🖼 #کتاب_باز| در ۵ دقیقه کتاب «اخبات» را بخوانید
@Farsna
✍ این خلاصه خوبه ولی ...
به نظرم برای کسی که صوت خود آقای صفایی رو گوش نداده بحث ضایع میشه
👌اون لحن و گریه ها گوش دادنی است
پیشنهاد می کنم ...
🔹لینک صوت این سه جلسه👇
https://sound.tebyan.net/Category?Tags=%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%AA/%20%D8%B5%D9%81%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D8%AD%D8%A7%D8%A6%D8%B1%DB%8C
🔹صوت جلسات ۴ به بعد در آپارات قابل دسترسی است👇
https://www.aparat.com/v/LGnjS
#ماه_رمضان
#اخلاقی
@hadianeha
#گعده_قرآنی
🔹سر سفره شیرینی موفقیت های مختلف بچه های گروه ما جاتون خالی...🍰
🔹بعد #افطار قرار شد هرکسی بقیه رو سر سفره #یک_آیه مهمان کنه؛ گفته بودم ناسلامتی ۶-۷ سال #طلبگی کردید و این همه قرآن خواندید؛ ببینم چه می کنید👀
🔹تست اول بود _ واقعا ایده ی خوبی بود _ آیه های منتخب بچه ها یکی از یکی جذاب تر بودند و جلسه ی شیرین و پر بهره ای شد👌
✅ مسأله #گعده ها و موضوعات گفتگوی جمع ها و جلسات، مسأله مهمی است؛
📌این که در #جلسه،
چطور گناه و غیبت و غفلتی نباشد؛
بلکه در کنار جذابیت، سرشار باشد از #ذکر و علم و نور نیاز به ایده دارد🧐
🔹این ایده ارایه یک آیه توسط اعضا، علاوه بر
#مشارکت اعضا در خود جلسه،
در صورت تکرار باعث افزایش #انگیزه به توجه و تامل بیشتر در هنگام تلاوت های شخصی می شود.
📌البته لازمه مشارکت خوب اعضا اهل تأمل بودن در هنگام #تلاوت_های_فردی است؛ برای تحقق این مهم پیشنهادی مطرح شد...👇
🎯 یک مدل پیشنهادی:
خیلی وقت ها موقع خواندن قرآن از #معانی آن غافل می شویم؛ نمودار فوق مدلی است پیشنهادی برای حل این مشکل
👈می توان با داشتن #دغدغه ای و سوالی مشخص آیات را تلاوت کرد و به دنبال صید پاسخ بود؛ این کار باعث توجه بیشتر در هنگام تلاوت می شود
👈تمرکز می تواند روی آیه های راهگشا یا توصیه های کاربردی یا روش های گفتگوی آیات یا غیر این ها باشد...
#قرآن
#تربیتی
@hadianeha
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 استاد میرباقری | مروری بر فرازی از #دعای_وداع با ماه مبارک رمضان
✅این چند دقیقه طلایی رو
در #خلوت و با #تمرکز گوش کن
📌گام های مواجهه با صاحب خانه در لحظات آخر مهمانی
پای درس اهل بیت علیهم السلام همراه با توضیح زیبای استاد میرباقری عزیز👌
📜 اَللَّهُمَّ
1⃣ فَلَک الْحَمْدُ
2⃣إِقْرَاراً بِالْإِسَاءَةِ،
3⃣وَ اعْتِرَافاً بِالْإِضَاعَةِ،
4⃣وَ لَک مِنْ قُلُوبِنَا عَقْدُ النَّدَمِ،
5⃣وَ مِنْ أَلْسِنَتِنَا صِدْقُ الِاعْتِذَارِ،
6⃣فَأْجُرْنَا عَلَى مَا أَصَابَنَا فِیهِ مِنَ التَّفْرِیطِ، أَجْراً نَسْتَدْرِک بِهِ الْفَضْلَ الْمَرْغُوبَ فِیهِ، وَ نَعْتَاضُ بِهِ مِنْ أَنْوَاعِ الذُّخْرِ الْمَحْرُوصِ عَلَیهِ...🎁
#ماه_رمضان
#دعا
☑️ @mirbaqeri_ir
🆔@hadianeha
پیش نویس مباحث انتخاب حوزه برای متربیان مجموعه های تربیت محور.docx
50.6K
#نقش_مربی
#پذیرش_حوزه
#انتخاب_آگاهانه
✍️ #مربی_تربیتی آگاه در موسم #انتخاب های مهم متربیان، دغدغه زیادی دارد؛ 1-از دغدغه فراهم آوردن بستر مناسب انتخاب گری آگاهانه گرفته 2- تا دغدغه حفظ #متربی از آفات و آسیب های انتخاب مثل انتخاب جوگیرانه و ...
🌱 یکی از موسم های مهم انتخاب نوجوانان، سنین دبیرستان و #انتخاب_مسیر آینده و رشته های تحصیلی است
🌱 انتخاب #حوزه علمیه و #طلبگی 👳🏻♂️ یکی از گزینه های پیش روی برخی نوجوانان است؛ در این رابطه هم خود نوجوان، هم والدین و هم مربیان تربیتی و هم خود حوزه علمیه با مسائلی مواجه هستند و نیاز به پاسخ هایی هوشمندانه احساس می شود.
⭕️ سال های گذشته در رابطه با مسائل مربیان #تربیتی در این موضوع در #موسسه_نخبگان_میثم_تمار پیش نویس متنی کار شد که مسائل مهم ذیل را مورد بررسی قرار داد:
🔹نقش مربی در مواجهه با این عرصه انتخاب چیست؟
🔹 چگونگی و مراحل کار مربی در این موضوع
🔹شرایط لازم برای ورود به حوزه
🔹فرایند آماده سازی متربی برای ورود آگاهانه به حوزه
🔹 نحوه مواجهه با خانواده متربی
👈🏻این فایل برای استفاده مربیان، مبلغان، معلمان و حتی والدین آگاه مناسب است
#ویژه
@hadianeha
📌پای درس #آقا_مجتبی_تهرانی
✍ در ( #برنامه_کلمه ) چند نکته عالی درس آموز درباره زندگی آقا مجتبی از زبان شاگرد ملازم سی ساله شان آموختم 👌
1⃣ #نظم خیلی ویژه در کارها
به طوری که در طول سالیان غیبت نداشت و حتی یکبار با پیشامد مشکل برای هواپیما، از مشهد تا تهران ماشین گرفت که صبح سر درس حاضر باشد
2⃣ #وقت_گذاری برای پرورش شاگردان و توجه ویژه به ایشان
به گونه ای بود که اگر کسی مثلا غیبت می کرد حتما به طوری به او توجه می داد که حواسم بود که نیامدی
3⃣ #اهتمام ویژه نسبت به کارهایش مثلا
🔹برای هر جلسه اخلاق چهارشنبه ها ۶تا ۷ ساعت وقت می گذاشت
🔹عنایت داشت حرف تکراری نزند؛ مثلا بیش از بیست سال قبل ۵ جلسه ای درباره خطبه همام سخن گفته بود و بعد از این همه وقت هنگام شروع بحث روی این خطبه عنایت داشتند آن بحث را ببینند تا مبادا تکراری باشد
4⃣ #نظم_بیان و ساختارمندی در مباحثش مشهود بود و در ابتدای جلسه فهرست مطالبش را می گفت
5⃣ #شیوه های #تربیتی را بررسی کرده بود و شیوه بهتر را روش انبیاء می دانست و روی #رشد_عقلی مخاطب تکیه داشت و بیان احساسی کمتری داشت و در طول سالیان طولانی نقل خواب در کلامش انگشت شمار بود
6⃣ در میان شؤون مختلفی که به آن مشغول بود #مربی بودن را از همه بیشتر دوست داشت
⭕️ #توصیه_ویژه ایشان
#کنترل_زبان بود و بسیاری از گرفتاری ها را ناشی از گناهان زبان می دانستند
خود ایشان هم مراقبه جدی روی این مهم داشتند
📌 به طور ویژه مورد عنایت #حضرت_امام بود و بیان گفتگوی خاصش با امام در نپذیرفتن مسؤولیت های پیشنهادی به برنامه فردا شب موکول شد ...
۵اردیبهشت۱۴۰۲
#اخلاق
#علما
@hadianeha
🔹چرا #حوزه؟🔹
🎯 #انتخاب_آگاهانه
✍ میزبان بچه های یکی از مدارس خوب قم بودم؛ مسؤولان دغدغه مند مدرسه برای #معرفی_حوزه_علمیه به بچه های هشتم نهمی، جلسه رو هماهنگ کرده بودند
📚 #تیتر های زیر را برای ارایه آماده کرده بودم( البته به ارایه بخشی از اون ها موفق شدم)_ تلاش کردم علاوه بر #انگیزه سازی برای این انتخاب، #چالش های آن را بیان کنم
📌شاید به دردتون بخوره
✅ چرا حوزه؟
1⃣ نیاز #تربیت
🔹انتخاب حوزه پس از انتخاب مسیر زندگی است
🔹در حال معامله استعدادهای خود هستیم _ باید آنها را خرج #خدا کنیم
🔹#استعداد ما باید خرج تامین نیاز خلق خدا شود و #تربیت #مهم_ترین_نیاز خلق خداست
🔹 #طلبگی مسیر اصلی این هدف است 👈اضطرار به وحی به دلیل پیچیدگی های عالم و انسان و روابط
2⃣ #تمدن سازی و #تولید_علم
👈نیازمند تسلط بر وحی
3⃣ #کمبود_نیرو ی با سواد حوزوی و وسعت تقاضا
آقای مصباح و دانشگاه آمریکای لاتین
مطهری
4⃣ فضای #معنوی و شیرینی های حوزه
مسیر انبیاء و ائمه/ بذل مهجته فیک لیستنقذ...
علامه طباطبایی و تاریخ عمامه گذاری
5⃣ #دفاع از اهل بیت و شیعیان
امینی _ میرحامد حسین هندی _ پیشاور
6⃣ #اهمیت و اجر طلبگی
تبلیغ یمن امیرالمومنین -هدایت یک نفر
روایت حضرت زهرا س در اهمیت پاسخ به سوال
✅ ملاحظات
🔹طولانی بودن راه
🔹سختی دروس
🔹مشکلات معیشتی
🔹فشارهای اجتماعی
🔹محدودیت های اجتماعی
🔹مسئولیت سنگین
✅ پیشنهادهای عملی
🔹 خوب فکر کن
🔹خوب تحقیق و مشورت کن
🔹جو گیر نشو
🔹عجله نکن
🔹اگر به تصمیم رسیدی موانع را مدیریت کن
🔹اگر حوزه نیامدی از سه چیز جدا نشو:
1. عالم ربانی
2. مطالعات دینی
3. اعمال عبادی
@hadianeha
مسؤولان دغدغه مند یکی از مدارس خوب قم برای آشنایی #دانش_آموزان هشتم، نهمی شون با #حوزه و دنیای #طلبگی اونا رو آورده بودن مدرسه علمیه ما.
واقعا پرچم این مسئولین بالاست🚩
دارم فکر می کنم اگر یکی، فقط یکی از بچه ها این مسیر رو انتخاب کنه و مثل #امام_خمینی بشه
چقدر خوش به حال اون #مسئول_دغدغه_مند میشه
@hadianeha
در طرح #امام_زمان تو کجا هستی؟!
#طرح #امام چیست؟
#تو کجای طرح ایستادی و چه باید بکنی؟
آیا #مأموریت ات رو خوب انجام می دی؟
#جمعه
@hadianeha
⭕️ سلسله جلسات آموزشی تربیتی
📌 #دوره_ویژگی_های_مربی
🟡 5 جلسه صوت + تصویر اسلایدهای کلاس
🟢 #مخاطب ویژه:
#مربیان مراکز تربیتی دانش آموزی
🟡 این دوره در 5 جلسه در قالب ۲۶ نکته، #تصویر نسبتا جامعی از #تربیت و #مربی_گری ارائه کرده است
🟢 👈🏻در این دوره پنج جلسه ای، عناوین زیر گفتگو شده است:
1⃣مربی کیست
2⃣چه ویژگی هایی دارد
3⃣بسترهای ارتباط او با متربی کجاست
4⃣چه اطلاعاتی باید داشته باشد
5⃣چه مهارت هایی باید داشته باشد
5⃣در تعامل خود با متربیان چه نکاتی را باید رعایت کند
📌پ ن:
🔹این #بسته_صوتی در جلسات آموزشی مربیان مساجد یکی از محله های شهر قم ضبط شده است
🔹 اسلایدهای ارایه شده در جلسات + پنج صوت این بسته آموزشی را در کانال زیر دانلود کنید👇👇👇
@morabbiha
#دوره_تربیتی
#تربیتی
@morabbiha
@hadianeha
📌ویژگی #مربی در قرآن
✍برای #هدایت و #تربیت دو ویژگی لازم است:
۱- #صبر
۲- #یقین
🔹اگر مربی بی صبری کند مثل کشاورزی است که با بی صبری خود گیاه را خراب می کند🌱
🔹و اگر اعتقاد راسخ بر مسیر نداشته باشد و خودش گرفتار شک باشد مصداق کوری عصا کش کور دگر شود🧑🦯👨🦯🕳️
#تربیت_در_قرآن
#آیات_تربیتی
🎯 سوره سجده آیه۲۴
@hadianeha
یا #صاحب_الزمان
جز تو یاری نگرفتیم و نخواهیم گرفت
بر همان #عهد که بودیم ، بر آنیم هنوز
📌مراسم عمامه گذاری در جوار مزار #شهید #روحانی عباسعلی سلیمانی
#طلبگی
#حوزه
#شهداء_الفضیلة
@hadianeha
⭕️ سلسله جلسات آموزشی تربیتی
📌 #دوره_حلقه_داری
🟡 ۳ جلسه صوت + تصویر اسلایدهای کلاس
🟢 در سه جلسه 🧄سیر تا پیاز 🧅
حلقه داری را بیاموزید
🟡#مخاطب ویژه:
#مربیان مراکز تربیتی دانش آموزی
🟢یکی از مهم ترین و رایج ترین قالب های ارتباطی مربی با متربیان برگزاری #حلقه_تربیتی است؛ در این دوره سه جلسه ای، #سوالات زیر گفتگو شده است:
1️⃣ #ظرفیت های تربیتی حلقه داری چیست؟
2️⃣ #ظرافت ها و مهارت هایی که مربی در اداره حلقه تربیتی باید به کار بندد چه چیزهایی است؟
3️⃣ در طراحی #محتوا و #قالب حلقه چه نکاتی باید رعایت شود؟
📌پ ن:
🔹این #بسته_صوتی در جلسات آموزشی مربیان مساجد یکی از محله های شهر قم ضبط شده است
🔹 سه صوت این بسته آموزشی + فایل اسلایدهای ارایه شده در جلسات را در کانال مربیان تربیتی دانلود کنید👇👇👇
@morabbiha
#دوره_تربیتی
#تربیتی
@morabbiha
@hadianeha
هدایت شده از هادیانه ها
🎁 هدیه خدا 🎁
روز #معلم رو به معلم های عزیزی که خدای کریم در مسیر زندگی ام قرارشان داد تبریک می گویم
همان هایی که همچون پدرم عزیزشان دارم چرا که امیرالمومنین ع احترام به آن دو را در کنار هم آورد و چنین فرمود:
«قم عن مجلسک لابیک ومعلمک ولو کنت امیرا; 🌺
از جای خود برای پدر و آموزگارت برخیز، اگر چه فرمانروا باشی .»
معجم الفاظ غررالحکم، ص 286
و از میان معلم هایم
به بعضی شان بیشتر مدیونم💟
همان هایی که در بزم علمشان اندیشیدن🤔 را به من آموختند
اندیشه ای که به فرموده آقا امام مجتبی ع پدر و مادر همه خوبی هاست و استمرار در آن، در کنار تقوی مورد توصیه ایشان است
حضرت فرمود:
اُوصیکُمْ بِتَقْوَی اللّه و اِدامَةِ التَّفَکُّرِ، فَاِنَّ التَّفَکُّرَ اَبُو کُلِّ خَیْرٍ وَ اُمُّه🌺
شما [شیعیانم] را به پروا پیشگی و اندیشیدن دائم سفارش می کنم؛ زیرا تفکّر پدر و مادر [و ریشه و اساس] تمامی خوبی ها است
تحف العقول، ص ۴۰۸
@hadianeha
#عالم_عاقل_اهل_فکر
#چی_بخونیم
از #نمایشگاه_کتاب امسال
برای خودم
برای کتابخانه مرکزمون چی بخرم؟
📖 *معرفی #کتاب *
مخاطبان اصلی *مربیان و والدینی* هستند که بارها در کلاس های #تربیتی و یا در جلسه های مشاوره، از اساتید و مشاوران خواسته اند تا کتابی سودمند برای مطالعه خود یا فرزندشان به آنها معرفی کنند؛ اما معمولا پاسخی درخور و قانع کننده نگرفته اند.
🌟در این کتاب 100 عنوان از *کتاب های مناسب برای نیازمندی های تربیتی مربیان* معرفی شده است.
https://bookroom.ir/book/71719/کتابخانه-تربیتی-مربی-کتاب-های-مناسب-برای-نیازمندی-های-تربیتی-مربیان
@hadianeha
هدایت شده از مدرسه فقهی تربیتی مصباح الهدی
#اطلاعیه_پذیرش
#سال_تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳
#مرکز_فقهی_تربیتی_مصباح_الهدی
#سطوح_عالی
🔸برنامه گزینش و پذیرش مرکز فقهی تربیتی مصباح الهدی برای سال تحصیلی آینده آغاز شد.
✍️ معاونت آموزش مرکز فقهی در نظر دارد، تعداد محدودی از طلاب مستعد و توانمند را جهت شرکت در دوره های تحصیلی در مقاطع مختلف، پذیرش نماید.
🔹 علاقه مندان میتوانند برای #ثبت_نام از طریق لینک زیر اقدام فرمایند.
🆔https://b2n.ir/mesbah1402
🎖مهلت ثبت نام تا نیمه خرداد
👌لطفاً در نشر اطلاعیه و آگاه سازی شاگردان و دوستان مستعد خود ، مشارکت فرمایید.
❇️ کانال مدرسه فقهی تربیتی مصباح الهدی:
🆔https://eitaa.com/mftm1395
استاد هادی زاده (روز استاد).mp3
3.89M
سخنرانی کوتاه و پر مغز
استاد #هادیزاده
روز #معلم
راهبرد استاد #تربیتی
✅ پایه سخن استاد دو آیه ذیل بود👇
يَـٰٓأَيُّهَا ٱلنَّبِيُّ إِنَّآ أَرۡسَلۡنَٰكَ شَٰهِدٗا وَمُبَشِّرٗا وَنَذِيرٗا وَدَاعِيًا إِلَى ٱللَّهِ بِإِذۡنِهِۦ وَسِرَاجٗا مُّنِيرٗا (احزاب _ ۴۵- ٤٦ )
اى پيامبر به راستى ما تو را #شاهد [بر امت] و #مژده_رسان و #بيم_دهنده فرستاديم
و تو را #دعوت_كننده ی به سوى خدا به فرمان او و #چراغى فروزان [براى هدايت جهانيان] قرار داديم
🔹 تدریس دور باطل نیست به شرط این که در طرح باشد
🔹 ضرورت توجه به ظرفیت الگویی استاد
گوش دادن این صوت رو به همه #طلبه ها و معلم ها مخصوصا اساتید #حوزوی پیشنهاد می دم👌
#ویژه
@hadianeha
آیتالله مفیدی 3 اسفند 1401.mp3
6.4M
بیانات استاد #مفیدی حفظه الله
در جمع طلاب مقدمات میبد یزد
🕌قم مقدسه مسجد آیت الله بهجت رحمه الله
۱۴۰۱/۱۲/۳
🔸دوگانه #درس_یا_تهذیب ؟!
🔸طلبه نباید #درس_بخواند_برای خدمت به دین !!!🧐
🔸اگر طلبه درست درس بخواند خداوند متولی #معنویت او می شود
🔸به هیچ وجه #پیش_مطالعه ترک نشود ولو پنج دقیقه
🔸وظیفه هر طلبه است که طوری کتاب را بخواند که بتواند آن را تدریس کند
🔸در عالم #طلبگی هیچ چیزی جایگزین #تدریس نیست
🔸با دو شرط تدریس کنید: در بند تعداد شاگرد نباشید، تا ممکنه ترتیب کتب را بهم نزنید
@hadianeha
#رصد_تربیتی
📌 جلسه دکتر #لطیفی
رئیس #سازمان_پژوهش_و_برنامه_ریزی_آموزشی
با فعالان #تربیتی قم:
✅ گزارش فرمایشات دکتر لطیفی:
🔹 #جایگاه_سازمان :
این سازمان سال ۱۳۵۵ تاسیس شده بعنوان مجموعه ای راهبردی و به مثابه #قوه_عاقله #آموزش_و_پرورش است و عمده جایی است که فکرها در آن می جوشد
🔹 گستره #وظایف_سازمان :
👈 پژوهش، تولید و چاپ #کتب_درسی بخشی از فعالیت سازمان پژوهش و برنامه_ریزی_آموزشی است
👈 تنظیم #برنامه_درسی_ملی به معنای نقشه یادگیری در کل آموزش و پرورش از جمله کارهای این سازمان است
وظایف دیگر سازمان عبارت است از:
#تولید_محتوا از جمله تولید کتب درسی و محتواهای چند رسانه ای و مجلات گوناگون و #آموزش_معلمان و توجیه و تغییر نگرش ایشان و #پژوهش و مطالعات مرتبط گسترده و #استانداردسازی هرآنچه در آپ است و ...
👈 حجم کار در تولید کتب درسی و پخش آن بسیار سنگین است؛ در سال ۱۵۰ میلیون کتاب باید به ۱۶ میلیون نفر برسد.
اگر هر روز کار چاپ کتب درسی انجام شود به طور میانگین روزی ۴۰۰ هزار نسخه باید چاپ شود!
👈 اگر مثلا به ۲٪ در کل کشور کتاب نرسد عدد کسانی که دچار مشکل می شوند چیزی حدود ۳۰۰ هزار نفر می شود
👈عدد و رقم ها در آپ خیلی بزرگ است ۵۲٪ کارمندان دولت ذیل آن هستند
🔹 مسأله #مردمی_سازی :
ایشان درباره مفهوم این مسأله توضیحاتی دادند و به برداشت های اشتباه اشاره کردند.
علاقه و توانمندی های مجموعه ها و تغییر ذائقه ها و سرعت تحولات را مقتضی این امر دانستند.
چالش تنظیم گری و عدم بلوغ دولت و مجموعه ها در این نوع تعامل و نداشتن حوصله و فرصت طرفین را هم از جمله موانع کار برشمردند
@hadianeha