بلایی که انسانکبیر را زمین نزند، قویترش خواهد کرد، تا آنجا که برای بیعت بزرگ آماده شود.
🆔️ @yaminpour
#حجاب
#ایران
#لبیک_یا_خامنه_ای
۲۷ مهر ۱۴۰۱
نوشته های من
[فاطمهجان] از میان ما اهلبیت دو سبط برومند و دو جوان افتخار آفرین هست که آن دو فرزندان تو حسنین هس
این فقط خانهی پیامبر است که میتواند زنی تربیت کند که ولادتش، محبتش، خانهداریَش، گریههایش، خشمش، فریادش، اعتراضش، تنهاییَش، همه و همه هدایت باشد.
که تو در سراسر زندگی این بانو، یک لکه ابهام، یک لحظه خطا نخواهییافت.
هیچکدام از نالههای فاطمه، از سر ناتوانی نبود و هيچکدام از گریههایش، از سر شکست نبود. هيچکدام از فریادهای او، از سر عصبیت و عصبانیت نبود و هيچکدام از اعتراضهایش، بخاطر بغض و حرص جاهلی نبود.
در یک جمله، زندگی فاطمه هدایت است و تو اگر میخواهی بدانی گریه یا ناله یا اعتراض یا فریاد، کدام وظیفه توست، زندگی فاطمه را ببین.
چنین بانویی، فقط و فقط در خانهی رسول است که رشد میکند.
خوب است از تئورینویس ها و قلمبهدستان سکولار بخواهیم کدامشان چنین گنجایشی در مکتب تربیتی خود میبینند؟
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ایران
#حجاب
@mhmm110
۲۷ مهر ۱۴۰۱
نوشته های من
[فاطمهجان] از میان ما اهلبیت دو سبط برومند و دو جوان افتخار آفرین هست که آن دو فرزندان تو حسنین هس
فاطمه سلام الله علیها
تنها بانویی که در عالم میتواند همسر و مادر ولیالله باشد.
ولیالله همان بندهای که در دنیا تنفس، و در علیین، سیر میکند. اوست که عدالت را میفهمد و اوست که میتواند عدالت را برپا کند.
این دامان فاطمه است که میتواند امام عادل عدالتآفرینِ عدالتگستر تربیت کند؟
و این حقیقت، سؤالی را برای ما زنده میکند؛ در این دنیا خیلی ها برای عدالت سینه چاک میکنند. گمشده آنها عدالت است و برایشان اجرای #عدالت خط قرمز و اساس است.
این اندیشمندان و این سیاستمداران، چرا خانهی فاطمه را فراموش کردند و برای یافتن عدالت و اجرایش، به عقل و نقل و قلم و فکر محدود خودشان بسنده کردند؟
#امام_زمان
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ایران
@mhmm110
۲۸ مهر ۱۴۰۱
۲۸ مهر ۱۴۰۱
۲۸ مهر ۱۴۰۱
زیست مدرن مبتنی بر نظام فکری سکولار، نخبگان جامعه را در شکوفایی حداقلی نگاه میدارد.
🔹وقتی که شناختشناسی مدرن، دایره علم معتبر تو را در #عقل و #تجربه محدود سازد، تو تنها به یافته هایی میتوانی اعتماد کنی که در قالب تجربه یا تعقل منهای #وحی جاداشته باشد.
🔹وقتی که انسانشناسی مدرن، #انسان را فقط در بعد مادی تعریف کند و بشناسد، و هیچ اصالت و پایداری و دوامی برای بعد معنوی و روحانی انسان قائل نباشد، از ظرفیت و افق عظیم و آینده تمام نشدنی که در انتظار انسان است، غافل مانده است.
🔹وقتی که جهانشناسی مدرن، خدا را در گوشه ای از کلیسا میبیند و او را مالک و حاکم و مولا و مدیر و قانونگذار عالم نمیداند، طبیعی است که وقتی وارد سیاست و فرهنگ و اقتصاد و تربیت میشود، مجبور است مفاهیمی مانند #عدالت و #آزادی و #حقوق و #رشد را آنطور که عقلش میفهمد تعریف کند و اجرا کند و با دنیایی از نواقص و نارسایی ها و ناکامی ها در تعریف و اجرا مواجه شود.
🔹وقتی که اخلاق و سیاست و حقوق مدرن، علومی منقطع از وحی شدند، مفاهیمی مانند خوبی و بدی، هنجار و ناهنجار، مطلوب و نامطلوب، با سلیقه بشری تعریف و تغییر پیدا میکند و در این بین، نمیتوانیم با حقیقت این مفاهیم روبرو شویم.
🔸ما با زیست فردی و اجتماعی و علمی و فکری و رفتاریِ مدرن، چشم خود را بر حقیقتی بسته ایم که بدون آن، نمیتوانیم عالم را بفهمیم؛ چه در عرصه سیاست و چه تربیت و چه اقتصاد و چه فرهنگ و این بلای بزرگی بود که در عهد رنسانس پایه گذاری شد و پذیرفته شد.
🔴اینجاست که #نخبه، هرچقدر هم ممتاز و پرتلاش و کارآمد و موفق باشد، در محدوده عقل و تجربه محصور میشود و اجازه ندارد حقیقت را با اتصال به داده های وحیانی خطاناپذیر و حضوری دریابد. به همین خاطر، هرچقدر که در نظامفکری مدرن، بدنبال #رشد و تربیت نخبه باشیم، بازهم نمیتوانیم زوایای فراوانی از رشد را برای او به ارمغان بیاوریم.
@m_h_motahari1
۲۸ مهر ۱۴۰۱
نخبه کیست؟
نخبه، "انسانی" است که ممتاز است، کارآمد است و با "جهان" خود در ارتباط است قراراست در عرصه ای علمی یا عملی یا مهارتی یا فرهنگی یا اقتصادی یا اجتماعی، رشد کند و خود را نشان دهد و جامعهپردازی کند.
بنابراین بسته به تعریفمان از "انسان" و "جهان" و "علم" و "فرهنگ" و "کارآمدی"، نخبگان مصادیق متفاوتی پیدا میکنند. لذا بخاطر اختلافی که میان مکاتب مختلف شرق و غرب و اسلام در مبانی انسان شناسی و جهان شناسی و معرفت شناسی و اخلاق و حقوق وجود دارد، برای تعریف نخبه اختلاف بوجود میاید.
از نظر ما نبی اکرم و علی و حسنین، نخبگان تراز اول عالمند و سلمان و ابوذر و مقداد، سرسلسله نخبگانی هستند که در عهد حضور و ظهور دولت توحید در آخرالزمان، میتوانند بار سنگین حکومت عدالت آفرین را به دوش بگیرند.
اما از نظر دیگرانی، موجودی بنام هیتلر است که در بالاترین رده های نخبگی قرار میگیرد؛ به این جهت که اوست که با استبداد و تحمیل و تطمیع و تحقیر، توانسته است جامعه زمان خود را مطیع و تابع علی الاطلاق خود کند.
#لبیک_یا_خامنه_ای
#حجاب
#ایران
#دیدار_نخبگان
@mhmm110
۲۸ مهر ۱۴۰۱
نوشته های من
نخبه کیست؟ نخبه، "انسانی" است که ممتاز است، کارآمد است و با "جهان" خود در ارتباط است قراراست در عرص
علت این اختلاف در چیست؟
خواهمگفت...
۲۸ مهر ۱۴۰۱
درباره دلیل نامگذاری این شهر مقدس به قم، چندین احتمال وجود دارد؛ یکی از احتمالات قوی آن اینست که این منطقه را یکی از شاهزادگان ساسانی به نام «قمساره فرزند لهراسب» آباد کرده است که به همین نام او نام نهاده شده است و بعید نیست که قمصر کاشان هم به همین خاطر چنین نام گرفته باشد.
یکی دیگر از احتمالات اینست که نبی اکرم در شب معراج به ابلیس لعنه الله که بر روی قم نشسته بود خطاب فرمودند که قم.
یکی دیگر از احتمالات اینست که این منطقه پر از آب بود به جهت پستی که داشت و مردم در حوالی این منطقه ساکن شدند و این منطقه را به این جهت قم نامیدند که اعراب به برکه ای که در آن آب فراوان جمع میشود، خم میگویند و به این جهت این منطقه خم و در گذشت زمان، به قم نامیده شده است.
احتمال دیگر اینست که عربهای اشعری مهاجر پس از رسیدن به قم و پیش از آن که در قم ساکن شوند، تا مدتها در چادر هایی که از موی بز تهیه کرده بودند، ساکن شدند و بادیه نشین بودند که ایرانیان، به این چادر ها کومه میگفتند و به جهت کثرت این کومه ها، به قم نامیده شد.
#حضرت_معصومه
#ایران
@mhmm110
۲۸ مهر ۱۴۰۱
نوشته های من
نخبه کیست؟ نخبه، "انسانی" است که ممتاز است، کارآمد است و با "جهان" خود در ارتباط است قراراست در عرص
این مطلب ادامه داره هاااااا✋
۲۸ مهر ۱۴۰۱
سرگذشت اشعریون
♦️اشعریون به نبت بن اُدَد ملقب به اشعر میرسند؛ اشعر در اینجا به معنای کسی است که موی بلند و زیبایی دارد و جناب نبت، به جهت موی فراوانی که داشت به این لقب ملقب گردید و سپس طایفه اشعریون به همین جهت به این نام معروف شدند.
♦️اشعر که همان نبت بن ادد باشد به فردی بنام سبا میرسد که اولین ساکن در سرزمین یمن بوده است.
نسل اشعریون از پسر اول او بنام «الجماهر» ادامه یافته است و از بقیه فرزندان او اطلاعاتی در دست نیست.
♦️پس از شهادت نبی اکرم، اثری از مخالفت اشعریون با خلفا و یا تمایلشان به اهلبیت دیده نمیشود و اتفاقا این خاندان از مناصب خوبی در دوران خلفا بهره مند شده اند.
♦️عبدالله بن قیس یا ابوموسی اشعری، یکی از فاتحان و فرماندهان فتح ایران که از همین طایفه است و در جریان حکمیت، نماینده تحمیلی سپاه امیرالمؤمنین شد و در مذاکره ننگینش با عمروعاص، خلافت را به معاویه واگذار نمود.
♦️جرقه های شکل گیری جدایی اشعریان از خط خلافت و امتناع آنان از حمایت از خلفا، از جریان حکمیت شروع میشود که ابوموسی با رفتار خود، نفرت عجیبی را در دل اعراب بوجود آورد و این نفرت در برخی به جهت پیروزی شام بر عراق بود و در بعضی به جهت اشتباه ابوموسی بود و در برخی به جهت عدم اطاعت از امیرالمومنین بود. به هر ترتیب، از آن روز صف بندی اشعریان شروع شد و یکی از مهمترین نمودهای این صف بندی و جدایی آنان از خط انحرافی خلافت، در زمان قیام مختار است که به وضوح، شرکت و همراهی اشعریان را در مقابله با امویان میبینیم.
♦️یکی از مریدان مختار، سائب بن مالک بن عامر اشعری بود که در حین حبس مختار در زندان عبیدالله بن زیاد، از طایفه خود (اشعریون ساکن در کوفه) برای مختار بیعت میگرفت و در اعدام تنی چند از قاتلان حسین علیه السلام شرکت داشت و سرانجام، در حصر دارالاماره به دست لشکر مصعب به قتل رسید.
#امام_زمان
#حضرت_معصومه
#ایران
@m_h_motahari1
۲۹ مهر ۱۴۰۱