eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.1هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
573 ویدیو
364 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از استاد مؤیدی
امروز آقای موزون مجری برنامه‌ی «زندگی پس از زندگی» در اواخر جلسه به مسجد آمدند و پس از پرسش‌ها و پاسخ‌ها دیداری با استاد مؤیدی داشتند و از ایشان توصیه‌هایی خواستند.👌 https://eitaa.com/OstadMoayyedi/608
💥اشکالات و آفات اجازه نامه نوشتن در بیان آیت الله سید احمد حسینی ✍پ.ن: متاسفانه برخی از طلاب کم سواد با ارتباط گرفتن و رابطه با بیوت آقایان علما، اجازه نامه های مختلف می گیرند تا برای خود کسب اعتباری کنند برای آینده! ✍پ.ن۲: دو راه غلط که برخی برای ارتقای دنیوی در حوزه می پیمایند : ۱ - وصل شدن به بیوت علما(آقازادگی یا داماد شدن) ۲- اجازه نامه گرفتن و معتمَد شدن در بین آقایان و شرکت در مراسمات ترحیم و روضه و...
پیچیدگی نظری عدالت اجتماعی دکتر احمد واعظی.mp3
46.51M
💥پیچیدگی های نظری عدالت اجتماعی 🎤 استاد احمد واعظی گروه عدالت اجتماعی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab
01_فلسفه و روش تولید علوم انسانی اسلامی.mp3
32.81M
🖇آشنایی با فلسفه و روش تولید علوم انسانی اسلامی 🎤استاد سید مهدی موسوی ✅جلسه اول 📅پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ 💾مرکز آموزشی تربیتی الهادی علیه السلام @usul121 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab
falsafe va ravesh tolid olum eslami_05.mp3
42.01M
🖇آشنایی با فلسفه و روش تولید علوم انسانی اسلامی 🎤استاد سید مهدی موسوی ✅جلسه پنجم 📝نگاه به مبدا حرکت با شناخت تمدن های موجود مخصوصا تمدن غرب نگاهی دقیق تر به سه دوره شکل گیری تمدن ها و و ورود به مختصات تمدن غرب و مولفه های آن (نگاه تاریخی _تحلیلی) 📅پنجشنبه۱۸ آذر ۱۴۰۰ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab
آشنایی با فلسفه و روش تولید علوم انسانی اسلامی_03 .mp3
44.65M
🖇آشنایی با فلسفه و روش تولید علوم انسانی اسلامی 🎤استاد سید مهدی موسوی ✅جلسه سوم 📝لوازم اجتماعی تولید علوم انسانی اسلامی، نگاهی گذارا به وحدت ملل اسلامی و حوزه و دانشگاه در این قضیه، مقتضیات حرکت بسوی تولید علوم انسانی اسلامی 📅پنجشنبه ۴آذر ۱۴۰۰ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab
02_آشنایی با فلسفه و روش تولید علوم انسانی اسلامی.mp3
38.71M
🖇آشنایی با فلسفه و روش تولید علوم انسانی اسلامی 🎤استاد سید مهدی موسوی ✅جلسه دوم 📝تاریخچه ادوار علم در اسلام 📅پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab
falsafe va ravesh tolid oloum eslami_04.mp3
45.02M
🖇آشنایی با فلسفه و روش تولید علوم انسانی اسلامی 🎤استاد سید مهدی موسوی ✅جلسه چهارم 📝نگاه به مبدا حرکت با شناخت تمدن های موجود مخصوصا تمدن فعلی غرب 📅پنجشنبه 11آذر ۱۴۰۰ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab
علوم انسانی اسلامی 9101400.mp3
40.9M
🖇آشنایی با فلسفه و روش تولید علوم انسانی اسلامی 🎤استاد سید مهدی موسوی ✅جلسه ششم 📝 اهمیت و طریق گفتمان سازی در جامعه، نقش حوزه و جامعه مذهبی 📅پنجشنبه9 دی ۱۴۰۰ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab
✅ آموزش ریاضی قدیم و جدید(در راستای کاربرد آن در فقه، اصول، فلسفه و اعتقادات) 💠 ویژه طلاب 🎙 استاد زرگریان(از شاگردان آیت الله مفیدی) 📆 شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها ⏰ ساعت ۱۶ الی ۱۸ 🏢 قم، چهارراه غفاری، خیابان امام خمینی‌ره 🔰 ثبت نام از طریق: https://eitaa.com/momehhoseyni 09193516211 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
قاعده فقه در عدالت شیعه علی اکبریان.mp3
41.83M
💥قاعده عدالت در فقه شیعه 🎤استاد علی اکبریان گروه عدالت اجتماعی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab
💥مشاجره ها و نزاع ها نور باطن را خاموش می کند. بسیاری از بی حالی ها و عدم نشاط ها به جهت مشاجرات و درگیری های لفظی است. کم منزلی داریم که درآن پرخاش و تندی نباشد! روزی چندتا پرخاش باشد، برکات را از منزل می برد. 🔻حتی اگر حق هم با تو بود، در امور جزئی و شخصی مشاجره نکن چون کدورت می آورد. ✅مرحوم علامه از صاحب دلی نقل کرد: در موضوعی که گمان می کردم حق با من است داشتم با همسرم مشاجره می کردم؛ ناگهان صورت باطنی غضبم را نشانم دادند! بسیار کریه و زشت بود! آن صورت نزدیکم آمد و گفت: ای کثیف! ساکت شو! همین که متنبّه شدم فوراً دست همسرم را بوسیدم و عذرخواهی کردم! 🎤حضرت استاد (ره) 🤲نثار روحشان صلوات و فاتحه ای هدیه کنیم🤲 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab
💥 درس اخلاق هفتگی استاد فقیهی در قم 💠کانال استاد فقیهی👇 🆔 @faghihiseyyedahmadپرسش و پاسخ مجازی از استاد 👉 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab
شیخ حسین انصاریان درباره مرجعیت گریزی آیت الله بروجردی.mp3
4.01M
💥تیکه جالب شیخ حسین انصاریان به برخی از آقازاده های حوزوی 🎤استاد شیخ حسین : مرحوم آیت الله بروجردی هیچ گاه به دنبال رسیدن به مرجعیت نبود بلکه سیل درخواست های علمای بزرگ این عالم را وادار به پذیرش مقام مرجعیت کرد. حالا باید... 📆مراسم شصت و سومین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله (ره) 22 اردیبهشت 1401 - دهم شوال 1443 🕌مسجد اعظم قم 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟣 @kashkolenab
✅اطلاعیه دروس آیت الله مفیدی یزدی بسم الله الرحمن الرحیم 🔹شنبه تا دوشنبه: فقه 🔻سه‌شنبه: تفسیر (تعدد قراءات) 🔸چهارشنبه: توحید صدوق ساعت ۱۲ یادآوری می‌شود برای کسانی که امکان حضور در جلسات را ندارند بحثها در فضای مجازی به صورت آنلاین از طریق لینک زیر در اپلیکیشن قرار: 🆔https://room.gharar.ir/c1534e99-7b1e-4ba6-8222-887ea80c284c یا 🆔https://b2n.ir/almabahes نیر قابل دست‌یابی است. ✴️کانال دروس استاد 🔻 https://eitaa.com/almabahes/1809 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab
امروز خدمت آیت الله شیخ علی بودم. از مجتهدان جلیل القدر قم و از شاگردان قدیمی مرحوم آقای مجتهدی ره در تهران. حاج آقا همیشه از ایشان تعریف می کردند و
بعنوان الگوی موفقی از خروجی های مدرسمون نام می بردند.
خودم از مرحوم استاد آقای مجتهدی تهرانی شنیدم که گفتند: آیت الله العظمی وحید خراسانی (با آن سخت گیری که دارند) به اجتهاد آقای جاودان تصریح کردند. از اجتهاد مهمتر اینکه بسیار متخلق و متین هستند. دلم باز شد و نماز دلچسبی خواندم. الحمدلله 98/5/19 🔹توضیح:حاج آقا نوهِ عمویِ استاد حاج آقای جاودان تهران هستند و بسیار مورد احترام ایشان. ✍ استاد رفیع پور تهرانی 🔺پ.ن: آیت الله علی جاودان ظهر ها در شبستان اصلی مسجد امام حسن عسکری ع قم اقامه نماز می کنند و شب ها در مسجد باغ پنبه اقامه نماز مغرب و همچنین ساعت ۱۰ در مدرسه آیت الله گلپایگانی ره درس خارج فقه در مدرس ۶ دارند. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab
🔺اطلاعیه سلسله دروس آیات الاحکام در قم استاد: آیت الله سید نور الدین شریعتمدار جزائری 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟣 @kashkolenab
💢 پذیرش فلسفه اسلامی سطح۳ 🔸 مدرسه عالی مطالعات اسلام و غرب برای سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ از میان طلاب مستعد، دانش‌پژوه می‌پذیرد. ▫️ تحت نظر حضرت استاد حمید پارسانیا؛ عضو شورای انقلاب فرهنگی و نظریه پرداز علوم انسانی و مقرر و محقق بسیاری از آثار علامه جوادی آملی، از جمله رحیق مختوم. _ سامانه پذیرش حوزه: paziresh.ismc.ir _ ایتا: eitaa.com/SIOSIR _ آیدی: @SIOS_IR _ تماس و واتساپ: 09380592170 ✅ eitaa.com/SIOSIR
مجموعه درسگفتار بازخوانی مباحث مهدویت بر اساس احادیث اسلامی ق هشتم.mp3
15.53M
💥ماهیت شناسی ظهور و قیام 🎤 حجت الاسلام خدامراد سلیمیان(استادِ مهدویت) 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab
*محصول استراتژیک گندم* حضرت آیت الله قرهی (مدظله العالی) : 💥ما در اقتصاد، كشاورزي را بايد اصل قرار دهيم. صنعت، اصل نيست. به فريب به ما گفتند صنعت، اصل است. در حالي كه خودشان صنعت را در خدمت كشاورزي گرفتند. هنوز كشاورزي آمريكا حرف اوّل را مي‌زند در اين كه گندم ها بايد جاي ديگر مصرف شود ولي قيمت گندم پايين نيايد، خيلي مطلب هست. 💥يكي از آقايان كه خيلي موّثق بنده هست در وزارت كشاورزي فرمودند: موقعي كه ما در توليد گندم مستغني شديم، هجمه عجيبي به ما آمد. قبلش كه هجمه هايي بود اجازه نمي دادند، موقعي هم كه ما مستقل شديم، باز هجمه عجيبي شد به طوري كه ما كاري كنيم كه كشاورزان ما گندم نكارند و مثلاً يك طوري شود. راه ها هست براي اين كه كشاورزي را ضعيف كنند و وقتی شما در كشاورزي از بين رفتي، تمام است. *گزیده ای از شرح شذرات المعارف حضرت آیت‌الله شاه آبادی(اعلی الله مقامه الشریف) که توسط حضرت آیت‌الله قرهی (مدظله العالی) در تاریخ 1390/08/09 تبیین شده است.* 🌼کانال یاوران امام مهدی(عج) @emammahdy81
 __کاستی های مبادی تصوری استیون هاوکینگ و ریچارد داوکینز در حوزه ی الهیات_.pdf
293.9K
📚 کاستی های مبادی تصوری استیون هاوکینگ و ریچارد داوکینز در حوزه ی الهیات ✍نویسندگان: مسلم زمانیان، عبدالحسین 🔻چکیده استیون و ریچارد از دانشمندان خداناباور معاصر هستند که با مشی تجربی یکی در حیطه فیزیک، و دیگری در حیطه زیست شناسی به مباحث الاهیات ورود نموده اند که این ورود به الحاد و خداناباوری ختم شده است. مهمترین عاملی که موجب چنین نتیجه ای در مشی علمی این دو شخصیت شده تصورات نادرست از موضوع و مفاهیم فلسفی است. تحقیق پیش رو با استخراج این مبانی به روش کتابخانه ای از لابلای آثار این دو شخصیت، آنها را به بوته نقد گذاشته است. تصور نادرست از فلسفه و قلمرو آن، و نیز درک نادرست از مفاهیم فلسفی چون درک نادرست از مجردات، تصور غلط از واجب الوجود و اوصاف آن، تشخیص نادرست نسبت به ملاک نیازمندی به واجب، و همچنین درک نادرست از مفاهیم «علیّت»، «زمان»، و «عدم»را می توان به عنوان مصادیقی از این فهم نادرست برشمرد. منبع: اندیشه نوین دینی سال پانزدهم زمستان ۱۳۹۸ شماره ۵۹ 7-20 ✅کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
عامل «فصاعداً» در حالت نصبی چه می باشد و نقش آن چیست؟ شیخ مصطفى الغلایینی در کتاب «جامع الدروس العربیه» ذیل مبحث «حذف عامل الحال» می گوید: در پنج صورت عامل حال وجوباً حذف می شود. سپس ایشان در صورت اول می گوید: هرگاه حال بیان کننده ازدیاد یا نقصان تدریجی باشد آنگاه عامل آن وجوباً حذف می شود، مانند: «تَصَدَّق بدرهم فصاعداً». همچنین ایشان می گوید از شروط این قسم از حال آن است که همراه با «فاء» یا «ثُمَّ» باشد. 📚جامع الدروس العربیه ، ص ۴۶۷ لذا با توجه به مطالب گفته شده، نقش «فصاعداً» حال می باشد و متعلق به عامل محذوف می باشد که غالباً این عامل محذوف را «إستمرّ» گرفته اند، مانند: «تَصدَّق بدرهمٍ فصاعداً» یعنی: «فاستمرّ صاعداً». در خصوص «فاء» نیز گفته اند زائده می باشد و برای تزیین لفظ آورده شده است. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab
گونه‌شناسی مسائل عدالت آموزشی.mp3
40.74M
💥گونه شناسی مسائل عدالت آموزشی 🎤دکتر تراب زاده گروه عدالت اجتماعی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🔸 @kashkolenab