eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
626 ویدیو
370 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
🕊السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الصِّدِّيقَةُ الشَّهِيدَةُ 📢فاطمیه تمام هویت شیعه است، در تبلیغ آن کوتاهی نکنیم. 🏴 به‌مناسبت ایام شهادت حضرت صدیقۀ کبری علیهاالسلام، مؤسسۀ علمی پژوهشی «فقه‌ولایت» تقدیم می‌کند: 📜کتیبۀ نفیس «حجاب مَهتوک» منقّش به عبارتی از حضرت امام کاظم علیه‌السلام که در مقام عظمت مصیبت حضرت مادر فرمودند: 😭 «هُتِكَ وَاللَّهِ حِجَابُ اللَّهِ وَحِجَابُ اللَّهِ حِجَابُ فاطِمة؛ به خدا حجاب الهی هتک حرمت شد و حجاب خداوند همانا حجاب فاطمه علیهاالسلام است». 📚 طرَف، ص ۱۴۶ 📓همراه با شرح عبارت کتیبه در قالب کتابی مجزا که تقریر مباحث استاد موسوی دام‌ظلّه است. در اندازه‌های: 1️⃣ ۳۵۰ در ۱۴۰ سانتی‌متر مناسب برای هیئات و مساجد 2️⃣ ۱۸۰ در ۷۵ سانتی‌متر مناسب برای منازل 🧵از جنس مخمل اعلی قابل شستشو 📌برای سفارش این کتیبۀ نفیس می‌توانید به آیدی @sefareshat_fv مراجعه و یا با شمارهٔ 09300866998 تماس حاصل فرمایید. 📬همراه با پست رایگان #️⃣ 📌فقه ولایت در اینستاگرام و تلگرام 🆔 @feghhevelayat
کشکول ناب حوزوی
طبق تحقیقات گسترده محققین، عبارت "لولاک لما خلقت الافلاک" که خطاب به رسول الله(صلی الله علیه و آله و
❓ آیا طبق حدیث "لولاک لما خلقت الأفلاک...لولا فاطمه لما خلقتکما" باید مقام حضرت فاطمه(س) را از پیامبر(ص) و حضرت امیرالمؤمنین(ع) بالاتر بدانیم؟! 🎙پاسخ مرحوم آیت الله سید : نه خیر. این تلقی اشتباه است. سوال هم اشتباه است که جواب را اشتباه می گیرید. گفتند سوال خوب، نصف جواب است. حضرت فاطمه زهرا (س ) نمونه انسان کامل و جلوة تمام اسماء خداوند است . مساله این است که فلسفه آفرینش ، رسیدن فیض و رحمت کامل به موجودات است . و تنها انسان کامل است که شایستگی دریافت کامل ترین فیض الهی را دارد. از آن جایی که وجود مقدس فاطمه (س ) سر چشمه و منشأ وجود یازده امام معصوم (ع ) است ، در آن حدیث قدسی محور قرار گرفته است ، یعنی اگر فاطمه (س ) نبود، هدف از خلقت که وجود انسان کامل و خلیفه و حجت الهی روی زمین تا ابد است، حاصل نمی شد و این به معنی برتری حضرت زهرا (س ) از رسول اکرم (ص ) نیست. به این معنی است که ادامة نور مقدس معصومان، به وسیلة حضرت زهرا است . پس چون فاطمه واسطة فیض یازده نور ولایت و امامت است ، خدا خطاب به حضرت محمد (ص ) فرمود : "اگر فاطمه نبود، شما را خلق نمی کردم" زیرا اگر این نور مقدس پیامبر از طریق فاطمه ادامه پیدا کرده و تا قیام قیامت بر قرار و ثابت است، به واسطه نور حضرت فاطمه است. اگرچه مقام انسان کاملی فاطمه بسیار بالاست اما از این حدیث استنباط نمی شود که پس او از پیامبر بالاتر است. می خواهد منشاء استمرار انسان کامل را که یک زن کامل است معرفی کند. یعنی این منشاء است. قرآن می گوید کوثر است. کوثر یعنی منشاء تمام خیر و برکت که انسان کامل است. ▪️ @kashkolenab 🌷
کشکول ناب حوزوی
🔺باید قدرت تحمل مخالف بالا رود آیت الله العظمی #نوری_همدانی: امروز فضای حوزه متفاوت است، تفکرات و
🔺️اهمیت توجه به علوم روز 🎙آیت الله العظمی : در اوایل دهه 30 مرحوم آیت الله العظمی (رضوان الله تعالی علیه) یک روز بعد درس فرمودند: بیاید منزل. بنده خدمت شان رسیدم ایشان فرمودند: یکی از محترمین تهران از من خواستند که در زمان تعطیلی حوزه عده‌ای از شاگردان خود را بفرستید تهران تا بعضی از علوم روز را بیاموزند، عرض کردم چه علومی فرمودند: مثل نجوم، ریاضیات، فیزیک و شیمی و زبان انگلیسی، در دوره‌ای که ما بودیم حدود ۱۰ نفر انتخاب شدیم دو سال تابستان رفتيم هر روز هفته به غير جمعه درس داشتيم و اساتید مهمی می آمدند و به ما این چند درس را می‌گفتند شاید آن روز کسی این ضرورت‌ را نمی‌دانست لذا عده‌ای نیامدند، عده‌ای هم تا نیمه رها کردند ولی بعدها معلوم‌ شد چقدر مؤثر است، بعنوان مثال‌ در بحث ارث چقدر دانستن ریاضیات در فهم مطلب مؤثر است و یا در موضوع رویت هلال در اول ماه بحث نجوم و محاسبه طول و عرض بلاد اثرگذار است. بنده‌ چند سالی به اروپا رفت و آمد داشتم آنجا متوجه شدم دانستن زبان‌ چقدر می تواند کمک کند، بنظر بنده حوزه‌ای زنده است‌ که 50 سال و 100سال آینده را ببیند. ۲۰آبان ۱۴۰۳ متن کامل پ.ن: عکس دوم، تصویری از سفر تبلیغی معظم له به خارج از کشور می باشد، ایشان بحمدلله سفرهای تبلیغی بسیاری داشته اند. حفظه الله 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ▪️ @kashkolenab
🔺️اهمیت احیای فاطمیه یکی از علمای تهران نقل کرد یک شب بر فراز منبر راجع به إحیای فاطمیه صحبت کردم، به تناسب ذکری از مرحوم آیت الله العظمی کردم و به مردم گفتم ایشان سعی زیادی در إحیای فاطمیه داشت. همان شب در عالم رؤیا دیدم والد شما در یک باغ بسیار بزرگ و مجلل و خیره کننده، با لباس داخل منزل قدم مي‌زند. نزد خود گفتم چطور یک شخصیتی مثل ایشان با این لباس در یک مکان عمومی حرکت می‌کند؟ خودم را سریع به ایشان رساندم. سلام کردم و سؤال خود را پرسيدم. در جواب فرمودند این باغ را مادرم فاطمه، علی الحساب به من داده و من هر روز اینجا مي‌آيم و قدم مي‌زنم. ایشان از ناحيه مادر سید و از ذریه فاطمه زهرا(سلام الله عليها) بود. 🎙حضرت استاد شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ▪️ @kashkolenab
. قابل توجه علوم عقلی اگـر دنبال خوندن به زبـان ساده بـــــا سبک و شیــوه و روش هستید ماااااااا اینجااااااااییم👇 https://eitaa.com/joinchat/1317798080C393ae80527 👈 راستی این هفته ثبت نام داریم
⚠️کسانی که مهارت خواندن ندارند، مهارت اندیشیدن هم ندارند 💯با دقت بخوانید💯 🔹کاتبی را تصور کنید که بعد از اختراع ماشین چاپ، مشغول نوشتن متنی بود که تا به حال بارها و بارها آن را نوشته بود. چه احساسی داشت؟ احتمالاً با خودش فکر می‌کرد «مشغول چه کار بیهوده‌ای هستم!» امروزه خیلی از آدم‌ها وقتی مجبور می‌شوند متنی بنویسند که طولانی‌تر از سی کلمه است، همچین حسی پیدا می‌کنند. به خودشان می‌گویند: چه کسی متنی چنین طولانی را خواهد خواند؟ نکتۀ تلخ ماجرا این است که چندان اشتباه فکر نمی‌کنند. انسان‌ها در خواندن متن‌های طولانی به مشکل خورده‌اند. 🔸مجموعه‌ای از ناشران، محققان، کتابداران و نویسندگان سراسر جهان، ماه پیش، با انتشار «مانیفست خواندنِ لیوبلینا» اعلام کردند: خواندنِ دیجیتال در حال تخریب عادتِ «خواندن عمیق» در میان ماست. 🔹دستگاه‌های دیجیتال باعث شده‌اند انسان‌های امروزی، «بیشتر» از هر دورۀ دیگری در تاریخ بشریت بخوانند. اما آن‌ها دیگر مثل قبل نمی‌خوانند. خواندنِ دیجیتال، به شکلی روزافزون، به تجربه‌ای تکه‌تکه، کوتاه‌مدت، سطحی و گذرا تبدیل شده است. بنابراین شاید تعداد کلمات خیلی زیادی در روز بخوانیم، ولی همۀ آن‌ها در قالب متن‌های چند کلمه‌ای یا نهایتاً چند خطی است. حال اگر بخواهیم همان تعداد کلمه را در قالبِ یک متن واحد بخوانیم، با دشواری بسیاری مواجه می‌شویم. زیرا درک متنی طولانی نیازمند مهارت‌های «خواندن عمیق» است. 🔸خواندن عمیق نقشی حیاتی در تمدن بشری داشته است. استیون پینگر، روان‌شناس و نویسندۀ آمریکایی، با رواج خواندنِ متن‌های طولانی در بین عموم مردم از اواخر قرن هفدهم، توانایی «همدردی» کردن با دیگران در میان انسان‌ها افزایش یافت. 🔹مردم با خواندنِ متن‌های مفصل دربارۀ زندگیِ دیگر انسان‌ها، توانستند دنیا را از چشم آن‌ها ببینند و این توانایی تأثیر بسیار مهمی در نگرش آن‌ها دربارۀ موضوعاتی مثل برده‌داری، شکنجه، ساحره‌سوزی، استبداد و دیگر چیزها گذاشت. از نظر استیون پینکر، خواندنِ عمیق باعث «انقلاب نوع‌دوستانه»ای شد که بعدتر به رویدادهای دوران‌سازی مثل انقلاب آمریکا و انقلاب فرانسه منتهی گردید. آنچه خواندنِ متن‌های تکه‌پاره و کوتاه دیجیتال ما را از آن محروم می‌کند، دقیقاً همین توانایی دیدن دنیا از چشم دیگران است. 🔸ماریان وولف، محقق آمریکایی، می‌نویسد: ما در دنیای آنلاین دائماً در حال اسکرول‌کردن، نصفه‌نیمه خواندن یا ذخیره‌کردن متن‌هاییم تا در آینده‌ای نامعلوم آن‌ها را بخوانیم، چون این رسانه برای خواندنِ عمیق طراحی نشده است. 🔹خواندن دیجیتال از دلایل مهم رواج «ساده‌گرایی» در دنیای امروز است. ساده‌گرایی یعنی تمایل به ساده‌کردن هر چیز پیچیده‌. اظهار‌نظرها و موضع‌گیری‌های یک‌خطی، شفاف و سرراست و فرارکردن از درک عمیق و چندوجهی مسائل. 📌 آنچه خواندید مروری است بر یادداشت اخیر سایمون کوپر در فایننشال تایمز با عنوان «نگاه انداختن، اسکن کردن، اسکرول کردن: دوران خواندن عمیق به پایان رسیده است» (Skimming, scanning, scrolling — the age of deep reading is over). این مطلب در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳ به انتشار رسیده است. 💥اگر حواسمون نباشه روز بروز بیسواد تر خواهیم شد ، باید برای نسلهای بعدی فکری کرد💥 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ▪️ @kashkolenab 💯با دقت بخوانید💯
🔺آسمان هفتم نتیجه ی اهتمامِ به تبرّی 🎙آیت الله العظمی : [آیت الله] آسید علی گلپایگانی(ره) فرزند مرحوم [آیت الله العظمی] آسید جمال گلپایگانی نقل می کرد: بعد از رحلت مرحوم والد شبی ایشان را در خواب دیدم و میدانستم که از دنیا رفته اند. انگشت ایشان را گرفتم تا به سوالات من جواب بدهند. به من گفتند: می دانم می خواهی سوالاتی بپرسی که من نمی توانم جواب بدهم. عرض کردم: نه، می خواهم بپرسم: بعد از وفات حال شما چطور است؟ فرمودند: بسیار خوب است. پرسیدم: جای شما کجاست: فرمودند: ما چهار نفریم که در آسمان هفتم هستیم و یکی از آنها محقق ثانی کرکی است. گفتم آیا شیخ مرتضی انصاری را هم می بینید؟ مرحوم والد فرمود: شیخ در آسمان اول است و دسترسی به ایشان بسیار آسان است. آسید علی گلپایگانی می گفت: برای من سوال شد که چه خصوصیت مشترکی بین محقق کرکی و مرحوم والد آسید جمال بود. بعد از تحقیق برای من روشن شد که وجه مشترک هر دو اهتمام به تبرّی از غاصبین خلافت بود. 📚جرعه ای از دریا؛ ج2، ص559 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ▪️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💠 پیرو تلاش‌های گسترده دانشمند محترم آیت‌الله آقای حاج شیخ ابوالقاسم علیدوست در دفاع از ساحت مکتب ا
🔺️استادِ طرازِ اهلِ گفتگو دیدم برخی بر حضرت استاد خرده گرفته اند که چرا مناظره را اینقدر طول دادی و چرا حمله نکردی و چرا برخی مسائل رو مطرح نکردی و... شاید برخی از این نقدها تا حدی وارد باشه در جای خود(البته این نقدها بیشتر بر قسمت اول گفتگو بوده) اما این استاد معظم در این مناظره متانت و واقع بینی و ادب یک عالم حوزوی رو نشون داد این مناظره تصحیح نگاه های غلطه، یک الگو برای همه طلاب و اساتیده که باید گفتگوی منطقی داشته باشیم حتی با آقای سروش. تندی و پرخاش و برخوردهای غیر علمی در شأن حوزویان نیست، به همین خاطر بود که آیت الله نوری همدانی دوبار از این کار ایشون تجلیل کردن و همه را به تحمل مخالف و گفتگوی این چنین دعوت کردند. پس باید به استاد تبریک گفت ، امیدواریم چنین تصویری از حوزویان بیشتر از قبل دیده شود، این همان منطق شهید بهشتی و شهید مطهری و علامه طباطبایی و علامه سیدشرف الدین هاست. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ▪️ @kashkolenab
الدره_اليتيمه_في_بعض_فضائل_السيده_الع.pdf
1.2M
📜 الدرة اليتيمه في بعض فضائل السيدة العظیمة فاطمة الزهرا سلام الله علیها در فضایل حضرت فاطمه زهرا صلوات الله و سلام الله علیها ✍️نویسنده المحجوب الميرغني سال کتابت ۱۱۹۳ق. دانشگاه ملک سعود کتاب وقف است به دعا برای تعجیل فرج مولایمان مهدی موعود- جانم بفدایش. ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
عکسی کمتر دیده شده از مرحوم #علامه_طباطبایی و شهید آیت الله قدوسی(داماد علامه و دادستان کل انقلاب اس
ماجرای آخرین دیدار علامه طباطبایی با شهید مطهری و دیدار با امام خمینی .mp3
545.4K
🔺ماجرای آخرین دیدار علامه طباطبایی(ره) با استاد شهید مطهری و دیدار با امام خمینی(ره) در تهران ✂️بخشی از مصاحبه با علامه بعد از شهادت شهید مطهری ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab