📡شبکههای ماهوارهای نزدیک و وابسته به #تشیع_انگلیسی :
💢شبکه مرجعیت: به زبانهای فارسی، عربی و انگلیسی برنامههای مختلفی از جمله پاسخگویی به سؤالات شرعی، تبلیغ سایر مراکز مرتبط با جریان انحرافی #شیعه_انگلیسی پخش میکند.
این شبکه بیان کننده آراء و دیدگاه های لیدر جریان منسوب به #تشیع_انگلیسی است.
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
جلوه های تاریکی
#رابطه_دیوبندیه_با_وهابیت #قسمت۳ 💢 #شاه_ولی_الله_دهلوی بزرگ طریقت #دیوبندیان نسبت به اهل بیت(علیهم
#رابطه_دیوبندیه_با_وهابیت
#قسمت۴
💢 #شاه_ولی_الله در مسئله #شرک و #شفاعت هم چون #محمد_بن_عبدالوهاب، #توسل به پیامبران و اولیاء الله را جایز ندانسته و به صورت مجتهدی تمام عیار، اجتهاد را در تمام از منه جایز می داند.
وی همانند #وهابیان قائل است در تمام مسائل مربوط به اعتقادات یا اعمال عبادی می توان از احکام هر یک از چهار مکتب اصلی فقهی (مالکی، حنفی، شافعی و حنبلی) تعبیت کرد و تقلید از یک مذهب لازم نیست.
#صوفی_های_سلفیه
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
♦️
#رابطه_اعضاي_انجمن_حجتيه_با_روحانيت
«رفتار #انجمن_حجتيه در اين مورد، گزينشي بود يعني به آن بخش از مرجعيت، حوزه، روحانيون و وعاظ نزديک بودند که به نوعي ساختارهاي فکري #انجمن_حجتيه را ترويج و تبليغ مي کردند، مثل تبليغ مرحوم «آيت ا... خويي» به عنوان مرجع.
افراد و شخصيت هايي را که به ديدگاه هاي #انجمن_حجتيه نزديک نبودند، مسکوت گذاشته و حتي به نوعي بايکوت ميکردند.
به همين خاطر، ما نسبتي بين فعاليت هاي «آيت ا... کاشاني»، مرحوم «نواب صفوي»، يا هيئت هاي مؤتلفه اسلامي (که از دهه 40 به بعد تشکيل مي شوند) با #انجمن_حجتيه نمي بينيم.
حجتيه، گزينشي رفتار مي کرد و آن بخشي از روحانيت را مي پسنديد، ترويج و استفاده مي کرد که نزديکي ساختاري و عقيدتي با نگاه هاي انجمن داشتند.»
📚گفتگو با آقای دکتر«کوشکی»، نشریه روشنا،شماره76
#انجمن_حجتیه
#اسلام_آمریکایی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
📛مصداق #شیعه_انگلیسی و #سنی_آمریکایی کسانی هستند که با حمایت انگلیس و آمریکا و با در اختیار داشتن امکانات #ماهوارهای به دنبال ایجاد #تفرقه در کشورهای اسلامی هستند.
انگلیس ماهوارهها را اختیار این افراد قرار داده تا بهعنوان بیان عقاید #شیعه، به #تشیع ضربه بزنند.
در مقابل هم عدهای از افراطیون #اهل_سنت، #شیعه را بدون دلیل مورد هجوم قرار میدهند در حالیکه این دو همانند دو لبه یک قیچی هستند و بهدست انگلیس مدیریت میشوند.
#تشیع_انگلیسی
#وهابیت
#اسلام_آمریکایی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
⛔️توقع عدم اختلاف بین #مذاهب_اسلامی عامیانه است‼️
🔹اگر کسی توقع داشته باشد که دو یا سه گروه از یک مکتب عالی مثل اسلام هیچ اختلافی با هم نداشته باشند و صددرصد با هم اتفاق داشته باشند، این انتظار عامیانه ای است.
حتی اگر کسی چنین احتمال دهد که دو متفکر صاحب نظر، نه دو مقلد، در یک عده مسائل عالی با هم اتحاد داشته باشند و چون و چراها را نیز یکسان جواب دهند این در طول تاریخ وجود نداشته و نخواهد داشت.
🔹شما از ریاضیات علمی یقینی تر سراغ دارید؟ ولی با این حال دو متفکر پیدا نمی کنید که عدد را یکسان تعریف کرده باشند. «ما هو معنی العدد؟ هل هو امر تجریدیّ او عکسی فی الذهن؟ هل هو تصور من التصورات او هو فعل من افعال المخ و النفس؟»
✅پس اصل وجود اختلاف امری طبیعی است، اما نباید این اختلاف وسیله تضاد کشنده باشند، بلکه باید سبب مسابقه و رقابت سازنده شوند...
🔰علامه جعفری
⬅️سخنرانی در کنفرانس وحدت سال ۶۷
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
📣امام خمینی (ره ) نگران نفوذ کدام جریان بودند؟
💠امام راحل ره در سال آخر عمر شریفشان بدرستی خطر جریان #انجمن_حجتیه را گوشزد مینمایند و به جوانان و بخصوص طلاب علوم دینی هشدار میدهند که لحظه ای از فکر این مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند:
" آن قدر که اسلام از این مقدسین روحانی نما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است و نمونه بارز آن مظلومیت و غربت امیرالمؤمنین - علیه السلام - که در تاریخ روشن است. بگذارم و بگذرم و ذائقه ها را بیش از این تلخ نکنم. ولی طلاب جوان باید بدانند که پرونده تفکر این گروه همچنان باز است و شیوه مقدس مآبی و دین فروشی عوض شده است. شکست خوردگان دیروز، سیاست بازان امروز شده اند. آن ها که به خود اجازه ورود در امور سیاست را نمی دادند، پشتیبان کسانی شدند که تا براندازی نظام و کودتا جلو رفته بودند. "
🔰صحیفه امام خمینی ، جلد۲۱ صفحه280
#انجمن_حجتیه
#اسلام_آمریکایی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
جلوه های تاریکی
#رابطه_دیوبندیه_با_وهابیت #قسمت۴ 💢 #شاه_ولی_الله در مسئله #شرک و #شفاعت هم چون #محمد_بن_عبدالوهاب،
#رابطه_دیوبندیه_با_وهابیت
#قسمت۵
♨️بعد از #شاه_ولی_الله از افراد مؤثر در حیات فکری مسلمانان هند و #دیوبندیه، شاه عبدالعزیز دهلوی(1159ـ 1239ق) فرزند شاه ولی الله ملقب به سراج الهند است.
او هم چون پدرش با نوشتن کتاب تحفه اثنی عشریه به اختلافات #شیعه و #سنی دامن زد.
👈او در این کتاب بدون ملاحظه حدود و قواعد علم حدیث و بدون در نظر گرفتن جایگاه پیامبر(ص) و خاندان او، عقاید، اصول، فروع، اخلاق و سایر آداب و اعمال #شیعه را بدون رعایت آداب مناظره و امانتداری در نقل حدیث، هدف #تهمتها و افترائات خود قرار داده است.
❌دهلوی در بخش هفتم کتاب مطالب خود را در دو بخش آورده است:
بخش اول:آیاتی که #شیعه با آنها بر امامت حضرت امیر(ع) استناد میکند. در این بخش وی فقط به نقل ۶ آیه اکتفا کرده است.
بخش دوم: احادیثی که #شیعه در راستای اثبات #ولایت و امامت روایت میکند. در این بخش نیز فقط ۱۲ روایت را مطرح کرده است و در مجموع مستندات #شیعه را منحصر به همین ۶ آیه و ۱۲ روایت نموده و ادلّه و اسانید آنها را مخدوش دانسته است.
✅میر حامد حسین هندی، کتاب عبقات الانوار رادر ردّ کتاب او نوشت.
#صوفی_های_سلفیه
#جلوه_های_تاریکی
@jelvehayetariki
❇️عَبَقاتُ الأنوار فی إمامَة الأئمةِ الأطهار
این کتاب اثری علمی و تحقیقی به زبان فارسی اثر #میر_حامد_حسین_هندی است که در ردّ باب «امامتِ» کتاب تحفه اثنا عشریه (در ردّ عقاید #شیعه) نوشته عبدالعزیر دهلوی، نگاشته شد. عبقات الانوار بالغ بر صد جلد است.
❇️میر حامد حسین در این کتاب حرف به حرف مدّعیات دهلوی را با براهین استوار و مستند نقض کرده است.
❇️میرحامد حسین هندی (۱۲۴۶-۱۳۰۶ق) از علمای #شیعه قرن سیزدهم در هند است.میرحامد حسین عالمی جستجوگر و دارای اطلاعات گسترده بود. کتابهای فراوانی را در دفاع از #تشیع نگاشت. از او چندین ردیه بر کتابهای #ضد_شیعی مانده است.
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔴استاد رحیم پور ازغدی:
🔶 #شیعه_انگلیسی همه کسانی هستند که امیرالمومنین را در نبرد تنها میگذارند و حضرت فریاد «يَا أَشْبَاهَ الرِّجَالِ وَلاَ رِجَالَ» سر میدهند.
یا همین جریان امام حسن مجتبی را تنها میگذارند و هنگامی که حضرت میگویند سلاح بردارید و مجاهدت کنید میگویند حوصله جهاد نداریم و حاضر شدند زیر سایه بنیامیه زندگی کنند.
#تشیع_انگلیسی
#تشیع_صهیونیستی
#اسلام_آمریکایی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
جلوه های تاریکی
#رابطه_دیوبندیه_با_وهابیت #قسمت۵ ♨️بعد از #شاه_ولی_الله از افراد مؤثر در حیات فکری مسلمانان هند و #
#رابطه_دیوبندیه_با_وهابیت
#قسمت۶
♨️شاه عبدالعزيز دهلوي به مباني مصطلح #سلفي_گري نزديک تر شد. وي بيش از پدر به حديث گرايش داشت و عقل نيز در نگاه وي از اهميت کمتري برخوردار بود. جنبش شاه ولي الله دهلوي در دوره ي شاه عبدالعزيز به سوي #افراطي_شدن پيش رفت.
⭕️ويژگي ديگر سلفي گري شاه عبدالعزيز دهلوي، ورود سياست به انديشه ي سلفي گري در دوره ي اوست.
⭕️شاه عبدالعزيز با استفاده از دو مفهوم «#دارالاسلام» و «#دارالکفر»، هند را به دليل حضور انگليسي ها دارالکفر ناميد و وظيفه ي هر مسلماني را در اين سرزمين، جهاد يا هجرت دانست.
#صوفی_های_سلفیه
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
💢امام صادق(ع):
ایمان خودرا قبل از ظهور تکمیل کنید،چون درلحظات ظهور،ایمان ها به سختی مورد #امتحان و ابتلا قرارمیگیرند.
📚اصول کافی،ج ۶ص۳۶۰،ح۱
🔰مباهله قرن21
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔴استاد رحیم پور ازغدی:
🔶 #شیعه_انگلیسی همه کسانی هستند که امیرالمومنین را در نبرد تنها میگذارند و حضرت فریاد «يَا أَشْبَاهَ الرِّجَالِ وَلاَ رِجَالَ» سر میدهند.
یا همین جریان امام حسن مجتبی را تنها میگذارند و هنگامی که حضرت میگویند سلاح بردارید و مجاهدت کنید میگویند حوصله جهاد نداریم و حاضر شدند زیر سایه بنیامیه زندگی کنند.
#تشیع_انگلیسی
#تشیع_صهیونیستی
#اسلام_آمریکایی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
#فعالیتهای_سوء_جریان_تشیع_انگلیسی
🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧 🇬🇧
#قسمت۱
۱- اقدامات #ضد_تقریبی و اختلاف انگیز
۲- #توهین_به_مقدسات_اهل_سنت و انتشار کتب اختلافی
۳- سوءاستفاده از مقدسات و شعائر مذهبی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
❌ #شبهات_وهابیت_در_ولادت_امام_جواد
امام جواد، امام #شیعیان چطور در هشت سالگی به امامت رسیده؟
#پاسخ
🔵حضرت رضا(ع) قبل از امامت امام جواد به بیان پاسخ این سؤال میپرداختند.
✅عدّهای در مورد امامت حضرت جواد در #خردسالی، از امام رضا سؤال کردند، حضرت به آن ها که به قرآن معتقد بودند، ماجرای نبوّت حضرت عیسی(ع) را در خردسالی به عنوان شاهد ذکر کرد.
❇️خیرانی میگوید: پدرم گفت در خراسان، در محضر حضرت رضا بودم، شخصی پرسید: «اگر برای شما پیشامدی رخ داد، پس از شما امام مردم کیست؟» امام فرمود: «پسرم ابوجعفر (حضرت جواد) است». گویی پرسش کننده از شنیدن این پاسخ: ـ از این رو که حضرت جواد کودک بود و حدود هفت سال داشت ـ قانع نشد، حضرت رضا به او فرمود: «خداوند حضرت عیسی(ع) را در کمتر از سن ابوجعفر (حضرت جواد) به عنوان پیامبر شریعت تازهای برگزید. بنابراین، چه مانعی دارد که خدا ابوجعفر را در خردسالی به امامت برساند؟».
در آیه 30 سوره مریم به این مطلب تصریح شده که حضرت عیسی در گهواره با بیان گویا چنین گفت: «اِنّی عَبْدُاللّهِ آتانِی الْکتابَ وَ جَعَلَنِی نَبِیّا؛ بنده خدایم، او کتاب آسمانی به من عنایت فرموده و مرا پیامبر قرار داده است.»
بنابراین، وقتی حضرت عیسی در گهواره برای ابلاغ شریعت تازه به مقام پیامبری برسد، چه اشکالی دارد که به اراده خداوند، امام جواد در هشت سالگی، به مقام رهبری، آن هم در مورد شریعت پیامبر که بیش از دو قرن از آغاز آن با داشتن چندین رهبر میگذرد.
🔵این که چگونه خُرد سال به #مقام_امامت میرسد، دو راه در پیش داریم:
1ـ به آنان که به خدای قادر و حکیم معتقدند، میگوییم: چه مانعی دارد خداوند با قدرت و حکمت مطلقهای که دارد، بر اساس مصالحی، شخصی را در خردسالی به مقام نبوّت یا امامت برساند، چنان که مطابق قرآن، خداوند حضرت عیسی و یحیی(ع) را در دوران کودکی به مقام نبوّت رسانید؛ به استناد قرآن عیسی(ع) در گهواره سخن گفت و فرمود: «بنده خدایم، خداوند به من کتاب آسمانی داد و مرا پیامبر نمود».
✅خداوند در مورد یحیی(ع) فرمود: «یا یحیی خُذ الْکتابَ بِقُوَّةٍ و آتیناهُ الْحُکمَ صَبِیا؛ ای یحیی! کتاب (خدا) را با قوّت بگیر، فرمان نبوّت را در کودکی به او دادیم».
🔵امام جواد برای یکی از یاران خود به نام علی بن اسباط، به همین آیه استدلال کرد، و پس از ذکر آیه فرمود: «خداوند کاری را که در امامت کرده؛ همانند کاری است که در نبوت کرده ، همان گونه که ممکن است خداوند حکمت را در چهل سالگی به انسانی بدهد، ممکن است که حکمت را در کودکی به انسانی دیگر عطا فرماید».
🔰مباهله قرن21
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
💐سخاوت #امام_جواد علیه السلام به قدری است که #ابن_تیمیه، نظریه پرداز #وهابیت اعتراف میکند:
«محمّد بن علىِ جواد از بزرگان بنى هاشم بود. او معروف به سخاوت و بزرگوارى بود، و لذا او را جواد (بخشند) نامیده اند.»
📚منهاج السنة، ج 4، ص 68
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
⛔️ #شیعه_انگلیسی_سنی_آمریکایی
📛امروز ما با جریان های غیر اصیل و غیر ریشه دار در جهان اسلام مواجه هستیم، جریان هایی که مبنای آنها هم با قرآن و سنت پیامبر و مفاهیم عقلی و اخلاقی اسلام نمی سازد و هم گاهی ادبیاتشان ادبیات اسلامی نیست؛
یعنی منطقشان اسلامی نیست ولی از ادبیات اسلامی #سوء_استفاده کردند و به جای #وحدت مسلمین و عزت امت اسلامی، مدام مسلمین و #مذاهب اسلامی را علیه یکدیگر تحریک کردند.
❌این جریان ها بین مذاهب مختلف #شیعه و #سنی وجود دارند.
📜حسن رحیم پور ازغدی؛ گزیده ای از سخنرانی "پیامبر: وحدت،عشق،عدالت و اخلاق"
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🌸 میلاد مظهر علم و عزت و عدالت و سخاوت و شجاعت اسد الله الغالب، علی بن ابیطالب(ع)، مبارک باد.
@jelvehayetariki
❌ #شبهات_وهابیت_در_امامت
#وهابیت با برداشت غلط و تفسیر به رأی، از ظاهر عبارت حضرت علی(علیه السلام) در خطبه ای از نهج البلاغه، مدعیند که امیرالمؤمنین خلافت را منصب الهی نمی داند.
لذا با طرح این شبهه سعی در القاء این سخن دارند که نظر #شیعیان امامیه باطل بوده، چرا که این سخن خود علی (علیه السلام) درباره ی خلافت است که فرمودند:
مرا رها کنید و واگذارید و دیگری را طلب کنید... اگر مرا رها کنید من هم همانند یکی از شماها، شاید شنواتر و مطیع تر نسبت به رئیس حکومت خواهم بود، و در چنان حالی من وزیر و مشاورتان باشم بهتر از آن است که امیر و رهبرتان گردم.
#پاسخ
✅ اگر حضرت علی (علیه السلام) در این خطبه فرمودند: «مرا رها کنید و دیگری را طلب کنید...
👈اولاً: به خاطر این بود که بعد از مرگ عمر بن خطاب وقتی شورای شش نفره پیشنهاد خلافت را به حضرت دادند، قید کردند که ملزم به کتاب خدا و سنت پیامبر و سیره شیخین عمل شود، حضرت دو شق اول را پذیرفت و سیره ی ابوبکر و عمر را قبول نکرد و گفت به رأی و اجتهاد خود عمل می کنم و این باعث گردید که باز خلافت از حضرت دور شود، چرا که حضرت اعمال و رفتار شیخین را همانند ابری سیاه توصیف کرد که بر روشنایی غلبه کرده و...»
👈ثانیاً: پس از کشته شدن عثمان و تحت فشار قرار گرفتن آن حضرت از طرف مردم برای پذیرش خلافت این طور سخن بیان فرمودند تا اتمام حجت دیگری کرده باشد.
👈ثالثاً: طبق مدارک و منابع کتب فریقین حضرت هیچ گاه خلافت خود را نفی نکردند، بلکه در مناسبت های مختلف به آن اشاره می کردند و از اصحاب شاهد، بر ادعای خود استفاده می کردند.
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
جلوه های تاریکی
❌ #شبهات_وهابیت_در_امامت #وهابیت با برداشت غلط و تفسیر به رأی، از ظاهر عبارت حضرت علی(علیه السلام)
در ردّ #شبهه_وهابیت_در_الهی_نبودن_انتصاب_امام ،در جاهای مختلف قرآن، خداوند خلافت را الهی و انتصابی می داند
✅از جمله می فرماید: « وَ إِذْ قالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَليفَةً.[بقره/30] هنگامی را که پروردگارت به فرشتگان فرمود، من در روی زمین، جانشینی قرار خواهم داد.»
✅و هم چنین قرطبی ذیل همین آیه شریفه می نویسد: این آیه اصلی است در نصب امامت و خلیفه تا این که مردم از او حرف شنوی و اطاعت کنند،... در وجوب نصب امام در میان امت و پیشوایان اسلامی اختلافی نیست.»
✅و آیات فراوان دیگری مانند: [انعام/124]، [انبیاء/73]، [قصص/5]، [ص/26]، [طه/29]، [مائده/72]، [سجده/24]، [آل عمران/33]، [فرقان/74]، و... که هر یک از این ها تعیین امامت و خلافت را الهی و انتصابی بیان می کنند، در نتیجه سخنان منکرین نص بر امامت با استناد به گفتار حضرت علی (علیه السلام) در نهج البلاغه، باطل و پوچ خواهد بود.
✅از طرف دیگر پیامبر اکرم خلافت را الهی و انتصابی می داند، نه انتخابی و اجماعی از سوی مردم؛
وقتی پیامبر برخی از سران قبائل را به اسلام دعوت کرد، آنان پذیرش دعوت را مشروط به ریاست پس از او برای خود دانستند که پیامبر در پاسخ آنان فرمودند: « جانشینی پس از من، موضوعی الهی و خارج از اختیار من است و خداوند آن را به صلاح دید خود در جایگاه واقعی خود قرار خواهد داد.»
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔻به پدرانتان افتخار کنید...
🔹رهبر انقلاب: فرزندان شهدا به نام پدرانشان افتخار کنند. آنها کسانی بودند که در راه حفظ میهن، استقلال و شرف ملی ایستادگی کردند.۸۶/۲/۲۷
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
✔️اولین کسی که گفت هر روزتان نوروز!
🌸أتی عَلیٌ بِهَدیّةَ النَّیروز، فقالَ «علیهالسلام»: «ما هذا؟». قالوا: یا أمیرالمؤمنین! ألیومُ النَّیروز. فقال«ع»: «إصنَعوا لَنا کُلُّ یَومٍ نَیْروزاً».
🔸برای امام علی«ع» هدیۀ نوروز آوردند. فرمود: «این چیست؟». گفتند: ای امیرمؤمنان! امروز، نوروز است. فرمود: هر روزِ ما را نوروز سازید!
🌱من لا یحضره الفقیه، ج ۳، ص۳۰۰ - وسائل الشیعة، ج۱۲، ص۲۱۳🌱
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🌸 عیدتان مبارک هممیهنان عزیز!
امیدوارم همهی شما با سعادت، با سلامت جسمی، با دل شاد و با توفیقات روزافزون مادّی و معنوی انشاءاللّه این سال جدید را بگذرانید.
💌 پیام نوروز ۹۸ رهبرانقلاب
#سال_رونق_تولید
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
✅آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی:
🚩 جریان #تشیع_انگلیسی خطرناک ترین جریان در طول تاریخ تشیع
⚠ طرح #آلسعود برای تربیت آخوندهای #افراطی با هدف تقویت جریانهای #شیعی_ضدسنی
⚠ در دانشگاههای دنیا «جریان #شیعی_ضدسنی» به راه انداختند، در حالی که ما #تکفیر را به دلیل ایجاد زمینه کشتار حرام میدانیم .
⚠ #تشیعلندنی، #اهلسنت را ناصبی قلمداد میکند، درحالیکه بیش از ۸۰درصد #اهل سنت #محباهلبیت(ع) هستند .
⚠ جریان #منسوب به #تشیع_انگلیسی خطرناکترین جریان در طول تاریخ تشیع ، برنامه سرویس های جاسوسی، پیدا کردن افکار و گروه های حاشیه ای و دست آویز کردن آنها برای ایجاد جریانات انحرافی است، حتی این گروه ها پشتیبانی سیاسی و اطلاعاتی و مالی می شوند.
⚠دشمنان در جهت کتمان حقایق، استفاده از آثار و مکانهای علمی #تشیع را بر آحاد مردم ممنوع اعلام کرده و در کتابخانههای عمومی، کتب #شیعی عرضه نمیشود.
#تشیع_انگلیسی
#تشیع_صهیونیستی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
#نوروز_در_اندیشه_اهل_سنت_ایران
نوروز؛ فرصتی مغتنم و مقبول یا بدعتی مذموم؟
✍ آن دسته از علما که قائل به جواز مراسم نوروزی هستند، میگویند نوروز در محدودهی عادات و رسوم است و بهاستناد قاعدهی «الاصل فیالمعاملات الاباحه الا ما حرّمه الشرع»، از آنجا که نصصریح، دال بر ممنوعیت نوروز وجود ندارد، آن را امری مباح میدانند.
✍ اساساً در حوزهی عادات، نیازی به جستجو در میان نصوص برای یافتن ادلهی جواز امور، نمیبینند و همین که دلیل قطعی و نصصریح مبنی بر تحریم آنها وجود نداشته باشد، برای روایی، کفایت میکند.
این مضمون را علی باپیر در کتاب «جه ژن و یاد و بؤنه کان و هه ڵسه نگاندنێک»، از ابن عثیمین نقل میکند.
✍ همچنین در این کتاب از #ابنتیمیه، چنین نقل میکند: « اصل در عبادات این است که هیچ عملی مشروع نیست مگر آنچه خداوند آن را تشریع کرده باشد و در حوزهی عادات، هیچ امری ممنوع نیست مگر اینکه خداوند آن را منع کرده باشد.»
✍ از سوی دیگر، قائلین به تحریم نوروز، دلایل زیر را به عنوان پشتوانهی رأی خود، اقامه کردهاند:
1⃣ در اسلام تنها دو عید فطر و قربان، اعیاد پذیرفته شدهاند و مقرر کردن زمان یا مناسبت دیگری را به عنوان عید، بدعت و حرام میدانند. برای این موضوع به احادیث زیر استناد میکنند:
الف) «لکل قوم عیداً و هذا عیدنا» رواه البخاری و مسلم
ب) روایتی که انس آن را بدین مضمون نقل کرده است:
زمانی که پیامبر (ص) وارد مدینه شد، مردم آنجا دو عید داشتند که در آنها به سرگرمی و شادی میپرداختند. رسول خدا فرمود: «اینها چه روزهایی هستند؟» گفتند در دوران جاهلیت در این ایام، تفریح وشادی میکردیم. رسول خدا فرمود: «خداوند، بهتر از آنها را برایتان جایگزین کرده است: عید قربان و عید فطر».
✍ درباره این حدیث این نکات در خور تأمل میباشند؛ در صورتی که مسلمانان از مفهوم این حدیث، نهی صریح مراسم قبلی را برداشت کرده باشند، انتظار میرفت که آن مناسبتها در میان مسلمانان به فراموشی سپرده میشدند. در حالی که از بررسی منابع چنین بر میآید که مراسم نوروزی پس از اسلام، نه تنها حذف نشده بلکه همواره بیشترین نفوذ را در بخش وسیعی از کشورهای اسلامی داشته است.
✍ #ابنتیمیه در مقام استدلال برای اینکه حدیث مورد نظر، متضمن نهی شدید است، با بیان اینکه «اقتضای تبدیل یک رفتار، ترک رفتار قبلی است،» میگوید: «همین که آن مناسبتها به فراموشی سپرده شدند، و اثری از آنها در دورهی پیامبر و خلفا باقی نماند، دلیلی بر نهی شدید پیامبر میباشد.» بنا بر این به نظر نمیرسد که نوروز، یکی از این دو روز بوده باشد.
2⃣ اعیاد اسلامی منحصر به دوعید قربان و فطر نیستند. پیامبر (ص)، در مواردی ایام دیگری را نیز به عنوان عید مسلمانان معرفی کرده است. برای نمونه ایشان در خصوص روز جمعه فرمودهاند: «إن هذا یوم عید جعله الله للمسلمین...» و در حدیث دیگری که أبو داوود و ترمذی آن را روایت کردهاند، میفرماید: «یوم عرفه و یوم النحر و أیام منی عیدنا اهل الاسلام وهی ایام اکل و شرب»
🔰یادداشتی از احمد ستوده
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki