eitaa logo
حرم
2.6هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
6.5هزار ویدیو
629 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃 هر روز معرفی یکی از 30 نفر از ملعون ترین و خبیث ترین نفراتی که در واقعه کربلا بیشترین ظلم را به امام حسین علیه السلام و یاران و اهل بیتش وارد کردند👇👇 (حیاة)_حضرمی نام پدرش را حریه، یحیی و حویه، نیز گفته اند جنایات : روز ، پس از حسین بن علی علیه السلام، لشگر عمربن سعد به جهت های او بر پیکر مقدسش حمله کردند. ، اقدام به کردن امام حسین علیه السلام نمود او تنها امام را کرد و پوشید، در حالی که در آن بیشتر از 110 و پارگی از و و شمشیر بود. اگرچه این عدد را به اختلاف ذکر کرده اند. وقتی امام علیه السلام شهید شدند، (لعنة الله علیه) در بین یارانش فریاد زد که: چه کسی داوطلب می شود که بر حسین علیه السلام با ؟ او، (اسحاق حضرمی) با چند نفر دیگر حاضر بر اینکار شدند. آمد و با اسب خویش بر بدن امام علیه السلام تاخت، چندان که و آنحضرت درهم شکست؛ و بعد هم به اتفاق دیگر جانیان، نزد لعنت الله علیه رفتند و اندکی از او گرفتند. ابوعمر زاهد می گوید: در نسب آنها دیدیم که همگی بودند. ملاحظات : اسحاق بعد از این لباس امام به مرض مبتلا شد و موی سر و رویش ریخت سرنوشت او : در زمان ، او و دوستانش را گرفت و دست و پایشان را به بست و دستور داد آنقدر اسب بر بدن آنها تاختند تا شدند 📚منابع : نفس‌المهموم ترجمه کامل ابن اثیر، خلیلی تاریخ طبری منتهی‌الامال ابصار العین موسوعه الامام الحسین به نقل از: عمادالدین طبری،نفس المهموم , کامل بهائی، لهوف، ارشاد و بسیاری منابع دیگر
4_5922377348446947347.MP3
28.5M
۶ سلسله دروس ❇️ بررسی و شرح (شیخ مفید ره ) 🗣 مدرّس : استاد دکتر هندی جلسه ششم توضیح : این سلسله دروس به صورت عمومی و به مناسبت ماه محرم و صفر برای اولین بار در کانال پخش می‌شود.
هدایت شده از حرم
⭕️قمه زنی یار باوفای حضرت امیرالمومنین علیه السلام و سایر شیعیان آن حضرت در عزای امام حسین علیه السلام ✍🏼صعصعة بن صوحان که در بحرین بود همراه با سپاهی[از شیعیان امیرالمومنین] برای یاری دادن سیدالشهدا در جنگ با یزید وارد کربلا شدند اما زمانی که رسیدند با بدن های از هم پاشیده شده ی امام حسین علیه السلام و یاران با وفایشان رو به رو شدند.به همین مناسبت صعصعة بن صوحان به تمام سپاهش دستور داد که برای ابراز عزاداری و مواسات و هم دردی با زخم های امام حسین علیه السلام سر های خودشان را بتراشند و با شمشیر به سرهایشان بزنند و خودشان را غرق در خون بکنند تا همرنگ سیدالشهدا شوند👉 📚منتخب الطریحی ج2ص478 📚لم تكن ردة محب الدين الطبري ص272 📌شرح: جناب صعصعة بن صوحان از شیعیان نزدیک و هواداران با وفا و همراهان حضرت امیرالمومنین علیه السلام بودند که معارف الهی و قوانین اسلام را نزد امیرالمومنین آموخته بود و به نحوی شاگرد مکتب مولای متقیان محسوب میشد و همواره از دستورات آن حضرت اطاعت و پیروی میکرد و کوچکترین سرکشی و تخطی از فرامین آن حضرت نداشت و حضرت امیرالمومنین تا زمان شهادتش توسط ابن ملجم از صعصعه خشنود و راضی بود آن حضرت در لحظات پایانی زندگانی شریفش به جناب صعصعة بن صوحان فرمود:«خدا تو را رحمت کند که هزینه و خرجت کم بود و وفاداری و فایده ی تو بسیار.» [1] چه مقام و منزلتی از این بالاتر که امیرالمومنین علیه السلام اینطور از انسان راضی باشد و برای او دعای خیر بکند؟! آری! استاد او شخص مولا علی بود استاد مخالفین قمه زنی چه کسی است و چه جایگاهی مقابل مولا علی دارد؟! ________________ 1_📚الغارات ج 2 ص 892 📚بحارالانوار ج 42 ص 244 🌹اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج🌹
✴️ یکشنبه 👈 31 مرداد / اسد 1400 👈 13 محرم 1443 👈 22 اوت 2021 🏛 مناسبت های دینی و اسلامی . 🐪 ورود اسرای کربلا به مجلس عبیدالله بن زیاد ملعون و سپس در زندان کوفه . ✉️ ارسال نامه خبر شهادت امام حسین علیه السلام به مدینه و شام با نامه ابن زیاد . ⚫️ خطبه ابن زیاد در مسجد کوفه و اعتراض عبدالله بن عفیف به او و شهادتش . ⭐️ احکام دینی و اسلامی. ❇️صدقه صبحگاهی رفع نحوست کند ان شاءالله. 📛مناسب امور زیر نیست : 📛 دعوا و نزاع . 📛 دیدارها و ملاقات ها . 📛 و اصلاح سر و صورت خوب نیست . 👼 زایمان خوب نیست . ✈️ مسافرت : مسافرت خوب و مفید است. 🔭 احکام نجوم . 🌓 امروز : قمر در برج دلو است و از نظر نجومی برای امور زیر نیک است : ✳️ امور کشاورزی و زراعی . ✳️ ختنه کودک . ✳️ نام گذاری نوزاد . ✳️ پیمان گرفتن از رقیب . ✳️ خرید باغ و زمین زراعی . ✳️ کندن چاه و کانال و قنات . ✳️ درختکاری . ✳️ و تعمیر خانه نیک است . 👩‍❤️‍👨مباشرت. امشب شب دوشنبه خوب و فرزند حاصل از ان حافظ قران گردد ان شاءالله.وبرای سلامتی نیز مفید است. ⚫️ طبق روایات ، (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ، خوب نیست . 💉🌡حجامت خون دادن فصد و زالو انداختن یا #زالو انداختن در این روز، از ماه قمری، موجب ملال می شود . 😴😴تعبیر خواب خوابی که شب " دوشنبه " دیده شود طبق آیه ی 14 سوره مبارکه " ابراهیم علیه السلام " است . و لنسکننکم الارض من بعد هم ..... و چنین استفاده میشود که کسی دوست یا دشمن خواب بیننده به وی برسد . ان شاءالله و به این صورت مطلب خود رو قیاس کنید . 💅 ناخن گرفتن یکشنبه برای ، روز مبارک و مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بی برکتی در زندگی گردد. 👕👚 دوخت و دوز یکشنبه برای بریدن و دوختن روز مناسبی نیست . طبق روایات موجب غم واندوه و حزن شده و برای شخص، مبارک نخواهد بود‌( این حکم شامل خرید لباس نیست) ✴️️ وقت در روز یکشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا مغرب. ❇️️ ذکر روز یکشنبه : یا ذالجلال والاکرام ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۴۸۹ مرتبه که موجب فتح و نصرت یافتن میگردد. 💠 ️روز یکشنبه طبق روایات متعلق است به و . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌸بامید پرورش نسلی مهدوی ان شاءالله🌸
🏴🏴🏴🏴🏴 📖 ☀️ امروز: شمسی: یکشنبه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ میلادی: Sunday - 22 August 2021 قمری: الأحد، 13 محرم 1443 🌹 امروز متعلق است به: 🔸مولی الموحدین امیر المومنین حضرت علی بن ابیطالب علیهما السّلام 🔸(عصمة الله الكبري حضرت فاطمة زهرا سلام الله عليها) ❇️ وقایع مهم شیعه: ا 🔹اهل بیت علیهم السلام در مجلس ابن زیاد، 61ه-ق 🔹رسیدن خبر شهادت امام حسین علیه السلام به مدینه و شام، 61ه-ق 🔹شهادت عبدالله بن عفیف رحمة الله علیه 📆 روزشمار: ▪️12 روز تا شهادت امام سجاد علیه السلام ▪️21 روز تا شهادت حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها ▪️36 روز تا اربعین حسینی ▪️44 روز تا شهادت حضرت رسول و امام حسن علیهما السلام ▪️45 روز تا شهادت امام رضا علیه السلام
هدایت شده از حرم
✅امام صادق علیه السلام درباره فرمودند: 🌸«هر کس با این دعای چهل صبح به سوی خدا دعا کند از یاوران قائم ما خواهد بود و اگر بمیرد خداوند او را از قبرش به سوی حضرت قائم عج خارج خواهد ساخت و حتی در مقابل هر کلمه ای هزار حسنه به او می دهد و هزار گناه از او محو می کند». 📚 بحار الانوار، جلد 83، ص284، حدیث 47 به نقل از کتاب امام مهدی عج،تنظیم:اکبر اسد علیزاده •┈••✾🍃🌺🍃✾••┈•
هدایت شده از حرم
3_453884580403872619.mp3
1.82M
 کجایى ...؟؟  اى همیشه پیدا از پس ابرهاى غیبت! 🌤الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج🌤
هدایت شده از حرم
4_468051916576786804.mp3
4.02M
🎧 با صدای استاد فرهمند 🎁 به سفارش آقا صاحب الزمان (عج) و با نیت تعجیل در امر فرج ایشان هر روز یڪ زیارت عاشورا بخوانیم.
13 محرّم 1 ـ اُسرای اهل بیت علیهم السلام در مجلس ابن زیاد (1) پس از آنکه اُسرا و سرهای مقدّس شهدا را در کوفه گردانیدند، ابن زیاد در کاخ خود نشست و دستور داد سر مطهّر امام حسین علیه السلام را در برابرش گذاشتند. آنگاه زنان و کودکان آن حضرت را به همراه امام سجّاد علیه السلام ـ در حالی که به طناب بسته بودند ـ وارد مجلس نموده، در برابر تخت آن ملعون ایستاده نگاه داشتند. در این حال درباریان آن ملعون به تماشا ایستاده بودند. (2) 📚 منابع : 1. امالی صدوق : ص 229. و ... . 2. الوقایع الحوادث : ج 4، ص63 ـ 62. وقایع الأیّام : تتمّه ی محرّم، ص 256.
13 محرّم 2 ـ اُسرای اهل بیت علیهم السلام در زندان کوفه پس از مجلس شوم ابن زیاد، اهل بیت علیهم السلام را با غل و زنجیر وارد زندان کوفه نمودند. (3) 📚 منابع : 3. امالی صدوق : ص 229. و ... .
13 محرّم 3 ـ خبر شهادت امام حسین علیه السلام در مدینه و شام ابن زیاد به مدینه و شام نامه نوشت و خبر شهادت امام حسین علیه السلام را منتشر ساخت. (4) 📚 منابع : 4. لهوف : ص 207. و ... .
13 محرّم 4 ـ شهادت عبدالله بن عفیف عبدالله بن عفیف ازدی بزرگواری از اصحاب امیر المؤمنین علیه السلام بود و در جنگ های جمل و صفّین دو چشم خود را از دست داده بود. لذا مشغول عبادت بود. او هنگامی که شنید پسر زیاد ملعون به امیر المؤمنین و امام حسین علیهما السلام نسبت کذب می دهد، از میان جمعیّت بر خواست و گفت : ساکت باش ای پسر مرجانه، دروغگو تویی و پدر تو که به تو این مقام را داد. ای دشمن خدا ! فرزندان پیامبر صلّی الله علیه و آله را می کشی و در منابر مؤمنین این چنین سخن می گویی ؟ مأموران خواستند معترض او شوند که با کمک قبیله اش به خانه رفت، ولی بعد آمدند و خانه ی او را محاصره کردند. پس از رشادت های او و دخترش دستگیر شد و همان طور که از خدا خواسته بود به دست بدترین خلق یعنی ابن زیاد به شهادت رسید. (5) 📚 منابع : 5. ارشاد : ج 3، ص 117. و ... .
4_5965105319490093446.mp3
31.16M
💾🔊 استاد 📝 « مقامات زیارت عاشورا » 📅 تهران- ۱۱ مهر ۹۶ ، جلسه 📥🎵دانلود صوتی با کیفیت 80kb
💠 عنوان: 👈 خلاصه ای از بحث: نکته کلیدی در بسته شدن باب تحریفات در اذهان این می باشد که بدانیم و بپذیریم که "خداوند" امامان را بر ما برتری داده است.  🎙سخنران : ⏰ زمان:۴۶دقیقه و ۱۵ثانیه ➖➖➖ ⬅️ نگاه به عنوان "تحریفات عاشورا" از منظر و دیدگاهی متفاوت ، استماع فرمائید و نشر دهید. 👇👇👇
🎬‌ 🌹‌ تفاوت من با دختران همسن خودم این بود که؛ _آنها در پی شوهر بودند💎 و من در پی _آنان هم بالین میخواستند 💎ومن ❤من به دنبال مرامی بودم که مریدش باشم...‌ مرامی که مریدش 😍🌷‌ #پ.ن: زن اگر عاشورایی باشد مرد را تا مقام شهادت بالا میبرد✌🏻😊‌‌‌
(ع)📜 💕 💙 💙 این دو برادر مادرى به همراه غلامشان شبیب روز عاشورا هنگامى كه امام حسین علیه‏السلام را در آن حال مشاهده كردند، گریه كنان به خدمت امام آمده و به اردوى او ملحق شدند. امام (ع)به آنها فرمود: اى فرزندان برادرم! چرا مى‏گریید؟! به خدا سوگند بعد از گذشت ساعتى چشمانتان روشن خواهد شد. گفتند: خدا ما را فداى تو گرداند، بر خود نمى‏گرییم بلكه گریه مى‏كنیم براى این كه شما را در محاصره این گروه مى‏بینیم و قدرت نداریم تا به چیزى بیش از جانمان از تو حمایت كنیم! امام (ع) فرمود: خدا شما را به خاطر این همراهى و یارى، بهترین پاداشى كه به متقین می‏دهد، عطا نماید. این دو برادر ایستاده بودند و حنظلة بن اسعد مردم كوفه را موعظه مى‏نمود و مبارزه كرد تا به شهادت رسید، آنگاه این دو برادر به سوى سپاه كوفه حركت كرده و روى به امام حسین علیه‏السلام نموده گفتند: السلام علیك یابن رسول الله! امام علیه ‏السلام فرمود: رحمت و سلام و بركات خدا بر شما باد. پس در حالى كه هماهنگ مبارزه مى‏كردند و یكى از دنبال دیگرى بود، هر دو به فیض شهادت نائل آمدند. ..... 📗این دو برادر مادرى هستند و پدران آنها حارث و عبدالله فرزندان سریع بن جابر از قبیله همدان هستند. (وسیلة الدارین 154). 📒 ابصار العین، 78. 💚الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج💚
🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃🌴🌸🍃 هر روز معرفی یکی از 30 نفر از ملعون ترین و خبیث ترین نفراتی که در واقعه کربلا بیشترین ظلم را به امام حسین علیه السلام و یاران و اهل بیتش وارد کردند👇👇 امشب سی امین و آخرین ملعونی که در کربلا حضور داشت را خدمتتان معرفی می کنم. لعنت الله علیه نام او در تاریخ، عبدالله بن بطة (قطنه) طائی، عبدالله بن قطبه التیهانی، عبدالله قطبه نبهانی نیز آمده است. جنایاتش: تمام مقاتل، متفق هستند که او در روز عاشورا، در میدان جنگ بر عون بن عبدالله حمله کرد و او را به شهادت رساند. عون بعد از برادرش به میدان آمد و علیه دشمن مبارزه کرد و چند نفر از آنها را کشت، ناگهان مردم از هر طرف به او حمله کرده و عبدالله بن قطبه طائی به او تاخت و شهیدش کرد. حضرت مهدی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، در زیارت شهداء کربلا از ناحیه مقدسه بعد از سلام و درود بر عون بن عبدالله، قاتلش را لعنت کرده است. السلام علی عون بن عبدالله بن جعفر الطیار فی الجنان، حلیف الایمان و منازل الاقران الناصح للرحمن، التالی للمثانی و القرآن، لعن الله قاتله عبدالله بن قطبه النبهانی. سرنوشت او: در مورد مرگش مطلبی پیدا نشد.
✔️بوسیلهٔ او انتقام خواهم گرفت ... 💢 ابوحمزه ثمالی می‌گوید: از حضرت امام محمد باقر علیه السّلام پرسیدم: یاابن رسول اللَّه! مگر شما ائمه، همه قائم بحق نیستید؟ فرمودند بلی. عرض کردم: پس چرا فقط مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف «قائم» نامیده شده؟! فرمودند: وقتی جدم امام حسین علیه السّلام شهید شد، فرشتگان به درگاه الهی گریستند و نالیدند و گفتند: خداوندا، آیا قاتلینِ بهترین برگزیدگان و زاده برگزیدگانت و بهترین بندگانت از میان خلق خود را بحال خویش وا می‌گذاری؟! 🔹خداوند متعال به آنها وحی فرستاد که ای فرشتگان من، آرام گیرید! بعزت و جلالم سوگند که از آنها انتقام خواهم گرفت، هرچند بعد از گذشت زمان‌ها باشد. آنگاه خداوند، ائمه از اولاد امام حسین علیه السّلام را به آنها نشان داد و فرشتگان مسرور گشتند. یکی از آنها ایستاده بود و نماز می‌گذارد. خداوند فرمود: به این قائم، از آنها انتقام می‌گیرم. 📚بحارالانوار، ج ۵١، ص ٢٨، به نقل از "علل الشرایع" صدوق رحمه الله عنت_لعنت_لعنت ⭕اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج⭕
🔻 آیا بدن امام معصوم علیه السلام بعد از سه روز از قبر به آسمان‌ها برده می‌شود؟!  ➖ [کامل الزیارات] أَبِی وَ الْکُلَیْنِیُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ یَحْیَی وَ غَیْرِهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلی بْنِ الْحَکَمِ عَنْ زِیَادِ بْنِ أَبِی الْحَلَّالِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: مَا مِنْ نَبِیٍّ وَ لَا وَصِیِّ نَبِیٍّ یَبْقَی فِی الْأَرْضِ أَکْثَرَ مِنْ ثَلَاثَةِ أَیَّامٍ حَتَّی یُرْفَعَ رُوحُهُ وَ عَظْمُهُ وَ لَحْمُهُ إِلَی السَّمَاءِ فَإِنَّمَا تُؤْتَی مَوَاضِعُ آثَارِهِمْ لِأَنَّهُمْ یُبَلِّغُونَ مِنْ بَعِیدٍ السَّلَامَ وَ یُسْمِعُونَهُمْ فِی مَوَاضِعِ آثَارِهِمْ مِنْ قَرِیبٍ. [تهذیب الأحکام] مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ دَاوُدَ الْقُمِّیُّ عَنْ أَبِیهِ عَنِ الصَّفَّارِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ: مِثْلَهُ.   ➖ [تهذیب الأحکام] الْمُفِیدُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ طَاهِرٍ الْمُوسَوِیِّ عَنِ ابْنِ عُقْدَةَ عَنْ عَلِیِّ بْنِ فَضَّالٍ عَنْ أَخِیهِ أَحْمَدَ عَنِ الْعَلَاءِ بْنِ یَحْیَی أَخِی مُغَلِّسٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ زِیَادٍ عَنْ عَطِیَّةَ الْأَبْزَارِیِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام یَقُولُ: لَا تَمْکُثُ جُثَّةُ نَبِیٍّ وَ لَا وَصِیُّ نَبِیٍّ فِی الْأَرْضِ أَکْثَرَ مِنْ أَرْبَعِینَ یَوْماً. 📚 بحار الأنوار، ج ٩٧ ص ١٢٩ ✍🏻 حاصل آنکه طبق روایات فوق: بدن مطهر هر نبى و هر وصی، بیش از "سه روز" یا "چهل روز" در قبر باقی نمی‌ماند، سپس گوشت و استخوانش هم مانند روحش به آسمان برده می‌شود. (سلام الله علی روحهم و جسدهم) و چون قبور آنان از آثارشان محسوب می‌شود، لذا توصیه شده برای زیارت و عبادت نزد قبور آنان برویم. ✅ سپس علامه مجلسی رحمه الله می‌نویسد: بیان: یمکن الجمع بین هذا الخبر و ما سبق بأن یکون رفع الأکثر بعد الثلاثة و یمکث بعضهم إلی أربعین ثم یرفع أو بأنه یرفع کل منهم بعد الثلاثة ثم یرجع إلی قبره ثم یرفع بعد الأربعین. ثم إن فی هذین الخبرین إشکالا من جهة منافاتهما لکثیر من الأخبار الدالة علی بقاء أبدانهم فی الأرض کأخبار نقل عظام آدم علیه السلام و نقل عظام یوسف علیه السلام و بعض الآثار الواردة بأنهم نبشوا قبر الحسین علیه السلام فوجدوه فی قبره و أنهم حفروا فی الرصافة بئرا فوجدوا فیها شعیب بن صالح و أمثال تلک الأخبار کثیرة. فمنهم من حمل أخبار الرفع علی أنهم یرفعون بعد الثلاثة ثم یرجعون إلی قبورهم کما ورد فی بعض الأخبار أن کل وصی یموت یلحق بنبیه ثم یرجع إلی مکانه. و منهم من حملها علی أنها صدرت لنوع من المصلحة توریة لقطع أطماع الخوارج و النواصب الذین کانوا یریدون نبش قبورهم و إخراجهم منها و قد عزموا علی ذلک مرارا فلم یتیسر لهم. و یمکن حمل أخبار نقل العظام علی أن المراد نقل الصندوق المتشرف بعظامهم و جسدهم فی ثلاثة أیام أو أربعین یوما أو أن الله تعالی ردهم إلیها لتلک المصلحة و علی هذا الأخیر یحمل الأخبار الأخر و الله یعلم. ✍🏻 می توان دو روایت فوق را جمع کرد به این صورت که اکثر ابدان مطهر را بعد از سه روز بالا می‌برند، و برخی دیگر را تا چهلم درنگ می‌کنند سپس آن را بالا می‌برند؛ یا به این صورت که هریک از آنان را بعد از سه روز بالا می‌برند و سپس به قبرش باز می‌گردانند، سپس بعد از چهل روز بالا می‌برند. سپس در این دو حدیث از یک جهت اشکال وجود دارد به خاطر منافات آن دو با بسیاری از روایات دال بر بقای پیکر آن بزرگواران در زمین، همچون اخبار انتقال استخوان‌های حضرت آدم علیه السلام و استخوان‌های حضرت یوسف علیه السلام و برخی از آثار وارده دال بر اینکه آنها قبر امام حسین علیه السلام را نبش کردند و آن حضرت را در قبرش یافتند و اینکه در رصافه چاهی حفر نمودند و شعیب بن صالح را در آنجا یافتند و امثال آن روایات بسیار است. برخی از آنان روایات بالا بردن ابدان مطهر را حمل بر آن کرده‌اند که پس از سه روز آن را بر می‌دارند سپس به قبورشان باز می‌گردانند، چنانچه در برخی روایات وارد شده که هر وصی ای که بمیرد به پیامبر خویش ملحق می‌شود سپس به جای خویش باز می‌گردد. برخی اخبار به عالم بالا رفتن ابدان مطهر را حمل کرده‌اند بر اینکه این دستور به صورت ایهام برای نوعی مصلحت صادر شده، برای از بین بردن حرص و طمع خوارج و ناصبی‌هایی که می‌خواستند قبور آن بزرگواران را نبش و از آنجا بیرون آورند، چنانچه بارها عزم این کار را کردند ولی برایشان میسر نشد. و ممکن است احادیث انتقال استخوان‌ها، حمل بر این باشد که مراد انتقال صندوقِ متشرف به استخوانها و پیکر آن بزرگواران در سه روز یا چهل روز است، یا اینکه خداوند تعالی بخاطر مصلحت آنان را به آنجا باز گردانده، و روایات دیگری هم بر برداشت اخیر حمل می‌شوند. و خداوند متعال می‌داند. 📚 بحارالانوار، ج ٩٧ ص ١٣٠
🌑😢 تو نمی توانی مرا از خواهرم زینب جدا کنی! مرحوم آیت الله تولایی خراسانی در سخنرانی خود در مسجد مروی تهران، در سال 1383 قمری می فرمود: یادم آمد از آن قرآنی که امام حسین علیه السلام بالای نیزه خواند. از آن قرآنی که امام حسین علیه السلام بالای نیزه میان بازار کوفه تلاوت کرد. آقایان! در ماه رمضان که سفره خدا گسترده شده است، نمکش گریه بر امام حسین علیه السلام است، هر که اشکش می ‏آید دریغ نکند. از روز 12 محرم به بعد هر روز سر مطهر امام حسین علیه السلام را بر می ‏داشتند، به یک محلّه از محلاّت کوفه می ‏بردند. آنجا بالای نیزه نصب می ‏کردند. حارث ‌بن وُکَیْده گفت در یکی از کوچه‌های کوفه رد می ‏شدم و به حال خودم بودم. کوچه خلوت بود. دیدم صدای قرآن به گوش می ‏رسد، امّا قرآن با آهنگ عراق نیست، با آهنگ حجاز است. فرق است بین آهنگ حجاز و مدنی و بغدادی و بصری و عراقی. آن قرآن خیلی دلرباست. خیلی جذاب است. این قرآن گویا از دلِ سوخته خوانده می ‏شود. آیه هم اینست: «إنَّهُمْ فِتْیَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَ زِدْناهُمْ هُدیً» صحبت اصحاب کهف است. آیه، مربوط به اصحاب کهف است. به قدری خوب می ‏خواند این قاری که دل مرا با خودش برد. برگشتم ببینم قاری کجاست؟ نگاه کردم ولی در کوچه قاری ندیدم. دو مرتبه صدا بلند شد. دیدم صدا از طرف بالا می ‏آید. همین که نگاه کردم دیدم قاری، سر بریده پسر زهرا علیهاالسلام است که بالای نیزه نشسته با محاسن پرخون و پرخاکستر. ابن وُکَیْده گفت: من خیلی دلم سوخت، اف بر تو ای روزگار! سر پسر فاطمه علیهاالسلام... قربانت بروم حسین جان! قربان لب‌های قرآن‌ خوانت یا اباعبدالله! گفت: با خودم گفتم امشب می ‌آیم این سر را می ‏برم و با گلاب شستشو می ‏دهم و دفن می ‏کنم. هرچه بادا باد. یک‌ مرتبه غنچه گل باز شد و صدا بلند شد: «یابن وکیده! لیس لك الی ذلك سبیل.» من آن جوری که خودم می ‏فهمم این جمله را معنا می ‏کنم، یعنی: پسر وکیده! تو می‌ خواهی مرا از زینب علیهاالسلام جدا کنی؟! تو می‌ خواهی مرا از بچّه ‏های یتیمم جدا کنی؟! باید سایه من بر سر سکینه ‏ام باشد. اینها معانی است که من از این عبارت می ‏فهمم. باید من پهلوی خواهرم زینب علیهاالسلام باشم. یک کلمه دیگر هم من از این جمله می ‏فهمم. فرمود: پسر وُکَیده! تو را به این راهی نیست. یعنی حسین علیه السلام در سفر است. حسین علیه السلام در سیر منازل است. سیر صعودی و تکاملی حسین علیه السلام تمام نشده. این، وسط راه است. هنوز من باید در این سیر به منزل برسم. من باید به کاخ سلطنتی بروم. من باید در طشت زر بنشینم. پسر وُکَیده! این لب ‌هایی که الآن قرآن قرائت می‏ کند، همین لب ‌ها باید چوب خیزران بخورد. اللهمّ عجّل لولیّک الفرج. (سخنرانی های مدرسه مروی تهران، جمعه اوّل ماه رمضان سال 1383 قمری) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
⭕️اثبات جواز آسیب زدن به بدن در عزای سیدالشهدا علیه السلام از آیات قرآن کریم. ✅مقدمه ی 1:همانطور که کوچک و بزرگ میدانند شیطان اشخاص را فریب میدهد و باعث میشود شخص مرتکب حرام شود پس اگر کسی کار حرامی انجام میدهد بی تردید شیطان او را فریب داده است. ✅مقدمه ی 2:طبق آیات 46 و 47 سوره ی مبارکه ص اسحاق نبی و یعقوب نبی علیهما السلام از بندگان مخلص خداوند متعال بودند خداوند متعال در این باره میفرماید:«خداوند درباره حضرت ابراهیم، اسحق و یعقوب می‌فرماید: اِنَّا اَخْلَصْنَاهُمْ بِخَالِصَةٍ ذِکْرَی الدَّارِ. وَاِنَّهُمْ عِنْدَنَا لَمِنَ الْمُصْطَفَیْنَ الْاَخْیَارِ 👈 ما آنها را با خلوص ویژه‌ای  خالص کردیم👉، و آن یادآوری سرای آخرت بود، و آنها نزد ما از برگزیدگان و نیکانند!» ✅مقدمه 3:شیطان نمیتواند بندگان مخلص خداوند متعال را فریب دهد. قرآن کریم در آیات 82 و 83 سوره ی مبارکه ی ص در این باره میفرماید: «فَبِعِزَّتِکَ لَاُغْوِیَنَّهُمْ اَجْمَعِینَ. اِلَّا عِبَادَکَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِینَ؛  (شیطان) گفت به عزّتت سوگند، همه آنان را  فریب خواهم داد؛ 👈مگر بندگان خالص تو را👉، از میان آن‌ها» 🛑🛑نتیجه گیری:حضرت یعقوب فعل حرام انجام نمیدهد 📌شرح:با توجه به این که حضرت یعقوب میدانست که پسرش یوسف نمرده است و به او خواهد رسید انقدر در فراق او گریه کرد که نابینا شد و قران کریم در 84 سوره ی مبارکه ی یوسف تصریح به این میکند و میفرماید:«وَتَوَلَّىٰ عَنْهُمْ وَقَالَ يَا أَسَفَىٰ عَلَىٰ يُوسُفَ وَابْيَضَّتْ عَيْنَاهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ كَظِيمٌ آن گاه یعقوب روی از آنها بگردانید و گفت: وا اسفا بر فراق یوسف! 👈و از حزن و گریه چشمانش سفید شد👉 و سوز هجران و داغ دل بنهفت.» ⁉️حال سوال ما از کسانی که میگویند آسیب زدن به بدن در عزای شهادت امام حسین علیه السلام حرام است این است که شهادت امام حسین غمناک تر است یا غم فراق یوسف؟!حضرت یعقوب که مشخص شد عمل حرام انجام نمیدهد در فراق یوسف که گوشه ای از مصیبت امام حسین نمیشود انقدر گریه کرد که کور شد 👈چطور میشود که اسیب زدن به بدن در عزای سیدالشهدا حرام باشد آن هم نه در حد کور شدن بلکه به اندازه ی چند زخم به سر و بدن که بعد از چند روز ترمیم میشود؟!👉 🌹اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج🌹
4_5924823276487444392.MP3
21.47M
۷ سلسله دروس ❇️ بررسی و شرح (شیخ مفید ره ) 🗣 مدرّس : استاد دکتر هندی جلسه هفتم توضیح : این سلسله دروس به صورت عمومی و به مناسبت ماه محرم و صفر برای اولین بار در کانال پخش می‌شود.
❗️همه چیز از سقیفه شروع شد.. ❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ 💠 تمام مفسران شیعه و سنی ذیل آیه ۶۰ سوره اسراء : وَإِذْ قُلْنَا لَكَ إِنَّ رَبَّكَ أَحَاطَ بِالنَّاسِ ۚ وَمَا جَعَلْنَا الرُّؤْيَا الَّتِي أَرَيْنَاكَ إِلَّا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَالشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِي الْقُرْآنِ ۚ وَنُخَوِّفُهُمْ فَمَا يَزِيدُهُمْ إِلَّا طُغْيَانًا كَبِيرًا به جریان معروف پیامبر اکرم که حضرت در خواب دیدند میمون‌هایى از منبر او بالا و پایین می‌‏پرند اشاره کرده‌اند و چنین تفسیر نموده‌اند که این خواب به دوران حاکمیت تعبیر شد که بدین ترتیب درخت نفرین شده و همان فرمانروایان بنی امیه‌اند؛ مرحوم طبرسی ره در تفسیر خود ذیل آیه چنین مینویسد: 🔷 وإنما كان فتنة وامتحانا وابتلاء لما ذكرناه وثالثها: إن ذلك رؤيا رآها النبي صلى الله عليه وآله وسلم في منامه ان قرودا تصعد منبره وتنزل، فساءه ذلك، واغتم به.روى سهل بن سعيد عن أبيه أن النبي صلى الله عليه وآله وسلم رأى ذلك، وقال إنه صلى الله عليه وآله وسلم لم يستجمع بعد ذلك ضاحكا حتى مات، وروى سعيد بن يسار أيضا، وهو المروي عن أبي جعفر عليه السلام وأبي عبد الله عليه السلام وقالوا على هذا التأويل: إن الشجرة الملعونة في القرآن هي بنو أمية، أخبره الله سبحانه بتغلبهم على أنامه، وقتلهم ذريته.  روي عن المنهال بن عمرو قال: دخلت على علي بن الحسين عليه السلام فقلت له: كيف أصبحت يا بن رسول الله؟ فقال: أصبحنا والله بمنزلة بني إسرائيل من آل فرعون، يذبحون أبناءهم، ويستحيون نساءهم، وأصبح خير البرية بعد رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم، يلعن على المنابر، وأصبح من يحبنا منقوصا حقه بحبه إيانا. وقيل للحسن: يا أبا سعيد! قتل الحسين بن علي عليه السلام! فبكى حتى اختلج جنباه، ثم قال: واذلاه لأمة قتل ابن دعيها ابن بنت نبيها! وقيل: إن الشجرة الملعونة هي شجرة الزقوم 🔶اين خواب، برای مردم فتنه و امتحان بود، به همان دليل كه گفتيم .مقصود اين است كه پيامبر در خواب ديد كه: بوزينگانی بر منبرش بالا می‌روند و پائين می‌آيند. او از اين خواب دلگير شد. سعيد بن يسار، روايت كرده است كه: پيامبر گرامی اسلام، پس از اين خواب، ديگر نخنديد، تا از دنيا رفت. از امام باقر و امام صادق (علیهم‌السلام) نيز همين طور روايت شده است.گفته‌اند: بنا بر اين، منظور از «شجره ملعونه در قرآن» بني اميه است. خداوند به پيامبر خبر داد كه آنها بر مقامش تسلط می‌يابند و ذريه‌اش را می‌كشند. منهال بن عمرو روايت كرده است كه: بر علي بن حسين (علیه السلام) وارد شده، پرسيدم: چگونه صبح كردي؟ فرمود:بخدا، صبح كردم مثل بنی اسرائيل كه در دست فرعونيان اسير بودند و پسرانشان را می‌كشتند و زنانشان را زنده می‌گذاشتند. كسی كه بعد از پيامبر، بهترين مردم است بر منبرها لعن می‌شود. هر كه ما را دوست بدارد، حقش را كم می‌دهند. به حسن گفتند: ای ابو سعيد، حسين بن علی را كشتند ، او گريه كرد، تا گونه‌هايش تر شدند، سپس گفت: وای بر امت بيچاره‌ای كه: زنا زاده‌اش پسر پيامبرش را می‌كشد! ابن عباس و حسن گويند: شجره ملعونه، درخت زقوم است. 📗📔مجمع البيان في تفسير القرآن - دارالمرتضی بیروت ،الشيخ الطبرسي ،ج6 ص266؛ تفسیر طبری 15/77، تاریخ طبری 11/356، مستدرک حاکم 4/48، تاریخ خطیب 8/28 و 9/44، تفسیر نیشابوری در کنار تفسیر طبری 15/55، تفسیر قرطبی 10/283، 286 النزاع و التخاصم از مقریزی ص 52، اسد الغابة 3/14- صواعق ص 148-الخصایص الکبری 2/118،الدر المنثور 4/191، کنز العمال 6/90، تفسیر خازن 3/177، تفسیر شوکانی 3/230 و 231، تفسیر آلوسی 15/107. ✅ منبری که جای وحی و تلاوت قرآن بود بدست یک مشت شرابخوار و زنازاده می‌افتد که رسالت تمامی آنها دشمنی و جنگ با امیرالمومنین و پیامبر و اهلبیتش بود ؛ رسول خدا صلی‌الله علیه و آله بارها فرمودند: «مَا أُوذِی نَبِی مِثْلَ مَا أُوذِیتُ» هیچ پیامبری به اندازه پیامبر اذیت نشد تا این مردم را به صراط مستقیم هدایت فرمود... شجره نبوت بارور شد و به دست ولایت سپرده شد اما عده‌ای با غصب خلافت ، مردم را از صراط مستقیم منحرف ساختند و اگر جانفشانی سید الشهداء در کربلا نبود ، تمام زحمات و تلاشهای رسول خدا بر باد می‌رفت و اینست یکی از معانی کلام رسول خدا که می‌فرمود: «أنا من حسین» ؛ اسلامی که رسولخدا از جانب خدا، آورد با فداکاری سیدالشهداء علیه السلام باقی ماند؛ به عبارت دیگر، اگر عاشورا نبود اسلام هم نبود. ✅ ریشه و بذر مصیبت عاشورا را باید در سقیفه جست ، عمر بن خطاب بود که را روی کار آورد و معاویه را..... آن هیزمی که پشت درب خانه دختر رسول الله جمع کردند و آتش زدند شعله اش به خیمه های اهل بیت در کربلا رسید!
وقتی از حضرت سجاد (عليه السلام) سوال شد که چرا اين‌قدر گريه می‌کنيد فرمودند : ▪️و ذكروا أنه كان كثير البكاء فقيل له في ذلك فيقال ان یعقوب بکی حتی ابیضت عیناه علی یوسف و لم یعلم انه مات و آنی رایت بضعة عشر من أهل بيتي يذبحون في غداة واحدة فترون حزنهم يذهب من قلبي ▫️...حضرت يعقوب (عليه السلام) بر یوسف آنقدر گریستند تا چشمانشان سفيد شد و نورش را از دست داد. حال آنکه نمی‌دانستند او مرده است يا نه. ولی من، دهها تن از خانواده‌ام را ديدم که در يک صبح‌گاه همه را ذبح کردند. آيا می‌خواهيد حزن و اندوه آنها از قلب من بیرون رود؟ 📔 البداية و النهاية لإبن كثير، ج9، ص 284