⌛️تنها ۳ روز تا #پایان مرحله مدرسهای⌛️
🥇برنامه شناسایی معلمان #نمونه سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳
#اطلاعیه_مهم #معلم_نمونه
🆔 @ict1730
هدایت شده از فناوری اطلاعات و توسعه پژوهش ناحیه ۶
🔰دبیرخانۀ معلم پژوهنده مستقر در آموزشوپرورش ناحیه6 استان اصفهان با همکاری پژوهشسرای جابرابن حیان ناحیه برگزار میکند:
✨✨#وبینار جذاب و علمی
🔍📚شروعی دوباره در #اقدامپژوهی
(تبیین عملی و کاربردی اجرای طرح)
🗣مدرس: روح الله فتح قریب
(معلم و مدرس دانشگاه، داور طرح، مؤلف کتاب پژوهش و توسعۀ حرفهای۲"اقدام پژوهی")
📆در ۲ جلسۀ کاربردی:
1⃣اولین جلسه:
🗓 #یکشنبه ۲۳ دیماه ۱۴۰۳
⏰ ساعت ۱۶ تا ۱۸
2⃣دومین جلسه:
🗓 #چهارشنبه ۲۶ دیماه ۱۴۰۳
⏰ ساعت ۱۶ تا ۱۸
✅ورود بصورت #مهمان از لینک:
https://www.skyroom.online/ch/famin2isf/research
🔖#گواهی حضور
🆓 #رایگان ویژه کلیۀ علاقمندان حوزۀ پژوهش
🎦 #پخش_زنده در کانال گروه تحقیق استان و #کانال دبیرخانه در #شاد
💯دبیرخانۀ استانی معلم پژوهنده مستقر در آموزشوپرورش ناحیه6 اصفهان👇
📶 shad.ir/edutechisf
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فناوری اطلاعات و توسعه پژوهش ناحیه ۶
✨ارائه سرکارخانم الهام آقابابایی
🥇رتبه #برگزیده #کشوری بیستوهفتُمین برنامه دبیرخانه معلم پژوهنده از استان اصفهان
✅در مراسم #تجلیل از پژوهشگران برتر #کشوری و استانی
🆔 shad.ir/edutechisf
🆔 eitaa.com/edutechisf
⌛️تنها ۲ روز تا #پایان مرحله مدرسهای⌛️
🥇برنامه شناسایی معلمان #نمونه سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳
#اطلاعیه_مهم #معلم_نمونه
🆔 @ict1730
#همایش
🔸 یازدهمین همایش ملی تازههای روانشناسی مثبت
💯برگزار كننده: دانشگاه هرمزگان
✨نمایه شده در ISC
📆مهلت ارسال متن كامل مقالات:
26 بهمن 1403
📆تاريخ برگزاری همايش:
2 اسفند 1403
🔰سايت همايش:
ppc.hormozgan.ac.ir
#پژوهش
🆔 @ict1730
1402-1403.pdf
9.19M
✨نمونه #اقدام_پژوهی #برتر کشوری ۱۴۰۳
🔹خانم مهین قمی
🔰آموزگار آموزشوپرورش اراک
💯دبیرخانۀ استانی معلم پژوهنده مستقر در آموزشوپرورش ناحیه6 اصفهان👇
🆔 shad.ir/edutechisf
🆔 eitaa.com/edutechisf
اقدام پژوهی برتر کشوری 1402.pdf
1.94M
✨نمونه #اقدام_پژوهی #برتر کشوری ۱۴۰۲
🔹خانم نگین عابدی
🔰آموزگار آموزشوپرورش اراک
💯دبیرخانۀ استانی معلم پژوهنده مستقر در آموزشوپرورش ناحیه6 اصفهان👇
🆔 shad.ir/edutechisf
🆔 eitaa.com/edutechisf
✔️اقدام پژوهی به منظور #افزایش #کیفیت آموزشی و #کاهش #اتلاف آموزشی
🔰یک معلم پژوهنده از حیث اخلاقی و شغلی، خود را متعهد و مسوول به فراهم سازی شرایط مناسب برای نیل به پیشرفت تحصیلی برای همه دانش آموزان می داند. پیشرفت تحصیلی برای همه دانش آموزان، روشن ترین تعریف و مقصد برای مجموعه کوششهای ناظر بر اقدام پژوهی و معلم پژوهنده است. گزارش یونسکو(1998) اشاره به این دارد که صِرف آموزش روشهای تدریس به معلمان برای مقابله با افت تحصیلی کفایت نمی کند، معلمان باید همراه با آموزشهای شغلی بیاموزند و متعهد شوند که در قِبال پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، برای همه دانش آموزان مسوولند وگرنه می توانند هرگونه شکست تحصیلی را به عوامل خارج از مدیریت خود(هوش،استعداد،خانواده و ...) نسبت دهند!
💯پیشرفت تحصیلی برای همه دانش آموزان یعنی، افزایش کیفیت آموزشی و کاهش افت تحصیلی/ یعنی نیل به مدارس #اثربخش و مدارس عاری از شکست تحصیلی! هم نظریه های یادگیری وهم تجربه های جهانی(در چارچوب مدارس اثربخش)، تایید کننده امکان دستیابی به مدارس بدون اتلاف و شکست هستند.
🍃مفهوم مدرسه اثربخش در جهان بازگو کننده مدرسه ای است که برای حذف ابعاد اتلاف آموزشی تلاش می کند. شاید بتوان نظریه یادگیری در حد تسلط بلوم نظریه پرداز بزرگ تعلیم و تربیت را برجسته ترین و مرتبط ترین نظریه دراین زمینه دانست.
#اقدام_پژوهی #آموزشی
🆔 @edutechisf
💯همۀ دانش آموزان میتوانند یاد بگیرند!
🔸رویکرد معتبری درآموزش مبنی بر اینکه اکثر دانشآموزان میتوانند آنچه را مدرسه باید به آنان بیاموزد یاد بگیرند، تحتعنوان «یادگیری درحد تسلط» گسترش یافته است و درحال حاضر، ترجمانهای گوناگونی از این روش وجود دارد. همۀ این موارد این #اندیشه را اساس کار میدانند که اگر روش تدریس #هُشیارانه و بانظم لازم باشد، و اگر هنگام برخورد با #مشکلات #بهموقع به کمک دانشآموز بشتابیم و به او وقت #لازم برای یادگیری مطلب را درحدتسلط بدهیم و اگر نوعی مِلاک روشن برای سنجش آنچه یادگیری درحدتسلط میدانیم وجود داشته باشد، آنگاه اکثریت دانشآموزان خواهند توانست به سطح بالایی از #یادگیری نایل آیند.
👆نظریۀ یادگیری آموزشگاهی که کوششی دراین زمینه است، تعداد کمی متغیر را که سبب ایجاد قسمت بزرگی از تفاوتهای افراد در یادگیری آموزشگاهی میشود، معرفی میکند؛ ۳ متغیر وابسته به هم که اگر بادقت لازم به آنها توجه شود، آموزشگاهها قادر خواهند شد به سمت یک نظام آموزشی خالی از اشتباه قدم بردارند. این سه متغیر عبارتنداز:
✔️میزان تسلط دانشآموز بر پیشنیازهای مربوط به یادگیری موردنظر
✔️میزان انگیزشی که دانشآموز برای یادگیری دارد(یا میتواند داشته باشد)
✔️میزان تناسب روش آموزشی با شرایط و ویژگیهای دانشآموز
#اقدام_پژوهی #آموزشی
🆔 @edutechisf
animation.gif
52.3K
🔻به طور مشخص، این نظریه دربرگیرندۀ ویژگیهای دانشآموز، آموزش و بازدههای یادگیری است. بسیاری از معلمان با درک مفاهیم موجود در این موضوع توانستهاند با طراحی و اجرای تدریس اثربخش، پیشرفت تحصیلی مناسبتری را برای دانشآموزان خود فراهم آورند(بلوم، ترجمه سیف، 1363).
👍اقدام برای تدریس متناسب با مسیر یادگیری در حد تسلط منوط به رشد حرفه ای معلم است و #معلم حرفهای و #فکور بر بستر #اقدامپژوهی شکل می گیرد. به این ترتیب، هدف اصلی اقدام پژوهی، بهبود عمل است.
✨بینش بدون #عمل، رویایی بیش نیست! عمل بدون #بینش تنها هدر دادن زمان است. بینش باعمل است که میتواند جهان را تغییر دهد(بارکر، 1990 به نقل از شعبانی ورکی و دیگران).
📖پیوند واژههای «عمل» و «پژوهش» مشخصۀ اصلی اقدام پژوهی را روشن و برجسته میسازد. این مشخصه یا ویژگی عبارت است از: آزمون و بررسی اندیشهها در عمل به مثابۀ وسیله و ابزاری که به بهبود شرایط اجتماعی و افزایش دانش میانجامد(هاتن و همکاران،1997).
#اقدام_پژوهی #آموزشی
🆔 @edutechisf
📝ترکیب یا پیوند بین پژوهش و عمل از ویژگیهایی است که در اغلب تعاریف اقدامپژوهی مشهود و بارز است. مک نیف و همکاران(1382) هم با توجه و تأکید بر این پیوند، عبارتی را به نقل از استفان کمیس و رابین مک تا گارت(1982) بیان کردهاند. «آنها میگویند با پیوند دو اصطلاح #اقدام و #پژوهش، چهرة اصلی این روش نمایان میشود. آزمون نظر در حین عمل، به عنـوان وسیلهای برای بهبود کار و ابزاری برای ارتقاء سطح دانش ...»
🔻آنها نتیجه میگیرند که «این تعریف بر اهمیت #اقدام تأکید دارد. ما با این نظر موافقیم که اقدام باعث به جریان افتادن #پژوهش میشود و نیروی برانگیزانندهای به حساب میآید. اقدام پژوهان اغلب نسبت به آنچه انجام میدهند متعهد و علاقهمند هستند»(مک نیف و همکاران، 1382، ص 28).
💡اقدام پژوهی همراه با سایر عناصر در خدمت یادگیری دانش آموزان قرار می گیرد.
#اقدام_پژوهی #آموزشی
🆔 @edutechisf