعر آیینی را به هنرجویان آموزش می‌دهد و انجمن ادبی «مطلع» را تأسیس کرده است. او دارای مدرک سطح ۲ حوزوی است و در عرصه آموزش و تولید انیمیشن نیز فعالیت می‌کند. «سورۀ بهشت»، «سررسید غم»، «گستاخی» و «نخستین» دربردارنده اشعار او است.
مهمترین نوع عیب قافیه عیب هست که دامنه ی آن گسترده می باشد این عیب در قافیه کردن بوجود می آید و به این صورت که جزء دوم کلمه ی مرکب به عینه تکرار شده باشد ✅مثال به دو کلمه ی زیبارو گلرو. دقت کنید زیبا+رو گل+رو زیبا با گل اصلا هم قافیه نیستند رو در هر دو واژه معنی صورت را میدهد و از یک نو میباشد و عیب ایطا. ایجاد کرده یا به دو واژه ی. گلاب و غرقاب دقت کنیم گل+آب غرق+آب آب در هردو ازیک نوع هست و عیب ایطا ایجاد کرده حال اگر یکی ازدو واژه ی گلاب و غراب با واژه های زیر قافیه شود اشکالی ایجاد نمی کند جناب_باب_خواب_و.... پس عیب ایطا در قافیه کردن کلمات مشتق یا مرکبی پدید می آید که جزو دوم در آنها عین هم تکرار شده و باید دقت داشت که اگر جزو دوم تکراری و از دو جنس متفاوت باشند مثال خوبان نالان خوب+ان ناله+ان ان در خوبان معنی جمع میدهد جمعی ازخوبان ان در نالان نوع حالت است پس ان. در دو کلمه ی بالا از یک نوع نوشتار برخوردار بودند اما دو جنس متفاوت دارند که هیچ اشکالی ندارد
این عیب دارای دو نوع می باشد ✅ایطای جلی این نوع ایطا زمانی پیش می آید که کاملا آشکار و مشخص است جزو دوم تکراری است مثل. ماهرو زیبارو گلاب غرقاب وامانده درمانده ✅ایطای خفی شناخت نوع این نوع ایطا به دشواری صورت می گیرد و چندان واضح نیست مانند گریان و خندان شیرین و سیمین و...
عیب شایگان زیر مجموعه ی همان عیب ایطا هست که به بررسی آن در یک حالت خاص می پردازد عیب شایگان در قافیه کردن جمع ایجاد می.شود یعنی ما فقط یکبار حق داریم در شعر علامت جمع را به عنوان قافیه بکار ببریم مثلا یک بار میشود خوبان را با زندان قافیه کرد یا( ات ) جمع عربی که در فارسی بکار می رود نیز اینگونه است مثلا طیبات کائنات و این گونه قوافی که ات نشانه ی جمع به عنوان هجای قافیه انتخاب شده فقط یکبار اختیاراستفاده را داریم و بیشتراز آن ایجاد عیب شایگان می کند
🌷 زبان فارسی دارد مظلوم واقع میشود ✏️ رهبر انقلاب: به نظر من زبان فارسی کاملاً دارد مظلوم واقع میشود. حالا این اواخر یک کارهایی دارد میشود، بعضی‌ها در انجمنهایی یک کارهایی دارند انجام میدهند، امّا ما بیش از این احتیاج داریم به تقویت زبان فارسی. زبان فارسی زبان کشش‌داری است، جزو زبانهایی است که میتواند توسعه پیدا کند، چون زبان ترکیبی است و ترکیبهای زیبا [دارد که] انسان برای بیانِ هیچ معنایی گیر نمیکند. 🔹️بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار شاعران. ۱۴۰۳/۱/۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاهکار حکیم ابوالقاسم فردوسی آیه الکرسی رابصورت شعر سروده
این سجده‌ها لبالب چُرت و كسالت‌اند این قلب‌های رفته حرا بی‌رسالت‌اند در حج غفلت است دوباره طوافشان یوسف نمی‌خرند برای كلافشان امشب دلم به فكر مناجات خویش نیست الفاظ مثنوی من از جنس پیش نیست امشب حروف طبل بسی جنگ می‌زند پیشانی سكوت تو را سنگ می‌زند جان علی چقدر ز اسلام خوانده‌ای؟ در شقشقیه خطبۀ همّام خوانده‌ای؟ كو داستان دست عقیل، آهن علی؟ كو خطبه‌های كامل و مرد افكن علی؟... شیعه زلال می‌شود و گِل نمی‌شود مصداق أكل مال به باطل نمی‌شود گاهی عوام در دل شب رعد می‌شوند برخی خواص هم عمر سعد می‌شوند اُف بر دروغ‌های دكان‌دار شهرمان تزویر روزه‌های رباخوار شهرمان اُف بر ز عیش و نوش پران خدانما آن نان به نرخ روز خوران خدانما اُف بر نشستگان به ظاهر شتاب كن آن زاهدان ماه خدا را خراب كن اُف بر برادران كه به یوسف ستمگرند این‌ها به زعم خود پسران پیمبرند یعقوب! ما برادر یوسف نمی‌شویم گرگیم و هیچ منقلب از اُف نمی‌شویم اصلاً به ما چه مهدی زهرا نیامده‌ست؟ یا هیچ كس به یاری مولا نیامده‌ست؟ اصلاً به ما چه چشم یتیمانمان گریست؟ چیزی به سفره‌های فقیران شهر نیست! اصلاً به ما چه زاهد شب نیست چون علی؟ كیسه به دوش نان و رطب نیست چون علی!... همسایه‌ها گرسنه بخوابند ما پریم ما لقمه‌های شبهه به افطار می‌خوریم حالا بگو كه روزۀ خود را نخورده‌ایم ما آبروی ماه خدا را نبرده‌ایم... باید كه بر صحیفۀ سجادیه گریست وقتی زمانه پیرو نهج البلاغه نیست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا