29.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👓 نگاه غضبناک #آیت_الله_بهجت!
🔺 خاطره استاد #عابدینی @Abedini از اوایل دوران #طلبگی
🔻 اگر به روایات باور داریم، پس چرا در عمل تعلّل میکنیم؟
✍🏻آیت الله #مجتهدی_تهرانی:
💫روایت است کسی که #نماز_شب بخواند، روزی اش زیاد میشود.
📌استاد خوب گیرش میآید، رفیق خوب پیدا می کند، داماد خوب، عروس خوب، پدرزن خوب، این ها #رزق هستند.
💢ما خیال می کنیم که رزق یعنی پول بدست آوریم، می گوییم پس چرا ما نمازشب خواندیم پول گیرمان نیامد!
💫🆔️@daryaee_ir
#نماز_شب
#اخلاق
@hadianeha
استاد هادیزاده _ اصول فقه و نظام تربیتی _ مدرسه عالی فقه _ 10آذر1401.mp3
35.97M
استاد #هادیزاده _ اصول فقه و نظام تربیتی_ 10آذر1401
✅بخش اول: #فقه_نظام
🔹باید از #مشکل شروع کرد (در جامعه_ در بحث های علمی ما)
🌱ثمره شروع از مشکل (بجای غرق شدن در اقوال علمی):
👈🏻 علت این که چرا به نظام روی آوردیم مشخص می شود
👈🏻به تعریف نظام می رسیم
👈🏻مسیر استخراج نظام و مشکلات مسیر و راهکارها نمایان می شوند
🔸 دین نظام دارد و این نظام با ساخت فطری انسان گره خورده است و نظام دادن اقتضای ساخت من است
🟡🟡🟡
✅ #اصول فقه و #نظام_تربیتی «دقیقه 43»
🔹 روش استخراج نظام غیر از اصول فقه موجود است و نباید از مسائل آن الگو گرفت
🔹 باید #سرچشمه به وجود آمدن خود همین اصول فقه را بررسی کنی که ریشه دارد در مشکلات روشی ما در برداشت حکم از ادله
🔹مشکل ما در مسائل #تربیت چیز دیگری است _ با کودک چطور برخورد کنم هدفم با او چه باشد_نگاه روشی و راه حلی داریم و اصلا بحث از احکام تربیت نیست (مثل طبابت است نه مثل قضاوت)
🔹سنخ مساله عوض شده _ ارتباط مبانی و اهداف از جمله مسائل است
🔸 برای رسیدن به روش برای مسائل جدید باید به زبان وحی نزدیک شد _ انس لازم است _ باید رابطه روایات با قرآن فهمیده شود
🟡🟡🟡
✅ بخش سوم پرسش و پاسخ: «دقیقه 57»
برخی از سوالاتی که مطرح شد:
1️⃣ لازمه حرف شما این است که نهایت کار دین مشخص کردن بینش ها و اهداف است و بقیه اش را عقلا تکمیل می کنند و دیگر لازم نیست کشف کنیم خود دین نظامی دارد؟
2️⃣ چرا علما در طول تاریخ این مباحث را مطرح نکردند؟
3️⃣ رفتارها و احکام چطور ما را به آن اهداف می رساند با توجه به اختلاف فتاوا؟
#تربیتی
#علمی
@hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 هشدار برای همه ما
🔸 خدا رحمت کند آقای #صفایی را
گویا برای امروز و این ساعت های ما سخن گفته
⏳ این ساعت هایی که خیلی از متدینین و دینداران و دلبستگان به انقلاب، متحیرانه و نگران به صحنه جامعه می نگرند ولی کاری نمی کنند ...
⭕️ آیا طاقت بار عذاب فرار از مسئولیت ها را داریم ؟
#تربیتی
#سیاسی
#فرهنگی
@hadianeha
✅ منابع احادیث تربیتی
⭕️مدتهاست تهیه یک #موسوعه و #فرهنگ_نامه حدیثی کامل در موضوع #تربیت دینی از دغدغههای مهم اندیشمندان این عرصه شده است.
گردآوری و تنظیم و تبویب مجموعهای جامع و متقن از نصوص دینی، مسیر پژوهشگران این عرصه را روشنتر خواهد کرد و در جهتگیری پژوهشها نقش مهمی خواهد داشت.
⭕️ انتظاراتی که از یک موسوعه خوب داریم:
1️⃣ تنظیم و تبویب آن، مبتنی بر نگاه جامع خود صاحبان کلام باشد، نه صرفا نتیجه سلیقه افراد. اینکه باب اول در موسوعه تربیتی چه باشد و باب دوم کدام، نباید بیارتباط با نظام اندیشه تربیتی اهل بیت ع باشد.
2️⃣ انتخاب احادیث در میان دریای پرگوهر فرمایشهای اهل بیت ع باید مبتنی بر فهم عمیق و صحیح حدیث باشد تا امکان جایگذاری دقیق فراهم آید.
👈🏻 اهمیت مستند بودن تبویب، ناشی از تاثیر آن بر روند پژوهشها و ایجاد ذهنیت در پژوهشگران است
🔹 به نظر میرسد علیرغم تلاشها، انتظارات فوق هنوز برآورده نشده است.
⭕️پ.ن:
🔹لیست منابع حدیثی تربیتی موجود (در تصویر):
1- الحیاة (ج10)، برادران حکیمی، نشر دلیل ما
2- الحدیث، مرتضی فرید، دفتر نشر فرهنگ اسلامی (احادیث کتب گفتار فلسفی)
3- حدیث رویش، ابوالقاسم حسینی، موسسه فرهنگی منادی تربیت
4- حکمت نامه کودک، محمدی ری شهری، دارالحدیث
5- نحن و الاولاد، حمزه عندلیب، دلیل ما
🔹دو کار دیگری که نهایی نشدهاند:
1️⃣کاری که در گروه فقه تربیت مرکز ولی امر توسط استاد نصراللهی و دوستانشان شروع شده است.
2️⃣ کاری که استاد زهره کاشانی در همکاری با مجموعهای پیش میبرند.
#علمی
#حدیث
@hadianeha
📌خوشه چینی از #مجالس_اندیشمندان_تربیتی (۱)
✅ قسمتی از فرمایشات حاج آقای #علوی در پاسخ به این سوال که میدان های عملیات متنوع هستند و چگونه باید اولویت بندی صورت گیرد؟
♦️آخرش هم می رسد به اضطرار که #اضطرار وصل شدن به حجت است و خود حجت خداوند به تو کمک می کند
لذا با پاک کردن صورت مسائل،
خودتان را از اضطرار جدا نکنید
اصلا اگر #میدان شما را مضطر نکرد هنوز وارد میدان نشده اید
میدان معنای درک واقعی اضطرار است،
اگر شما به اضطرار نرسید اصلا به #اجتهاد نمی رسید
و اگر به اضطرار و اجتهاد نرسید اصلا مستحق عنایت حجت نمی شوید مستحق #اتصال_به_حجت نمی شوید،
اتصال به حجت معنایش اضطرار است،
خداوند رحمت کند آقا #میرزاجواد وقتی در درس گیر می کردیم و خیلی گیر می شد می گفتیم نمی فهمیم می گفتند اباالفضل را برای همین آفریده اند،
تعبیر خیلی زیبا داشتند که می فرمودند قدری هم توسل می خواهد.
باید مضطر شوی ، مضطر شوی حل می شود.
#تربیتی
#علمی
@hadianeha
الف-1.pdf
118.9K
متن #روضه #فاطمیه (۱)
🔹از اشعار
🔹و زمزمه های مقدماتی
🔹تا متن روضه و اوج با استفاده از مقتل
🔹 تا گریز
🔹 و تا فرود
کار تمیز یکی از طلبه های خوب و خوش ذوق
#حضرت_زهرا
#تبلیغ
@hadianeha
recording-20221224-153303.mp3
44.1M
🎙#سخنرانی #تربیتی
حجتالاسلام قراباغی
✅در جمع والدین مدرسه سادات سیرجان
با حضور رئیس آموزش و پرورش شهر سیرجان
✅ تیتر مباحث:
🔹معنای تربیت
🔹معیارهای انتخاب روش های تربیتی
(موضوع _ هدف _ محیط)
🔹هدف تربیت انسان بالغ
🔹هدف تربیت کودک
🔹روش های غلط و روش صحیح تربیت کودک
🔹 پرسش و پاسخ
پ ن:
در ایام تبلیغی بیشتر متوجه تشنگی مردم (حتی کسانی که ظاهر مذهبی ندارند) نسبت به مباحث و معارف گره گشای برآمده از دین می شویم
@hadianeha
احادیث منتخب در فضائل حضرت زهرا س.docx
53.1K
24 #حدیث #منتخب و#گلچین از فضائل #حضرت_زهرا س
📌موضوعات احادیث:
🔹جایگاه حضرت زهرا در عالم (9حدیث)
🔹فضیلت حضرت در خلقت (3 حدیث)
🔹بروز جایگاه فاطمه در قیامت (4حدیث)
🔹فضائل عبادی فاطمه س (2 حدیث)
🔹آثار محبت و یاری حضرت (4حدیث)
🔹ظالمین حق حضرت (2حدیث)
@hadianeha
recording-20221225-181025.mp3
22.02M
🎙#سخنرانی #فاطمیه🎙
✅ موضوع :
روش گفتگو با جوان و نوجوان و پاسخگویی به سوالات دینی، اجتماعی و سیاسی ایشان (به طور ویژه در شرایط اخیر)
📌 مسجد فاطمیه سیرجان📌
✅ تیتر مباحث:
🔹 ضرورت توجه به اطرافیان (از جمله اطرافیان غیر مذهبی)
🔹 تکمله گزارش آسیب شناسانه از دستگیرشدگان نوجوان اغتشاشات اخیر
🔹 روش های غلط گفتگو با نوجوان
🔹روش صحیح گفتگو با نوجوان (تعمیق سوال)
🔹 مقایسه روش ها و لیست فواید روش پیشنهادی
✅ پ ن:
🔹از سلسله جلسات با موضوع روش مواجهه تربیتی صحیح با نوجوانان در مسائل اجتماعی و شبهات روز
🔹 با استفاده ویژه از مباحث موضع گیری استاد #هادیزاده
#تبلیغ
@hadianeha
recording-20221227-180645.mp3
22.84M
🎙#سخنرانی #فاطمیه🎙
✅ موضوع :
روش و محتوای گفتگو با نوجوانان در موضوع موضع گیری اجتماعی (انواع #موضع_گیری و قواعد هرکدام)
📌 مسجد فاطمیه سیرجان📌
✅ تیتر مباحث:
🔹 پنج مثال از موضع گیری از کودکی تا بزرگسالی
🔹 مراتب سه گانه موضع گیری مخالف ( #انتقاد ، #اعتراض ، #براندازی )
🔹 قواعد هریک از مراتب موضع گیری
✅ پ ن:
🔹از سلسله جلسات با موضوع روش مواجهه تربیتی صحیح با نوجوانان در مسائل اجتماعی و شبهات روز
🔹 با استفاده ویژه از مباحث موضع گیری استاد #هادیزاده
#تبلیغ
@hadianeha
#گزیده_کتاب
✅ درباره #حدیث_لولا_فاطمه س ...
لولاک لما خلقت الافلاک . و لولا علی لما خلقتک . و لو فاطمه لما خلقتکما
🟡 درباره حدیث فوق که از جمله احادیث مهم در عظمت جایگاه #حضرت_زهرا س است دو بحث است:
🔸 یک در باب #سند حدیث که طبق موازین علم رجال ضعیف ارزیابی می شود ولی آیه الله گرامی در کتاب خود تحلیلی ارائه می دهد در ضرر نزدن ضعف سند به اعتبار حدیث به دلیل ویژگی خاص روات احادیث اعتقادی و تفاوت ایشان با روات فقهی به خاطر مسائل تقیه ... (رک: تصویر صفحه مرتبط کتاب)
🔸 مسأله #مفهوم حدیث که آقای گرامی در این کتاب به این مساله پرداخته و توضیح عبارت «لولا فاطمه لما خلقتکما» را بطور اجمال این گونه بیان می کند که اگر به خاطر مقام عبودیت نبود نبوت و امامت به غایت خود نرسیده بود چرا که نبوت و امامت مقدمه ای برای رسیدن به مقام #عبد_مطلق است. این مقام در خود پیامبر(ص) و علی(ع) نیز بود ولی در فاطمه(س) منحصراً همین مقام تجلی کرد. بنابراین در این روایت تکیه اصلی بر آن حضرت سلام الله علیها شده است
🔸نکته بعدی #جمع_حدیث_با_ادله_دیگر است؛ محضر آیه الله میرباقری بودم و از این حدیث پرسیدم
ایشان ظاهر حدیث را با ادله بسیار دیگری در شأن نبی اکرم در تضاد می دیدند ولی آیه الله گرامی این حدیث را منافی با ادله دیگر نمی دانند.
پ ن:
سایت اسلام کوئست کوتاه نوشت خوبی در این باب دارد (رک: http://www.islamquest.net/fa/archive/fa8723# )
#کتاب
#علمی
#فاطمیه
🆔 @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ داستان من و نفس اماره !
🔹پس از این که در مسیر حیات #تربیتی خود با چالش #نظام_فکری یا جریان فکری مواجه شدم و با آن طی مسیری داشتم، به سرمنزل #موانع_عمل رسیدم و محوری ترین آن یعنی #نفس_اماره و فریب های پیچیده آن شد چالش زندگی من
🔹 نگارش پایان نامه بستر مناسبی بود برای دنبال کردن علمی این دغدغه؛ به لطف خدا در طول این پژوهش صدها آیه و روایت مرتبط با این موضوع مرور شد و از فرمایشات اندیشمندان بزرگی چون آقایان مصباح، جوادی، صفایی و ... بهره بردم.
به لطف خدا پس از دفاع از پایان نامه، برشی از محتوای آن را در قالب #مقاله ای تنظیم کرده و به چاپ رساندم.
✅ مطالعه این مقاله دو فایده دارد :
1⃣ می دانیم نفس اماره با چه شگردهایی به دنبال فریب دادن ما است ( #فریب های ۵گانه)
2⃣ می دانیم برای مقابله با این خدعه ها چگونه باید عمل کنیم (۹ #راهکار مشترک)
«البته چندین راهکار خاص مرتبط با هریک از فریب ها نیز در پایان نامه کار شد که قالب مقاله گنجایش ارائه آنها را نداشت»
🔹 البته این داستان #مواجهه_علمی من با نفس بود و از خدا می خواهم همه ما را در #مواجهه_عملی با نفس اماره موفق بدارد😭🤲
✅ عنوان مقاله:
👈گونه شناسی فریب های نفس اماره؛ چیستی و راههای مقابله با آن از منظر آیات و روایات👉
📌برای مشاهده نسخه الکترونیکی مقاله و دریافت آن روی لینک زیر کلیک کنید:
http://ethics.isramags.ir/article_164276.html
🌷پ ن :
برشی از فیلم اعترافات جاسوسی که از نحوه سر خوردن در بازی شیطان حکایت می کند
👈آیه الله جوادی نفس را دستگیره ورود شیطان به درون ما معرفی می کند
#نفس
#ویژه
@hadianeha
⭕️ جایی برای ذکر و توجه
🌸فرارسیدن بهار عبادت بر شما مبارک🌸
📢 امام حسین علیهالسلام در آغاز ماه رجب، ما را به خدا دعوت میکنند.
💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
«در زیارت امام حسین علیه السلام که در اول ماه رجب خوانده می شود که زیارت فوقالعادهای هم هست، تعبیر این است که «لَبَّيْكَ دَاعِيَ اللَّه». گویا امام حسین علیهالسلام در آغاز این سه ماه ما را به خدا دعوت میکنند. این خیلی از آن روایت مَلکِ داعی که بزرگان روی آن تأکید کردند مهمتر است و بشارت مهمتری است؛ یکموقعی، یک ملکی از آسمان هفتم صدا میزند، یکموقعی، سیدالشهداء در آغاز ماه رجب ما را به ورود به ضیافةالله دعوت میکند.
بنابراین، این ماه ماهی است که با دعوت خاص الهی ما به ضیافت فرا خوانده شدیم. شروع این ماه انشاءالله با امام حسین علیهالسلام باشد و سِیرمان هم در این ماه با سیدالشهداء باشد.»
🟢در کانال خصوصی #بهارعبادت مجموعه فرمایشات ائمه علیهم السلام و توصیه های بزرگان برای مراقبات و عبادات ماه رجب، شعبان و ماه رمضان را به اشتراک می گذارم.
اگر مایل بودید می توانید از طریق لینک زیر وارد شوید
✅لینک کانال👇
https://eitaa.com/joinchat/72155437C5f00a9dadd
#رجب
#شعبان
#ماه_رمضان
#اعمال
#عبادت
@hadianeha
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
✅ ✨امام هادى عليه السلام در یک بیان راهبردی میفرمایند:
حسرت هاى كوتاهى كردن [در برخوردها و عهدهداریها، در رفتارها و برنامهها، در تحصیل و خودسازی ...] را به ياد آور، تا احتياط و دورانديشى در پيش گيرى.
اُذكُرْ حَسَراتِ التَّفريطِ تَأخُذْ بِتَقديمِ الحَزمِ.
🔵 یکی از #یادآوریهای_سودمند همین است یاد #حسرتها! چند نمونه از حسرتهای گذشتهات را بخاطر داری؟ وقتی انسان حسرتهای گذشته را به ياد آوَرَد باعث میشود در برنامهها و کارهای امروزش مراقب باشد تا دوباره طعم حسرت و پشیمانی را نچشد. مهمترین عنصر #خودمهارگری تقویت #عقلانیت است و یکی از مؤلفههای تقویت عقلانیت #حزم و دوراندیشی است و یکی از راهکارهای #دورنگری #حسرتاندیشی است.
✳️ مهم این است که از #تجربیات گذشته #عبرت بگیریم و برای آینده به کار ببندیم.
مرد #آخربین مبارک بندهای است. مولوی
شهادت امام 🖤هادی علیه السلام🥀 بر شما تسلیت و تعزیت باد
#برنامهسازی_تربیتی
#خودمهارگری
#عقلانیت
#دورنگری
#حسرت
🌷🏴🌷
✅ جهت دسترسی به فایل جلسات و محتواهای ناب ارائه شده توسط استاد #هادیزاده می توانید در کانال زیر عضو شوید👇
📲 کانال #تربیت_فطری با هدف ترویج و تبیین معارف اسلامی و با بهرهگیری از سخنرانیها، مکتوبات و تدریسهای اساتید برجسته راهاندازی شده است و در اختیار علاقهمندان قرار میگیرد.
📚 مهمترین موضوعات:
۱. ضرورت جایگاه تربیت و نیروسازی
۲. مفهوم جامع تربیت انسان
۳.فقه تربیت
۴. روش تربیت کودک در جامعه امروزی
۵. روش تربیت انسان بالغ با رویکرد وحیانی
۶. اهداف تربیت انسان بالغ از منظر آیات و روایات
۷. شرح کتاب مسئولیت و سازندگی
۸. شرح کتاب روابط متکامل زن و مرد
۹. شرح دعای ابوحمزه
۱۰. مدیریت و تشکیلات تربیتی
🖇 آدرس کانال تربیت فطری در پیامرسانها
ایتا:
https://eitaa.com/tarbiat_fetri
سروش:
https://splus.ir/tarbiat_fetri
بله:
https://ble.ir/tarbiat_fetri
📌پ ن:
استاد هادیزاده از شاگردان نزدیک استاد علی صفایی است، ایشان سالیانی است که مشغول پژوهش و تدریس دروس خارج فقه و اصول و تفسیر و خارج فقه تربیت هستند
@hadianeha
#روش_آموزش
#تدریس_تربیتی
📝 در ترم گذشته با بچه های پایه۶ مدرسه علمیه ملاصادق درس #نهجالبلاغه داشتم؛ موضوع کلاس نامه #امیرالمومنین علیه السلام به مالک اشتر بود
📊 این کلاس با کلاس های معمولی دیگه سه فرق داشت:
1⃣ #آماده_سازی_اولیه :
برخلاف انتظار، در شروع جلسه اول از بچه ها خواستم خود را در جایگاه یک حاکم اسلامی فرض کنند و برای استاندار خود نامه ای بنویسند!
حدود دو جلسه درباره نوشته های جالب بچه ها و منطق پشت محتواهای چنین نامه ای گفتگو کردیم؛ این گفتگو ها ذهن ها و ذهنیت ها را نسبت به تأمل روی مضامین نامه آماده می کرد
2⃣ #روند_آموزش
برخلاف روش مرسوم بجای این که از ابتدای نامه متن را برایشان بخوانم و توضیح بدهم، برای هر جلسه محدوده ای را تعیین می کردم و طلبه ها (با توجه به نکاتی)، مباحثه می کردند و تا زمان مشخص، نتیجه آن را به اشتراک گذاشته و در جلسه بعد گزارش می دادند
👈در واقع ارائه دهنده خود طلبه ها بودند و من ناقدی بودم که باعث دقیق تر شدن کارهای بعدی می شدم
3⃣ #ارزشیابی
در نهایت هم بجای امتحان کتبی (با هماهنگی آموزش مدرسه)، نمره کلاس را به ارائه یک خروجی از محتوای نامه در قالبی مشخص اختصاص دادم _ (قالب های مثل کلیپ، پادکست، پوستر، مقاله، نمودار درختی و پاورپوینت ...)
📌 #نتایج #تربیتی:
بر اهل تربیت نتایج چنین سبکی پوشیده نیست؛ نتایجی چون علاقمند سازی به درس و دست به تولید شدن بچه ها که خود دارای برکات بیشماری است
پ ن:
تصویری از لحظه نگارش نامه طلبه ها به استاندارهایشان! و تصویر یکی از کارهای طلاب را مشاهده می کنید👌
@hadianeha
مرور صفحه اول روزنامه ها همیشه عبرت انگیز و آموزنده بوده
در روزی که اکثر #روزنامه ها صفحه خود را با تصاویر زیبای #جشن_تکلیف فرشته ها با رهبری زینت دادند، بودند روزنامه هایی مثل #شرق که با آوردن عکسی رسمی از آقا که ربطی به لطافت آن جلسه نداشت، در واقع خبر را از سر خود وا کردند !
مگر انعکاس چنین تصویری با مخاطب شما چه می کند که چنین چاره جویی می کنید؟ از انعکاس این مسأله گریزان هستید و در عوض، تصویر بزرگی از یک خرابه در گوشه ای از ایران پیدا کرده اید و ...
مثل شرق نباشیم
#جریان_شناسی
#سیاسی
@hadianeha
#نظام_فکری
✍ یکی از مهم ترین گام های #تربیتی در دوره رشد فکری انسان ها، زمینه سازی برای #رسیدن آن ها به یک #نظام_فکری منسجم است
✅ اندیشمندان و دغدغه مندان عرصه #تربیت ، اهمیت این موضوع و اثر مثبت آن را به خوبی می دانند؛
چقدر فرق است بین کسی که دارای نظم فکری و مبانی دقیقی است با کسی که فقط مسائل پراکنده ای را در محفوظات خود دارد
📌داشتن نظام فکری در دو جا اثر بخش است:
1⃣ در مواجهه با مسائل زندگی شخصی از جمله انتخاب رشته و شغل و در مثل ازدواج و ...
2⃣ در مواجهه با مسائل سیاسی و اجتماعی
✅ سالیانی است در #حوزه علمیه دو برنامه برای یاری طلاب در این زمینه و عرضه مباحث مرتبط با این دغدغه در حال اجرا است
📌 ضمن ارج نهادن به ارزش کار بانیان و متولیان این دو برنامه، به نظر حقیر نکته مهمی جهت #اصلاح و ارتقای آن ها باید مد نظر قرار گیرد:
🔹 غایت نظام فکری #درونی_شدن آن و نسبت پیدا کردن با #مسائل_زندگی افراد است، اگر طلبه ای در چنین دوره هایی شرکت کند ولی نتواند مسأله ازدواج و تعیین رشته خود را به کمک آن حل کند به نظر این دوره موفق نبوده _ 👈نظم فکری جاری در زندگی، مقدم است بر آشنایی با انبوه اندیشه ها جهت پاسخگویی به شبهات
🔹برای رسیدن به این مهم باید سر سفره #روش_تربیت نبی اکرم ص نشست؛ براستی آیا حضرت در افراد نظم فکری ایجاد می کرد؟ اگر پاسخ مثبت است آیا چنین کاری را با القای انبوه اطلاعات انجام می دادند یا با #طرح_سوال هایی حساب شده، گنجینه های مدفون را از دل خود افراد استخراج می کردند و او را به نگاه بلند و منسجمی از شناخت خود و هستی و نقش او در هستی می رساندند؟!
@hadianeha