eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
573 ویدیو
364 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
لا إشكال في انّ العلوم ليست في عرض واحد، بل بينها ترتّب و طوليّة، إذ ربّ علم يكون من المبادي لعلم آخر، و لأجل ذلك دوّن علم المنطق مقدّمة لعلم الحكمة، و كذلك كان علم النّحو من مبادئ علم البيان، و من الواضح انّ جلّ العلوم تكون من مبادئ علم الفقه و من مقدماته حيث يتوقف الاستنباط على العلوم الأدبيّة: من الصّرف، و النّحو، و اللّغة، و كذا يتوقّف على علم الرّجال، و علم الأصول، و لكن مع ذلك ليست هذه العلوم في عرض واحد بالنّسبة إلى الفقه، بل منها ما يكون من قبيل المقدّمات الإعداديّة للاستنباط، و منها ما يكون من قبيل الجزء الأخير لعلّة الاستنباط. و علم الأصول هو الجزء الأخير لعلّة الاستنباط بخلاف سائر العلوم، فانّها من المقدّمات، حتّى علم الرّجال الّذي هو اقرب العلوم للاستنباط، و لكن مع هذا ليس في مرتبة علم الأصول بل علم الأصول متأخّر عنه، و علم الرّجال مقدّمة له. و الحاصل انّ علم الأصول يقع كبرى لقياس الاستنباط و سائر العلوم تقع في صغرى القياس... 📚 فوائد الاُصول، ج1 ص18 ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
لا إشكال في انّ العلوم ليست في عرض واحد، بل بينها ترتّب و طوليّة، إذ ربّ علم يكون من المبادي لعلم آخ
ملاحظات شهید صدر به نظر مرحوم میرزای نائینی و آیت الله خویی (ره) ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
📣 آغاز درس اخلاق و معنویت آیت‌الله یزدان‌پناه در شهر تهران 📖 با موضوع سلوک اجتماعی (فصل اول از سلسله جلسات معنویت دینی) زمان: چهارشنبه‌ها، ساعت ۲۰:۳۰ مکان: تهران، میدان شهدا، مسجد خیّر 📱پخش زنده: aparat.com/ostad_yazdanpanah/live 🏷 لازم به ذکر است که جلسه برای برادران و خواهران بوده و مهدکودک برای کودکان نیز فراهم است. ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
🌺مدرسه علمیه مجدالدوله 🌺 ✅با استعانت از خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) مدرسه علمیه مجدالدوله در سال تحصیلی جدید از بین واجدین شرایط پذیرش می نماید. : ▫️بهرمندی از اساتید توانمند و ممتاز حوزه علمیه ▫️برگزاری کلاس های مشاوره علمی در راستای تکمیل مسیر آموزش ▫️امکانات رفاهی و خوابگاهی ▫️دارای سالن کتابخانه پذیرش: •اتمام سطح یک با معدل ۱۷ •قبولی در مصاحبه ورودی •تعهد شرعی و اخلاقی بر التزام و رعایت قوانین و مقررات آموزشی و انضباطی مدرسه •تاییدیه اخلاقی از مدرسه مبداء یا دوتن از اساتید کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام👇🏻 🆔 ‌@p_majdodoleh ➖تهران خیابان امام خمینی(ره)، جنب بیمارستان سینا ☎️۰۲۱۶۶۷۲۶۷۷۸ 📱۰۹۱۰۶۷۹۸۴۸۹ 📱۰۹۱۰۱۷۸۷۳۴۶ "مدرسه علمیه مجدالدوله"
⚠️پرداختن به چیزی که در فقه دخالتی ندارد اتلاف عمر و انحراف از هدف است! خمینی ره: 🔹تنها باید به مباحثی از اصول اکتفا شود که مقدمه واقعی( نه فرضی) برای استنباط است؛ به گونه ای که اگر نباشد نظام فقه از هم بپاشد و مهره هایش از هم بگسلد. اما چیزی که در واقعیت فقه دخالت ندارد، پرداختن به آن اتلاف عمر و انحراف از هدف است. 🔸اگر ترس آن نبود که بحث به درازا بکشد، مسائلی را می شمردم که علمای اصول از قدیم و جدید بحث های مفصلی را در اطراف آنها شکل داده اند، در حالی که استنباط حکم شرعی بر هیچ یک از آنها متوقف نیست! 📚تهذیب الاصول ج.3 ص.570-572 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥تفاوت فلاسفه و متفلسفین و رابطه فلسفه با دینداری + لوازم فهم فلسفه و توجه به اخبار و روایات + عدم خ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺رابطه طلبه با استاد و پیشرفت علم 🎤آیت الله سعادت (ره) به مناسبت سالگرد رحلت فیلسوف سینوی تهران مرحوم آیت الله سیدحسن سعادت مصطفوی، نثار روحشان صلوات و فاتحه ای هدیه کنیم ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺رابطه طلبه با استاد و پیشرفت علم 🎤آیت الله سعادت #مصطفوی (ره) به مناسبت سالگرد رحلت فیلسوف سینوی
در همین حوزه مروی تهران تا همین چند سال پیش، علمای برجسته متعددی درس داشتند از جمله مرحوم آیت الله سید حسن سعادت مصطفوی(درس شفا و...)، مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی و مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی (خارج فقه و اصول) و ظاهرا مرحوم آیت الله حاج آقا مرتضی تهرانی و مرحوم آیت الله اصطهباناتی(کفایه و خارج و...) و مرحوم آیت الله شیخ جواد کربلایی، گاهی آیت الله شیخ محمدتقی شریعتمدار ، مرحوم آیت الله طبرستانی(فلسفه و عرفان) ، آیت الله جعفری اراکی ، آیت الله شیخ عباس اخوان(باب حادی عشر و...) مرحوم استاد شهریاری و... در خود حوزه مرحوم حاج آقای مجتهدی نیز همینطور بود، اساتید برجسته ای همچون مرحوم آیت الله میرسجادی(فقه و اصول) ، آیت الله رضوانی زاده(باب حادی عشر و...) ، مرحوم آیت الله نقوی(شارح نهج البلاغه و مفسر قرآن) و... درس داشتند و بزرگانی مثل مرحوم آیت الله ضیاءآبادی و آیت الله سید کاظم ارفع و آیت الله سید محسن خرازی و مرحوم آیت الله سیدمحمد غروی گاهی دعوت می شدند به حوزه اما الان بسیاری از بزرگان تهران داخل خود حوزه تدریس ندارند و حتی چندسال یکبار هم دعوت نمی شوند برای مثلا یک مراسم! هرکدام در مسجدی یا... به صورت پراکنده و جزیره ای مشغول کار خود هستند! مرحوم حاج اقای مجتهدی و مرحوم آیت الله مهدوی کنی با علمای تهران ارتباط داشتند لذا می توانستند آنها را دعوت کنند به حوزه
🔺️عدالتخواهی در لباس لیبرالیسم؟! وحید اشتری کسیه که به افشاگری فساد و رانت(عدالتخواه) معروفه ، مروج کتب مرحوم محمدرضا حکیمی هم هست، در این متن می بینید که نقد و به چالش کشیدن جریان مبتذل و غیرانسانی و غیردینی زن زندگی آزادی(ززا) رو یکی از علل تعمیق شکاف در جامعه میدونه! یعنی پشت پرده این حرف اینه که جریان انحرافی و ضدامنیتی و ضد هویتی ززا رو نقد نکنید، چون اونا هم ایرانی هستن و حق دارن هر غلطی خواستن بکنن!! یعنی این جریان اقلیت که مثل سرطان با حمایت دشمن در جامعه ایران و جهان بوجود آمده رو به رسمیت بشناسیم!! این حرف چه تفاوتی با پلورالیسم سروش و آزادی لیبرالی داره؟! این حرف از همان حرفها نشات گرفته و این جوان که خودشو مذهبی و عدالتخواه میدونه متوجه نشده که داره حرف همون دشمنان عدالت و مفسدین رو میزنه!! شاهد دیگر همین اظهارات دخانچی (مجری سابق تلوزیون و مروج اندیشه عدالتخواهی شریعتی) هست که محمدرضا شهبازی حزب اللهی رو بخاطر اینکه از حامیان فتنه علیه امنیت کشور انتقاد کرده ، انحصارگرا و فاشیست معرفی میکنه!! کدوم کشور رو پیدا می کنید که حامیان فتنه علیه کشور خود رو کاری نداشته باشه؟! راستی یک سوال؟ عدالتی که شما دنبالش هستید یعنی چی؟! خب رانتخوارها و مفسدین هم ایرانی اند! نباید علیه شون کار کنید اونا هم حق زندگی دارن، پس افشاگری ها و انتقادات شما به اونها هم انحصارطلبی و فاشیستیه و موجب شکاف اجتماعی میشه! وقتی در داخل حوزه پرچم عدالتخواهی زمین باشه، این افراد مدعی عدالتخواهی میشن و خواسته یا ناخواسته گند میزنن به این اسم و ایده که یکی از اصول انقلاب ماست! ◾️ @kashkolenab 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مهدویت و انتظار در اندیشه حضرت آیت الله (ره) 🎤حضرت آیت الله 🎥 فیلم کامل 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️پاسخی به شبهه طرفداران اقتصاد بازار آزاد؛ قیمت ها دست خداست! ▪️چرا از روایات باب تسعیر نمیتوان "دست پنهان بازار آدم اسمیت" و "رها سازی قیمت در بازار" را نتیجه گرفت؟ 🔻متن را بخوانید eitaa.com/m_amin_rezai/3750 @m_amin_rezai
💥مرحوم آیت الله شیخ حسین شب زنده دار جهرمی (ره) 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
💥نشست علمی "عدالت اجتماعی در اندیشه شهید بهشتی" 🎤 استاد محسن 🔸الهیات 🔹چالش‌ها و راهکارهای برقراری عدالت اجتماعی 🔻جمهوریت و اقتصاد مردمی 📽مشاهده و دانلود فیلم نشست 👉 ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
💥اشکالات و آفات اجازه نامه نوشتن در بیان حضرت استاد سید احمد حسینی 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
payane-sal-ostadmarvi-1402.03.09(1).mp3
8.91M
🔺نقل خاطره ای از مرحوم آیت الله شیخ هاشم قزوینی + نقل مطالبی مهم از + نقل قضیه حاشیه نویسی شهید صدر بر تاریخ تمدن ویل دورانت... 🎤استاد شیخ جواد مروی جالب و مفید 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
آیت الله حسینی گرگانی.mp3
20.76M
💥نشست علمی "مبادی و مقدمات اجتهاد" 🎤 آیت الله حسینی گرگانی 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥یک نمونه کوچک و قابل انتشار(جهت هشدار) از یک کانال آتئیستی شیطانی که گشته بین کتب شیعه و سنی(خصوصا
📚 "راستینه" پرسش و پاسخ های نوجوانانه اغتشاش‌های سال ۱۴۰۱، سوالاتی را در ذهن همگان، به خصوص نسل نوجوان و جوان، برانگیخت که در این اثر جذاب، به این سئوالات، پاسخ داده شده ✍🏻 به قلم: جمعی از نویسندگان حوزوی 🛍مشاهده و خرید کتاب(با قیمت مناسب) 👉 انتشارات‌ شهید کاظمی 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
آیت الله فاضل لنکرانی همایش فقه پژوهی.mp3
14.74M
🔺نشست علمی "کاربرد های اجتماعی فقه و اصول" 🎤آیت الله شیخ جواد فاضل لنکرانی 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
🔺نقدی بر حرکت جوهری ✍️ملا نظرعلی طالقانی(ره): السّادس فى اثبات الحركة بالجوهر اى اثبات الحركة الذاتية و حركة الذات قد اطبق عقول الحكماء عن آخرهم ان ربط الحادث بالقديم لا يمكن و لا يعقل إلّا ان يكون بينهما امر تجددى الذات دائم التبدلات حتى يوجب استعداد المواد فمتى تم الاستعداد اعطاها اللّه صورها و هو عند المشهور ليس الا الحركة فانك ترى ان بسبب حركات الافلاك و كواكبها يحصل الفصول الاربعة و يتوارد على الارض و الماء و الهواء حالات مختلفة فيتكون المعادن و يتحصّل النباتات و الاغذية فياكلها و يشربها الانسان و الحيوان ثم بالهضم و الحركات يتكون النطفة فبحركة الجماع تستقر فى الرحم او البيضة فتتحرك و تتبدل الى ان تصير باذن اللّه انسانا او حيوانا فتبارك اللّه احسن الخالقين و خالفهم صدر الحكماء و اعتقد انه الطبيعة اى الصورة النوعية للعناصر و الافلاك و الكواكب فطبائعها لا تبقى عنده زمانين و الحق ان هذا قول يكذبه الحس و كفى فى ذلك قول المحقق الطوسى قده فى التجريد و الضرورة قضت ببقائها اى الاجسام و تاييده مذهبه بقوله تعالى وَ تَرَى الْجِبالَ تَحْسَبُها جامِدَةً وَ هِيَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحابِ لا وجه له فان الآية واردة فى بيان القيمة و انقلاب العالم بعد نفخ الصور قال اللّه تعالى فى سورة النمل وَ يَوْمَ يُنْفَخُ فِي الصُّورِ فَفَزِعَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ إِلَّا مَنْ شاءَ اللَّهُ‏ وَ كُلٌّ أَتَوْهُ داخِرِينَ وَ تَرَى الْجِبالَ تَحْسَبُها جامِدَةً الى قوله وَ هُمْ مِنْ فَزَعٍ يَوْمَئِذٍ آمِنُونَ اللّهمّ اجعلنا منهم بمحمّد و آله و ايض قد اوضحنا ان الارض و الماء و النار و الهواء كلها بسيط فى الخارج ليس فيه جزء ان احدهما جسم جنسى و الآخر صورته و طبيعته فيتوارد الطبيعة على الجنس كما توهم و ايضا من الواضحات ان كل احد يعلم ان ذاته باقية من اول العمر الى آخره و و لا يتبدل تبدل الحركات مع انها متحركة بالجوهر أ ليس يصير عقل الهيولائي عقلا مستفادا و الشقى سعيدا و السعيد شقيا فالحركة الجوهرية لا تستلزم ان يكون المتحرك تجددى الذات بل ما يوجد و ينعدم دائما لا يصدق انه متحرك بل لا معنى للحركة الا ان يبقى المتحرك من اول الحركة الى آخرها كما هو المحسوس و ينادى بذلك كلام المعلّم الاول ارسطو فى تعريف الحركة الحركة كمال اول لما بالقوة من حيث هو بالقوة او ما يكفى فى ردّه قوله تعالى ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً الى آخره و هل يمكن ان يصير شي‏ء شيئا مع كونه كالحركة يوجد و ينعدم و هل يقول احدا و يمكن ان يقول ان الحركة الاولى صارت حركة ثانية و هل يمكن الصيرورة مع عدم البقاء و ليس هنا مقام بسط تام فاقتصرنا على ذلك فافهم و لا تقلّد و الحمد للّه و المنة حيث تمسك بالحركة على سيلان الطبيعة و نحن بيّنا فساده ايضا بنفس الحركة 📚مناط الأحكام، ص 370 🔰کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab