eitaa logo
هادیانه ها
686 دنبال‌کننده
564 عکس
186 ویدیو
29 فایل
بیشتر از #اخلاق، #تربیت، #فقه_تربیت و مسایل #طلبگی و #حوزوی می نویسم ... #محمدهادی_قراباغی طلبه و استاد حوزه علمیه قم دانشجوی دکتری فقه تربیت دبیر کمیته فقه تربیت موسسه فقهی مصباح الهدی @H_Gharabaghi
مشاهده در ایتا
دانلود
recording-20230214-135447.mp3
15.38M
⭕️ سلسله جلسات آموزشی تربیتی 📌 جلسه 4️⃣ ✅ روش تفکرزایی + نمایی از روش تربیت بزرگسال ✅ 📝سرفصل ها" 🔹نقش روش در کنترل آسیب های تربیتی دوران نوجوانی و جوانی 🔹نمودهای در متربی 🔹نمودهای در متربی 🔹نمایی از 🎙 محمدهادی قراباغی @hadianeha
🔰یک تربیتی🔰 ✍ در این شرایط سخت ، وقتی با یک مواجه می شویم چقدر کام مان شیرین می شود🤩؛ مخصوصا وقتی ببینیم این جوان با شور و انرژی زیادی توانمندی های خودش را آورده وسط و با انس با کتاب خدا در صدد است👌 📌کم نیستند دلسوزانی که برای حفظ جوانان مومن از آسیب های موجود در تلاش اند ولی از فقر و و موثر رنج می برند و متأسفانه در فضاهای مختلف به حاشیه رانده شده اند 📌می خواهم ایده جذاب، موفق و قابل تکثیری را معرفی کنم که با محوریت قرآن می‌تواند مصداق 🏹که نه، بلکه یک تیر و چندین نشان باشد 🎯: افزایش اعتماد به نفس 🎯: بالا رفتن افق نگاه 🎯: انس با قرآن 🎯: دیدن گره گشایی قرآن 🎯: افزایش قدرت تفکر 🎯: دشمن شناسی و ... 📌این ایده جالب، است که اخیرا در افزایش آمار استقبال استعدادهای ویژه این کشور از قرآن و مفاهیم آن از ۲ هزار نفر به ۷ هزار و در گام بعدی به ۱۰ هزار نفر موثر بوده است 📌این رویداد اخیرا در گرگان با حضور وزیر و با ایده پردازی و طراحی تیم با مدیریت دوست عزیزم آقای برگزار شد 👈در این رویداد، دانش آموزان ایران به گفتگو و ارایه طرح و رقابت برای با استفاده از آیات پرداختند 👈فرایند این کار را در کلیپ جذابی که بازدید آن در بستر مجازی به بیش از ۲۵۰ هزار نفر رسیده مشاهده کنید👇 https://www.aparat.com/v/9dcK7 @hadianeha
تربیت قبل بلوغ ج۵ - تفکر،حریت.mp3
30.26M
جلسه 5️⃣ ✅ روش تفکرزایی + حریت افزایی ✅ 📝سرفصل ها" 🔹راهکار در متربی 🔹نقش روش در کنترل آسیب های تربیتی دوران نوجوانی و جوانی 🔹روش 🎙 محمدهادی قراباغی @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢چراغ حجره آن‌ها پیوسته روشن بود! 💡 ✅آیت‌ الله دکتر سید محمد باقر حجتی- استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران- که در دوران در مدرسه مروی با مرحوم علامه و آیت‌ الله هم‌درس بودند- می‌فرمودند: 🔹آیت‌ الله میرزا باقر آشتیانی- تولیت مدرسه مروی- از من و آقای جوادی و آقای حسن‌زاده تعریف می‌کردند. چون وقتی گاهی شب‌ها به مدرسه سر می‌زدند، می‌دیدند چراغ حجره ما روشن است و مطالعه می‌کنیم. من وقتی می‌خواستم چراغ حجره‌ام را خاموش کنم، می‌دیدم چراغ اتاق آقای جوادی و حسن‌زاده روشن است. صبح قبل از اذان که بیدار می‌شدم، می‌دیدم چراغ حجره آن‌ها هنوز روشن است. 🔹این آقایان خیلی کار می‌کردند. 👈هرگز آقای جوادی و آقای حسن‌زاده وقت‌شان را به بطالت نگذراندند، ولی ما گاهی گعده می‌کردیم. @sirefarzanegan @varesoon
⏱تنظیم عقربه ها قبل از رسیدن ساعت صفر عملیات⏱ 📌دعایی که از ناحیه مقدسه توسط محمدبن عثمان بن سعید نایب دوم حضرت به ما رسیده و توصیه شده در لحظات ناب شب های خوانده شود باید ی مهمی باشد 🔰از مهم ترین فرازهای این دعای زیبا فرازی است که در تصویر فوق آمده است؛ 🔸این که در هر شب این ماه از خدا بخواهیم که در دولت حضرت نه صرفا حاضر باشیم که 👈از و راه هدایت باشیم ❓تکرار این فراز در ما چه اثری می گذارد؟ ❓آیا قبل از رسیدن در حال تنظیم عقربه های بینشی و گرایشی مان با امام خود هستیم؟ ❓ این کار چه قدر اهمیت دارد؟ ❓براستی چه نسبتی بین توان و و این جایگاه است؟ ❓لوازم تصدی این جایگاه چیست؟ ❓آیا در مسیر آماده سازی خود هستم ؟ این شب ها وقت خوبی است برای اندیشیدن 🤔 @hadianeha
شبی با 📽وعده دورهمی ماهیانه با رو اختصاص دادیم به دیدن فیلم در ی بازار شهر🎞 😒متاسفانه گویا باکلاس بودن یک مرکز تفریحی تجاری با حضور اعم از متصدی و مراجعه کننده عجین شده 🎞به نظرم فیلم از (شهید منصور ستاری) و (شهید مهدی باکری) قوی تر و جذاب تر بود 👌 📌علیرغم بعض نقدها و ی قابل ذکر مثل استفاده از جاذبه زن در ابتدای فیلم، دارای قوت های خوبی بود. 📌ریتم تند فیلم در بخش زیادی از آن و تلاش برای تکیه به مستندات تاریخی و بازی خوب بازیگران، از جمله ی فیلم است. و نیز از جمله نقاط قوت فیلم می توان به خوب از اشاره کرد که مخاطب رو تحت تاثیر قرار می داد 🔰بعض اوصافی که به نظرم به خوبی در شخصیت شهید پردازش شده و مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد عبارت اند از: 🔹 شبانه روزی 🔹 🔹 فوق العاده در اوج فشارها 🔹 فوق العاده 🔹 🔹و ... 🎯من که انگیزه پیدا کردم کتب مرتبط با این شهید عزیز از جمله رو بخونم 🎯تا باد چنین بادا _ ان شاءالله جریان تولید آثار بیشتر و قوی تر در معرفی شخصیت های ی ایرانی اسلامی ادامه داشته باشد 🌹هدیه محضر صلوات🌹 @hadianeha
من حتی نمی دانم از شب قدر سال قبل تا حال به خدا نزدیک تر شدم یا نه بهتر شدم یا خدای نکرده دورتر شدم و سیاه تر ولی ته دلم به دعای روی سجاده حضرت مادر امید دارم ...
🖼 | در ۵ دقیقه کتاب «اخبات» را بخوانید @Farsna ✍ این خلاصه خوبه ولی ... به نظرم برای کسی که صوت خود آقای صفایی رو گوش نداده بحث ضایع میشه 👌اون لحن و گریه ها گوش دادنی است پیشنهاد می کنم ... 🔹لینک صوت این سه جلسه👇 https://sound.tebyan.net/Category?Tags=%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%AA/%20%D8%B5%D9%81%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D8%AD%D8%A7%D8%A6%D8%B1%DB%8C 🔹صوت جلسات ۴ به بعد در آپارات قابل دسترسی است👇 https://www.aparat.com/v/LGnjS @hadianeha
🔹سر سفره شیرینی موفقیت های مختلف بچه های گروه ما جاتون خالی...🍰 🔹بعد قرار شد هرکسی بقیه رو سر سفره مهمان کنه؛ گفته بودم ناسلامتی ۶-۷ سال کردید و این همه قرآن خواندید؛ ببینم چه می کنید👀 🔹تست اول بود _ واقعا ایده ی خوبی بود _ آیه های منتخب بچه ها یکی از یکی جذاب تر بودند و جلسه ی شیرین و پر بهره ای شد👌 ✅ مسأله ها و موضوعات گفتگوی جمع ها و جلسات، مسأله مهمی است؛ 📌این که در ، چطور گناه و غیبت و غفلتی نباشد؛ بلکه در کنار جذابیت، سرشار باشد از و علم و نور نیاز به ایده دارد🧐 🔹این ایده ارایه یک آیه توسط اعضا، علاوه بر اعضا در خود جلسه، در صورت تکرار باعث افزایش به توجه و تامل بیشتر در هنگام تلاوت های شخصی می شود. 📌البته لازمه مشارکت خوب اعضا اهل تأمل بودن در هنگام است؛ برای تحقق این مهم پیشنهادی مطرح شد...👇 🎯 یک مدل پیشنهادی: خیلی وقت ها موقع خواندن قرآن از آن غافل می شویم؛ نمودار فوق مدلی است پیشنهادی برای حل این مشکل 👈می توان با داشتن ای و سوالی مشخص آیات را تلاوت کرد و به دنبال صید پاسخ بود؛ این کار باعث توجه بیشتر در هنگام تلاوت می شود 👈تمرکز می تواند روی آیه های راهگشا یا توصیه های کاربردی یا روش های گفتگوی آیات یا غیر این ها باشد... @hadianeha
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 استاد میرباقری | مروری بر فرازی از با ماه مبارک رمضان ✅این چند دقیقه طلایی رو در و با گوش کن 📌گام های مواجهه با صاحب خانه در لحظات آخر مهمانی پای درس اهل بیت علیهم السلام همراه با توضیح زیبای استاد میرباقری عزیز👌 📜 اَللَّهُمَّ 1⃣ فَلَک الْحَمْدُ 2⃣إِقْرَاراً بِالْإِسَاءَةِ، 3⃣وَ اعْتِرَافاً بِالْإِضَاعَةِ، 4⃣وَ لَک مِنْ قُلُوبِنَا عَقْدُ النَّدَمِ، 5⃣وَ مِنْ أَلْسِنَتِنَا صِدْقُ الِاعْتِذَارِ، 6⃣فَأْجُرْنَا عَلَى مَا أَصَابَنَا فِیهِ مِنَ التَّفْرِیطِ، أَجْراً نَسْتَدْرِک بِهِ الْفَضْلَ الْمَرْغُوبَ فِیهِ، وَ نَعْتَاضُ بِهِ مِنْ أَنْوَاعِ الذُّخْرِ الْمَحْرُوصِ عَلَیهِ...🎁 ☑️ @mirbaqeri_ir 🆔@hadianeha
پیش نویس مباحث انتخاب حوزه برای متربیان مجموعه های تربیت محور.docx
50.6K
✍️ آگاه در موسم های مهم متربیان، دغدغه زیادی دارد؛ 1-از دغدغه فراهم آوردن بستر مناسب انتخاب گری آگاهانه گرفته 2- تا دغدغه حفظ از آفات و آسیب های انتخاب مثل انتخاب جوگیرانه و ... 🌱 یکی از موسم های مهم انتخاب نوجوانان، سنین دبیرستان و آینده و رشته های تحصیلی است 🌱 انتخاب علمیه و 👳🏻‍♂️ یکی از گزینه های پیش روی برخی نوجوانان است؛ در این رابطه هم خود نوجوان، هم والدین و هم مربیان تربیتی و هم خود حوزه علمیه با مسائلی مواجه هستند و نیاز به پاسخ هایی هوشمندانه احساس می شود. ⭕️ سال های گذشته در رابطه با مسائل مربیان در این موضوع در پیش نویس متنی کار شد که مسائل مهم ذیل را مورد بررسی قرار داد: 🔹نقش مربی در مواجهه با این عرصه انتخاب چیست؟ 🔹 چگونگی و مراحل کار مربی در این موضوع 🔹شرایط لازم برای ورود به حوزه 🔹فرایند آماده سازی متربی برای ورود آگاهانه به حوزه 🔹 نحوه مواجهه با خانواده متربی 👈🏻این فایل برای استفاده مربیان، مبلغان، معلمان و حتی والدین آگاه مناسب است @hadianeha
📌پای درس ✍ در ( ) چند نکته عالی درس آموز درباره زندگی آقا مجتبی از زبان شاگرد ملازم سی ساله شان آموختم 👌 1⃣ خیلی ویژه در کارها به طوری که در طول سالیان غیبت نداشت و حتی یکبار با پیشامد مشکل برای هواپیما، از مشهد تا تهران ماشین گرفت که صبح سر درس حاضر باشد 2⃣ برای پرورش شاگردان و توجه ویژه به ایشان به گونه ای بود که اگر کسی مثلا غیبت می کرد حتما به طوری به او توجه می داد که حواسم بود که نیامدی 3⃣ ویژه نسبت به کارهایش مثلا 🔹برای هر جلسه اخلاق چهارشنبه ها ۶تا ۷ ساعت وقت می گذاشت 🔹عنایت داشت حرف تکراری نزند؛ مثلا بیش از بیست سال قبل ۵ جلسه ای درباره خطبه همام سخن گفته بود و بعد از این همه وقت هنگام شروع بحث روی این خطبه عنایت داشتند آن بحث را ببینند تا مبادا تکراری باشد 4⃣ و ساختارمندی در مباحثش مشهود بود و در ابتدای جلسه فهرست مطالبش را می گفت 5⃣ های را بررسی کرده بود و شیوه بهتر را روش انبیاء می دانست و روی مخاطب تکیه داشت و بیان احساسی کمتری داشت و در طول سالیان طولانی نقل خواب در کلامش انگشت شمار بود 6⃣ در میان شؤون مختلفی که به آن مشغول بود بودن را از همه بیشتر دوست داشت ⭕️ ایشان بود و بسیاری از گرفتاری ها را ناشی از گناهان زبان می دانستند خود ایشان هم مراقبه جدی روی این مهم داشتند 📌 به طور ویژه مورد عنایت بود و بیان گفتگوی خاصش با امام در نپذیرفتن مسؤولیت های پیشنهادی به برنامه فردا شب موکول شد ... ۵اردیبهشت۱۴۰۲ @hadianeha
🔹چرا ؟🔹 🎯 ✍ میزبان بچه های یکی از مدارس خوب قم بودم؛ مسؤولان دغدغه مند مدرسه برای به بچه های هشتم نهمی، جلسه رو هماهنگ کرده بودند 📚 های زیر را برای ارایه آماده کرده بودم( البته به ارایه بخشی از اون ها موفق شدم)_ تلاش کردم علاوه بر سازی برای این انتخاب، های آن را بیان کنم 📌شاید به دردتون بخوره ✅ چرا حوزه؟ 1⃣ نیاز 🔹انتخاب حوزه پس از انتخاب مسیر زندگی است 🔹در حال معامله استعدادهای خود هستیم _ باید آنها را خرج کنیم 🔹 ما باید خرج تامین نیاز خلق خدا شود و خلق خداست 🔹 مسیر اصلی این هدف است 👈اضطرار به وحی به دلیل پیچیدگی های عالم و انسان و روابط 2⃣ سازی و 👈نیازمند تسلط بر وحی 3⃣ ‌ ی با سواد حوزوی و وسعت تقاضا آقای مصباح و دانشگاه آمریکای لاتین مطهری 4⃣ ‌فضای و شیرینی های حوزه مسیر انبیاء و ائمه/ بذل مهجته فیک لیستنقذ... علامه طباطبایی و تاریخ عمامه گذاری 5⃣ ‌ از اهل بیت و شیعیان امینی _ میرحامد حسین هندی _ پیشاور 6⃣ ‌ و اجر طلبگی تبلیغ یمن امیرالمومنین -هدایت یک نفر روایت حضرت زهرا س در اهمیت پاسخ به سوال ✅ ملاحظات 🔹‌طولانی بودن راه 🔹‌سختی دروس 🔹‌مشکلات معیشتی 🔹‌فشارهای اجتماعی 🔹‌محدودیت های اجتماعی 🔹‌مسئولیت سنگین ✅ پیشنهادهای عملی 🔹‌ خوب فکر کن 🔹‌خوب تحقیق و مشورت کن 🔹‌جو گیر نشو 🔹‌عجله نکن 🔹‌اگر به تصمیم رسیدی موانع را مدیریت کن 🔹‌اگر حوزه نیامدی از سه چیز جدا نشو: 1. عالم ربانی 2. مطالعات دینی 3. اعمال عبادی @hadianeha
مسؤولان دغدغه مند یکی از مدارس خوب قم برای آشنایی هشتم، نهمی شون با و دنیای اونا رو آورده بودن مدرسه علمیه ما. واقعا پرچم این مسئولین بالاست🚩 دارم فکر می کنم اگر یکی، فقط یکی از بچه ها این مسیر رو انتخاب کنه و مثل بشه چقدر خوش به حال اون میشه @hadianeha