فناوری اطلاعات و توسعه پژوهش ناحیه ۶
✨ارائه سرکارخانم الهام آقابابایی
🥇رتبه #برگزیده #کشوری بیستوهفتُمین برنامه دبیرخانه معلم پژوهنده از استان اصفهان
✅در مراسم #تجلیل از پژوهشگران برتر #کشوری و استانی
🆔 shad.ir/edutechisf
🆔 eitaa.com/edutechisf
⌛️تنها ۲ روز تا #پایان مرحله مدرسهای⌛️
🥇برنامه شناسایی معلمان #نمونه سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳
#اطلاعیه_مهم #معلم_نمونه
🆔 @ict1730
#همایش
🔸 یازدهمین همایش ملی تازههای روانشناسی مثبت
💯برگزار كننده: دانشگاه هرمزگان
✨نمایه شده در ISC
📆مهلت ارسال متن كامل مقالات:
26 بهمن 1403
📆تاريخ برگزاری همايش:
2 اسفند 1403
🔰سايت همايش:
ppc.hormozgan.ac.ir
#پژوهش
🆔 @ict1730
1402-1403.pdf
9.19M
✨نمونه #اقدام_پژوهی #برتر کشوری ۱۴۰۳
🔹خانم مهین قمی
🔰آموزگار آموزشوپرورش اراک
💯دبیرخانۀ استانی معلم پژوهنده مستقر در آموزشوپرورش ناحیه6 اصفهان👇
🆔 shad.ir/edutechisf
🆔 eitaa.com/edutechisf
اقدام پژوهی برتر کشوری 1402.pdf
1.94M
✨نمونه #اقدام_پژوهی #برتر کشوری ۱۴۰۲
🔹خانم نگین عابدی
🔰آموزگار آموزشوپرورش اراک
💯دبیرخانۀ استانی معلم پژوهنده مستقر در آموزشوپرورش ناحیه6 اصفهان👇
🆔 shad.ir/edutechisf
🆔 eitaa.com/edutechisf
✔️اقدام پژوهی به منظور #افزایش #کیفیت آموزشی و #کاهش #اتلاف آموزشی
🔰یک معلم پژوهنده از حیث اخلاقی و شغلی، خود را متعهد و مسوول به فراهم سازی شرایط مناسب برای نیل به پیشرفت تحصیلی برای همه دانش آموزان می داند. پیشرفت تحصیلی برای همه دانش آموزان، روشن ترین تعریف و مقصد برای مجموعه کوششهای ناظر بر اقدام پژوهی و معلم پژوهنده است. گزارش یونسکو(1998) اشاره به این دارد که صِرف آموزش روشهای تدریس به معلمان برای مقابله با افت تحصیلی کفایت نمی کند، معلمان باید همراه با آموزشهای شغلی بیاموزند و متعهد شوند که در قِبال پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، برای همه دانش آموزان مسوولند وگرنه می توانند هرگونه شکست تحصیلی را به عوامل خارج از مدیریت خود(هوش،استعداد،خانواده و ...) نسبت دهند!
💯پیشرفت تحصیلی برای همه دانش آموزان یعنی، افزایش کیفیت آموزشی و کاهش افت تحصیلی/ یعنی نیل به مدارس #اثربخش و مدارس عاری از شکست تحصیلی! هم نظریه های یادگیری وهم تجربه های جهانی(در چارچوب مدارس اثربخش)، تایید کننده امکان دستیابی به مدارس بدون اتلاف و شکست هستند.
🍃مفهوم مدرسه اثربخش در جهان بازگو کننده مدرسه ای است که برای حذف ابعاد اتلاف آموزشی تلاش می کند. شاید بتوان نظریه یادگیری در حد تسلط بلوم نظریه پرداز بزرگ تعلیم و تربیت را برجسته ترین و مرتبط ترین نظریه دراین زمینه دانست.
#اقدام_پژوهی #آموزشی
🆔 @edutechisf
💯همۀ دانش آموزان میتوانند یاد بگیرند!
🔸رویکرد معتبری درآموزش مبنی بر اینکه اکثر دانشآموزان میتوانند آنچه را مدرسه باید به آنان بیاموزد یاد بگیرند، تحتعنوان «یادگیری درحد تسلط» گسترش یافته است و درحال حاضر، ترجمانهای گوناگونی از این روش وجود دارد. همۀ این موارد این #اندیشه را اساس کار میدانند که اگر روش تدریس #هُشیارانه و بانظم لازم باشد، و اگر هنگام برخورد با #مشکلات #بهموقع به کمک دانشآموز بشتابیم و به او وقت #لازم برای یادگیری مطلب را درحدتسلط بدهیم و اگر نوعی مِلاک روشن برای سنجش آنچه یادگیری درحدتسلط میدانیم وجود داشته باشد، آنگاه اکثریت دانشآموزان خواهند توانست به سطح بالایی از #یادگیری نایل آیند.
👆نظریۀ یادگیری آموزشگاهی که کوششی دراین زمینه است، تعداد کمی متغیر را که سبب ایجاد قسمت بزرگی از تفاوتهای افراد در یادگیری آموزشگاهی میشود، معرفی میکند؛ ۳ متغیر وابسته به هم که اگر بادقت لازم به آنها توجه شود، آموزشگاهها قادر خواهند شد به سمت یک نظام آموزشی خالی از اشتباه قدم بردارند. این سه متغیر عبارتنداز:
✔️میزان تسلط دانشآموز بر پیشنیازهای مربوط به یادگیری موردنظر
✔️میزان انگیزشی که دانشآموز برای یادگیری دارد(یا میتواند داشته باشد)
✔️میزان تناسب روش آموزشی با شرایط و ویژگیهای دانشآموز
#اقدام_پژوهی #آموزشی
🆔 @edutechisf
animation.gif
52.3K
🔻به طور مشخص، این نظریه دربرگیرندۀ ویژگیهای دانشآموز، آموزش و بازدههای یادگیری است. بسیاری از معلمان با درک مفاهیم موجود در این موضوع توانستهاند با طراحی و اجرای تدریس اثربخش، پیشرفت تحصیلی مناسبتری را برای دانشآموزان خود فراهم آورند(بلوم، ترجمه سیف، 1363).
👍اقدام برای تدریس متناسب با مسیر یادگیری در حد تسلط منوط به رشد حرفه ای معلم است و #معلم حرفهای و #فکور بر بستر #اقدامپژوهی شکل می گیرد. به این ترتیب، هدف اصلی اقدام پژوهی، بهبود عمل است.
✨بینش بدون #عمل، رویایی بیش نیست! عمل بدون #بینش تنها هدر دادن زمان است. بینش باعمل است که میتواند جهان را تغییر دهد(بارکر، 1990 به نقل از شعبانی ورکی و دیگران).
📖پیوند واژههای «عمل» و «پژوهش» مشخصۀ اصلی اقدام پژوهی را روشن و برجسته میسازد. این مشخصه یا ویژگی عبارت است از: آزمون و بررسی اندیشهها در عمل به مثابۀ وسیله و ابزاری که به بهبود شرایط اجتماعی و افزایش دانش میانجامد(هاتن و همکاران،1997).
#اقدام_پژوهی #آموزشی
🆔 @edutechisf
📝ترکیب یا پیوند بین پژوهش و عمل از ویژگیهایی است که در اغلب تعاریف اقدامپژوهی مشهود و بارز است. مک نیف و همکاران(1382) هم با توجه و تأکید بر این پیوند، عبارتی را به نقل از استفان کمیس و رابین مک تا گارت(1982) بیان کردهاند. «آنها میگویند با پیوند دو اصطلاح #اقدام و #پژوهش، چهرة اصلی این روش نمایان میشود. آزمون نظر در حین عمل، به عنـوان وسیلهای برای بهبود کار و ابزاری برای ارتقاء سطح دانش ...»
🔻آنها نتیجه میگیرند که «این تعریف بر اهمیت #اقدام تأکید دارد. ما با این نظر موافقیم که اقدام باعث به جریان افتادن #پژوهش میشود و نیروی برانگیزانندهای به حساب میآید. اقدام پژوهان اغلب نسبت به آنچه انجام میدهند متعهد و علاقهمند هستند»(مک نیف و همکاران، 1382، ص 28).
💡اقدام پژوهی همراه با سایر عناصر در خدمت یادگیری دانش آموزان قرار می گیرد.
#اقدام_پژوهی #آموزشی
🆔 @edutechisf
🔻اطلاعیه شماره ۹ دبیرخانه ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم
با عنایت به درخواست های متعدد مدیران محترم مدارس و به منظور جلوگیری از تضییع حق معلمان مشمول برنامه شناسایی معلمان نمونه، فرصت مراجعه مدیران مدارس به بخش تعیین مشمولیت سامانه برنامه مذکور تا پایان روز جمعه مورخ ۲۱ دی ماه تمدید گردید.
#معلم_نمونه
🆔 @ict1730
📄 گزارش تعیین #مشمولیت سامانه شناسایی معلم نمونه مدارس ناحیه
📆 تاریخ 21 دیماه 1403
(#آخرین روز)
📊میزان مشارکت: 75 درصد
📉تعداد کل مدارس: 201 مدرسه
📈تعداد مدارس انجام شده: 151 مدرسه
❌آمار انجام نشدهها به تفکیک مقاطع:
✔ابتدایی: 23 مدرسه
✔متوسطه اول: 21 مدرسه
✔متوسطه نظری: 8 مدرسه
#معلم_نمونه
🆔 @ict1730
فناوری اطلاعات و توسعه پژوهش ناحیه ۶
📄 گزارش تعیین #مشمولیت سامانه شناسایی معلم نمونه مدارس ناحیه 📆 تاریخ 21 دیماه 1403 (#آخرین روز)
❌❌مدارسی که تاکنون اقدامی در جهت تعیین مشمولیت انجام #نداده اند:
1-شهيد اژه اي دولاب 35212400 دوره ابتدایی توصیفی دخترانه
2-شهيد مير بيگي دستجاء 35213307 دوره ابتدایی توصیفی دخترانه
3-شهيددکترمفتح زيار 35312902 دوره ابتدایی توصیفی پسرانه
4-شهيدآيت الله سعيدي شيدان 35315601 دوره ابتدایی توصیفی دخترانه
5-فاطميه ازيران دبيرستان 35331300 متوسطه دوم - نظری دخترانه
6-شهداي رحيم اباد 38905801 دوره ابتدایی توصیفی دخترانه
7-شهيدرجايي کاج 38918708 دوره ابتدایی توصیفی دخترانه
8-شهيدباهنردهکرم 38919001 دوره ابتدایی توصیفی دخترانه
9-شهيدموسي کلانتري 38928302 دوره ابتدایی توصیفی دخترانه
10-شبانه استادشریعتی 38929008 متوسطه دوم - نظری پسرانه
11-مصطفي منتظري 38931306 دوره ابتدایی توصیفی دخترانه
12-موعود 38934608 متوسطه دوم - هنرستان کاردانش دخترانه
13-نسل فردا 38938806 دوره ابتدایی توصیفی دخترانه
14-ابتدايي حاج حسين اسدي 1 38939004 دوره ابتدایی توصیفی پسرانه
15-شهيدمرتضي کماليان 38939205 دوره ابتدایی توصیفی دخترانه
16-برکت دانش پناه 80015069 دوره متوسطه اول پسرانه
17-شهید حسن شمس 80043625 دوره متوسطه اول پسرانه
18-فاطمه زهرا تیمیارت 80043628 دوره ابتدایی توصیفی دخترانه
19-نوآوران 80043633 متوسطه دوم - هنرستان کاردانش پسرانه
20-تلاش و اندیشه 80057172 دوره متوسطه اول دخترانه
21-کمیل 80058696 دوره ابتدایی توصیفی پسرانه
22-دانش پناه 80061862 متوسطه دوم - هنرستان کاردانش پسرانه
23-شهيد بهرام خيري 95016829 دوره ابتدایی توصیفی پسرانه
24-حافظ 95040477 متوسطه دوم - نظری پسرانه
25-استقلال2 95062133 دوره ابتدایی توصیفی دخترانه
26-انديشه بوزان 95098572 دوره متوسطه اول پسرانه
27-بنت الهدي 95098647 دوره متوسطه اول دخترانه
28-پورداود 95098657 دوره متوسطه اول دخترانه
29-زينب(س) 95107871 دوره متوسطه اول دخترانه
30-شهداي گورت 95107932 دوره متوسطه اول پسرانه
31-شهداي تيميارت 95107999 دوره متوسطه اول پسرانه
32-شهداي خاتون آباد 95108003 دوره متوسطه اول پسرانه
33-شهداي گمنام 95112401 دوره متوسطه اول پسرانه
34-شهداي ملک باصري 95112402 دوره متوسطه اول دخترانه
35-شهيد رجائي 95112404 دوره متوسطه اول پسرانه
36-فاطمه الزهرا 95112415 دوره متوسطه اول دخترانه
37-فضيلت برسيان 95112417 دوره متوسطه اول پسرانه
38-نورودانش 95112422 دوره متوسطه اول دخترانه
39-ابوذر پايگاه2 95135913 دوره ابتدایی توصیفی پسرانه
40-پاسدار اسلام 95136016 دوره ابتدایی توصیفی دخترانه
41-علامه طباطبايي 95146405 دوره متوسطه اول پسرانه
42-دهخدايي (هيات امنايي) 96016287 دوره متوسطه اول پسرانه
43-شهید نصیری 96045353 متوسطه دوم - هنرستان کاردانش پسرانه
44-جابر انصاري 96065418 دوره متوسطه اول دخترانه
45-والدين شهداي بهنام نيا 96065419 دوره متوسطه اول پسرانه
46-شهید عباسی پیله وران 96086144 دوره ابتدایی توصیفی دخترانه
47-امام علي (ع )کيچي 96086148 دوره ابتدایی توصیفی دخترانه
48-شهيد احمد فروغي-1 96098793 دوره متوسطه اول پسرانه
49-شهيد اندرزگو 96104928 دوره ابتدایی توصیفی پسرانه
50-نواب صفوی 2 96117538 دوره ابتدایی توصیفی پسرانه
51-زنده یاد طاهره جوان 96117539 دوره ابتدایی توصیفی پسرانه
52-خدیجه کبری (س) 96127213 متوسطه دوم - هنرستان کاردانش دخترانه
#معلم_نمونه
🆔 @ict1730