eitaa logo
حوزه انقلابی
13.8هزار دنبال‌کننده
24.5هزار عکس
11.5هزار ویدیو
655 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آنتی‌تز انقلاب! این کانال #تعطیل شده است
📛 مدعیان آزاد اندیشی اگر راست می گویند: بسم الله! ⁉️ آنتی‌تز انقلاب! در قم چه خبر است؟! (360) 🔻پس از اعلام و اقدام قابل تقدیر مدیر انقلابی حوزه های علمیه مبنی بر عدم حضور در موسسه ای که مرکزی برای مواجهه با جریان انقلابی در حوزه شده و به گونه ای مروج سکولاریسم در حوزه به شمار می رود، هجمه های فراوانی به حضرت آیت الله اعرافی شده و می شود. 🔻قلم به دستان جریان سکولار با هجو این اقدام، تلاش می کنند این تصمیم را نشانه ضعف مدیر با تدبیر حوزه های علمیه جلوه داده، اخذ آن را تحت تاثیر گروههای فشار حوزوی! قلمداد نمایند. 🔻این قوم و قماش، تلاش زیادی کردند که منویات پنهان خود از دعوت مدیر حوزه های علمیه به موسسه مذکور را پشت عناوین فریبنده ای همچون آزاداندیشی و مباحثه علمی و ... پنهان نمایند و لذا انصراف از حضور توسط ایت الله اعرافی را نشانه فقدان آزاداندیشی در حوزه های علمیه قلمداد کنند. 🔻گرچه فضاسازی انجام شده، نوع اطلاع رسانی، نحوه چینش اعضای جلسه و نیز حتی نحوه طراحی اطلاعیه نشست و ... جملگی از اغراض پنهانی موسسه فهیم پرده برداشته و لذا پذیرش ادعای مسئولانش مبنی بر برگزاری جلسه با هدف ازاداندیشی را سخت می نماید، با این حال: 🔻ازمتصدیان و مسئولان موسسه فهیم می خواهیم اگر در ادعای خود صادقند و هیچ منظور دیگری از دعوت حضرت آیت الله به موسسه مذکور نداشته اند و صرفاً هدف مباحثه علمی بوده، نشست مزبور را در مکان دیگری برگزار نمایند. 🔴 آقایان! اگر در ادعای خود صادقید، بسم الله... 💠 با همراه شوید 👇 🇮🇷 @antitez_enqelab
هدایت شده از روزنه
مرجعیت گریزی آیت الله بهجت درسی که فضلای حوزه نباید از یاد ببرند @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹 حجت‌الاسلام و المسلمین علی بهجت می گوید: 🔸هفت بار رساله‌اش را بی‌اسم چاپ کردیم. راضی نبود اسمش را بنویسیم. وقتی هم که با اصرار زیاد راضی شد، فقط اجازه داد بنویسند: «العبد، محمدتقی بهجت»؛ آن هم با اِکراه. کتاب مناسک حج ایشان را که چاپ کردیم، نوشتیم: «آیت‌الله بهجت»؛ خیلی جدی در حضور بزرگان توبیخ‌مان کرد. 🔸هنگامی که رساله‌اش چاپ شد؛ یک روز مرا کنار کشید و فرمود: «علی آقا! تو هر کسی می‌خواهی باشی، باش! می‌خواهی حجت‌الاسلام باشی، باش! می‌خواهی آیت‌الله باشی، باش! می‌خواهی آیت‌الله‌العظمی باشی، باش! می‌خواهی مرجع تقلید باشی، باش! می‌خواهی اعلم فقها هم باشی، هیچ مانعی ندارد. پدرت یک طلبۀ معمولی بیشتر نیست!» 🔸می‌گفت: «راضی نیستم درباره‌ام سخنی بگویی یا خدای ناکرده، در فکر تبلیغ و جذب کسی باشی، رساله را هم به کسی نده...! 🔸آخر کار بعد از آنکه همه رساله دادند و همه گرفتند، اگر کسی طالب بود و اصرار کرد، مانعی ندارد.» منبع: این بهشت، آن بهشت، ص٢١ 🔶حاشیه اکنون با طیفی از درس خارج گوهای نسل سومی مواجهیم که برخلاف سیره قطعیه سلف صالح٬ به طرز عاشقانه ای در پی تمهید مقدمات خویش هستند و در این راه از انشقاق و افتراق در حوزه مقدسه قم هم ابایی ندارند و عجیب آنکه اینان خود را وارثان سلوک بزرگان شیعه معرفی می نمایند! گرچه این سنخ ایرادات اساسی ممکن است در همه طیف های فکری و سیاسی حوزوی رسوخ کند اما سران (و نه همه اعضای محترم) تشکل موسوم به ٬ بیش از دیگران در معرض این چالش تاریخی اند و خوب است مدام انطباق سیره رفتاری خود با سلوک اعاظم شیعه را پایش کنند! @rozaneebefarda
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
💠گزارش ساواک از جشن های ماه شعبان در رژیم پهلوی 💠متن خبر: 📜 روز سوم شعبان که روز تولد امام حسین است... امسال که سوم شعبان مصادف بود با 18 / 4 / 37 هیچ خبری از جشن در قم نبود، شهر یک پارچه سکوت بود، حتى بعضى از کسبه‌ها چراغهائى که جلو مغازه‌شان هر شب روشن بود خاموش کرده بودند👌 🔰 این به دستور خمینى است که در اعلامیه‌اش دستور داده از برگزارى جشن هاى مذهبى خوددارى کنند و به طوری که شنیده شده مراجع قم هم قرار است براى نیمه شعبان اعلامیه بدهند که چراغانى نباشد.✅ 🔰 نظریه شنبه: در نیمه شعبان تولد امام زمان که هر سال سه روز مفصلاً چراغانى می‌شد امسال قرار است که جشن و چراغانى نباشد این برنامه که ملت پیشگرفته‌اند و این عدم برگزارى مراسم جشنهاى مذهبى اتحاد مردم را در طرفدارى از مراجع می‌رساند.💯 🔰 نظریه یکشنبه: مفاد گزارش صحیح و نظریه شنبه مورد تائید است. اعلامیه خمینى در مورد عدم برگزارى جشنهاى مذهبى در قم تاثیر زیادى داشته و مراجع قم را تحت‌الشعاع قرار داده لذا آنها هم آن طور که به عرض رسیده در عید مبعث جلوس نکردند و برگزارى عید مبعث را کج دار و مریز انجام دادند و تولد امام حسین را هم که اصلاً نگرفتند❗️ 🔰 با این حساب بعید است که نیمه شعبان و تولد امام زمان را جشن بگیرند ولى اعلامیه هم در زمینه عدم برگزارى جشن نخواهند داد. 📗 منبع: انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک، جلد هفتم، صفحه 188، مرکز بررسی اسناد تاریخی، چاپ اول، سال 1379. 📃اسناد تاریخی را به روز ببینید👇 http://eitaa.com/joinchat/3679322117C664392fd9f
هدایت شده از روزنه
چه کسانی و چرا از آقای عصبانی اند؟! تحلیلی بر سلوک دوگانه در مواجهه با جناب آقای اعرافی 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 جناب آقای اعرافی مدیر محترم حوزه های علمیه٬ در مدت فعالیت مدیریتی خود منشأ برکات و تحولات مثبت و قابل تقدیری در حوزه مقدسه بوده است و جریان انقلابی حوزه نیز با علم و اطلاع کامل از سابقه خانوادگی٬ فکری و مدیریتی ایشان٬ از بدو حضور تا کنون٬ بر اساس تکلیف شرعی خویش٬ همواره صادقانه حامی و همراه ایشان بوده است. گرچه ممکن است به برخی مقاطع مدیریتی یا سلایق سیاسی قبلی ایشان نقدی هم داشته باشد. تصمیم هوشمندانه جناب ایشان مبنی بر عدم شرکت در نشست نشان داد که مصالح عالیه حوزه مقدسه قم در نزد ایشان بر جلب رضایت یک طیف‌ خاص ترجیح دارد و ایشان حاضر نیست در بازی طراحی شده و قم پای بگذارد. بلافاصله بعد از اعلان غیر رسمی عدم حضور مدیر محترم حوزه در جلسه مؤسسه مذکور٬ عقبه رسانه ای نزدیک به ٬ و جریان ٬ همزمان به جوسازی و اعمال فشار علیه ایشان دست زده اند. این در حالی است که آنان می توانستند اقدام ایشان را حمل به صحت نموده٬ عذر عدم حضور در قم را بپذیرند و ایشان را به حضور در آن محفل خاص نسازند. همانطور که حدس زده می شد٬ این جماعت که خود را به دروغ٬ نماد معرفی می کنند٬ این تصمیم را منافی آزاداندیشی قلمداد کرده٬ تلاش دارند مدیر محترم حوزه را به انفعال بکشانند. حال آنکه طبعا در هیچ کدام از دو هدف خود موفق نخواهند شد. چه آنکه اولا جناب آقای اعرافی نشان داده کسی نیست که تحت فشار روانی و رسانه ای از تصمیم خویش برگردد چنان که اخیرا در ماجرای تشکیل تجمع در مدرسه فیضیه (در اعتراض به امکان تصویب لوایح استعماری پالرمو)٬ علی رغم جمع آوری هفت هزار امضا و تلاش جمعی از سران جریان انقلابی قم٬ با آن موافقت نفرمودند و آن تجمع نهایتا به صورت خودجوش و با حضور حداقلی روحانیون برگزار شد. ثانیا وصله مخالفت جریان انقلابی با کرسی های نظریه پردازی نیز وصله ناجور و تهمتی نابجاست؛ چه اینکه این مسأله توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده و طبعا جریان انقلابی حوزه بیش از دیگران طالب و حامی تحقق آن است. از این گذشته٬ در طول تاریخ همواره آزاداندیشی به عنوان یکی از شاخصه های ثابت سران و پیشگامان انقلاب اسلامی بوده که بخاطر آن هزینه های فراوانی نیز متحمل شده اند. از مطهری و بهشتی گرفته تا مصباح و جوادی آملی و دیگران. جیغ بنفش سکولارهای وابسته به بیت منتظری و شیرازی٬ نه از سر دلسوزی برای آزاداندیشی که از روی ترس از افشای ماهیت واقعی است. آنان دریافته اند که حالا دیگر حاشیه امن آنان در نزد بدنه انقلابی و متقی حوزه قم برهم خورده و امکان نشو و نمای مخفیایه اندیشه های انحرافی از بین رفته است و باید حق داد که از این اوضاع باشند‌‌‌. فارغ از واقعه اخیر٬ بررسی نسبت جماعت مزبور با مقوله آزاداندیشی٬ حقایق زیادی را به دست خواهد داد که راهگشای پروژه پیچیده جنگ روانی سکولارهای حوزوی خواهد بود. اگر این طایفه به راستی طرفدار آزادفکری اند٬ چرا اندیشه های علامه مصباح به عنوان یک فیلسوف عالی رتبه و عصاره عمر علامه طباطبایی را تاب نیاوردند و راه فحاشی و اهانت پیش گرفتند؟! از چه رو اظهارنظر علمی آیت الله جوادی پیرامون یک کتاب گرانسنگ حوزوی را بهانه برای حمله همه جانبه قرار دادند؟ چرا به صرف چند دیدگاه (البته غیرقابل قبول) علامه فضل الله٬ با جوسازی شدید و سنگر گرفتن در پشت مراجع عظام٬ از حضور وی در قم مانع شدند. چرا چند دیدگاه فکری آقای سیدکمال حیدری(که مورد قبول نگارنده هم نیست) موجب صدور بیانیه شبه تکفیر علیه وی شد؟! جناتی ها و صادقی تهرانی ها توسط کدام جریان٬ منزوی و حذف شدند؟! از این که بگذریم٬ ادعای آزاداندیشی به شرطی پذیرفته است که سابقه افراد مؤید آن باشد و از قضای روزگار٬ گردانندگان موسساتی مانند فهیم٬ پیش از آنکه به نظریه پردازی فکری شناخته شده باشند٬ به عنوان عناصر سیاسی و جناحی رادیکال شهرت دارند که از هیچ وسیله ای برای رقبای سیاسی خود ابا و امتناع ندارند. آنان در حالی ژست استقلال می گیرند که سطح مناسبات حوزویان با اهالی سیاست را به موضع گیری های موسمی کاملا جناحی تنزل داده اند و در برخی مقاطع٬ خاصه در ۸۸ علنا در جرگه رخ نمایی کرده اند. این در حالی است که فقهای عظام تضعیف حکومت اسلامی را می دانند. خدشه در برخی مبانی اعتقادی و شعائر شیعی(حجاب و عزاداری سیدالشهدا «ع» و...) توسط این جریان نشان از آن دارد که حضرات پیش از آنکه به دنبال تولید نظریه علمی باشند٬ در پی بازتولید اند و طبعا فضلای متعهد حق دارند که نسبت به صداقت این جماعت در تولید علم٬ مشکوک باشند. @rozaneebefarda
نهایت ذلت آل سعود در برابر زن ترامپ
هدایت شده از سخن شیعه
💠 شرایط جلسه آزاداندیشی مفید 🔹 جلسات آزاداندیشی وقتی مفید است که سخنوران آن جلسات واقعا اندیشمند باشند و تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی را گفتگو بدانند. آیا در جلسه ای که حضور آیت الله اعرافی درآن منتفی شد نیز چنین بود؟ 🔺بخوانید: ❗️سروش محلاتی در حالی که جلسه را ترک می کرد با ناراحتی و عصبانیت به مسئولین جلسه گفت: اصلا جلسه را خوب اداره نکردید این چه طور جلسه برگزار کردن و مدیریت زمان بود؟ 🔻در حاشیه این جلسه نیز برخی از دانشجویان با اعتراض به سروش محلاتی که ما سوالات زیادی از شما داریم و باید بسیاری از مسائل را پاسخ دهید که وی با بی توجهی جلسه را ترک کرد. ادامه: http://ana.ir/fa/news/45/244405/%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B8%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%AD%D9%84%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B9%D8%B5%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF 🔻🔻🔻 @solhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا در صورت #تصویب #FATF، همه چیز #گران تر خواهد شد؟ 🆘eitaa.com/shakhes1 ایتا 🆘http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
هدایت شده از 🌅 وقت سحر 🌅
♨️ کاش این اتفاق در ژاپن یا کانادا افتاده بود تا تمام دنیا را مثل بمب می ترکاند! حیف که این کار ، از یک آخوند سر زده!! 💖 @vaghtesahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴ماجرای اظهارنظر «حجت الاسلام سالک» درباره بودجه سیل و بودجه بدحجابی چه بود؟ 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از اندیشه مقاومت
🚩 بذرپاش: غرب‌گرایان کشور را از کارگاهی بزرگ به آزمایشگاهی بزرگ مبدل کرده‌اند 🔹 فاجعه امروز این است که برخی مدیران منفعت را در "تصمیم نگرفتن" می‌بینند. 🔹راهکار برون‌رفت از معضلات، فعال‌سازی جنبش حل مساله است؛ قاطعانه می‌گویم مسائل کشور بن بست ندارد. 🔹حضور فرادولتی جوانان در خدمت رسانی به هموطنان سیل زده اثبات کرد نسل سوم و چهارم انقلاب منتظر بروکراسی دولتی نمی‌شود 🔹 تجربه نشان داده در حین بحران خوب عمل می‌کنیم اما برای پیش و پس از بحران نه تنها برنامه خوبی نداریم، بلکه خوب هم عمل نمی‌کنیم. این موضوع باعث شده بسیاری از مردم وعده‌ها را قبول نمی‌کنند یا دستکم به آنها بی‌اعتمادند. @feghvaenghelab
هدایت شده از من و امام زمانم ...
4_6037194498717517078.mp3
3.08M
🔺 گوش ندی بدجور ضرر کردی 🔻 💠 #به_شدت_توصیه_می‌شود 👈 #نشر_حداکثری_لطفا ─═इई🍃🌷🍃ईइ═─ @emame_gharib ─═इई🍃🌷🍃ईइ═─
هدایت شده از آنتی‌تز انقلاب! این کانال #تعطیل شده است
📛 مدعیان آزاد اندیشی اگر راست می گویند: بسم الله! ⁉️ آنتی‌تز انقلاب! در قم چه خبر است؟! (360) 🔻پس از اعلام و اقدام قابل تقدیر مدیر انقلابی حوزه های علمیه مبنی بر عدم حضور در موسسه ای که مرکزی برای مواجهه با جریان انقلابی در حوزه شده و به گونه ای مروج سکولاریسم در حوزه به شمار می رود، هجمه های فراوانی به حضرت آیت الله اعرافی شده و می شود. 🔻قلم به دستان جریان سکولار با هجو این اقدام، تلاش می کنند این تصمیم را نشانه ضعف مدیر با تدبیر حوزه های علمیه جلوه داده، اخذ آن را تحت تاثیر گروههای فشار حوزوی! قلمداد نمایند. 🔻این قوم و قماش، تلاش زیادی کردند که منویات پنهان خود از دعوت مدیر حوزه های علمیه به موسسه مذکور را پشت عناوین فریبنده ای همچون آزاداندیشی و مباحثه علمی و ... پنهان نمایند و لذا انصراف از حضور توسط ایت الله اعرافی را نشانه فقدان آزاداندیشی در حوزه های علمیه قلمداد کنند. 🔻گرچه فضاسازی انجام شده، نوع اطلاع رسانی، نحوه چینش اعضای جلسه و نیز حتی نحوه طراحی اطلاعیه نشست و ... جملگی از اغراض پنهانی موسسه فهیم پرده برداشته و لذا پذیرش ادعای مسئولانش مبنی بر برگزاری جلسه با هدف ازاداندیشی را سخت می نماید، با این حال: 🔻ازمتصدیان و مسئولان موسسه فهیم می خواهیم اگر در ادعای خود صادقند و هیچ منظور دیگری از دعوت حضرت آیت الله به موسسه مذکور نداشته اند و صرفاً هدف مباحثه علمی بوده، نشست مزبور را در مکان دیگری برگزار نمایند. 🔴 آقایان! اگر در ادعای خود صادقید، بسم الله... 💠 با همراه شوید 👇 🇮🇷 @antitez_enqelab
🔈قابل توجه همه اهالی خدمات رسانی رایگان سازمان اتوبوس رانی برای نیمه شعبان توصیه میشود حد امکان از ماشین شخصی استفاده نشود نامی اشنابرای مردم پردیسان http://eitaa.com/joinchat/1548615681C7e498d1554
💢 دکتر رحیم پور ازغدی: من یک وقتی خدمت ایشون(رهبر معظم انقلاب) بودم، گفتم:امام بود ما می ترسیدیم تصور کنیم زمان انقلاب منهای امام را وقتی امام رفت،کاملا دلمون خالی شد گفتیم انقلاب از دست رفت! گفتیم ممکنه یک حداقلی از مدیریت جمهوری اسلامی باقی باشد و امین ترین فرد هم رهبری اند اما دیگر انقلاب اسلامی با این ظرفیت عظیم جهانی اش دیگر تمام شد! جسارت کردم و به ایشان گفتم:👇👇 الانم هم نگرانیم که بعد از شما چی میشه انقلاب؟ هر چه نگاه می کنیم به دور و ور ،فاصله ای که دیگران با امام داشتند الان نگاه می کنیم خیلی از آقایون همون فاصله را بین اونها باشما می بینیم. حالا شما ان شاالله تا ظهور حضرت هستید اما اگر اتفاقی بیفته این نظام با این همه دشمن.... چه اتفاقی خواهد افتاد؟😔 ☘ایشون گفتند که: 🍃(همون خدایی که پس از امام انقلاب را پیش برد پس از ما پیش خواهد برد و بهتر از منی را خواهد آورد به موقع وقتی وقتش برسد خواهد آورد،این انقلاب دست ماها نیست ، یک وقتی من(رهبر معظم) با امام راجع به خطرات و تهدید ها صحبت می کردم، امام گفتند که :👇👇 🌱(تو این انقلاب منم کاره ای نیستم 🌱هیچ کس کاره ای نیست 🌱این انقلاب به دست خدا دارد رهبری می شود 🌱تا وقتی مردم با خدا باشند خدا مردم را وانخواهد گذاشت....) 🌸🌼🌺💐🌹🌷 @howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
5cb91aad547c7d6ae5c19ed8_4130603459430928499.mp3
360.2K
🔴 بسیار مهم 🔴 نشر حداکثری به حوزویان بی عرضگی برنامه ریزان و شورای -به اصطلاح- عالی حوزه و بی ارتباط بودن آن ها با نظام اسلامی (بیان استاد ) ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
🔹ریاست محترم قوه قضائیه مردم چشم انتظار هستند، مراقب باشید مطالبات مردم فرسایشی نشود. 🔹موضوع فساد و رانت دانه درشت ها در قوه قضائیه به سرعت رسیدگی شود.برخورد قاطع و بدون فوت وقت قوه سبب درس عبرت برای سایرین و اعتماد مردم میشود.هم چنین اطلاع رسانی دقیق در رسانه های جمعی خصوصا شبکه های مجازی جز اولویت های بازتاب خبری این موضوعات باشد. @howzehenghelabi
هدایت شده از روزنه
محمد سروش محلاتی را بهتر بشناسیم/صفحه ۱ از ۲ در حاشیه عدم حضور آقای اعرافی در نشست مشترک با سروش محلاتی در مؤسسه فهیم 💥اختصاصی 💥پست ویژه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹جناب آقای سروش محلاتی٬ از زوایای گوناگون قابل بحث و بررسی است؛ حیثیت سیاسی، علمی، ارتباطات خاص و... . در این کوتاه‌نوشت تنها نکاتی را از مجموعه‌فکری او انتخاب کرده‌ایم و بررسی جامع و پایه‌ای را به ظرفیت‌های تفصیلی‌تر واگذار می‌کنیم: ۱. محدود کردن اختیارات معصومین(علیهم‌السلام): مطالعه آثار سروش محلاتی نشان می‌دهد که او با روش فقهی و استفاده از ادبیات علمی رایج در علوم انسانی سکولار٬ در قالب «نفی دیکتاتوری»٬ دایره اختیارات معصوم را محدود می‌کند و اراده عرف را بر آن ذوات مقدسه تحمیل می‌کند: « حکومت حتی بر مبنای نصب الهی و در حق امام معصوم حقی است که به امام برای مردم تعلق گرفته و از قبیل حق ولی در نکاح باکره رشیده است...به دلیل آن‌که آنان(عرف) در زندگی‌شان دست‌خوش تحول شده و گاه صعود و گاه سقوط می‌کند لذا آنان حق دارند که درباره شخص فرمانروا تصمیم بگیرند از این رو تا وقتی شهروندان او را به عنوان شایسته حکمرانی شناسایی نکرده‌اند مسؤولیت حمایت و اطاعت از او را ندارند... متفکرانی که در هیچ شرایطی استبداد را توجیه‌پذیر نمی‌دانند اساسا چنین حقی را حتی برای امام معصوم هم به رسمیت نمی‌شناسند و بدون آن‌که جواز زور را مشروط به مصلحت کنند امام معصوم را حتی با این قید و شرط برای قهر و غلبه آزاد نمی‌دانند.»(دین و دیکتاتوری-مقاله دوم) طبق این دیدگاه جامعه زمان امیرالمؤمنین(ع) نسبت به تلاش برای به حکومت رسیدن ایشان هیچ مسؤولیتی نداشتند چراکه معاذالله ایشان را به عنوان شخص شایسته حکمرانی شناسایی نکرده بودند. البته این مبنا از او که شیفته هاشمی رفسنجانی است بعید نیست چراکه طبق نقل سروش آن شخصیت هم چنین مبنایی داشت: «آقای هاشمی از روز اول به پدیده قدرت نگاه زمینی و واقع‌بینانه داشت ...و الهی بودن حکومت از نظر ایشان، با الهی بودن پدیده‌های دیگر از قبیل ازدواج یا مالکیت فرقی نمی‌کند... زمینی بودن در این تحلیل به معنی این است که خداوند اجازه حکومت بدون خواست مردم را نداده است. سؤال: آیا چنین نظریه‌ای به دوران حضور پیشوایان معصوم هم قابل تسویه و تعمیم است؟ پاسخ: از نظر آقای هاشمی همین‌طور است.»(آیت درایت-هاشمی و نگاه زمینی به قدرت-مصاحبه با نسیم بیداری) ناگفته پیداست که وقتی کسی حکومت را در عداد مالکیت (آن هم با نگاه فقه فردی موجود) می‌آورد، در اصل حکومت را به طور کامل به عرف سپرده و شارع را به صرف ممضی تقلیل داده است ممضی که البته گاهی اوقات حاشیه‌ای هم بر نظر عرف می‌زند. ۲. عقب‌افتاده و ترسو نشان دادن فقها: یکی از مناطق حساس شیعه، ارتباط وثیق میان مرجعیت و مقلدین است. ارتباطی حساس که همگان باید مراقب حفظ آن باشند. اما آقای سروش محلاتی با تعمیم برخی رفتارهای جزئی فقها، که چه بسا آن نیز دارای حکمتی بوده باشد، فقها را عقب‌افتاد و ترسو و بی‌تدبیر جلوه داده است. به گونه‌ای که انگار فقها فوبیای ابزار نو دارند و هر چیز تازه‌ای ببینند نگران می‌شوند و تحریمش می‌کنند و به همین خاطر جناب سروش به مقلدین (که از دید ایشان به خلاف فقها شخصیت‌های عاقل و متعادلی هستند) توصیه می‌کند که نباید در این زمینه‌ها به کلام فقها توجه کنند: «مروری بر دیدگاه‌های فقها درباره ابزارهای نو و وسائل جدید حکایت دارد از نوعی برخورد محتاطانه و توأم با نگرانی... دین‌داران باید با تشخیص قلمرو تقلید صحیح که به حوزه «احکام» مربوط است، در قلمرو مصادیق از عقل و دانش خود استفاده کنند و به دور از تقلید باطل، آگاهانه و بر اساس تحقیق تصمیم‌گیری کرده و در مصادیق (مانند ماهواره) منتظر فتوای حلال یا حرام از سوی فقها نمانند؛ زیرا آنان غالبا یا با تأخیر و احتیاط، نظر می‌دهند و چه بسا در شرایطی که ابزارهای نو کاملا شیوع پیدا کرده و فراگیر شده و دیگر مخالفت با آن‌ها هم فایده‌ای ندارد، فتوا به حلیت می‌دهند!»(دولت و اجرای شریعت-مقاله هفتم) 🔸تحولات حوزوی را از روزنه پی بگیرید👇 @rozaneebefarda ادامه در پست بعد
💢«القای افسردگی» و «خودباختگی» دو شاخصه سکولارهای حوزوی💢 🔆در خصوص شاخصه‌های سکولارهای حوزوی گفتیم و نوشتیم: https://eitaa.com/bonyadtarikh/163 ❇️با مطالعه آثار این طیف به دو شاخصه دیگر آنان پی می‌بریم «القای افسردگی» و «خودباختگی». آنان بدون در نظر گرفتن توانایی‌های دین و ظرفیت‌های ، با القای افسردگی شعار « » سر می‌دهند و با « »؛ تنها غرب و دانش‌آموختگان آن دیار را شایسته اداره امور سیاسی می‌بینند. این ضعف روحی و فکری ریشه‌ای چند صد ساله دارد و امام بزرگوار (قدس سره) نیز آن‌گاه که تبعیدگاه ثانوی (عراق) بودند در اشرف با آن مواجه شدند و تلاش کردند با گفتار و رفتار خود این بلای فراگیر را بی‌اثر کنند. بخشی از سخنان ایشان در این زمینه: ⬅️« این تبلیغات سوء چند صدساله است که در اعماق قلوب نجف، قم، مشهد و دیگر حوزه‌ها وارد شده و باعث افسردگی گردیده و ما را افسرده کرده است و نمی‌گذارد رشدی داشته باشیم و مرتب عذرخواهی می‌کنیم که این کارها از ما ساخته نیست. این فکر غلط است مگر آن‌ها که اکنون در ممالک اسلامی امارت و حکومت دارند چکاره‌اند که از آن‌ها می‌آید و از ما نمی‌آید کدامی آن‌ها بیش از یک فرد متعارف و معمول لیاقت دارند؟ ...آن‌چه مربوط به حکومت اسلامی و بسط بین مردم می‌باشد، همان است که تحصیل کرده است. آن‌چه مربوط به جهات اداره مملکت و است، آن است که فقیه دارا می‌باشد. این فقیه است که طبق دستور مذهب خود، می‌داند که نباید زیر بار دیگران برود... از بس و به گوش ما خوانده‌اند که آقا برو سراغ کارت! سراغ مدرسه و درس و تحصیل، به این کارها چه کار دارید؟ این کارها از شما نمی‌آید! و... ما هم باورمان آمده که کاری از ما نمی‌آید؛ و اکنون من نمی‌توانم این را از گوش بعضی بیرون کنم و به آنان بفهمانم که شما باید باشید، شما هم مثل دیگرانید، شما هم می‌توانید مملکت را اداره کنید. مگر دیگران چطور بودند که شما نیستید؟»(نهضت امام خمینی (قدس سره) ج2 ص725-724) این ندای امام (قدس سره) است که درسرسرای تاریخ هم‌چون به گوش حوزویان و عموم جهانیان می‌رسد؛ اما دریغ که به این سروش الهی بی‌اعتنایی می‌کنند و خود به بدل شده‌اند. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴لحظه‌ی درنگ !! 🎥پس از سه سال پیکر شهید "مجید قربانخانی"، حر شهدای مدافع حرم کشف و شناسایی شد 🔸داستان عجیب شهید مدافع حرمی که از قلیان و خالکوبی به آزادگی و شهادت رسید! 🔸مستند تکان دهنده برنامه ثریا از شهید مدافع حرم مجید قربانخانی را ببینید.... 🌷مراسم وداع با پیکر شهید، پنجشنبه، ۵ اردیبهشت، ساعت ۱۵ در معراج شهدا ✅ eitaa.com/sharehnews
نماهنگ حرفه ای امام زمانی♥️ ♥️عاشقتم یابن الحسن باصدای عالی 🌅استادمحترم زارع شیرازی مخترع فنون فرمولیک وغیرتقلیدی کشور🌅 ۲۵فروردین۹۸ 🔥 ثبت نام 09107713121درتلگرام🔥 کانال تشکرهای شاگردان مداح♥️ @ETTELAATCLASOSTADZARESHIRAZI110 ☀️ ☀️کانال دانلود👇مجالس حرفه ای استاد @DOWNLOADOSTADZARESHIRAZI تجمعات کشور zareshirazy.ir/مجالس-در-تجمعات-کشور/ نماهنگ های استاد zareshirazy.ir/نماهنگ-ها/ ☀️وبسایت zareshirazy.ir اینستگرام🔥 instagram.com/ostad_zareshirazi110yaali/ کانال اصلی استادمحترم☀️ @ostadzareshirazi110 یالینک عضوشدن❤️ https://t.me/joinchat/AAAAAD0HF_3g0tdaJ-ma6w
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🔊جشن‌های نیمه شعبان در تاریخ معاصر👌 ⛔️ممنوعیت جشن نمیه شعبان توسط رضاخان‼️ 💠 نیمه شعبان از جمله مراسم پر رونق و باشکوه در کشور ما محسوب می شود که سابقه طولانی مدتی هم در میان مردم ما دارد💐 🌀 شاه اسماعیل و جانشینانش براى رسمى شدن مذهب تشیع از هیچ کوششى فروگذار نکردند. هنر شاه اسماعیل و مشاورانش این بود که مجالس عزادارى عاشورا و جشن های شعبانیه به بهترین شکل برگزار می کردند.✅ 🔰عین السلطنه سالور، در خاطرات خویش، درباره جشن های نیمه شعبان سال ۱۳۲۴ قمری اینگونه می نویسد: «روزی است مبارک و میمون. دیشب شهر تهران و شمران چراغان مفصلی بود. ایران در این عید خیلی نمایش می دهد و تجلیل می کند. در تمام کشور جشن است و چراغان. تیمچه ها، کاروانسرا ها، همه بازار، خیابان، چراغانی بی نظیری شده بود یعنی در تمام کشور مرسوم است.» 🔰نمی توان از مراسم نیمه شعبان سخن گفت و به جشنهای باشکوه این روز در تهران عصر قاجار و پهلوی در باغ سادات اشاره نکرد. سادات تقوی (اخوی) از سادات قدیمی و تهران اند که از ابتدای دوران قاجار در پایتخت سکونت داشته اند. درباره دلیل شهرت آن ها به «اخوی» نیز گفته شده است که چون آغا محمدخان قاجار، به بزرگان این طایفه، اخوی (برادر) می گفته، به این نام مشهور شدند. 🔰حاج میر سید علی سادات اخوی، بزرگ این خاندان در زمان ناصرالدین شاه، تکیه های را در خانه خود واقع در خیابان ایران، کوچه سقاباشی بنیاد نهاد که در طول سال به مناسبت های مذهبی، مراسمی برگزار می کرد که یکی از این برنامه های مراسم جشن نیمه شعبان بود که از سال ۱۲۵۷ شمسی به بعد، هر ساله در شب و روز ۱۴ و ۱۵ شعبان، با عنوان «انجمن حجتیه سادات اخوی برپا می کرد و طبقات مختلف مردم و شخصیت های دینی و سیاسی و اجتماعی در آن شرکت می کردند.✅ 🌀مرحوم سدیدالسلطنه کبابی، از دولتمردان فاضل و دانشور عصر قاجار در خاظراتش نوشته است: روز سه شنبه ۱۵ شعبان ۱۳۱۴قمری برابر با ۱۲۷۲ شمسی بعد از ناهار... منزل سادات اخوی رفتیم. سادات اخوی چند برادر هستند،...هر سال به مناسبت مولود حضرت قائم عجل الله تعالی الفرجه الشریف شب و روز چهاردهم و پانزدهم در خانه خود صلای عام داده، هر کس از وضیع و شریف آنجا می رود. بعضی به غلیان و چای، بعضی به اضافه شیرینی اکتفا می کنند. جماعتی به اصرار، دو شاهی نقره عیدانه می گیرند. شب هرکس حاضر باشد شام می دهند. 🔰او ۳۴ سال پس از آن تاریخ نیز در بخش خاطرات مربوط به ۱۴ شعبان ۱۳۴۸قمری برابر با ۲۵ دی ماه ۱۳۰۸ شمسی نوشته: «امروز از طرف بازار چون گذشتم، بیشتر دکان ها را برای حضرت صاحب الزمان، محمد بن حسن عجل الله تعالی الفرجه الشریف زینت کرده بودند و این عید مخصوصاً برای رقابت با بهائی ها گرفته می شود. سادات اخوی یک خانواده هستند از اعیان تهران، هر سال جشن عید صاحب الزمان عجا الله تعالی الفرجه الشریف را مفصل می گیرند. امسال جشن چهل و نهمین دفعه آن ها است.» 🌐پس از عصر قاجار در دوره حکومت رضاشاه پهلوی هم در ایران جشن های مفصلی برپا می شد ولی به تدریج که طرح کشف حجاب و محدود کردن واعظ ها و روضه خوانی و جلوگیری از حرکت دسته های عزاداری و محافل مذهبی پیش آمد، این مشکلات به مراسم نیمه شعبان هم رسوخ کرد تا جایی که می توان ادعا کرد، در اواخر سلطنت رضاشاه و اوایل حکومت فرزند بی کفایتش، اصلا اجازه برپایی جشن نیمه شعبان داده نمی شد، اما کم کم دوباره جشن ها رونق گرفت. ⛔️جشن ممنوع 🔰رضاخان، که از سر عوام فریبی در آغاز کار به انجام شعائر مذهبی «تظاهر» می کرد، زمانی که پایه های قدرتش را مستحکم دید به دستور مقامات لندن با اسلام و روحانیت و شعائر شیعی درافتاد و برگزاری جشن عمومی نیمه شعبان را ممنوع کرد⛔️ 📜علی اکبر کوثری، از مسئولان فرهنگی دوره پهلوی، به یاد دارد که نخستین بار، رضاخان را در زمان سردار سپهه ای او، در جشن مزبور دیده است. رضاخان، که از سر عوام فریبی در آغاز کار به انجام شعائر مذهبی «تظاهر» می کرد، زمانی که پایه های قدرتش را مستحکم دید به دستور مقامات لندن با اسلام و روحانیت و شعائر شیعی درافتاد و برگزاری جشن عمومی نیمه شعبان را ممنوع کرد. 🔰عین السلطنه سالور، در خاطرات نیمه شعبان سال ۱۳۶۳قمری برابر با ۱۴ مرداد ماه ۱۳۲۳ شمسی می نویسد: «رضاشاه مانع از این جشن عمومی بود. پارسال و امسال در تمام شهر ها خصوصاً تهران در همه جا حتی خانه ها دو شب چراغانی و جشن برپا بود...» می گویند در همین سال ها که درمنزل سادات اخوی نیز برنامه بوده است💯 📍 جشن های نیمه شعبان، پس از انقلاب اسلامی هر سال با شکوه تر از پیش برگزار می شود همچنانکه جایگاه مسجد جمکران غیر قابل مقایسه با پیش از انقلاب است✅
هدایت شده از @AntiBBC
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرنوشت نامعلوم میلیاردها دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه‌ای که بابت واردات گوشت با دلار ۴۲۰۰ تومانی هزینه شده معادل پرداخت ماهانه بیش از ۴۰۰ هزار تومان به هر خانوار است. از نمایندگان مجلس که خبری نیست، دولت هم که همچنان به همان رویه غلط مشغول است، آیا می توان به دستگاه قضائی امید داشت عاملان حیف و میل عجیب ذخایر ارزی کشور را مجازات کند؟ @AntiBBC
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به طاها به یاسین به معراج احمد به قدر و به کوثر به رضوان و طوبی به وحی الهی به قران جاری به تورات موسی و انجیل عیسی امید غریبانِ تنها کجایی؟ چراغ سرِ قبر زهرا کجایی؟ @BisimchiMedia