#گزیده_کتاب
✅ روش های تدریس به دو قسمت مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوند
مهم ترین انواع روش های غیر مستقیم عبارت اند از:👇
1⃣ بحث گروهی 2⃣ اکتشافی 3⃣ حل مسئله 4⃣ مشارکتی 5⃣ ایفای نقش 6⃣ پروژه یا واحدکار 7⃣ بدیعهپردازی
♦️روش #حل_مسأله از بهترین های این روش هاست که در کلاس های مختلف فقه، اصول، عقاید، تاریخ و ... قابل استفاده است
👈 در جدول فوق، چگونگی استفاده از این روش و ویژگی های مثبت و محدودیت های آن را مشاهده کنید
♦️ با توجه به مزیت های ویژه این روش از طرفی، و محدودیت های زمانی استفاده از آن از طرف دیگر، به اساتید گرامی پیشنهاد می شود حداقل در بعضی از بحث های مناسب درس خود، از این روش استفاده نمایند
#کتاب
#علمی
#مدیریت
🆔 @hadianeha
#گزیده_کتاب
✅ روش های تدریس به دو قسمت مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوند
مهم ترین انواع روش های غیر مستقیم عبارت اند از:👇
1⃣ بحث گروهی 2⃣ اکتشافی 3⃣ حل مسئله 4⃣ مشارکتی 5⃣ ایفای نقش 6⃣ پروژه یا واحدکار 7⃣ بدیعهپردازی
♦️روش #مشارکتی یکی از بهترین های این روش هاست و شاید بگوییم از جهت آثار تربیتی عالی ترین روش هاست.
استفاده از این روش در امور تربیتی متعدد آثار درمانی دارد
👈این روش در دروس مختلفی قابلیت اجرا دارد. از کلاس های صرف و نحو تا فقه و اصول و فلسفه و علوم انسانی و غیر آن در سطوح مختلف قابل استفاده است
👈 در جدول فوق، چگونگی استفاده از این روش و ویژگی های مثبت و محدودیت های آن را مشاهده کنید
♦️ با توجه به آثار ویژه تربیتی در این روش، به اساتید گرامی پیشنهاد می شود حداقل در بعضی از بحث های مناسب درس خود، از این روش استفاده نمایند
#کتاب
#علمی
#مدیریت
🆔 @hadianeha
عظمت شب نیمه شعبان.mp3
5.7M
♦️عظمت شب #نیمه_شعبان♦️
🌺 مرور فرمایشات و اشارات اهل بیت ع درباره عظمت این شب🌺
👇امشب چه شبی است👇
🔹شب تقسیم ارزاق
🔹شب تعیین مقدرات
🔹شب باز شدن درهای آسمان
🔹بالاترین شب بعد از شب قدر
🔹شب تعیین مرگ ها و اجل ها
🔷 شب میلاد منجی عالم
❇️ مروری بر دو کتاب المراقبات مرحوم ملکی تبریزی و مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی
#اعمال
#شعبان
🆔 @hadianeha
حالات سالک در شب نیمه شعبان.mp3
4.37M
♦️حالات سالک در شب#نیمه_شعبان♦️
🌺 توصیه های مرحوم ملکی تبریزی به سالکین در شب نیمه شعبان🌺
👈 کناره گیری از لذت های دنیا
👈 این شب را شب وداع خودت از دنیا بدان
👈 در آخر شب اعمالت را محاسبه کن
🔰 برای این که نفس من با من در انجام اعمال این شب همراه بشه چه باید بکنم❓
❇️ پاسخ این سوال رو از عارف بزرگ، مرحوم ملکی تبریزی بگیر
#اعمال
#شعبان
#اخلاق
🆔 @hadianeha
مرور سریع اعمال شب نیمه شعبان.mp3
7.39M
♦️مرور اعمال شب #نیمه_شعبان♦️
🌺 مرحوم ملکی تبریزی:
اعمال فاخره ای برای این شب وارد شده و ممکن است گفته شود که در شبهای قدر، مانند آن یا افزون تر از آن وارد نشده. (المراقبات، ص۱۸۰)🌺
لیست کلی اعمال شب نیمه شعبان👇
🔹غسل
🔹زیارت سیدالشهدا (افضل اعمال)
🔹احیاء به عبادت
🔹دعاهای متعدد با مضامین ناب
🔷 نمازهای متعدد با فضیلت و آثار فوق العاده
♦️دو سوال:
1⃣ دعاهای این شب چه مضامینی دارد❓
2⃣ ثواب ویژه نمازهای این شب چیست❓
👈 پاسخ این دو سوال را در صوت بشنوید
🔺مروری بر دو کتاب المراقبات مرحوم ملکی تبریزی و مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی
#اعمال
#شعبان
#دعا
🆔 @hadianeha
🌼 عیدتون مبارک🌼
🌱این بیت زیبا تقدیم شما🌱
ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد
تمام هستی زهرا نصیب نرجس شد
#شعر
@hadianeha
مختصری درباب روش تدریس.pdf
580.2K
🌺عیدی به اساتید محترم🌺
♦️
♦️♦️
♦️♦️♦️
✅ آنچه در این فایل می بینید ✅
1⃣ نمای کلی از نکات روشی تدریس
2⃣ اهمیت شناخت روش های تدریس
3⃣ ملاک های روش خوب و مناسب
4⃣ توضیح مهم ترین روش های تدریس
🔷🔶🔸
✍ در این فایل در قالب جدولی منظم، با چیستی و ویژگی ها و محدودیت های ۱۱ روش تدریس آشنا می شوید
🔰مهم ترین روش های مستقیم:
1-سخنرانی 2-توضیحی 3-حفظ و تکرار 4-آموزش برای یادگیری در حد تسلط
🔰 مهم ترین روش های غیر مستقیم:
1- بحث گروهی 2- اکتشافی
3- حل مسئله 4- مشارکتی
5- ایفای نقش 6- پروژه یا واحدکار
7- بدیعهپردازی
👈 این فایل خلاصه ای دقیق و جذاب از ۴۰ صفحه یک کتاب علمی درباب روش های تدریس است
#کتاب
#علمی
#مدیریت
#ویژه
🆔 @hadianeha
#تلنگر
🌺زندگی ما و زندگی بعضی ها🌺
✅ برداشت اول: زندگی ما
(داخلی_شب_با حالت هیجان_باصدای بلند)
مامااان، بابااا، همسر خووبم، رفقای عزییزم ...
خبر دارید...📣📣📣
🔹امروز ۲۰ شدم
🔹امروز سه تا گل زدم
🔹امروز اعضا و دنبال کننده های کانال و پیجم به ۱kرسید!
🔹امروز تو دانشگاه اول شدم
🔹امروز مقاله ام چاپ شد
🔹امروز تو کلاس ترکوندم و همه دهنشون باز موند
🔹امروز کتابم چاپ شد
🔹امروز به عنوان استاد دعوت شدم
🔹امروز به معاونت ... منصوب شدم
🔹امروز به ریاست ... منصوب شدم
🔹امروز ...
✅ برداشت دوم: زندگی بعضیا
(داخلی_شب_با حالت انکار_با تلاش برای عوض کردن حرف)
پدر:
#شيخ_عباس؛ كاش مثل عبدالرزاقِ مسئله گو مىشدى و مى توانستى منبر بروى و از اين كتاب(منازل الآخره) كه او براى ما مى خواند، تو هم مىخواندی
👈چند بار خواستم بگويم پدرجان؛ اين كتاب از آثار و تأليفات من است اما هر بار خوددارى كردم و چيزى نگفتم و فقط گفتم: دعا بفرمائيد خداوند توفيقى مرحمت نمايد
♦️ فرمود: انما الاعمال بالنیات🤔
برای همین، انگیزه شاد کردن دل پدر و مادر در گفتن موفقیت ها به اونها رو رد نمی کنم ولی با وجود فریب پنهانی و پیچیده #نفس و شیطان، #اخلاص-م آرزوست
#علما
#اخلاق
@hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️پاسخ هنرمندانه به یک سوال مهم♦️
اگه کسی پرسید FATF چی هست ؟
به زبان ساده چجوری جوابش بدیم❓
میخوان سفره مردم رو کوچک کنند....
✍ این که میگیم صدا و سیما باید دانشگاه عمومی باشه یعنی همین😊😎چقدر جای اینجور کارها تو صداو سیما خالیه
🔹بیان یک مسأله مهم سیاسی روز
🔹در قالب هنر
🔹در یک فیلم پر بیننده
🔹از زبان شخصیت اول و محبوب فیلم
🔹با بیان روان و صریح
🙏واقعا دست مریزاد🙏
🤔واقعا علت این همه دفاع دولت از FATF و معطل موندن و تعیین تکلیف نشدن اون در مجمع تشخیص مصلحت نظام چیه؟🧐
#سیاسی
#فرهنگی
#گاندو
@hadianeha
🌺گزارش یک دیدار🌺
♦️ روز ۱۲فروردین، طبق قرار ساعت ۱۱ صبح
مدیر حوزههای علمیه، حضرت آیت الله اعرافی در برنامه سرکشی خود از مدارس، وارد مدرسه علمیه ملاصادق شدند
🔹 حدود ۴۵ دقیقه از این دیدار به گزارش فعالیت های مدرسه گذشت و کمتر از ۱۵ دقیقه از فرمایشات ایشان استفاده کردیم
🔸ایشان خیلی منظم با اولویت بندی مسائل و با نظارت بر گزارش مدرسه،
۶ مسأله بسیار مهم مدیریتی، تربیتی #حوزه را بیان فرمودند.
🔰 در این پیام، سرتیتر فرمایشات ایشان، و در پیام های بعدی، تفصیل سخنان را تقدیم می کنم؛
👇 ۶ موضوع سخنان ایشان 👇
1⃣ طرح ها و اسناد کلان حوزه
2⃣ اهمیت نگاه راهبردی برای حوزه
3⃣ راهبرد مهم تربیتی 👈 #آزادی و #انتخاب_گری طلبه
4⃣ ضرورت کار روی نظام جامع اندیشه اسلامی در ۶ سال اول #طلبگی
5⃣ ضرورت کار جدی روی تاریخ و تبار حوزه و کار روی ده پیچ تاریخی که بزرگان حوزه در آن ایفای نقش کردند
6⃣ ضرورت توجه به #نخبگان و #استعداد های گوناگون از جمله استعدادها در بخش های هنری حوزه
♦️ایشان را در این دیدار اینگونه یافتم👇
منظم، دارای ذهنی دقیق و منسجم، مسلط بر مباحث و مسائل حوزه، دارای کلام و برخوردی متواضعانه
❇️ آیةالله اعرافی ساعت ۱۲ جلسه را تمام کردند و دقایقی بعد پراید حامل ایشان از جلو مدرسه حرکت کرد
توفیقشان مستدام🤲
#مدیریت
#اخلاق
#ویژه
📣 تفصیل مطالب مهم، جالب و کاربردی ایشان در پیام های بعدی در 👈
@hadianeha
هادیانه ها
🌺گزارش تفصیل سخنان مهم آیت الله اعرافی درباره حوزه علمیه در بازدید از مدرسه علمیه ملاصادق🌺
شماره1⃣ : طرح ها و اسناد کلان حوزه
🔹در این دوره ی مدیریت حوزه، 200 طرح کلان که دارای منظومه ای واحد است به صورت جهادی کار شد
🔹20 سال را هدف گیری کردیم و با چند برنامه 5 ساله به دنبال رسیدن به آن هستیم
🔹 این طرح ها شامل منشور، چشم انداز، 15 نظام جامع و برنامه 5 ساله (محتوی 500 عنوان) است
🔹این طرح ها را از حفظ در 1ونیم ساعت برای حضرت آقا توضیح دادم و ایشان فرمودند راه همین است
🔹 ایشان این کارها را نیازمند گفتمان سازی دانستند و توصیه کردند که این منظومه در جمع مسئولین، اساتید و حتی طلاب مدرسه مورد بررسی و نقد قرار گیرد
۱۲ فروردین ۱۴۰۰
#مدیریت
#حوزه
@hadianeha
هادیانه ها
🌺گزارش تفصیل سخنان مهم آیت الله اعرافی درباره حوزه علمیه در بازدید از مدرسه علمیه ملاصادق🌺
شماره2⃣ : اهمیت نگاه راهبردی برای حوزه
🔹در سفرهای خارجی که رفتم شاهد ده ها مورد از اندیشکده هایی بودم که روی حوزه علمیه ما کار می کردند!
🔹متاسفانه ما اهل مطالعات راهبردی نیستیم؛ باید در برنامه ریزان، اساتید و طلبه ها نگاه راهبردی ایجاد شود
🔹البته ما با مشکلات مالی این کار را شروع کردیم
۱۲ فروردین ۱۴۰۰
#مدیریت
#حوزه
@hadianeha
هادیانه ها
🌺گزارش تفصیل سخنان مهم آیت الله اعرافی درباره حوزه علمیه در بازدید از مدرسه علمیه ملاصادق🌺
شماره3⃣ : راهبرد مهم آزادی و انتخاب گری
🔹آزادی و انتخاب گری که در صحبت های شما (حاج آقای وافی) بود، یک اصل مهم تربیتی و یک راهبرد مهم است و باعث رشد انسان های بزرگ می شود
🔹 این نظم ها اگر درون زا و با مشارکت و انتخاب طلبه و دادن آزادی هایی با نظارت هوشمند نباشد آدم های متوسط تربیت می کند
🔹 مجموعه ها به خاطر حرصی که بر پیشرفت دارند سراغ این نظم موزائیکی جدولی می روند؛ البته شاید در کوتاه مدت جواب دهد ولی بازدهی مطلوب را ندارد
🔹 البته تحقق عملی این راهبرد خیلی پیچیدگی دارد و ابعاد گسترده ای دارد ولی شدنی است
🔹 این که در سطح 1 همه کتب دارای بدیل شدند (غیر مواردی که دارای مانعی بودند) در راستای همین مطلب است
🔹 در پایه 5 و 6 طلبه باید بتواند در حوزه آزاد استادش را انتخاب کند و مدرسه ناظر و مشاور او باشد ...
۱۲ فروردین ۱۴۰۰
#مدیریت
#حوزه
@hadianeha
هادیانه ها
🌺گزارش تفصیل سخنان مهم آیت الله اعرافی درباره حوزه علمیه در بازدید از مدرسه علمیه ملاصادق🌺
شماره4⃣: ضرورت کار روی نظام جامع اندیشه اسلامی در 6 سال اول
🔹یکی از ضرورت های مهم برای طلاب ما داشتن یک نظام جامع از اندیشه اسلامی است
🔹 برخی از طلبه ها مخصوصا طلاب مقطع دیپلمی و دانشگاهی وقتی وارد حوزه علمیه می شوند آمالی دارند و انتظاراتی، ولی با صرف و نحو مواجه شده و آنچه می خواستند را نمی یابند و دچار سرخوردگی می شوند
🔹 دیدن یک دور نظام جامع یا طرح ولایت یا غیر آن (که رویکرد گشتالتی به کل اندیشه داشته باشد و حاوی ارتباط این پایه های علمی و نظام درسی با آن آمال باشد)، در طول ۶سال، معالجه ای برای این درد خواهد بود
🔹 در همین راستا(اهمیت داشتن نگاه کلی به اندیشه) است که گوییم در شش سال طلاب به راهیان نور بروند و اگر امکانات داشتیم قائل بودم باید به مرز لبنان و اسرائیل می رفتند و نمایشگاه آن جا را تماشا می کردند
۱۲ فروردین ۱۴۰۰
#مدیریت
#حوزه
@hadianeha
هادیانه ها
🌺گزارش تفصیل سخنان مهم آیت الله اعرافی درباره حوزه علمیه در بازدید از مدرسه علمیه ملاصادق🌺
شماره5⃣: ضرورت توجه به تاریخ حوزه که هویت جمعی ماست
🔹 مساله تبیین تاریخ و تبار حوزوی مخصوصا تبیین سرفصل های مهم و تاریخی حوزه بسیار مهم است
🔹 ده پیچ تاریخی که بزرگان حوزه در آن نقش ایفا کردند مثل کارهای حساس و کلیدی شیخ طوسی ها و علامه حلی ها و ... باید در قالب مطالعات، مسابقات و تابلوها کار شود
🔹 خود بنده در این موضوع ده ها سخنرانی داشتم و در کتاب حوزه علمیه بخشی از آن ها آمده است
🔹 این ها هویت واقعی و جمعی ماست و باید موزه های بزرگ تاریخ حوزه داشته باشیم
🔹در اردوگاه مفتاح مشهد و در مهدیه زیرساخت های این کارها فراهم شده ضمنا کارهای زیرساختی سنگین و مهمی در این دوره انجام شده که در دوره های بعدی ثمراتش دیده خواهد شد ان شاءالله
۱۲ فروردین ۱۴۰۰
#مدیریت
#حوزه
@hadianeha
هادیانه ها
🌺گزارش تفصیل سخنان مهم آیت الله اعرافی درباره حوزه علمیه در بازدید از مدرسه علمیه ملاصادق🌺
شماره 6⃣: ضرورت توجه به استعدادها
ضرورت توجه به هنرهای حوزوی
🔹در بخش مهارتی ضمن تایید فرمایش شما (حاج آقای وافی) به بخش های هنری حوزه مخصوصا شعر و ادبیات و برخی هنرهای جدید تاکید می کنم
🔹 استعدادهای خاص و ویژه که آینده ساز هستند در عرصه های علمی، اجتماعی و هنری باید خود را کشف کنند و کسانی سر راه آن ها باشند و با ایشان همراهی نمایند
🔹حضرت آقا در جلسات، بارها به اهمیت این مساله (توجه به استعدادهای ویژه) اشاره فرموده اند
۱۲ فروردین ۱۴۰۰
#مدیریت
#حوزه
@hadianeha
⌛️ برا مهمونی آماده ای❓
♦️ ماه #شعبان رو به پایانه
🔹قرار بود این ماه و ماه رجب فرصتی باشن برای آمادگی دل من برای مهمانی
🔹قرار بود اعمال و توسلات و مناجات های شعبانیه وسیله آمادگی من باشن
😢اما نشد؛ 😢
در دلم بود که آدم شوم اما نشدم
♦️خدای من
اقرار می کنم به کم کاری
و به همین اقرار امید دارم
اِنْ كانَ قَدْ دَنا اَجَلي وَلَمْ يُدْنِني مِنْكَ عَمَلي، فَقَدْ جَعَلْتُ الإِقْرارَ بِالذَّنْبِ اِلَيْكَ وَسيلَتي
(اگر اجل من نزدیک شده و اعمالم مرا به تو نزدیک نکرده، پس اقرار به گناهم را وسیله قرار می دم) مناجات شعبانیه
♦️ خدای من
آره به تو نزدیک نشدم و هنوز هم از تو دورم، خیلی هم دورم😭
وَاَبْلَيْتُ شَبابي في سَكْرَةِ التَّباعُدِ مِنْكَ
و جواني ام را در مستي دوري از تو پير نمودم. مناجات شعبانیه
✨ولی میام مهمانی تو
با اشتیاق هم میام
چون میزبان تویی
امیدوارم به روم نیاری
خودم فهمیدم
مهربان من❤️
🔸 فدای امام رضاع که حال این روزهای آخر شعبان مثل مرا دید و چنین توصیه فرمود👇
🔅ای اباصلت، بر تو باد به انجام آنچه به حال تو مفید است، #دعا، استغفار و تلاوت قرآن را افزون کن و به سوى خدا از گناهان خود توبه کن تا وقتی ماه مبارک فرا رسید، خود را براى خدا خالص کرده باشى و بسیار بخوان در بقیّه این ماه این دعا را:
✨«اللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ»
🌱(خدایا اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشته ما را نیامرزیدهاى در آن قسمت که از این ماه مانده بیامرزمان)
🔸به درستى که حقّ تعالى در این ماه، بنده هاى بسیاری را از آتش جهنّم به حرمت ماه مبارک رمضان آزاد مى گرداند.
📚عیون اخبار الرضا، ج2، ص 51
@hadianeha
هدایت شده از مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی
🔸️🔹️🔸️ 📝 ثبت نام و گزینش سال تحصیلی جدید 🔸️🔹️🔸️
📌مدرسه_علمیه
#حاج_ملاصادق_مجتهد_قمی
✅ با رویکرد تربیت محور
و برنامه های ویژه💯
اطلاعات تکمیلی در پوستر👆🏻
🆔️ https://eitaa.com/mojtahedqomi
هدایت شده از راه رُشـد🌱
✨فعال تربیتی...از توهم تا واقعیت...✨
🔻وقتی با مطالعه چند کتاب و شرکت در چند دوره برچسب مربی میگیریم.
🔻وقتی راحت با چند سال طلبگی آن هم با خواندن سیوطی و رسائل و مکاسب و...
از تربیت حرف میزنیم و تحلیل میکنیم.
🔻وقتی وارد یک مجموعه تربیتی می شویم و مشغول مربیگری می شویم و متربی پیدا میکنیم.
🤔ممکن است دچار این توهم بشویم که دیگر در حوزه تربیت جزو فعالین تربیتی شده ایم
یا دارای جایگاه و سمتی شده ایم به نام #مربی که در زمینه تربیت فعالیت میکنیم.
😕خیلی راحت اظهار نظر میکنیم و طرح می دهیم و عمل میکنیم.
و اسم تمام این رفتارها را تربیت میگزاریم.
❗️ولی آیا واقعیت نیز همینگونه است
⁉️آیا امر تربیت دیگران به همین راحتی است که سریع در زمینه های مختلف برای کودک و نوجوان وحتی بزرگسالان نسخه بپیچیم؟
و داروخانه ی دواهایی که تجویز میکنیم را شنیده ها و تجربیاتی که داشته ایم قرار بدهیم؟
برای تربیت انسان ها تجویز می کنیم
⛔️بدون شناخت صحیح از انسان و روحیاتش
⛔️بدون شناخت جایگاه او در هستی و هدف خلقتش
⛔️بدون اتخاذ مبنا واصول صحیح در تربیتش
⛔️بدون استفاده از منبع قرآنی وگفتار خالقش
💠 به راحتی با توهمی که داریم جلو می رویم وتربیت می کنیم واز واقعیت ها دورتر می شویم.
#تلنگر
#مربی
#توهم_تربیتی
▫️▪️▫️▪️▫️
🖊سری به قلمدان ما بزنید.
🎲🎲🎲