eitaa logo
مطالب ناب در منبر
3.5هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.6هزار ویدیو
1.2هزار فایل
👈 مطالب کانال: ــــمناقب وفضایل اهلبیت علیهم‌السلام ــــمطاعن ومثالب دشمنان ــــPDFکتب اعتقادی ــــنقدوهابیت وجریان یمانی وتصوف ــــمنابر اعتقادی‌، معرفتی ــــصوت دروس حوزوی ــــمداحی کانال دیگر ما👇 @Fishe_menbar ارتباط با ادمین @Abdulhossein235
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 👈🏼 ، متخلص به «حمزه كوچک» که از او بعنوان نخستین شاعر عاشورایی درقرن ۸ق یادمی‌کنند، وشعرهای زیادی درمدح ائمه خصوصا شاه شهیدان امام حسین علیهم‌السلام دارد، درقصیده خود می‌گوید: دلی که نیست درو مهر شبر وشبیر مخوانش دل که بود سنگ سخت یا آهن دلم بحب حسین وحسن چنان نازد که قوم موسی عمران بوادی ایمن هوای مهر حسین وحسن ز قول رسول بروزحشر بود دافع بلا ومحن خنک روان ابولؤلؤ شجاع زمان که برسرای نبوت رسوم قنبر داشت به ضربتی که زد آن مرد پاک دین در آس اساس شاذی آل نبی معمر داشت چو بود یاور دین رسول ویار علی امان ومرحمت کردگار یاورداشت هلاک دشمن دین مرد دین داری بود خوشا کسی کی بحق این حدیث باورداشت کنون نشاط کن وشاد زی وعشرت ساز چو حق تعالی ابولؤلؤ مظفر داشت بساز آلت چنگال در نهم ز ربیع چو ایزدت همه فتح وظفر مقرر داشت مدام صورت عیش ونشاط وکام ومراد خدای عزوجل شیعه را مخمر داشت 📚تاریخ تشیع درایران ازآغاز تاطلوع صفویه، رسول‌جعفریان، ص۸۳۵ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🔴 👈🏼👈🏼 ضمن کلامی گوید: نزد پیامبرخدا صلی‌الله‌علیه‌وآله از علی‌علیه‌السلام جلو افتاده و نزد آن حضرت آمدند. خشم سر تاپای حضرت را فراگرفت فرمود: اینها برتو مقدم می‌شوند، در حالی‌که خدا تو را امیر بر آنها قرار داده است؟! آن دو عذر آوردند که: فراموش کردیم اشتباه شد!! حضرت فرمود: نه فراموش کردید، و نه اشتباه شد. گویا می‌بینم که خلافت را از او غصب نموده ، با او مبارزه می‌کنید و ، شما را یاری نمایند. 📝 متن روایت شریف: وَعَنْ أَحْمَدَ بْنِ هَمَّامٍ قَالَ: أَتَيْتُ عُبَادَةَ بْنَ اَلصَّامِتِ فِي وَلاَيَةِ أَبِي‌بَكْرٍ فَقُلْتُ يَا عُبَادَةُ! أَ كَانَ اَلنَّاسُ عَلَى تَفْضِيلِ أَبِي‌بَكْرٍ قَبْلَ أَنْ يُسْتَخْلَفَ؟! فَقَالَ؛ يَا أَبَا ثَعْلَبَةَ! إِذَا سَكَتْنَا عَنْكُمْ فَاسْكُتُوا وَلاَ تَبْحَثُونَا فَوَالله لَعَلِيُّ بْنُ أَبِي‌طَالِبٍ كَانَ أَحَقَّ بِالْخِلاَفَةِ مِنْ أَبِي‌بَكْرٍ - كَمَا كَانَ رَسُول‌الله صَلَّى‌الله عَلَيْهِ وَآلِهِ أَحَقَّ بِالنُّبُوَّةِ مِنْ أَبِي‌جَهْلٍ. قَالَ: وَأَزِيدُكُمْ إِنَّا كُنَّا ذَاتَ يَوْمٍ عِنْدَ رَسُولِ‌الله صَلَّى الله عَلَيْهِ وَآلِهِ فَجَاءَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ‌السَّلاَمُ وَأَبُوبَكْرٍ وَعُمَرُ إِلَى بَابِ رَسُولِ‌الله صَلَّى الله عَلَيْهِ وَآلِهِ، فَدَخَلَ أَبُوبَكْرٍ، ثُمَّ دَخَلَ عُمَرُ، ثُمَّ دَخَلَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ‌السَّلاَمُ عَلَى أَثَرِهِمَا فَكَأَنَّمَا سُفِيَ عَلَى وَجْهِ رَسُولِ‌الله اَلرَّمَادُ. ثُمَّ قَالَ: يَا عَلِيُّ! أَ يَتَقَدَّمَانِكَ هَذَانِ وَقَدْ أَمَّرَكَ الله عَلَيْهِمَا؟ فَقَالَ أَبُوبَكْرٍ: نَسِيتُ يَا رَسُولَ‌الله. وَقَالَ عُمَرُ: سَهَوْتُ يَا رَسُولَ‌الله. فَقَالَ رَسُولُ‌الله: مَا نَسِيتُمَا وَلاَ سَهَوْتُمَا وَكَأَنِّي بِكُمَا قَدْ سَلَبْتُمَاهُ مُلْكَهُ وَتَحَارَبْتُمَا عَلَيْهِ وَأَعَانَكُمَا عَلَى ذَلِكَ أَعْدَاءُ الله وَأَعْدَاءُ رَسُولِهِ. وَكَأَنِّي بِكُمَا قَدْ تَرَكْتُمَا اَلْمُهَاجِرِينَ وَاَلْأَنْصَارَ يَضْرِبُ بَعْضُهُمْ وُجُوهَ بَعْضٍ بِالسَّيْفِ عَلَى اَلدُّنْيَا - وَلَكَأَنِّي بِأَهْلِ بَيْتِي وَهُمُ اَلْمَقْهُورُونَ اَلْمُشَتَّتُونَ فِي أَقْطَارِهَا وَذَلِكَ لِأَمْرٍ قَدْ قُضِيَ. ثُمَّ بَكَى رَسُولُ‌الله صَلَّى الله عَلَيْهِ وَآلِهِ حَتَّى سَالَتْ دُمُوعُهُ. ثُمَّ قَالَ: يَا عَلِيُّ! اَلصَّبْرَ اَلصَّبْرَ حَتَّى يَنْزِلَ اَلْأَمْرُ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِالله اَلْعَلِيِّ اَلْعَظِيمِ، فَإِنَّ لَكَ مِنَ اَلْأَجْرِ فِي كُلِّ يَوْمٍ مَا لاَ يُحْصِيهِ كَاتِبَاكَ. فَإِذَا أَمْكَنَكَ اَلْأَمْرُ فَالسَّيْفَ اَلسَّيْفَ اَلْقَتْلَ اَلْقَتْلَ حَتَّى يَفِيئُوا إِلىٰ أَمْرِ الله وَأَمْرِ رَسُولِهِ فَإِنَّكَ عَلَى اَلْحَقِّ وَمَنْ نَاوَاكَ عَلَى اَلْبَاطِلِ وَكَذَلِكَ ذُرِّيَّتُكَ مِنْ بَعْدِكَ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ. 📚 منابع: ۱. احتجاج، شیخ‌طبرسی، ص۱۹۶ ۲. بحارالانوار، ج۲۹، ص۴۲۵ 🔥اللّـــــهُمَّ العَن صَنَمَــــي قُرَيـــشٍ وَ جِبتَيــــها وَطاغُوتَيــــها وَاِفكَيــــها وَابنَتَيــــهِما 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترجمه‌فرحةالزهراءعلیهاالسلام_شيخ‌أبوعلي‌اصفهاني.pdf
44.3M
🔴 | متن عربی، و ترجمه فارسی، یکی از بهترین کتب برائتی، باعنوان: 🩸 در این کتاب مطالب مختلفی در موضوع تبری نگاشته شده است و انصافاً به‌خوبی احادیث در موضوع برائت را دسته‌بندی نموده است. همچنین در این کتاب قضایایی از کتب مختلف در همین موضوع نقل شده است. 🩸 پیشنهاد دانلود به‌پژوهشگران وطلبه‌ها واهل‌منبر 🩸 دانلود با ذکر صلواتی بر محمدوآل‌محمد علیهم‌السلام 🔘 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
51.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 👈🏼 بریم سر صبحی شهرمقدس سامراء 🩸 أللهم العن الجبت والطاغوت 🩸 أللهم عجل لوليك الفرج 🔘 تهیه کننده و خواننده: 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ج29و30و31بحارالأنوار_علامه‌محمدباقرمجلسی_كتاب‌الفتن‌والمحن.pdf
46.24M
🔴 | کتابی عربی، باعنوان: 👈🏼 در یک مجلد، با نام « = » 🩸 چاپ دارالرضا علیه‌السلام (بدون حذفیات) 🩸 پیشنهاد دانلود به‌پژوهشگران وطلبه‌ها واهل‌منبر 🩸 دانلود با ذکر صلواتی بر محمدوآل‌محمد علیهم‌السلام 🔘 مرحوم 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا ایّها العزیز! مرا کشت دوری‌ات کوته کن این حکایت دنباله‌دار را خورجین من پر از غزل انتظار شد هر شب به دوش می‌کشم این کوله‌بار را .
🔆 کانال ➖ ویژه‌ی خطبا و سخنوران 🆔 @Fishe_menbar
. ۱۴ربیع‌الاول، به‌درک رفتن قاتل‌الحسین علیه‌السلام، یزیدبن‌معاویةبن‌ابی‌سفیان لعنهم‌الله، مبارک 🔴🔴🔴🔴🔴 .
🔴 👈🏼👈🏼 طبری سُنّی، در تاریخش، سخن را درباره‌ی این‌پدر وپسر خبیث، می‌آورد: ومنه إيثاره بدين الله، ودعاؤه عباد الله الى ابنه يزيد المتكبر الخمير، صاحب الديوك والفهود والقرود، وأخذه البيعه له على خيار المسلمين بالقهر والسطوة والتوعيد والإخافة والتهدد والرهبة. وهو يعلم سفهه ويطلع على خبثه ورهقه، ويعاين سكرانه وفجوره وكفره. فلما تمكن منه ما مكنه منه، ووطأة له، وعصى‌الله ورسوله فيه. طلب بثارات المشركين وطوائلهم عند المسلمين، فاوقع باهل الحره الوقيعه التي لم يكن في الإسلام أشنع منها ولا أفحش، مما ارتكب من الصالحين فيها. 📝 بندگان خدا را به‌سوی فرزندش فراخواند. فرزندی و که با شرارت و غفلت و بی‌حالی همراه است. و از بهترینِ مسلمانان به‌واسطه‌ی زور، ، ترساندن برای او بیعت گرفت. و حال آنکه خود او به‌سفاهت (نادانی و بی‌خردی) و و فرزندش آگاهی داشت و شراب خواری، گناه و کفر او را با چشم خود دیده بود. زمانی که یزید به قدرت رسید و همه چیز برای او مهیا شد، و از فرمان خدا و رسول او سرپیچی نمود، به‌خون‌خواهی مشرکان و قدرت‌نمایی در نزد مسلمانان پرداخت. و حادثه‌ای رای برای اهل‌مکه به‌وجود اورد که زشت‌تر و فاحش‌تر از آن در اسلام رخ نداده بود. 📚 تاريخ الطبري، محمدبن‌جریرطبری (ناشر: دارالتراث، بيروت، چاپ‌دوم)، ج۱۰، ص۶۰ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 لـعــن الله یـــــزیـــــد إلی یـــــوم المیعـــــاد.. 👈🏼 "... وَالْقَلَمُ جَرَى عَلَى اللَّوْحِ بِلَعْنِهِ بِغَيْرِ إِذْنِ رَبِّه، فَأَوْحَى اللَّهُ تَعَالَى إِلَى الْقَلَم ِ- أَنَّكَ اسْتَحْقَقْتَ الثَّنَاءَ بِهَذَا اللَّعْن ...". 📝 اولین مصیبتی که برپا شد به قلم وحی شد. ای قلم برلوح بنویس: . قلم عرض کرد: خداوندا ! چه کسی او را می‌کشد؟ ندا آمـــــد: یزید! که لعنت خدا بر او باد. پس قلم بر لوح «بی اذن خداوند» به‌لعن یزید جاری شد و سبقت گرفت... خداوند عالم به قلم وحی کرد:" تو به سبب لعن یزید مستحق ثنا و مدح شدی". خداوند او را مدح نمود و گرامی داشت به‌جهت آنکه به لعن یزید پیش از صدور امر الهی سبقت گرفت. 📚 منابع: ۱. بحارالأنوار، علامه‌مجلسی، ج۴۴، ص۲۴۳ ۲. عوالم العلوم، محدث‌بحرانی، ج۱۷، ص۱۰۲ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
ای که گفتی بر و آل او مکن زانکه شاید حق تعالی کرده باشد رحمتش آنچه با آل نبی کرد او، اگر بخشد خدای هم ببخشاید مرا گر کرده باشم لعنتش 🔴🔴🔴🔴🔴 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 👈🏼👈🏼 قاضی‌ای در بغداد حکم کرد که: هیچ کس حق ندارد یزید را لعنت کند!! صائب تبريزي که در بغداد بود و عزم زيارت عتبات داشت شعري با اين مطلع سرود: قاضی بغداد حکمی کرده می‌بايد شنید تا که او باشد نباید کرد لعنت بر یزید 🩸 می‌دانید که در این شعر صنعت ایهام به‌کار رفته است. در مصرع دوم اگر دقت کنید، یکی از معنی‌ها یعنی اینکه تا قاضی هست باید او را لعنت کرد بعد یزید را .. 😊😁 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 👈🏼👈🏼 آلوسی جواز لعن یزید را ناشی از فسق و کفر او دانسته است[۱]. او علت فسق یزید را کثرت اخلاق خبیثه در او و انجام گناهان کبیره در دوران خلافتش دانسته است[۲]. آلوسی جنایات یزید در حق مردم مدینه، در جریان واقعه حره، و حمله به مکه و تخریب کعبه و ظلم به امام حسین علیه‌السلام و اهل‌بیت پیامبرخدا صلی‌الله‌علیه‌وآله در جریان واقعه عاشورا را به‌عنوان مصادیق گناهان کبیره یزید برشمرده است[۳]. 🩸 جاحظ[۴] (متوفای ۲۵۵ق)، ادیب و متکلم معتزلی، و تفتازانی[۵] (متوفای ۷۹۲ق)، متکلم، ادیب و منطقی اهل‌سنت، نیز یزید را به دلیل قتل امام حسین علیه‌السلام، به اسارت بردن خاندان رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله، تصرف مدینه، حمله به مکه و تخریب کعبه و سایر اعمال و خصوصیات اخلاقی مذمومش ملعون شمرده‌اند. 🩸 آلوسی از اهل‌سنت[۶] و عبدالحسین امینی، [۷] نویسنده الغدیر، از شیعه جواز لعن یزید را با استدلال به‌برخی روایات نقل شده از پیامبرخدا صلی‌الله‌علیه‌وآله اثبات کرده‌اند. در این روایات، پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله مرتکبان برخی افعال، مانند ظلم به‌اهل مدینه، را شایسته لعن دانسته است. 📚 منابع: ۱. روح المعانی، آلوسی، ج۱۳، ص۲۲۷-۲۲۸ ۲. همان ۳. همان ۴. رسائل الجاحظ، ص۲۵۷-۲۵۸ ۵. شرح العقائد النسفیة، تفتازانی، ص۱۰۳ ۶. روح المعانی، آلوسی، ج۱۳، ص۲۲۷-۲۲۸ ۷. الغدیر، علامه‌امینی، ج۱۱، ص۳۵-۳۶ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar