📢 سلسله جلسات #اخلاق_کاربردی🔊
📖 تابستان سال ۱۳۹۶ سلسله جلسات درس #اخلاق_کاربردی توسط استاد عابدینی(حفظه الله) در پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان قم مربوط به نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها برگزار گردید.
🔴 #موضوع_جلسات درس اخلاق کاربردی و لینک دانلود:
🔈جلسه1⃣: حقیقت سیر و سلوک
🔈جلسه2⃣: مسالک اخلاقی (۱)_مسلک پسند عامه و مسلک انبیاء
🔈جلسه3⃣: مسالک اخلاقی(۲)- مسلک نبی ختمی(ص)
🔈جلسه4⃣: اصالت فرد یا اجتماع - فردِ شامل
🔈جلسه5⃣: حقیقت نیاز و حرکت
🔈جلسه6⃣: یقظه، بیداری و حرکت(۱)
🔈جلسه7⃣: یقظه، بیداری و حرکت(۲)
🔈جلسه8⃣: توبه(۱) - حقیقت توبه
🔈جلسه9⃣: توبه(۲)- مراتب توبه
🔈جلسه🔟: توبه(۳) - مراحل و ارکان توبه(۱)
🔈جلسه1⃣1⃣: توبه(۴) - مراحل و ارکان توبه(۲)
🔈جلسه2⃣1⃣: توبه(۵) - مراحل و ارکان توبه(۳)
🔈جلسه3⃣1⃣: توبه از رذائل(۱)
🔈جلسه4⃣1⃣: توبه از رذائل(۲)- حب دنیا(۱)
🔈جلسه5⃣1⃣: توبه از رذائل(۳)- حب دنیا(۲)
🔈جلسه6⃣1⃣: محبت الهی(۱)- حقیقت محبت الهی
🔈جلسه7⃣1⃣: محبت الهی(۲) - مسئله اخوت و ولایت(۱)
🔈جلسه8⃣1⃣: محبت الهی(۳) - مسئله اخوت و ولایت(۲)
🔈جلسه9⃣1⃣: محبت الهی(۴) - مسئله اخوت و ولایت(۳)
🔈جلسه0⃣2⃣: مظاهر حب دنیا(۱) - پرخوری،پرگویی، پرخوابی، شهرت
🔈جلسه1⃣2⃣: مظاهر حب دنیا(۲) - غضب
🔈جلسه2⃣2⃣: طلب، شوق و مجاهدت
🔈جلسه3⃣2⃣: طلب، شوق و مجاهدت
🔈جلسه4⃣2⃣: مراقبه و عهد های جمعی(۱) - واجبات و محرمات، نماز شب
🔈جلسه5⃣2⃣: مراقبه و عهد های جمعی(۲)- طهارت و مراتب طهارت
🔈جلسه6⃣2⃣: مراقبه و عهد های جمعی(۳)- نماز جماعت
🔈جلسه7⃣2⃣: مراقبه و عهد های جمعی(۴)- تلاوت قرآن
🔈جلسه8⃣2⃣: مراتب اجتناب از ریاء و مراتب اخلاص در عمل
🔈جلسه9⃣2⃣: عالم نیّات (و اخلاص در نیت)
🔈جلسه0⃣3⃣: مراقبه و عهد های جمعی(۵) - توسل به اهل البیت (علیهم السلام)
🎙🎙🎙🎙 #لینک_دانلود جلسات🔰🔰🔰🔰
http://sokhanha.ir/%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%B9%D8%A7%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C/
📖📖📖📖کانال خانه طلاب🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
🔴فرق بین اسلام و آنچه به عنوان اسلام معرفی شده...تفاوت بین قرآن با رساله های عملیه🔴
💠برای اینکه کمی معلوم شود فرق میان #اسلام و آنچه به #عنوان_اسلام معرفی می شود تا چه حد است، شما را توجه می دهم به تفاوتی که میان « #قرآن » و #کتب_حدیث، با #رساله_های_عملیه هست: قرآن و کتابهای حدیث، که منابع احکام و دستورات اسلام است، با رساله های عملیه، که توسط مجتهدین عصر و مراجع نوشته می شود، از لحاظ #جامعیت و اثری که در #زندگانی_اجتماعی می تواند داشته باشد بکلی تفاوت دارد. نسبت #اجتماعیات قرآن با #آیات_عبادی آن، از نسبت صد به یک هم بیشتر است! از یک دوره کتاب حدیث، که حدود پنجاه کتاب است و همۀ احکام اسلام را در بردارد، سه ـ چهار کتاب مربوط به# عبادات و وظایف انسان نسبت به پروردگار است؛ مقداری از احکام هم مربوط به# اخلاقیات است؛ بقیه همه مربوط به #اجتماعیات، #اقتصادیات، #حقوق، و #سیاست و #تدبیر_جامعه است.
📌ولایت فقیه/ص۱۱
#امام_خمینی
#اسلام
#آیات_عبادی
#اجتماعیات_قرآن
📚✴️📚📖کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰
@khaneTolab
Zarfiat-Erfan-dar-tamadon.pdf
345.6K
#جزوات_طلبگی(۴)
✴️ ظرفیت های عرفان در تمدن زایی ✴️
🎙 #استاد_یزدان_پناه
🔆🔆کانال خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
🔴مگر عالِم دین می تواند نسبت به حکومت بی اعتنا باشد؟؟!
💠 امروز اگر روحانیت در قبال حکومت، بی اعتنا و بی مبالات باشد، هم خودش ضایع خواهد شد و هم حکومت اسلامی تضعیف میشود. #حکومت_اسلامی، حکومت قرآن و حکومت فقه و فقیه و حکومت علم و عدل است. حکومت برای گسترش #آرمانهای_اسلامی است. تشکیل حکومت اسلامی، آرزوی همه اولیاءالله در طول تاریخ بودهاست. هر فرد مؤمنی وظیفه دارد از آن دستگاه سیاسی که اسلام را ترویج و احکام آن را پیاده میکند، حمایت کند. مگر عالِم دین میتواند نسبت به حکومت اسلامی بی اعتنا بماند؟! افراد کافر به اسلام، در مقابل حکومت طاغوتی بی اعتنا میمانند. «طاغوت» یعنی کسی که در مقابل خدا، دستگاهی برپا میکند: اندادالله، شرکاءالله. کسانی که خود را بنده مطیع خدا میدانند، برای تحقّق اهداف خدایی تلاش میکنند و صبح و شام در مقابل پروردگار پیشانی خضوع به خاک میسایند که به آنها توفیق دهد خدمتگزار دین او باشند. اگر اینها در کشور، زمام قدرت را به دست گیرند، همه وظیفه دارند که مانند یک #عبادت، از آنان حمایت کنند.
🔴در گوشه و کنار، شاید افرادی هستند که خیال میکنند این نشانه #زهد و #علم آنان است که از کار کنار بکشند و کاری با حکومت نداشته باشند. مگر چنین چیزی امکان دارد؟! البته چون میخواهیم نسبت به مسائل، حُسن ظن داشته باشیم، میگوییم: «این، نشانه بیخبری و غفلت آنان است.» والّا اگر غفلت و بیخبری نباشد، نشانه چیزهای خیلی بدی خواهد بود.
🔆۱۳۷۴/۰۹/۱۶
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#حکومت_اسلامی
#حمایت
📚📚📚📚کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰
@khaneTolab
📿 معنویت طلبه 📿
🌕 بارِ سنگینی بر دوش دارید و برای تحمل آن، #بنیه_معنوی قوی ای لازم است. «انّا سنلقی علیک قولاً ثقیلاً» حضرت حق، به پیغمبر و عزیز و حبیب خودش که برترین انسانها در طول تاریخ، از اوّلین و آخرین بود، خطاب فرمود که نماز شب را بخوان. نیمه شب برخیز، ارتباط و اتّصال خود را مستحکم کن؛ چون کارِ سنگینی در پیش داری. «انّا سنلقی علیک قولاً ثقیلاً.» تحمل این بار، سخت است. آنانی که در وسط این راهِ پر دشمن و شیطان، لرزیدند، لغزیدند، منصرف شدند، به دشمن پیوستند، یا به آفات دیگر مبتلا شدند، این جای کارشان - #معنویت - عیب داشته است. طلبه امروز باید به این بُعد از زندگی خود، بسیار توجّه کند. شما جوانید؛ دلهای شما نورانی است و تعلّقاتتان کم است؛ اما همیشه این طور نمیمانید. این سرمایه را امروز فراهم کنید تا آن روز که گرفتاریها و تعلّقاتْ از اطراف به شما حمله کرد، بتوانید از آن #ذخیره_معنوی خود استفاده کنید.
✅ من یقین دارم، آن پیرمرد نورانی، معنوی، عالم، زاهد و عارف که این انقلاب با دست توانای او بنا، غرس، آبیاری و میوه چینی شد، اگر در جوانی، آن راز و نیازها و آن عبادتها، تفکّرها و توسّلها را نداشت و آن دل مؤمن و نورانی در او پدید نمیآمد، این کارهای بزرگ از او صادر نمیشد.
🔆۱۳۷۴/۰۹/۱۶
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#معنویت
#سلوک_انقلابی
📖📖📖📖کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰
@khaneTolab
حساب و کتاب انقلاب.pdf
2.78M
#جزوات_طلبگی(۵)
📖 حساب و کتاب انقلاب
🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
🌿 #نسل_برخاسته 🌿
📖خاطرات چهل سال حیات انقلابی هنرمند جهادگر #سید_محمد_ساجدی 4⃣
🏝 این سختی ها باعث شد کارت را خوب یاد گرفتی...
🎙 شمیسه اخباری. مادر:
وقتی هنرستان بود باید با گواش، طیف رنگی درست می کرد. هر گواش آلمانی که دوستاش می خریدند، هم قیمتِ یک بسته ۱۲ تایی ایرانی بود که محمد می خرید. کار کردن با ایرانی ها سخت تر بود. شب تا صبح وقت می گذاشت، بیدار می ماند تا طیف رنگی را که لازم بود، درست کند.
باباش می گفت این سختی ها باعث شد کارت را خوب یاد گرفتی، استعدادت بروز پیدا کرد.
📖منبع: کتاب هنرمند جهادگر،ص ۲۵
📗📗کانال خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
🔴 صفای طلبگی این چیزهاست...
💠امروز در نگاه #طلبه_جوان، یک #روستا نه به عنوان یک محیط محدود، بلکه #جهان گستردهای است که در آن، سیاست، استکبار، ابرقدرتها و صفوف به هم فشرده باطل وجود دارند و طلبه در دل و با عزم راسخ خود، به پیشواز این دنیا میرود تا علیرغم میل دشمنان، در عرصه گیتی، سخن حق را زنده کند و به کرسی بنشاند. اگر به روستا میرود، به چشم بخشی از آن #دنیای_بزرگ به آن نگاه میکند. در آن دنیا، روستا، شهر، شهر بزرگ، کارخانه، دانشگاه، محیطهای اسلامی و غیر اسلامی و بلکه ضدّاسلامی هم وجود دارد. این، امید طلبه امروز و آفاق دید اوست (ما در چه زمان چنین شرایطی را داشتیم؟!)
🌕 و #صفای_طلبگی، همان دریاچه زلال آرامی است که توفانهای مادّیگری، سکون و طمأنینه الهی آن را آشفته نکرده است. صفای طلبگی، همان #معنویت و #حجره_ساده، #تواضع و #کم_توقعی آن است، یا خانهای که از حجره، چندان بهتر نیست. به همین دلیل است که بنده در دل خود، این جمع را بسیار ارج مینهم و قدر میدانم و از خدا میخواهم که آنچه رضای او و به سود این جمع و حوزههای علمیّه و طبعاً به سود جهان اسلام است، در این فضا منعکس کند و به دلها و گوشها برساند.
🔆۱۳۷۴/۰۹/۱۶
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#آفاق_دید_طلبه
#صفای_طلبگی
📚📚📚📚کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰
@khaneTolab
خانه طلاب جوان
#جزوات_طلبگی(۴) ✴️ ظرفیت های عرفان در تمدن زایی ✴️ 🎙 #استاد_یزدان_پناه 🔆🔆کانال خانه طلاب جوان🔰🔰
📌آیا عرفان، ظرفیت تمدنی زایی دارد؟
🔗استاد یزدان پناه پاسخ می دهد...
📔درباره توان و #ظرفيت_عرفان در #تحقق_تمدنى، پرسش هایی و ترديدهايى مطرح شده اسـت ؛ مانند آنكه گفته اند چون عرفان جنبه #درونگرا و باطنى دارد و نيز بر آموزه هايى همچون آخرتگرايى، زهد، رضا، عزلـت و ماننـد آن مبتنـى اسـت نمى تـوان از آن سـاماندهى يك #تمدن را توقع داشت، زيرا هر تمدنى سمت و سويى اين دنيايى دارد و با اعراض و متمركز نشدن بر دنيا، امكان سامان دنيا منتفى است .
📒دليل اصلى طرح ايـن اشـكال ، انـس ذهنـى و نـاظر بـودن بـه عرفانهـايى اسـت كـه جوهر ه ای كاملا #انزواگرايانه دارند. به بیان ديگر، در شرايطى كـه انـواع عرفان هـا محقـق شده اند و برخى از آنها كاملا رويكردی گريزان از تدبير دنيا دارند، چنين حكمى درباره چنين عرفانهايى كاملا صادق است، اما تعميم حكم نارواست. دست كم عرفان اسـلامى كه بنابر بسياری تحليل های متأخر خاستگاهى جز اسلام ندارد، به علت ابتنـا بـر اسـلام و عـدم اعراض اسلام از دنيا و تـدبير امـور دنيـايى نمى توانـد اينگونـه توصـيف شـود.
📗حتـى بـا تعميمى مى توان گفت اساساً عرفان های دينى - به معنای دين های ابراهيمى - هرچـه قـدر هم دنياگريز باشند به دليل ماهيـت اساسـى ديـن الهـى، نـاگزير وجهـى دنيـايى دارنـد و به كلى نمى توانند حيطه ظاهر و تدبير دنيا را محو سازند...
📘در #سفر_چهارم عارف، سخن از« #دستگيری » و رسيدگى به عبـاد مطـرح مى شـود و حتى با حق به ميان خلق آمدن امتداد همان سفرهای معنوی چندگانه دانسته مى شـود. در توضيح چنين انديشه ای برخى عارفان و شارحان عرفان آشكارا بيـان میدارنـد كـه اگـر انبيا در يك صحنه در مبارزه با نفس خود بوده انـد، در صـحنه ای ديگـر تمـام جامعـه بـه نفس و صحنه مبارزه ايشان تبديل شده است...
📗از ايـن رو نمى توان متن عرفان اسلامى را به فرار از دنيا متهم كـرد بـرای نمونـه، محـى الـدين ابـن عربى و قونـوی بـه عنوان قلـه های انديشـه ی عرفـان نظـری به صـراحت از #خلافـت_بالسـيف (حكومتداری از سوی خداوند ) در نگاه عرفـانى يـاد مى كننـد و آن را در اوج مقامـات مطرح مى ساز ند و بيان مى كنند كه #كمال_نهايى بـرای اوليـا و رسولان پـس از ولايـت و نبوت و رسالت، #حكومتداری و #زعامت_اجتماعى با نصب الهى است.
📙قوت اين انديشه ها به گونه ای است كه حتى پيش از ابن عربى، سيره عملى بسياری از عارفان، بلكه روش های سلوكى بسياری از نحله ی عرفانى ، كمك بـه خلايـق بـوده اسـت .
اينكه يك سالك به بندگان خدا خدمت كند نه تنها انديشـه ای نـادر نبـوده اسـت، بلكـه سيره عملى ايشان بوده است . جالب تر آنكه حتـى توصـيه های سـلوكى در دوران عزلـت به گونه ای سامان يافته است كـه اجـازه قطـع ارتبـاط سـالك بـا بدنـه اجتمـاعى راصـادر
نمى كند؛ برای مثال، حضور در حلقه های ذكر و ولايـت افـزون بـر شـركت در جمعـه و جماعت ها نيز از دستورهای اكيد در چنين دورانى است.
#استاد_یزدانپناه
#عرفان_اجتماعی
#عرفان_تمدن_زا
#عرفان_اسلامی
✅✅✅✅کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
امام استقامت ورزید!.mp3
1.28M
🔴 یک روزی به امام گفتند اگر این کار را بکنید #حوزه_علمیه_قم را تعطیل خواهند کرد و ممکن است همه #مراجع را علیه شما کنند.
#امام_خامنه_ای
#امام_استقامت_ورزید
⭕️⭕️خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
🌿 #نسل_برخاسته 🌿
📖خاطرات چهل سال حیات انقلابی هنرمند جهادگر #سید_محمد_ساجدی 5⃣
👋 پا شدم یک کشیده زیر گوش دوستم زدم...
🎙 شمیسه اخباری. مادر:
یک بار یکی از دوستان هنرستانی اش به محمد گفته بود با هم بروند لوازم کارشان را بخرند. آخر سر هم دعوتش کرده بود به یک آبمیوه فروشی. بعد دو تا دختر خانم آمده بودند و دوستش یکی از آنها را به محمد معرفی کرده بود که دوست شوند. محمد می گفت ((مامان! یک مقدار تامل کردم ببینم باید چه کنم؟چه عکس العملی نشان بدهم که کار خودم را انجام داده باشم؟ پا شدم جلوی دخترها یک کشیده زدم زیر گوش دوستم و رفتم.)) همان شده بود، دیگر کسی از این کارها باهاش نداشت.
📖منبع: کتاب هنرمند جهادگر،ص ۴۴
📗📗کانال خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
کارکرد سیاسی منبر .mp3
1.14M
🔊 استاد میرباقری | قطعه صوتی درباره کارکرد منبر
🔍 منبر باید آدمِ سیاسی و آدمِ وسطِ میدان تربیت کند که هم درگیری تاریخی را بفهمد و هم درگیری دورانِ خودش را.
☑️ @mirbaqeri
🔈استاد رحیم پور ازغدی:
🔴 من عقیده دارم این دو خطبه را میشود به یک بحث حوزوی_دانشگاهی تبدیل کرد. مصادیق بحث میتواند در پاورقی بیاید، امّا مفاهیمش که نسبت حکومت دینی را با انتقاد، با دگراندیشی، با شورش، با کثرت گرایی و... مطرح میکنند، به نظرم یک دوره کامل درس #فقه_سیاسی و #علوم_سیاسی است.
📎کتاب فتنه تغلّب/ص۲۹۴
📖📖دانلود دو خطبه مقام معظم رهبری🔰🔰🔰
🔴 #پاسخ_صریح رهبری به پیشنهاد: ادامه حصر #موسوی و #کروبی به صلاح کشور نیست...
♨️ دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳: #علی_مطهری خطاب به رهبر انقلاب: من فکر می کنم و خیلی از افراد اینطور فکر می کنند که این مسئله ی ادامه #حصر آقای موسوی و کروبی، این خیلی به صلاح کشور نیست. این را شما یک دستوری به قوه قضائیه بفرمایید که این را به هر حال حل بکنند. اگر لازم است محاکمه بشوند، محاکمه بشوند. همه اطراف و جوانب حوادث سال ۸۸ بررسی بشود و تکلیف اینها زودتر روشن بشود. به نظر می رسد که این در نهایت به صلاح انقلاب نباشد و احیانا اگر یکی از اینها در حالت حصر از دنیا برود، یک غدّه ی چرکینی می شود، همین طور ادامه پیدا خواهد کرد و به نظر من صلاح نیست. این را به عنوان یک پیشنهاد عرض کردم. حالا دیگر مصلحت را خودتان می دانید. خیلی ممنون.
🔴🔴پاسخ رهبر انقلاب:... آنچه در سال ۸۸ اتفاق افتاد یک #گناه_بزرگ از سوی کسانی بود که اگر در زمان امام این گناه از آنها سر میزد، امام با قاطعیتی که داشت، برخورد خیلی سخت تری میکرد. با عوامل این کار ملایمت به خرج داده شد.
حالا آقای مطهری می گوید که اینها را محاکمه کننند، اگر محاکمه ی عادلانه ای انجام بگیرد، مطمئنا احکام آنها احکامی نخواهد بود که شما از آن احکام خوشتان بیاید، این را بدانید. آنچه دارد انجام میگیرد، در واقع نوعی تساهل است_ که حالا آن تساهل هم بخاطر برداشتها و تلقّی هایی که ما داریم از اوضاع، به نظرمان جایز است_ و الّا اگر آن نباشد، کار سخت تر خواهد شد. راه را گم نکنید، راه شهدا را گم نکنید، اهداف را فراموش نکنید، در پیچ و خم های ریزی که سر راه قرار می گیرد، دست و پایتان را گم نکنید...بدانید مرز حق و باطل کجا است.
📖 منبع: کتاب فتنه تغلّب/صص۳۱۹و۳۲۰
📖📖📖📖کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
بعثت انقلاب
دوره آموزشی تبیین و تبلیغ گفتمان انقلاب اسلامی
با محوریت چهل سالگی انقلاب
سر فصل ها:
شاخص ها و نظام محاسبه دین ورزی و رشد معنویت مردم
منطق رشد انقلاب اسلامی
موقف امروز ملت و انقلاب اسلامی
پاسخگویی به شبهات کارآمدی نظام اسلامی
مزایا:
اعطای گواهی پایان دوره
اعزام نفرات برگزیده جهت تبلیغ در ایام فاطمیه دوم
جهت ثبت نام نام و نام خانوادگی و پایه تحصیلی خود را تا تاریخ 25 دی ماه به شماره 09118591052 ارسال فرمایید.
@KhaneTolab
جلسه 4-چهل سالگی-استاد مهدیان.mp3
9.56M
سلسه نشت های #چهل_سالگی، #بعثت_انقلاب
#صوت_جلسه
#جلسه_چهارم
شنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۷
باحضور استاد #مهدیان
#قرارگاه_جنت_انقلاب_اسلامی
@KhaneTolab
13971019_24016_64k.mp3
19.86M
🎙 #صوت سخنرانی رهبرانقلاب در دیدار مردم قم. ۹۷/۱۰/۱۹
🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
خانه طلاب جوان
🎙 #صوت سخنرانی رهبرانقلاب در دیدار مردم قم. ۹۷/۱۰/۱۹ 🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
نسخه قابل چاپ - بیانات در دیدار مردم قم.pdf
154.2K
📖 #متن سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار مردم قم. ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
✳️✳️خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
🔴نقص بزرگ مصلحان اسلامی🔴
🔆 #مصلحان_اسلامی و متفکرانی که در یکصدوپنجاه سال گذشته، تحت تأثیر عوامل گوناگون #قیام کرده و #پرچم _دعوت_اسلامی و احیا و #تفکر_اسلامی را بردوش گرفتند -از قبیل #سیّد_جمالالدین و #محمّد_اقبال و دیگران- با همهی خدمات ارجمند و گرانبهایشان، همگی این #نقص_بزرگ را در کار خود داشتند که بهجای #برپا کردن یک #انقلاب_اسلامی، به یک #دعوت_اسلامی اکتفا کردند و اصلاح جوامع مسلمان را نه با #قوّت و #قدرت انقلاب، که با #تلاش_روشنفکرانه و فقط با ابزار #قلم و #زبان جستجو کردند. این شیوه، البته ممدوح و مأجور بوده و هست؛ اما هرگز از آن، توقع نتایجی همچون نتیجهی #عمل_پیامبران_اولوالعزم را -که سازندگان مقاطع اصلی تاریخ بودهاند- نباید داشت. کار آنان، در صورت صحت و مبرا ماندن از عیوب سیاسی و نفسانی، تنها میتوانست #زمینهساز یک حرکت انقلابی باشد و نه بیشتر. ولذا مشاهده میشود که سعی و تلاش بی حد و حصر مخلصان این گروه، هرگز نتوانسته حرکت معکوس و روبه انحطاط ملل مسلمان را متوقف کند، یا #عزت و #عظمتی را که آنان از آن نام میآورده و در آرزویش آه و اشک میافشاندهاند، به مسلمانان برگرداند و یا حتّی اعتقاد و باور اسلامی را در تودههای مردم مسلمان تقویت کرده و نیروی آنان را در خدمت آن بهکار گیرد و یا دامنهی جغرافیایی اسلام را گسترش دهد.
و این، بکلی از روش پیامبر عظیمالشأن اسلام(صلّیاللهعلیهوالهوسلّم) جدا است و این بر هر کس که اندکی تاریخ #بعثت و #هجرت رسول معظم(ص) را بداند، آشکار است.
🔴🔆 #امام(ره) ما برای حیات دوبارهی اسلام، درست همان راهی را پیمود که رسول معظم(صلّیاللهعلیهوالهوسلّم) پیموده بود؛ یعنی راه #انقلاب را. در انقلاب، اصل بر #حرکت است؛ حرکتی #هدفدار، #سنجیده، #پیوسته، #خستگی_ناپذیر و سرشار از #ایمان و #اخلاص. در انقلاب، به #گفتن و #نوشتن و #تبیین اکتفا نمیشود؛ بلکه #پیمودن و سنگربهسنگر پیش رفتن و خود را به هدف رساندن، اصل و محور قرار میگیرد. گفتن و نوشتن هم در خدمت همین حرکت درمیآید و تا رسیدن به هدف -یعنی #حاکمیت_بخشیدن_به_دین_خدا و #متلاشی_ساختن_قدرت_شیطانی_طاغوت- ادامه می یابد: «هوالّذی ارسل رسوله بالهدی و دینالحقّ لیظهره علی الدّین کلّه ولو کره المشرکون».
📎پیام به مناسبت اولین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)
#امام_خامنه_ای
#نقص_بزرگ
#مصلحان_اسلامی
#دعوت_اسلامی
♨️♨️♨️♨️کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
🔴لعنت خدا بر کسانی که...🔴
💠 چقدر در قرآن با عباراتى همچون «لتبین للنّاس»، «هذا بیانٌ للنّاس»، بر #بیان و #تبیین تکیه شده است! این، شأن علماى دین است که باید تبیین و بیان کنند.
🔴 خیال نشود که منظور فقط بیان و تبیین احکامى همچون حکم #خمس و #زکات است. #لعنت_خدا بر کسانى که کوشش کردند تا #دین را از اساسىترین اصول آن، یعنى صحنههاى واقعى زندگى و صحنهى #سیاست و #حکومت جدا و مخصوص به همین #کارهاى_فردى کنند. البته نماز و روزه مهمّ است؛ اما عاملِ برپا داشتنِ همین نماز و روزه، #حکومت است: «الذین ان مکناهم فىالارضِ، أقاموا الصّلوة و اتوا الزکوة و امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر؛ و لله عاقبة الامور» نماز و روزه را عالم دین به عهده بگیرد و حکومت را به عهدهى کسانى که شایستگى ندارند واگذار کند!؟ «فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصّلاة و التّبعوا الشّهوات» روزگارى مدام این را ترویج مىکردند؛ اما اسلام به دست برترین شاگردانش، بر دهان آنان زد و حکومت اسلامى شکل گرفت.
✴️ اکنون نیز، عدّهاى همین را ترویج مىکنند. آنها مىگویند: «اسلام در گوشهى خانه و مسجد، به احکام دینى بپردازد و از دخالت در #حکومت و #سیاست بپرهیزد؛ مبادا مردم از اسلام بدشان بیاید.» عجب! منطقشان این است که اگر اسلام حکومت کند، از #محبوبیت ساقط مىشود! پس معلوم مىشود اینها از پیغمبر، براى اسلام دلسوزترند.
✅ پیغمبر آن روز که به مدینه آمد، بنا بود «عبدالله بن ابى بن سلول»، از طرف «اوس» و «خزرج»، پادشاه شود. پیغمبر او را کنار زد و حکومت را به دست گرفت. خوب؛ پیغمبر مىتوانست خیلى محترمانه، این کار را نکند و رضایت دهد به اینکه خانهاى در آنجا برایش بسازند و پیشنماز هم بشود. حکومت را هم «عبد الله ابن ابى» بهدست گیرد! پس چرا اینگونه نکرد؟ خوب؛ معلوم است! شأن تبیین و بیان که به عهدهى علماست، نمىگذارد؛ تبیین و بیانى که موضوع گستردهاى دارد و سخن دربارهى آن بسیار است.
*⃣ از اینرو، امروز هم - همینطور که شاهدید - امام جمعه، در خطبههاى نماز جمعه، هم از دین مىگوید و هم از حکومت. از سیاست مىگوید، از مسائل جهانى مىگوید، از بازسازى مىگوید، از گندم کارى مىگوید، از اخلاق مىگوید، از دنیا مىگوید و از آخرت هم مىگوید. این، درست است. اینگونه باید باشد! روحانیان، باید با استفاده از زبان بیان و تبیین، مردم را ارشاد کنند.
🔆۱۳۷۴/۰۷/۲۳
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#شان_علما
#جدایی_دین_از_سیاست
#حکومت
🌕🌕🌕🌕کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰
@khaneTolab