eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
6.3هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
767 ویدیو
381 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی، کتاب، علما، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
کشکول ناب حوزوی
🔺آیت الله شیخ علی و آیت الله ⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
اسلام و تشیع علامه نوری.pdf
حجم: 5M
📚 "اسلام و تشیع" ✍آیت اللّٰه (ره) 🖨بنیاد علمی و اسلامی مدرسة الشهداء؛ تهران این کتاب به زبان انگلیسی هم ترجمه شده،اما متاسفانه کتابهای ایشان در سالهای اخیر تجدید چاپ نشده و نایابه. 📝آیت الله یحیی نوری را بشناسیم👉 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💥انصاف اخلاقی در بحث! مرحوم خوانساری در کتاب «روضات الجنات‌» ج‌ 6 ، ص‌ 81 در ضمن‌ شرح‌ و ترجمۀ احوال‌ ملاّ محمّد محسن‌ كاشانی گويد: و مِن‌ جملة‌ مَن‌ كان‌ ينكِر عليه‌ أيضًا كثيرًا ، من‌ علمآءِ زمانه‌ هو الفاضلُ المحدِّثُ المقدَّس‌ المولي‌ محمّد طاهر القمّيّ ، و صاحبُ كتاب‌ «حجّة‌ الإسلام‌» و غيرِه‌ . و إن‌ قيل‌ أنّه‌ رجَع‌ في‌ أواخرِ عمرِه‌ من‌ اعتقادِ السّوٓءِ في‌ حقِّه‌ ، فخرَج‌ من‌ قمٍّ المباركة‌ الي‌ بلدة‌ كاشان‌ للاعترافِ عنده‌ بالخلاف‌ و الاعتذارِ لدَيه‌ بحُسن‌ الإنصاف‌ ماشيًا علي‌ قدمَيه‌ تمامَ ما وقَع‌ من‌البلدَين‌ مِن‌ المسافة‌ إلي‌ أن‌ وصَل‌ إلي‌ بابِ داره‌ و انافه‌ ، فنادَي‌: يا محسنُ قد أتاك‌ المُسي‌ٓءُ! فخرَج‌ إليه‌ مولانا المحسنُ و جعَلا يَتصافحان‌ و يَتعانقان‌ و يَستحلُّ كلٌّ منهما مِن‌ صاحِبه‌ . ثمّ رجَع‌ من‌ فَوره‌ إلي‌ بلدِه‌ ، و قال‌: لم‌ اُرِدْ من‌ هذه‌ الحرِكةِ إلاّ هضمَ النّفس‌ و تدارُكَ الذّنب‌ و طلبَ رضوانِ الله‌ العزيزِ الوَهّاب‌. 🌀کشکول ناب حوزوی🔻 🔸 @kashkolenab
🔺وجه تسمیه آسمان 🔸و من کلام ابی ریحان ؛ ان العرب والفرس سلکوا فی تسمیه السماء مسلکا واحدا ، فان العرب تسمی السماء فلکا تشبیها لها بفلکه الدولاب ، والفرس سموها  بلغتهم آسمان ، تشبیها لها بالرحی ، فان آس ، هوالرحی بلسانهم و مان دال علی التشبیه . 🔹ترجمه؛ ابوریحان می گوید ؛ همانا تازیان و پارسیان  ، درنامیدن آسمان یک روش را پیموده اند زیرا تازیان آنرا فلک نامیده اند ازجهت تشبیه آن به چرخ چاه ، و پارسیان آسمان گفته اند از جهت تشبیه به آسیاب ، زیرا آس ، آسیاب است و مان پسوند تشبیه ، یعنی مانند آس . پ، ن؛ چون با آب بچرخد آسیاب ، و چون بادست بگردد دستآس گویند . 📚محبوب القلوب /قطب الدین لاهیجی /مقاله دوم  صفحه119 ✍حاشیه قدما از جهت تصور گردش آسمان ، آنرا به آسیاب مانند کرده اند. در دیباچه گلستان گوید ؛ پشت دو تای فلک راست شد از خرمی تاچو تو فرزند زاد ، مادر ایام را ⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
اخلاق در علم از دیدگاه شیخ بهایی.pdf
حجم: 245.4K
📙 کوتاه اخلاق در علم از دیدگاه شیخ بهایی ✍دکتر حمیدرضا در منظر جناب علم دارای دو مرتبه است که با یکدیگر رابطه طولی دارند 🍃کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
هدایت شده از فرزند ایران
8.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حل مشکل آب زاینده‌رود از شاهکارهای شیخ بهایی تلگرام | اینستاگرام | روبیکا | ایتا | بله | سروش | توییتر | آپارات | یوتیوب 🇮🇷 @farzandeIRAN_ir
💥نقشه‌ی ابرقدرت‌ها و استعمارگران برای تسلط بر مسلمانان 🔻حضرت آیت الله (ره): یکی از نقشه‌ی کفّار این است که پسرها و دخترها از پدرها و مادرها جدا شوند، و مردم را از روحانیون جدا و به آن‌ها بدبین کنند، و لو به این صورت که افرادی به لباس روحانیت ملبس کنند تا در مَلا عام و مجامع عمومی کارهای خلاف انجام دهند و مردم از روحانیون بیزار شوند. هم چنین قرآن به دست مردم داده نشود، بلکه ترجمه‌ی آن به مردم داده شود - ترجمه قرآن که قرآن نیست (مقصود ترجمه‌ی بدون متن عربی است) -! و نیز می‌خواهند روحانیون و اهل علم را از منابع اصلی و کتاب و سنت و معنویات و مدارک دینی جدا کنند و به خیال خودشان اتصالات و اسنادها را پاک سازی و تهذیب کنند کتاب و سنت را که سلاح آن هاست از دست آن‌ها بگیرند و لو به این صورت که کسانی را برای اداره‌ی کشور و مردم در راس قرار دهند تا با مراجع و علمای دین مخالفت و در نتیجه آنان را منزوی کنند و یا بکشند. ما در نجف شنیدیم که می‌خواهند کتاب‌ها را جمع کنند و بین اهل علم و علم جدایی افکنند ⚠️ای کاش می‌فهمیدیم که گرگ‌ها بر ما هجوم آورده‌اند و دارند ما را می‌خورند! ما باید به کفار سوءظن داشته باشیم و با آن‌ها اَوِدّاء و اَخِلّاء (محبّان و دوستان) نباشیم، و از حقّشان بترسیم چه برسد به باطلشان؛ زیرا آنان حق را تور و وسیله‌ی صید و شکار ما قرار می‌دهند. خدا کند بفهمیم که صلاح دین و دنیای ما تمسّک به انبیا و اولیا «ع» است، و جدایی از آن‌ها به صلاح دین و دنیای ما نیست، و این که کفّار بعد از گرفتن دین ما، دنیای ما را هم از دست ما می‌گیرند 📚در محضر بهجت،ج۱،ش۲۱۱ 💎 @kashkolenab 🌹
18.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌اگر میخواهید کمی با دکتر درخشان و دکتر غنی نژاد آشنا بشوید، این کلیپ چهار دقیقه ای را حتما ببینید! ⚠امشب ساعت ۲۲ از شبکه افق؛ مناظره تاریخی بین طرفدار اقتصاد اسلامی و طرفدار اقتصاد لیبرال! 🔶دکتر مسعود درخشان؛ استاد تمام اقتصاد داشگاه علامه طباطبایی، دکتری اقتصاد مدرسه اقتصاد لندن، برنده دومین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی، طرفدار اقتصاد اسلامی 🔷دکتر موسی غنی نژاد؛ هیات علمی دانشگاه صنعت نفت، دکتری اقتصاد دانشگاه سوربن فرانسه، رییس مرکز تحقیقات اقتصادی روزنامه دنیای اقتصاد، طرفدار اقتصاد لیبرال @jebhetse
💥تفاوت علم رجال، درایه و تراجم 🔻مرزبندی دقیق میان سه علم رجال، درایه و تراجم کاری مشکل است. ولی از کاربرد عناوین این علوم در کلمات دانشمندان علم الحدیث، می‌‌توان مرزبندی زیر را بدست آورد: 🔸در علم درایه تنها موضوعاتی که بطور عام با سند شناسی احادیث مربوط است، مورد بحث قرار می‌‌‌گیرد و به سؤالاتی از این قبیل که راوی باید واجد چه شرایطی باشد و چه عواملی او را از درجه اعتبار ساقط می‌‌‌کند و یا اینکه چه اموری باعث ارسال حدیث می‌‌شود، پاسخ می‌‌گوید. 🔹موضوع علم رجال حالات اشخاصی است که در سلسله اسناد احادیث قرار دارند. این علم به حالات و شرایط راویان احادیث از منظر وثاقت و عدم وثاقت در نقل احادیث می‌‌نگرد و تنها به جرح و تعدیل آنان می‌‌اندیشد و روایت و حدیث را از جهت اعتبار و عدم اعتبار، ضعف و صحت، ارسال و رفع و ... بررسی می‌‌کند. 🔸علم تراجم هم حالات راویان و سرگذشت زندگی آنان را به طور عام مورد بررسی قرار می‌‌دهد. رابطه دو علم درایه و رجال را می‌‌توان به رابطه علم اصول و علم فقه تشبیه کرد که در اولی از کبریات و مبانی بحث می‌‌شود و در دومی‌‌ از صغریات و فروع. 🔅تقریرات درس آیت‌الله در سال ۱۳۵۴-۱۳۵۵ 📚 پژوهشی در علم درایة الحدیث، سید علیرضا صدر حسینی، ص :۳ 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
⚠️طلبه در حوزه فُسیل نشود!! ♦️رهبر معظم انقلاب: هر طلبه اى براى آينده ى زندگى علمى و فكرى خودش برنامه‌ريزى كند؛ بى هدف در حوزه نماند. مدتى تحصيلات هست؛ دارد كفايه مى‌خواند، مى‌خواهد درس خارج برود، درس خارج می‌رود، مى خواهد مجتهد بشود، خيلى خوب، بعد براى آينده بايد برنامه ريزى كند. هركسى ذوقى دارد، هركسى توانى دارد، هركسى ممكن است موقعيت خاصى در اختيارش قرار بگيرد؛ اينها را از پيش برنامه ريزى كند و خودش را آماده نمايد. اينچنين نباشد كه ده سال، پانزده سال، بيست سال بگذرد و همينطور بى هدف در حوزه باشند و پاى اين درس و آن درس بنشينند و فسيل بشوند؛ نه فايده اى براى مردم، و نه فايده‌اى براى خودشان داشته باشند. ۱۳۷۰/۰۶/۳۱ ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab