eitaa logo
جلوه های تاریکی
54 دنبال‌کننده
324 عکس
32 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
: ✅قسمت دوم ✳️اما برخی از نویسندگان اسلامی و به ویژه در دوره اخیر، از پذیرفتن اصل سرباز زده اند و با دلایلی که به نظر می رسد برخی از آنها برگرفته از دیدگاههای مستشرقان باشد، به انکار مهدویت به عنوان عقیده ای اسلامی پرداخته و آن را بر آمده از تفکرات معرفی کرده اند. بر خلاف این اظهار نظر غیر کارشناسانه، اعتقاد به امام مهدی علیه السلام و تصریح بر اسلامی بودن این باور، از سده های نخستین تاریخ اسلام تاکنون وجود داشته و در آثار و نوشته های دانشمندان اسلامی منعکس شده است و نادیده گرفتن این واقعیت همانند انکار امور بدیهی و واضح است. 👈 ادامه دارد... 👇 @jelvehayetariki
🔺حساسیت امام‌خمینی(ره) نسبت به ✍«سال‌های اول ورود من به نجف بود. شاید یکی دو سال بعد از ورود امام(ره) در یک دیدار‌ ‌خصوصی در منزل امام(ره) با تعدادی از رفقای مشهد بودیم که یکی از آنان سؤ‌ال کرد، خانمی ‌30 هزار تومان وجوهات بدهکار بوده‌است که این وجوهات را به آقای شیخ محمود ‌حلبی داده‌است. امام فرمود: «باید مجدداً بپردازد.». امام(ره) جایز نمی‌دانست که وجوهات ‌به آقای شیخ محمود حلبی که مسئولیت را به عهده داشت، داده شود. این مسئله، آن روز برای من خیلی جالب بود. البته چون من شناختی از وی داشتم، او ‌‌را از جهت علمی، آدم باسوادی می‌دانستم ولی متأسفانه، رژیم از وی سوءاستفاده زیادی می‌کرد و علیه نهضت اقدام می‌نمود. آنان تلاش می‌کردند مردم را از نهضت رویگردان کنند. بدین جهت، امام(ره) نسبت به آنان خیلی حساس بود.» 📖خاطرات سال‌های نجـف (جلد دوم)، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره) (گرد آورنده)، فصل سوم: خاطرات آیت ا... محمدرضا رحمت، ص33. 🔰روشنگر 👇 @jelvehayetariki
📛 نگاهی به گروه تروریستی #بوکوحرام #قسمت۶ ♨️این گروه تروریستی با ربودن حدود ۳۰۰ دختر دانش آموز ۱۶ تا ۱۸ ساله از یک مدرسه شبانه روزی در شمال شرقی نیجریه، بیشتر روی زبان ها افتاد. ۱۱ تن از این دختران که بین ۱۲ تا ۱۵ سال سن دارند، از مکان دیگری ربوده شده بودند. ابوبکر شیکاو، رهبر این گروه پس از ربودن دختران دانش آموز از مدرسه شبانه روزی در یک پیام ویدیویی ظاهر شده و با پذیرش مسئولیت این حمله، اعلام کرد که این دختران را به عنوان برده معامله خواهد کرد و یا به زور به ازدواج مردان درخواهد آورد. وی همچنین در این ویدئو گفته است که خودش نیز با دو تن از این دختران، یکی ۹ ساله و دیگری ۱۲ ساله ازدواج خواهد کرد. بر اساس برخی گزارشات تصدیق نشده، این دختران با قیمتی حدود ۱۲ دلار در کشورهای همسایه فروخته می شوند. #سلفیه #وهابیت #اسلام_آمریکایی #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
♨️ #تشیع_انگلیسی در کلام رهبر معظم انقلاب #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
#سماع_موتی قسمت۶ ❌ #رد_وهابیت 🔷 مردگان صداي كفشهاي حاضران در قبرستان را ميشنوند !!! 🔷 📃 #مصادر_اهل_سنت #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
چه زیباست این صحنه در میانه #سیل انسانیت و #وحدت انسانها #وحدت_شیعه_و_سنی #ترکمن #وهابیت #شیعه_انگلیسی #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
🌸 روز پاسدار بر پاسداران امنیت کشور مبارک باد. #من_یک_سپاهی_ام #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
⭕️ 🔸 پس از اعلام تعطیلی هرچند سازمان خود را تعطیل کرد، ولی تأثیرگذاری فکری آن همچنان ادامه دارد. انجمن حجتیه قبل از انقلاب به بهائیت‌ستیزی شناخته می‌شد و بعد از انقلاب نیز ستیز با اندیشه‌های کمونیستی را در پیش گرفت و حتی با جریان‌های چپِ سیاسی در افتاد. اما هم‌اکنون دیگر از آن سابقه مبارزه با بهائیت خبری نیست. و کمونیست نیز به تاریخ پیوسته‌اند و بسیاری از سیاست‌مدارانِ چپ‌گرا که ابتدای انقلاب به شدت با انجمن متخاصم بودند، حالا بیشتر از دیگران غرب‌گرا و لیبرال شده‌اند. 🔹اما رهبر فقید انجمن، شیخ محمود حلبی دغدغه‌های فکری و مذهبی دیگری نیز داشت. او به صورت افراطی (و نه به مانند تفکیکیان معتدل) با هرگونه مباحث برهانی، فلسفی و عرفانی مخالفت می‌کرد و با روشی شبیه به کشف معرفت دینی می‌پرداخت. البته او خود را در فقه اصولی می‌دانست ولی در سایر اندیشه‌های دینی همچون اخباریون فکر می‌کرد. 🔸از این جهت، تقابل و مخاصمه با طرفداران فسلفه و عرفان نظری که قبلاً نیز یکی از رویکردهای اصلی بود، در سال‌های بعد از اعلام تعطیلی آن، بسیار پررنگ‌تر شد و به گفتمان اصلی آن تبدیل شد. 🔹از طرفی دیگر، توجه به و تقابل میان و نیز در گفتمان انجمن جایگاه خاصی داشت‌، اما در این سال‌ها مورد توجه بیشتری قرار گرفت و آن نیز به گفتمان‌ اصلی انجمن تبدیل شد. ▫️بر این اساس، متأثرین از انجمن حجتیه در دهه هفتاد و هشتاد، حرکت جدیدی را در تبلیغ اندیشه‌های مذهبی آغاز کردند که بیش از همه به شیعه و سنی آسیب می‌زد. آنها در دفاع از امامت امیرالمؤمنین(ع) روش مخاصمه‌ با اهل‌سنت را در پیش گرفته و بر انتشار خلفای و و به آنها تأکید کردند. 👈🏻در این مسیر، تندی و رهبران، ظهوری دوچندان در رفتار هواداران دارد و به میزانی که تحصیلات دینی و علمیّت آنها کمتر می‌شود، بر تندی رفتارهای آنها نیز افزوده می‌شود. متأسفانه مرحوم در منابر و درس‌هایش از توهین به مخالفان فکریش ابایی نداشت. مثلا او در یکی از درس‌هایش نسبت به عرفا می‌گوید: «خاک بر دهانشان و آتش بر زبانشان! مرحوم میرزا[مهدی اصفهانی] می‌فرمودند اگر یک‌نفر به محی‌الدین [ابن عربی] بگوید ای... ای کثافت! قطعا باید خوشش بیاید چون وصف اکملیت اوست!» 📚حجت‌الاسلام مهدی مسائلی 👇 @jelvehayetariki
✅حضرت محمد صلي‌الله‌عليه‌وآله: همبستگى، مايه رحمت است و پراكندگى، موجب عذاب. اَلجَماعَةُ رَحمَةٌ وَ الفُرقَةُ عَذابٌ 📚نزهة الناظر و تنبيه الخاطر، صفحه۲۷ 👇 @jelvehayetariki
: ✅قسمت سوم ✳️در این نوشتار، برای اثبات این ادعا گفته ها و نوشته هایی از دانشمندان ذکر می شود که به روشنی بیانگر این مهم است؛ البته باید اعتراف کرد که توجه به این موضوع در میان عالمان مذهب جایگاه ویژه و برتری داشته است و آثار و تألیفات آنان در این زمینه، بیش از آثار و تألیفات دیگر دانشمندان مذاهب اسلامی می باشد. الف. آنان توجه خاص و ویژه ای به موضوع داشته اند و در بسیاری از آثار و نوشته های خود، از زوایای مختلف به طرح این بحث و مباحث پیرامونی آن پرداخته اند؛ گاهی با ذکر روایات و احادیث مربوط، گاهی با بیان ویژگیها و اوصاف حضرت و دیگر گاه با رد اشکالات و شبهاتی که در این حوزه وارد شده است. یادآوری این نکته مفید است که تعدادی از دانشمندان شافعی مذهب در مورد خصوصیات و ویژگیهای امام علیه السلام با هم عقیده هستند و این واقعیت از لا به لای برخی نوشته های آنان مشهود است. 👈ادامه دارد... 👇 @jelvehayetariki
💐 میلاد با سعـــادت 💐 حضرت ابوالفضل العباس(ع) 🌸و روز جانباز مبارکباد🌸 #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
💠جشن میلاد #امام_حسین علیه السلام در راس الحسین مصر ❇️هزاران نفر از پیروان و محبان #اهل_بیت(ع) مصر از راه‌های دور و نزدیک خود را به قاهره می رسانند تا در رأس الحسین مصر مراسم ولادت امام حسین(ع) را جشن بگیرند. محبان اهل بیت(ع) در مصر میلاد امام حسین(ع) را به مدت هفت شب جشن می گیرند. مسجد الحسین که در قاهره قدیم و در منطقه الحسین قرار گرفته سال ۵۵۳ هجری شمسی در دوران خلافت فاطمیان بنا شده است. در درون این مسجد ضریحی قرار دارد که منتسب به محل دفن سر امام حسین(ع) است. ✅هرچند اختلاف نظرهایی درمورد محل دفن رأس شریف وجود دارد. مطابق یکی از روایت‌ها خلفای فاطمی که پیرو مذهب شیعه اسماعیلی بودند با آغاز جنگ‌های صلیبی از ترس آسیب رسیدن به سر سیدالشهداء(ع)، رأس شریف امام حسین(ع) را از شهر عسقلان در فلسطین به قاهره منتقل و بر آن مقبره‌ای بنا کردند و کنار آن مسجد الحسین را ساختند. #وحدت_شیعه_و_سنی #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
✳️ابراز همدردی علمای شیعه و سنی عراق با #سیل زدگان ایران 🔶 ۲۲ نفر از علمای #شیعه و #سنی  استان‌های مختلف عراق ضمن سفر به نجف اشرف، در دیدارهای جداگانه با نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف، مراتب تشکر و قدردانی خود را از مساعدت‌های دولت و ملت ایران در خلال جنگ با داعش اعلام کرده و پیام همدردی خود را به مردم استانهای‌سیل زده کشورمان ابلاغ کردند. 🔰مفاز نیوز #وحدت_شیعه_و_سنی #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
✅پروفسور "جفری هالوورسون" که در سالهای اخیر با مطالعه بر روی جریان #افراط_گرای_تشیع_انگلیسی نظریه لزوم سرمایه گزاری و ارتباط غرب با این جریان برای تقابل همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران را مطرح نمود. #تشیع_انگلیسی #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
♨️پروفسور «جفری هالورسون» نظریه پرداز و استاد دانشگاه آریزونای امریکا، در سال 1388 با انتشار مقاله ای (که در سایت مرکز مطالعات استراتژیک دانشگاه آریزونا منتشر شد) تصریح نمود که؛ دیگر راهکارهای نظامی برای مقابله با حکومت ایران چندان کارآیی نداشته و جبهه غرب و استکبار باید تغییر تاکیک داده و «براندازی نرم» را در دستور کار خویش قرار دهد. 💢هالورسون نظریه خود را اینگونه مطرح می کند که ما برای موفقیت در مقابل نظام و حکومت ایران، باید از ماجرای کربلا بنفع خویش بهره برداری کنیم. بدین صورت که از تمام امکانات خویش برای «یزید» معرفی کردن «حکومت ایران» استفاده نماییم. 💢 اما نکتۀ جالب توجه اینجاست که او جریان را بعنوان بهترین کاراکتر برای ایفا نمودن نقش طرفداران امام حسین و مقابله با یزید ساختگی یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی معرفی می کند و ..... 📚بخشی از کتاب"مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی" 👇 @jelvehayetariki
جلوه های تاریکی
#امام_مهدی_ع_در_نگاه_مذاهب_چهارگانه_اهل_سنت: ✅قسمت سوم ✳️در این نوشتار، برای اثبات این ا
: ✅قسمت چهارم ✳️اینک برخی از نوشته ها و نظرات تعدادی از نویسندگان مذهب ذکر می شود: 1. کمال الدین محمد بن طلحة الشافعی (م قرن هفتم ه . ق): وی با نوشتن کتاب «مطالب السؤول فی مناقب آل الرسول» دیدگاههای خود را در باره امامان معصوم علیهم السلام بیان داشته است و همان گونه که از نام کتاب پیداست، مؤلف، آن را در باره فضایل و زندگی نامه امامان علیهم السلام نگاشته است و به همین سبب، باب آخر کتاب را به امام مهدی علیه السلام اختصاص داده و در آنجا نظرات خود را در باره آن حضرت بیان داشته است. ✅ نکته مهم و قابل توجه در اندیشه این نویسنده، این است که در مورد شخص آن حضرت، به مانند معتقد است که ایشان فرزند امام علیه السلام می باشد و اکنون نیز در قید حیات است. برای اثبات ظهور امام علیه السلام ، احادیث متعددی را از منابع ذکر کرده و در پایان نیز به بررسی و ارزیابی برخی اشکالات در باره امام مهدی علیه السلام پرداخته و به تفصیل آنها را پاسخ داده است. از جمله آن اشکالات اینکه چگونه مهدی موعودی که پیامبر صلی الله علیه و آله وعده آمدن وی را داده است، همان محمد بن الحسن العسکری می باشد؟ نویسنده در توجیه حدیث «اسم ابیه اسم ابی» که برخی منابع اهل سنت آن را به نقل از پیامبر صلی الله علیه و آله ذکر کرده اند، توضیح مفصل و ارزشمندی را بیان داشته است. 👈ادامه دارد... 👇 @jelvehayetariki
🌸 میلاد با سعادت حضرت علی بن الحسین، امام سجاد علیه السلام مبارک باد. 👇 @jelvehayetariki
#سماع_موتی قسمت۷ ❌ #رد_وهابیت ❌ #تناقضات_وهابیت 🔴 اعتراف ابن القيم جوزی شاگرد #ابن_تيميه : مرده ميشنود و باعقل ، جواب سلام را ميده 🔴 📃 #مصادر_اهل_سنت #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
♨️ #شجره_ملعونه قرآن 📷 حتما تصویر رو ببینید #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
جلوه های تاریکی
#امام_مهدی_ع_در_نگاه_مذاهب_چهارگانه_اهل_سنت: ✅قسمت چهارم ✳️اینک برخی از نوشته ها و نظرات
: ✅قسمت پنجم ✳️ادامه نویسندگان 2. کنجی شافعی (م قرن هفتم ه . ق): یکی از کتاب های خوب و منظمی که احادیث و مباحث مربوط به امام مهدی علیه السلام را با ترتیبی خاص و با ابواب و موضوعاتی منسجم ذکر کرده، کتاب «البیان فی اخبار صاحب الزمان» نوشته کنجی شافعی است. وی در مقدمه کتاب می نویسد: «من این کتاب را به نام «البیان فی اخبار صاحب الزمان» نامیدم و از ذکر هر روایتی که از طریق وارد شده، اجتناب کردم؛ که شیعه هر چند نقلش صحیح باشد، برای آنان کارساز است... و استدلال به احادیث غیر شیعه مسئله را تأکید بیشتری خواهد بخشید.» نکته حائز اهمیت در این نوشته آن است که نویسنده با عنوانی که به آخرین باب داده ـ بر خلاف نظر بیشتر ـ امام مهدی علیه السلام را متولد شده می داند و معتقد است که وی دارای حیات است. وی در ابتدای باب 25 می نویسد: «هیچ امتناعی در بقاء مهدی وجود ندارد؛ به دلیل اینکه عیسی و الیاس و خضر علیهم السلام که از اولیای خداوند می باشند، زنده اند و دجال و ابلیس که از دشمنان خداوند هستند نیز زنده اند و زنده بودن اینها به وسیله قرآن و سنت اثبات شده. آن گاه که بر این موضوع اتفاق کرده اند، زنده بودن مهدی را انکار کرده اند. پس بعد از این به سخن هیچ عاقلی توجه نمی شود، اگر بخواهد باقی بودن مهدی را انکار نماید. نویسنده در ادامه، با ذکر دلایل و مستنداتی، زنده بودن عیسی و خضر علیهماالسلام را اثبات می کند و از این دلایل نتیجه می گیرد که زنده ماندن امام مهدی علیه السلام در مدت طولانی هیچ استبعادی ندارد. 👈ادامه دارد... 👇 @jelvehayetariki
🔆برادرعلیه انحرافات برادر بر اعتقادات برادرش چه بوده است؟ قسمت۱ 💢دیدگاه سلیمان بن عبدالوهاب درمورد برادرش محمد بن عبدالوهاب : سلیمان بن عبد الوهاب، از علمای نجد و برادر بزرگ‌تر بنیان‌گذار ، از مخالفان جدی او است که با نوشتن کتاب الصواعق الالهیة فی الرد علی الوهابیة، بی‌پرده به خطر این جریان تصریح و با آزاد اندیشی، مبانی آن را با محک نقد علمی ارزیابی می‌کند. او با مساعی فراوان، بنیاد‌های اندیشه آنان را به چالش می‌کشد. ایشان در کتاب مذکور، از جریان به «فتنه» یاد می‌کند. او در تقبیح نظریات و استدلال‌های وهابیان از تعابیری چون مفاهیم «فاسدة» و «احتجاج فاسد» استفاده می‌کند. که نشان‌دهنده موضع شدید سلبی او در مورد جریان مذکور است. ❌ گسسته از : سلیمان، افراط وهابیان را در مخالفت با و ، حتی برخلاف نظر سلف تئوری پرداز آن‌ها، یعنی و می‌داند. او سپس نظریه آن‌ها را درمورد مسلمانان به علت نذر و قربانی برای غیر خدا و تبرک به قبر و مسح آن رد می‌کند. سلیمان، با مقایسه معنی دار بین عمل و سلف صالح با وهابیان، به انقطاع روش و دیدگاه آنان با سلف تصریح می‌کند. 👈 خوارج با وجود اين‌که «کلاب النار» نامیده شده‌اند و طبق خبر نبوی، همانند تیر رها شده از کمان از اسلام خارج شده‌اند و امام علی و عثمان را تکفیر می‌کردند، اما امام علی و صحابه آنان را کافر نخواندند. 👇 @jelvehayetariki
🔆برادرعلیه انحرافات برادر بر اعتقادات برادرش چه بوده است؟ قسمت۲ ❌هم مسلکی با خوارج به جای سلف صالح و بدنه امت: سلیمان، با طعنه‌ای پر معنی در شبیه سازی زیرکانه می‌نویسد: «اولین گروهی که از بدنه امت خارج شدند، گروه خوارج در زمان علی بن ابی طالب بودند که در بیان پیامبر، همانند تیری که از کمان رها می‌شود، از اسلام خارج شدند و با کافر دانستن غیر خود، به کشتار مسلمانان دست زدند. او با زیرکی و استفهام انکاری می‌پرسد: «تزعمون انکم ائمة تجب طاعتکم؟ ایشان سپس با ذکر مفاد احادیثی از جوامع روایی و شواهد زیاد از رفتار بزرگان دین که از نظر وهابیان کفر شمرده می‌شود، مدعای آنان را باطل اعلام می‌کند. سلیمان، تلاش بیهوده تکفیری‌ها را در تخریب قبور صالحان ملامت می‌کند و آن را پدیده‌اي برخلاف نظر عموم مسلمانان می‌داند، زیرا مقبره‌ها در بلاد مسلمانان از سال‌های قبل وجود داشته است، ولی کسی به سبب وجود آن‌ها بلاد مسلمانان را بلاد کفر ننامید. 👇 @jelvehayetariki
⭕️ (2) 🔘 گاهی بر فراز منبر، ملاصدرا را «مُلا تحتا» می‌نامید و از حدود بحث علمی خارج می‌شد. دکتر جواد منصوری می‌گوید: «يک‌سال که آقای حلبی ظهرها در ماه مبارک رمضان در مدرسه مروی منبر می‌رفت، چند روزی پای صحبت وی رفتم. خیلی از او ناراحت شدم. در آن دو سه روز، خیلی اهانت‌آميز و با تحقير با منتقدان خود برخورد می‌کرد...ايشان صحبت می‌کرد که بله در حوزه‌های ما از "ملا تحتا" به‌عنوان يک فيلسوف نام می‌برند.»(گفتگو با سایت بهائیت در ایران) ▫️آیت الله حسینعلی منتظری نیز در خاطراتش می‌گوید:«یک زمانی در تهران به همراه رفته بودیم پای منبر آقای حاج شیخ محمود حلبی. ایشان روی منبر به مرحوم صدرالمتألّهین توهین کرد. پس از منبر، ما با ایشان درگیر شدیم که این چه تعبیرهایی است که می‌کنید؟» ▪️حقیقت این‌که در ابتدای انقلاب چالشِ بزرگِ انجمن حجتیه، موضوع نگاه این جریان به انتظار امام زمان(ع) و به تَبعِ آن، نگرش آنها به حکومت اسلامی و ولایت فقیه بود، اما در زمان کنونی منازعه آنها با ولایت فقیه و حکومت اسلامی، به تفاوت نگاه آنها نسبت بعضی رفتارهای مذهبی کشیده شده است، خصوصا این‌که تقابلِ روش مذهبی آنها با گفتمان اسلامی بیشتر شده است. افزون بر این، نگاه جمهوری اسلامی نسبت به بعضی مسائل فقهی(همچون موسیقی، شطرنج و...) و ‌عزاداری‌هایی همچون ، برای بعضی از آنها اصلا قابل قبول نیست و این مسائل نیز بر مخاصمه آنها با و شدت بخشیده است. 🔺نکته دیگر این‌که در این سال‌ها جریان‌ها و گروه‌های دیگری همچون جریان منسوب به نیز به همین سمت‌و سو حرکت کرده‌اند و علی‌رغم بعضی اختلافات میان آنها، اولویت‌های مذهبی همه این جریان‌ها کاملاً با یکدیگر مشترک شده است. این موضوع موجب شده جبهه‌ای مشترک از انجمن حجتیه، جریان تشیع انگلیسی و جریان‌های معروف به برائتی‌ها، در برابر سیاست‌های مذهبی جمهوری اسلامی به وجود آید. ↩️سخن پایانی این‌که در زمان کنونی مانند گذشته به عنوان یک سازمان منظم مذهبی مطرح نیست، ولی اندیشه‌های مذهبی آن هنوز نیز وجود دارد، بلکه از جنبه توجه به و مذهبی تقویت نیز شده است. کسانی هم‌اکنون ادامه دهنده اندیشه‌های انجمن حجتیه هستند که سابقه عضویت سازمانی در انجمن حجتیه را ندارند و هرگز با نام و عنوان انجمن حجتیه از آن طرفداری نکرده‌اند. 📚حجت‌الاسلام مهدی مسائلی 🔰روشنگر 👇 @jelvehayetariki
✅وقتی میگویند خدایا ما را برسان، منظور یک گروه اینگونه است که ما مجاهدانه حرکت میکنیم و میخواهیم قُلل را فتح کنیم، ولی وعده الهي بواسطه او محقق میشود. لذا میگویند خدایا مهدي ما را برسان. ❌گروه دیگر (از قبیل ) وظیفه خود را انجام نمی‌دهند و انقلاب را زمین ميگذارند، بعد میگویند خدایا مهدی ما را برسان. 🚷 به خودشان تکان نمیدهند، معارضه با دشمنان دین نمیکنند، نه با آمریکا کار دارند، نه با اسرائیل کار دارند، میگویند ای کاش مهدی بیاید و ... 💤 اینها خواب خیال است. دنبال موعودي می‌گردند که بوسیله او بتوانند حرکت بکنند. توقع این عده، بهانه جویانه است. 🌐 قرآن تمام تاریخ بشریت را مثل یک واحد نگاه ميکند، میگوید من برای این واحد رسولان و معجزات را فرستادم، اما آنها دائم دنبال بهانه گیری‌ بودند. آوردم تا حجت ها تمام بشود و بگويم ای بشر، مشکل تو معجزات و آیات نیست، گیر در چیز دیگری است. 🛐 پیش فرض دین، حضور و حکومت رسولان و امامان و موعود نیست. قرآن خیلی راحت میگوید " أَ فَإِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلى‌ أَعْقابِكُمْ" اگر پیغمبر بمیرد، مگر شما میخواهید از دین برگردید؟ 🗓 دوره ای در تاریخ، دوره "فترت از رُسُل" است. دیگر پیامبران فرستاده نمی شدند. چه باید میکردند؟ باید بر اساس معارف و وصایت ها و ولایتها حرکت کنند. 🙏 میگفتند خدایا رسول بفرست، ای کاش رسول داشتیم، ... (مانند گونه دومی که گفتیم دنبال مهدی می‌گردند) يَقُولُوا رَبَّنا لَوْ لا أَرْسَلْتَ إِلَيْنا رَسُولًا فَنَتَّبِعَ آياتِكَ... 🗣 اما هنگامی که رسولی برای آنها فرستاده میشود، بهانه جدید آغاز میشود، "قالُوا لَوْ لا أُوتِيَ مِثْلَ ما أُوتِيَ مُوسي" میگویند کاش مثل موسی میآمد، با معجزه و ... 🚧بعد قرآن نهیب میزند: "أَ وَ لَمْ يَکْفُرُوا بِما أُوتِيَ مُوسي مِنْ قَبْلُ" میگوید زمان موسی چه گُلی به سرتان زدید؟ ⛓ به پیامبر می فرماید اگر جواب تو را نمیدهند و بهانه میآورند، بدان که مشکلشان هوای نفس است. فَإِنْ لَمْ يَسْتَجِيبُوا لَكَ فَاعْلَمْ أَنَّمَا يَتَّبِعُونَ أَهْوَاءَهُمْ ۚ وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّنِ اتَّبَعَ هَوَاهُ بِغَيْرِ هُدًى مِنَ اللَّهِ... ☑️ نباید نبودن امام زمان را زمینه کم کاری کنیم. 📚حجت الاسلام قاسميان 👇 @jelvehayetariki
🔆برادرعلیه انحرافات برادر بر اعتقادات برادرش چه بوده است؟ قسمت۳ ❌بی توجهی به اصول اندیشه : سلیمان در ادامه با لحنی ملامت‌آمیز، وهابیون را مورد خطاب قرار می‌دهد که با فرض گمان شما که نذر و امثال آن، برای غیر خدا کفرآمیز می‌دانید، اصل مسلّمی مورد پذیرش و اجماعی اهل سنت مغفول مانده است که مورد تصریح هم می‌باشد و آن این‌که: «جهل به کفر و شرک است که جاهل کافر و مشرک نیست» او با واقع بینی به اصل دیگری اشاره می‌کند که مخالف صریح روش پروژه مشرک سازی و کافر انگاری مسلمانان است و آن اين‌که جز در افراد بسیار معدودی، ایمان خالص صددرصدی یافت نمی‌شود و وجود مقداری ناخالصی، کسی را از آیین اسلام خارج نمی‌کند. ❌پروژه تکفیر مسلمانان برخلاف اصول تعلیمی پیامبر(ص): سلیمان، بخش قابل توجهی از کتاب خود را به مخالفت با مشرک سازی و کافر انگاری مسلمانان اختصاص داده است و با ذکر 52 حدیث از کتب معتبر اهل سنت و جماعت، تصریح می‌کند که قائلان به شهادتین را نمی‌توان نسبت کفر داد. پیآمد این دیدگاه، محکومیت علمی و عملی با نظریات و رفتار‌هایی است که موجب گسستگی در جوامع اسلامی و واگرایی در ملت واحده و کشتار وسیع مسلمانان بعد از ظهور و بروز پدیده تنگ نظرانه تکفیری شد. ✍نویسنده: علیرضا میرزایی 📚دبیر خانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری 👇 @jelvehayetariki