🖋کلام ولایت
🔸تفاوت ما با دیگران
◽️ما در #حوزههای_علمیه فرا گرفته بودیم و در کتابهای #آداب_المتعلمین هم نوشتهاند که وقتی انسان درس میخواند، باید برای مقام نخواند. برای یک #طلبه، این ننگ است که برای رسیدن به مقام مادی #درس بخواند؛ اما در محافل دیگر و در مجامع معمولی، دنبال پول و مقام رفتن، هیچ عیبی نیست؛ یک ارزش هم محسوب میشود... فرق بین جامعه علمی ما و جوامع علمی و غیر علمی دیگر، این است. ۱۳۶۶/۰۹/۱۱
#کلام_ولایت
#خانه_طلاب_جوان
@khanetolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽نماهنگ
📙طرح کلی اندیشه اسلامی
🔹جلسه نهم
🔸آزاد بودن مردم در جامعه اسلامی🔸
#نماهنگ
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
#خانه_طلاب_جوان
@khanetolab
🖋کلام ولایت
⚠️| روحانیت؛ آماج حملات دشمنان
امروز یکی از آماجهای حملات #دشمنان بلاشک روحانیت است. #روحانیت را با کلیتش میخواهند از بین ببرند؛ در این هیچ تردید نکنید. درست است که در بین #روحانیون کسانی را برای آماج قرار دادن، هدف قرار میدهند و برایش اولویت قائل میشوند؛ اما در نهایت، از نظر دشمن، کلیت روحانیت مخل و مضر و مزاحم است؛ ۱۳۸۴/۰۲/۱۱
#دشمن_شناسی
#کلام_ولایت
#خانه_طلاب_جوان
@khanetolab
🔸«امام خمینی در سال های قبل از وقوع انقلاب»🔸
🔻معرفی نویسنده:
#حامد_الگار استاد مطالعات اسلامی و زبان فارسی در دانشگاه برکلی #کالیفرنیا است. زمینه تخصصی الگار تاریخ #تشیع در ایران و تصوف است. الگار بعدها به دین اسلام و سپس به مذهب تشیع گرویدهاست. وی همچنین آثاری از متفکران سیاسی شیعه از جمله کتاب ولایت فقیه اثر امام خمینی و آثاری از علی شریعتی، مرتضی مطهری، سید محمود طالقانی را به انگلیسی ترجمه کرد. مهمترین اثر او کتاب دین و دولت در ایران: نقش علما در دوره قاجار است، که پایان نامه دکتری اوست.
📃 گوشه ای از مقاله حامد الگار، ترجمه عادله حاجی میرزایی:
✍️ اهمیت [کتاب] #مصباح_الهدایه (از آثار عرفانی امام #خمینی) به خاطر معرفت گسترده ای كه در آن آمده نیست، بلكه به خاطر تبحر عملی كاملی است كه در هنر عرفان نهفته در آن وجود دارد؛ این اثر برای درك اندیشه ها و قواعد رسیده از گذشته نیست بلكه جلوه و ثمره نگاهی توانمند و اصیل است. سید فهری (آیتالله سید احمد فهری زنجانی) در این باره گفته است: «روشن است كه [امام خمینی] درباره هر آنچه كه نوشته است، دانش عملی داشته است.»
✍️ با وجود آن كه مشخص شده امام خمینی آثار دیگری با ماهیت عرفانی و شهودی نگاشته است، لكن گونه متفاوتی از دغدغه ها پس زمینه زندگی او را اشغال كرده بود. به هر حال این تربیت اولیه و عمیق در #حكمت و #عرفان نباید به عنوان دوره ای گذرا تلقی شود، زیرا این مسئله به شدت در شكل گیری اجتماعی كامل او به عنوان یك رهبر سیاسی و مذهبی نقش به سزایی داشت. وسعت و جامعیت آموزش و علایق او به عنوان یك عالم، او را قادر ساخت تا فراتر از علایق محدود یك فقیه متعارف عمل كند. در حقیقت تعداد عالمانی كه به طور یكسان در فقه و عرفان مسلط بودند، كسانی كه از لقب سنتی ذوالجناحین استفاده می كنند به ویژه در دوره معاصر بسیار كم است. هنگامی كه استادی در تعالیم باطنی و ظاهری و علایق انقلابی و شدید امام خمینی با فضای سیاسی همراه شد، قابل درك خواهد بود كه چرا بسیاری از ایرانی ها، وی را به عنوان چهرها ی منحصر به فرد و بی نظیر تلقی می كنند، كسی كه به طور ایده آل در وجود خویش ویژگی های یك معلم، عالم و مبارز و متفكر را داراست.
✍️ از این رو است كه تلفیق ساده عرفان با فعالیت های بعدی او چون تعلیم فقه و مبارزه فعالانه علیه سلطنت #پهلوی كه از ۱۹۶۲ به بعد آغاز شد، محل سئوال نیستند؛ زیرا این فعالیتها به طور بارزی با گرایش روحانی و معنوی امام خمینی در هم آمیخته بودند. یكی از مواردی كه باعث می شد تا جلسات درس #فقه وی برای طلاب جذابتر و پویاتر از استادان دیگر باشد توانایی او برای ایجاد ارتباط میان جزئیات تخصصی شرع با دغدغه های مابعدالطبیعه و معنوی امام بود؛ یا به عبارت دیگر «توانایی او در نشان دادن مطابقت شریعت با منطق عرفان و نیز مطابقت عرفان با منطق شریعت بود.»
گفته می شود كه امام خمینی باعث به وجود آمدن « انقلابی در فقه » شد و این انقلاب به واسطه دیدگاه او یعنی آنچه را كه میتوان در معنایی خاص، نسبیت در فقه نامید امكان پذیر شده است.
✍️ به نظر می رسد خالص سازی نگاه و اراده ای كه در عرفان وجود دارد، همانند فعالیت سیاسی، به عنوان نوعی انقلاب درونی كه در طول زمان به طور طبیعی همتای بیرونی خود را به وجود آورده است در خدمت امام خمینی بوده است.
در این رابطه شایسته توجه است كه او بیان ارزش معیار را به علی ابن ابی طالب می دهد كه او آن را در آستانه حركت به سوی نبرد با معاویه در معنای درونی #توحید بیان داشت؛ و شاهد این امر به این شرح است:
وقتی كه یك انسانی آدم شد به این مسائل عمل می كند، زراعت هم می كند، لكن زراعتی كه برای خداست، جنگ هم می كند. همه این جنگهایی كه در مقابل كفار و در مقابل ستمگرها شده از اصحاب توحید و از این دعاخوانها بوده[است].
#عرفان
#فقه_عرفانی
#مکتب_امام
خانه طلاب جوان
@khaneTolab
🖋کلام ولایت
#امام مانند #پیامبران انقلابش را با تحول روحی افراد شروع کرد.
🔻 امام مِیدانی وارد مسئلهی #تحوّل شدند، نه فقط گفتاری و دستوری؛ از تحوّلآفرینی روحی در یک مجموعهای از #طلّاب #جوان در #قم تا تحوّلآفرینی وسیع در عموم ملّت ایران. این همان روش پیغمبران است؛ #پیغمبران هم آغاز همهی حرکتهای خودشان را از انقلاب روحی افراد شروع کردند.
۹۹/۳/۱۴ سی و یکمین سالگرد رحلت امام (ره)
#امام_تحول
#حوزه_انقلابی
#خانه_طلاب_جوان
#طلبه_انقلابی
#سلوک_انقلابی
💻 @khanetolab
دوره مقدماتی آشنایی با فضای مجازی
🔸نشست اول: رهنگاشت فضای مجازی
🔸نشست دوم: الهیات سایبری
🔸نشست سوم: بررسی تحولات فرهنگی ده سال اخیر جامعه ایران
🕐مهلت ثبتنام : 11 آذرماه 1399
جهت ثبتنام به آی دی @davat_ravabet
در پیام رسان بله مشخصات خود را بفرستید.
🌱 سلسله جلسات مکتب فقهی امام خمینی(ره)؛ #ولایت_فقیه در مکتب امام
1️⃣ جلسه اول
⏰ پنج شنبه؛ 6/9/99
🎙 با ارائه استاد حسین #کاظم_زاده
موضوع جلسه: تاریخ #فقه_حکومتی
💎 خلاصه جلسه اول:
🔻 برای ورود به مساله ولایت فقیه از منظر امام خمینی می بایست با یک نگاه تاریخی کلان و گذرا به این مساله در ادوار مختلف فقهی شیعه پرداخت تا جایگاه حرکت علمی حضرت امام در این مساله روشن تر شود.
در این نگاه تاریخی اجمالا با حرکت کلی فقه هم آشنا خواهیم شد.
🔸 بر این اساس و بر مبنای مکاتب مختلف فقهی که ما محور این مکاتب را مدارس و حوزه های علمیه شیعه قرار میدهیم، تاریخ فقه حکومتی و مساله ولایت فقیه را بررسی می کنیم. مدارس و مکاتبی مثل #بغداد، #حله، #جبل_عامل، #اصفهان، #نجف و #قم.
۱. مکتب بغداد
شخصیت محوری این مکتب #شیخ_مفید ( متوفای ۴۱۳ ق) است که اول کسی است که اساسا در شیعه مکتب فقهی و کلامی شیعه را تاسیس می کند.
ایشان صراحتا اندیشه مشروعیت حکومت و اختیارات نائبان امام(ع) در دوران #غیبت را در کتاب المقنعه مطرح می کند و پایه گذار روشنی برای فقه سیاسی شیعه است.
البته در کلام فقهای قبل ایشان مثل #کلینی و #صدوق هم در ابواب مختلف به صورت پراکنده از اختیارات فقیه و حاکم اسلامی سخن به میان آمده است.
#شیخ_طوسی (متوفای ۴۶۰) نیز ادامه دهنده مکتب فقهی بغداد و شیخ مفید محسوب می شود.
#ولایت_فقیه
#مکتب_امام
#خانه_طلاب_جوان
📚📚 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
⭕️حال عمومی آیتالله مصباح یزدی مساعد نیست
🔻شنیدهها حاکی است حال عمومی آیتالله مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و عضو مجلس خبرگان رهبری مساعد نیست.
✳️مومنین برای شفای ایشان دعا کنند.
گزارش تکمیلی در ⬇️⬇️
http://www.khanetolab.ir/?p=13127
@khanetolab
🔹جلسه ششم #مکتب سیاسی-اجتماعی #امام (ره)
🕐چهارشنبه ساعت 14:30 .
🔹تدریس توسط استاد مهدیان
#خانه_طلاب_جوان
@khanetolab
👌برگزیده_عهد
🔸روحانیت زمان شناس
🖋حجتالاسلاموالمسلمین #کاظمی_کیاسری مشاور و روانشناس و از اساتید مؤسسات تخصصی قم و جامعه المصطفی العالمیه میباشند، ایشان از #مدافعان_حرم و جزء مشاوران شهید حاج #قاسم_سلیمانی نیز بودهاند.
در ادامه، گفتگوی #نشریه_عهد با ایشان در مورد نقش طلاب در جبهههای سوریه و عراق را میخوانید .
نکات جالب این مصاحبه:
🔹نقش طلاب در جنگ سوریه
🔸خاطرات طلاب مدافع حرم
🔹فعالیت های طلاب مدافع حرم در سوریه و عراق
🔸نحوه اعزام طلاب به سوریه و عراق
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
http://www.khanetolab.ir/1399/09/12/روحانیت-زمان-شناس/
#برگزیده_عهد
#عهد
#خانه_طلاب_جوان
@khanetolab
📸 #عکس_نوشت
📚#شیطانها هرگز حاضر نیستند خودشان بیایند#وسط_میدان.
📘 کتاب 《نبوت ها در نهج البلاغه》
#نبوت_ها_در_نهج_البلاغه
#سیر_مطالعاتی_صراط (منظومه فکری مقام معظم رهبری)
#بسته_پشتیبان
#بسته_پشتیبان_تصویری
📒📒 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
31.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥نماهنگ شما جوان های انقلاب
💠امام خامنه ای مد ظله العالی:
🔸دهه های آینده دهه های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پر انگیز از انقلاب خود حراست کنید...
📝قسمتی از بیانیه گام دوم
#جوان_مومن_انقلابی
#تمدن_نوین_اسلامی
#مکتب_انقلاب_اسلامی
#خانه_طلاب_جوان
🆔 @khanetolab
🔸سلسله جلسات آشنایی با مکتب امام خمینی(ره)
🔹اصول امام
🔸نظر #امام_خمینی در بحث #قیام_الامارات و #الاصول مقام #القطع و الجمع بین الحکم الظاهری و الواقعی
🕐پنج شنبه ها ساعت 10 تا 11
🖋جهت ثبتنام به آی دی زیر پیام دهید:
@mohamadreza70
#مکتب_امام
#خانه_طلاب_جوان
@khanetolab
🔰بدبختی یک مملکت اسلامی
🔹بدبختی یک مملکت اسلامی است که اتکا پیدا بکنند یا ارتباط پیدا بکنند یا پیمان ببندند با یک دولتی که الآن دشمن اسلام است و در مقابل اسلام ایستاده است و غصب کرده است فلسطین را.
📅 امام خمینی(ره) | ۱۸ شهریور ۱۳۴۳
#استکبار
#سازش
#فلسطین
#مکتب_امام
#خانه_طلاب_جوان
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💠 خوی کاخ نشینی را از ملت بزداییم
🔰ما باید کوشش کنیم که اخلاق کاخ نشینی را از این ملت بزداییم. اگر بخواهید ملت شما جاوید بماند و اسلام را به آن طوری که خدای تبارک و تعالی میخواهد، در جامعه ما تحقق پیدا کند، مردم را از آن خوی کاخ نشینی به پایین بکشید، خود کاخ نشینی این خوی را میآورد، ممکن است که در بین آنها هم کسی پیدا بشود لکن نادر است. توجه کنید که این ملتی که الآن کوخ نشینانش مشغول فعالیت هستند و مشغول به زحمت هستند در جبههها و پشت جبههها، این کوخ نشینان را زحمت بکشید که به همین حال خوی کوخ نشینی و خوی اینکه توجه به کاخها نداشته باشند نگه دارید تا بتوانید ادامه بدهید زندگی صحیح اسلامی را. آن خوی کاخ نشینی مضر است، خودش مضر نیست، خُویَش مضر است، لکن خود او، این خوی را دنبال دارد.
📚 صحیفه امام خمینی(ره) جلد ۱۷ صفحه ۳۷۵ تا ۳۷۶
#خوی_کاخ_نشینی
#اسلام_ناب
#مکتب_امام
#خانه_طلاب_جوان
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#راه_امام؛ #کلام_امام
💠 ایادی استعمار از #آدم می ترسند
🔰 شما خداى نخواسته روزهاى سياهى در پيش داريد؛ اين طور كه زمينه است، روزهاى بدى خواهيد ديد. ايادى #استعمار مىخواهند تمام حيثيات #اسلام را از بين ببرند، و شما بايد در مقابل ايستادگى كنيد؛ و با #حبّ_نفس و حبّ جاه و كبر و غرور نمىتوان مقاومت كرد. عالم سوء، عالم متوجه به دنيا، عالمى كه در فكر حفظ مسند و رياست باشد، نمىتواند با دشمنان اسلام مبارزه نمايد. و ضررش از ديگران بيشتر است. قدم را الهى كنيد، حبّ دنيا را از دل بيرون نماييد، آن وقت مىتوانيد #مبارزه كنيد.
از هم اكنون اين نكته را در قلب خود بپرورانيد و تربيت كنيد كه من بايد يك سرباز مسلح و اسلامى باشم و براى اسلام فدا شوم؛ من بايد براى اسلام كار كنم تا از بين بروم. براى خود بهانه درست نكنيد كه امروز مقتضى نيست. كوشش كنيد تا براى آتيه اسلام به درد بخوريد، و خلاصه يك #انسان باشيد. ايادى استعمار از انسان مىترسند؛ از آدم مىترسند...
📗 حضرت امام خمینی (ره)، جهاد اکبر، ص 62
#اخلاق_و_خودسازی
#مبارزه_با_نفس
#جهاد_اکبر
#خانه_طلاب_جوان
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#مکتب_امام
🔆 خود را از مردم بدانید
🔰 به مجلس و دولت و دستاندركاران توصيه مىنمايم كه قدر اين ملت را بدانيد و در خدمتگزارى به آنان خصوصاً مستضعفان و محرومان و ستمديدگان كه نور چشمان ما و اولياى نعم همه هستند و جمهورى اسلامى رهاورد آنان و با فداكاريهاى آنان تحقق پيدا كرد و بقاى آن نيز مرهون خدمات آنان است، فروگذار نكنيد و خود را از مردم و آنان را از خود بدانيد و حكومتهاى طاغوتى را كه چپاولگرانى بىفرهنگ و زورگويانى تهى مغز بودند و هستند را هميشه محكوم نماييد، البته با اعمال انسانى كه شايسته براى يك حكومت اسلامى است.
وصيت نامه سياسى - الهى امام خمينى (ره)، ص: 33
#خدمت_به_مردم
#مکتب_امام
#خانه_طلاب_جوان
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 سیر و سلوک در ایام جوانی
در کلام حضرت #امام_خمینی رحِمهاللهتعالی
🔆 هزاران جوان اصلاح میشود ولی یک پیر - اصلاح - نمیشود. نگذارید برای ایام پیری! حالا که جوان هستید، حالا سِیر خودتان را شروع کنید.
#خودسازی
#جوانی
#مکتب_امام
#خانه_طلاب_جوان
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💠 منجی و کرونا
⏯ مصاحبه با حجت الاسلام شهبازیان از اساتید مرکز تخصصی مهدویت
🔅انتظار این است که جامعهی دیندار، خود را بهوسیلهی مبانی مسلح کند تا در دام تطبیقها گرفتار نشود.
🔅 ما تهدید بیماری کرونا را میتوانیم به فرصت تبدیل کنیم. یک فرصتش این است که اذهان مردم درگیر میشود و حس عاطفی در آنها بهوجود میآید که این فرصت خوبی است برای اینکه ما بتوانیم مهدویت صحیح را تبیین بکنیم...
✅ ادامه مصاحبه در لینک زیر:
⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬
http://www.khanetolab.ir/1399/09/13/منجی-و-کرونا/
#مهدویت
#کرونا
#خانه_طلاب_جوان
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🌱 کارگردان هستی
⏯ مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری؛ معاون تهذیب حوزه های علمیه
🔰 وقتی ما نسبت به اتفاقات عالم، نگاه آیهای داشته باشیم و خداوند را کارگردان هستی بدانیم، این ویروس را هم جزء جنود الهی میدانیم که باارادهی خداوند این اتفاق افتاده است.
خداوند برای اینکه انسان به آن نقطۀ نهایی و کمال برسد دو کار انجام داده است: با تشریع، راه را به ما نمایانده و با تکوین، ما را بُرده و راهبری کرده. کتاب «تهذیب الأخلاق و تطهیر الأعراق» مسکویه رازی، اولین حکیم و فیلسوف اخلاقی است که حضرت امام ره در کتاب چهل حدیث خود توصیه به خواندن آن کردهاند...
ادامه مطلب در لینک زیر:
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
http://www.khanetolab.ir/1399/09/13/hasti/
#اندیشه_های_بنیادی
#تهذیب_اخلاق
#خانه_طلاب_جوان
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🌱 توزیع بسته معیشتی
🔰 در ماه مبارک رمضان امسال حدود ۵۰ میلیون تومان به افرادی که در اثر شیوع ویروس کرونا آسیب اقتصادی جدی دیده بودند، کمک شد. همچنین با پیگیری های گروه جهادی، تعداد ۱۲۵۰ بسته ی معیشتی تهیه و بین عزیزانی که در مناطق صعب العبور بوده و امکان ارسال غذای گرم نبود؛ پخش گردید.
تصاویر بیشتر در لینک زیر:
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
http://www.khanetolab.ir/1399/09/13/baste/
#اقدام_بشاگرد
#دفتر_حاج_عبدالله
#خانه_طلاب_جوان
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔆 اطعام ماه مبارک رمضان منطقه بشاگرد
✳️ به حمد الله و کمک دوستان جهادی در ماه مبارک رمضان، حدود ۳۰ میلیون تومان جمع آوری و جهت پخت و توزیع ۴۰۰۰ پرس غذای گرم در بین اهالی منطقه گافر هزینه شد.
تصاویر بیشتر در لینک زیر:
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
http://www.khanetolab.ir/1399/09/13/etam/
#اقدام_بشاگرد
#دفتر_حاج_عبدالله
#خانه_طلاب_جوان
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🌐 آزادی در بند اسارت
💠 حجتالاسلام والمسلمین حسین شاکری فر از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، راوی دفاع مقدس و امام جمعه وقت نورآباد ممسنی فارس و جزء آزادگان دفاع مقدس می باشند که به مدت ۵ سال در زندانهای بعثیها در اسارت بودهاند.
خانه طلاب جوان مصاحبه ای خواندنی از این استاد حوزه و یادگار دوران دفاع مقدس ترتیب داده است که در لینک زیر قابل مشاهده است.
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
http://www.khanetolab.ir/1399/09/15/esarat/
#برگزیده_ها
#عهد
#اسارت
#دفاع_مقدس
#خانه_طلاب_جوان
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هرچه کنی بکن، مکن
ترک من ای نگار من...
از خدا بخواهیم #عشق به حضرت #سیدالشهدا(علیه السلام) را از دل ما بر ندارد؛ این به همه چیز می ارزد.
هر چی از دست مون بره، تا این عشق باقیست ما ضرر نکردیم...
جهت سلامتی و شفای عاجل حضرت آیت الله #مصباح یزدی حفظه الله، صلوات🌹🌹🌹
#محبت_امام_حسین_علیه_السلام
#علامه_مصباح
#خانه_طلاب_جوان
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💎 راهکارهایی برای تولید علم دینی در حوزه
✍️ حجت الاسلام دکتر حسین سوزنچی
– راهکار تحقق علم دینی بیش از آنکه یک برنامه پژوهشی ناظر به محتوا باشد، یک برنامهریزی تعلیم و تربیتی نسبتاً درازمدت خواهد بود، برنامهریزیای که: تحقق علم را نه در مجموعههای مکتوب، بلکه در درون یک عده از انسانها جستجو میکند، و میکوشد نهضتی برای تولید علم در وجود این انسانها رقم بزند.
– از طرفی ورود هرگونه مباحث عمیق عقلی (فلسفی یا عرفانی) در مباحث دینی را برنمیتابند، و از طرف دیگر به شدت علوم حسی و تجربی را مطلق قلمداد میکنند...
ادامه مطلب در لینک زیر:
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
http://www.khanetolab.ir/?p=13195
#علم_دینی
#برگزیده_ها
#عهد
#خانه_طلاب_جوان
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f