eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
479 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
اخلاق کرونایی به قلم استاد جواد محدثی 🔹امامان و علمای اخلاق، کادر درمانی متخصص و با تجربه‌اند. امراض قلبی را ریشه یابی می کنند، نشانه‌های ابتلا را می گویند، عوارض آن را هم بیان می کنند، راه درمان را هم نشان می گ‌دهند، روش بازنگشتن به دورۂ بیماری را هم معرفی می‌کنند. 🔸اگر کسی حاضر نباشد به درمانگاه مجهّز آنان برود تقصیر آنان چیست؟ 🍃چون نداری درد، درمان هم مخواه 🍃درد پیدا کن که درمانت کنند 🔹همه دنبال واکسن کرونا هستند، ولی کمتر کسی به فکر واکسن گناه و ایمنی از سقوط اخلاقی است. 🔸چگونه می‌توان از ابتلا به گناه، جلوگیری کرد؟ پادزهر وسوسه‌های نفس امّاره چیست؟ در دنیای معصیت آلود ، چگونه می شود مصونیت یافت؟ طول درمان مبتلایان چه مدت است؟ 🔻افسوس که مطبّ طبیبان روح خلوت است و بازار تهذیب نفس کساد..! https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 🙏 با سپاس از استاد محدثی عزیز که از مجاهدت‌شان در مسیر نویسندگی بسیار آموختیم.
🔻چرا چادر مشکی‌؟ 🔸امّ سلمه یکی از زنان بزرگوار پیامبر(ص) می‌گوید: هنگامی که آیه حجاب نازل شد،زنان انصار از منزل بیرون آمدند در حالی که عبا(و چادر)مشکی بر سر داشتند. 🔸عده ای همراه با تبلیغات فرهنگی دشمن در روزنامه‌ها و سخنرانی‌های‌شان می گویند چادر مشکی برای بانوان مکروه است و باید پوشش جدید مانند مانتو و کت دامن با رنگ‌های متنوع جایگزین چادر مشکی شود. آیا چنین حرف و اقدامی صحیح است یا نه؟ خواهشمند است نظر شریفتان را مرقوم فرمایید. حضرت آیت الله خامنه‌ای: این صحبت صحیح نیست، و بهترین حجاب پوشش چادر است، و چادر سیاه هم بی اشکال است و کراهت ندارد. دیگر نظرات مراجع معظم تقلید را اینجا بخوانید 👈  خواندن بیشتر 💠 کانال با مدیریت یکی طلاب خواهر 👇👇👇 📘 دلنوشته 📕 حدیث 📒 سخنان علما http://eitaa.com/joinchat/2206597134Cd27d0d5b22 📎 حضور طلاب و استادان حوزه در فضای مجازی فرصتی است برای بررسی روش‌های جدید تبلیغی، امیدواریم نویسندگان حوزوی درباره این فرصت‌ها و ایده‌یابی تبلیغی چاره‌جویی کنند.
باران که می بارد دلم میگیرد از غم باران تـو را یــادم بینـــدازد دمـادم باران تمام قطره هایش اشک من شد بر گونه ام جاری شده هر چند نم نم بارانِ پـاییـزی و رنگ زرد این شهر دل را بپـوسـاند بـه یـــاد روی خرّم باران زمین را زنده میگرداند از لطف اما دلـم می میـرد از هجـر تو کم کم باران هـم از دوری تـو می بارد انگار این آسمان هم اشک میریزد چو آدم باران ببار اما من از تو شکوه دارم باران بگو ، باران ببار ای جان عالم باران بگو بر حضرت عشق این تمنّا دلبســته ام بــر دلبــرِ دلبـنـدِ مریم یاران مرا باران به یـاد دلبر انداخت باران که می بارد دلم میگیرد از غم ✍ عباس بهمنی @HOWZAVIAN
🔴 چه درام غم‌انگیزی 🔻اپیزود اول: فوت مرحوم ، از نظریه پردازان و تئوری سازان جریان اصلاحات و اعتدال در حوزه و دانشگاه. آنچه در این روزها در قاب رسانه‌ها به چشم می‌خورد از این قرار است: به هر جا بنگری به هر جا رو کنی به هر جا سر کنی یک چیز است و آن : پیام تسلیت و مجلس ترحیم و ... برای او در این بین برخی روحانیون مطرح در گفتمان انقلابی هم مع‌الاسف از قافله شخصیت فیرحی جا نماندند. پیام تسلیت پشت پیام تسلیت برخی هم به سخنرانی در وبینارهای مجالس ختم متعدد آن مرحوم پرداختند! 🔻اپیزود دوم: فوت مرحوم عالم متخلّق که تمام عمرش در حال با جبهه باطل بود. هم نصیحت‌گر انقلابی‌ها و هم خار چشم ناخودی و بی‌خودی‌ها! بیش از یک روز از این واقعه اندوهناک گذشته و همچنان جنبش خاصی در رسانه‌های انقلابی به چشم نمی‌خورد! جای خالی رسانه‌های حوزوی در این میان کاملا احساس می‌شود. طبعا به یکی دو وبینار اما ، اشتباه می‌باشد. چه خبر است؟! این همه از کجا آمده؟ این همه هماهنگی برای دم‌نزدن و سکوت، ثمره چه تبانی نوشته یا نانوشته ای‌ست؟! چه درام غم‌انگیزی... ✍ علی احمدی مهر @HOWZAVIAN
🍁 اکوسیستم دخترانه یورش آلاینده‌ها بر مولکول‌های ذهنی دختران، اثری از مهارت‌های زندگی، باقی نگذاشته است. گلدوزی، قلاب بافی، آشپزی، کوبلن‌دوزی، خیاطی؛ دیگر بر انگشتان آنان نمی‌چرخد. تربیت فرزند، پرورش نبوغ و خلاقیت فرزند به مهد کودک‌ها کنترات واگذار شده است. همسر، همراهی، مجاهدت، مقاومت، تکامل، رشد، معنویت؛ تغییر دکوراسیون شده است. 🍁اما درس و کلاس زبان انگلیسی، کنکور، کلاس تست‌زنی؛ دو نیمکره مغزی دختر خانم‌ها را احاطه کرده است. و گوش، بینی و دستگاه هاضمه تحلیل و فکری آنان، دچار آسیب‌های شنوایی، بینایی، بویایی، و قدرت تصمیم‌گیری شده است... ✍ سید جواد محمدزاده @HOWZAVIAN
🔎مانکن زنده و نگاهی برچهارگام تغییرات فرهنگی 🔸امروزه که تعدد تبلیغات و بیلبوردها و تکنیک های جذب مخاطب، کوچه و خیابان و تلویزیون را درنوردیده، سوژه ای عجیب برای مدتی توجهات را جلب نمود. 🔹روش جدید تبلیغاتی و استفاده از مدلینگ زن در ویترین مغازه ها که از چندمغازه محدود در مشهد شروع شد و به کرمانشاه رسید را می توان به عنوان مساله ای فرهنگی اجتماعی نیز مورد بررسی قرار داد. 🔸این پدیده قبل از ایران در کشورهای دیگری نیز آزموده شده و کمافی السابق سوغات تبلیغاتی اروپاست. وقتی خطوط قرمز یک فرهنگ با ابتکار تبلیغاتی سخیفی چون ، سحر تبر و ساسی مانکن و...مورد هجمه واقع می شود جای سوال از چرایی و چیستی ماجراست اما از چگونگی تغییرات و نتایج مابعد این رویداد نیز بایستی تحلیلی داشته باشیم. گام اول، حساسیت(تقدس) زدایی: اساسا برای مهندسی فرهنگی و صورت بندی تغییرات اجتماعی، حرکت نخست، دستکاری محیط و محدودیت های فرهنگی است. چارچوب فرهنگی، باورها و ارزش های یک محیط باید مورد سوال و شبهه واقع شده و با و تحریک پذیری، چهره شفاف فرهنگ‌ را چنگی انداخت و شک آلود نموده و از قداست زدود. گام دوم انگاره سازی و مدیریت ذهن: ایجادتصویری متکثر و مردد از فرهنگ بعد از تقدس زدایی می تواند راه چاهی برای مدیریت ذهن و قراری باشد برای و خالی از قداست و یقین و بگوید حق مطلقی وجود ندارد و کسب یقین و معرفت امری الزامی نیست و دروازه های ذهن را باید هرمنوتیکی و چندباندی رها نمود... 👈  خواندن بیشتر 👉 ✍علیرضامحمدلو @HOWZAVIAN
🔻چهارمین نشست تخصصی: «ساختار و نظام مسائل فقه سیاسی» 🌐 لینک شرکت مجازی در نشست: www.markazfeqhi.com/live @f_s_aeme_athar @HOWZAVIAN
برای همایش حضرت ابوطالب بنویسید: ✓ پژوهشی ✓ادبی ✓ رسانه‌ای 🔸حضرت ابوطالب عبد مناف بن عبدالمطلب (ع) عموی بزرگوار رسول اکرم(ص)، پدر امیرالمومنین علی(ع) و بزرگ حامی پیامبر و دین اسلام در ابتدای بعثت بود. 🔅 تاریخ زندگی او سراسر افتخار، ایثار و اخلاص کم نظیر است. وی علاوه بر آنکه در حیات خود کلیددار کعبه، پناهگاه دردمندان و یاور محرومان بود، فداکاری و اسقامتش در راه رسالت نبوی، درخشان ترین فصل زندگی او به شمار می رود. ✴️ با این وجود، متاسفانه به دلیل کینه تاریخی نواصب و دشمنان اهل بیت(ع)، ابعاد شخصیت آن حضرت در زیر غبار تهمت، غفلت یا نسیان پوشانده شده است. کارهای انفرادی که درباره ایشان انجام شده بیشتر به مباحث مربوط به ایمان ابوطالب(ع) پرداخته و از سجایای اخلاقی، مجاهدت های اجتماعی و تراث ادبی ایشان غافل مانده است. 🔸 بررسی ابعاد مهم زندگی ایشان همانند قبول کفالت و سرپرستی پیامبر گرامی اسلام بر اساس وصیت حضرت عبدالمطلب(ع)، حفاظت دائم از جان پیامبر گزامی اسلام در برابر تهدیدهای مختلف، ترک تجارت به منظور حفاظت از جان ایشان، مقاومت در برابر استکبار و یهود به منظور یاری رساندن به دین اسلام و نبی مکرم اسلام، داستان های مهم شعب ابی طالب، فداکردن زندگی خود و فرزندان شان در راه دین اسلام و تقوین آن، فرزندان تربیت یافته در دامان ایشان و...... که لازم است در قالب های مختلف علمی و ادبی بدان پرداخت. 📝🖌از شما نویسندگان عرصه دین و فرهنگ و طلاب خوش قلم درخواست می‌شود با چرخش قلم‌هایتان بر سفیدی قلب مسلمانان حقیقت‌جوی، ما را در زدودن غبار ظلم و جور وهابیان از چهره درخشان ایشان یاری رسانید؛ باشد که این تلاش مورد رضایت فرزند گرامی ایشان، امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) قرار گیرد و شفیع ما در روز جزا و حامی ما در سختی های دنیا باشند. ✓مقاله‌ی علمی پژوهشی ✓گزارش ✓یادداشت ✓گفت‌وگو ✓شعر ✓نثر ادبی ✓مینیمال 👈 ارسال به @rahil1357 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
یادداشت فرهنگی.docx
20.9K
👆👆 برنامه سازان غربی، با استفاده از تکنیک‌های رسانه‌ای و تأثیرات تدریجی و بلندمدت رسانه بر افکار و باورهای مخاطب، قبح گناه را از بین می‌برند و به تدریج حیا و عفت را از زنان و غیرت را از مردان می‌زدایند. ✍ الهه دهقانی @HOWZAVIAN
🔶 شیخ‌های بدون عمّامه 🔅خوب به یاد دارم که قدیم ها آدم های مومن و مقدس وقتی می خواستند نماز بخوانند پارچه ای سفید رنگ کنار سجاده داشتند و از آن به عنوان عمامه در نماز استفاده می کردند. رسم و سنّتی دینی که شاید امروزه حتی در میانِ مومنینِ نماز شب خوان هم دیگر رایج نباشد. 🔸روایتی از پیامبر اکرم در صفحه ۵۷ از جلد ۵ کتاب وسائل الشیعه آمده که دو رکعت نماز با عمامه بهتر است از چهار رکعت بدون عمامه! 🔹لازم هست که عرض کنم: عمامه، دستاری به سر پیچیده است و لازم نیست به صورتی باشد که روحانیون و علما می پیچند. 🔸ضمنا عمامه سفید در نماز مستحب است. حتی دعایی در کتاب های قدیم وجود دارد که به هنگام بستن عمامه خوانده می شود. ظاهرا گذشتگانمان بیشتر پایبند به رسوم و آدابِ اصیل اسلامی بودند. شنیده ام که در گذشته های نه چندان دور به برخی افراد غیر روحانی بواسطه پایبندی زیاد به رعایت آداب و رسوم اسلامی، شیخ می گفتند. ✍ علیرضا نظری خرَّم @HOWZAVIAN
گفت‌و‌گوی‌ خواندنی با یک روحانی جهادی ⁉️ ماجرای نبش قبر جنجالی که داشتید چه بود؟ 🔸خب، بعد از انتشار ویروس کرونا در روزهای اولیه اسفند و فروردین ماه، تغسیل اموات کرونایی یک دغدغه بسیار مهم بود و کسی هم خیلی رغبت برای اینکار نشان نمی‌داد؛ از طریق یکی از رفقا متوجه شدم که جسدی را بدون غسل و با شرایط بسیاری بدی دفن کرده‌اند؛ یک آن از کوره در رفتم و آتش به اختیار اقدام به نبش قبر کردم؛ دلم، دلم را می‌خورد و راستش کمی هم نگران بودم که واکنش اطرافیان و بستگان میت چه خواهد بود؛ اما روی زمین ماندن حکم خداوند را جایز ندانستم و کاری که گمان می‌کردم درسته را انجام دادم. 👈  خواندن بیشتر 🌐 خبرگزاری فارس @HOWZAVIAN
فرزندخواندگی و محرمیت مسأله امروز بسیاری از خانواده‌های اهل خیر و همسران بدون فرزند است، راه‌های محرمیتی که در موسسه آشیانه پرتو مهر نبوی ارائه می‌شود، مطابق با فتوای فقها است. راه‌های محرمیت پس از استخراج و راهسازی به منظور اطمینان بیشتر مراجعان و دغدغه‌مندان از مراجع تقلید استفتا شده است. موسسه آشیانه پرتو مهر نبوی تنها موسسه تخصصی و مشاوره پیرامون محرمیت در جهان اسلام است مشاوره با کارشناس 👈 09198526045 وب سایت: 👈/http://www.mehrenabavi.ir @HOWZAVIAN
📚 فقه و فلسفه؛ تضاد یا تضایف؟ 🔸 آیا فقیه باید از فلسفه دوری کند تا ذوق فقهی تعبدی خود را از دست ندهد و به استفاده از قیاس و سد ذرایع و استحسان در امر استنباط احکام شرعی گرایش نیابد، یا آنکه فلسفه، می تواند فقه را پویا کند و بدان تحرک بخشد و از انجماد و ایستائی خارج نماید بدون آنکه هویت جواهری آن به خطر افتد؟ 🔹 در مقابل، آیا فقه می‌تواند برای فلسفه فایده داشته باشد و آن را از انتزاعی بودن و حصر ذهن خارج کند و بدان امتداد عملیاتی دهد، و یا آنکه فیلسوف باید از فقه که از سویی نماد امور تعبدی، از سوی دیگر نماد عرفیات و نگاه تسامحی است، دوری گزیند تا دچار ضعف در قوّه عاقله خود نگردد و ملکه پرسشگری و کنجکاوی خود را از دست ندهد؟   👈  خواندن بیشتر 👉 ✍ استاد موالی زاده @HOWZAVIAN
🔴 حرفِ زیاد، عملِ کم 🍂کم نیستند کسانی که شعار می‌دهند حاضرند برای خشنودی خدا و خوشحال کردن خلق خدا، چنین کنند و چنان کنند و از خودشان فلان فداکاری را نشان دهند و بیسار گذشت را بروز دهند. ولی همین که یک نفر این حرف‌ها را باور کرد و به کمک آن‌ها امید بست، همین که قرار شد بارِ کسی را با خود حمل کنند و رنج این بار و نگاه و حرف مردم را تحمل کنند، و خلاصه همین که کار جدی شد، خیلی راحت حرف‌هایشان را فراموش می‌کنند و حرف جدید رو می‌کنند. 🍂یکی دخترش را بهانه می‌کند، یکی پسرش را؛ یکی احساسات و عواطفش را پیش می‌کشد، یکی عقل و منطقش را؛ و البته بعضی‌هایشان هم هستند که خیلی رُک و صریح می‌گویند که "راستش را بخواهی، به فلان جایش فکر نکرده بودم و حالا که خوب فکر می‌کنم، می‌بینم کار من نیست".... 👈  خواندن بیشتر 👉 ✍ مرتضی رجایی @HOWZAVIAN
🔻تهاجم فرهنگی علیه جهان اسلام 💢 تهاجم فرهنگی غرب علیه جهان اسلام بسیار زیرکانه از حمله نظامی و اشتغال مستقیم سرزمین‌های اسلامی بود. حرکتی‌که تلفات آن به مراتب بیش‌تر تلفات جنگ نظامی به‌شمار می‌رود که به بهانه اصلاحات اداری، آموزشی و نظامی جایگاه خود را در ممالک اسلامی تصویب کرده بود. 🏛 به مرور زمان با تشکیل دانشگاه‌ها، مدارس و لژهای فراماسونری به پرورش نیروهایی در راستای اهداف خود پرداخت. غرب ضمن روان ساختن آن‌ها به دیار خود برای تکمیل آموخته‌ها، آنان را با زندگی فرنگی آشنا ساخت. ✖️ این‌کار موجب شد تا غرب‌زدگان بازگشته از غرب با اندیشه و زندگی غربی با ورود به سرزمین خویش درصدد برآیند بدون توجه به اعتقادات و باورهای مذهبی مردم و هنجارهای حاکم بر جامعه یک نظام فرنگی را جایگزین نظام‌های حاکم بر جامعه خود سازند. ✍ حسن ابراهیم‌زاده 🌐 فرهنگ پویا @HOWZAVIAN
🔸سالروز وحدت حوزه و دانشگاه وحدت حوزه و دانشگاه، سنت حسنه ای بود در مقابل خدعه بدخواهانی که میخواستند حوزه را در مقابل دانشگاه و دانشگاه را در مقابل حوزه قرار دهند. این اندیشه منحرف که میراث نامیمون طاغوت منحوس پهلوی بود، حوزه را متحجر و عقب مانده از زمان و نافهم نسبت به نیاز زمان و فاقد هر گونه برنامه ای برای نسل نو و بشر مدرن میدانست و آن را با هرگونه مظاهر تمدن و تکنولوژی و دستاوردهای علم روز، و با مرکز این علوم و اندیشه ها یعنی دانشگاه، مخالف و ضد می‌دید؛ و دانشگاه را کانون توسعه یافتگی و ارتقای زندگی مادی و بهرمندی از علم و تکنولوژی و زندگی برخوردار و مدرن و با رفاه و آسایشهای هر چه بیشتر مادی میدانست، که دین را و به تبع متدینین را و بخصوص مروجین دین یعنی روحانیون و حوزه های علمیه را -با نگاه نادرست و غیر واقعی که از دین و حوزه ها داشتند- مخالف مرام خود و بهرمندی از امکانات و پیشرفت و راحتی و آسایش میدید. اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه، هم تقابلی است با خدعه افکنان و دشمنان حوزه علمیه اصیل و دانشگاه واقعی، و مخالفان دوستی و هم افزایی این دو نهاد ذاتا مفید و لازم، و هم هشدار و تلنگری است به کسانی که در درون این دو نهاد اند و از تبلیغات سوء بدخواهان -ولو ناخواسته و از سر غفلت و عدم هوشیاری- متاثر شده اند و با دیده سوء ظن به همدیگر می نگرند، و در نتیجه از منافع عظیم و بسیار مهم و ضروری تعامل حوزه و دانشگاه محروم میشوند و تبعا جامعه را نیز محروم می‌کنند. ✍ رضا غنی زاده @HOWZAVIAN
ماجرای لایو ابتذال، والدین آفلاین و وزیر خوش خیال 🔻اگر بخواهیم خیلی خلاصه و مفید و به روز درباره صحبت کنیم، معصومیت از دست رفته و غیرت و تربیت و سلامت روانی ازهم گسیخته ای است که در بستر شبکه های اجتماعی در حال تحقق است. 1️⃣ بچه ۱۴ساله ای که اساسا بلحاظ فکری و استانداردهای جسمی و روانشناختی در محدوده سن بلوغ است، پای گپ و گفت وگو با یک پورن استار و قمارباز و فاحشه اینستاگرامی می نشیند که اعتراف می کند مفسد فی الارض است و بطور نمایشی و تصنعی یا نیمه واقعی اذعان دارد که از رفتارجنسی بچه ای در سن فرزند خیالی اش متعجب و حیرت زده شده است. 2️⃣اینکه جزییات ماجرا و گفت و گو چه بوده نیاز به بررسی متخصصین و والدین فرزند دارد ولی بلحاظ مدیریت اداراکات اجتماعی و امنیت روانی جامعه، حضور مبتذل و تابوشکنانه نوجوانان در فضای مجازی محل تامل و تاسف جدی برای مسئولین و خانواده هاست. 3️⃣ کاملا درست و به جا و دقیق است که فکر کنیم، ادراک اجتماعی و شخصیت یک فرهنگ اصیل، مورد حمله جدی واقع شده و فاجعه ای پیرامون بافت اجتماعی و چرخه نسل سازی در حال رقم خوردن است. 4️⃣توجه و تخیل و تعقل نسل نوجوان به برکت! فضای مجازی افسارگسیخته دچار اختلال شده و با محوریت شهوت رانی و هوس بازی و رهاشدگی در حال شکل گیری است. خلوتگاه افراد میزبان رشدجنسی گشته و خودآگاهی، قربانی ابتذال در لحظه می شود و دیگر نمی توانیم شخصیت تعمیم یافته در جامعه و تاریخ را شاهد باشیم که در قبال گذشته حس وفاداری و در نسبت با آینده، احساس مسئولیت و تعهد داشته باشد. 5️⃣ با این فرمان و با تماشای سوختن زمین تربیت فرزندان این مرز و بوم و بدون مدیریت جدی و تدبیر ضرب الاجلی برای مهار و هدایت فضای مجازی، دیگر نباید انتظار انبوهی از شخصیت های مسئولیت پذیر و متفکر و متعهد برای آینده جامعه را داشته باشیم. 6️⃣خانواده های آفلاین و مدیران خوش خیالی که از شهیدحججی ها برای توجیه نتوانستن ها و نخواستن هایشان بهره می برند آگاه باشند و بدانند که ذبح شخصیت نوجوانان و عدم رسیدگی به موقع در باب گرداب رسانه ای و ابتذال مجازی و اعتیاد مدرن، مساله ای غیرقابل قبول و جنایتی نابخشودنی است. ✍️علیرضامحمدلو @HOWZAVIAN
🔹استعمار فرانو‌ و وحدت حوزه و دانشگاه 🔸بیست‌وهفتم آذرماه مصادف است با سالروز شهادت شهید مفتح که به‌پاس زحمات ایشان در همگرایی دو نهاد تصمیم‌ساز و قدرت‌آفرین کشور، روز نام‌گذاری شده است. قدرت و اقتدار علمی و فرهنگی، از عناصر اصلی مقاومت هر کشور در تقابل با دشمنان است. این انقلاب، از روز نخست شکل‌گیری خود از برای استقلال و نفی ظلم و ستم، با جبهه خبیث استکبار مواجه بوده است. این دشمنی‌ها روزبه‌روز بیشتر شده تا به موقف رسیده است. این استعمار، پایه‌گذار نظام نوین برده‌داری است. آنچه در این دوران به اسارت و بردگی گرفته می‌شود، ذهن، فکر و نظام تمایلات فردی وگروهی و در یک کلام هویت جمعی انسانی است. 🔸واقعیت صحنه خبر از این می‌دهد، راهبرد جبهه استکبار در استعمار فرانو از برای تحقق این اسارت و بردگی، وابسته‌سازی کشورها به بیگانه و محصولات ارتباطی خارجی در بستر است. امروز، جهت‌دهی فکری و فرهنگی مردم و جوانان، به‌دست و است. دشمن با فهم این مسأله بیشترین استفاده را در مدیریت راهبردی این ابزارها می‌برد و با به‌کارگیری روش‌های و و ، به تغییر سبک زندگی و انحراف مبادی میل جمعی می‌پردازد. حاصل این نفوذ مدیریتی در شبکه‌های اجتماعی بیگانه، ایجاد و توسعه در جامعه انقلابی ایران به‌خصوص در میان جوانان و نوجوانان است. 👈  خواندن بیشتر 👉 ✍️ عبدالله علوی @HOWZAVIAN
🔰 چیستی ماهیت رسانه دینی 🔸رسانه دینی، رسانه ای است که دارای کارکرد دینی است. یعنی حوزه های دینی در آن انعکاس یافته و جامعه را به سوی دینی شدن حرکت می دهد. به عبارتی رسانه دینی، رسانه ای است که از خاستگاه نظری و مبانی تا برنامه سازی و تکنولوژی و تاثیربخشی اجتماع بر مبنای آموزه های دینی استوار باشد. 🔹رسانه ها در یک جامعه دینی باید عاملی در جهت اعتلای ارزش های دینی و انسانی باشند و نه صرفا ابزاری برای گذران اوقات فراغت. اگر ماهیت دین به سلول ها و بنیادهای رسانه وارد نشود، رسانه ما رسانه دینی نخواهد بود و اگر رسانه دینی نباشد، جامعه ای دینی هم نخواهیم داشت. رسانه ها بعد از وقوع انقلاب اسلامی کارگزار انتقال ادبیات و آموزه های مذهبی به مخاطبان شدند. 🔸رسانه ها در غرب هیچ گاه چنین کارکردی را نداشته و در واقع باید گفت که رسانه در غرب برای ترویج مقاصد دنیوی و اهداف سرمایه داری غرب به وجود آمد و نه تبلیغ ارزش های دینی، این به خاطر دنیوی بودن فرهنگ غرب و عبور از معنویات بود ولی در جامعه اسلامی ما که اساسا در حول مدار دین می چرخد باید برداشتی دینی از رسانه به وجود بیاید که نه تنها در مقابل فرهنگ دینی مردمان قرار نگیرد بلکه ابزاری برای نیل به تعالی نیز بگردد. 🔹رسانه دینی خود را در برابر باریتعالی مسئول می داند از این رو هیچ گاه منافع مادی زودگذر مثل جذب مخاطبان به هر قیمت را برنمی تابد. این نوع از رسانه برنامه های خود را براساس هنجارهای حاکم بر جامعه اسلامی تولید می کند تا در جامعه اسلامی ایجاد آنومی و بی هنجاری و تشنجات فرهنگی نکند. 💢رسانه دینی، در فرایند اطلاع رسانی راستگوست و تصویر درستی از اندیشه ها و رویدادها ارائه می کند، برخی از نشانه های دور از واقعیت را برای دستکاری تصویر بر آن نمی افزاید و برخی از خطوط را آن نمی کاهد، چون که این مسائل ذهن مخاطب را آلوده می سازد. ارزش راستگویی در کار اطلاع رسانی از آن روست که اطمینان را در جان های مردم می کارد و گونه ای از ارتباط و همبستگی را میان اسلام، به مثابه سمت و سوی حرکت اطلاع رسانی، و مردم که از حرکت آگاه می شوند و آن را امانتدار مصالح در زندگی حال و آینده خود می یابند، ایجاد می کند زیرا هدفی جز بیان حقیقت ندارد. ✍️ مصطفی انصافی @HOWZAVIAN
🔴 امام خميني، «جامعيت اسلام» و «سکولاريسم حوزوي» 🔸امام خمينی(ره) در ابتداي کتاب ولايت فقيه مطالب مهمي درباره جامعيت‌ اسلام و فهم و عرضه ناقص اسلام توسط روحانيت و يا به تعبير ديگر رخنه و نفوذ فکر سکولاريستي در حوزه‌های علميه بيان مي‌کنند. ايشان مي‌فرمايد الان فهم نادرستي از حقيقت اسلام در ميان عامه مردم وجود دارد و شکل ناقصي از اسلام و آموزه‌هاي اسلامي در حوزه‌هاي علميه عرضه مي‌شود. بلکه، در اثر تبليغات سوء دشمنان دين و کم‌کارهاي عالمان راستين، متأسفانه شاهد آن هستيم که حتي برخي از طبقة تحصيل‌کرده، چه دانشگاهي و چه حوزوي، گمان مي‌کنند «اسلام دين جامعى نيست؛ دين زندگى نيست؛ براى جامعه نظامات و قوانين ندارد؛ طرز حكومت و قوانين حكومتى نياورده است. اسلام فقط احكام حيض و نفاس است. اخلاقياتى هم دارد؛ اما راجع به زندگى و اداره جامعه چيزى ندارد.» 🔸و کار به جايي رسيده است که «چنانچه كسى بخواهد اسلام را آن طور كه هست معرفى كند، مردم به اين زوديها باورشان نمى‏آيد؛ بلكه عمال استعمار در حوزه‏ها هياهو و جنجال به پا مى‏كنند.» 👈 خواندن بیشتر 👉 ✍️ احمدحسين شريفي @HOWZAVIAN
🔻امجد نفسانیت ما یا سلیمانی وجدانیت ما؛ کدام یک؟! خدایا من جزو کدام دسته خواهم بود!؟ دسته ای که به مانند امجد بعد از عمری تلاش و کوشش و تهجد و عبادت و گریه و اشک و آه و ماتم و مویه و حسین حسین گفتن، همه را با نهایت سادگی و تکبر و عُجب و ایستادن مقابل ولی خدا، به آتش می کشم و هیزم جهنم خودم می کنم یا جزو دسته ای خواهم بود که به مانند حاج قاسم عزیز رمز عاقبت به خیری را می فهمم و در مسیر اسلام و امام امت تلاش و کوشش و مجاهده می کنم و سر آخر فرقانی می شوم برای همه! که هم حضورم خار چشم استکبار می شود و هم شهادتم! خدایا وقتی پیرامونم را نگاه می کنم امجدهای زیادی می بینم امجدهایی که آنها هم اسیر تحریف و بزرگنمایی دشمن شده و در اینکه «وضعیت خیلی خراب» است هم عقیده با دشمن اند و اگر چیزی نمی گویند نه از سر اینکه قبول ندارند و می فهمند این خط انحرافی دشمن است نه بلکه یا رویشان نمی شود یا فعلا صلاح نمی دانند یا همه تقصیر را گردن کسانی غیر از رهبری می اندازد حال آنکه... نمی دانم با این امجدهای بالقوه چه کنم؟ همین قدر می دانم که ای کاش به جای این همه ذکر و دعا قدری با منطق قرآن آشنا می شدیم. قدری در جهت احیای حاج قاسم درونمان، بیدار کردن وجدانمان و اعتماد به رهبرمان تلاش می کردیم. 👈 خواندن بیشتر 👉 ✍️ محمدعلی رنجبر @HOWZAVIAN
🔴 وقتي جاي امام و مأموم عوض مي‌شود 🔻داستان شورش توده‌هاى مردم بر ضد عثمان، يكى از داستان‌هاى اسف‌انگيز صدر اسلام است. اين شورش البته امري طبيعي بود چون گماشتن بني اميه به پست هاي حساس كشور و نيز بذل و بخشش بيت المال به اطرافيان، صداي مردم محروم را درآورده بود و منجر به شورش عليه عثمان شد. از ميان مهاجر و انصار كسي جز علي(ع) با اين كه به اعمال عثمان معترض بود، اما كشتن او را به مصلحت اسلام نمي دانست و از جايگاه او دفاع مي‌كرد. ... 👈 خواندن بیشتر 👉🌐 پرتو سخن ✍️ هادی قطبی @HOWZAVIAN
نجفی قدسی - فرودگاه - ۳۰-۹-۹۹.docx
19.3K
👆 🔶 مخالفان پیشرفت قم چه کسانی هستند 🔰 جمهوری اسلامی ایران از لحاظ موقعیت های گردشگری جزء پنج کشور اول جهان است ولی سهم جهانی آن از درآمد صنعت توریسم کمتر از ۱٪ هست و این در حالی است که در میان بیست کشور منطقه، کشور ترکیه با ورود سالانه چهل میلیون گردشگر خارجی بیشترین درآمد صنعت توریسم را دارد و پس از آن عربستان با ۱۸ میلیون نفر، امارات ۱۴ میلیون نفر، مصر ۱۰ میلیون نفر رتبه های بعدی را دارند و رتبة پنجم کشور ایران است که سال گذشته با ورود حدود ۵/۵ میلیون گردشگر خارجی که بیشترشان توریسم مذهبی بوده‌اند در حدود ۵ میلیارد دلار درآمد داشته است. ♦️ در شرایطی که در سطح کشور حدود ۶۰ فرودگاه وجود دارد و بعضی از استانها حتی چندین فرودگاه دارند، استان قم با وجود این حجم بالای گردشگر مذهبی و خارجی متأسفانه فاقد حتی یک فرودگاه است! ✍️ مرتضی نجفی قدسی @HOWZAVIAN
سه گام جریان تحریف برای مهندسی تحریم سانسور واقعیت: این جریان با برجسته کردن بخشی از یک متن یا سخنرانی و برخورد گزینشی با وقایع و بنوعی زخمی کردن رویدادها، واقعیت را طوری روایت می کند که از هسته دلالت و مغزکلام فاصله گرفته و با طرح بخش کوتاه و رقیق شده ای از ماجرا و به اصطلاح ، به دستکاری و مهندسی واقعیت می پردازد. اعتبار آفرینی: این جریان برای باور پذیرنمودن ادعا و روایت تحریف شده، یارگیری می کند و از طریق شخصیت های همسو یا نیمه همسو و خاکستری همچون اساتید حوزه و دانشگاه و با عناوین آیت الله یا دکتر و پروفسور غافل از سیاست، می نماید و وزن روایت ادعایی را بالاتر می برد. شانتاژ رسانه ای : در مرحله سوم برای ایجاد جریان مطالبه گری و مدیریت افکار عمومی با توسل به وب سایت ها و روزنامه های زنجیره ای و بنگاه های خبری داخلی و خارجی، پازل تحریف را تکمیل و را نهایی می کند. ✅با طی این سه گام و ایجاد اختلال در نظام شناختی جامعه، فضاسازی لازم جهت ایجاد فشار علیه مسئولان انقلابی و موقعیت سازی به نفع مدیران سکولار جامعه صورت گرفته و نتایجی همچون در نهایت، عاید نظام می شود‌. ✍️ علیرضامحمدلو @HOWZAVIAN