eitaa logo
مجمع‌الذاکرین‌سلمان‌فارسی
250 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
515 ویدیو
292 فایل
*نه‌هرکس‌شد‌مسلمان‌می‌توان‌گفتش‌که‌سلمان‌شد‌ که‌اول‌بایدش‌سلمان‌شدو‌آنگه‌مسلمان‌شد.* «مجمع‌الذاکرین‌سلمان‌فارسی» ‌درمنطقه‌مرکزی‌تهران‌دائرشده‌وباهدایت‌ خادم الشریعه شیخ محمدحسین شکروی ودیگراساتیدانجام‌وظیفه‌می‌کند.
مشاهده در ایتا
دانلود
(حضرت علی اکبر ع) از حرم آیید،ای بنی هاشم از جگر نالید،ای بنی هاشم وای اکبرم وای اکبرم ای نور چشمان ترم کشته شد اکبر،نوجوان من پاره تن گردید،جسم و جان من رفته تا افلاک،الامان من فارغ اقبالید،ای بنی هاشم قامتش از زین،سرنگون گردید شبه پیغمبر،غرق خون گردید از جفای این،قوم دون گردید گوییا خوابید،ای بنی هاشم ای بنی غالب،غافلید از حال از جفای آن،خصم بد افعال مر ندانید از،قصه ی احوال اشک غم بارید،ای بنی هاشم ای بنی عدنان،در کنار خاک پیکر نازش،گشته از کین چاک پاره تن باشد،نیر افلاک رفع غم سازید،ای بنی هاشم ای بنی یعرب،زان جهانگیری برکشید اکنون،تیغ و شمشیری رو سوی میدان،همچنان شیری بر عدو تازید،ای بنی هاشم ای بنی هاشم،تیغ ها بر کف هم کفن پوشید،در زمین تف کوفیان باشند،جمله صف در صف قد برافرازید،ای بنی هاشم شاه بی لشکر،بی کس و یار است از غم اکبر،دیده خونبار است کربلا بر او،کوی ایثار است یاری اش سازید،ای بنی هاشم سال ها امید،ذکرتان گوید او شفاعت را،از شما جوید راه تان از عشق،دم به دم پوید تا ابد جاوید،ای بنی هاشم. زمینه:سوم قتل،شاه مردان است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(علیه السلام)فرمودند: ◾️كُلُ عَيْنٍ باكِيَةٌ يَوْمَ القِيامَةِ اِلاّ ثَلاثَ عُيُونٍ: عَيْنٌ سَهَـرَتْ فِى سَبـيلِ اللّه ِ. وَ عَيْنٌ فاضَت مِنْ خَشْيَةِ اللّه ِ. وَ عَيْنٌ غَضَّتْ عَنْ مَحارِمِ اللّه ِ. ◾️روز قيامت همه چشم ها گريان است مگر سه چشم: ▪️چشمى كه در راه خدا بيدار مانده است ▪️چشمى كه از خوف خدا گريسته است ▪️چشمى كه از محارم الهى فرو بسته شده است. 📚معدن الجواهر و رياضة الخواطر، ص 34
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خواهرش بر سینه و بر سر زنان رفت تا گیرد برادر را عنان سیل اشکش بست بر وى راه را دود آهش کرد حیران شاه را در قفاى شاه رفتى هر زمان بانگ مهلا مهلا اش بر آسمان کاى سوار سرگران کم کن شتاب جان من لختى سبک‌تر زن رکاب تا ببوسم آن رخ دلجوى تو تا ببویم آن شکنج موى تو شه سراپا گرم شوق و مست ناز گوشه چشمى بدان سو کرد باز دید مشکین مویى از جنس زنان بر فلک دستى و دستى بر عنان زن مگو مرد آفرین روزگار زن مگو بنت الجلال اخت الوقار زن مگو خاک درش نقش جبین زن مگو دست خدا در آستیین باز دل بر عقل می‌گیرد عِنان اهل دل را آتش اندر جان زنان *** پس ز جان بر خواهر استقبال کرد تا رخش بوسد الف را دال کرد همچو جان خود در آغوشش کشید این سخن آهسته در گوشش کشید کای عِنانگیر من آیا زینبی؟ یا که آه دردمندان در شبی؟ پیش پای شوق زنجیری مکن راه عشق است این عِنان‌گیری مکن با تو هستم جان خواهر همسفر تو به پا این راه کوبی من به سر خانه سوزان را تو صاحبخانه باش با زنان در همرهی مردانه باش جان خواهر در غمم زاری مکن با صدا بهرم عزاداری مکن معجر از سر پرده از رخ وا مکن آفتاب و ماه را رسوا مکن هست بر من ناگوار و ناپسند از تو زینب گر صدا گردد بلند هرچه باشد تو علی را دختری ماده شیرا کی کم از شیر نری با زبان زینبی شه آنچه گفت با حسینی‌گوش زینب می‌شنفت با حسینی‌لب هرآنچه گفت راز شه به‌گوش زینبی بشنید باز گوش عشق آری زبان خواهد ز عشق فهم عشق آری بیان خواهد ز عشق با زبان دیگر این آواز نیست گوش دیگر محرم این راز نیست ای سخنگو لحظه‌ای خاموش باش ای زبان از پای تا سر گوش باش تا ببینم از سر صدق و صواب شاه را زینب چه می‌گوید جواب گفت زینب در جواب آن شاه را کای فروزان کرده مهر و ماه را عشق را از یک مشمه زاده‌ایم لب به یک پستان غم بنهاده‌ایم تربیت بوده‌است بر یک دوشمان پرورش در جیب یک آغوشمان تا کنیم این راه را مستانه طی هر دو از یک جام خوردستیم می هر دو در انجام طاعت کاملیم هر یکی امر دگر را حاملیم تو شهادت جستی ای سبط رسول من اسیری را به جان کردم قبول.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(حضرت علی اکبر ع) ای علی اکبر من یا ولدی نور چشم تر من یا ولدی چون حسین دید جمال پسرش آمده بهر وداع پدرش بوسه زد صورت همچون قمرش گفت کای ماه بلند اختر من آمدی سوی پدر،یا ولدی با رخ همچو قمر،یا ولدی بوده ام منتظرت ای پسرم بار دیگر که بیایی به برم رخ زیبای تو را چون نگرم یادم آید رخ پیغمبر من خوب شد ای پسرم،یا ولدی آمدی در حضرم،یا ولدی گفت اکبر که مرا ساز حلال آمدم نزد تو با حزن و ملال تا دهی بر پسرت اذن جدال غربتت هست پدر باور من گفت ای اکبر من،یا ولدی ای بهین یاور من،یا ولدی چون حسین دید رخ ماه علی عزت و شوکت ذی جاه علی بر فلک رفته ز غم آه علی گفت هستی تو ز جان بهتر من راحت جان منی،یا ولدی جان جانان منی،یا ولدی راحت جان اکبر من-روح روان اکبر من بست شمشیر علی بر کمرش بوسه زد بر رخ همچون قمرش بود از هجرت او خون جگرش گفت یارت پسرم داور من لطف حق یار تو را،یا ولدی حق مددکار تو را،یا ولدی رفت اکبر سوی میدان بلا همچنان ماه شد از مهر جدا گفت شاهنشه دین یار تو را حق در این معرکه ای گوهر من دست حق یاور تو،یا ولدی برفراز اختر تو،یا ولدی تشنه جگر اکبر من-نور بصر اکبر من حمله بر لشکر کفار نمود تشنه کامی دلش افگار نمود سوی باب آمده اظهار نمود شاه دین گفت که ای کوثر من گوییا تشنه لبی،یا ولدی از عطش در تعبی،یا ولدی شاه دین دید چو حسن حسنش بنهادیش زبان در دهنش گفت چون دید غریق محنش تشته تر از تو بود حنجر من تشنه کام اکبر من،یا ولدی بدر تام اکبر من،یا ولدی دانم ای تازه جوان تشنه لبی از تف تشنه لبی در تعبی زود باشد ز کف دست نبی نوشی آب ای مه سیمین بر من شبه پیغمبر من،یا ولدی ای مه انور من،یا ولدی بار دیگر سوی خصم پدرش رفت و در جنگ شدی چاک سرش بر روی خاک بلا شد مقرش با پدر گفت که ای سرور من در برم آی و بگو،یا ولدی گو به آوای نکو،یا ولدی آه از آن دم که صدایش بشنید در بر پیکر اکبر چو رسید گفت صد چاک علی را چو بدید به فدای ره حق اکبر من مادرت منتظرت،یا ولدی تا بیاید خبرت،یا ولدی یا حسین جان به فدای سر تو جان به قربان علی اکبر تو بر جوادی که بود نوکر تو گوی یک بار که ای نوکر من گفت هر بار حسین،یا ولدی ای مرا نور دو عین،یا ولدی. زمینه:اکبر تازه جوان وا ولدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علامه(ره) در کتاب "" چهارده توصیه به علاقه‌مندان سلوک توحیدی بیان می‌کند. ایشان این رساله را در سال 1389 هجری قمری نوشته‌اند. توصیه‌های انسان‌ساز و عبرت‌آموز آن استاد الهی ذوفنون را در زیر مرور می‌کنیم: 1.قرائت مستمر و انس همیشگی با قرآن: "هر اندازه که به قرآن نزدیک شوى، به انسان کامل نزدیک شده‌اى، به حظ و بهره‌ات از قرآن بنگر! حقایق آن، درجات ذات و مدارج عروجند". 2. دائم الوضو بودن: "اى دوست! بدان که، وضو نور است و دوام در طهارت، تو را به عالم قدس ارتقا دهد و این دستور عظیم النفع، نزد اهلش مجرب است؛ بر تو باد مواظبت بر آن". 3. قلت طعام: "اى دوست! طعام بسیار، قلب را می‌میراند و باعث طغیان و لجام گسیختگى خواهد شد. گرسنگى از اجلّ خصال مومن است". 4 قلت کلام: "رسول خدا (ص) فرمود: "جز به ذکر خدا، زیاده مگویید، چه سخن بسیار که در آن ذکر خداوند نباشد، قلب را قساوت بخشد". 5 .محاسبه نفس: امام کاظم(ع): "کسى که هر روز به محاسبة نفس نمی‌پردازد، از ما نیست: اگر عمل نیکویى از او سرزده باشد؛ از خداوند طلب زیادى‌اش کند و اگر عمل نادرستى از او سر زده باشد استغفار نموده، توبه کند". 6. مراقبه: "بر تو باد مراقبه! بر تو باد مراقبه! بر تو باد مراقبه! مراقبه یعنی اینکه، بنده بداند خداوند بر او رقیب و به او نزدیک است و به افعالش علم دارد و حرکاتش را می‌بیند و اقوالش را می‌شنود و بر اسرارش اطلاع دارد و نمی‌تواند خود را از خدا پوشیده نگه دارد و از سلطة او خارج شود. 7. رعایت ادب در محضر خداوند: "امام جواد(ع) در تبیین حقیقت ادب فرمودند: قرآن را همان گونه که نازل شده است قرائت کنید و سخن ما را همان طور که گفته‌ایم، روایت کنید و خداوند را به حالتى که محتاج و نیازمند اویید بخوانید". 8.عزلت: "معناى اصلی عزلت، عزل حواس است به خلوت، از تصرف در محسوسات؛ چه هر آفت و فتنه و بلایى که روح بدان مبتلا گردد، حواس در آن دخالت دارد. با خلوت و عزل حواسّ، مدد نفس از دنیا و شیطان هوا و هوس منقطع می‌گردد. 9. تهجد: دستور خدای متعال به پیامبرش برای وصول به مقام محمود است: وَ مِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَةً لَكَ عَسى‏ أَنْ یَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقاماً مَحْمُودا (اسراء، 79). و علت بهره‌مندی پارسایان از نعمت‌های اخروی را شب‌زنده‌داری آنان معرفی می‌کند(ذاریات، 15-19) 10. تفکر: الَّذینَ یَذْكُرُونَ اللَّهَ قِیاماً وَ قُعُوداً وَ عَلى‏ جُنُوبِهِمْ وَ یَتَفَكَّرُونَ فی‏ خَلْقِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ رَبَّنا ما خَلَقْتَ هذا باطِلاً سُبْحانَكَ فَقِنا عَذابَ النَّار (آل عمران، 191) 11. دائم الذکر بودن: هم ذکر زبانی و هم ذکر قلبی 12. ریاضت علمی و عملی: "ریاضت، در دو راه علم و عمل، و تنها بر طبق نهج شریعت محمدى. از غیر این راه جز بعد و دورى حاصل ناید". 13. همت عالی: "همت عالى داشته باش! به حدى که کسی یا چیزی را عبادت نکنى جز خداى تعالى؛ حتی از روی رغبت به بهشت و وحشت از جهنم هم عبادت نکنی و الا هوای خود را عبادت کرده‌ای". 14. توبه از کارهای بد و خوب! "استادم آیت‌الله الهی طباطبائی فرمود: "توبة حقیقى آن است که از خیر و شرت انابه کنى". من اندکى اندیشیدم و سپس گفتم: اما توبه از شر، حاجتى به بیان ندارد، و لیکن توبه از خیر چیست؟. فرمود: آنچه که ما، آن را خیر می‌پنداریم، مانند نماز و روزه و قراءت قرآن و درس گفتن و تحقیقات درسی‌مان و امثال آن، اگر براستى، آن را مورد تامل قرار دهیم، در خواهیم یافت که همگى ناقص و غیر کاملند پس بر شخص بینا، واجب است که از این اعمال ناقص نیز توبه کند و قصد نماید که آنها را بر وجه کاملى که مقبول خداوند است به جاى آورد". کانال علامه حسن زاده آملی(ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(عليه السلام): قُلوبُ العِبادِ الطاهِرَةُ مَواضِعُ نَظَرِ اللّهِ سبحانَهُ، فَمَن طَهَّرَ قَلبَهُ نَظَرَ إلَيهِ دل هاى پاك بندگان، نظرگاه هاى خداوند سبحان است. پس هر كه دلش را پاك سازد خداوند به آن بنگرد. ،حدیث6777
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علیک ایهاالعبد الصالح بر لب آبم و از داغ لبت می میرم هردم از غصه ی جانسوز تو آتش گیرم مادرم داد به من درس وفاداری را عشق شیرین تو آمیخته شد با شیرم بوته ی عشق تو کرده ست مرا چون زر ناب دیگر این آتش غم ها ندهد تغییرم اکبرت کشته شد و نوبتم آخر نرسید سینه ام تنگ شد از بس که بُوَد تأخیرم تا که مأمور شدم علقمه را فتح کنم آیت قهر بیان شد زلب شمشیرم سایه ی پرچم تو کرد سرافراز مرا عشق تو کرد عطا دولت عالمگیرم کربلا کعبه ی عشق است و من اندر احرام شد در این قبله ی عشاق دو تا تقصیرم دست من خورد به آبی که نصیب تو نشد چشم من داد از آن آب روان تصویرم باید این دیده و این دست دهم قربانی تا که تکمیل شود حج من و تقصیرم زین جهت دست به پای تو فشاندم بر خاک تا کنم دیده فدا، چشم به راه تیرم وصل شد حال قیامم ز عمودی به سجود بی رکوع است نماز من و این تکبیرم بدنم را به سوی خیمه ی اصغر نبرید که خجالت زده زان تشنه لب بی شیرم تا کند مدح ابوالفضل، امام سجاد نارسا هست"حسان"! شعر من و تقریرم. (حسان)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا