eitaa logo
فناوری اطلاعات و توسعه پژوهش ناحیه ۶
1.4هزار دنبال‌کننده
483 عکس
45 ویدیو
159 فایل
🔊کانال اطلاع‌رسانی واحد #فناوری اطلاعات و آمار نیروی انسانی، توسعه پژوهش و آموزش نیروی‌ انسانی مدیریت آموزش‌وپرورش ناحیه ۶ اصفهان 🆔️ shad.ir/ict1730 #شاد 🆔 eitaa.com/ict1730 #ایتا 🌐zil.ink/ict1730
مشاهده در ایتا
دانلود
⌛️تنها ۳ روز تا مرحله مدرسه‌ای⌛️ 🥇برنامه شناسایی معلمان سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ 🆔 @ict1730
🔰دبیرخانۀ معلم پژوهنده مستقر در آموزش‌وپرورش ناحیه6 استان اصفهان با همکاری پژوهش‌سرای جابرابن حیان ناحیه برگزار می‌کند: ✨✨ جذاب و علمی 🔍📚شروعی دوباره در (تبیین عملی و کاربردی اجرای طرح) 🗣مدرس: روح الله فتح قریب (معلم و مدرس دانشگاه، داور طرح، مؤلف کتاب پژوهش و توسعۀ حرفه‌ای۲"اقدام پژوهی") 📆در ۲ جلسۀ کاربردی: 1⃣اولین جلسه: 🗓 ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۳ ⏰ ساعت ۱۶ تا ۱۸ 2⃣دومین جلسه: 🗓 ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۳ ⏰ ساعت ۱۶ تا ۱۸ ✅ورود بصورت از لینک: https://www.skyroom.online/ch/famin2isf/research 🔖 حضور 🆓 ویژه کلیۀ علاقمندان حوزۀ پژوهش 🎦 در کانال گروه تحقیق استان و دبیرخانه در 💯دبیرخانۀ استانی معلم پژوهنده مستقر در آموزش‌و‌پرورش ناحیه6 اصفهان👇 📶 shad.ir/edutechisf
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فناوری اطلاعات و توسعه پژوهش ناحیه ۶
✨ارائه سرکارخانم الهام آقابابایی 🥇رتبه بیست‌وهفتُمین برنامه دبیرخانه معلم پژوهنده از استان اصفهان ✅در مراسم از پژوهشگران برتر و استانی 🆔 shad.ir/edutechisf 🆔 eitaa.com/edutechisf
⌛️تنها ۲ روز تا مرحله مدرسه‌ای⌛️ 🥇برنامه شناسایی معلمان سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ 🆔 @ict1730
🔸 یازدهمین همایش ملی تازه‌های روانشناسی مثبت 💯برگزار كننده: دانشگاه هرمزگان ✨نمایه شده در ISC 📆مهلت ارسال متن كامل مقالات: 26 بهمن 1403 📆تاريخ برگزاری همايش: 2 اسفند 1403 🔰سايت همايش: ppc.hormozgan.ac.ir 🆔 @ict1730
1402-1403.pdf
9.19M
✨نمونه کشوری ۱۴۰۳ 🔹خانم مهین قمی 🔰آموزگار آموزش‌وپرورش اراک 💯دبیرخانۀ استانی معلم پژوهنده مستقر در آموزش‌و‌پرورش ناحیه6 اصفهان👇 🆔 shad.ir/edutechisf 🆔 eitaa.com/edutechisf
اقدام پژوهی برتر کشوری 1402.pdf
1.94M
✨نمونه کشوری ۱۴۰۲ 🔹خانم نگین عابدی 🔰آموزگار آموزش‌وپرورش اراک 💯دبیرخانۀ استانی معلم پژوهنده مستقر در آموزش‌و‌پرورش ناحیه6 اصفهان👇 🆔 shad.ir/edutechisf 🆔 eitaa.com/edutechisf
✔️اقدام پژوهی به منظور آموزشی و آموزشی 🔰یک معلم پژوهنده از حیث اخلاقی و شغلی، خود را متعهد و مسوول به فراهم سازی شرایط مناسب برای نیل به پیشرفت تحصیلی برای همه دانش آموزان می داند. پیشرفت تحصیلی برای همه دانش آموزان، روشن ترین تعریف و مقصد برای مجموعه کوشش‌های ناظر بر اقدام پژوهی و معلم پژوهنده است. گزارش یونسکو(1998) اشاره به این دارد که صِرف آموزش روش‌های تدریس به معلمان برای مقابله با افت تحصیلی کفایت نمی کند، معلمان باید همراه با آموزش‌های شغلی بیاموزند و متعهد شوند که در قِبال پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، برای همه دانش آموزان مسوولند وگرنه می توانند هرگونه شکست تحصیلی را به عوامل خارج از مدیریت خود(هوش،استعداد،خانواده و ...) نسبت دهند! 💯پیشرفت تحصیلی برای همه دانش آموزان یعنی، افزایش کیفیت آموزشی و کاهش افت تحصیلی/ یعنی نیل به مدارس و مدارس عاری از شکست تحصیلی! هم نظریه های یادگیری وهم تجربه های جهانی(در چارچوب مدارس اثربخش)، تایید کننده امکان دستیابی به مدارس بدون اتلاف و شکست هستند. 🍃مفهوم مدرسه اثربخش در جهان بازگو کننده مدرسه ای است که برای حذف ابعاد اتلاف آموزشی تلاش می کند. شاید بتوان نظریه یادگیری در حد تسلط بلوم  نظریه پرداز بزرگ تعلیم و تربیت را برجسته ترین و مرتبط ترین نظریه دراین زمینه دانست. 🆔 @edutechisf
💯همۀ دانش آموزان می‌توانند یاد بگیرند! 🔸رویکرد معتبری درآموزش مبنی بر اینکه اکثر دانش‌آموزان می‌توانند آن‌چه را مدرسه باید به آنان بیاموزد یاد بگیرند، تحت‌عنوان «یادگیری درحد تسلط» گسترش یافته است و درحال حاضر، ترجمان‌های گوناگونی از این روش وجود دارد. همۀ این موارد این را اساس کار می‌دانند که اگر روش تدریس و بانظم لازم باشد، و اگر هنگام برخورد با به کمک دانش‌آموز بشتابیم و به او وقت برای یادگیری مطلب را درحدتسلط بدهیم و اگر نوعی مِلاک روشن برای سنجش آنچه یادگیری درحدتسلط می‌دانیم وجود داشته باشد،‌ آن‌گاه اکثریت دانش‌آموزان خواهند توانست به سطح بالایی از نایل آیند. 👆نظریۀ یادگیری آموزشگاهی که کوششی دراین زمینه است، تعداد کمی متغیر را که سبب ایجاد قسمت بزرگی از تفاوت‌های افراد در یادگیری آموزشگاهی می‌شود،‌ معرفی می‌کند؛ ۳ متغیر وابسته به هم که اگر بادقت لازم به آن‌ها توجه شود، آموزشگاه‌ها قادر خواهند شد به سمت یک نظام آموزشی خالی از اشتباه قدم بردارند. این سه متغیر عبارتنداز: ✔️میزان تسلط دانش‌آموز بر پیش‌‌نیازهای مربوط به یادگیری موردنظر ✔️میزان انگیزشی که دانش‌آموز برای یادگیری دارد(یا می‌تواند داشته باشد) ✔️میزان تناسب روش آموزشی با شرایط و ویژگی‌های دانش‌آموز 🆔 @edutechisf
animation.gif
52.3K
🔻به‌ طور مشخص،‌ این نظریه دربرگیرندۀ ویژگی‌های دانش‌آموز، آموزش و بازده‌های یادگیری است. بسیاری از معلمان با درک مفاهیم موجود در این موضوع توانسته‌اند با طراحی و اجرای تدریس اثربخش، پیشرفت تحصیلی مناسب‌تری را برای دانش‌آموزان خود فراهم آورند(بلوم، ترجمه سیف، 1363). 👍اقدام برای تدریس متناسب با مسیر یادگیری در حد تسلط منوط به رشد حرفه ای معلم است و حرفه‌ای و بر بستر شکل می گیرد. به این ترتیب، هدف اصلی اقدام پژوهی، بهبود عمل است. ✨بینش بدون ، رویایی بیش نیست! عمل بدون تنها هدر دادن زمان است. بینش باعمل است که می‌تواند جهان را تغییر دهد(بارکر، 1990 به نقل از شعبانی ورکی و دیگران). 📖پیوند واژه‌های «عمل» و «پژوهش» مشخصۀ اصلی اقدام پژوهی را روشن و‌ برجسته می‌سازد. این مشخصه یا ویژگی عبارت است از: آزمون و بررسی اندیشه‌ها در عمل به مثابۀ وسیله و ابزاری که به بهبود شرایط اجتماعی و افزایش دانش می‌انجامد(هاتن و همکاران،1997). 🆔 @edutechisf
📝ترکیب یا پیوند بین پژوهش و عمل از ویژگی‌هایی است که در اغلب تعاریف اقدام‌پژوهی مشهود و بارز است. مک نیف و همکاران(1382) هم با توجه و تأکید بر این پیوند، عبارتی را به نقل از استفان کمیس و رابین مک تا گارت(1982) بیان کرده‌اند. «آن‌ها می‌گویند با پیوند دو اصطلاح و ، چهرة اصلی این روش نمایان می‌شود. آزمون نظر در حین عمل، به عنـوان وسیله‌ای برای بهبود کار و ابزاری برای ارتقاء سطح دانش ...» 🔻آن‌ها نتیجه می‌گیرند که «این تعریف بر اهمیت تأکید دارد. ما با این نظر موافقیم که اقدام باعث به جریان افتادن می‌شود و نیروی برانگیزاننده‌ای به حساب می‌آید. اقدام پژوهان اغلب نسبت به آنچه انجام می‌دهند متعهد و علاقه‌مند هستند»(مک نیف و همکاران، 1382، ص 28). 💡اقدام پژوهی همراه با سایر عناصر در خدمت یادگیری دانش آموزان قرار می گیرد. 🆔 @edutechisf