🔺سحرخیزی
مرحوم آیت الله #نصرالله_شاه_آبادی:
مرحوم والد[آیت الله العظمی محمدعلی شاه آبادی] سحرخیز بود و ممکن نبود سحر خواب بماند. دیگران را نیز به سحر خیزی توصیه میکرد و میفرمود: «سحرها ولو حال عبادت هم ندارید، بیدار باشید. زیرا نفسِ بیدار بودن در سحرگاه، آثار مادی و برکات معنوی دارد. هوای سحر همان طور که در گل و گیاه اثر میگذارد در انسان نیز اثر میگذارد و همانطور که به گل و گیاه طراوت و شادابی میدهد، به انسان هم طراوت و نشاط میبخشد. حتّی برای سلامت و زیبایی و محبوبیت انسان اثر دارد و اگر با عبادت همراه باشد که نور علی نور میشود.»
📚از کتاب حدیث نصر، تدوین:سید حسین کشفی
کتاب حدیث نصر در چاپ جدیدش به ۱۰۰۴ صفحه رسید، پر از مطالب ناب و خواندنی👉
#آیت_الله_شاه_آبادی
#خاطرات_علما
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
هدایت شده از خبرگزاری ایرنا
خلجی: پرونده دزدی فرشهای سعدآباد به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شد
سپهر خلجی رئیس شورای اطلاعرسانی دولت:
🔹پرونده سرقت از کاخ سعدآباد که بیش از ۴۸ تخته فرش که بعضاً مربوط به دوره قاجار است و قابل قیمتگذاری نیست در دولت گذشته اتفاق افتاد.
🔹این موضوع در معاونت حقوقی دولت سیزدهم پیگیری شد که در جمعبندی نهایی به ۱۰ نفر مظنون از مقامات دولت قبل رسیدند. پروندهای تشکیل شد و با توجه به اینکه مظون اصلی شرایط خاصی داشت، پرونده سال گذشته به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شد. این پرونده در حال بررسی لاست و منتظر نتیجه آن هستیم.
🔹سرنوشت این فرشها معلوم نیست و وضعیت پرونده توسط معاونت حقوقی اطلاعرسانی میشود.
@IRNA_1313
⭐️ویژگی های تدریس #علامه_طباطبایی
🔺جلسه درسی ایشان به نحوی بود که شاگردان شهامت اشکال کردن بر مباحث او را داشتند و اگر شاگردی به درس ایشان انتقادی داشت، با مهربانی و ملاطفت سخن او را گوش می داد و با کمال احترام او را متقاعد می کرد.
🔹علامه از این که با صراحت بگوید: «نمی دانم»، ابایی نداشت. مکرر اتفاق می افتاد که می گفت: باید این موضوع را ببینم و یا این که لازم است در خصوص آن فکر کنم، بعد جواب دهم. برای آن که ذهن شاگرد را به تحرک و پویایی وادارد، در جلسات خود می فرمود: به من استاد نگویید. ما یک عده ای هستیم که این جا جمع شده ایم و می خواهیم حقایق اسلام را بررسی کنیم و با هم کار می کنیم. من از آقایان خیلی استفاده می کنم.
🔸تحمیل عقیده و تحکم فکر در برخورد با شاگردان نداشت. در مسائل طرح شده نظر خود را می گفت و بعد خطاب به حاضرین می فرمود: این موضوعی است که به ذهن ما رسیده است، خودتان بررسی کنید، ببینید تا چه اندازه صحت دارد و مورد قبول است.
📚 نشریه شمیم یاس، شماره 20
#سیره_علما
#مشاوره_طلبگی
#اهمیت_فکر_کردن
❇️ کشکول ناب حوزوی🔻
🔘 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
❓نام درست کتاب معروف #خواجه_نصیر الدین طوسی چیست ؟ ✍نظر دقیق مرحوم علامه #حسن_زاده_آملی #کتاب_شناس
قبر مرحوم #خواجه_نصیر الدین طوسی که در حرم مطهر کاظمین علیهم السلام در بخش خواهران می باشد.
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
💥حکایت دل؛ آموزگار فلسفه
به مناسبت درگذشت فیلسوف عالیقدر، مرحوم استاد دکتر کریم مجتهدی، مستندی از مجموعه مستندهای «حکایت دل» با عنوان «آموزگار فلسفه» که دو سال قبل از شبکه چهار پخش شده، مجددا به روی آنتن شبکه رفت.
حکایت دل مجموعه مستندی بود بر احوال بزرگان و چهرههای ماندگار معاصر کشور.
📽 مشاهده و دانلود مستند👉
#مستند
#کریم_مجتهدی
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
🔺نظر نهایی آیت الله مددی درباره لیلة الرغائب👆
نظرات برخی مراجع عظام👇
آیت الله صافی گلپایگانی(ره)
آیت الله شبیری زنجانی
آیت الله وحید خراسانی
آیت الله مکارم شیرازی
🔸کشکول ناب حوزوی🔻
☑️ @kashkolenab
شیوه مواجهه حوزه و نهادهای نظارتی با آقای اکبرنژاد تا این لحظه گویای این است که هم حوزه و هم نهادهای نظارتی به دنبال حل مسائل از مسیر اصلی خود هستند و اجازه نمی دهند هر پروژه فکری_فرهنگی به راحتی امنیتی شود.
به نظر می رسد همین مسیر می تواند بسیاری از به ظاهر بن بست های دیگر را حل و فصل کند.
پ.ن: انتقادات و جوابهای بسیاری به حرفهای آقای اکبرنژاد وجود دارد که بسیاری از حرفهاش، تکرار حرفهای غربگراهاست ، اما حالا که ایشون این رویکرد غلط را رسانه ای کرده ، باید جواب علمی داد و از تکفیر و تفسیق و امنیتی کردن فضا اجتناب کرد، چون اگر به این سمت برده شود فضای علمی حوزه و آزاداندیشی اش زیرسوال می رود و این بزرگترین ظلم به حوزه و نظام است.
📽تاکید رهبرانقلاب بر گسترش فضای علمی و ارائه آراء بدون ترس و اجتناب از تکفیر👉
🎞نقد مواضع آقای اکبرنژاد در برنامه "نقد دگر اندیشان شیعی" شبکه ولیعصر(عج)
@howzehsn
@kashkolenab
❗️یعنی واقعا طلبه ای هست این کانال رو نداشته باشه ؟؟؟👇👇👇
📒محتوای مبلّغین
@mohtavamobalegh
زیر نظر جمعی از طلاب مبلّغ
سلام خدمت ائمه جماعات و مبلغین
این کانال هر روز مطالب کوتاه همراه با منبع معتبر میذاره که برای طلاب مبلّغ خیلی قابل استفاده است 👌🌹
👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2551054620C694623f5b6
کشکول ناب حوزوی
💥پرورش مدیران غرب زده و مجذوب غرب حاصل انحراف علوم انسانی در کشور است! 🎤 #رهبر انقلاب: اینکه بنده
💥اهمیت تلاش های آیت الله مصباح یزدی(ره) و پرفسور گلشنی و اساتید دیگر در تحول علوم انسانی از منظر #رهبر انقلاب:
علوم انسانی حقیقتا در کشور ما غریب و منزوی است. این واقعیت قضیه است. این نکته را از اوایل انقلاب هم دوستان دلسوزی - چه در دانشگاه، چه در حوزه - احساس کردند. مسبوقید که در #قم یک مجموعهای با کمک اساتید دانشگاه جمع شدند تا کارهایی را در زمینهی علوم انسانی ریشه گرفته در باورها و مبانی اسلامی تهیه کنند؛ منتها کارهای ابتدایی و اولی بود. اگر آن اهمیت و آن تلاش در طول این بیست و چند سال ادامه پیدا میکرد، ما امروز از این جهت وضع بهتری داشتیم؛ اما ادامه پیدا نکرد.
از سال ۷۴ که مسألهی اسلامیشدن دانشگاهها پیش آمد و آقای دکتر #گلشنی با زحمات مشکورِ خودشان این مجموعه را راهاندازی کردند، در واقع یک همت جدیدی پشت سر این کار گذاشته شد و امیدهایی به وجود آمد. ما باید این امیدها را هر چه بیشتر کنیم.
...
🔻توصیهی بعدی من، ارتباط با قم است. خوشبختانه من میبینم که آقای #پارسانیا و آقای #رجبی - که ساکن قم هستند و با حوزه ارتباط مستمر میتوانند ایجاد کنند - میتوانند این مجموعه را با قم مرتبط کنند. بخصوص آقایانی که در قم هستند و با مؤسسهی آقای #مصباح و مجموعههای علمی فعال قم - که حقیقتا مجموعههای ذی قیمتی هستند - ارتباط دارند، به نظر من میتوانند خیلی به شما کمک کنند. یک همکاری درستی را تعریف کنید و از آن مجموعههای علمی استفاده بشود، تا بتوانیم انشاءالله در آینده یک چشم انداز امیدبخشی داشته باشیم.
ده سال، زمان زیادی است که شما صرف کرده اید؛ حالا انشاءالله یک مقطع جدیدی - گفتید یک همایش خواهید داشت - را تعریف کنید برای اینکه محصول کار این جمع که قاعدتا محصول باارزشی خواهد بود، به بازار کار بیاید.
البته این فصلنامه و امثال اینها کارهای باارزشی است؛ بنده به اینطور کارها اعتقاد دارم؛ این نقد و انتقاد و نوشتن و فرستادن و پس فرستادن خوب است،
لیکن علاوه بر این کارهایی که حتما لازم است و انجام میگیرد، یک حرکت کلانی باید انجام بگیرد؛ بالأخره محصول کار آقایان و مجموعه اساتیدِ همکار شما و آنچه که در #حوزهی_قم به این ملحق خواهد شد، باید بتواند به بازار کار علمی بیاید یا کتاب درسی بشود، یا لااقل مرجع اساتید علوم انسانی در همهی رشتهها و در همهی بخشها قرار بگیرد، که بتوانند مراجعه کنند. آن استادی که میخواهد شاگرد خودش را بر این پایه پیش ببرد و بالا بیاورد، مرجعی داشته باشد؛ بتواند کارهایی را انجام بدهد
🔹بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب در دیدار با شورای بررسی کتب علوم انسانی-۸۵/۱۱/۲ مخاطب:اعضای شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی👉
🌐متن کامل بیانات کمتر منتشر شده رهبر معظم انقلاب 👉
#علوم_انسانی_اسلامی
#نقد_حوزه
#مصباح_یزدی
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺خاطرات جالب و مفید آیت الله حسن شریعتی نیاسر درباره استادشان مرحوم آیت الله علامه فانی اصفهانی 🌐
عظمت آیت الله خویی و ماجرای نقد بر تقریرات شیخ حسن سعید بر درس شیخ حسین حلی- آیت الله شریعتی نیاسر.mp3
3.69M
🔺ماجرای جالب نقد تقریرات شیخ حسن سعیدتهرانی(ره) از درس آیت الله شیخ حسین حلی(ره)
🎤آیت الله شیخ حسن شریعتی نیاسر
اطلاعاتی درباره آشیخ حسن سعیدتهرانی(ره)👉
#خاطرات_علما
#سیره_علما
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
آیت الله العظمی #سبحانی و حضرت استاد علی #ربانی_گلپایگانی و سمت راست ایستاده استاد محمدصفر جبرئیلی
🔺️فرق بين معجزه و کرامت
✍حضرت آیت الله #سبحانی
"الفرق بين المعجزة والكرامة: أنّ الإتيان بالعمل الخارق للعادة الذي يقترن مع دعوى النّبوّة، ويتّفق مع الادّعاء، يسمّى "معجزة". وأمّا إذا صدر العمل الخارق للعادة من عبد لله صالح لم يدّع النّبوّة سمّي "كرامة"..."
📚العقيدة الإسلاميّة على ضوء مدرسة أهل البيت (ع)، ص١٢٣
#کلام_اسلامی
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📝بیانیه مشترک در راستای تاکید بر صیانت و حفاظت از بافت تاریخی شهر مقدس قم. 💠 دهه های متمادی است که
عکسهایی از بخشی از خانه های بافت تاریخی شهر مقدس قم که بحمدلله بعضا بازسازی و مقاوم شده اند، اما باید مراقب بود که آپارتمان سازی و تخریب به بهانه های واهی این بافت ارزشمند تمدنی را از بین نبرد
🎥بررسی دیدگاههای رهبر انقلاب در خصوص معماری ایرانی اسلامی👉
حضرت آیت الله سبحانی: از نظر اخلاقی ساخت آپارتمان صحیح نیست👉
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥ماجرای گرسنگی دوران طلبگی آیت الله مرتضوی شاهرودی 🎞دیدار چند ماه پیش تعدادی از اساتید قم با آیت ال
عیادت حجت الاسلام مروی از آیت الله #مرتضوی_شاهرودی
جهت شفای عاجل معظم له دعا کنیم و حمد شفا بخوانیم🤲
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
⚡️ پیشنهاد ویژه مشاهده اولین #مناظره گفتمانی
📺 برنامه تلویزیونی جریان
@jaryan_tv1
👤 بیژن عبدالکریمی؛ استاد دانشگاه و پژوهشگر فلسفه
👤 شهریار زرشناس؛ استاد دانشگاه و پژوهشگر فلسفه
✍️ موضوع مناظره:
راه حل مشکلات کشور چیست؟ آرمانگرایی انقلابی یا شبه مدرنیته
📽مشاهده 👇👇
https://telewebion.com/episode/0xae7fd54
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📕رساله اى در اثبات ولایت فقیه ✍️حضرت آیت الله #مدنی_کاشانی(ره) حضرت آیت الله حاج آقا رضا مدنى کاشا
❓ولايت فقيه همان ولایت رسول الله(ص) است به چه معناست؟
✅پاسخ #امام خمینی(ره):
[فقیه عادل] همان ولايتى را كه حضرت رسول اكرم (ص) در امر ادارۀ جامعه داشت دارا مى باشد و بر همۀ مردم لازم است كه از او اطاعت كنند.
اين توهّم كه اختيارات حكومتى رسول اكرم(ص) بيشتر از حضرت امير(ع) بود، يا اختيارات حكومتى حضرت امير (ع) بيش از فقيه است، باطل و غلط است. البته فضايل حضرت رسول اكرم (ص) بيش از همۀ عالم است؛ و بعد از ايشان فضايل حضرت امير (ع)از همه بيشتر است؛ لكن زيادى فضايل معنوى اختيارات حكومتى را افزايش نمى دهد. همان اختيارات و ولايتى كه حضرت رسول و ديگر ائمه(ع)، در تدارك و بسيج سپاه، تعيين ولات و استانداران، گرفتن ماليات و صرف آن در مصالح مسلمانان داشتند، خداوند همان اختيارات را براى حكومت فعلى قرار داده است؛ منتها شخص معيّنى نيست، روى عنوانِ «عالم عادل» است.
وقتى مى گوييم ولايتى را كه رسول اكرم (ص) و ائمه (ع) داشتند، بعد از غيبت، فقيه عادل دارد، براى هيچ كس اين توهّم نبايد پيدا شود كه مقام فقها همان مقام ائمه (ع) و رسول اكرم (ص) است. زيرا اين جا صحبت از مقام نيست؛ بلكه صحبت از وظيفه است. «ولايت»؛ يعنى حكومت و ادارۀ كشور و اجراى قوانين شرع مقدّس، يك وظيفۀ سنگين و مهم است؛ نه اين كه براى كسى شأن و مقام غير عادى به وجود بياورد و او را از حد انسان عادى بالاتر ببرد. به عبارت ديگر، «ولايت» مورد بحث؛ يعنى حكومت و اجرا و اداره، بر خلاف تصورى كه خيلى از افراد دارند، امتياز نيست بلكه وظيفه اى خطير است...
📚 ولایت فقیه ، ص۵۱👉
#ولایت_فقیه
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ در نقد مدعیان تحول و تمدن سازی دیروز حوزه و منتقدان امروز نظام و رهبری
🔻 کلیپ #باد_مجانی - (قسمت اول)
✅ تحول حوزه یا تخریب حوزه
✅ تمدن سازی یا تمدن سوزی
✅ قسمت دوم باد مجانی را اینجا ببینید.
👳🏻♂️ سلمان قاسمی؛ طلبه درس خارج و دانش آموخته دکتری روانشناسی ؛ نویسنده و مدرس
عضویت در کانال قوی شو 👇👇👇
🆔 https://eitaa.com/slmnghsmi